Depăşiri regulamentare pe linie întreruptă

Să presupunem că îl făceam terci pe copilul ăla de pe dreapta. Cine mă credea pe mine că am încercat să evit un dobitoc care era în depăşire? Credeţi că dobitocul ar fi oprit? Cei de pe banda cealaltă ar fi oprit să depună mărturie în favoare mea, pierzându-şi nişte ore din viaţă pentru unul pe care nu îl cunosc?

Clipul e din august 2010, de pe trafictube.

De asta susţin admiterea ca probe a camerelor de filmat civile (neomologate).

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

45 comentarii

  1. Nu n-ar fi oprit… Daca nu-i atingi nu opresc nici-unul…

    Am evitat si eu pe unul cu o dacie din 1900 toamna care a decis sa faca stanga spre trafic greu pe la autogara Filaret ( pe unde se ingusteaza drumul) fara sa-mi dea prioritate ( eu mergeam pe banda 1 – el a facut stanga pe 2 benzi…). Am intrat in consecinta intr-un copac fix pe trecerea de pietoni. Nu l-am atins – n-a oprit ( nici sa vada daca mai traiesc). I-am luat nr-ul – nu s-a intamplat nimic. Politistul mi-a zis clar – nu exista dovada materiala, nu am ce sa-i fac… Trebuia sa intru in el…
    Sigur…. sa fi intrat in el ar fi insemnat ca cel putin pasagerul din dreapta sa fi ajuns la spital ( masina era un harb)… dar altfel nu puteam demonstra ca el a fost vinovat…
    Si uite asa, m-am ales cu masina bulita ( 3 saptamani in service), amenda si 2-3 puncte ….

    00
  2. Care e problema? Sunt sute de curbe CU vizibilitate unde depasirea e permisa asta nu inseamna ca boul care depaseste si nu se asigura e de scuzat. Si in linie dreapta pe linie continua se poate depasi si sa iei o masina in bot. Problema lui Huidu este ca mergea cu peste 100 cand limita e de 30 si depasea pe linie continua unde nu exista vizibilitate. Nu are scuza pentru ca daca mergea cu 30 sau o viteza decenta chiar daca ii aparea ceva in fata brusc nu era nevoit sa traga de volan si se putea opri pana in obstacol.

    00
  3. @camionagiu, comentariu pe A3 , un blogar cu o masina de fitze gonea excesiv de tare , neregulamentar , la intrarea in localitatea ……este adevarat Domnilor ca nu este la prima abatere..

    00
  4. Sandu, ai pile pe la politia Brasov? De unde stii cu ce viteza mergea?

    00
  5. N-are treaba el…vai de capu lor

    00
  6. Nu! Depasirea este permisa doar daca soferul are vizibilitate si se asigura suficient. Trebuie sa fii copac sa tii cont DOAR de linia continua sau intrerupta.

    00
    • @rasta: asta e un articol capcană. sunt zeci de zone unde depăşirea e interzisă, dar tu vezi 5km in faţă. sunt zeci de zone unde pe permisă şi se intâmplă ca in clip. in ambele cazuri, poliţistul care a trasat marcajul nu e vinovat cu nimic.

  7. Crezi ca mergea cu sub 100 si omora 3 insi rasturnand cu curu in sus in Logan? Dupa gradul de distrugere a ambelor masini si dupa nr de morti viteza lui Huidu era de minim 100…e o deductie logica la indemana oricui a mers vreodata cu masina stand la volan.

    00
  8. Acesta este un film foarte valoros, iar televiziunile, daca ar mai vrea si altceva in afara de circ, l-ar prelua si ar discuta asupra lui, punandu-l intr-o campanie seara de seara sa ruleze, ca sa invete toata lumea ca putina smecherie poate omori alti oameni care saracii merg si ei pe drum.

    00
  9. Adica stai! Eu daca filmez/fotografiez ceva, indiferent ca e camera de bord, telefon sau DSLRu lu’ fotografu nu se ia ca proba la tribunal?
    Pai daca filmez cum niste baieti de treaba il bat pe unul si se vede clar fata lor, ei scapa basma curata pe motiv ca nu sunt dovezi?

    00
  10. sunt admise de lege inregistrarile persoanelor fizice art. 91 indice 6 cod procedura penala.

    00
  11. de acord cu camionagiu.

    00
  12. Precauția și conduita preventivă te scapă de belele. Nu te poți lupta de unul singur cu cei care încalcă legea dar poți să-ți reduci riscul de a fi implicat într-un accident, așa cum ai făcut mai sus. Dacă ai fi avut viteză în curbă în mod sigur nu mai puteai să faci manevra de evitare a accidentului.

    Nu îmi plac cei care fac pe grozavii la volan și îi apreciez pe șoferii profesioniști pentru calmul lor și pentru modul în care conduc.

    00
  13. @acsel: Un film/fotografie facut de tine nu va fi admis ca „proba” intr-un proces dar va conta totusi ca „indiciu” in cercetarea penala.

    00
  14. Unul din cele mai concludente clipuri care ar trebui trimi snu numai la toate televiziunile ci si la brigada Politiei Rutiere…de multe ori se intampla astfel de cazuri in care accidentele se intampla din vina unora care nici macar nu opresc sa vada ce au provocat.
    Bravo Zoso

    00
  15. Aici http://www.trafictube.ro/depasire-corecta/ daca e linie discontinua e permisa depasirea?

    00
  16. @acsel: only in Romania… :)

    in alte tari daca ai o filmare imediat se cauta dovezi la camere stradale din zona si cand se confirma se aproba din cauza ca 5 camere au vazut acelasi lucru (parerea mea) .. gresesc cumva?

    00
  17. Ideea e: ce treaba are marcajul cu depasirea?

    00
  18. @zoso ti-a trimis si tie mircea badea invitatia asta, cu petrecerea data in cinstea accidentului cauzat de huidu, sau te-a sarit?

    00
  19. @zoso poti sa imi spui cum ai dedus ca inregistrarile video nu pot fi folosite ca proba.

    00
  20. din atatia bani taica-tu nu ti-a luat si tine un bmw jeep?

    nu prea te are la inima

    00
  21. acuma, zoso, te iei dupa toti politisti, uite ce zice curtea constitutionala

    „Curtea Constituțională a respins ca neîntemeiată excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 916 alin. 2 din Codul de procedură penală, statuând că rațiunea reglementării urmărește să valorifice toate probele ce pot servi la aflarea adevărului, dispozițiile respective fiind aplicabile în cazul surprinderii în mod spontan a unor fapte sau întâmplări ce sunt înregistrate prin mijloace audio sau video. Folosirea unor astfel de înregistrări ca mijloc de probă într-un proces penal este în concordanță cu prevederile art. 53 din Constituție, care recunosc legitimitatea unor restrângeri ale exercițiului unor drepturi sau libertăți, inclusiv ale exercițiului dreptului la respectarea și ocrotirea de către autoritățile publice a vieții intime, familiale și private — invocat în motivarea excepției —, dacă acestea se fac prin lege și în vederea apărării unor valori sociale importante, precum desfășurarea instrucției penale sau prevenirea faptelor penale.”

    sursa

    00
  22. @camionangiu – defapt banii aia ii dadea Vali ca nu a vrut sa-i declare pe toti. Bani facuti din publicitatea de pe blog !

    00
  23. @paisie: Ce spui tu este „Mijloacele de proba prevazute in prezenta sectiune POT FI supuse EXPERTIZEI TEHNICE la cererea procurorului, a partilor sau din oficiu.” … din expertiza tehnica reiese ca aparatul cu care ai filmat tu, nu este omologat, deci ce ai filmat în FullHD în zadar.

    00
  24. Da Ionut, dar nu este motiv pentru a incepe urmarirea penala. Poate fi folosita ca indiciu intr-un proces, dar nu ca motiv de pornire. Astia sunt termenii si chichitele din legea romaneasca.

    00
  25. @iulian: „Poate fi folosita ca indiciu intr-un proces, dar nu ca motiv de pornire. ”

    eu vorbeam in caz de accident, cand urmarirea penala incepe din oficiu

    00
  26. Huidu la puscarie! Ma doare in c*r ce masina avea, cat de NEpregatita era… ai masina de suta de mii de euro si te caci pe tine cu „derapaj”?
    Pai unu cu Matiz ce sa mai spuna!??

    00
  27. @sandu, nu-i asa ca nu ai permis, sau il ai si conduci numai in week-end-ul „impar”?
    nu vrei sa iei masina, sa facem o demonstratie sa vezi ca te rastorn si daca am 30 km/ora?

    00
  28. si ii omori pe respectivii la 30 la ora ?
    masina nu era o dacie din 1900 toamna.

    00
  29. totusi filip, la 30 km/h pe teren plan, este aproape imposibil sa fie cineva ranit in mercedes

    00
  30. offf nu intelegi nimic, el avea cu Mercu 30 km/h dar dacia venea cu 200 km/h…

    00
  31. pai daca ala a venit cu 200 km/h, atunci de ce nu a derapat el???, dupa mine cel mai vinovat din tot accidentu` este medicu`lu` huidu.

    00
  32. Mno, da nime nu se intreaba de ce totusi Loganele is asa cazane?

    00
  33. @borg- Loganul e o masina normala nu un tanc.

    00
  34. Distnata de franare a unui Mercedes ca a lui Huidu este de 34,6m cand merge cu 100km/h. Deci Huidu nu a schitat un gest de franare…el a intrat cu full speed in Loganmotiv pt care l-a aruncat peste cap. daca ar fi franat nu ar fi rasturnat Loganul. Masina lui Huidu nu a derapat decat daca mergea cu peste 150 pentru ca Mercedesul ala are tot felul de ESP si EBD si alte rahaturi care fac masina sa nu derapeze. Daca ar fi mers cu viteza de sub 50 nu ar fi murit 3 oameni. Ganditi-va ca a murit si ala de pe locurile din spate…nu se moare chiar asa la 50 de km la ora, iar Loganul nu mergea cu peste 80 pentru ca omul de la volan avea 70 de ani…nu cred ca oamenii de 70 de ani sa fie vitezomani mai ales cand au ca masina o Dacie. Huidu merita 20 de ani de puscarie si nu are scuze

    00
  35. Sandu,

    1. Aceasta tragedie putea avea loc si daca ambii aveau, sa zicem, 60 la ora.
    2. Conteaza foarte mult diferenta de greutate dintre cele 2 masini.
    3. Huidu nu avea cauciucuri de iarna.
    4. Foarte probabil, cei din Logan nu aveau centuri.

    Ce vreau sa zic: nu incerc neaparat sa-i iau apararea lui Huidu, ba chiar ma enerveaza cand vad o gramada de „fani” incurajandu-l si ingrijornadu-se de soarta emisiunii lui, insa nu cred ca viteza excesiva a jeepului a cauzat accidentul. Nu stiu adevarul, fac doar o presupunere.

    00
  36. @Daniel…1.la 60 de km la ora nu mureau toti 3. Poate unul dintre aia mai apuca sa traiasca
    2.Conteaza greutatea dar asta nu il absolva pe cretinoidul de la volan sa aiba grija cum merge cu masina
    3.Huidu avea o masina cu toate echipamentele posibile de control al stabilitatii in curbe, pe teren alunecos, etc…daca o masina cu toate acestea derapeaza ca nu are cauciucuri de iarna atunci in aceleasi conditii ca in ziua cu accidentul pe DN1 trebuiau sa fie vreo 200 de loganuri in rapa.
    4.La ce iti foloseste centura cand iti trece numarul de inmatriculare a masinii lui Huidu prin cap?!

    00
  37. De obicei ma abtin sa comentez. Dar uite ca de data asta nu am rezistat. Si asta datorita cretinoizilor care isi dau cu parerea despre masini/condus fara sa aiba cea mai mica idee. Nu’s specialist si nici nu ma laud ca stiu adevarul absolut despre masini si conducerea lor in general, dar cei peste un milion de km facuti pana acum cu incidente abolut minore ma indreptatesc oarecum sa imi exprim parerea. ( suna a antena 3 frazele de mai sus da’ le las asa).
    Inainte de toate vreau sa precizez ca nu iau apararea nimanui. Si ca adevarul depre ceea ce s-a intamplat acolo il vom afla vreodata sau nu.
    1. Vad ca se invoca des sistemele de stabilitate/franare ale ML-ului lui Huidu. ESP, ABD, ABS, ARS si ce or mai exista pe acolo. In afara de ABS, care e mama lor si care te ajuta CEL mai mult restul sunt o mica frectie. ESP iti taie gazul si eventual mareste tractiunea pe o anumita roata(i) si incearca sa te scape cu basma curata daca incepi sa derapezi. Am zis, INCEARCA. Dupa ce ai intrat in derapaj, iti zice adio si merge la culcare. E randul tau sa faci ceva. Asta in caz ca e asfaltul uscat si tu mergi ca la curse si o iei pe la iarba verde. Daca e gheata/polei/zapada o sugi big time.
    2. Greutatea vs viteza. Majoritatea accidentelor de intampla pe la 60/70 km/h. De aia testele de coliziune facute de producatori si NCAP se fac pe la 65 daca nu ma insel. ML-ul are cam 2 tone si ceva, Loganul probabil putin pepste 1 tona. Ei bine, lasand la o parte ca ML-ul e masina si Loganul autoturism, ML-ul se deformeaza controlat pentru a disipa energia impactului si a lasa cabina intreaga. Daca insa masa obiectului cu care se ciocneste este peste a lui (dubla evetual) castiga cel dintai. Asa ca lasatii speculatiile cu ML-ul care avea peste 100 km/h. Daca avea peste 100 km/h. Loganul ala nu numai ca se rasturna dar nu mai intelegeai nimic din el.
    3. Rasturnarea. Unul din motivele pentru care se speculeaza viteza luminica a ML-ului e faptul ca Loganul s-a rasurnat. No, e simplu. E vorba din nou de masa vs viteza vs unghi de impact. Fizica aia e grea, da-o dracului.
    Atat. Feel free to flame and suck.

    00
  38. @Leonardo…si pt ca te abtii sa comentezi de multe ori dar acum nu mai poti noi trebuie sa iti credem argumentele,nu?!
    Atat iti spun…La 60 la ora o masina de 2 tone nu derapeaza nici pe gheata nu doar pe asfalt umed. daca ar derapa masinile pe asfalt umed la 60 la ora ar fi pline drumurile de masini cu cracii in sus din octombrie pana in aprilie.

    00
  39. Sandu are dreptate in ce zice. La 60-80 km/h nu derapeaza masinile asa usor. zona respectiva este tot anul umeda si alunecoasa (chiar si vara la ora 5 dimineata acolo e periculos )

    am trecut de 4 ori la o zi dupa accident pe acolo, si ceva totusi ma mira. zona respectiva are strada destul de lata. sunt 2 benzi trasate, dar ambele late, iar pe ambele parti este inca o zona de 0.5-0.75 m cu pamant la acelasi nivel. totusi, de ce nu au incaput 3 masini?

    aici se vede oarecum cum e strada :

    vina e clar din punctul meu de vedere a lui Huidu, pedeapsa n-am idee care trebuie sa fie

    ps. ca si element de linistire in trafic accidentul a avut efect, luni cand am facut eu 2 drumuri bv-predeal la un moment dat pe zona unde incep serpentinele am prins un excavator (sau ceva de genul), am stat 3-4 minute in urma lui pana s-a dus linia continua si s-a intrat pe 2 benzi pe sensul spre predeal pana a fost depasit, si chiar nimeni nu s-a riscat desi erau vreo 10-12 masini iar excavatorul urca cu 10-15km /h

    00
  40. eu am derapat si cu fabia, si cu logan la 60km/h, pe ploaie de vara cu fabia si pe semi-polei cu loganul, ambele curbe aveau cam 100-115 grade, eram singur pe strada din fericire (sa adaugam si manevrele a la Mihai Leu pe care le-am facut instinctiv la asta si iese o intamplare nefericita cu happy end)… deci se poate derapa… asa ca de atunci, pe ploaie si chiar daca doar mi se pare ca e polei, eu merg mai incet pentru ca nu vreau sa o comit .. si asa ar trebui sa mearga oricine, doar ca pana nu iti sta inima in loc cu volanul in mana, multi nu inteleg :(

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.