Filip Hăvârneanu, deputat USR PLUS din Iaşi, a depus două proiecte de lege în Parlamentul României referitoare la transportul de persoane, deputatul dorind ca și șoferii de Bolt și UBER să circule pe banda de transport în comun.
Nu știu cum e la voi, dar pe aici șoferii de Bolt și Uber nu au nici un dumnezeu. E minune dacă semnalizează schimbarea direcției sau a benzii, se opresc în drum și apoi pun avarii, se grăbesc constant.
Iar șoferii de taxi sunt așa cum îi știm. Jegoși, în marea lor majoritate. Nema semnalizare, nema reguli de circulație, “aici mi-a zis clientul să opresc”. Acolo sunt sunt 3 benzi până la Otopeni sunt toți pe banda a treia.
Apropo, dacă ești client și nu poți să-ți miști fundul 50m până unde poate ăla opri fără să încurce traficul, am vești pentru tine: ești un jeg de om.
Apropo, dacă ești șofer de autobuz/autocar și banda1 e circulabilă și tu nu ești pe ea, am vești pentru tine: ești un jeg de om.
Aș vrea să reglementăm asta întâi: lumini pornite tot timpul, nu doar seara dacă are chef șoferul, dacă e transport în comun banda1 și atât, mașini nu mai vechi de 7 ani sau 300.000km, ce e primul.
Pt taxiuri nu e nevoie de lege. Dacă se impune prin hotărâre de CL ce fel de mașini au voie să circule, cum se dezbate la Brașov zilele astea, se rezolvă problema vechimii mașinii și chiar a normelor de poluare.
Pentru taxiuri există 2 legi care spun că pot circula pe banda de autobuz. Nu e nevoie de HCL.
La Cluj, imbecilul de Boc le-a interzis cirulația pe banda de autobuz. Cei care sunt amendați și au contestat PV-urile au câștigat toți.
Preşedintele USR Iași din 2019
Sunt masterand în ultimul an la Facultatea de Politici Publice și Management Instituțional
Un semestru de master prin programul Erasmus la Universitatea Sorbonne Nouvelle – Paris 3
Studii de master la Facultatea de Litere, specializarea Studii Francofone
Studii de licență la Facultatea de Litere, specializarea Franceza-Engleza
Coordonarea departamentului de Relații Externe în cadrul Asociației Studenților Francofoni din Iași
Participarea la conferințe și simpozioane cu lucrări pe teme de intercompreansiune, interculturalitate și gestualitate în teatru și politică
Experiență multiculturală
Organizator în diverse proiecte în cadrul A.S.F.I și în colaborare cu Institutul Francez (Arată că îți pasă, Zilele Studentului Francofon, Jeu par le francais, Echos Francophones, etc).
Omul nu a muncit o zi in viata lui, normal ca vrea masina sa vina la scara, eventual sa il duca pana in casa. Nu stie el cum e cu aglomeratia.
Pe de o parte ai inutilii aia corditori, analfabeti si manelisti cu „scoala vieti” de la PSD/PNL/UDMR care nu se pricep la absolut nimic concret.
Pe de alta parte ai useristii la fel de inutili, vesnicii studenti, masteranzi si doctoranzi care au ajuns fie oengisti, fie artristi, fie corporatristi de mana a treia, backoffice si QA gen, dar care au constant opinii despre o pula.
Cum zicea Tiriac, „domne, eu intre hot si prost aleg hotul, ca dupa hot mai ramane ceva, dar dupa prost nu mai ramane nimic”.
ai master si te-au refuzat la 200 de joburi? angajeaza astia la usr….
@Petrica
Alege hotul in continuare ca a functionat foarte bine timp de 30 de ani.
@Petrica: amuzant ca dai exemplu pozitiv ceva spus de un beneficiar al comunismului, regim al hotiei absolute. Mai informeaza-te cu privire la acest vierme de Tiriac si vezi daca iti mai place sa dai citate din el.
Si te rog, fa-ne un bine tuturor si nu mai vota hoti, chiar daca iti zice Tiriac ca e mai bine.
