death of classic media

Observ o tendinţă în blogosfera .com pe care o sesizez şi la mine. Media clasică e din ce în ce mai depăşită de evenimente.

Am citit mai multe articole interesante din ultimele zile, din care vă recomand:

  • Revistele de tech sunt depăşite de blogurile şi siteurile de tech, care funcţionează mult mai rapid şi mai ieftin, spune forbes.com.
  • Marile companii de media încearcă noi metode de marketing, prin twitter, spune WSJ. La noi se rezumă la lansarea de reclame şi clipuri prin youtube. Sau explorează cu paşi timizi secondlife.
  • Ziarele o duc prost de tot, tirajele atingând recorduri nedorite, spune businessweek, iar WSJ îi tine isonul.
  • Jeff Jarvis e sumbru la adresa presei clasice, deşi el e jurnalist vechi şi încă mai publica la ziar.
  • BusinessWeek are un articol despre cum fac bloggerii bani.
  • Om Malik vorbeşte despre Immediate Media, despre uşurinţa publicării online la scară mare.

Cum se aplică asta în România?

„vanzarile medii pe editie inregistrate de cotidianele nationale pe primul trimestru al lui 2007 sunt cele mai mici din ultimii trei ani”

de aici.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

13 comentarii

  1. la ce te asateptai sa revenim iar in epoca de piatra ??

    00
  2. Chestia e foarte valabila pe domenii specializate, ba chiar se poate aplica mai departe, reunind retele bloguri, exista posibilitatea sa concurezi canale media mari. Eu cred ca vor ramane surse media traditionale cele care s-au diferentiat prin calitatea informatiilor, celelate vor gasi tot mai greu finantare. Pe de alta parte nevoia de informatii independente propulseaza blogurile, pentru ca media traditionala e prea influentata si de interese corporatiste.

    00
  3. Cum zicea Mark Twain: moartea mea a fost mult exagerata. O sa moara, dar mai incet, nu de tot, shi cu horcaituri pline de bugete.
    .
    Televiziunea scade shi ea. Ushor. Ushoor. Dar deja inside people are starting to fritter. Incepe ingrijorarea campaniilor promise shi undelivered. Ca shi in politica, peisaju se mischa, shi nu spre cashtigul jucatorilor actuali. O sa fie zaticniri, mortzi shi sange in condica de contabilitate, reashezare pe un echilibru ulterior.
    .
    Pana atunci insa, vom tot manca reclama pe paine. Cel putzin 5 ani. Poate chiar 10. Pe urma ne mufam dupa ureche shi ne-o tragem cu Laura Virtuala… :P

    00
  4. NOU
    #4

    Eu m-am surprins citind zero reviste/ziare off-line in ultimele 6 luni. Iar cand imi cade cate un ziar in mana, la benzinarie sau asteptand la contabil, descopar articole (1) foarte vechi, (2) pe care le citisem pe net de mult si (3) prost scrise sau traduse. In plus, nu pot comenta sau critica articolul respectiv sau pe „jurnalistul” care l-a scris…

    Si sa nu uitam ca FHM din State si-a inchis varianta off-line de cateva luni.

    00
  5. Da, Florin, dar inca suntem putzini.
    .
    Televiziunea still rulz (chiar daca in usor declin shi cluttering), ziarele inca vand mult (chiar daca in ushor declin).
    .
    Om fi noi, ashtia post-modern shi post-media clasica multzi, dar ailaltzi sunt shi mai multzi. Shi voteaza Jiji, shi asculta manele, shi se uita la OTV (shi la Pro TV, shi la Antena 1, shi la Libertatea, shi la Jurnalu Natzional).
    .
    Mai e mult pana departe…

    00
  6. NOU
    #6

    Turambar: mama mea citeste blog-uri si comunica pe messenger. Tot e bine. Sa nu uitam ca acum 15 ani eram in evul mediu, ne bateau minerii pe strada si statul le multumea pentru ajutor. Iar acum 20 de ani stateam 3 ore la coada sa luam jumatate de paine pe cartela. Ohooo… Suntem bine acum!

    00
  7. Salvati copacii, promovati blogurile.

    00
  8. [double post. sorry]

    00
  9. Persoane cu Internet acasa: 16% national – 5% rural – 26% urban
    Adica, in milioane: 3,5 mil national – 500 mii rural – 3 mil urban (aproximari)
    .
    Din aceste 3,5 mil, nu am date privind consumul de presa sau bloguri, dar sa zicem undeva la 10% (aproximare personala). Deci ar fi cam 350 mii persoane. Asta inseamna, grosso modo, 3,5 puncte de rating, valoare medie spre mediocra (vara; toamna / iarna e mediocru spre prost) obtinuta de o emisiune la o televiziune medie – mare (Pro, Antena, TVR1, Acasa).
    .
    Asta inseamna ca tot Internetul citit (stiri – info utila, nu fusherisme de adolescent turbat dupa sex) ar face cam cat o emisiune de shtiri Prime Time si cam cat tirajul a trei ziare. Si aici nu am pus ca mare parte din traficul de stiri de pe Internet se face pe editiile online ale acelorasi ziare, deci the same content and ownership and influence.
    .
    Dupa cum spuneam: mai e mult pana departe. Mama ta este in Bucureshti. Think Mizil. Think Mediash. Think Tecuci. Think cele 1600 de Cucuietzii din Deal care se caca in fundu curtzii.

    00
  10. mda… cam asa e.. scade tirajul penrtu ca acum online-ul e cea mai tare afacere, cel mai usor mod sa te faci cunoscut…

    00
  11. SecondLife este deja in decadere, oamenii au inteles ce brand supra-umflat este, si ca de fapt are grafica proasta, poplatie putina, posibilitati reduse si ajuta numai ca sa fugi de problemele tale din FirstLife Get a life!

    Pe de alta parte, Internet TV players sint semne despre viitorulu TeVeului…de pilda Miro, Joost, si altele…

    00
  12. Era de asteptat. Atata timp cat intram din ce in ce mai mult in ceea ce multi numesc era comunicatiei, multe dar foarte multe medii de comunicare vor avea viata scurta; chiar daca la inceput au o asteptare de viata mare…

    00
  13. NOU
    #13

    eu vad ca audienta TV scade, dar audienta OTV creste… deci cum ar veni, OTV este singurul rival de acelasi calibru pentru bloguri, citit Libertatea moca pe net si DeCePlus…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube