Despre un accident și un director Romsilva

Înainte de a vorbi despre accident, hai să vorbim despre Valerian Solovăstru, director Tehnic la Romsilva Suceava. Un cetățean sărac, care în declarația de avere are două gioarse de mașini, dar conducea un BMW X5.

În știre nu ni se spune dacă e al lui, dar e plină țara asta de oameni care își împrumută mașinile directorilor silvici. Știți ce vă povesteam aici, cu mașini de firmă date spre folosință unor oameni de bine? Probabil așa e și aici.

Cât despre accident, l-ați mai văzut de zeci de mii de ori, apucătura e aceeași: ăla care vine cu viteză pe altă bandă crede că ăla care a oprit e un prost care a oprit aiurea și nu unul care a oprit la trecere, pentru că țara e plină de proști care opresc aiurea înainte de trecere ca să se dea jos cineva din mașină, ca să stea un pic, ca să ceva, de aia el nu a încetinit deloc. Că el e deștept și știe că prostul ăla a oprit aiurea și ar fi trebuit să îl ia poliția că a oprit aiurea, dar și el mai oprește uneori înainte de trecerea de pietoni, dar el mereu cu treabă importantă, nu ca prostul ăsta aiurea.

Altfel, o să fie bine. Dacă nu se înțelege cu familia victimei (poate are noroc și ta-su e din același partid cu Solovăstru), primește sentință ușoară, că se știe că X5-ul frânează greu.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

139 comentarii

  1. NOU
    #1

    Vad ca de faptul ca NU se alearga pe trecerea de pietoni nu ai scris nimic ! ( si nu, nu sunt mana in mana cu ocolul silvic si nici cu automobile bavaria dar cred ca daca vrei sa informezi corect e bine sa o faci pana la capat … si nu ma luati cu „mortu” e de vina ca nu asta am insinuat ci faptul ca este un cumul de factori unii din pacate neprecizati de tine )

    00
    • Codul rutier spune clar ca daca la o trecere semnalizata (e ditai semnu in stanga btw) pe banda 1 e oprit un autovehicul si tu tre sa opresti ca nu e oprit degeaba plm…ai vazut vreo intentie de franare ceva, un reflex…pacat de copilul ala.

      00
    • S-a scos de mult faza cu alergatul pe trecere, deci vina exclusiva e a soferului. Apoi chiar daca nu era trecere acolo, ar fi fost culpa comuna, deoarece nu pare sa fi respectat viteza legala, iar legea prevede ca vina apartine in totalitate pietonului daca soferul nu incalca nici o regula de circulatie.

      00
    • @Romeo – Nu-i asa ca nu ai permis?

      00
    • Ala cu bemveul avea viteza mare. In localitate. Asta e factor agravant. Plus, asa cum s-a mai zis, nici o intentie de franare, nimic.

      00
    • la unele treceri de pietoni, chiar și semaforizate, ești OBLIGAT să alergi puțin dacă vrei să ajungi pe partea cealaltă în timpul alocat pentru verde. Am văzut o mulțime de treceri d-astea cu semafoare reglate așa în București și Constanța.

      e.g. în Constanța, semaforul de la trecerea de pietoni de la Delfinariu are EXACT 14 secunde pentru verde, timp în care trebuie să traversezi un bulevard cu lățimea totală a trecerii de pietoni de 23 de metri.
      Ca să poți traversa în timpul de verde trebuie să te încadrezi în vitezele minime:
      23 / 14 = 1,64 metri pe secundă = 5,76 km/h

      dacă pierzi 2 secunde din timpul de verde ai pus-o… ai de alergat.
      23/12 = 1,92 metri pe secundă = 6,912 km/h

      iar treaba asta este făcută cu intenție de primărie, chiar au mutat trecerea de pietoni EXACT în buza intersecției, în față la McDrive.
      Dacă vă uitați pe Google Maps acolo se vede poziția veche a trecerii de pietoni, acolo era un refugiu median ce putea fi folosit.
      Au mutat trecerea de pietoni și au desființat refugiul median hașurat, acum acolo este încă o bandă de așteptat la semafor,
      https://www.google.com/maps/@44.2051068,28.6442025,69m/data=!3m1!1e3

      00
    • Da, bre Vasile, ca fix asta era problema, ca s-a scos „faza cu alergatul”, nu ca in scoli nu se fac ore de educatie rutiera. Iti doresc sa reusesti sa eviti cat mai multi dintr-astia de se angajeaza in trecerea drumului prin locuri semnalizate, la pas de sprint si fara sa se asigure temeinic.

      Bineinteles ca vinovat este soferul X5-ului, nu exista dubiu aici.

      Insa este un accident prostesc care s-a produs din cauza unui cumul de factori, la care a contribuit chiar si soferul de pe B1. A se observa ca opreste la o distanta considerabila fata de marcajul trecerii de pietoni, fata se asigura superficial, nu vede mare lucru ce vine de pe B2, tocmai din cauza pozitiei in care a oprit cel de pe B1. Mai apoi masina alba incalca legea schimband benzile peste linia continua, crezand probabil ca masina de pe B1 a oprit acolo si nu mai aproape de trecere din alte considerente romanesti (lipsa lichid de semnalizare, pana prostului, ciobanie samd).

      00
    • @will, cand o sa ai copii te rog sa te mai uiti odata la clip si sa imi spui cum judeci tu, asa ca un profesionist, accidentul asta!

      00
    • @bufnita Analiza lui will e obiectiva si la obiect. Asta daca scopul este preventia altor accidente similare.

      Dar cand incepi cu gandeste-te la copiii tai, o iei in directia maniei proletare, a carei singur scop e pedepsirea vinovatului. Lucru care nu ajuta cu nimic pe moarta.

      00
    • Treaba e simpla: întrucât pietonul e mai fragil decât o mașină, responsabilitatea mai mare o are conducătorul. Ca poate produce pagube mai mari (moartea) decât i se pot produce lui (bara+capota).

      De aia în localități sunt semnalizate trecerile.

      De aia regula e sa oprești când vezi pietoni.

      Și cel mai important, de aia exista limita de viteza: la un calcul rapid, 50 la ora fata de 100 la ora aduce asta:

      1. Fereastra de reacție de 2 ori mai scurta a soferului
      2. Fereastra de reacție de 2 ori mai scurta a pietonului
      3. Distanta de frânare de 3 ori mai mare

      Deci, dacă circula cu o viteza de 2 ori mai mica, pietonul avea de 2x2x3=12 ori mai multe șanse.

      Asta e fondul problemei. Nu ca nu a claxonat, de ce nu s-a uitat, de ce se face religie la școală și nu educație rutiera. Astea sunt detalii. Ce, dacă un om sare pe trecere e musai sa moara? Sau copii trebuie sa nu mai iasă în sat ca trec unii cu 100 și trebuie protejați? Pe bune?

      00
  2. O să-mi iau multe minusuri, dar dacă fata aia nu alerga și se mai uita un pic în stânga putea, poate, să se ferească de idiot. În rest, ăluia i-aș dori colegi „prietenoși” în celulă.

    00
    • Sunt copii. Plm, vrei sa gandeasca ca un adult?

      00
    • Nu sunt șofer, sunt biciclist. Chiar și cu viteza de melc a unei biciclete de pensionari, chiar fiind pe o pista de biciclete, când văd copii în lateral, încetinesc.
      Puii mei, și se presupune că eu nu am reflexe se șofer!

      00
    • Si scolile de cacat omoara

      00
    • La scoala ii invata despre prieteni imaginari, care iubesc oamenii si le provoaca nenorociri numai ca sa-i aduca pe calea manturii. Plm, educatie rutiera? Wtf is that?
      Nu, nu-i iau apararea criminalului de la volan, dar daca copilul ala macar se uita in stanga… :(

      00
    • *mantuirii, scuze, typo.

      00
    • Din pacate nu se va duce la puscarie. Va lua cu suspendare.

      Nu uita ca traim in Romania unde indivizi ca Huidu si Strauss(ucis studenta pe trecerea de pietoni) scapa cu basma curata.

      00
    • @Cosmin: de ceva vremea inceput sa se schimbe practica instantelor, in sensul ca se da mai greu cu suspendare, insa nu sunt popularizate hotararile.

      00
    • @cht: ai auzit de jurisprudență?

      00
    • @Gany: vazusem solutii chiar de la TB si CAB cand aveam legatura cu problema asta, dar n-am notat nimic. Era acum vreo 5 ani si din cate intelesesem erau din ce in ce mai multe condamnari xu executare, chiar unde la prima instanta se dadea cu suspendare.

      00
  3. O fata de 12 ani a murit pe trecerea de pietoni, in zona cu limita de 30 km/h. Exagerand, sa spui ca a alergat e ca si cum te-ai plânge ca victima unui atentat mafiot nu si-a aplecat capul spre stânga, ci spre dreapta, când asasinul a apasat pe tragaci. Deci e vina victimei, pana la gestul ei avea toate conditiile sa atinga 90 de ani, nu?

    00
    • Legislatia spune ca e si obligatia pietonului de a se asigura. Puii mei, instinct de supravietuire spre zero?

      00
    • Avea o șansă. Așa, nu a avut nici o șansă. Dacă tu nu te aperi pe tine, cine să te apere? Dacă trăiești într-un oraș cu străzi cu 2 benzi pe sens și nu ți se spune că ar fi bine să te asiguri constant când traversezi și tu aștepți ca alții să aibă spirit civic și să respecte legea…atunci îți meriți soarta. Înainte de toate, TU trebuie să-ți protejezi viața. Și tu privești doar din prisma care-ți convine ție, așa ca noi toți. Când eram mai mic decât copila asta mă trecea tata strada prin orașe mari și-mi spunea: te asiguri, când vezi mașina oprită te uiți ușor după ea să vezi că nu mai vine altceva. Și când am alergat pe trecere mi-am luat 2 scatoalce de le țin minte și azi. Dar nu, hai să așteptăm să frâneze animalele pentru că legea spune că trebuie să frâneze. Data viitoare când mai mergi cu 70 în zonă de 50, trage pe dreapta și dă-ți un șut în cur.

      00
    • Unde pula mea zice legea ca esti obligat sa te asiguri ca pieton pe TRECEREA DE PIETONI?

      Legea zice ca trebuie sa te asiguri cand treci prin locuri nemarcate cum ar fi coltul strazii.

      00
    • @Rumbu: sper ca n-ai permis.

      00
    • NOU
      #26

      scrie in Articolul72, aliniatul 3 din OUG 195/2002

      Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la colţul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.

      00
    • @rumbu – ia de-aici

      art 72

      (3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar în lipsa acestora, în localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.

      00
    • NOU
      #28

      Rumbule, sper sa nu-ti inveti copiii la fel de prost. Uite ce zice unul din putinii politisti care si gandesc
      https://www.facebook.com/godinamarian/posts/eu-nu-voi-fi-niciodat%C4%83-lovit-pe-treceream-primit-numeroase-mesaje-din-partea-bra/1757995537763869/

      00
    • Uite 2 analfabeti functional – am citit si norbert
      Articolul ala se citeste asa:
      Am voie sa trec daca:
      1. e trecere special amenajat si semnalizata
      2. daca nu e 1, atunci daca sunt in localitate, trec pe la coltul strazii SI ma asigur.
      Nu se citeste cum l-ati citit voi:
      1. pe la trecere
      2. daca nu e trecere pe la coltul strazii
      SI
      3. dupa ce m-am asigurat (indiferent daca sunt pe trecere sau pe la coltul strazii).

      00
  4. O sa ia cu suspendare, ca are famelie de intretinut si cotizeaza la PFA Daniel

    00
    • Exceptand situatia in care intri cu masina in oameni deliberat, se ia cu suspendare daca omori pe cineva cu masina. Indiferent ca esti nu stiu ce sef sau om simplu. In cazul asta e si vorba de selectie naturala, daca la orice varsta te duce mintea sa traversezi in fuga fara sa te uiti de cateva ori in stanga si in dreapta. Daca nu e vina copilei, atunci e vina parintilor ca nu au educat-o cum trebuie. Daca nu stie sa treaca strada, atunci sa nu mai mearga singura nicaieri, ci doar de mana cu mami si tati.

      00
  5. Cati de bula pe aici. Eram 100% sigur ca o sa se trezeasca niste retarzi sa spuna „ca da dom’le, daca nu alerga”. Aia e o pustoaica de 13 ani, iar el un dobitoc de 56 de ani. Codul rutier spune clar, ca trebuie sa reduci pana la 30 km/h in apropierea trecerilor de pietoni. Sa infunde puscaria, iar daca voi aveti permis, sa ii dati foc, pana nu omorati pe cineva.

    00
    • Ia spune-ne tu cum incetinesti pana la 30km/h la fiecare trecere de pietoni :).
      A fost un cumul de factori – cum zicea cineva mai sus. Cand mergi mai tare asa e bine sa ai ochii in 14 si sa anticipezi – altfel mergi la limita la care poti sa reactionezi . Cand esti pe trecere – e bine sa nu alergi si sa te asiguri ca nu da nimeni peste tine. Si cand ai 13 ani tot asta tre sa faci…

      00
    • NOU
      #34

      codul rutier spune clar ca trebuie sa te asiguri inainte sa traversezi
      in accidentele de genul, e nevoie de obicei de 2 prosti

      00
    • Dar cine a zis că ăla nu a fost de vină? Și cine a zis că la 30 pe oră nu poți lua pe cineva pe capotă? Și la 13 ani scuza ei a fost că NU se uită și aleargă? Mai avea 1 an și putea circula cu bicicleta pe drumurile publice. Probabil și atunci ar fi avut scuza că are 14 ani și nu ar fi știut că traversarea se face pe lângă bicicletă. Mă lași? Dacă simțul de autoconservare nu funcționează, dacă educația părinților lipsește, atunci de mama supărării mai rămâne? Hai să ne luăm la trântă cu 2 tone de metal pentru că ăla ar fi trebuit să frâneze până la 30. Uite că nu frânează și 90% din șoferi nu frânează până la 30 la treceri, ce ne facem? Ne asigurăm, ne oprim din traversare și trăim să-i înjurăm a doua zi sau ne punem în fața lui cu dreptatea și legea în mână. Năcădăule!

      00
    • NOU
      #36

      le: si eu eram asa prost la varsta aia, poate pentru ca nimeni nu mi-a explicat ca
      1. trecerea nu e autostrada pietonala, ai obligatia sa te asiguri
      2. daca nu belesti ochii, belesti p$&@ si nu te incalzeste cu nimic ca ala ia vreo 2 cu suspendare cand ramai fara picioare sau la 2m sub pamant

      00
    • @geretus: lasa 30 la ora, ala mergea mult prea repede pentru localitate.

      00
    • @domnu cu verde..se vede că fetele se uită stânga-dreapta. Și mă gândesc că și tu că pieton daca vezi că ăla care e langa tine oprește, te gândești că poți să treci. Acum nu toți pietonii ne gândim către sa ne asiguram și de BMW-uri.

      00
    • NOU
      #39

      salut ! sunt unul dintre acei bula :)
      – ideea NU era aceea cum ca acel sofer ar avea circumstante atenuante ! NU ! este vinovat 1000 % si trebuie sa suporte consecintele legii indiferent care sunt acelea !
      – era insa vorba despre o CORECTA informare !
      – practic Zoso NU a „raportat” un accident si motivele/factorii care au dus la producerea lui ci a desfiintat o anumita categorie de oameni pe care a infierat-o ( ca e bine sau e rau nu e subiectul discutiei )
      – daca vrei insa sa infiormezi corect, daca tot sesizezi greselile din imaginile cu pricina, sesizeaza-le pe toate inclusiv alergatul bezmetic pe trecerea de pietoni care te poate nenoroci inclusiv pe tine ca pieton
      – TRECEREA DE PIETONI nu ESTE „SUVERANA” iar chiar si la trecerea de pietoni, pietonul ARE OBLIGATIA sa se asigure … de aia sunt foarte multi tineri si batrani, adolescenti si copii care NU se uita cand trec, pe care NU i intereseaza ca vine unu tare cu masina ei oricum trec, etc … de aia BICICLISTII HABARNUAU ca NU ai VOIE sa treci „calare” pe bicla pe trecerea de pietoni etc … si asta pt ca soferul NU are timp sa franeze din timp chiar si la 30 de km pe ora

      iar pe final cateva reguli LEGALE pentru PIETONI din care vei intelege ca Bula de Mine nu ii lua apararea acelui sofer si nici nu o acuza pe saraca fata tanara si needucata rutier corespunzator … ci doream doar o informare CORECTA si „PANA LA CAPAT” …

      ” – Pietonii nu trebuie să staționeze pe carosabil sau să se deplaseze în fugă

      – Traversarea se va face numai prin locurile special amenajate (ex.zebra, indicatoare) sau cu semnalizări (semafoare)

      – Traversarea se face în pas vioi (repede), perpendicular pe axul drumului, adică pe cel mai scurt drum, numai pe marcajul pietonal, prin dreptul indicatorului “trecere de pietoni”, pe lumina verde a semaforului, sau la semnalul agentului de circulatie, cu semnificatia de “liber”. ”

      Acum intelegi ca IMPREUNA daca actionam fiecare dintre noi CORECT putem evita astfel de nenorociri ? ( si NU, nu am spus ca am fost sunt sau voi fi perfect ! ceea ce spun este ca daca vedem oameni needucati important nu este sa-i linsam ci sa ne educam reciproc pentru ca nu ne-am nascut invatati )

      00
    • NOU
      #40

      se uita o singura data, in fuga, si apuca sa vada doar golful de pe b1, nici nu au trecut de banda 1 ca deja se uitau in dreapta

      00
    • „Art. 123.
      Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h in localitati sau 50 km/h in afara localitatilor, in urmatoarele situatii:
      a) la trecerea prin intersectiile cu circulatie nedirijata;
      b) in curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau in care vizibilitatea este mai mica de 50 m;
      c) la trecerea pe langa grupuri organizate, coloane militare sau cortegii, indiferent daca acestea se afla in mers sau stationeaza pe partea carosabila a drumurilor cu o singura banda de circulatie pe sens;
      d) la trecerea pe langa animale care sunt conduse pe partea carosabila sau pe acostament;
      e) cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata, zapada batatorita, mazga sau piatra cubica umeda;
      f) pe drumuri cu denivelari, semnalizate ca atare;
      g) in zona de actiune a indicatorului de avertizare „Copii” in intervalul orar 7,00-22,00, precum si a indicatorului „Accident”;
      h) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;
      i) la schimbarea directiei de mers prin viraje;
      j) cand vizibilitatea este sub 100 m in conditii de ceata, ploi torentiale, ninsori abundente.”

      Nu va doresc sa va sara pietoni in fatza pe trecere (sau nu neaparat) si sa nu puteti opri. Este cosmarul oricarui sofer.

      00
    • h) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, cand drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, in imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze in traversare;

      pai si cand drumul are mai mult de o banda pe sens, cum e cazul aici, nu se aplica tot viteza de 30, respectiv 50 km/h?

      00
    • @cam: citim si noi stirea din link? „În zona în care s-a produs accidentul viteza de deplasare este restricționată la 30 km/h prin indicatoare rutiere amplasate pe marginea drumului.”

      00
    • Cand te apropii de trecerea de pietoni, iei piciorul de pe pedala de acceleratie si il muti deasupra pedalei de frana. Casti ochii stanga, dreapta sa vezi daca nu nimeni langa trecere si are intentia de a traversa, si poti accelera din nou. In caz ca cineva se apropie de trecere, pastrezi piciorul deasupra pedalei de frana, in caz ca vireaza brusc si vrea sa traverseze. Da, fac asta mereu, mai ales daca bizonii isi lasa masinile parcate langa trecere. Cum luati voi permisul? Sau voi sunteti din veniti din sate cu toate gioarsele si cand scapati la asfalt se trezeste racerul din voi?

      00
    • Daca am vazut eu bine scoala e chiar peste drum. Deci probabil, pe langa semnul cu trecere de pietoni mai avea si indicatorul de atentionare scoala.
      Mai e un aspect pe care vad ca nu l-a mentionat nimeni: camioanele alea mergeau cu vreo 80-90 la ora printr-o comuna cum – citesc pe Wikipedia – e Ilisestiul, aia stiu din experienta. Beamveu’ avea cel putin atata. Poate ca fata a vazut beamveu’ din fata dar nu s-a gandit ca vine chiar asa de repede si ca poate trece in fuga. Adica plm, te gandesti ca vine ala mai repede dar nu cu de 3 ori viteza legala.

      00
  6. Joe Rogan da un tweet cu pustoaica de 11 ani care a fost electrocutata de politisti ca fura din magazin, raspunsuri: „asa iti trebuie cand furi”

    Alta pustoiaca moare pe trecere. soc, cand esti pustan esti neatent. Raspunsuri: „de ce alerga?!?”

    Internetul iti permite sa te comporti ca un animal.

    00
    • e plin de animale. dar nu e vina internetului. ele tot timpul au existat, doar ca acum prostia din ei a prins curaj.

      00
  7. In 2017, statistic, mureau 5 oameni pe zi in accidente rutiere. O parte din astia au fost vinovati, o parte nu.
    De cati soferi ajunsi la parnaie ati auzit?

    In afara de cazul din Iasi, regula e ca se da cu suspendare.
    Urmaresc destul de mult ce se intampla pe in lumea moto, unde sansele ca un accident sa fie cu victime e mult mai mare. Mor destul de multi motociclisti. Cam jumatate din vina altora. Din nou, nimeni nu merge la parnaie.
    Asa ca daca nici soferii de rand nu patesc mai nimic, ce credeti ca o sa pateasca cei cu conexiuni?

    00
  8. L-a fentat un pic si ala care a oprit la 50m de trecere. Dar nu are nicio scuza.
    Însă nu m-as fi asteptat ca fata sa moara din impactul ala. Pentru ca dobitocul reuseste totusi sa puna frana, si reduce destul viteza.
    In fine, puscarie plăcută. Daca nici cand omori oameni pe trecere ca mergi ca un cretin, nu primesti puscarie, inseamna ca suntem vai steaua noastra.

    00
  9. idiotii de aici care spun ca e problema copilului care alerga pe trecerea de pietoni atunci cand prima masina s-a oprit, sa se gandeasca ca fix filmuletul asta il vad iar acolo e copilul lor. si dupa aia sa vedem daca mai sunt asa relaxati ca un copil a fost omorat pe trecerea de pietoni de un nenorocit. imbecili!

    00
    • Din pacate e problema copilului, ca el e mort.

      00
    • nu mai e problema copilului. e a parintilor.

      00
    • Imbecil esti tu prietene :) Fata nu trebuia sa alerge pe trecere la fel cum si tampitul ala cu X5 trebuia sa beleasca ochii la ce se intampla pe strada. Si daca ai copii – fa bine si educa-i in sensul asta. Nu te ajuta la nimic atitudinea de genul asta.

      00
  10. NOU
    #56

    O costa mai mult sa pui niste avertismente sonore la trecere care sa zica sa nu alergi si sa te asiguri fata de orele de rutiera din scoli? Mai vinovati sunt parintii copilului decat soferul, acum soferul scapa iar copilul s-a prapadit.

    00
  11. Ce idiot. Probabil facea vreun live pe facebook sau se uita la vreun mesaj, altfel nu imi explic lipsa oricarei reactii.

    00
  12. As dori sa ma lamureasca si pe mine cineva unde scrie ca trebuie sa te asiguri la trecere si daca partea cu asigurarea nu e valabila decat pentru coltul strazii.

    00
    • Poftim: (probabil e mai util decat sa iti trag un sut in cur)
      Art.72.(3) Traversarea drumului public de catre pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator, iar în lipsa acestora, în localitati, pe la coltul strazii, numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.

      00
    • Citește codul rutier? Nu găsești astfel de informații în Biblie sau Libertatea.

      00
    • Articolul 72, OUG 195/2002, punctul 3:

      (3) Traversarea drumului public de către pietoni se face perpendicular pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate şi semnalizate corespunzător, iar în lipsa acestora, în localităţi, pe la colţul străzii, numai după ce s-au asigurat că o pot face fără pericol pentru ei şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.

      Eu il interpretez asa:

      Traversarea drumului public de catre pietoni se face:

      * perpendicular pe axa acestuia, numai pe axa acestuia, numai prin locurile special amenajate si semnalizate corespunzator
      * (iar) in lipsa acestora, in localitati, pe la coltul strazii

      …numai dupa ce s-au asigurat ca o pot face fara pericol pentru ei si pentru ceilalti participanti la trafic.

      Desigur, pot gresi in interpretarea mea – dar stii ce? Eu nu ma arunc pe trecere.

      Degeaba ai dreptate ca toata lumea trebuie sa-ti dea prioritate ca ai pus piciorul pe trecere. Cimitirele sunt pline de oameni care au avut dreptate/prioritate.

      Poate daca la serbarile de inceput/sfarsit de an la scoala am trimite politisti rutieri in loc de popi sa sfinteasca, care sa explice cum se trece strada, printre altele…

    • Asa interpretam si eu inainte pana am patit-o si m-a lamurit politistul care a motivat ca juridic se interpreteaza altfel pentru ca acolo „iar in lipsa acestora” nu e aceeasi cu „si in lipsa acestora”, asigurarea referinduse doar pentru partea cu coltul strazii. Ideea e ca avocatul interpreteaza intr-un fel, procurorul in altul si s-ar putea sa ramanem cu interpretarea noastra in mana la final.

      00
    • Eu compar prioritățile la trecerea cu pietoni cu cele din intersecțiile de mașini. Ce faci când ai semn cu „drum cu prioritate” în față? Eu unul încetinesc și mă asigur că nu se bagă unul ignorând „cedează trecerea” :D

      00
  13. De obicei accidentele astea se întâmplă când un cumul de factori foarte puțin probabili se întâmplă în același timp.

    Mașină de pe prima banda a oprit foarte departe, fetele au ajuns la trecere într-un moment în care erau aliniate perfect cu cele 2 mașini, s-au asigurat și din dreapta văzând ca din stânga era liber, suv-ul la fel nu vedea fetele si eventual a fost si distras de ceva, fie telefon fie țigară, etc și bum, accident mortal. În aceleași circumstanțe o secunda decalaj al fiecărei din cele 3 părți n-ar mai fi dus aici.
    Ce se putea face mai bine? O dată individul cu suv-ul sa fi fost atent și sa anticipeze traficul, apoi fetele sa beleasca ochii dumnezeiește. E o lecție și pentru șoferi și pentru pietoni cazul asta.

    00
  14. observ multi cititori ai 4tunning pe aici.

    00
  15. prima masina opreste sa treaca fetele,el merge cu viteza si apoi fata e de vina ca alerga?
    Din pacate pentru a evita astfel de tragedii, treceriile de pietoni ar trebuie semnalizate cu lumini, semafor de culoare galbena, instalate temporizatoare.

    00
  16. Hai sa incerc eu sa reformulez tot ce zice lumea pe aici.
    – da, ala cu x5 e vinovat 100%, nu exista indoiala, sper sa infunde puscaria, desi ma indoiesc, ca deh…
    – din pacate dreptatea nu te salveaza. Nu o mai ajuta cu nimic ca e ala 100% vinovat. Daca nu iesea alergand, poate scapa, daca se asigura constant poate scapa. Nu te baza pe cei din jur sa te fereasca, chiar si cand ai prioritate. Instructorul meu auto mi-a spus o chestie „Mergi ca si cum toti in jurul tau ar fi idioti”. Nu cred ca se aplica doar la masini, cum se vede.

    00
    • Exact. Eu ma asigur temeinic si la trecerile de cale ferata cu bariere si lumini. Nu stii cand poate fi o greșeală umană sau electrica. Cu trenul nu te joci.
      Cat despre condus, e bine sa mergi preventiv sau in litera legii, insa nu o facem mereu. Insa cand calcam pe bec macar sa avem bunul simt sa plecăm capul, sa tacem din gura si sa recunoastem gresala.

      00
  17. Si mai spun ceva: nu e deloc in regula sau scuzabil sa OMORI pe cineva conducand o masina cu viteza, nici daca pietonul nu este pe trecere, nici daca alearga pe trecere, nici daca traverseaza prea incet, nici daca e pe bicicleta su trotineta. Parerile contrare sunt chichite avocatesti, nu o gandire morala, umana.

    00
    • imi aduce aminte culmea de ceausescu: fix dupa ce l-au omorat erau oameni care intelegeau de ce s-a intamplat dar tot il considerau pe psihopat un fel de erou. asta desi aveam mii de morti, foamete, faliment general.

      00
  18. Te apuca depresia cand vezi cati cretini cred ca e vina copilului.
    Cocleti ce si-au luat cu banii de nunta primul Focus de flota din veatza lor adus din Jarmania.

    00
  19. Daca si asta ia cu suspendare atunci mama ei de dreptate in tara asta.

    Eu ca sofer inainte de orice trecere de pietoni iau piciorul de pe acceleratie si il tin deasupra franei, asta dupa ce am redus viteza. Pentru ca s-a mai intamplat sa se arunce cate un pieton pe trecere din senin si majoritatea trecerilor din oras aici au vizibilitatea redusa din cauza masinilor parcate pana in trecere.

    Cand mai si vezi ca o masina opreste pe prima banda si tu nici macar nu schitezi un gest de franare atunci clar ca ori esti bou ori erai cu ochii la altceva.

    Cat priveste alergatul fetei, e totusi copil si nu e vina ei. E vina celor din invatamant. Pe vremea lui Ceasca se facea educatie rutiera si practica, dar acum e mai important sa inveti de zeitati decat sa ii inveti pe copii ceva util (educatie sexuala, financiara, rutiera)

    00
  20. O să scape cu o sentință cu suspendare. Mai știm și pe alții cu X5 care au omorât chiar 3 persoane și nu au fost nici măcar o zi în pușcărie. Șoselele românești sunt un fel de vest sălbatic, nu există dreptate nici măcar atunci când ești omorât.

    00
  21. Buei, astia care spuneti ca pietonul trebuia sa se asigure cred că sunteți la fel de cocalari ca pădurarul! Trebuie sa te asiguri cand treci strada, nu si la a doua banda unde vine un imbecil cu peste 100 km/ora. Oricum, chiar daca te uiti, nu ai cum sa il vezi, imbecilul vine intr-o fractiune de secunda

    00
  22. Imi pare rau pentru aia intregi la minte, dar parerea mea e ca pentru soferii romani de bmw si audi este neaparat examen psihologic temeinic. Zilnic vad astfel de specimene, ieri un bmw cu numar de constanta facea slalom pe soseaua Pipera si apoi pe pasajul Pipera. Nu ca nu s-ar fi intamplat zeci de accidente cu morti pe zona aia, omul perservera.

    00
  23. apropos… cine este idiotul care i-a invățat pe ăștia să redacteze declarații de avere?
    ctrl-a
    ctrl-c
    și ctrl-v în Winword
    se vede absolut TOT, inclusiv adresă și CNP…. ahhahahahahha

    00
  24. Sper sa ma aprobe zoso…
    Sunteti prosti in plm, meritati ce va face psd si sa murtiti in acelasi tip de accident toti comentatorii astia ce gasesc culpa copilei.
    Acum ca am terminat introducerea, sa argumentez:
    Doar daca n-ai facut scoala la pitesti sau doar cand esti atat de prost incat ti se scurge saliva din gura nu ai nici un reflex cand vezi o masina oprita la trecere de pietoni cu mare semn de trecere in ochii tai si zebra in fata ta pe carosabil, copila imbracata in culori deschise pe timpul zilei cu maxima vizibilitate.
    Abia dupa ce-a proiectat-o pe carosabil se vede ce violent da in frane. Deci 0 reactie. Faceti un exercitiu, aruncati la propiu piciorul in frana la 40kmh, va veti mira de violenta franarii, la el nimic, zero nada.
    Pun pariu ca avea 50-60kmh da coae e bemwe e 4ori4 ma bazez pe el.
    Garcea de ma opreste sunt coios la romsilva, ce sa’mi faca?
    Nici nu a tras de volan, nici nimic, zero reactie zero instinct iar copilu ala nu e spiderman sa apara din neant.
    Ca a alergat? Spune’mi la 13 ani, tu, oricare dintre comentatorii astia habarnisti despre dinamica unei masini in timpul unei franari violente combinata cu tragere brusca de volan (din 100 soferi nevotanti psd pariu ca 80% asta faceau) ce reflexe aveati la 13 ani cat de usor recunosteati zgomotul unei masini venite in viteza si cat trafictube ar fi trebuit urmarit ca sa stie ca sigur o calca un idiot chiar si pe jumatatea trecerii?
    Daca era un camion pe banda 1 sa ascunda semnul daca zebra era stearsa, daca era seara, daca ploua mai treaca mearga.
    Singurul meu regret e ca nu era suedejca (de etnie, copil de rrom, cum vreti voi sa fiu corect in exprimare) sa iasa neamurile sa-i dea foc in masina sau macar cateva bricege pe fata, daca tot ia cu certitudine suspendare macar sa aiba amintire.

    00
  25. Cum vad eu situatia: un „bolovan” opreste aiurea cu cativa metri inainte de trecerea de pietoni. Cei din spate au impresia ca „bolovanul” chiar e bolovan si isi vad de drum. Idiotul ala cu BMW-ul X5 nu are nicio intentie de a se asigura la trecerea de pietoni, ca oricum el este boss. Din pacate, loveste o fata care n-a primit niciun fel de educatie rutiera, nici in familie, nici la scoala. Alt idiot, ala cu Skoda, nici el nu este impresionat de trecerea de pietoni, nici de „prostul” oprit la trecerea de pietoni, asa ca incalca linia continua si vrea sa traga tare dupa BMW. Cele 2 fete care au scapat (de data asta), nici ele n-au educatia rutiera necesara. PLM, in filmul asta e vestul salbatic, aka Romania!

    00
  26. Ăstora care zic ca e ok sa nu te asiguri și sa alergi pe trecere zic sa nu va învățați copiii sa se asigure și sa nu alerge pe trecere.

    00
    • Stai linistit. Sunt aceeasi cretini care traverseaza aiurea cu copilul de mana, in sprint vioi pe mijlocul strazii printre masini.

      00
  27. Eu zic ca vinovat e ala de pe Banda 1, cu Golf-ul, care a oprit ca imbecilul cu 50 de metri inainte de trecerea de pietoni, blocand vizibilitatea trotuarului ce a dus la imposibilitatea observarii pietonilor de catre soferul BMW-ului.

    Chiar sunt ferm convins ca imbecilul ala a oprit acolo pentru alte motive, nu pentru a da prioritate pietonilor.

  28. Sunt studii care arata ca pana la varsta de 14 ani nu toti copiii au capacitatea compleata de a analiza traficul si a trece strada in conditii 100% sigure.

    00
  29. Nu o sa pateasca absolut nimic, daca a avut alcoolemie 0% e ca si scapat. Cu un apel unde trebuie fata din imagini va primi certificat medico legal pentru 89 zile (dupa 90 se incepe cercetarea penala). O sa ziceti de unde esti asa sigur? Pai am trecut cu tatal meu prin acceasi situatie ca si victima din imagini, am stat 30 de zile cu el in spital + operatie la coloana (si pe certificat am primt 70 de zile, altii iau 2 palme si primesc 90 – plm Romania depinde pe cine cunosti si cine esti) iar zdreanta ala de la volan a primit 90 de zile de carnet suspendat. TARA DE CACAT CU LEGI DE CACAT (facute pentru infractori)

    00
    • Tu ai da certificat medico-legal de 89 zile la persoane decedate? Ma rog, in Romania au votat si mortii la un moment dat, nu ar fi chiar imposibil.

      00
    • de la infractori pentru infractori, nu m-am putut abtine sa nu zic si sa aud asta in vocea lu ala de la reclama cu betting

      00
  30. Recent rula o reclama cu o pitzi care facea joging, se opreste inainte de trecerea de pietoni dupa care o zbugheste la fuga pe trecere, mi s-a parut cam aiurea faza, dar na poate nu am inteles eu ce vrea sa transmita….
    Din cate vad cele 3 fete asta fac, joging. Cred ca ar trebui cultivat putin mai mult instinctul de conservare si mai putin sloganul „sunt cetatean oiropean si am drepturi…..”

    00
  31. ba frate, cand vezi ca unu e oprit inainte de trecere tu ce gandesti in capul tau ??? ca ala vrea sa parcheze sau ce. eu pisc frana si in oras cand vad un autobuz oprit in statie pt ca in 2 din 10 cazuri se gaseste un prost sa traverseze drumul prin fata autobuzului si nu il vezi decat atunci cand iti apare in fata

    00
    • Era sa iau unu’ pe capota asa. Noroc ca i-am vazut picioarele pe sub autobuz (avea garda mai mare, pernele de aer sus) si am oprit la o palma..

      00
  32. Apropo de declaratia de avere, tipul tine pe cardul de credit (dobanda ~0) echivalentul salariului lui pe doi ani – 262000 lei. Ce cont de economii, da-i in pix, aia-s bani?

    00
    • Probabil e cardul pe care i se vireaza salariul. Spagaretii astia nu prea traiesc din salariu ca muritorii de rand, tin la sosesta si din cand in cand trag cand trebuie sa se duca cu sacosa la partid.

      00
  33. Ce cretin. Nu ai ce sa cauti cu asemenea viteza in asa zona. Ar fi trebuit si niste bumpere acolo. As vrea sa vad toate trecerile de pietoni semaforizate si cu buton cum sunt in tarile cu apa calda.

    00
  34. astept connected cars care sa incetineasca automat la treceri si cand ala din fata franeaza, si interzicerea celor fara si a celor cu diezel si apoi benzina, astept.. cred ca in vreo 14 ani ar fi realist :(

    00
  35. NOU
    #100

    Stiu ca multi nu o sa le placa ce am de zis, dar il felicit pe ala cu BMW-ul.
    Trebuie sa invatati o data pentru totdeauna ca chiar daca aveti prioritate si legea este in favoarea voastra, asta nu inseamna sa nu te uiti pe unde mergi. Nu te mai crede tu motherfucker-ul tuturor.

    Am vazut destule specimene care cred ca daca e trecere de pietoni, ei sunt cei mai tari din parcare. Si m-am saturat de oamenii astia.
    Frate, invata o data pentru totdeauna daca esti pe trecerea de pietoni sau oriunde esti, te uiti in pizda ma-ti pe unde mergi.
    Nu ma intereseaza pe mine ca tu ai verde, ca te-ai uitat o data in stanga, ca legea este in favoarea ta in momentul acela. Tu ai o singura regula de respectat. Te uiti pe unde mergi punct.

    De mic te-a invatat ma-ta, tac-tu, frac-tu, sora-ta cum sa treci strada. Ai invatat chiar si la scoala cum se procedeaza la trecerea de pietoni. Deci nu ai nici o scuza.
    Chiar daca vrei sa zici ca familia ta e la fel de proasta ca tine, si scoala unde ai fost e la fel de proasta ca tine si nu te-a invatat nimeni cum se procedeaza.
    Aici intri tu in ecuatie. Instinctul tau de supravietuire care il ai de mic.
    Daca nici asa nu ai invatat ce iti face rau si de ce trebuie sa te feresti. Atunci du-te dracu. Iti meriti soarta.

    Stiu ca multi o sa zica „Auleo doamne cum poti sa spui asa ceva? Ca s-a intamplat o tragedie.”
    Da chiar s-a intamplat o tragedie. Si intr-un fel imi pare rau, dar ca sa fiu sincer in acelasi timp nu imi pare rau.
    Acest accident sa va fie invatatura de minte. Nu va mai credeti motherfucker-ii tuturor ca stiti cate ceva din lege si crede-ti ca puteti sa faceti cum vreti.
    Uite ca nu e asa. Exista legea si exista realitatea si cele doua sunt paralele, iar din cand in cand ele se intersecteaza.

    Esti la trecea de pietoni. Te uiti in pizda ma-ti in stanga si in dreapta pe tot parcusul.
    Nu te mai crede tu motherfucker-ul lumii. Nu esti. Esti un cacat.

    Ah si inca ceva. Stiu ca acest comentariu a trezit cativa SJW. Asa ca inainte sa ma faceti cu ou si cu otet. :)
    Vreau sa va atrag atentia la ceva. In momentul in care vedeti indicatoarele de avertizare ca urmeaza o trecerea de pietoni, cati dintre voi reduceti viteza?
    Raspuns: Nici unul dintre voi. Ba dimpotriva, accelerati cand vedeti o trecere ca sa descurajati orice pieton sa treaca. Ca de voi aveti masina si ei n-au. Deci ei sunt nimicuri in ochi vostri.

    00
    • Fata era sportivă de performanță, practica atletismul (ăla pe bune, nu cel de tastatură) și când s-a întâmplat accidentul se antrena pentru o competiție sportivă ce avea să urmeze în curând. E de înțeles de ce a procedat așa: în febra antrenamentului fiind, a traversat strada în ritmul în care alergase și până atunci. Nu poți să o acuzi că nu s-a asigurat, se vede cum așteaptă să oprească mașina din stânga apoi se asigură și din partea dreaptă după care se angajează în traversare. Era o fetiță de 12 ani, nu poți să ceri unui copil de vârsta asta să se gândească că e posibil ca și de pe banda 2 să vină un dobitoc cu 95 km/h (cât am calculat eu că avea BMW-ul, după distanța dintre cele două treceri de pietoni și durata în care a parcurs acea distanță) și că înainte să se arunce în felul ăsta în traversare să se asigure că nu vin mașini pe acolo. Știi ce poți să faci, însă? Să-i ceri unui om în toată firea care a făcut o școală de șoferi: 1. să nu circule cu 95 km/h într-o zonă cu limitare la 30 km/h și unde se află o școală, cu treceri de pietoni marcate clar pe carosabil, și 2. să facă un minim exercițiu de logică atunci când vede o mașină oprind fără un motiv aparent pe prima bandă și să se pregătească de oprire.

      Nu știu de ce ți se pare ție că fata ar fi forțat trecerea pe principiul „dă-te-n plm că am prioritate”. Exceptând cazul în care era vreo sinucigașă eu zic că e destul de evident faptul că n-a văzut BMW-ul apropiindu-se. Da, fata a greșit traversând strada în fugă iar asta i-a adus sfârșitul, pe de altă parte șansele ca deznodământul să fi fost același dacă ar fi procedat corect nu sunt chiar nule, dacă nu ar fi alergat nu înseamnă neapărat că ar fi observat și s-ar fi ferit la timp din calea bizonului care depășise cu mult viteza legală.

      Tu felicită-l mai departe pe cel cu BMW-ul, dacă atât te duce mintea și capul și nu conștientizezi diferența dintre pericolul cauzat de un pieton care traversează strada în fugă și pericolul cauzat de un dobitoc ce rulează cu peste 60km/h peste limita legală fără a-i păsa ca are în față două treceri de pietoni la o distanță de 55m. Iar ca să îți răspund la ultima întrebare, tot timpul las mașina să intre în frână de motor atunci când mă apropii de o trecere de pietoni nesemaforizată. Absolut tot timpul.

      00
    • NOU
      #102

      @ov1d1u
      In primul rand nu inteleg de ce incerci sa ii scuzi prostia in momentul in care a traversat strada.
      Nu are nici o importanta daca se antrena sau juca bingo. Ea nu are nici o scuza. Ea s-a uitat stanga si dupa aceia dreapta si a pornit. Nu se face asa ceva indiferent de ce activitate faci in momentul in care treci strada.
      Inca o data spun. Te uiti stanga dreapta pe tot parcusul treceri si pornesti cand trebuie. Nu te uiti o data in stanga, o data in dreapta si gata esti in siguranta totala.

      In al doilea rand. Cum adica nu poti sa ii ceri cuiva care are 12 ani sa gandeasca?
      Daca copilul pana la varsta aia nu a inteles ca un obiect mare venind spre el/ea ii poate face rau, atunci la revedere frate. Nu are ce cauta pe planeta asta.

      Ah un lucru care l-am uitat in primul comentariu. Da, cel cu BMW-ul este legal responsabil de acest accident. Dar, asta nu inseamna ca vina ii apartine in totalitate lui.
      Este si resposabilitatea ta ca pieton sa te asiguri pe unde si daca se poate traversa strada in siguranta.
      Tot ce iti trebuie sunt cateva secunde sa vezi daca iti este permisa trecerea in siguranta pe cealalta parte.

      00
    • Greseli gramaticale:
      „crede-ti ca puteti”, „in pizda ma-ti”
      „Asa ca inainte sa ma faceti cu ou si cu otet.” , …. ce?
      „ochi vostri”
      „Ca de voi aveti masina”

      Injuraturi:
      „Esti un cacat.”

      Exprimari prolixe:
      „Si intr-un fel imi pare rau, dar ca sa fiu sincer in acelasi timp nu imi pare rau.”
      „Exista legea si exista realitatea si cele doua sunt paralele, iar din cand in cand ele se intersecteaza.”

      Trage aer in piept, gandeste, si pe urma scrie.

      .. hait, am uitat ghilimelele.

      00
    • Daca cacati ca Soare Razvan ar fi spanzurati de cate un semafor toti ar incetini sa le vada muianul .

      00
    • @Soare Razvan: Eu chiar nu sunt adeptul jigniriilor gratuite ca contra-argumentatie dar nu stiu cum sa vorbesc cu tine… Tinand cont ca tu consideri ca o pedeapsa normala pentru un copil de 12 ani ce a facut o greseala minora de a nu se uita in stanga cand deja era la jumatea trecerii e sa moara (sau sa fie cel putin lovita de o masina) te cam invit sa vizitezi primul beci mai ferit de ochii lumii, sa iei cu tine un scaun si o bucata de sfoara si sa devii inventiv;

      P.S. Ma prostul, tu ca om matur cand traversezi strada, in dreptul benzii a doua (chiar si inainte dupa ce ai primit prioritate din directia , te uiti in stanga sau in dreapta?

      P.P.S. Ma cretinule, stii de ce in orice eveniment in care e implicat un autovehicul cu un pieton se deschide dosar penal? Pentru ca dintre sofer si pieton doar unul are cu siguranta date niste examene si e responsabil pentru o unealta ce cantereste de la o tona in sus… Pietonul (in special un copil de 12 ani) nu e efectiv obligat prin lege sa stie si sa inteleaga codul rutier (soferul e).. De asta si daca pietonul face ceva extraordinar de cretin trebuie sa se verifice ca soferul si-a respectat absolut toate responsabilitatile sale; Ahh, stiu, asta nu corespunde cu realitatea ta in care aparent toti mergem cu 90 km/h cand vedem alte masini ca incetinesc.. S-o sugi..

      00
    • Soare ai mentalitate de șofer român bolovan.
      Cum se face că în alte țări(europene) nu mi-am simțit pusa în pericol viața niciodată pe trecerea de pietoni iar în RO dau destul de des de șoferi care merg la limita, nu încetinesc la treceri, nu se asigura corespunzator, etc. Majoritatea șoferilor bolovani români merg pe principiul „nu mă asigur la trecere ai chiar dacă îl văd pe margine..trec că doar nu o să sară în fața mașinii să-și riște viața”

      00
    • NOU
      #107

      @zdruntzi Gresit, eu am mentalitatea necesara sa supravietuiesc in jungla asta.
      Din start iti spun ca tu nu ti-a simtit viata pusa in pericol in alte tari pentru ca nu ai fost nici o data in afara.
      Faza ca soferi din Romania sunt mai nebuni decat cei din afara, e complet incorect.
      Singura diferenta dintre soferi din Romania si cei din afara, este ca cei din afara exemplu Germania, sunt monitorizati de cele mai multe ori. Iar daca incalca legea nu ii opreste politia, ci le vine acasa o scrisoare cu o frumoasa amenda.
      Si asa se invata neamtul sa respecte toate legile.

      Motivul pentru care eu in comentariile precedente am scris ca exista legea si exista realitatea si cele doua sunt paralele, este foarte simplu. Pentru ca asa e.
      Legea spune ca zona asta este de 50 km/h max. In realitate cu mergi cu 90 km/h.
      Legea spune ca nu ai voie sa depasesti linia continua. In realitate tu depasesti pe unde ti se scoala.
      Legea spune ca in apropiere de o trecere de pietoni tu trebuie sa incetinesti. Plus ca si instructorul te-a invatat sa si ciupesti putin frana. In realitate piciorul tau inca este pe acceleratie si doar te uiti daca e care pe trecere, nu daca vrea sa treaca, ci daca e deja pe trecere. Ca daca nu e, tu treci linistit.
      Si asa mai departe.

      Chestile astea nu le spun pentru ca asa conduc eu. Ci pentru ca asa conduc marea majoritate a soferilor.
      Hai sa iti dau un exemplu. Eu stau in Bucuresti. Mergea intr-o zona unde limita este de 60 si pentru ca am indraznit sa merg cu 55, mi-am luat la claxoane si injuraturi sa imi ajunga o viata intreaga pentru ca cei din spate au considerat ca merg prea incet.

      Hai sa iti dau un alt exemplu, de data asta ca pieton si asta s-a intamplat acum cateva luni.
      Am ajuns la o intersectie semaforizata, se face verde pentru mine, ma uit in stanga il vad pe cel de pe banda 1 ca a oprit si cei din spate lui la fel, ma uit la banda 2 si vad ca si ala a oprit si cei din spate lui la fel.
      Ma uit in dreapta si vad ca pe banda 2 cel din fata a oprit si cei din spate la fel, ma uit pe banda 1 si in distanta venea un autobuz.
      M-am decis sa traversez strada fiindca stiam ca autobuz-ul are rosu, stiam intersectia, stiam cat dureaza culoarea verde pentru mine, stiam ca toti au oprit si era totul in regula.

      Am inceput sa merg si de data asta am traversat strada uitandu-ma in jos. Nu imi aduc aminte exact de ce.
      Eh nu stiu de ce cand am ajuns pe banda 1 a celor din dreapta mea, m-am uitat in dreapta. Ceva a fost cu mine in momentul ala sa ma uit in dreapta.
      Cand ma uit vad autobuz-ul venind spre mine cu viteza la cativa metri. Nici un claxon, nici o injuratura, nici un avertisment.
      Omul nu avea nici o grija in lume in momentul ala.
      Am reusit sa fug pe trotuar si simt autobuz-ul cum trece in spatele meu. Speriat am crezut ca gresit eu si se facuse rosu pentru mine si am mers prea incet. Ma uit la semafor si inca era verde pentru mine, nici macar nu incepuse sa clipeasca.

      Nu intelegeam ce s-a intamplat. Am crezut ca semaforul de unde venise autobuz-ul se stricase. Ma duc sa ma uit la el. Semaforul functiona perfect.
      Adevarul a fost ca soferul autobuz-ului pur si simplu a trecut pe rosu.
      Si am vazut si patit mult mai multe. D-aia am spus eu cand esti la trecere sau unde esti, te uiti pe unde mergi.
      Pentru ca legea nu o sa te protejeze in momentul in care vine unul care il doare in cur de tine.
      Degeaba sti tu legislatie la perfectiune ca nu te ajuta la nimic in momentul cand ti se intampla un accident. Faptul ca tu aveai dreptate este egal nu zero. Nu te incalzeste cu nimic chestia asta cand esti facut shaorma.

      00
  36. Bneinteles ca omul e teribil de vinovat, mai ales din cauza vitezei mult prea mari pentru situatia data. Dar accidentul ar fi putut fi evitat simplu, printr-o simpla privire in stanga, si traversarea in mers normal, nu in fuga. Da, am copii si o sa-i invat ca trecerea de pietoni nu e un fel de tunel unde nu ti se poate intampla nimic.

    00
  37. Îmi place cum se ascund informațiile personale la stat, dacă selectezi și copiezi zonele alea negre din declarația de avere la un paste într-un editor de text poți să-i vezi omului și CNP-ul și adresa de acasă.

    00
  38. Voi astia cu educația rutieră în școală sunteți pe bune? Așteptati până la 6 ani in speranța că școala o sa ii învețe pe copii cum se traversează corect ?

    Ce altceva mai așteptați sa invețe la scoala, cum să se schimbe singuri, cum sa se șteargă la fund ?

    Nu sunt împotriva unui curs de educație rutiera dar chestiile astea trebuie „predate” acasă. Înainte de școală.

    00
    • Oh, wait, pioritate are educatia religioasa. Aia rutiera sa mai astepte…

      00
    • da boule in scoala. ca pana la 6 ani se presupune ca nu-ti lasi boracul de capul lui pe strada. educatia rutiera este absolut urgenta nationala de bagat in scoli

      00
    • de ce presupui ca cineva care doreste educatia rutiera in scoala asteapta „până la 6 ani in speranța că școala o sa ii învețe pe copii cum se traversează corect ?” care-i legatura?!

      n-ar fi mai corect sa te gandesti asa: cei care doresc educatie rutiera in scoli se gandesc ca sunt multi parinti care ignora acest aspect si vor ca si alti copii sa aiba acces la niste cunostinte cu care nu vin de acasa.

      00
    • Oh, vita de flat, te-ai saturat de troleala pe softpedia ?

      Așa aplici totul la copil, că dacă nu îl scapi din priviri până la 6 ani nu are rost sa ii zici că daca e roșu sa nu traverseze ? Nu îl înveți să înoate că doar nu îl lași de capul lui în apă ?

      Mai zai, ce nu are rost sa îl înveți din asta de baza și te bazezi pe alții să îl învețe ?

      00
    • Marinel, mă doare in cot de religie, dar mai scriu o dată ce am zis : astea de baza gen cum se traversează strada se învață de acasă înainte să ajungi în școală. In mod normal ar trebui sa fie o lecție inutilă.

      00
  39. Ba, nu stiu cum sa va zic. Da pe mine mama m-a frecat sa fiu atent la traversare de la 5ani pana la 30 de ani la modul :

    Ionut sa fii atent la traversare!
    Dar mama sunt in masina la volan.
    Nu conteaza, tu sa fii atent cand traversezi ca circula toti nebunii pe strazi cu viteza.

    Si cred ca asa trebuie sa faca toti parintii.
    Ba te uiti stanga dreapta si nu alergi pe trecere.

    Acum sa nu ma intelegeti gresit, zevzecul ala merita sa zaca in puscarie pt ce a facut. Sa putrezeasca acolo. Familia zevzecului se descurca daca nevastasa nu e vreo lepra. Nu le plange nimeni de mila

    00
  40. Din păcate aceste lucruri se întâmplă, toate strazile sunt aglomerate, soferii isi pierd rabdarea, calca acceleratia cand vad cativa metri liberi, copii la fel de nerabdatori trec in fuga, sar pe trecere si abia reusesti sa-i vezi fie de rapiditatea lor, fie de masinile parcate imediat langa trecerea de pietoni.
    Nu pot decat sa sper ca vom fii cu totii mai rabdatori si mai calmi, daca esti pieton si mai ai si copii clar esti revoltat de riscul acesta la tot pasul, daca esti sofer trebuie să ai o vigilenţă maximă, iar în apropierea trecerilor OBLIGATORIU încetineşti, nu te poate aştepta nimic bun. :(

    00
  41. De asta mă asigur și când trec ca pieton pe următoarea bandă, că cel de pe prima bandă te lasă, iar celui de pe banda a 2-a nu îi pasă.

    00
  42. Daca intrebi pe cineva care e viteza maxima in localitate 90% raspund ca e 50km/h. Nu nene, nu e 50km/h ci raspunsul este „depinde unde te afli in localitate”. In apropierea trecerilor viteza maxima e 30km/h, asa spune codul rutier.
    Politia ar trebui sa stea putin cu radarele la treceri si sa dea amenzi de viteza chiar si daca pe trecere nu sunt pietoni. Trebuie sa le bage in cap soferilor ca pe treceri se traverseaza cu maxim 30, nu conteaza daca vad sau nu ei pe cineva pe trecere.

    00
  43. nu am vazut niciodata accidentul … e socant … ma doare sufletul

    00
  44. Offtopic: În altă ordine de idei, voi ați observat că în majoritatea cazurilor semafoarele sunt amplasate DUPĂ trecerea de pietoni? Pune-l în mortii lui înainte de trecere.

    00
    • „(2) La semnalul de culoare roşie vehiculul trebuie oprit înaintea marcajului pentru oprire sau, după caz, pentru trecerea pietonilor, iar în lipsa acestuia, în dreptul semaforului. Dacă semaforul este instalat deasupra ori de cealaltă parte a intersecţiei, în lipsa marcajului pentru oprire sau pentru trecerea pietonilor, vehiculul trebuie oprit înainte de marginea părţii carosabile a drumului ce urmează a fi intersectat”

      Detalii: https://legeaz.net/regulament-aplicare-oug-195-2002-actualizat/art-52-semnalele-luminoase-semnalizarea-rutiera

      00
    • @hash: tu îmi dai un text de lege iar eu vorbesc de practică.

      Dacă semaforul ar fi pus înainte de trecerea de pietoni, legea ar suna așa: “La semnalul de culoare roşie vehiculul trebuie oprit în dreptul semaforului”

      De ce trebuie să ne complicăm atât? Pune-l înainte de trecere, ca în toată Europa gen.

      00
  45. Sunt din Suceava si cunosc bine acea zona. Din motive de siguranta, datorate numeroaselor accidente in acea zona fiind scoala, magazine, 2 biserici, acolo este restrictie de viteza de 30KM/H pana la iesirea din localitate. Bivolul cu X5 are mult mai mult si nu schiteaza niciun gest minimal de incetinire. Vina este exclusiv a lui.

    00
    • foarte trist in acest caz ca nu au pus si niste „jandarmi culcati” sau alt mod de limitare, se merge foarte tare acolo, inclusiv pe sensul celalalt, tirul si masinile…

      00
  46. in mod clar cel cu X5 este de vina, pentru ca nu a oprit la trecere. Plus ca se poate calcula viteza din filmare si este cu siguranta Muuuult peste limita admisa.
    Dar exista alte cateva aspecte:
    -fata se asigura doar in dreapta si o ia la fuga, ceea ce ne arata clar ce inseamna lipsa educatiei rutiere in scoala si in familie (da, acolo incepe educatia rutiera, pentru ca e responsabilitatea ta ca parinte sa nu cresti un bou, nu a scolii).
    – nu inteleg de ce cel de pe banda 1 opreste la 10m de trecere, si nu la linia din fata ei, efectiv imi scapa. Pana si cel cu masina alba care incalca benzile sa il depaseasca este ferm convins ca ala a oprit sa coboare cineva sau doar asa de chichi, nu ca sa acorde prioritate.
    – observ ca se merge sanatos in zona. Tirul si masinile de pe sensul celalat ma indoiesc sincer ca au maxim 50 pe acolo. Politia ce pula mea pazeste? bine ca stau cu radarul in boschetii de pe drumurile europene la cate un cacat de limitare de 70.

    00
  47. Desigur, cand treci strada, prima data (si ultima data) te asiguri sa nu vina nimeni din dreapta. Apoi treci in sprint. Cat despre BMW-ist scapa ieftin, probabil nu-l afecteaza prea mult.
    Probabil urmeaza o saptamana doua cand politia va sta mereu cu radar-ul pe acolo, dupa care lumea uita pana la un urmator accident.
    Din punctul meu de vedere, vina e comuna, chiar daca a fost pe trecerea de pietoni.

    00
    • @mircea La secunda 8 se asigura din stg., la secunda 9 se asigura din dr. si incepe traversarea la secunda 10 (full screen si atentie la filmare). Dar X5-ul avea aprox 100 km/h…

      00
  48. Distanta intre cele 2 treceri de pietoni (de la inceputul primei treceri pana la cea de-a doua este de aprox. 56m – se poate folosi google maps pt. masurare, locatia este „Scoala cu clasele 1-8 Simion Florea” Ilisesti)

    De pe filmare se poate observa ca distanta este parcursa in fix 2 sec (poate chiar mai putin) de unde rezulta o viteza de 28m/secunda (56/2=28). 28m/s inseamna 100 km/h (28*3600 = 100800m/h = 100.8 km/h).

    E adevarat ca fata nu ar fi trebuit sa alerge… dar ala avea 70km PESTE limita legala; Dpdv al asigurarii, s-a asigurat dar poate cand s-a uitat ea in stg. nu era nici un pericol (la secunda 8 se uita in stg., la secunda 10 incepe sa traverseze), apoi, in 2 secunde, ala parcurge 56m daca e sa ne luam dupa viteza… cine e vinovat?

    00
  49. amuzant si trist in acelasi timp. la comentarii ma refer. care mai de care cu logica de fier si litera legii in mana. si ca in orice alta problema romaneasca absolut toata lumea uita rahatul ala numit „spiritul legii”. anume ca toti sa ajungem seara acasa intregi si sanatosi. si pentru ca sintagma respectiva nu poate fi respectata ad literam doar prin sine insasi a trebuit tradusa in diverse legi… viteza maxima, trecere de pietoni, prioritate, asigurare si alte balarii care pot fi insa interpretate stricto sensu.

    in cazul asta ambii participanti au, tehnic vorbind, partea lor de vina. ala avea viteza, nu s-a asigurat, probabil telefon sau altceva. copilul alerga, nu s-a asigurat. cand le pui la un loc insa si analizezi prin prisma spiritului nu poti decat sa ajungi la conlcuzia ca soferul merita un pic spanzurat. dupa aia resuscitat si castrat. dupa care spanzurat din nou.

    copilul a facut niste greseli. dar e copil. ar fi trebuit sa fie educat mai bine, de scoala si parinti, nu a fost si greseala statului si a parintilor a platit-o el cu viata lui. filmuletul ar trebui sa ajunga in toate scolile complet si necenzurat. beliti ochii loazelor, nu „va pot afecta emotional”.

    soferul insa… persoana importanta, seful uneia din cele mai mari companii din tara asta, se presupune educatie, pregatire, responsabilitate, unul din modelele de urmat exact pentru copii care alearga pe trecerea de pietoni…. se presupune….

    00
  50. Fata e vinovată! În primul rând nu contează cine are prioritate, ca pieton esti in dezavantaj si e interesul tau sa nu mori.
    Ok, e trecere de pietoni ai prioritate, dar te arunci in fata mașinii? Poate nu are frane, e scăpată de sub control.
    Comportamentul ei exprimă prostia țărănească. Șoferul este vinovat dar in viața.
    Selecția naturală e minunată.

    00
  51. Concluzia este foarte simpla, cind 2 factori de risc (care se gandesc ca nimic nu se poate intampla) se incruciseaza resulta accident. Nu se poate imputa nimic pietonului, doar ca si daca ai dreptate, mori, ca si in cazul de fata. Deci cu toate ca am prioritate trebuie sa ma asigur, mai presus de orice, si daca pierd o ora din viata, sa raman in viata, trebuie sa ma gandesc ca volan poate sa fie un iresponsabil. Multi dintre semenii nostri gandesc ca sunt nemuritori, dar moartea poate sa vina in orice clipa si in orice loc….Legea, dreptatea e doar un factor care e irelevanta in ecuatia vietii….

    Foarte nasol oricum… Cel mai nasol e pentru familie !!!

    00
  52. Am citit toate comentariile si am ramas perplex.

    Acest eveniment nu este un accident, este urmarea simpla a unui mod de viata, romanul in toata splendoarea lui. Maimuta aia nu a gresit, el asa face de obicei, el este doar unul caruia i s-a intamplat, vedem zilnic genul asta de oameni in trafic.

    Infectia umana, cacatul ala cu ochi avea 100KM/H, in localitate, in dreptul trecerii de pietoni, nu exista parca, cu daca si sa vezi si ca o pati.

    El e definitia romanului, un tupeist jegos care nu respecta nimic si arata cu degetul, vreau sa fie schimbare dar fara sa se schimbe, vrea sa fie respectat dar fara sa respecte si e atat de infect incat da vina pe un copil ca se scoata.

    O mare parte care incercati sa aratati catre copilul ala de 13 ani, psihologic vorbind, in sinea voastra, va identificati cu jegul asta si va e teama sa nu vi se intample si voua cand va aratati cu adevarat ce caracter murdar aveti sub anii de sapun si apa calda.

    Tocmai de asta vreau sa plec din tara asta, nu pentru ca e saracie ci din cauza oamenilor, atitudinea asta atotstiutoare, tupeista, „dar, cu parca si daca zbura”, smenaria balcanica imputita in care toti stiu, sunt experti.

    00
  53. Am un prieten in USA…mi-a zis cum e la ei: intodeauna, la trecerile de pietoni ce nu dispun de semaforizare luminoasa, vina ai responsabilitatea este exclusiv a pietonului in caz de accident, fiindca el intra pe o portiune de drum in care vehiculele sunt suverane; in schimb, situatia se schimba, daca trecerea de pietoni este semaforizata, acolo pietonul este rege…d-aia nici nu vedeti in America, treceri de pietoni cu zebre ci doar intersectii de strazi cu semafoare+zebre sau treceri subterane sau supraterane de traversare artere…ca atare, fiindca traim in RO, soferul este de vina si asta se intampla la toate tarile astea din Est care vor sa adopte modelul din Vest unde sunt insa cocoase iar soferii circula incet in localitati…plus lipsa autostrazilor sau drumurilor express de la noi, ce duc inevitabil, ca localitati mici, sa fie folosite ca trafic auto de semi-drum judetean sau semi-autostrada….vedeti filmele si de la rusi de pe youtube si o sa vedeti pe cine mostenim sau ce copiem….

    00
  54. La prima vizionare am crezut ca si fata are 1% de vina. Dupa mai multe vizionari imi cer scuze. Ca si alte persoane am inteles gresit. Parerea mea (de conducator auto) e ca fata nu a gresit decat ca a vrut sa traverseze strada pe trecere. La 0:08 se vede clar cum fata priveste catre stanga. Daca trasam o linie imaginara intre pozitia fetei si pozitia BMW-ului observam ca ea e intreupta de Golf. Deci fata nu avea cum sa vada masina care se deplasa cu viteza. Cineva il acuza pe „bolovanul” cu golf ca a franat prea devreme. Parerea mea e ca a nu a gresit. Si eu incetinesc mai devreme uneori cand nu am masina in spate. Astfel ii dau pietonului „de veste” ca l-am vazut si ii acord prioritate. Si nu pun nici masina in „nas” in ultimul moment. Da stiu cei care produc si vand placute de frana nu sunt de acord. In schimb daca vad o masina din fata mea care franeaza sau incetineste in dreptul unei treceri de pietoni fac si eu la fel. Poate cel dinaintea mea a vazut ceva ce eu nu vad. De foarte multe ori chiar asa a fost.
    Ma intorc la domnul conducator de BMW. Nu sunt nici fan si nici dusman al marci germane. Nu ma intereseaza nici imaginea creata pt cei ce conduc astfel de masini la noi in tara.La fel cum in cazul de fata nici functia detinuta nu e importanta. Intrebarea mea e unde se grabea asa de tare? A meritat?
    Cred ca intrebarea care se pune e : ce invatam noi din asta si ce putem face ca astfel de evenimente sa nu se mai repete? Situatii ca asta cred ca vedem aproape zilnic(cel putin in Bucuresti). Foarte rar vad politia sa amendeze astfel de comportament. Poate sunt prea ocupati sa asigure coloanele oficiale ale demnitarilor si sa retina numerele de inmatriculare ale unor masini inmatriculate in alte state.Poate ca cei ce au facut bani usor ar fi deranjati ca nu pot sa arate lumii ca ei sunt deasupra. Si uite asa ne complacem cu totii pana se intampla cuiva apropiat. Si atunci ni se pare ca vrem sa „murim cu ala de gat”. Poate ca ar trebui puse camere de supraveghere la fiecare trecere. Dotate cu un senzor inteligent. Ai trecut „zebra” in timp ce era un pieton angajat in traversare ….foarte bine. Cand ai timp treci pe la noi si lasa permisul. Si rugamintea noastra e sa-ti faci timp in urmatoarele 24h ca altfel e bai. Si pe langa mai pune si o suma frumsica. Nu vb de spaga. Sa avem buget sa intretinem camerele alea. Nu ma luati in seama visez si eu.

    00
  55. Sunt curios dacă pe trecerea de pietoni era un tanc, șoferul de BMW ar fi fost tot atât de viteaz și ar fi intrat în el. Cine ar fi fost vinovat în cazul ăsta dacă rolurile ar fi fost inversate și șoferul BMW-ului ar fi decedat pentru că nu s-a asigurat cine traversează? Mortul, pentru că nu s-a aigurat și n-a învățat de la părinții lui sau de la școală sau de la polițiști că atunci când ajungi la o trecere de pietoni trebuie să încetinești pentru că nu știi cine va traversa pe acolo. Cum ar fi un tanc!
    Sau cum ar fi dacă s-ar interzice toate autoturismele în localități, indiferent de mărimea lor (a localităților), indiferent de cine e proprietar (chiar și a clasei politice sau a celor din fruntea companiilor, a tuturor). Mersul pe jos e sănătate curată. Sau se poate folosi transportul public (care să fie non-stop). Nu-i așa că vă doriți să mergeți cu același metrou, autobuz, tramvai etc. împreună cu președintele, miniștrii, directorii, șefii voștri.
    Sau bumpere cu senzor de viteză care taie curentul dacă ai depășit viteza legală în acea porțiune (peste tot în localități ar fi de 10-20 la oră), anunțată poliția, carnetul suspendat automat pe viață, amenda în funcție de costul mașinii retrasă la fel automat din cont sau contul poprit până la plata ei. Câți ar mai avea curajul să se creadă într-o cursă de Formula 1!
    Eu consider că pietonii ar trebui să aibă mai multă prioritate pe străzi decât autoturismele, iar preferabil în localități acestea din urmă să fie interzise. Absolut toate! Iar cele de marfă să circule doar între anumite ore, mai ales noaptea.
    De unde bani pentru parcări subterane la marginea orașelor? Păi, e simplu: din desființarea tuturor parcărilor din localități și închirierea celor de la margine. În avans. 10 euro/lună/autoturism. În 2 ani de zile ai cel puțin 4 parcări subterane, una pentru fiecare ieșire principală din localitate. Probabil că ele vor costa mai mult, nu sunt de meserie. E doar un exemplu de cum s-ar putea proceda. Poate că oameni care sunt în domeniu ar putea să ofere cifre mai exacte.

    00
  56. Astia care va asteptati ca ceilalti sa va fereasca sau sa respecte regulile/legile sunteti exact cei care ati avut alta treaba la vot si dupa plangeti cu lacrimi de crocodil. Stiu ca nu va prindeti de faza, dar, educati va si pe voi si pe si vostrii sa va paziti pielea temeinic. Ptr ca pe ceilalti ii doare la basca de voi. Simplu.

    00
  57. Pe când un follow up? Omul e director iarăși la OS Suceava

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.