De ce i s-a oprit motorul?

O șoferiță trece calea ferată. Vede trenul prea târziu, se sperie, în loc să calce accelerația și să își asume că strică mașina trecând cu viteză peste calea ferată, alege să schimbe vitezele și să dea înapoi. Motorul moare, trenul lovește mașina un pic.

La volan era o șoferiță începătoare. Nu s-a asigurat, s-a aventurat prea mult spre calea ferată, iar când a vrut să dea înapoi, speriată de locomotiva care se apropia, motorul mașinii s-a oprit. Autoturismul a fost agățat de scara trenului și aruncat în câmp. Partea din față e distrusă complet. (sursa)

Cred că în ultimii ani am observat asta de câteva ori la trecerile de cale ferată bombardate: nu toți știu cu ce viteză să treacă, motorul se opintește, motorul moare. Șoferi de toate vârstele și de toate experiențele.

Nu cred că e neapărat vorba de șoferi, cât de starea mizeră a trecerilor. Care nu se repară, pentru că “merg și așa”. Și pentru că nu a dat nimeni în judecată CFR că și-a distrus mașina.

 

accident-trecere-tren

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

70 comentarii

  1. ca nu avea cutie automata.

    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1987
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2270
    • @Andrei, aici nu e victim blaming. Adică, plm, șoferița nu s-a asigurat cum trebuie, a încurcat pedalele, vitezele, i s-a oprit motorul. Da, OK, infrastructură de căcat, dar hai să nu ne purtăm ca și cum ăsta e principalul motiv pentru care s-a întâmplat accidentul. Să subliniezi partea de vină a victimei nu e victim blaming, să știi…

      Comentariu apreciat.488
    • Like wft, ce ai cu mine?? De ce ma cenzurezi?? Eu de ce nu ma pot plânge??

      1217
    • “Like wft”

      wft, meaning ‘would fap to’

      Indecis. Tu ce zici?1624
    • @ciuby credeam ca e evident sarcasmul, dar cred ca a facut conflict cu colebilul de zilele astea :)

      114
    • @Andrei, aș spune „my fault”, dar judecând după numărul de downvotes pe care l-ai luat cred că nu a fost chiar atât de evident, deci nu aș fi atât de sigur cine a luat Colebil zilele astea :D

      49
    • Ciuby judecă după numărul de downvote-uri, unicul criteriu pe care il intelege. A vazut 10 downvote-uri, mai dă si el unul.

      715
    • Stai liniștită, Rio, că pe tine te evaluez strict după prostiile debitate. Și sunt mari, că nu te duce prea mult mintea.

      114
    • Exact ieri a fost o discutie cu scoci pe numarul de inmatriculare, in care au aparut din senin analfabetismul functional, paharul ciubyt și limitele maxime admise in dictionar.

      “exista oameni care pun botul la asa ceva?!
      in cazul in care exista, nivelul de analfabetism functional din tara asta e usor inspaimantator.

      poftim, nivelul de prostie.

      consider ca trebuie sa fii prost de sa-ti curga bale, ca sa iei asta de buna. sa crezi ca poate realmente functiona.
      exista credulitate, exista ingenuitate, nevinovatie, dar un astfel de nivel de „credulitate” depaseste orice nivel maxim admis de dictionar pentru termenul in cauza.”

      https://zoso.ro/ador-fazele-astea-ascunsul-numarului/#comment-1887968

      https://zoso.ro/ador-fazele-astea-ascunsul-numarului/#comment-1887996

      Reactiile de ieri si cele de azi sunt si speciale si amuzante pentru ca vorbim de aceiasi isteți care reactioneaza, isteti cu memorie scurta(IMS, imeseii).

      N-am pus ghilimelele (cand am zis de scoci si analfabetism functional) ca sa vad reactiile cand nu AB dă dume una după alta, ci le dă unul cu posibilitati intelectuale mai modeste, adică rio.

      “Avea număr de inmatriculare cu scoci negru. Analfabetă functional. Dincolo de limitele maxim admise in dictionar.”

      https://zoso.ro/de-ce-i-s-a-oprit-motorul/#comment-1888075

      25
  2. NOU
    #12

    nu a dat nimeni in judecata cfr fiindca e lamurita lumea si cu justitia din romania, atat ca si durata de solutionare, cat si solutionarea in sine. Trebuie sa fii tare rau la inima sa fii baron local sau om de afaceri influent si sa nu-ti folosesti influenta sa mai repari una alta pe drumurile pe care le fercventezi zilnic.

    Comentariu apreciat.1134
  3. Preferatele mele sunt trecerile desfiintate. Practic niste santuri neasfaltabile care sunt in “grija” cfr

    Comentariu apreciat.880
  4. Eu într-o țară civilizată când mă apropii de o trecere la nivel: Strâng din buci și merg încet.
    Toți ceilalți din jur: „CPLM face asta?”

    Comentariu apreciat.1406
    • “Ăsta e român de-al nost, care strânge tare din buci.”

      Comentariu apreciat.795
    • Da , alte tari. Nu romania. Eu am fost fan la trecerea aia de cale ferata pe langa Arad unde de prin 2009 (poate is mai devreme) se formau cozi de sute de metri si unde iti vindeau baietii sosete si incarcatoare la geam. Cred ca a durat mai bine de 10 ani sa refaca trecerea aia care era pe drumul principal la iesirea din tara.
      Coloane de tiruri si masini , zeci de minute pierdute in trafic pentru o amarata trecere de cale ferata.

      Comentariu apreciat.332
  5. În Cehia am văzut cum aduc șina de tren/tramvai la nivelul asfaltului la treceri. Au un fel de mașină de frezat/rectificat și un Gigel merge cu ea pe șină pe toată distanța trecerii de nivel și aduce la nivel ori șină ori asfaltul.

    Comentariu apreciat.953
    • Ptiu, piei Satana cu inventiile tale diavolesti. Noi aici in gradina Maicii Domnului nu aducem nimic la nivel. Nici sina de cale ferata, nici canalele pe sosele. Respecta traditiile!

      Comentariu apreciat.1957
    • In cehia am vazut cum asfaltau baietii o bucata de bulevard. Un fel de „carpeala” la noi, dar cumva la ei s-a putut face bine. Au venit baietii pe la 6pm, cu utilaj de „racait”, urmat de unul de curatat, apoi unul de turnat, apoi o presa. S-au plimbat ei vreo 3 ore pe acolo, au pus conuri si inconjurat cu plastic, pe la 10pm era liniste.

      A doua zi la 6am au venit cu o masinarie si au dat peste partea proaspat asfaltata cu un pigment de ceva, sa aduca lucrarea la culoarea predominanta a bulevardului. La 7am era totul gata, se circula pe acolo. Magie, frate.

      Comentariu apreciat.482
    • E Gradina Maicii Domnului, dar mulți au sarit gardul gen.

      Indecis. Tu ce zici?2818
    • SF ce povestesti acolo.

      221
    • Nu exista asa ceva, dezinformare clasica de pe net. /s

      Comentariu apreciat.370
  6. Nu spune nimeni cat de infecte sunt trecerile de cale ferata. Te poti asigura doar cand jumatate de masina este deja pe calea ferata. Sina este curbata, vegetatie cat casa, vizibilitate zero.
    Iar faptul ca avem lumina alba si lumina rosie mi se pare cea mai mare prostie. Sa puna verde intermitent si rosu, ca la semafoarele obisnuite.

    Comentariu apreciat.1436
  7. E tactică, dom’le. Dacă trecerile la nivel erau OK, toți zburau peste ele.

    Așadar, fiind proaste, sunt forțați să circule cu viteză redusă, așa mai văd (din greșeală) și dacă vine trenul.

    Comentariu apreciat.584
    • Se asigura un cocos.
      – am trecut azi pe la vreo 6 treceri. Cel puțin o parte e în curba, ascunsa de vegetație. Speri sa auzi locomotiva, ca de văzut nici o șansă. Și speri ca cfr-ul sa fie la nivelul reputației și trenul sa nu depășească 15 km/h
      – de ce se cheamă trecere la nivel cu calea ferată dacă numai la nivel nu e? Trecere denivelata față de calea ferată, cu indulgenta

      Comentariu apreciat.351
  8. Se oprește motorul pentru că în acele locuri se află multă energie negativă. CFR nu are cum să repari asta.

    Comentariu apreciat.762
  9. Eu nu numai ca trec in pas de melc, dar ma mai si asigur temeinic inainte, pentru ca nu am incredere in infrastructura CFR.

    111
    • cum faci, opresti masina pe trecere sau dincolo de trecere si mergi pe sina pana la boschetii din curba care blocheaza vizibilitatea?

      102
  10. Nu am o parere despre tipa aia, eu urasc trecerile la nivel cu CF in general, si i-as spanzura pe cei responsabili de semaforizarea stupida / lipsa barierelor automate.

    Si pe cei care au lasat proiectarea liniilor originale fara pasaje.

    Comentariu apreciat.382
  11. O soferita de 19 ani, incepatoare, la volanul unui un BMW second hand… Suna ca inceputul unui banc.

    Comentariu apreciat.8110
  12. din pacate, pentru ca CFR este vestita a doua armata, ftmash pe norocul lor, singurii care au dreptul conferit de lege de a decide repararea sau nerepararea unei treceri sunt ei. degeaba ii dai in judecata, nu ai baza legala.

    Comentariu apreciat.354
  13. Trecerea aia încă arată „bine”.

    Era până acum câțiva ani la intrare în Roman una la care dacă nu erai atent puteai rămâne cu roata înfiptă în gropanul care se făcuse între asfalt și plăcile utilizate pentru trecerea la nivel.

    Comentariu apreciat.390
  14. stati putin, voi incetiniti la calea ferata?
    Hai sa zicem ca inteleg asta oarecum, dar sa dai prioritate trenului? Cat de …fara respect de sine sa fii? Va explic de ce. Cine merge cu trenul isi asuma ca nu va ajunge la timp sau ca va merge foarte incet. Cei ce merg cu masina au treaba, sunt grabiti, trebuie sa ajunga undeva. Putin respect pt cei ce platesc impozite pe masina, platesc asigurari, accize in pretul benzinei, etc. Nu mai lasati trenul sa va taie calea! Nu mai fiti pussies!

    Comentariu apreciat.5710
    • Absolut de acord, dar faza e ca si cei care merg cu masina si au o cruce a lui sf. andrei pe drum, isi asuma ca s-ar putea sa nu ajunga la timp si sa aiba si cruce clasica la cap pana la sfarsitul zilei.

      90
    • unii isi asuma mai multe chestii pentru ca au atarnate tot felul de cruci, matanii, iconite si arsenie boci care se balangane in mijlocul parbrizului.

      81
    • da, totul depinde de câte cruciulițe ai în bord.

  15. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1259
    • ” La trecerea la nivel cu calea ferată curentă, conducătorul de vehicul este obligat să circule cu viteza redusă şi să se asigure ca din partea stânga sau din partea dreaptă nu se apropie un vehicul feroviar.”
      Sigur, nu se precizeaza cat de redusa, tu daca esti superman si te poti asigura la 90-100 la ora n-ai decat sa treci, dar nu cred ca poti sa ai aceeasi asteptare de la toata lumea.

      Comentariu apreciat.531
    • E un indicator cu limitare la 70 acolo, deci zice!

      192
    • Sa treci tu cu 100 peste „catapulta” aia.

      154
    • @hash de obicei cu atâta trec.

      42
    • Lumea inca incetineste la 30-40, inclusiv pe banda a doua ca de ce nu, desi se poate trece lejer cu un 90-100 fara sa iti distrugi masina. Daca faceti asta, va doresc mult George Buhnici si sa stati si voi in acelasi fel de aglomeratie pe care o creati in spatele vostru.

      Îi ador cum se aruncă ei pe banda a doua și apoi frânează la trecerea aia.

    • Astia care au dat thumbs down merg cu 80 pe banda a doua pe A3 de la Bucuresti pana la Caciulati pentru ca “banda 1 e pentru tir-uri” sau “e acostament de fapt”.

      Altfel, bravo baieti, ati inteles perfect ce a vrut sa zica poetu’.

      24
    • @PHNC: pe A3 merg cu 120 pe b1 pentru ca e cea mai libera. Ti-am dat thumbs down pentru ca esti prost, no offence :))

      11
    • Bine ma punkreas, eu sunt ala prost. Tu ce esti, ca eu vorbesc de banda 2 si tu zici de banda 1? Hai ia mielu’, no offence.

      De problema din primul paragraf nici nu mai zic, ca ati sarit toti ca mustele-n cacat sa va luati de amarata aia de trecere dar probabil voua vi se pare normal ca repararea drumului sa fie la doua entitati diferite. Bravo ma, avem exact tara pe care voi o vreti.

      11
  16. Cateva sugestii pentru traversat calea ferata.
    1. Daca exista bariera si semnale luminoase, nu traversati decat daca semnalele luminoase sunt ALBE! Indiferent daca bariera s-a ridicat. Satele care au asa ceva au si politisti care stiu exact cum sa-si faca norma lejer.
    2. Daca trecerea nu are semnale sau bariera, atunci opriti pana in semnul de stop care in cazul de fata este acea cruce a Sf. Andrei in forma de X culcat. Va asigurati din ambele parti, rotile oprite complet si dupa ce v-ati asigurat, in vitaza 1 accelerati si treceti. In nici un moment nu schimbat viteza in treapta a 2-a cata vreme va aflati pe sine. Accelerati relativ rapid si in nici un caz nu va tarati. Chiar daca sunt denivelari pronuntate. Viata voastra e mai inportanta decat o roata dezumflata.

    Personal, indiferent de masina, accelerez rapid si nu stau cu gandul ca se poate strica masina. Daca ala din fata mea se taraie pe trecere, ma opresc si astept sa treaca si apoi accelerez.

    Ce sa nu faceti:
    1. Din nou, nu schimba viteza pe trecere, accelereaza motorul ala chiar daca suna urat.
    2. Nu o scoateti din viteza pe ideea ca o lasati din inertie. NU fiti idioti degeaba.
    3. Nu va tarati sau sa mergeti cu viteza mica, la relanti. Calca acceleratia aia mai tare.
    4. Nu credeam ca o sa fie nevoie sa spun asta: nu va opriti pe linii. Niciodata.
    5. Pe drumurile europene, trecerile sunt relativ decente. Nu exista motiv sa incetiniti la 20 km/h si sa va asigurati daca luminile alea care clipesc sunt albe. Se poate trece cu 70 km/h, sau cat o fi limita, lejer. Nu fiti mai catolici decat e nevoie. Trecerile sunt semnalizate din timp si aveti timp sa vedeti si semnalele luminoase.

    In concluzie: ideea e sa treci repede si cu motorul turat ceva mai mult pentru a evita oprirea sa.

    Indecis. Tu ce zici?277
    • total de acord, multi dintre cei cu facalet dorm pe trecere.

      11
    • Viteza 1 e doar pentru plecat de pe loc, coane, ai timp sa schimbi in a 2-a indiferent cît ești de moșcăit.

      33
    • @Marinel: vorbesti prostii, ai exact replica unui mecanic de dacii 1310.
      Asculti motorul si iti dai seama cu ce viteza sa mergi. In coloana pe dn1 cand se circula cu 5 kmh, vibreaza toata masina daca esti cu a 2-a.

      10
  17. Avem asa:
    – vizibilitate neobturata
    – vreme ok
    – automotor cu viteza mica
    – regula de a OPRI si a te asigura (asta o faci din timp, doooh, nu cand esti pe sine)

    Da-o-n plm de soferie, mai ales dupa scoala, daca vii cu a III-a si te sui pe frane ca auzi ca vine trenul, dar fara sa atingi si schimbatorul de viteze, incat sa-ti moara motorul PE SINE inseamna ca instructorul tau a fost un prost si jumatate. Nu mai zic si de examinator.

    71
  18. De ce mai exista treceri de cale ferată fără bariera și semafor in 2023?

    Comentariu apreciat.281
    • Ca să nu putem fi invadați de armate străine 😉

      230
    • Treceri de cale ferată fără bariera și semafor in 2023 mai există in Romania doar in Harghita si Covasna. Stai sa ma gandesc la o explicatie.

      75
    • De ce nu poti traversa Romania pe autosatrada de la un capat la altul din 2023?
      De ce avem tepe ale firmelor de asigurare la fiecare 2-3 ani?
      De ce politicienii fura si majoritatea scapa de puscarie?
      De ce Iliescu o sa moara in vila platita din bani publici si nu in puscarie?

      Las’ ca se rezolva la urmatoarele alegeri. Sau nu…

      120
    • @Rio: Nu. Vino si in Oltenia si gasesti suficiente. Prea multe pentru gustul meu

      10
    • kilroy, vrea statul descrestere pozitiva a populatiei de olteni? Ar fi pacat, sunteti sarea si piperul natiunii.

      21
  19. Soluția e simpla:
    Expresia „Trecerea LA NIVEL cu calea ferata” sa fie înlocuită cu „Trecerea LA ALT NIVEL cu calea ferata”.

    Comentariu apreciat.430
  20. Bingo: „Nu cred că a văzut de boscheții ăia ce sunt acolo.”

    Proces cu statul roman, cerut in instanta contravaloarea unui x6 si sa fie dati afara toti pe lantul ierarhic pana la directorul CFR.

    172
  21. Am auzit asta la stiri, unde s-a prezentat ca si cum masina nu a mai pornit. Chiar ma gandeam, cat ghinion sa ai si cum ar merge un articol aici despre pericolul ascuns al unei masini care porneste greu da o lasi ca merge asa. Si dupa intru pe blog si vad titlul :))

    13
  22. N-avea curs de conducere defensivă!

    90
  23. Și pwlă ăla cu trenul, n ar fi ocolit juma de metru…

    Comentariu apreciat.350
  24. La fel cum dispare HDD si e inlocuit de SSD, asa trebuie sa dispara si cutia manuala. Sa fie disponibila doar la optiuni, pentru cine vrea neaparat sa faca mamaliga.

    516

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube