Mă agasează campania asta. Nu pot citi liniştit pe veceu Caţavencu din cauza ei. E peste tot. Totuşi, pentru că avem o campanie care începe azi, vorba mulatrei de la Antena2, să cârcotim…
Cocalarii despre care e vorba nu citesc Cotidianul, Business Standard sau Caţavencu şi nu ascultă Guerilla. Cum ar veni, campania se adresează…celor care sunt agasaţi de cocalari şi melteni. Foarte frumos. Inteligenţii de au gândit campania asta credeau oare că nu ştim de ei sau cum? Cu ce mă ajută că i-am clasificat? Cu…aţi ghicit, nimic. E un exerciţiu inutil, prin care Guerilla vrea să ne arate că încă mai există. 21 au avut nuntă pe NV, Zu au mâncat rahat live, noi avem Atlas!
Superb!
poate e o campanie pentru cocalarii in devenire … o campanie de integrare in societatea multilateral desantata
atragerea atentiei nu ma ajuta cu nimic. crezi ca eu nu stiu ca e plina romania de cocalari si de şoferi cu bmwuri tunate carora le curge tabla?
e posibil să greșesc, dar am auzit că unele exemplare de marcă ale faunei împotriva căreia militează campania s’ar fi atacat.
dacă e adevărat, atunci ceva-ceva efect are.
problema nu e ca nu ne ajuta si nici ca i-am clasificat … problema e ca au facut-o gresit .
Descrierea specimenelor (destul de plastic facuta) ajuta oamenii decenti sa se simta normali. Le confirma valorile.
Fiind tot mai plin de ‘specimene’ la tot pasul, eu chiar consider campania asta „un demers de bun simt”.
Plus, ce zice Ionut: poate mai salveaza cativa dintre cei aflati la limita?
pe de altă parte, o componentă importantă a campaniei pare a fi îndemnul de a ieși din amorțeală, încercarea de a determina omu’ deranjat de mitocani să fie mai reactiv. pentru că ăștia (mitocanii) d’aia proliferează, pen’ că nu le mai dă nimeni cu flit.
al_core, acum vreo doua zile era sa ma loveasca unul cu un nissan patrol. in masina erau 4 baieti de la o firma de paza. bauniesti ce cautau ei ziua in amiaza mare, mergand agresiv prin oras? ghici. google „batut in trafic”. ce reactie poti avea, tinand cont ca vrei sa iti pastrezi dintii?
ma gandeam si eu ca cea mai buna solutie de necaz este sa facem haz.
n’ai cum sa faci o campanie care sa intre in targetu’ real.
poate ca o incercare subtila a fost Ziua Verde in care au fost invitati sa cante Mahala Rai Banda, Zdob si Zdub si Timpuri Noi pe aceeasi scena cu un public foarte… larg.
un exemplu, zic eu bun, ar fi ca toate „vedetele” sa promoveze acte de promovare a bunului simt pe posturile teve… „vedete” precum Andreea A, B, C, … actorii de telenovele sau chiar si cei mai „in voga” manelisti. acolo trebuie lucrat. cocalarii si pitzipoancele sunt in foarte mare masura influentati de idolii lor. ce’ar fi daca Adi Minune ar spune la teveu’ ca merge sa faca curat in Ferentari?
printurile mi se par tari, dar restul e cam in stilul trustului, adica noi suntem cei mai „necocalari/deontologi” iar restul. o incerca ei sa devina elitisti, dar dau cateodata cu batul in balta de…
Exact, e doar un simplu (si oarecum reusit) exercitiu de marketing.
Trebuie doar sa ne gindim la multipele actiuni de genul „salvati vama”, „salvati delta”, „mitocanie urbana”, etc.
Puneti cap la cap informatii, analizati un pic si vedeti la final rezultatele: scopul „initial” al campaniilor nu este deloc atins, niciodata, in schimb cistiga la imagine initiatorii. Din contra, cocalarismul sub toate formele devine din ce in ce mai prezent.
Trebuie sa ne obisnuim bine, cu totii, ca asa functioneaza capitalismul fara ONG-uri cu adevarat serioase. Adica exact cum e Romania acum.
Mie mi s-a parut reusita pana la un anumit punct, am apreciat de altfel si amplasamentul unor reclame outdoor – in Dorobanti, pe unde e acum un magazinas Chocolat si o cafenea French Bakery se afla ‘Marlanul de Dorobanti’ in toata gloria. Chestie de apreciat din doua puncte de vedere: noi cei care stim versus ei, care s-ar putea simti. Ofensati ma indoiesc dar ceva efect ar trebui sa aiba.
In rest, de acord cu tine ca nu ne ajuta catalogarea cu foarte mult, dar daca vrei, au actionat ca un fel de loss leader pentru alte ziare si radiouri care au facut chestii similare – Europa FM avea ceva in genul dar nu au facut la fel de mult tam-tam, astia au bagat mai multi bani in publicitate si PR, dupa ei a aparut si politia bunului simt la Zu. Fara sa tinem cont de UNDE au aparut momentan, e bine ca au preluat-o si altii. Radioul, zic eu, probabil il vei auzi in cele mai neaspteptate locuri si daca nu esti un ascultator frecvent.
Something’s gotta give! Cum zicea andreia mai devreme, ne face si pe noi sa ne simtim mai bine, ne confirma atitudinile pe care le avem si bineinteles apartenenta la grupul exclusivist non-cocalari/marlani/pitzipoance ne da o oarecare aroganta. Si ‘aroganta’ pornita din ideea de a fi un bun cetatean si nu taran probabil nu e rea deloc pentru o campanie sociala.
zoso, sunt situații și situații. asta e, dac’am știi cum să le rezolvăm pe toate și să rămânem și cu dinții’n’gură, unde ar mai fi farmecul traiului în bucurești?
Campania isi propune doar sa atraga atentia asupra problemei, si sa iti dea niste materiale fun pe care tu, ca om normal care nu se incadreaza, sa le trimiti celor care se.:)
Nu e prima, Guerilla a mai avut astfel de campanii de curatare, la fel de fun. Ca asta e si ideea: sa facem misto, daca nu putem altceva, poate se mai simte cate unul care e la limita:)
Ca nu e pe gustul tau, e altceva, si e o problema pe care am rezolvat-o de la romani incoace, fiecare cu gusturile lui.
E bine ca nu au lansat campania asta in Dilema veche, Romania literara sau Le Monde Diplomatique. Zic si eu.
Si unde ai vrea sa apara campania? Pe OTV sau pe taraf tv sau prin libertatea?
@al_core: da, pistolul. sau ignorarea.
E GueRRilla, kids, is 2 r si 2 l
Campania e misto. Cat de multe schimba sau nu, ce mai conteaza? A fost si antimiorita, au fost si altele in timp. Este clar strategie de marketing si se pare ca functioneaza. Oricum unele descrieri sunt absolut „suculente”. Plus vocea aia de la „teleenciclopedia” imi aduce aminte de junete …
campania e f. tare ca dealtfel multe din campaniile guerrilla. oricum sunt cu mult peste orice alt radio… nu fii rau mai zoso ca baietii sunt ok
Bre, campania a fost facuta pentru prevenire si pentru amuzament.
„Niciun om nu e suficient de inteligent ca sa-l poata face pe prost sa inteleaga ca e prost”. Ei stiu asta. Dar e doar o chestie de „hai sa mai radem” care s-a unit cu suplimantul de la Catavencu „Smecheri de Dorobanti”. S-au complementat intamplator, iar efectul a fost notabil.
E doar o campanie de marketing, nu cred ca a fost conceputa pentru a atrage atentia „meltenilor” sa nu mai fie melteni.
E o campanie de promovare a radio Guerilla, cum ca ei ar fi un radio pentru oameni culti (asa cum e catavencu, vezi sloganul lor)
Ei fac mereu misto de radio21 ca sunt pe locu unu si ca ii asculta toti inculti, dar sub afirmatia asta e o frustrare de rating:D
Ascult si eu guerilla ca e muzica mai ok, pacat ca nu ma mai trezesc atat de dimineata pentru Craioveanu si Dobro.
daca ai face tu un radio (radio zoso) cred ca ar fi cel mai tare radio ever…fara greseala…cea mai tare muzica, cele mai tari campanii, cei mai tari invitati…
in caz ca nu ti-ai dat seama eram sarcastic
nu mi-am dat. carry on…
@LIGHTNING nu e frustrare de rating.. pana la urma Guerilla e un radio si radio inseamna muzica. Iar ei chiar au muzica buna, dementiala de multe ori. Ascult pe dobro si craioveanu in fiecare dimineata cand vin la birou cateodata sunt funny cateodata nu dar sunt cu mult peste poantele de 2 lei de la ZU, 21 etc.
Campania cu Atlasu a fost/este funny nimic mai mult. Nu stiu daca schimba ceva, oricum nu conteaza in orasul asta infect.
apropo ce mai zici? ce-ti mai face bebe? pe unde umbla fractu?
@vanda
daca mergem cu „asa ne’am obisnuit noi” niciodata nu vom face nimic.
Cred ca ai omis din greseala faptul ca_campania a avut un succes mare si pe internet. Sunt pline saiturile cu clipurile alea… Si cum netul e plin oki de subiectu target.. sunt sigur ca mult au luat-o-n plin.
Campania nu urmareseste sa ii schimbe pe cei care sunt deja mentionati in Atlas. Isi doreste doar sa ridiculizeze un fals model de succes astfel incat cei care isi doresc sa-i imite sa constientizeze ca nu-i deloc cool sa fii asa.
E o contrapondere binevenita la Libertatea/ CanCan / Click, publicatii care promoveaza exact specimenele din Atlas.
O sa imi spui ca cei care au asemenea modele nu asculta Gherilla. Probabil. Dar vad printurile de pe blocuri. In plus, printre ascultatorii de Gherila poti fi si pustani/ pustoiaice care ar putea avea pe undeva ascunsa ideea de a deveni un fante de dorobani / mall. Poate ca se razgandesc.
Un alt argument ar fi ca cei care sunt in Atlas traiesc doar pentru impresia exterioara. Daca ajung sa constientizeze ca modul lor de viata nu numai ca nu mai este admirat ci ridiculizat de ceilalti si lucrul asta e confirmat prin presa/ articole, poate cauta altceva cu care sa fie cool.
Poate ajunge la moda sa fii politicos…
@oe: Daca Adi Minune s-ar duce sa stranga gunoaiele din Ferentari, n-ar mai fi un formator de opinie, ci s-ar transforma brusc intr-un terminat. Iar daca toti s-ar duce sa stranga gunoaiele din Ferentari, gloata si-ar alege alti idoli… unii care sa cante de femei si care sa arunce cu bani… ca ne-am obisnuit noi ca asa e cool.
sunt constient ca nici un cocalar sau vreo pitipoanca nu isi va schimba brusc sistemul de valori, dar mie imi place aceasta campanie, iar cei de la Guerilla macar fac atata, o campanie
in rest, cum zicea Carnegie: „Any fool can criticize, condemn and complain – and most fools do.”
succes
subscriu @Catalin
E util Atlasul pentru copii si adolescenti. Ei cauta / au nevoie de modele.
Spre exemplu pitipoanca de companie e modelul multor adolescente. Poate-i mai scade din rating.
De cand cu campania asta copiii ii disting din peisaj si intreaba scarbiti chestii de tipul: „mami, astia sunt tzarani de mall”? etc
@oe: stiu ca asa e… eram doar ironica
zoso, nu am stat sa caut toate posturile tale despre advertising, insa din ce am vazut pana acum ti se cam pare de rahat. totul. iar mie mi se pare ca nu prea intelegi care e schema cu publicitatea.
e posibil. dar ghici cine sunt eu. consumatorul cu o opinie.
Poate avem noroc si asculta soferii de pe RATB… educa masele
Nu citesc ei Catavencu dar la Realitatea Tv se uita. macar la stirile sportive de la 7. am vazur reclama exact inainte de Vremea si la jumatatea stirilor sportive.
@ Andrei aia nu merg cu autobuzul. in schimb destui taximetristi asculta guerrilla si realitatea fm.
am auzit ca Simona Sensual s-ar fi sesizat si ca ne-ar fi catalogat pe noi, astia de la Guerrilla, drept furstrati. Deci din categoria „Sunt pitzipoanca , deci exist si sigur ma invidiati!”.
Este obligatoriu ca orice campanie sa schimbe ceva? Cineva mai sus a punctat bine. Poate schimbam ceva in mintile copiilor care intamplator aud pe radio sau vad pe net mesajul Atlasului.
Intamplarea pe care acum o scriu, a fost publicata de un ascultator pe elibradio.ro/antimitocanie.
S-a urcat omul intr-un taxi in care soferul asculta Guerrilla. La un moment dat incepe spotul cu Cocalarul din trafic. Reactia lui: Eh na, ce sa-ti povestesc! Si a schimbat postul.
N-or fi ei in targetul nostru, dar tot s-au simtit vizati ascultand intamplator.
Conteaza unicitatea demersului. Si politetea din spatele umorului fin: sunt doar prezentati, asa cum sunt. Cei de la guerrilla dovedesc atitudine, fata de o problema sociala de care ne lovim cu totii si am uitat/ne-am oprit sa o comentam.
Spre deosebire de Guerrilla cei de la ZU au emisiune pe sticla in care invitatii sunt cei din atlas: promovare implicita.
E la fel, doar o opinie.
consumatorii pot avea opinii diferite. de aici se tot da in sus si in jos cu targetul. ori nu esti in target ori nu ai simtul umorului.