Decalogul la serviciu

1. Sa ai o singura sarcina odata, si sa te concentrezi doar pe ea pana o termini.
Sigur, multi-task-ing-ul e la moda, insa nu e potrivit pentru orice si pentru oricine. Uneori e mai eficient sa te concentrezi asupra unui singur task, in special daca e nevoie de forta creativa sau de o analiza aprofundata. In plus, multi-tasking-ul poate fi considerat si o cedare in fara lipsei de planificare. Incearca sa iti planifici munca in asa fel incat cel putin sarcinile importante sa le poti realiza pe indelete, in clasicul single-tasking.

2. Sa nu te bazezi pe presupuneri.
Americanii au multe proverbe pe tema asta, de la „assuming is the mother of all fuck-ups” pana la „when you assume, you make an ASS out of U & ME”. Si au dreptate, un motiv frecvent pentru toate neintelegerile de la serviciu sunt presupunerile, atunci cand te apuci sa faci ceva presupunand ca asta trebuie sa faci, cand nu ai intrebat inainte ca sa te asiguri ca asta trebuie sa faci, samd. Clarificarile initiale te pot ajuta sa eviti si timp irosit executand sarcini aiurea, bazate pe presupuneri, si certuri cu superiorii, si o scadere in productivitate (a doua oara vei avea sigur mult mai putin chef).

3. Sa iti planifici pauze dese si scurte. Invata de la fumatori.
Probabil va suna in minte „pauzele lungi si dese…” Fumatorii au avantajul pauzei de tigara, un mecanism reglat fiziologic, cu pauze de durata relativ standardizata, in jur de 5 minute(o tigara) odata la fiecare cateva ore, daca nu mai des(in functie de ). Daca pauzele nu vin ca o intrerupere a productivitatii la niveluri ridicate, adica daca nu te ridici de la birou in timp ce iti venea cea mai buna idee pe proiectul respectiv, ele te pot ajuta sa iti refaci fortele intr-un timp foarte scurt.

Daca nu fumezi(si noi iti recomandam sa nu o faci), incearca alta metoda, similara cu cea de mai sus: O data la doua ore asculta una din melodiile tale preferate, si intoarce-te la munca imediat ce se termina. In felul asta stii si cand sa te opresti (iti recomandam piese clasice, scurte, nu simfonii si nu piese ca Echoes de la Pink Floyd – 23′).  Daca asculti muzica in timp ce lucrezi, incearca sa asculti un radio sau un playlist cu mai putine stele, pentru ca muzica „prea preferata” te poate distrage.

4.  Sa iti construiesti si sa pastrezi relatii bune cu toti colegii, subalternii si sefii
Marile corporatii sunt ca niste tari mai mici: exista grupuri de interese, lupte pentru putere, lideri oficiali, conducatori din umbra, legi interne, sanctiuni, samd. Nu vrem sa tratam aici pe larg problema politicii, nici noua nu ne place, insa exista o regula care te poate ajuta sa supravietuiesti in orice companie, oricat de mica sau de mare: pastreaza cele mai bune relatii cu toata lumea. Nu te certa, minimizeaza orice conflict, ajuta atunci cand esti solicitat, fii modest, si precaut. Nu incerca sa te dai bine pe langa sefi, pentru ca toti ceilalti nu vor aprecia asta, si nu stii niciodata cand se schimba rolurile.

5. Sa nu ucizi rezultatele muncii tale
Primul mod in care le poti ucide este inainte de nastere, adica daca nu ai stabilit clar care sunt obiectivele unei sarcini inainte de a te apuca de ea. Obiectivul unei sarcini nu este „de a fi facuta”, ci de a avea rezultate, de exemplu, am scris acest articol nu doar pentru a fi scris, ci pentru a fi citit de cat mai multi dintre voi. Incearca sa cuantifici rezultatele in ceva masurabil, dincolo de ceea ce ai produs efectiv. Rezultatul nu trebuie sa fie neaparat o vanzare sau mai multe, poate fi si o idee noua, un mod nou de a privi problema, o solutie gasita in timpul rezolvarii sarcinii care se poate aplica si la alte probleme, samd. Cu cat poti scoate mai multe rezultate din munca ta, cu atat vei avea mai multe satisfactii.

Al doilea mod in care le poti ucide este atunci cand le prezinti, colegilor sau sefilor, si nu le acorzi suficienta importanta. Fa-ti un obicei din a sublinia de fiecare data atunci cand apare subiectul despre rezultatele pe care le-ai obtinut. Da exemple si altora, ajuta-i si pe ei sa fie mai buni, si ai inca un rezultat pe care il poti sublinia.

6.  Sa nu fugi cu ideile sau munca altuia
Si in marile corporatii, si pe internet, trebuie si sa-ti pazesti propriile idei, si sa le respecti pe ale altora. E una din regulile care iti va aduce respectul celor din jur. Cu cat ii citezi mai mult si cu cat le recunosti mai mult meritele, cu atat si ei vor face la fel. E greu, traim intr-o tara in care invidia si orgoliile sunt forte sociale puternice. Insa trebuie sa dai un exemplu, si te vor urma si altii, pentru ca avantajele vor fi vizibile.

7. Sa nu furi de la birou sau din firma
Cu totii am fost cel putin o data tentati sa luam acasa un pix, cu totii am facut-o inconstient cel putin o data. Insa de aici si pana la a transforma firma in furnizorul tau personal de birotica sau pana la a te plimba cu taxiul pe banii firmei e doar un pas. Si daca faci pasul asta,  se va afla si vei avea un renume prost care te va urmari permanent, indiferent de rezultatele muncii tale.

8. Sa nu iti parasti colegii
Daca ai o problema cu un coleg, incearca sa o rezolvi amiabil, personal, cu el. E o problema personala si trebuie tratata personal. Daca o discuti cu alt coleg, sau, mai rau, chiar cu un superior, ai facut-o deja publica, si va trebui sa iti asumi consecintele, pentru ca si paratul si colegul sau superiorul caruia te-ai plans te vor considera un paracios, o persoana care nu e de incredere, si te vor trata ca atare. Incearca intai sa o rezolvi personal, iar daca nu reusesti si daca problema iti afecteaza productivitatea, spune-i-o superiorului si subliniaza ca ai incercat intai sa o rezolvi personal, dar nu a functionat. Cel putin el va aprecia asta.

9. Sa nu poftesti locul altuia.
Esti mai bun decat ceilalti(si pentru ca esti cititor de MaiBun.ro). Raporteaza-te mereu la rezultatele muncii tale si la ceea ce vrei tu sa atingi in cariera, nu la pozitia pe care o are altcineva. Asta te va ajuta si personal sa te definesti mai bine, in primul rand fata de tine, si apoi fata de ceilalti. Iar superiorii vor aprecia asta. Altfel, risti sa fii vazut ca un invidios. Pentru ca restul probabil asa sunt. Si tu poti fi, e un sentiment natural, important e sa n-o arati si sa cauti sa obtii prin munca proprie motivele pentru care ii invidiezi pe altii.

10. Sa nu iti fie frica.
Cu totii gresim, nu trebuie sa iti fie frica sa gresesti. Ia-ti riscuri calculate, controlabile, si repara greselile din mers. Nu trebuie sa iti fie frica de o evaluare, niciodata n-a stat cariera nimanui intr-o singura evaluare, orice evaluare oricat de proasta iti permite sa o depasesti cu urmatoarea. Nu trebuie sa iti fie frica nici de feedback-ul public, ia-l ca atare, raspunde politicos, repara greselile, anunta ca le-ai reparat, si continua.

sursa FOTO

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

3 comentarii

  1. NOU
    #1

    Ce ziceti, ar merge o varianta grafica a decalogului, un fel de piatra sfanta a jobului, facuta similar cu fotografia de mai sus?

    In format A2, numai bun de pus in fiecare birou.

    Astept cat mai multe pareri si sugestii de formate – pentru rama de birou, pentru tablou, etc.

  2. Cred ca a fost scris in timpul serviciului de un nene lenes si hot si trimis apoi pe net-ul firmei tuturor prietenilor!
    Care,normal,l-a citit tot in timpul serviciului, l-a comentat cu colegii si l-a dat mai departe.
    Onoare muncii!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube