De ce mor retailerii offline

Pentru ca nu pot concura.

Am intrat azi intr-un Altex. Eram 3 clienti intr-un mare magazin. Un batran ma prinde mana si ma intreaba ceva de un aparat. Ii raspund ca nu lucrez acolo si sa il ia de ciuf pe ciochistul care se ocupa de zona aia si care tragea mata de coada.

Ma duc la departamentul foto. Acolo au un Canon 450D si un 100D intr-o vitrina. In alta, un Panasonic Lumix si un Nikon compact. 2-3 obiective.

Merg la carduri. La SDuri au 2 si 4gb cacalau. Nu gasesc 8Gb. Au niste panasonice de 12gb. Multe. Multe si de 2 si 4. Multe si scumpe.

Daca il intrebi ceva pe ciochistul care ar trebui sa stie totul, ca de aia e angajat, se uita la tine cu niste ochi mari si cu atitudinea “de ce ai vrea sa cumperi ceva, tu nu vezi ca eu ma odihneam”. Nu stie sa vanda, nu stie produsul, nu stie nimic. Doar sa se planga ca are salariul mic pentru competentele lui.

Offlineul nu poate concura cu onlineul. Nici nu stiu cum, nici nu se obosesc prea tare. Merg din inertie. 240 camere foto compacte, toate la fel. Ah, vreti si card la ea? Nu avem, imi pare rau. Pai de ce o mai iau atunci?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. Hai mai Zoso, ca n-o fi peste tot asa…..Nu nimerisi tu bine magazinul :)

    00
  2. Din pacate asa e in mai toate magazinele. Ca mare consumator de bere am fost pus in a da lamuriri unui batranel care voia o bere fara alcool si nu era nimeni in stare sa ii raspunda – eram la MegaImage, care e mai de lux fata de celelalte magazine

    00
  3. Imi amintesc de ultimele luni Ultra Pro cand existau 4 oameni in magazin dintre care doi se jucau, unul vorbea la telefon iar celalalt ajuta un client sa se decida in legatura cu doua stickuri la acelasi pret.

    00
  4. Cea mai tare faza mi s-a intamplat sambata cand cautam o tastatura din aceea „flexibila” si cand il intreb pe tipul responsabil cu partea de IT imi zice ” Nu cred ca avem, dar nu sunt sigur nici ca am avut pentu ca doar ce m-am intors din concediu si nu stiu ce am mai primit”
    Si m-a lasat sa-mi caut singura pe acolo… :-))

    00
  5. NOU
    #5

    Eh, aici gresesti. Nikon in magazinele mari offline aproape intotdeauna vine cu card. Daca nu toate modelele, cea mai mare parte, vin cu carduri Lexar de 2 sau 4GB, sa poata fi folosit aparatul din start.
    Doar asa cumpara retailerii offline.

    00
  6. Eu nu intru decat foarte rar in magazine.. offline. Si cand o fac e pentru a vreau sa „butonez” un anumit produs ca mai apoi sa il comand pe net, evident la un pret mult mai mic decat voiau aia sa mi-l vanda.

    00
  7. Am auzit ca Altex ar da faliment. Nici nu ma mira :-) Am vrut de curand sa-mi cumpar un aparat de tuns barba si gigelul era pe afara…

    00
  8. Chestia cu românul care nu știe să își vândă marfa e generală. În aproape toate magazinele oameii nu știu să îți dea detalii despre ce vând, și recomandă de obicei un produs mai scump, pentru că li se pare că e mai bun și trebuie să facă vânzare.
    Sau mai este varianta când unul nu știe și îl cheamă pe altul, ăla îl cheamă pe Dorel de la televizoare care o cheamă pe Marinela de la casă, pentru ca la sfârșit toți 4 să se uite pe specificațiile de pe etichetă și să ți le citească. Lucru pe care l-ai făcut înainte și tu de 6 ori.

    00
  9. apropo de …angajatii altex si cardurile de 8 g, la Iasi in magazin sa imi iau card pt aparatu foto imi arata angajatu de 2 de 4…si il intreb de ala de 8 si onest baiatu imi spune: „nu are sens sa iti cumperi de 8, iti ajunge de 4…” mi-am luat de 4, pentru ca la acea vreme atat imi doream dar m-am gandit iesind din magazin: individu ala nu e platit sa ma combine pe mine sa cumpar mai mult?

    00
  10. ADEVARAT!

    Cred ca aceasta caterinca e tru pt ce se intampla la noi:

    http://www.220.ro/funny/Germanos-Varianta-Englezeasca-1/MRulvrIvvu/

    P.S. stiu ca e veche, dar e a draqu de buna! gasiti acolo si varianta 2

    00
  11. @cristian: nope, e platit sa iti vande fix ce ai tu nevoie pentru ca maine sa te intorci si sa cumperi mai mult. Baiatul ala a facut exact ce a trebuit. Asta se cheama comert sanatos. Nu atunci cand cum te prinde cum te arde, te mai arde odata si tu ajungi acasa cu masina de spalat cand plecasei dupa frigider.

    00
  12. stai sa vezi distractie cand o sa moara si retailul online…

    00
  13. să înţeleg că puţoii care doar pun online date luate de pe dpreview şi alte site-uri, sunt mai inteligenţi? avantajul interneţilor nu este musai informaţia, cât bonusul oferit de comunitate; PCGarage are forum, F64 organizează întâlniri regulate cu posesorii de Nikon, etc. Aia e puterea: viitorul cumpărător nu mai aşteaptă după vânzător să îi spună totul, pentru că vânzătorul atotştiutor este o pasăre rară (şi la noi şi pe alte meleaguri).

    00
  14. Nu cred ca mor magazinele offline…stiti vorba aia: ce-i in mana nu-i minciuna…prefer sa ma duc la magazin si sa vad respectiul obiect inainte sa il cumpar.

    00
  15. i-am cerut unuia din flanco sa se intereseze de un monitor in cel mai apropiat magazin din grupul lor si omu imi raspunde „da’ mai bine va uitati dumneavoastra pe internet”. pai bine ma cretinule, din mom ce sunt in magazin si te intreb, ti’e greu sa dai un telefon pana la cel mai apropiat magazin si sa intrebi de monitoru ala?

    insa, nu toti cei care lucreaza in offline au comportamente de genul acesta, sunt si exceptii. am lucrat in offline aproape 3 ani, dupa un training HP la inceput, am inteles faptul ca daca ii vinzi clientului fix ce va avea nevoie, se va intoarce in magazin!

    00
  16. Parerea mea este ca retailerii offline fac marea gresala de a nu-si motiva angajatii. Daca ciochistul cu pricina primeste acelasi salar indiferent de vanzari nu-l mai intereseaza sa vanda, il intereseaza doar sa treaca odata ziua.

    Daca ciochistul ar primi comision din vanzari situatia ar fi cu totul alta…

    00
  17. Prosti sunt aia de HR care angajeaza cu pile toate rudele sefului care au terminat silvicultura. Eu ma duc din cand in cand la Altex si Domo sa mai rad de ei … ii intreb la ce frecventa sunt memoriile din sistem … daca timpul de raspuns este G2G … :))

    00
  18. Magazinele de it sunt cam in cacat. Cele de electronice, electrocasnice and shit nu. Altex & Co nu I sa moara atata timp cat vasile de la fundulea vrea plasma in rate luata de la bucuresti.

    00
  19. @Vpa nu sunt de acord cu tine!

    Retelelel mari de magazine de electrocasnice vor ajunge la soarta Ultra Pro daca nu se schimba ceva radical in situatia actuala pe piata.

    Gandeste-te: in conditiile in care vanzarile scad constant, ei au cheltuielile tot asa de mari – chirie, angajati, stocuri. Prevad ca reteaua Altex / Mediagalaxy va fi in curand preluata de cineva…

    00
  20. Stii cum e? Eu m-am cam saturat de retailul online, care imi trimite comanda in vreo 5 zile, prin curier, cam fara exceptie. daca vreau ceva ACUM, am fugit la Domo/Whatever. Foarte rar primeam in 48 de ore coletul… Problema offline-ului sunt salariile. Si chiriile de Londra/Paris intr-o Romanie mizerabila…

    00
  21. Exact asta ma patit eu ieri la Flanco, si asta vorbeam cu prietenii.

    Aparatele de aer conditionat, nu numai ca sunt alea dar anul trecut . Dar sunt exact in aceeasi pozitie, ca anul trecut ! Daca le dai la o parte sa te uiti in spatele lor te sperii sa nu iti sara un sobolan. ‘Specialistii’ ? Iti explica cum 6th sense, regleaza singur temperatura in camera.

    Gps-uri vechi si scumpe. Nu stie nimeni ce harta au, ce varianta, daca se poate face upgrade. Accesorii e jale. Jocuri de console invechite. Calculatoare busite de la Flamingo de acum 5-6 ani.

    Am fost acum cateva saptamani in Berlin si am petrecut, nu exagerez, 4 ore in Mediamarkt si Conrad. Produse pe care dupa ce le-am vazut m-am dus sa caut pe net, sa vad in detaliu ce stiu sa faca. La noi e invers. Angajati foarte bine pregatiti si majoritatea la o varsta respectabila, ceea ce arata ca asta fac de ani buni.

    Si asa cum remarcai si tu, majoritatea vanzatorilor au o atitudine de victime. De prost platiti, pentru munca lor profesionista. Adica „va completez imediat garantia, si facem bonu’ la casa’.

    00
  22. Stii cu cat e platit un om de raion, ca sales man nu ii poti spune, din marii retaileri? sunt si acolo, ca si la marii operatori online, politici de personal de genul : „Iau un student pe 1000 lei (asta in cazul bun) ca am de unde alege, de ce sa platesc mai bine unul cu experienta?” La cati bani dau, asa oameni au.
    Personal am lucrat si in offline si in online. Si mi-am luat-o din acelasi motiv, desi cifrele mergeau in sus…
    Problema e de management, cata vreme se aplica metoda romaneasca „pixul taie” la banii astia, nu vei vedea oameni care sa fie interesati sa evolueze, sa studieze tehnologii, produse, etc.

    Ce ai intalnit tu, intr-adevar e o extrema, amabilitatea si suportul dat clientului trebuie sa existe indiferent de magazin on sau offline.

    nu mai vorbesc de marfa in stoc, cam toti sunt speriati ca de bombe cu criza asta…mai ales ca unii au bagat banii si prin alte businessuri

    Incearca un topic cu ce se intampla la importatori, distributie, etc…
    o sa gasesti si alte surprize.

    Eu unul am avut experiente ciudate la Domo. Aici am dat de oameni care erau amabili, saritori in a regla bine ce aveau de vandut, singura lor problema era … tot sistemul… cand se apucau sa caute ceva ce nu era in stoc.

    00
  23. @teh_h: da, ce-i in mana nu-i minciuna, asta la prima vedere, ca la a doua…
    uite, m-am dus in toamna cu un prieten sa il ajut sa isi aleaga LCD.
    Si merem in Media Galaxy…mergem si in Carrefour, si apoi mergem in Domo.

    Surpriza a fost ca acelasi model, cod, part number se vedea minunat in Domo si slabut (comparativ cu restul modelelor alaturate) din Media Galaxy.

    In Domo mi-a facut vanzatorul capul calendar, cu tot felul de tehnologii, expresii de specialitate, etc… pana m-am plictisit si i-am explicat ca sunt in bransa, ei bine, ce avea el de vandut era legat bine mersi la Blu-ray… normal ca modelul de LG arata mai bine ca si Sony-ul de aceeasi diagonala. … In Media Galaxy era fix invers, iar in Selgros altceva..

    ma rog, ce aveau oamenii de vandut…

    Asa ca ..”ce-i in mana, nu-i minciuna, functioneaza, insa limitat”

    00
  24. E mai usor sa vezi „paiul” din ochiul celuilalt. Poate ca intr-adevar nu sunt „competenti” dar vinovati sunt cei ce ii angajaza. Si de ce angajaza asa „specimene” ? pt ca doar acestea ar accepta sa stea in picioare 8 ore pe zi ..inclusiv in weekend, pe 8 milioane de lei vechi ..sau ceva de genul. Eu, ca si tine, in calitate de cumparator sunt la fel de indignata cand nu primesc nici atentie nici informatie atunci cand am nevoie, insa incerc sa trec si de cealalta parte…se merita? Altex, se stie, nu a investit niciodata in oameni si nici nu i-a tinut aproape pe cei cu potential. ALTEX discuta doar „in cifre”.

    00
  25. am patit exact la fel in domo, cautand frigider; am scris cu obida despre asta. pana la urma l-am comandat pe net. chiar m-am intrebat daca domo offline si domo online sunt firme diferite…

    00
  26. Offline-ul nu stie sa se adapteze la concurenta din online. Merg tot pe adaus de 30-40$ ca sa plateasca 2 dobitoci ce, in loc sa bage un 15% si sa plateasca un dobitoc…

    00
  27. NOU
    #28

    Geme politehnica de absolventi, care daca nici astia nu au aptitudini tehnice, dracu’ mai stie care are.
    Nu stiu unde naiba dispar insa, ca de gasit pe job-uri din astea entry-level nu ii gasim. Poate ajung toti direct administratori de sistem, pe la HP si Microsoft pe mii de euro.

    00
  28. Retailerii offline au devenit cei mai neseriosi din toate pctele de vedere. Acum o luna am cumparat un monitor de la altex, daca nu ii faceam proba ajungeam acasa cu un cu totul alt model si defect pe deasupra!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.