De pe şosea #1

sosea.7Un şofer român a aflat că legea românească “lasă că merge şi aşa” nu se aplică şi în Germania, aşa că s-a trezit cu maşina confiscată şi cu ditai amenda pentru că circulau 19 într-un microbuz cu 6 locuri. Dacă erau la Tulcea primeau şi un premiu pentru economie la combustibil şi era scutit de purtatul centurii un an de zile.

Italienii care nu îşi pot justifica maşinile de lux au probleme, pentru ca poliţia a început să îi vâneze şi să îi întrebe cu ce bani şi le-au cumpărat. Ce luzeri, la noi poliţia îi vânează pe cei cu maşini de lux de mult, dar pentru taxa aia neoficială, de vilă de poliţist cinstit de la circulaţie.

Toată lumea ştie de Inspecţia Tehnică Periodică pe naşpa, mai puţin Poliţia Română, care nici nu ştie, dar nici nu vede fumegătoarele şi gioarsele din trafic, că nu e treaba lor să se sesizeze din oficiu când văd pericole. De aia ştirile de genul ăsta sunt bune, îi mai trezeşte la realitate.

Dar să nu disperăm, pe unele drumuri s-ar putea pune limită de viteză la 70 km/h. S-ar putea, depinde cine tranzitează drumul respectiv.

Şi nişte rute ocolitoare pentru ajuns de la Bucureşti la Braşov.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

12 comentarii

  1. Cred că se mai pot adăuga anvelopele SH. Alea care în Germania se aruncă, dar la noi sunt considerate bune până bubuie. Un amic a adus în jur de o mie de bucăţi, le vinde la 50 de lei bucata indiferent de tip şi dimensiuni, într-un spaţiu comercial închiriat. A dat deja mai bine de jumătate, dar nu-i prea satisfăcut. Nu se vând atât de repede cum se aştepta. Nu pentru că n-ar fi cerere, ci pentru ca sunt prea mulţi care aduc. În piaţa de maşini locală sunt munţi de ele. Mai erau şi unii care le spălau puţin, le dădeau cu pastă de ghete şi dublau preţul. Pe ăştia nu i-am mai văzut de ceva timp, dar este adevărat şi că nu prea am drum prin acele zone. Mă întreb dacă nu şi ăsta folosea astfel de anvelope…

    00
  2. :) E amuzant ca citesc asta tocmai acum, cand, proaspat intors din Delta, a trebuit sa merg de la Mahmudia la Tulcea super-bine-conservat intr-un microbuz suprapoplat.

    00
  3. „Dar să nu disperăm, pe unele drumuri s-ar putea pune limită de viteză la 70 km/h. S-ar putea, depinde cine tranzitează drumul respectiv.”

    Acum inteleg de ce pe cei 7 kilometri de sosea cu doua benzi pe sens, in localitate neintrerupta de la Valea Calugareasca (Ploiesti-Buzau) limita de viteza a ramas 50 km/h ca pe vremea odiosului: pe acolo circula fix „nimeni”.

    00
  4. Atata timp cat in RO amenzile se aplica sporadic, discretionar sau eviti hartia dupa o scurta negociere, sunt slabe sanse sa evoluam. Depinde si de conduita soferilor, dar fara o „mana de ajutor” din partea oamenilor legii care sa ajute la formarea acestei conduite va ramane aceeasi jungla pe sosele.

    00
  5. Numa’ zic:

    „Poliţiştii observaseră că vehiculul nu părea a fi într-o stare tehnică adecvată.”- Cât de greu o fi să vâneze şi la noi maşini cu o stare tehnică proastă? Pac Loganul, girofar, oprit gioarsa, confiscat. Simplu şi eficient, mai reduci cu ceva procente accidentele.

    „Agenţii de poliţie opresc automobile de lux pe stradă pentru a verifica dacă proprietarul a declarat venituri suficiente şi şi-a plătit toate taxele.”
    -la fel şi aici, numai că la noi nu există respect pentru puliţai. Te-a oprit? Da’ de ce m-ai oprit, mâncaţi-aş portofelul?

    „Cel care le-a ascultat povestea nu pare insa interesat de detalii si le-a spus direct cat ii costa – 100 de euro.”
    Un om, o cameră, făcut investigaţia, arestat nenea şpăgar şi aia e. Cât mai multe investigaţii de gen. Mai reduci accidentele cu câteva procente, motiv de laudă prin presă.

    00
  6. cat de retard sa fii si sa dai 100E, in loc sa-i investesti in tine, adica in masina ta.

    d-aia suntem in kkt… d-aia o sa tot fim, pentru ca mereu se inchid ochii la probleme aparent minore, dar cu impact foarte mare.

    00
  7. stirile ii mai trezeste la realitate?
    huh? asa se grafia pe vremuri? greu cu limba romana… greu :)

    00
  8. RAR-ul opreste prin sondaj cate o masina pe rampa si mecanicul nu face nimic pana nu apar cei de la RAR ca sa verifice. Sa-i vad atunci cum iti mai dau ITP-ul in lipsa masinii.

    00
  9. Lege in care sa se verifice provenienta averilor? Cum averile de parlamentar sunt cel mai greu de justificat, nu o sa vezi asa ceva in romania. Si pe langa ei profita si altii.
    Iar daca verifici autoturismele in trafic, o sa sara si boborul in sus pentru starea drumurilor, ca la doua-trei luni de la iesirea din service, o masina circulata nu mai trece de testarea RAR. Asa ca o lasa mai moale cu sanctiunile sa-si poata vedea si ei de afacerile lor cu borduri si asfalt.

    00
    • @bezmetique: da-o-n morţii mă-sii, i-am făcut acu doi ani ITPul la a mea şi n-are nici pe dracu şi vezi pe trafictube cum circul cu ea…

  10. Cred ca au astia de la RAR clienti cu masini luate din Bulgaria pe banda rulanta. In special in zonele tarii unde marca masinii reprezinta un etalon pentru reusita in cariera. Oricum, mai este mult pana departe fratilor.

    00
  11. bre @Leo, pe vremea odiosului limita in localitati era de 60Km/h. Zang!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.