De ce ne trebuie şosele şi autostrăzi

Pentru a putea muta bunuri. Ne spune un miliardar român:

Am plâns împreună cu el de ce am pierdut Mercedes: două miliarde de euro export, 3.500 de locuri de muncă reale, pentru că nu avem infrastructură şi logistică. Ce înseamnă infrastructură? Măi fraţilor, faceţi dracu’ fabrica undeva unde aveţi tradiţie la Braşov. În 5 februarie ’90 am fost cu tot bordul Mercedes la Braşov şi ei au spus că această fabrică e cu două clase mai bună decât orice fabrică din Germania Democrată. Nu putem să mergem mai în centrul ţării, pentru că fiecare sută de kilometri costă 78 de euro/bucată din punct de vedere al transportului. Mai e un aspect: le trebuiau 600 de hectare. Ţara asta e destul de mare ca să găseşti 600 de hectare. Ar fi trebuit să le dăm 6.000 de hectare pe vecie, atât timp cât stau în România, plus nişte stimulente, aşa cum le-au dat ungurii.

Ion Ţiriac, într-un interviu din Jurnalul Naţional.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

11 comentarii

  1. Cu nepasarea asta Romania pierde foarte mult , asta e un exemplu concret pe langa multe altele…

    00
  2. NOU
    #2

    Linkul catre jurnalul duce pe ecostin.com. Pe jurnalul.ro nu am gasit știrea și nici în google nu pare indexată.

    00
  3. pfff… mai eu nu cred ca prin revolutii, razboi civil sau anarhie se rezolva chestii din astea but surely they are asking for it… :|

    00
  4. aceasi mentalitate de cacat pe care o aveau si stramosii nostrii, de-aia au trait ca sclavi pentru popoarele puternice, de-aia traim noi ca sclavi pentru marile puteri economice…macar suntem mandrii ca suntem romani si nu ne vindem tara…
    sunt scarbit…

    00
  5. pai sa introduca Transport Tycoon ca proba de admitere in guvern (macar pt ministerele economiei, industriei, finante, transport etc). Poate asa isi dau seama cum se face, si-nteleg mecanismu’

    00
  6. Din pacate Tiriac are in mare parte dreptate. Tot in anii 90 venise cu o delegatie de la Mercedes sa discute cu managemetul fabricii Aro Cimpulung. Nu ne-am vindtu tara atunci, in concluzie sindicatele au incercat sa salveze ARO si nu au reusit, acum a disparut fabrica acea.

    00
  7. Acum n-are sens să mai dezgropăm morţii, că oricum cei responsabili nu vor plăti niciodată.

    00
  8. Oricat s-ar face gura, nu vor invata niciodata ca un mandat facut cum trebuie inseamna un mandat in plus. Dar deh, mai bine furam acum decat sa furam mai mult pe mai mult timp.

    00
  9. @Auggie – da, dar cu cata sperma au donat ei atunci si data la export, a crescut pib-ul cu 10%. ;-)

    00
  10. ce citesc eu acolo ? nationalizari and shit ? tz, tz, cum se mai transforma unii din capitalisti in comunisti peste noapte …

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.