Timeline:
- nu știm ce să faceți, stați acasă.
- cum adică unii dintre voi v-ați cumpărat Zoom și faceți lecții cu elevii? ce e aia Zoom? ce e aia lecție online? păi șpaga la inspectori cine o mai dă? șmenozelile cu renovarea școlii cine le mai face? cum adică pe banii voștri de cadre didactice?
- nu folosiți Zoom, avem licențe de Google Classroom gratuite.
- ups, au expirat licențele de Classroom și nu mai puteți accesa conturile. nu mai folosiți Zoom, că nu știm ce e.
- stați un pic, că face ministerul ceva.
- școala o să pornească la 1 mai.
- nu mai faceți lecții cu elevii pe Zoom, că nu e bine să încercați să îi țineți un pic strânși, să nu o ia razna.
- face ministerul ceva, aveți răbdare un pic.
- nu mai veniți voi cu idei, se lucrează deja, aveți răbdare un pic.
Și treaba stă așa: să punem bețe în roate celor care încearcă să facă ceva, să nu cumva să se afirme vreunul, în timp ce ne stoarcem creierii să facem ceva prin care nu să ajutăm, ci să sifonăm bani în timp ce ne păstrăm posturile.
Și, țepușa în inimă, înfiptă cu ură, a fost asta:
Stimați colegi profesori, a fost lansat site-ul Educație Online: http://educatieonline.md/Lessons.
Aici nu este încă tot. Lecțiile se adauga pe parcurs. Dar este cel puțin ceva care poate fi dat elevilor pentru studiu. Vor fi adăugate peste 1000 de lecții și câteva mii de activități interactive, linkuri, prezentări power point, șmd.
Speram ca aceste lecții sa fie utile elevilor in învățarea la distanță și speram ca criticile sa nu fie prea dure. Inițiativa si proiectul s-a desfășurat intr-un tempou puțin spus rapid. Iar profesorii implicați au depus o munca titanica.
Pe unele grupuri, mesajul ăsta e șters instant. Nu îmi dau seama de ce. Poate pentru că, de fapt, Basarabia nu e România. Sau poate pentru că sistemul corupt și antimeritocratic din educație luptă pentru supraviețuire, pentru șpăgi și pentru sifonat de bani.
Mda. Dar profesorii sunt platiti 100% ca „tin ore online cu elevii”, conform lui Orban. Mhm. Tot el baga o parte din bugetari in somaj tehnic. Si timpul a trecut, si bugetarii sunt platiti 100%.
Toti trebuie sa suportam consecintele crizei, zicea Citu. Probabil se referea la toti din mediul privat.
Si acum sa ne imaginam ce apocalipsa era in tara daca PSD era la butoane…
nu cred ca era diferit daca psd era la butoane
daca ai doi prosti, nu prea conteaza ca unu are camasa rosie si celalalt albastra. tot prosti sunt.
in mod cert sigur printre bugetari sunt si oameni capabili, insa putini comparativ cu mizeriile. in plus, de obicei sunt si izolati in functii fara impact, ca na, combinatii.
dar hai sa zicem ca ajunge unul capabil in functia de primar intr-un oras. daca nu are majoritate in consiliu, aia ii blocheaza proiectele. daca la financiar e un nenea din alta parte, ala ii amana platile pana ii alieneaza furnizorii si rezultatul e ca iar nu poate face nimic. si daca ii vad totusi ca se inteleg pe un proiect, mie imi vine sa ma intreb ce e de furat si cat.
pentru fiecare agarici pe care il vezi la conducere, e o dictai caracatita de interese si favoruri in spate. ditamai familia imprastiati prin diverse institutii, cu diverse functii, aparent fara legatura intre ei. dai intr-unul, tipa doi. a, da, si agariciul ala de e la conducere e santajabil cumva, ca doar nu o sa lasi un buget de 10 mil de coco de exemplu pe mana unuia care nu te lasa sa furi.
Nu este adevarat, profesorii nu sunt platiti 100%. S-au pierdut multe sporuri (dirigentie, plata cu ora, indemnizatia de hrana). Salariul de incadrare al unui profesor este o bataie de joc si nu a mai fost crescut/actualizat de ani de zile. In plus, pe perioada vacantei toti profesorii au fost trecuti obligatoriu in concediu, tot pentru a nu li se mai plati salariile intregi. Nu mai inghititi nemestecat tot ce vi se spune.
nu, nu sunt plătiți 100%. factual, nu se plătesc orele la plata cu ora (deși, în rural, foarte multe catedre doar așa sunt făcute), nu se plătește niciun spor. asta face ca salariile pe martie să fi fost între 0 și 65%.
Imi pare bine ca cineva mai are suflet si inteligenta. Din pacate la noi on line a insemnat sute de chestii date pruncilor ( vedeti si termenul dat de Creanga), scolari ce muncesc enorm. Si asta in cazul in care parintele sta fizic langa el. Situatia este exceptionala… ok. Si ce facem? Ii terorizam de teme?
Lumea vb de multe ori aiurea. Amesteca mere cu pere, gradi cu liceu sau gimnaziu etc. Aici scriu cei care stau linistiti financiar si isi permit chestii.
Dar Romania e alta. Copii saraci fara tehnologie, fara chef de a invata, fara, fara. Pe aceia cu ii notezi?
Cu predarea am inteles ca „face selfie” profu. Dar evaluarea? Mai este unitara?
Nu inteleg de ce nu se poate incheia situatia cu mediile de le 1 sem? Ce facem cu profii? Ii imbracam de la Smurd? Cum ii protejezi? Dar copiii? Avem macar Clor la 2 lei cu sutele de baxuri pe saptamana?
Este asa un capat de lume din punct de vedere cultural? De ce nu intelege lumea ca on line, azi in Romania, scoala nu se poate face? Adica .. asa cum trebuie?
În acest moment nu există nici un bugetar în șomaj tehnic și, din câte știu eu, nu există nici un act normativ care să oblige la asta ori să reglementeze o astfel de procedură pentru bugetari.
Sunt trimiși în concedii de odihnă, prin rotație. Dar cam atât. Unii pot munci de acasă caz în care nu mai au anumite drepturi, dar sunt plătiți 100%.
Și cu ocazia asta am aflat ceea ce bănuiam demult: deși statul amendează la greu firmele care declară cu întârziere date în REVISAL (registrul electronic de evidență a salariaților) sau fac erori minore acolo, el, pentru salariații bugetari care și ei au procedură de înscriere în acel registru, nu aplică nici o sancțiune celor de la stat care nu trimit date în acel registru. Ca urmare statul habar nu are câți salariați are sistemul public din România: câți activi, câți suspendați, câți funcționari publici, câți sunt personal contractual, etc. Nu are o astfel de evidență deși el ar trebui să fie un exemplu.
Așa se adeverește asta:
„De unde vin banii pentru șomaj tehnic plătiți salariaților de la firmele private?
De la privați din taxele plătite de ei!”
@Mno si berenger – Se plateste sporul de suprasolicitare si indemnizatia de hrana. Intr-adevar, in vacanta de Pasti toti profesorii au fost trecuti in concediu.
Si nu vorbesc prostii, vorbesc pe baza fluturasului. La mine e o diferenta de cativa lei intre salariile din martie si februarie (in favoarea lui martie).
@Ifcosmin, nici eu nu vorbesc prostii. Imi pare rau ca nu am fluturasul de salariu, eu nu am mai fost fizic la scoala de cand s-au suspendat cursurile si nu pot intra in posesia lui. Dar pot verifica simplu online salariul intrat in cont: fata de luna februarie, in martie am -429 lei. Promit sa revin cu un comentariu si cu salariul pe luna aprilie, cand il vom primi. Si asta in conditiile in care conducerea, ca si tine, sustine ca am primit salariile integral. Cred ca imi scapa mie sensul lui „integral”. M-a prostit carantina.
Azi am comentat prima oara aici. Si pur si simplu trebuie s-o spun: uneori, citind comentariile de la postari, am impresia ca printre comentatori sunt politicieni. Sau macar oameni cu stofa de politicieni – daca ei nu vad, nu exista; daca lor nu li se intampla, nu exista. In cazul unora, totul pare roz; in cazul altora, the grass is always greener on the other side. De fapt, tragem toti la aceeasi caruta ramolita, dar ni se pare ca unii mai mult ca altii. Semneaza un profesor venit din mediul privat, cu un salariu de baza (repet, de baza) in invatamant de 2919 lei in al 13-lea an de predare, dar fara regrete pentru profesia aleasa.
Eu am primit fluturasul de la o singura in scoala. Cand am primit salariul, l-am comparat cu cel din februarie si am ramas surprins sa vad ca era aproximativ acelasi, deoarece ma asteptam sa fie putin mai mic.
Uite, iti las si fluturasul aici: https://bit.ly/2wWJ7AL
@Dani, tu esti exact tipul de roman la care face referire imaginea de la finalul articolului. Daca se taie si salariile bugetarilor, atunci cine o sa mai cumpere lucruri, altele decat alimente, sau servicii? Cand se termina criza, cine se mai duce la restaurant sau la mall, in special in orasele mai mici, daca nimeni nu mai are bani? Asta cu „sa se taie tuturor, sa fim solidari” e cea mai mare idiotenie posibila. Cred ca cea mai buna solutie ar fi nu sa dai bani companiilor, ci direct populatiei, asa cum vedem ca incearca in SUA. Sa stimulezi cererea, pentru ca daca ai cerere, imediat vine si oferta, sunt create locuri de munca etc. Altfel, stimulezi oferta degeaba, ca n-are cine cumpara.
la facultati e mai ok, unele folosesc Google Meet, altele Microsoft Teams, cel putin la unele se mai tin cursuri seminari. la pre-universitar vorbim de o inghetare in timp si o reticenta mare la nou a sistemului.
Scoala cauta sa nu tina pruncii, mai ales pe fei mici online. Efectele negative se vad ulterior..
pruncule, pruncii sug, nu au varsta de scoala!
Mai cautam prin dex?
De acord cu tine, dar fiecare dintre noi poate să încerce să schimbe ceva. Eu de exemplu am convins o parte din profesorii de la clasa copilului meu să foloseacă o platforma de videoconferință (gratis). Am pus la dispoziție server-ele mele, am configurat platforma și surpriză chiar funcționează. Au ore fixe, exact ca la școală începând de azi.
@Avu – repeta dupa mine – profii de la scoala de stat cauta sa traga chiulul cat pot de mult.
Scolile private au inceput cursurile online din prima zi de carantina. Fix dupa orarul normal. Si functioneaza.
Intre timp prietenii si cunoscutii care au copiii la scoli de stat (din Bucuresti si alte orase mari, nu de la Cuca Macaii, asa ca nu se pune problema de acces la internet si smartphone/tableta/computer) imi spun ca foarte putini profi de liceu fac cate ceva cu copiii – asa ochiometric tin ore/meditatii cei de mate, romana si restul materiilor cerute la bac sau admiterea la facultate. Restul materiilor de umplutura isi dau masura reala – profii respectivi prefera sa stea ascunsi ca scroafa in papusoi.
Avu, ideea nu este rea, un copil mic nu are de ce sa stea ore intregi cu ochii in telefon / tableta / calculator. Asta e drept. Trebuie sa invete sa scrie / deseneze / bricoleze, sa citeasca o carte ‘normala’ si, mai important, sa faca miscare. Asta cu miscarea acum s-a cam dus, daca nu ai curte, iar invatatul pe interneti nu se face fara sculele in cauza.
Acum este o situatie exceptionala si nu ai cum sa tii cursurile in cauza, fara sa stea copiii cu botul in electronice.
Faza asta cu efectele negative e discutabila. Eu am dat prima data de interneti la 20 de ani si de inca atatia traiesc din munca online. Chiar daca am avut un start tarziu, tot am recuperat ceva. Normal, copiii nostri, care la 6 ani deja raspund la intrebarile profesorilor pe google classroom, printeaza, scaneaza etc. au o sansa mai mare. Indicat este sa se si tina de treaba, ca e lumea plina de genii ratate sau de indivizi cu potential care nu s-au realizat.
Aici se lucreaza intens pe Google Classroom si merge OK. La fie-mea (clasa zero – echivalent) nu se fac inca intalniri video, desi se pregatesc, pentru ca scolile raman inchise pana la finalul anului scolar.
Nasa lu’ fie-mea e in ultimul an de gimnaziu si se foloseste si Zoom. Unii profesori fac lectii asa, altii doar le dau de lucru prin Google Classroom.
Avantajul este ca sunt o groaza de aplicatii si de situri la care s-au luat (cred) licente de catre departamentul de educatie. Eu platesc doar IXL.com (lectii de engleza, mate, stiinta etc.), la scoala i-au pus pe pearsonrealize.com (matematica), raz-kids.com
(carti), plus inca vreo 4-5 situri cu lectii si carti.
E nasol ca sta cu nasul in calculator 2 ore pe zi in medie, dar momentan nu avem alta varianta.
Daca e debandada, probabil exemplul lui George e de urmat: discutat la nivel de clasa / profesor si stabilit niste metode impreuna. E oricum inacceptabil ca, la o luna si ceva de cand se lucreaza de acasa, ministerul inca sa ceara rabdare.
MariusCC.. repeta intr-una… note on line nu se pot da. Nu este cadru legal. Daca nu ai finalitate, nu exista interes.
Ma mai lasi cu privatul in Romania? Se da Bac autohton sau international? Nu iti convine inscrieti-va copiii la scoala de acasa.
Repetata pana dimineata.. 1/3 din scolari au ceva in stomac deoarece primesc un lapte si in corn.
Repeta 1 saptamana: scoala de la noi nu are manuale clasice, dar e-learning (ceva pt mici slab facute).
Repeta 1 an: orice proiect educational are niste cerinte stabilite de minister. Sa faci umpluturi on line numai ca odraslele sa aiba ocupatie, e o tampenie.
Repeta toata viata: 40 la suta din copiii de liceu sunt pe la „tehnologice”. Aia sunt mai slabuti… la cofetar/patiser de ex… cum face un pusti de 14 ani o gogoasa acasa, singur, on line ca ii arara profu, in direct, din bucatarie de acasa? Electrician auto la 16 ani.. tati azi am schimbat ceva pe la Dacie… mai avem o mufa pt telefon la bancheta din spate… padurar… am taiat cu drujba nucul din spate.
Repeta in somn… un profesor incadrat de Cercel, ca ani, la inchisoarea de acasa, nu va face selfie pt niciun copil.
Eu zic nici sa nu se mai faca scoala. Este Zomm si pjnem un robot si gata… ce plm profesori!
400.000 de salariati mai putin!
Mie scoala on line mi se pare „o laba trista.”
Chestiunea cu inceperea scolii cand?
Daca ai profesori fricosi? Si nu vor sa vina la scoala? Au si aia batrani prin preajma, daca sunt tineri.. a.. sa inteleg ca de bosotarci ne putem scapa?
E nasol ca parinte cu pruncul pe cap, mai ales daca lucrezi si nu ai cu cine sa-l lasi.
Pe scoala ar trebui pus un mare lacat pana la tomna.
Cu ceva modalitati de bac/admitere.
Eu votez pt incheierea anului scolat cu mediile de pe S1, un bac in august si admitere tot atunci.
Joaca de scoala on line pot sa o faca parintii prin punerea odraslelor la lectura, ceva culegeri de mate se mai gasesc etc.
Inchei prin ce spunea un dr: copiii isi mananca mucii unii la ceilalti.
Sanatate.
sunteți un intelectual, se vede
Sunt un cioban.. cand vad cum parintii abia asteapta.. sa scape de copii, ma iau cu expresii de mai sus.
parerea despre invatamant a nefunctionalului!
Dau rateuri cand vad diferite interese.
Care interese? Alea ale profesorilor care ar vrea sa stea acasa pana la toamna?
S-a strigat „sunt interese”. Putem merge cu toții acasă.
Interes 1: la scoala scap de el/ei 7 ore.
Interes 2: materie mai putina examene mai usoare, note mari pt Bulisor.
Interes 3: s-a pierdut timp. Meditatii (parintii si profesorii).
Interes 4: reducere de salarii.
Interes 5: „Mircea arata ca muncesti” (1989).
Interes 6: sa nu se vada ce tampenii se mai fac pe la scoala. (Multe ore fara finalitate).
Interes 7: tablete din stocul Altex/Media ca sa aiba si cei saraci.
Interes 8: platforme on line(scriu agramat intentionat) sa pice banu’! Pot sa tin pe 1 hard 1 clasa! Dar 2 milioane de copii?
Interes 9: Bulisor… tati… aaa.. nu merge cu escoala asta… un laptop nou HP?
Zoom este gratuit acum pentru edu.
E gratuit, dar cica nu prea mai accepta inscrieri, ca nu mai fac fata.
E gratuit pentru edu, dar trebuie ca domn director sa se streseze si sa trimita cerere pentru profesorii de la scoala respectiva. Trebuie ca profesorii sa aiba un mail de la scoala ceea ce in Romania am vazut doar la scolile private.
Multe colegii din București oferă chiar și elevilor adrese de email. Nu e doar la privat.
Eu nu inteleg unde viseaza astia scoala online si lectii la distanta.
Poate functioneaza in cazurile in care lucreaza un singur parinte, dar cand lucreaza amandoi de acasa ce faci?
Si asa e greu ca naiba sa lucrezi de acasa, cu saracul copil care cauta atentie satul.
Si care e solutia? Seara dupa munca cu creierii sparti toti 3 sa ne apucam sa facem lectii?
Iar profesorii sunt platiti ca sa ce, sa puna documente pe net?
Toata chestia asta e o idiotenie; ar trebui sa ne adaptam: Asta e situatia, inghetam anul scolar pana scapam de gunoiul asta de corona, apoi ne gandim cum facem, fie ca inseamna reluarea anului, fie ca inseamna o recapitulare rapida a ce s-a facut pana acum si apoi continuarea cu ce a ramas.
Sa curga minusurile.
Oare dvs. realizați ce înseamnă înghețarea anului școlar? Ce efecte ar produce în sistemul educațional?
E mai simplu ca accepti înghețarea anului decat sa pui mana pe carte acasa.
Sa va zic, totuși, ce s ar intampla. În primul rând mai bine de jumătate din universitățile României ar intra în colaps financiar în 2 ani pe motiv de lipsă admitere. Adică fără anul 1 în 2020/2021. Studenții integralisti în semestrul 1 or sa promoveze in 2 chiar dacă anul va fi înghețat (e vb de creditele minime acumulate pt promovarea in anul superior). Și-ar bate joc de viata unor copii care au invatat un an intreg pt admiterea la diferite universități unde există examen etc.
Intradevar, mare tristete pentru Spiru Haret.
Tu realizezi ca parintii nu sunt profesori?
Hai sa nu exageram cu batutul de joc. Asa pot zice si eu ca pandemia asta isi bate joc de psihicul nostru, si de concediile mele.
Asta e situatia si ne adaptam cu totii, in masura in care se poate.
@Pyro – eu sunt de acord ca parintii nu sunt profesori, de aia am si spus de predarea video insa tu iei in calcul ca materia se poate schimba si reduce, nu este batuta in cuie? Daca iei orice manual si elimini din el 10 sau 20% unde este marea diferenta?
Stii de vechea discutie intre Romania si Occident, unde aia afara nu fac scoala si un copil la noi in clasa a 6-a face materie pe care aia o fac in a 8-a, nu?
La fel de bine la manualele alea se mai pot adauga 10-20% materie (sa fie) si taiem din vacante si copii vor acumula mai multe informatii.
De ce trebuie sa luam planificarea actuala ca un dat si sa ne cramponam de ea?
Eu n-am nici o problema cu continuatul de unde s-a ramas, insa invatamantul la distanta de la o varsta in jos nu are sens, pur si simplu nu.
1. copil care trebuie sa intre la clasa 0. Are deja 6 ani. A stat si a frecat menta INCA un an amboulea, pentru ca in Romania nu conteaza ca stie sa scrie la 5 ani, conteaza ca are 5 ani si 6 luni cand ar trebui sa fie in clasa zero. A repetat grupa mare, acum ce face. Mai sta un an?
2. copil care a fost admis la liceu (acum am sarit parleazul pe alt continent, ca am un caz din asta in casa). S-au dat ‘ofertele’ de liceu de o luna. Copilul a intrat la un liceu bun, sectie ‘specializata’, din aia in care nu intri doar ca esti in zona. Ce facem? Mai sta in clasa a VIII-a o data?
3. copil (OK, nu mai e copil) ce trebuie sa termine primul an de facultate. Anul in cauza a costat familia 40 de mii de dolari. Fata are A+ pe linie, invata la o universitate de bun simt. Mai sta o data in anul I? Ce fac parintii? Mai platesc 40 de mii de dolari? O tine scoala gratis (se stie ca yankeii sunt foarte darnici, mai ales universitatile astea care cer banii pe o casa pentru 4 ani de studiu).
Nu stiu cum e la exemplul 1, dar la 2. si 3. vorbim de copii care sunt LA ZI cu materia. Da, e un efort pentru parinti (eu lucrez mai nou noaptea, ca ziua fac google classroom si cacaturi de Kindergarten), dar prefer sa-mi pun eu afacerea un pic pe pauza decat sa afectez si mai mult viitorul copiilor. Si asa sunt chinuiti.
Noua ne este greu ca nu putem lucra, asa este. Dar si ei sufera. Le lipsesc colegii, prietenii, viata de dinainte.
Eu sper sincer ca nu se pune problema de repetat anul, ca este pacat pentru tot chinul din lunile care au trecut.
*satul sa-i spui sa se joace singur sau de spart ochii in TV
10. Ministerul n-a făcut nimic, deși ne zice in continuare sa mai așteptăm un pic că va face.
n-a facut nimic bun!
My two cents:
1. Rezistenta la schimbare, degringolada și incompetența sistemului de învățământ public sunt înfiorătoare. Compare and contrast cu sistemul medical și politic, for fun.
2. Inclusiv cei care încearcă sa facă ceva gandesc „inside the box”, cu ochelari de cal. Încearcă sa facă același lucru ca la clasă, chalk and talk, într-un mediu total diferit. E ca și cum ai arunca un pește în copac si apoi te miri ca nu zboară, dar a și murit. Alaltăieri înota asa de frumos…
3. Părțile implicate nu au abilități de operare pe calculator. Copiii de la gradi și primar mic tind spre 0. În unele cazuri problemele sunt agravate și de faptul ca nici adulții din familie nu au aceste cunoștințe (de ex. fiica 12 ani și mama aprox 35 ani nu știu sa dea sonorul mai tare la o lecție pe youtube). De partea cealaltă a baricadei, la profesori nu are rost sa intru…
4. Probleme hardware (sunt atehnic, deci nu am nevoie de calculator bun pe care sa pot rula Zoom decent, dar am ultimul iphone). 5. Probleme software (nu merge pe Ios, eu am mail pe Yahoo, eu am Mozilla, m-am încurcat singur în controlul parental pe care tot eu l-am instalat, pentru ca safety, dar poftim mailul și parola, poate ne descurci tu).
6. Probleme de internet și sharing. 3 copii pe zoom, mama și tata lucrează de acasă. 5 device-uri (dacă sunt) pe o conexiune. Fail.
7. Nu exista ceva implementat cu succes la nivel preuniversitar, in masă, care sa poată fi copiat rapid. Trial and error, learn from mistakes. Take time.
8. Când se conturează o soluție, trebuie făcut conținut pentru mediul online, care are alte avantaje, dezavantaje, libertăți și constrângeri. Takes time.
Daca prezintă interes, mai extind.
@Vlad – De acord cu ce spui insa mi se pare ca omiti scopul – nu discutam despre inlocuit brusc mersul la scoala cu scoala online ci cautam o solutie pentru 2-3 luni de scoala ca sa se poata incheia anul. De acord cu tine cand vorbesti de x probleme tehnice insa omiti video si in special youtube. Nu cred ca exista un copil sau adult in lumea asta sa nu poata deschide youtube din browser sau instala aplicatia pe telefon.
Orice profesor poate inregistra un video cu partea de predare explicata frumos apoi si apoi un faq iar copiii le pot urmari pe youtube.
Da, este departe de ce stim azi ca e scoala sau cum ar trebui sa fie, au nevoie de e interactiune, interactivitate si tot asa insa scopul e sa termine toti anul scolar cumva si lucram cu materialul clientului.
@BigBear corect, asta a fost prima variantă propusă la grădinița și primar mic. Avantaje: platforma exista, duce, toată lumea are acces la un click distanță. Rezistenta la această idee: 1. părinții: nu vrem sa stea copiii lipiți pe YouTube. De ce sa plătesc când youtube e gratis. 2. Profesorii: nu vreau sa apar pe YouTube (văzut ca ceva public) din diverse motive: privacy, competențe, calitatea conținutului șamd… Dacă s-ar putea sa fac exact ce făceam pana acuma, fără nici un efort suplimentar 3. Conducerea: cum canalizam filmele doar la elevii noștri, sa ne facem noi un fel de site al nostru, o struțocămilă Classroom cu Zoom și YouTube, dar sa coste 3 lei și 10 bani.
Pe scurt, vezi articolul precedent cu capra vecinului.
Propun ca fiecare profesor sa-si faca acasa un mini studio tv. Daca tot nu li se taie leafa, au de unde sa-si cumpere solutii inteligente.
Și fiecare profesoară un mini studio de videochat.
Când mă gândesc că Siveco avea o soluție pentru așa ceva, pentru care a încasat milioane și milioane de euro de la stat, AEL sau cum se numea, a fost motivul pentru care s-au luat IBM-urile alea în 2004 la toate liceele din țară.
Evident, soluția era mega-scumpă și plină de bug-uri, că doar era Siveco, o țin minte și acum, dar ideea și conceptul erau foarte bune. Lecțiile erau în limba română, arătau bine grafic, clientul era dedicat, și profesorul avea control deplin, pentru a evita idioții care nu știu da volumul mai tare sau alte cele.
Dar a fost executată în cel mai pur spirit românesc, când au venit alții la putere, în loc să rezolve problemele care le avea și să facă treaba funcțională, s-a abandonat tot și s-a reînceput de la zero.
Iar azi după cine știe câte sute de milioane de euro, folosim zoom și Google class.
Că atât ne duce capul ca stat român care vrea respect de la cetățenii săi după ce se joacă cu banii lor ca și cum ar fi bani de monopoly.
Dupa ce, spre surprinderea mea, clasa nepoatei a inceput in forta pe Discord o intreb dupa vreo 2 saptamani cum mai merge treaba.
A zis ca nu mai tin orele pentru ca li s-a transmis de la inspectorat ca orele tinute online nu pot tine locul orelor la clasa, asa ca nu are sens sa le mai faca. Asadar cam asta e situatia- se poate, se vrea, dar inspectoratul nu e de acord.
De ce nu, lasa ca fac cu astia care vor pe timpul meu. Si restul care nu vor lectii online ii tin in socuri in clasa (fizica). SI pe ceilalti care au participat la cursurile online ii am in vedere si doar ii mai pistonez cu cate o intrebare aruncata din cand in cand ca sa fiu sigur ca au priceput ceva. (Dar am in vedere participarea lor la cursurile online).
There you go Partea proasta e ca faci munca de 2 ori cu aceasi elevi. Partea buna e ca repetitia e mama invataturii si le dai unor copii a 2-a sansa sa treaca peste o materie pe care poate nu o inteleg. <- eu asta as face. Dar hey eu nu sunt profesor si recunosc ca sunt varza la predat. (SME)
factual (îmi place cuvântul ăsta la nebunie, încerc să mă ghidez după ce spune el concret, adică corespondență strictă cu realitatea), ai zero formare continuă la nivelul cadrelor didactice. deși, pe hârtie, aceasta există, în realitate e o labă tristă, făcută doar ca niște angajați de prin casele corpului didactic să-și justifice salariul sau o pletoră de abonați la bani publici sau europeni să încaseze niște onorarii jenant de mari.
în acest cadru, sper ca, măcar pe viitor, predarea online să devină implementată obligatoriu în sistemul educațional de stat, chiar cu varianta ca o zi pe săptămână să fie strict online. și chiar sunt curios dacă mediul it va fi capabil să vină cu soluții de implementare riguroasă a unui așa sistem, nu de alta, dar critică văd din plin, soluții mai puțin.
1. Studio tv/it pt fiecare profesor acasa.
2. Digi fiber 1 G gratis de la Zoli pt toti profii.
3. Lectiile sa aiba continut de calitate. Fiecarui profesor sa i se repartizeze un/o influencer pt cresterea capacitatii de invatare.
4. Premii in abonamente pe phub pt elevii de peste 14 ani.
Parintii elevilor isi doresc ore online DOAR pentru romana si matematica. Mi-au spus-o textual, atunci cand am creat o.platforma de e-learning pentru clasa unde predau. Ei considera toate celelalte materii un fel de hobby…eu fac ore online de franceza, copiii.intra online, dar nu.toti…Eu ma bucur insa ca le pot face, data fiind situatia. Dar, repet, interesul beneficiarilor educatiei e altul, iar presiunea se pune exclusiv pe profesorii care predau.materii de examen.
Se numeste finalitate. Acolo nota conteaza si interesul este crescut. Ca Bulisor nu stie cate oase are Barza, ca Traian ne invata latina de prin 106, sau ca Braila este sau nu, in Moldova,e pe la cultura generala.
Cand au expirat licentele de Google Classroom?
Cand a fost nevoie de ele. E o coincidenta d-asta nefasta de ni se intampla mereu, noua, romanilor
Eu am întrebat pentru că am folosit Google Classroom, a mers și merge în continuare. A fost un moment când nu a fost licență?
Avind in vedere venitul mic al populatiei in romania si accesul la internet cred ca invatamintul de la distanta va amplifica diferentele dintre cei care au bani si cei care nu au.
In Canada scoala s-a oprit si nu isi bat capul sa foloseasca invataint de la distanta din aceleasi motive.
E mare distractie sa vezi un profesor care incearca sa faca lectii online cind are 2-3 copii plini de energie ce alearga si tipa non-stop.
@mihai007 – unde anume s-a oprit scoala? Au trecut pe classroom si merg inainte fara interactiune si video.
Quebec.
Școală privată. București. Clasa a 2-a. Teams. Totul a mers perfect, predare online, assignments, joculețe educative, tot felul de materiale scanate și puse acolo, filmulețe etc. Copilul a învățat rapid să folosească chestia, nu prea mai are nevoie de ajutor, participă la lecții, face temele, uploadează, salvează, fotografiază. A mers ok până la vacanță, va merge și după. Părinții sunt destul de mulțumiți, nu e școală „adevărată”, dar e p-acolo.
Școală de stat. Nu în București, ci un mic orășel de provincie. Copil clasa a 5-a și copil clasa 1. Teme și lecții trimise prin Whatsup și atât. Părinții vin seara de la muncă și trebuie să predea materie și să facă teme cu ambii. Își bagă picioarele, că nu sunt plătiți și pentru asta. Îi înțeleg.
Singurul lucru care mă miră este cum de sunt lăsați primii să funcționeze așa și nu sunt (încă) aduși „la nivel”. 😀
Pentru ca parintii care platesc sume marisoare la scoala privata ar sterge pe jos cu muistii din minister in cazul asta.
Asa parintii respectivi sunt fericiti in bula lor, ministerul nu are batai de cap si singurii care sufera pe termen lung sunt cei fara resurse. Trist, dar foarte romanesc.
Vad ca le scapa catorva pe gura „inghetarea” anului pana scapam de corona. E cel mai mare rau pentru copii vostri inghetarea (ai mei sunt prea mici). Lasati lenea adaptativa.
Ce-i asa de rau mai exact?
Ca „pierd” 1 an din viata? Pe vremea mea se incepea scoala la 7 ani, si nu era pregatitoare bagata japca pe gat de la 6, asa ca mi-e greu sa vad problema.
@Pyro – nu sunt doar copii de 0-4 afectati. Cei mai afectati sunt probabil cei de liceu care isi vor pierde complet interesul. Sunt cei de a 12a care se pregateau intens pentru bac si admitere la diverse facultati pe baza de examen. Unii chiar la universitati din afara.
Si cei din ciclul gimnazial vor fi afectati dar probabil intr-o masura ceva mai mica, iar cei din ciclul primar pierd timp pretios repetand aceleasi balarii. Si chestia cu daca ii lasi vor citi, invata, etc singuri nu functioneaza la varste mici.
La privat merge treaba deocamdată online. O chestie bună e că a învățat rapid fiu-meu (9) să se descurce cu Google Suite, deja nu ne mai deranjează. Fac până și sport și capoeira online, ridică praful prin sufragerie. Dar, din păcate, e o metodă care nu merge implementată de azi pe mâine la întreg sistemul.
Ma mananca in fund ca pe Zambilica: site-ul „educatie online”, da? Dar cum scriem corect? „Clasa a doua” sau „Clasa doi”? Respectiv „Clasa a II-a” sau „Clasa II”? Sau in .md nu se aplica aceeasi gramatica? Ori s-au schimbat regulile pe care le stiam eu acum 30 de ani?
Am un văr la mate-info anul 2 (da ,mate info ) care primește cursurile manuscrite prin email . 2020 iar unii profesori de mate info habar nu au de zoom, skype ,liveuri sau inregistrari video .
Lucrez în învățământ. Predau materie de bacalaureat doar pentru clasa a XII-a, deci nu mă stresez.
– prima săptămână – stați acasă liniștiți.
– a doua săptămână – hey, trebuia să faceți ore online la recomandarea ministrei! De ce dormiți?
-a treia săptămână – nu e bine dacă faceți ore pe whatsapp sau zoom, treceți pe googleclassroom.
– după 2 zile – gata cu googleclassroom-ul personal. Vă trebuie adresă realizată de școală!
După 3 săptămâni ni s-a comunicat că orele suplimentare nu sunt plătite, iar dacă ai avut 2-3 ore peste acela este voluntariat, plus că sporurile nu au fost plătite. Eu personal m-am bucurat că mi-au intrat bani.
Foarte multe atitudini în aceasta perioadă.
Elevii de gimnaziu sunt cei mai responsabili deoarece îi verifică părinții.
Elevii de liceu sunt dezinteresați, din 60 de elevi de clasa a XI-a până la ora actuală am 9 teme primite. Cu cei de clasa a XII-a , cu care am lucrat cel mai intens, cel mai mult am avut 18 din 30 online.
O parte din elevi au fost trimiși de părinți la sat, unde nu am carți, caiete sau internet.
Atât profesorii cât și elevii se întreabă dacă este obligatorie școala online. Am colegi profesori care refuză să facă ceva în zilele acestea, precum și elevi care mă întreabă dacă o să le pun note sau absențe.
Nu pot să oblig pe nimeni să participe, mi s-a comunicat oficial să nu preadau mai departe ci doar să fac recapitulare. Când o să ne reîntoarcem le pun la fiecare câte un 10 și la revedere, toată lumea e mulțumită.
De ce ai utiliza Zoom? Ca să te spioneze chinezii?
Un lucru care trebuie precizat: lectiile desfasurate online (zoom, google classroom) trebuie sa fie DOAR de consolidare a cunostintelor (recapitulare). Nu poti sa le predai copiilor lectii noi, sa-i evaluezi, fiindca asta e ordinul dat de ministru.
Si a fost singra decizie buna luata de tovarasa.
Sunt de acord cu tine, @Avu, insa nu poti sa faci zeci de ore de consolidare la materii precum desen, istorie, geografie, muzica etc.. Da, poti face la matematica, romana, limbi straine si altele. Vorbesc strict de invatamantul gimnazial.
+ ca la finalul fiecarui capitol ai lectii de recapitulare si evaluare.
Este greu cu lecțiile online. Stai 6 ore (cel putin) cu ochii în calculator sau în telefon. Elevii …nu prea au chef de lecții. Nu ii poți controla. Nu toți au acces la internet. Nu toți elevii iti trimit feed-back corespunzător.
Iar…când ne vom întoarce la școală …nu vom avea condiții de lucru civilizate. Vom fi toți expusi(profesori și elevi) pentru că sălile de clasă sunt neîncăpătoare, elevii stau ca sardelele în bănci, grupuri sanitare cu puține wc-uri și chiuvete. Iar în zonele rurale ….ca in evul mediu! Cred că era mai bine să nu ne fi izolat ,să fi mers la școală în condiții de igienă sporita și poate ne imunizam treptat. Asa…dupa ce am stat izolați două luni….ne întoarcem în aceleasi condiții de rahat și cu același virus …
Invatamantul o sa fie praf mereu, iar profesorii sunt principalul vinovat… iar acum o sa se simta exact cei care n-ar trebui, ca asa e in invatamant… si peste tot unde a fost/sau este comunism. Oamenii s-au adaptat, iar ei stiu ca atat timp cat nu sunt trasi la raspundere pentru nimic, n-are nici-un sens sa faca nimic… de aici provine ceata de invatatoare care nu stiu rezolva o problema de matematica de a 2-a, educatoare care n-au rabdare cu 2-3 copii, profesori care stau si povestesc ani de zile la catedra, profesori de sport care arunca o minge, maestri care joaca filcai cu elevii in practica… toti astia de i-am amintit, au un motiv foarte bun pentru care fac lucrurile astea, toti ar putea sa-ti justifice nepasarea lor, iar niciodata nu sunt ei de vina… ei ar face ore ca-n Suedia, Finlanda, Korea de Sud… dar e ceva ce-i opreste, ba lipsa de materiale, ba copiii prost crescuti(de zici ca educarea copiilor nu-i treaba scolii), ba manualele sunt depasite, ba politizarea din scoli… De ii intrebi de ce nu-si dau demisia… iti raspunzi singuri la intrebare.
PS: 99% din profesorii din Romania au calificativ FB an de an la evaluare, iar aici in procentul asta sunt inclusi si cei cu note de 2-3 la titularizare… ca sa stim depre ce e vorba.
Praf.. pe ce baza iau leafă profesorii de geografie, fizica, lucru manual, sport, chimie, dacă nu predau?
Adică la facultate putem ține cursuri, iar la liceu nu?!
Adică unii sa lucreze să le iasă părul prin căciulă, și alții, chiar dacă pot lucra, să taie frunza la câini?!
Știu: dacă își dau seama elevii că materiile alea îs chiar faine, și încep să citească pe lângă, și pun întrebări, îi pun in cofa pe profesori. Că mulți nu știu decât să facă dictare și să urle la ei.
E cu dus si intors.
Ma gandeam eu sa vezi ce misto e familie de doua cadre didactice si un elev de-a doua, si „doar” doua laptoape in casa. Ma si gandeam ca il privez pe junioru de educatie.
Fiu-meo, smecher, s-a gandit ca e momentul deal sa ii iau si lui calculatorul propriu si pesonal, neaparat i7 cu avioane, eu inca nu si nu.
1. Eu cu laptopu meu am incercat pe zoom cu studentii, m-am enervat ca arata ecranu ala ca OTV in vremurile bune, unii nu l-au descarcat, altii sunt in Rep. Moldova si au net de rahat, eu chiar nu aveam chef sa ii vad pe altii cum se scobesc in nas sau in cur in timp ce eu ma agit. Asa ca am filmat pana la urma cursurile si le-am sharuit privat. Au intrebari, cu drag pe whatzap si FB messenger (oricum astea le folosesc pe telefoane si tablete, nu au ei chef cu zoom).
Mai nasol e cu laboratoarele ca alea trebuie facute in sala, sunt cu determinari si masuratori. Vedem care va fi politica sa le recupereze, deocamdata le-am dat sa scrie partea teoretica, tabelele si e mai usor, doar de completat si calculat.
Cercetarea merge, am doua contracte in derulare, am lucrat linistit la ele, echipa cu inca un coleg, chiar merge mai bine dacat cand ai activitate si te deranjeaza toata lumea pentru rahaturi si hartii.
2. Nevasta a ramas la Zoom free (merge cu 20 de oameni si 40 de minute, suficient), Engleza se preda relativ mai usor decat un curs, copii sunt mai punctuali si mai cuminti decat studentii.
3. Doamna lui fiomeo e mai timida si mai atehnica, asa ca a fost o incercare de Zoom esuata (in parte si din cauza parintilor ca nu toti copii au fost prezenti la aceiasi ora sa inceapa si sa faca toti odata), apoi a crapat laptopul sau conexiunea lui doamna. Asa ca a ramas sa faca teme si fise. Practic el la clasa a 2-a mai avea doua lectii de facut in carte la MEM si CLR, apoi urma recapitularea ca aveau de dat testul ala la final de clasa a 2-a, am inteles ca nu se va mai da. Asa ca eu i-am predat cele doua lectii la MEM, nevasta-mea i-a predat lectiile de CLR si engleza, la restul si asa nu faceau mare lucru (religie, dezvoltare persoala, muzica si arte sunt materii degeaba in clasele primare. Coloreaza, canta cantecele sau fac mate si rormana). Asa ca pe langa ce am predat si fisele si temele date de doamna, am mai luat o culegere de teste pentru evaluarea de a doua, citim, si ne uitam pe youtube/national geographic/netflix la chestii utile (documentare and shit).
Partea cea mai trista e raportarea bai frate. Daca la noi e mai lejer ca decanul e baiat finut, directoarea lui nevastamea si inspectoarea sunt batute in cap. Cred ca nici nu conteaza daca faci sau nu ceva, dar la raportari trebuie tati sa muncesti. Cred ca pentru o ora de predat, doua ore faci raportari. Sunt curios ce raporteaza doamna de a doua…
Lucrez de acasa, am 3 copii, la pregatitoare, clasa 2-a si a 5-a si nu mai suport mizeria de scoala online, practic e o laba trista facuta de invatatori care se fac ca lucreaza pentru a incasa salariu. Pe cand jumatate din bugetari concediati definitiv?
Depinde foarte mult de fiecare școală cum a reacționat. În București lucrurile se mișcă cât de cât. La început profesorii au dat materiale elevilor pe WhatsApp, după au început să folosească Google Classroom, că a făcut școala conturi.
Fiecare profesor face sau nu lecții online, nu prea se ține cont de ce zice inspectoratul. S-a trecut mai departe, știu copii care dau și teză online. Primesc subiectele pe email, le rezolvă și trimit poză profesorului.
E o nebunie, probabil că după 15 Mai se vor deschide școlile, se vor lua note cât să se închidă mediile și aia e, ne vedem la toamnă.