Când merg la restaurant, cer meniul ăla fără prețuri.
Petrica, baga-te inapoi in gaura din care ai iesit sau du-te si linge pantofii securistului Tiriac. Nu mai varsa balast pe aici.
Filip mi-a fost coleg de liceu. Un pusti simpatic, copilul unui profesor din liceu, de altfel cel mai bun liceu din Iași. Parcurs academic fain pe hârtie, dar inutil pentru viata reala. Fix tiparul USR plus, hârtii pompoase și fapte puține. Sunt convinsa ca în capul lui muta munți și face bine ce face, ca se zbate sa chestii și trestii, că o să facă ceva remarcabil și uite ce motiv de mândrie sunt pentru părinți și țară. E imaginea multor tineri de varsta lui, cu șaptezeci de rânduri de voluntariat în CV și schimburi de experienta prin liceu și facultate, care plâng ca n-au unde se angaja sau ca primesc salarii mizere. Unii sunt corporatisti, alții o ard în politica cu niște mutări din astea de te doare mintea.
Și tu ce faci, Laurra, util pentru noi?
Petrica, chestia aia cu dupa hot mai ramane ceva… Cum a ramas de exemplu dupa Combinatul Siderurgic de la Calarasi? Sau dupa ARo Campulung? Sau dupa, sau dupa…
Nu, dupa hot nu mai ramane nimic. Sigur, daca hotia este combinata cu incompetenta si prostia, asa cum s-a intamplat la noi…
Sigur ca Tiriac stie ca prefera hotul, in calitate de principal profitor al hotiei de dupa ’90.
@BGDN: Tiriac nu prea a stat pe aici in perioada comunista. Cel putin nu in anii aia cumpliti. El avea treaba prin alte parti. Cat despre hotie in comunism, nu vreau sa ma intelegi gresit. Nu spun ca nu se practica, dar trebuia sa ai protectie serioasa. Si trebuia sa imparti in multe directii ca sa fi sigur ca nu ti se intampla nimic. Dupa ’90, in perioada imediat urmatoare a fost insa dilaila… Isi mai aduce cineva aminte de perioada guvernarii Vacaroiu?
Ubercool, răutăți gratuite chiar nu fac :)). Nu am un rand de voluntariat un CV, eu m-am apucat repede de muncă, nici nu pretind sa mut munți.
@Laurra Cineva trebuie să facă și politică. Majoritatea sunt prea ocupați cu lucruri din astea importante, așa că se bagă alții, care au timp.
Stai bai asa, dar uber si bolt sunt taxi? Nu erau ridesharing?
Daca esti inscriptionat e deja taxi.
@Nicu, au licenta pentru transport alternativ de persoane. Deci nu mai sunt ridesharing.
Nu conteaza ce legi noi se adauga sau ce legi ne dorim…politia sta degeaba si nu le impun nici pe cele actuale. E ca si cum ai deschide un apple store langa un trib din jungla amazoniana…complet inutil.
Daca trece legea cu uber/bolt pe benzile unice sa vezi cati soferi care nu fac parte din aceasta categorie vor merge pe acolo pentru ca nu o sa stea politia sa-i verifice…poate doar o zi pe an…o campanie cu presa alaturi
Sau fac o romaneasca, isi fac cont doar sa mearga pe banda de privilegiati.
De parca acum nu ar fi pline benzile alea de tot felul de jegosi care se baga in fata la urmatoarea intersectie. Tocmai din acest motiv legea respectiva va fi o frectie la un picior de lemn.
Nu au ce cauta uber si bolt pe benzile speciale. Doar taxiurile locale care platesc taxa de licenta locala. O sa ajungem toti sa avem licenta uber sau bolt si apoi banda aia e pentru toata lumea.
Ideea este de a ni se impune cat mai multe restrictii pentru a ne lasa masinile acasa si a folosi transportul in comun sau daca ne permitem taxiuri.
Ideea este de a reduce numarul benzilor pentru a ingreuna traficul si a forta oamenii sa fie mai putin comozi si mai activi in a gasi mijloace de transport in comun sau nepoluante/biciclete.
Oamenii trebuie incurajati sa renunte la masini.
Cat despre unde si cum opresc unii si altii trebuie pur si simplu automatizat: tot ce prinzi pe camerele instalate pentru supravegherea traficului trecut prin filtru de AI si emise amenzi automat – dar cine? ca asa trebuie sa-i dai prima si primarului si baiatului lui costel si ne stricam prietenia…
Dupa logica ta si a altora oameni cu bun-simt ,”Nu au ce cauta uber si bolt pe benzile speciale”. Hipsterul din Iasi e de alta parere. Plm asta ardea acum, sa dea liber cocalarilor de pe Uber sa circule legal pe banda aia, dupa ce a durat luni bune sa se prinda bizonii ca acea banda e doar pt autobuze. Doar in Romania e posibil scenariul asta …
Corect. Taximetriștii plătesc taxe în România. Fiind contributori la buget pot avea cerințe. Uber și Bolt pot avea cerințe prin Antilele Olandeze, unde își au sediul fiscal.
@Green, ai dreptate. De fapt, sharing economy mi se pare că este susținut de evaziunea fiscală. Dacă modelul sharing economy s-ar extrapola la toate domeniile, nimeni din România nu ar mai plăti taxe/impoze (sau ar plăti doar o sumă fictivă). Chestia asta nu o spune nimeni, fiindcă, na, clientul bucureștean vrea mâncarea la ușa apartamentului, mașina și condițiile din ea la un pas de unde trimite solicitarea de taxi. Sunt în Ro niște domenii care se apropie de exceptarea de impozite din it, dar nu că e legală, ci nevăzută. E tolerabil momentan. Doar că atunci când vezi politicieni ieșind în față cu declarații de genul „angajați-vă la glovo, dacă vreți să vă rotunjiți veniturile”, arată doar permisiunea de a eluda taxele.
dați-i upvote lui green, dar asta nu va șterge realitate, indiferent de cât de jegoși sunt taximetriștii.
Imi mentin ideea ca o masina intretinuta bine e ok si ar trebui sa circule indiferent de vechime. Problema e ca itp-ul e la misto si acolo trebuie lucrat, trebuie puscarie pt aia care nu verifica cum trebuie si isi dau acordul.
Hyundai i30 pe gpl, euro4, are 13 ani și 170k. Dacă îi facem noxele pe bune, fac pariu că iese mai bine ca una pe firmă euro5 sau 6…… Întreținerea contează foarte mult.
,,mașini nu mai vechi de 7 ani sau 300.000km, ce e primul,,
De niște capace de canal la nivelul drumului și marcaje rezistente la mai mult de o iarnă ce părere ai?
Nu stiu cu ce fac astia prin Bucuresti marcajele, dar parca si desenele cu creta din copilarie rezistau mai mult timp.
Noiembrie 2019.Tovarășul președinte de Consiliu Județean, doi primari și restul de jeguri aplaudă frenetic la tăierea unei panglici pentru un lindic de 15 km de drum județean reabilitat în opt ani. Februarie 2020, ora 02.35, ceață, gropi (drum nou, teoretic), marcaje șterse sau furate, frână, șanț. Mulțumim Nissan pentru Patrol GR născut 2002 cu al tău Euro 3 și 278.000 km că am ajuns întregi la destinație.
@Andrei G, din iaurt sau lapte bătut înclin să cred că se fac marcajele.
„Apropo, dacă ești client și nu poți să-ți miști fundul 50m până unde poate ăla oprik fără să încurce traficul, am vești pentru tine: ești un jeg de om.”
Nu prea sunt de acord cu partea asta din doua motive:
1. In locurile in care taxiul poate opri e posibil sa nu fie drum de acces pana unde vreau eu sa ajung(balti, lipsa trotuar,….) si de obicei cand merg cu taxiul cari bagaje dupa tine.
2. Dintre toate mizeriile pe care le fac taximetristii, asta e cel mai putin deranjanta. Asta e jobul lui, ca si autobuzul, sa opreasca unde cere clientul
E opinia unui sofer obisnuit, care incearca sa fie cat mai tolerant si zen in trafic. Nu am mai folosit taxi de cand a aparut Uber iar Uber folosesc de 3 sau 4 ori pe an.
Nu e asa, tu sa ai coloana de masini in spate si in loc sa tragi 50m mai in fata unde ai putin loc, alegi sa lasi “marele client” in fata pe avarii, denota ca esti minim magar. Sa stea 30 masini sa te ocoleasca, blocand alta banda eventual, pentru ca ti se scobeste tie clientul in portofelul dupa 5 lei e de porc. Punct.
După tine e normal să stăm 10 mașini din cauză că pe aleea unde stai tu accesul este deficitar? Nu mai zic de cazurile unde sunt alveole pentru transport în comun dar clientul vreao 10 metri mai in față că acolo este intrarea in bloc și taximetristul îl ascultă.
Încă o categorie specială sunt aia care văd pe unu că fentează o coadă și apoi îl lasă să se bage în față, că el nu se grăbește, așa că cei care respectă rândul mai pierd un semafor etc.
Din păcate, până nu se aplică legile nu avem ce face.
Alți speciali sunt cei care parchează paralel cu un loc gol, pentru că au treabă 2 minute și le este greu să mai piardă 30 de secunde să parcheze corespunzător.
Și cei care ziceți mai sunt și urgențe etc… aceste cazuri sunt rare nu se întâmplă zilnic la 80% din trafic.
@ionut, autobuzul trebuie sa opreasca unde cere clientul?
Asta cu 50 m poate fi o problemă.
În cazul meu personal, 90% din situațiile în care iau taxi motivul e că am bagaj-mare, greu.
În situația asta 50 m echivalează cu 5 km.
Da, e un șoc pentru mulți dar taxi-ul e doar transport public, nu permis pentru oprit unde alte mașini nu pot. Însă argumentul este „păi eu de aia iau taxiul, ca să merg pe jos?”. Similar cu „io de asta mi-am luat motor, ca să stau în coloană?” dar aia e altă discuție.
Putine lucruri cunoaste-ti dupa lege, dar la pareri toti sunteti experți.
1. Taxiul are tot dreptul sa opreasca unde doreste (in limita bunului simt, dar asta nu inseamna ca si trebuie sa mearga 1000000 de metri mai in fata), pentru urcarea si coborârea clientului
2. @Andrei G, este destul de clara diferenta intre un autobuz/troleibuz/tramvai si un taxi, dar si mai clara este asemănarea. Amandoua deservesc aceluiași scop, cu diferenta ca unul are traseu si opriri planificate, dar la un pret mult mai mic, iar taxiul, in urma prețului mult mai mare iti ofera si un serviciu pe masura – te duce unde ai nevoie. Deci daca tu vrei in fata blocului ai tot dreptul sa ceri asta. Si nu cred ca se formează cozi interminabile de masini daca pregatesti banii dinainte. Iar daca ai bagaje multe, gen vii de la aeroport, gara sau te muti, cu atat mai putin iti doresti sa te lase mai departe de adresa.
@Vali, iti propun un test: pe tine te iau cu masina si merg pe DN1 doar pe prima banda de la Casa Presei pana la aeroport, pe unde unii mai merg cu 50 la ora, altii ies de pe alte strazi fara sa acorde prioritate, iar unii isi mai cauta locuri de parcare, iar altcineva sa mearga pe banda 2/3, dar sa facem asta cand amandoi va grabiti sa vedem cat de placut ar fi sa-ti spuna taximetristul ca “tine de bun simt sa mearga doar pe prima banda”. Si sa nu-mi spui ca niciodata nu te-ai grabit ca nu te cred
1. cum se face că banda a treia e mereu plină de taxiuri? toți se grăbesc? atât de mulți oameni?
2. am mers de vreo 10 ori cu taxi din bucurești la otopeni. taximetristul a sărit imediat pe banda a treia, deși nu ne grăbeam, deși uneori era noapte, deși alteori era liber. două benzi libere, el circula pe b3. că el are dreptul.
Am vești pentru tine, ionuț.
„Asta e jobul lui, ca si autobuzul, sa opreasca unde cere clientul” – te-ai gandit mult la asta? Autobuzul nu opreste unde vrea clientul ci unde zice legea ca se poate, conform traseului. Adica in statii. Ce-ar fi ca si taxiurile sa te duca intre 2 statii de taxi? Super.
Nu, nu opreste unde cere clientul. In primul rand, esti sofer. Daca e oprire interzisa, nu opresti acolo. Daca e permisa ok, dar daca ii ia clientului mai mult de 5 minute sa fie gata de plecare … salut.
Daca circulatul pe banda de transport in comun ajuta, n-am nimic impotriva – dar inainte de asta as vrea sa vad respectarea legilor (si in primul rand a codului rutier) si dupa aia permitem mai multe.
VREM DREPTURI, nu obligații!
@Bogdan: cunoaște-m și legea. Ia uite, citește atent până la capăt:
Art 20, alin 4 din legea 38 (legea taximetriei, dacă nu e un oximoron):
(4) Pentru imbarcarea sau debarcarea unui client, taxiurile pot opri si pe drumurile publice cu restrictii privind oprirea, cu exceptia locurilor periculoase, cu conditia sa nu fie perturbata circulatia prin aceasta manevra.
Evident unii se folosesc de argumentul „nu i-am perturbat, doar au trebuit să aștepte după mine” urmate de un „mai dă-i în pula mea, unde se grăbesc?”
De cand dracu’ opreste autobuzul unde vrea clientul!?
@Bogdan, tu esti troll sau treiesti intr-o lume paralela. As vrea sa cred ca este vorba de prima varianta. Dar daca totusi tu crezi ca este adevarat ce ai aberat acolo:
1. De unde ai scos asta cu taxiul care are voie sa opreasca unde vrea? Daca ai adus in discutie legea, poti sa ne dai si nou paragraful care stabileste reguli diferite pentru taximetristi fata de ceilalti soferi?
2. Eu il intrebasem pe Ionut de cand autobuzul opreste in locul in care ii cere clientul. Ce ai povestit tu acolo cu diferente si asemanari nu are nicio legatura cu intrebarea.
@AB, ai bagaj mare si greu. Dar cum ai ajuns cu bagajul ala pana la taxi?
– daca ai venit cu avionul, ai o distanta destul de mare de la banda de preluat bagaje pana la statia de taxiuri (mai mare de 50 m);
– daca ai venit cu trenul, deja lucrurile sunt si mai complicate, fiindca a fost necesar sa mai dai jos si bagajele din tren.
Daca pana la taxi ai reusit sa transporti fara probleme bagajele, poti sa le transporti si 20-30 de metri pana in fata blocului (rar se intampla sa fie nevoie sa mearga taxiul 50 de metri). Daca pana la taxi nu ai reusit si ai platit un salahor, poti sa-l rogi si aici pe taximetrist sa te ajute si ii dai 10 lei suplimentar.
Dar astea cu greutate mare sunt scuze, 90% din calatori nu au bagaje sau au maxim o geanta de umar.
taximetriștii și-au inventat ei niște drepturi.
Pe voi nu v-a intrebat soferul de autobuz unde-ati vrea sa puna statiile? Eu mi-am pus statiile in oras cam pe unde aveam treaba si de-atunci asa au ramas.
Frectie la picior de lemn, alte legi care n-au sa fie respectate/aplicate. Mai strigator la cer mi se pare faza cu blocul ala de la Constanta, deci avea un etaj peste/ne-autorizat?!?
a, pai sunt veniti de la bucuresti soferii de uber si bolt ca daca erau ardeleni sigur erau MULT mai civilizati
Thanks for the heads up. Am postat pe grupul intern și am deschis o discuție pentru a opri această inițiativă.
De obicei merg cu taxiul oamenii foarte batrani si/sau f bolnavi. Deja e un chin sa mearga de la usa pana la strada (5-10 metri); daca il pui sa mearga inca 50m ca sa nu te incurce pe tine 1 minut in trafic esti un jeg de om.
Ma miram unde e comentariul asta 😂😂😂
Se stie ca toti cei peste 70 ani, batrani si bolnavi merg cu uber/bolt si taxi, nici vorba de autobuz. De asta e asa lejer dimineata in mijloacele de transport in comun.
Sunt sigur că dacă ar fi să ne dea o statistică Uber sau Bolt, 90% din curse sunt efectuate de persoane cu vârstă de peste 65 de ani.
De obicei merg cu taxi/uber/bolt oameni tineri ca mine care cară un latte de la Starbucks până la birou.
De fiecare dată când aduc în discuție faptul că unii dintre noi ar trebui să mergem mai mult pe jos (măcar dpdv al sănătății personale, dacă nu al sănătății orașului), apare cineva să ne spună că suntem un popor de bătrâni imobilizați.
Haideți să renunțăm la argumentele absurde și să fim realiști. Altfel o să rămâne în rahatul ăsta de trafic în care ne-am băgat singuri.
Pensionarii au abonamente gratis la uber?
m-am referit strict la taxiuri. tinerii nu merg cu taxiul – merg cu uber/bolt. doar batranii (mai) merg cu taxiul
@ion: n-am mai mers cu uner/bolt de 5 ani. M-am saturat sa dau de virgini care nu nimeresc o strada cu harta in fata sau sa ma refuze ca merg prea aproape. Taxi all the way, ai aplicatie, poti plati si cu cardul, gasesti si masini electrice.
Ma bucur ca uber si bolt a mai curatat din taximetrie.
M-a pierdut la „benzi speciale pentru transport” – unde’s alea in Ro??
Niște tentative sunt în Iași. Oricum, cel puțin pe una dintre ele e full de taxi, uber și bolt.
Faza e că s-au băgat benzi speciale pt. autobuze/tramvaie, asta a fost partea bună, cea rea a fost că toate mașinile parcate la bulevard au fost ușuite și au invadat spațiile dintre blocuri. Bun mai e și că acum ambulanțele/pompierii au cale mult mai liberă.
Eu unul sunt pentru folosirea benzii și de către taxi/uber/bolt. La orice moment de timp banda aia stă goală 95% din lungimea ei, iar, în general, subliniez, ÎN GENERAL, taxiurile se plimbă doar când au comenzi, deci fac ceva oarecum util contextului despre care discutăm.
primul pas este banda specială. următorul este popularea ei cu nenumărate bus-uri care circulă foarte des și la secundă japoneză …. după care banda aia n-o să mai stea goală
@adyzah, eu am o dilema. Sa spunem ca eu vreau sa ajung de acasa la Mall. Care este diferenta dintre cele 2 situatii teoretice:
1. Scot masina personala din curte si ma deplasez cu ea pana la Mall (sa spunem 8 km) unde o las in parcare.
2. Chem un taxi/uber/bolt care se deplaseaza 1-2 km pana ajunge la mine, apoi ma duce 8 km pana la Mall.
Deci eu conduc 8 km pe sosele si nu ar trebui sa merg pe banda de autobuz, dar taximetristul care pentru acelasi serviciu conduce 10 km poate sa mearga pe banda de autobuz. De ce?
Nu ar fi mai bine daca tot se face un proiect pentru a fluidiza transportul in comun (comun, adica mai multi) sa lasam doar autobuzele pe banda respectiva? Daca lasam si taxi/uber/bolt nu incurajam reducerea numarului de masini de pe sosele, doar ca in loc sa ne deplasam cu masina personala, ne deplasam cu masina alcuiva.
Si sa nu uitam ca astfel numarul total de km facuti pe sosele este mai mare.
@Andrei G:
Cazul 1: chemi un taxi sa te duca la mall. Apoi un vecin vrea si el la mall, cheama taxi (presupunem ca vine acelasi taxi). Avem o masina in trafic.
Cazul 2: te duci la mall cu masina. Se duce si vecinul la mall cu masina. Avem 2 masini in trafic. Corect?
@AndreiG, de asta am zis că sunt oarecum utile în contextul în care discutăm, ăsta e scopul serviciilor de taxi, să completeze ideea de transport în comun. Altfel, le desființăm și ori tramvai, ori mașină personală. Eu înțeleg că e frustrant, că deja îi văd zilnic trecând pe lângă mine dar eu unul cred că așa ar fi corect, și din ce mai zic oamenii pe aici așa e și în alte țări.
Oricum, exceptând anumite ore, e brici acum cu tramvaiul Dacă i-ar duce pe ăștia capul să suplimenteze flota două-trei ore pe zi ar fi și mai bine.
Am 3 variante de ajuns la mine la bloc, venind din centru de la baut (motivul principal pentru care folosesc taxi):
1. Intors pe linia continua, peste 2 benzi, fix in fata blocului, apoi oprit pe avarii pe prima banda (eventual in statia de autobuz ca bonus)
2. Mers inainte 100m, stat la stop maxim 1 minut, intors regulamentar, oprit in dreptul accesului auto al blocului
3. Coborat din taxi peste drum, traversat pe trecere
Daca nu zic nimic, in 80% din cazuri alege taximetristul/uberistul varianta 1. Ceilalti 20% sunt de obicei cand a fost cursa mai scurta
Daca le zic de varianta 3, cam jumatate insista sa aplice totusi varianta 1.
Varianta 2 aparent e mai greu de explicat, nu prea am avut succes cu ea desi o da si Waze.
Incelul ăsta mă reprezintă, fmm de vot pe care l-am dat ca găina dobitocului care era purtător de mapă a istericei (nft, părerea mea) Cosette. Trăiesc pe pielea mea, cum s-ar zice, beneficiile benzii dedicate pentru mijloacele de transport în comun (banda a treia, în Iași). Trec cocalarii de taximetriști cu 100 la oră dimineața, când săracii care merg cu mașina proprie la serviciu, prind de trei ori roșu la semaforul ăla care se află la 200 de metri. Tramvaiele și autobuzele au frecvența la minim 7-8 minute pe acea bandă și tot full sunt. Hai să le permitem și ălora cu transportul alternativ să mai dea o muie cetățenilor care se deplasează cu mașina proprie spre locul de muncă și să-i determinăm să folosească mijloacele de transport în comun, după ce le îngheață mucii prin stații și apoi să se frece câte 6 pe metrul pătrat în tramvaie Pesa, cu geamurile aburite. Nu mai zic că majoritatea în CL a asigurat-o tot un USR-ist trădător care, înainte de a fi ales, era vânzător de șosete…
Cum spunea cineva mai sus, banda aia sta oricum mai mult goala, deci nu e o atat de mare problema daca circula si Bolt/Uber pe ea.
Desi la inceput eram destul de critic fata de banda asta, intrucat era fara cap si coada, cred totusi ca poate fi un lucru foarte bun, insa doar combinata cu alte masuri. Ca in multe situatii in general, rezolvarea unei probleme duce la aparitia altora. Banda unica si relativa usurinta a tramvaielor si autobuzelor de a circula prin oras duce bineinteles la scopul pentru care a fost implementata, adica mutarea oamenilor din masina in mijlocul de transport in comun. Fara insa o suplimentare substantiala a numarului acestora, banda unica nu va functiona, intrucat oamenii for fi descurajati de aglomeratie. 7-8 minute de asteptare dimineata este foarte mult, si face ca tramvaiele de exemplu sa fie arhipline. Cu siguranta un 3-4 minute ar asigura o defluire mult mai buna, si ar incuraja si mai mult soferii sa lase masina acasa. Pe langa asta, trebuie asigurat fluxul tramvaielor/autobuzelor prin intersectii, prin interzicerea multor viraje la stanga, lucru care deja se intampla. Si inca ceva, trebuie obligatoriu asigurate parcari mari la capetele liniilor de tramvai, pentru cei care stau in cartiere rezidentiale, intrucat momentan cred ca acestia constituie majoritatea traficului ( dimineata cel putin).
Vai, saracii care merg la serviciul cu masina stau la coada :)))))))))))))))
@punKreas: Are dreptate DanielC, nu sunt amenajate parcări la capăt de linie și, într-adevăr, stau la porumb, la 2 km de intrarea în oraș. Plus că pentru a ajunge la serviciu ar trebui să schimb 2 mijloace de transport în comun. Presupun că râsul tău este pentru că lucrezi de acasă sau serviciul este foarte aproape. Sau doar pentru că ești doar un hater un stupid (nu cred că ești atât de sărac încât nu ai bani să îți iei un cazan sau atât de incapabil că nu poți obține un permis de conducere).
@Gicu: nici una, nici alta. Lucrez de acasa 2-3 zile pe saptamana, restul la birou.
Si eu stau la porumb, fac 20 minute pe jos pana la metrou. Masina sta linistita acasa pe locul de parcare. Fac miscare, azi pe -5 grade a fost chiar placut.
Dar na, eu sunt un exemplar atipic.
Cel mai bun sfat pe care mi l-a dat cineva vreodata…”In Ro sa nu ai asteptari pt. urmatorii 30 de ani.”
Dupa aia mai vezi ce si cum.
Problema e ca multi dintre noi am primit acelasi sfat si acum 10 si acum 20 de ani
Si a cui e vina ca inca mai esti in Romania?
sorin, tot așa o să fie mult timp de-acum înainte …
In Franta taxiurile circula pe banda rezervata transportului in comun, si e normal ca sunt marcate si standard (acelasi tarif, cel putin in Paris si imprejurimi). Nu prea vad cum ar putea reglementa orice tara (mai ales Romania) chestia cu Uber si Bolt ca vorba aia poate face asta, si oricine isi poate face cont pe aplicatie si sa zica ma duceam la comanda.
În Olanda se întâmplă același lucru.
Care e faza la Brasov cu ura soferilor de RATBV fata de glovo / uber etc?
Faza 1 – sens unic, bus verde in spate… claxon lung de 5-10 secunde de mi venea sa ma duc la el sa il injur.
Afara ningea, mergeam „pensionar” cu prietena… sa zicem ca 2-3 secunde de claxon intelegeam.
Faza 2 – strada spre AFI Mall, cea cu 3 benzi. Ceva masina glovo pe B1 pe avarii la o shaormerie pe colt.
Trece tot un bus care desi mergea pe B2 claxoneaza la fel de lung si de jegos…
Amandoua in decurs de 30 de min maxim…
Sa auzi un claxon de bus apasat 5-10 secunde si mai ales fara sa te astepti… Iti vine sa il scuipi in fata pe sofer.
Legat de faza 2 situația este simplă – în acea zonă prima bandă este pt transportul în comun. Cel care stătea pe avarii era sa ia comanda și contribuția la ingreunarea traficului.
sunt jegoși, nu dau semnal, taie fața, nu au lumini, nu nu nu nu nu nu…
Si sa se dea amenda daca soferul tine motorul pornit cat timp stationeaza. Taxiuri si masini personale.
Domnisorul Filip vine numai cu idei de astea crete ca sa nu zica lumea ca sta degeaba in parlament. Alta lege asemenea e pt deschiderea terenului de sport al scolilor pt elevi si parinti. Mare tam tam pe o chestie care poate fi reglementata in CL-uri.
Cand il vedeam prin oras, in campanie, cum se schimonosea si cauta sa isi faca selfie cu tot ce prindea, inclusiv minori, nu stiam daca sa rad sau sa ii zic vreo doua. Nu prea are simtul ridicolului.