De ce se încarcă greu reclamele

Aţi observat că în ultima vreme sunt unele reclame care se încarcă din ce în ce mai greu? Iată o explicaţie simplă pentru motivul pentru care se întâmplă asta.

Modul normal de servire a reclamelor: utilizatorul cere o pagina, pagina are un cod de adserver (site care serveşte reclame) care cere o reclamă, adserverul gândeşte un pic nişte termeni (IP, număr de afişări per IP) şi îi dă reclama, pagina se încarcă.

Modul nou de servire a reclamelor: utilizatorul cere o pagină, pagina are un cod de adserver, adserverul vrea să servească reclama, dar are mai mulţi termeni de procesat (IP, număr de afişări, vârstă, sex, preferinţe) şi durează mai mult până e servită reclama.

Modul nou şi creativ de servire a reclamelor: reclamele cer informaţii de pe un alt server, pentru că clientul vrea să ruleze nişte parametri de pe serverul lui. Ceea ce înseamnă şi mai mult timp de aşteptare.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

34 comentarii

  1. de aia ruleaza adblock plus :D

    00
  2. AdBlock e solutia.

    00
  3. adblock nu te scapa doar de afiarea finala reclamei in browser? dar mai ai inca problmele descrise de zoso?
    intreb, nu stiu…

    00
  4. adblock works great for me :)

    00
  5. Te referi aici? Că aici nu prea se mai încarcă deloc… :)))

    00
  6. Google au bagat long pooling pe ads, dar ai nevoie de hardware mult sau niste baieti destepti sa modifici kernelul de linux.

    00
  7. ati observat ca de vreo 2 zile adblock de pe chrome blocheaza inclusiv textul de pe realitatea.net? adica deschid articolul si imi apare numai titlul, descrierea bolduita si comentariile. de ce se intampla asta? au bagat reclame inclusiv in text, sau greseste adblockul?

    00
  8. nici nu ai nevoie de adblock măcar.

    http://winhelp2002.mvps.org/hosts.txt

    00
  9. Folosesc NoScript si AddBlock pt. firefox si dupa un pic de „tuning” in care aleg sa sa treaca si ce nu, paginile merg ca unse; daca las sa incarce toata magaria de reclame timpul de incarcare creste exorbitant; site-urile pe care le respect, nu le pun in lipsa, pentru ca inteleg ca trebuie si ei sa supravietuiasca cumva, dar fantomele care au peste 50% din continut reclame, banez tot !

    00
  10. Reclamele pe net sunt profitabile cat timp nu le are toata lumea. Cum ar fi daca orice firmulita ar putea sa-si puna un banner pe Magazinul Unirea ?

    Acum, orice mormoloc isi pune reclama pe fituica de site pe care o detine crezand ca face succes. Multi nu inteleg ca reclamele sunt un rau necesar, nu un bun de larg consum care se marketeaza ca orice bun de larg consum.

    Ma repet, mi-e sila !

    00
  11. Problema este de la arhitectura HTML-ului, mai concret modul de incarcare al javascript-ului de catre browser.

    Din pacate majoritatea codurilor pentru bannere sunt blocking, si puse si in cadrul elemntului din HTML, de aceea browserul nu rendeaza continutul din pana nu executa javascript-ul din .

    Solutia este asynchronous (non-blocking) js loading, astfel incat dependentele js sa fie incarcate in paralel cu restul HTML, si sa nu blocheze browserul.

    Uite o librarie care face asta:
    https://requirejs.org/

    00
  12. @Lotus se refera la asta… cred…

    00
  13. In chrome, adblock doar ascunde reclamele pentru ca Google nu te lasa sa faci cine stie ce cu extensiile.
    Doar in Firefox reclama este blocata si nu ti se incarca nimic.

    00
  14. Nici nu mai știu când am dat clic pe o reclamă. Așa cum și ceilalți au spus deja, Adblock e prietenul meu pe Firefox și îl dezactivez doar pe site-urile cunoscute. Dar chiar dacă nu aș fi folosit plugin-ul acesta util, tot aș fi evitat reclamele sau aș fi evitat site-urile cu reclame excesive și agresive.

    00
  15. Precum laturile de specialisti de la antena3, la fiecare clip ai 10 secunde de reclama, ba, dar la fiecare, si ba, e aceiasi reclama.

    Alti prosti si-au tras reclama cu pixuri la fiecare click :)) baaaaa, bagati-as pixul in gat, na ca m-am exprimat civilizat :D

    00
  16. D’asta am zis eu aici cum ar trebui servite ad-urile. Din păcate… Nimeni n-are ochi să vadă.

    00
  17. Pentru ca fiecare huhurez si-a facut propria sa regie cu propriile sale reguli de servire ale bannerelor. Asta duce la aparitia urmatoarelor probleme:
    – advertiserul vrea sa compare mere cu mere si pere cu pere. afisarile de la cucu.com s-ar putea sa nu fie chiar comparabile cu cele de la mucu.com;
    – unele regii mai incearca sa ‘aranjeze’ numerele a.i. ‘ziarul cumparat este citit de inca 10 prieteni’.

    00
  18. Dap, same here, și asta dintr-un motiv simplu: cea mai nouă versiune de adblock blochează tot ce-i de căcat. :)

    00
  19. de aia nu mai vad io reclama cu sexshop?!?:))

    00
  20. Habar n-am sa folosesc AdBlock ala, am incercat odata si mi-am bulit o pagina intreaga de net :(

    00
  21. Nu mai poţi citi ceva despre reclame fără să apară câţiva zombii să se laude că ei au descoperit adblock. Azi chiar e o armată de ei!

    Uitaţi că mai sunt şi oameni normali, care vor să vadă un site normal, cu reclame dacă este cazul, dar aceste reclame să nu blocheze încărcarea paginii şi să nu fie invazive. O reclamă contextuală pe un site de nişă poate fi uneori la fel de interesantă/utilă ca şi articolul lângă care este afisată.

    Am încercat adblock, dar am rămas doar cu flash-block, este exact ce-mi trebuie pentru a scăpa de tâmpeniile zgomotoase şi animate. Iar pe siteuri ca realitatea nici nu intru, să fie ei sănătoşi cu reclamele lor, că informaţia utilă o găsesc şi-n altă parte. Apropo de adblock, există o soluţie împotriva ei. NYT tocmai a adoptat-o. Cum vă place?

    00
  22. E amuzant cum prezinti problemle la adserving.

    (PS am lucrat la Google la un ad server si e problema jmechera de algoritmica)

    00
  23. Zoso: reclama se incarca greu daca ruta de pe care vine ad-ul este de pe un server care nu are suficient procesor sau largime de banda.
    In 2005 cand serveam de pe Ines, bannerele Arbo se serveau greu. Le-am mutat pe un server in Cehia si mergeau mult mai repede.
    Deci depinde de ruta si largimea de banda mai mult, dar e drept ca e important si cum e scris codul, cum ziceau cativa oameni de bine mai sus.

    00
  24. @Sakura: in afara de nevasta-mea care, prin specificul job-ului, trebuie sa vada ad-urile (si a urlat la mine cand i-am instalat laptop-ul „standard”, adica toate browser-ele cu adblock) si, poate, de tine, eu nu cunosc niciun om „normal” care vrea sa vada un site „normal, cu reclame daca este cazul”. Pana si intr-un bloc de cetateni non-internetisti, exista ditamai cutia la intrare plina de prostii colorate.
    Si nu, nu le zice ad-uri, ci spam. Pana nu pun un buton „vreau sa vad un <>”, este reclama nesolicitata. Aici nu intra promo-urile, evident.

    Zi mai multe de NYT ca la mine merge snur site-ul. Are ad-uri pe el?

    00
  25. @ConstantinD ce ti se intampla tie pe chrome mi se intampla si mie cu firefox. Si asta a aparut odata cu ultimul update de la Adblock. Oricum, pe realitatea sunt niste articole de toata jena, asa ca mi se rupe, iar in alta parte nu am mai observat problema asta.
    Sakura, tu faci parte din cealalta categorie de zombi.

    00
  26. Ar trebui educat poporul un pic, prea au scapat toti la adblockers si se lauda cu ele de parca e nush ce realizare. Tu zoso ce parere ai de ele ? Daca e care o intuiesc eu, n-ar strica sa faci un articol… macar sa le zici zici la oameni sa practice whitelistingul pe site-urile pe care le apreciaza.

    Ca altfel mie unu mi se pare nesimtire sa profiti de informatiile de pe un site da sa te feresti dinadins sa-i aduci vreun beneficiu. E acelasi lucru ca cei care au 0.0000014 seed ratio sau care intrau pe dc++ si bagau numa fake shit la share, doar ca sa ajunga la limita minima ceruta.

    00
  27. @Alex
    Nu are ad-uri, insa va trece la continut cu plata. Si o sa vedem asta din ce in ce mai des daca hoarda de adblockers nu mai baga oleaca de frana.

    00
  28. Asa, si? Pentru fiecare site cu plata sunt 5000 la coada fara. Cand or sa fie TOATE cu plata, lumea va plati, dar atunci se vor filtra frumos. Cand dau explicit bani, am pretentia la un anume nivel de calitate. Nu corespunde, nu dau banu’. Informarea se va face in mare parte pe caile standard, oricum (forumuri, bloguri, tv, radio), deci sensul ziarului ca punct centralizat de informare a disparut de mult. Faptul ca s-a „mutat in on-line” nu reprezinta nimic. E doar o copie a print-ului, cu exceptia reclamelor mult mai agresive.
    Blogurile se vor filtra pentru ca vor disparea putoii cu 3 posturi pe an si 100 de reclame.
    Poti extinde asta la orice forma de site ce prezinta continut mai mult sau mai putin informativ (nu vorbim de cele de servicii, care au alt target).
    Situatia este simpla: cand ai core business real, lumea vine la tine si, eventual, da si bani. Cand core business-ul tau se pierde si ai senzatia ca l-ai apucat pe D-zeu de picior cu advertising-ul, meriti, oricum, sa mori (in sensul pietei).
    In concluzie, nu vad nicio problema in utilizarea intensiva a ad-blocker-elor. Este chiar o metoda foarte eficienta de a scapa de foarte multi idioti. Pacat ca nu se poate implementa si in lumea reala.

    00
  29. Nesimtire este taranelul care face scoala pe gratis in Romania si apoi el emigreaza sa produca pentru altii.
    Daca eu trag informatii, le frec si le republic (online sau prin invatarea altora in mod direct) sunt ok.
    Ceea ce numesti tu „profitat” este ce a dus omenirea la nivelul de astazi.
    Datoria fata de specie e sa te inmultesti, iar cea fata de societate este sa retransmiti informatia.
    Sa profite lumea de… ce? De o stire? Pune-o tati cu plata, daca tu consideri ca e valoroasa. Vei vedea cati considera acelasi lucru. De chestii stiintifice? Te-ai nascut cu ele? Chiar daca inventezi ceva, nu e suma a ceea ce stiai de la altii? Poti sa le pui si pe alea cu plata (patente, chestii de-astea).

    00
  30. Mda, trista si mult prea extremista opinie ai din punctul meu de vedere. Deci daca iti faci reclama pe net, meriti sa mori in chinuri dupa viziunea ta. Interesant… You win, n-am cum sa raspund la asta. :P

    00
  31. Aici nu este vorba numai despre câteva bloguri amărâte. De ex. Google ce ar trebui să facă, să dispară sau să taxeze pentru fiecare utilizare al fiecărui serviciu???

    00
  32. Cred că aici este ceva mai profund la mijloc, ceva mai specific românesc decât simpla prezenţă a reclamelor. Că pe unele siteuri (de ex. realitatea) sunt invazie de reclame este mai mult un pretext, cât timp aceeaşi informaţie se regăseşte, într-o formă chiar mai profi, pe alte siteuri cu publicitate în limite mai normale (de ex. hotnews). Este vorba de un alt sentiment, mai vechi. Acela al ţăranului de la CAP care trebuie să plece acasă cu un cocean de porumb în buzunar, al muncitorului din uzină care nu se simte bine până nu duce el acasă o şaibă, o sculă, orice. Când a ajuns pe internet a simţit că el e deasupra sistemului, lui i se cuvin gratis sistemele de operare, programele, jocurile, muzica şi filmele. Apoi a ajuns la siteurile de ştiri, forumuri, comunităţi online. Astea erau gratuite. Cum plm să fie gratuite? Adică pe ăştia nu-i poate fura deloc??? Incredibil. L-as că le vine el de hac, hai să le blocheze reclamele, să se simtă el bine că-i fute pe toţi. Ca orice român adevărat, nu se găndeşte nici o clipă cum ar fi el în locul întreprinzătorului care are de plătit mii de euro lunar pe hosting, bandă, salarii etc. şi singura lui sursă de venit sunt cele câteva reclame… Tradiţionalul să moară capra vecinului, versiunea adblock. Nu contează că el e pielea p_lii, că nu e în stare de nimic constructiv în viaţă, mai important e să îi tragă şi pe ceilalţi în jos, să le dea în cap pe orice cale posibilă celor care îndrăznesc să părăsească turma mediocrităţii.

    00
  33. Sakura, pareai baiat destept, ca te-am tot vazut pe ici-colo, pe forumuri.

    „Ca orice român adevărat, nu se găndeşte nici o clipă cum ar fi el în locul întreprinzătorului care are de plătit mii de euro lunar pe hosting, bandă, salarii etc. şi singura lui sursă de venit sunt cele câteva reclame… „. Imi pare rau, daca singura sursa de venit sunt cele cateva reclame, nu vorbim de un intreprinzator, ci de un dobitoc sinistru. Daca era intreprinzator, crea o afacere ce scotea bani prin utilitatea ei directa, nu add-on-uri, gen reclame. In concluzie ma cac pe intreprinzatorul tau si pe cei caracterizati de modelul descris de tine.

    Inainte de adblocker-e au fost reclamele. Ad-blocker-ul a aparut ca o consecinta a reclamelor, nicidecum ca metoda de furat.

    Poate nu am scris suficient de clar mai sus. Un serviciu UTIL este un serviciu care se vinde PE BANI, un serviciu care imi cere abonament si eu consider ca are valoare, este unic (nu pot obtine mai ieftin sau chiar gratuit acelasi lucru in alta parte).

    Cei care cred ca Google castiga doar din reclame, ganditi-va putin cam cata informatie conectata au despre voi prin utilizarea serviciilor lor, nu numai search-ul. Ganditi-va cam cate predictii de piata se pot face pe baza cautarilor, analiza documentelor, mesajelor etc. ;)

    Din pacate, tot ceea ce observ este ca s-au creat doua domenii de munca in Romania, special pentru pentru incompetenti si inutili: daca nu ai scoala, te faci taximetrist, daca ai ceva scoala, intri in industria „online”. Ca si cum asta nu era de ajuns, mai observ si faptul ca cei din a doua categorie sunt chiar foarte agresivi in a proteja „valorile” acestei industrii, orbiti de centii veniti ca pe banda rulanta, gandindu-se cum or sa stea ei acasa ca zoso. Diferenta de mentalitate intre cele doua categorii este infima. Asa cum taximetristul se plange ca e nu stiu cat planetara, rulmentul, groapa din Bucuresti, ca este kilometrul prea ieftin, asa „omul de online” tine cu dintii la valorea reclamei si ii infiereaza cu comparatii idioate pe cei care o refuza bagata pe gat (apropo, tot pe vremea lui ceasca cumparai un pui si 3 legume putrezite, in aceeasi punga, pe acelasi cantar, deci la pret de pui, cu forta ;) ).

    In concluzie, dupa ’90 am castigat dreptul sa refuz legumele stricate si ma voi folosi la maxim de acest drept. Da-mi puiul, si ti-l platesc, daca mi-e foame.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.