Asociatia Motociclistilor se aliaza cu nu stiu cine pentru a relua campania “Motocicliştii există în trafic – 2009”. Ce frumos. Sublim.
Aş vrea să îi spuna asta si idiotului care mergea duminica pe contrasens pe langa Deva, pentru ca…putea. Sau scuteristului de Bucuresti care te depaseste pe toate benzile posibile, doar pentru ca el poate. Sau idioţilor care turează noaptea motoarele la maxim. Ce ar fi sa ii civilizati pe aia întâi?
update: aparent, daca spui ca motociclistii ar trebui civilizati (nu toti, nu sariti), esti prost, urat si handicapat. asta venind de la fanii de pe forumurile de motociclism. e treaba serioasa. asta e atitudinea celor care vor sa fim atenti la ei.
Eu am și acum clară în minte faza când doi puști pe un scuter au căzut pe Iuliu Maniu imediat după intersecția de la Cora, X5-ul în fața căruia se băgaseră a frânat brutal și un amărât cu o Dacia papuc a intrat în X5.
Motociclistii sau donatorii de organe cum mai sunt cunoscuti au rolul lor in societate. Pentru ei legea circulatiei e doar optionala in schimb se plang de cat de defavorizati sunt cand schimba 3 benzi odata cu 120 la ora prin oras.
Vina e în ambele tabere. Sunt şi şoferi cretini şi motociclişti idioţi. Procentul cred că e mai mare totuşi la motociclişti. Funcţionează însă „selecţia naturală”.
@Calin: intr-adevar, toate „padurile” trebuiesc civilizate. Insa, motociclistii sunt o categorie aparte, stii de ce? Uite, un citat ce l-am remarcat in urma cu ceva timp pe un forum al motociclistilor: „Nimeni nu isi ia motor sa mearga cu 40-50. O consider regula.”
Asa gandesc marea majoritate a motociclistilor. As vrea sa vad eu motociclistul care n-a rulat vreodata cu 200 km/h sau mai mult. Pentru ca (exceptand cazul in care motocicleta e un Minsk de cand istoria) niciunul nu respecta macar limita de viteza, in timp ce „conservari” ce sa respecte regulile de circulatie se mai gasesc.
o porcarie mai mare de slogan nici ca se putea. Numai un creier de politist ar nascoci o asemenea idee mareata.
dupa suedeji, maidanezi si neveste batute iata noua categorie ‘oprimata’ din romania: motociclistii.
si ca de obicei in romania o campanie va rezolva sigur aceasta problema. alti bani aruncati pe fereastra (si recuperati imediat ce cad de smecherii aflati in spatele campaniei), alta campanie care isi propune sa remedieze efectele si nu cauzele.
de ce mm nu ati facut o campanie pentru obligativitatea introducerii permiselor auto pentru toti dobitocii care circula pe strada pe motoare, scutere, atv-uri sau trotinete? pai e normal sa circuli pe un drum PUBLIC fara sa cunosti semnele de circulatie? muriti si lasati-ne…
Perminteti sa adaug: motociclistii care merg pe o singura roata pentru ca pot si pentru ca e cool, plus ceea ce am vazut cu ochii mei in Bucuresti, ziua in amiaza mare, pe un drum circulat, motociclistii mergand in CUMPANA intr-un picior pe saua motocicletei!
@Ipo: Ai dreptate. Eu mă refeream însă la selecţia naturală a motocicliştilor idioţi, care rămân prin copaci sau pe câmp în bucăţi.
Educatia rutiera este obligatorie pentru toti participantii la trafic. Aici motociclistii sunt blamati, deoarece sunt convins ca de cele mai multe ori acestia au un comportament care contravine regulilor de circulatie si a bunului simt. Dar sunt convins ca exista destui altii care ne deranjeaza pe sosea: soferi de masini puternice care nu le pot stapani pe deplin, soferii de dacii pe care le forteaza la limita, soferi de tir, soferi pe masinile firmei pe care iar le forteaza, ca no, nu-s ale lor, scuteristi care merg si pe drum si pe trotuar cu aceiazi dezimvoltura, putand fi accidentati usor sau putand sa provoace accidente, si mai enervant, se plimba pe trotuar, noi pietonii tebuind sa le facem loc. Si ca venii vorba mai azi dimineata era sa iau in plin 4 copii care au decis sa se ia la intrecere la semafor, ei avand rosu. Si pietonii duc lipsa de educatie rutiera.
Asadar, mai intai trebuiesc toti civilizati, ca deocamdata „padurile” noastre la care am facut referire mai sus sunt pline de uscaturi.
adin, de obicei soferul e de vina. Te mai incurci de amanunte cum ca donatoru’ avea peste 100 km/h in oras?
Banuiesc ca asociatiile astea de motociclisti se intrunesc ca sa isi invete membrii cum se circula. Nu se ofera cineva sa le strice motocicletele in timp ce stau la discutii?
@Ingineru: cum „selecteaza natural” un motociclist civilizat un sofer idiot? Ii stramba capota cu casca? Ii sparege masca de la gip cu motocicleta, cand da peste el?
Statistic vorbind, sunt mai multi automobilisti decat motociclisti. Conform definitiilor clasice, ar fi frumos sa nu mai confundati motociclistii cu scuteristii. Fiecare parte are uscaturile ei, de acord.
Dar statistic vorbind, folosirea oglinzilor laterale, a asigurarii inainte de efectuarea unei manevre si a semnalului sunt elemente din ce in ce mai rare prezente la automobilistul roman.
Ca ai tu Logan si faci poc intr-unul ca s-a suit peste tine cu Bemveul, e una. Fierul se indreapta. Ca te sui pe amaratul ala cu motocicleta, e alta. Pe ala poti sa-l omori. Au aceleasi drepturi in trafic ca si automobilistii.
De ce sa generalizezi intr-o minoritate ca motociclistii? Si de ce sa-i bagi in aceeasi oala cu suedejii analfabeti si gelati care isi imprastie creierii pe scutere neinmatriculate? Ce vina are motociclistul care respecta regulile de circulatie?
Pentru ALA se zbate Asociatia Motociclistilor din Romania. Si pentru habarnistii care au impresia ca motocicleta e cool daca are mai multi cai putere decat kilograme. Daca nu intelegi fenomenul, nu-l descuraja.
E o chestiune de respect in trafic, lasand deoparte acei doi trei pe care i-ati vazut pe-o roata sau calare pe rezervor. Dincolo de acei cativa sunt sute, chiar mii, in toata tara, care au ales doua roti din motive evidente, mai ales daca te uiti acum pe bulevard si vezi carnatii interminabili de masini.
Ii acuzati pe motociclistii x si y ca au schimbat trei benzi fara semnal? Dar de ceilalti 200 de automobilisti care fac asta zilnic ce mai e de zis? E normal, nu?
Asociatia promoveaza respectul in trafic, fata de cei pe doua roti, care cretini sau nu, sunt mai vulnerabili decat fiarele masinilor voastre.
Numai bine.
Motocicliştii sunt ăia care ambalează motoarele de-ţi vine să înjuri de toate cele sfinte şi păgâne chiar dacă tu eşti o doamnă educată? Sau scuteriştii??? Că n-am priceput niciodată ….
Nu mai departe de duminica am avut o noua experienta cu motociclistii din trafic… Se facea ca faceam stanga pe o strada si la un moment dat ne-am vazut inconjurati de 5-7 motociclisti care ne depaseau pe ambele parti (in timp ce viram stanga). soferii astia nenorociti, care nu ii protejeaza in trafic… ntz ntz ntz
Stimabile, dumneata esti Domnul Corectitudine si Perfectiune in trafic si nu te stie inca lumea? Nu ai depasit niciodata 50 km/h in localitate, nu mergi mai tare de 90 niciodata pe drumurile nationale si acorzi intotdeauna pioritate?! Hai, mai lasa-ne cu ipocrizia asta a ta care ma face sa vomit!
De ce ii bagi pe toti motociclisitii in aceesi oala? Crezi ca tu, sofer fiind, esti mai bun, mai destept, mai corect decat toti cei care merg pe doua roti? Invata sa nu arunci cu noroi intr-o comunitate intreaga pt cateva elemente izolate. Nu dispretul gratuit, ci respectul pentru toti participantii la trafic, indiferent de numarul de roti, ne lipseste in Romania si asta este valabil pentru toti.
cu specimene precum georgel si autogreen e imposibil sa atingi rezultate pozitive. cat despre zoso, esti la fel de varza ca restul. cred ca esti tipul care „da blana” pe bulevard intr-un bmw, ca deh, „nu e al tau”. ai zis-o cu gura ta…
Cand vad un motociclist in trafic nu stiu cum sa ma mai feresc fie ca sunt la volan fie pieton. Oamenii astia au impresia ca sunt deasupra legii si simplu fac ca se deplaseaza cu o motocicleta le confera drepturi speciale. La o verificare minutioasa ar trebui sa amendezi 99% din ei din care 30% ar fi amendati pentru poluarea fonica.
@iuliana : este clar ca nu ai inteles articolul ! mai intai educati-va uscaturile si dup-aia faceti campanii de-astea ! Numai bine !
Tocmai ce a dat politia publicitatii cauzele accidentelor in care sunt implicati motociclistii.Pe primul loc sunt soferii si pietonii.Deci daca e unul dement nu inseamna ca toti sunt la fel.Raportul nr total vs dementi e clar in defavoarea automobilistilor.
Până acum am văzut trei accidente mortale cu scuterişti, puştani. Ultimul: de pe o pantă coborau 2 puşti pe un motoscuter care se întreceau cu alţi doi, pe un altul. O maşină mergea regulamentar în faţa lor, iar copiii s-au apucat să depăşească, numai că din sens opus venea o Dacia papuc. 2 au scăpat, 2 nu. Scuterul a sărit peste papuc, s-a învârtit în aer, făcând maşin varză. Căştile copiiilor s-au spart (chinezării) iar ei zăceau în spatele maşinii fără viaţă. Pentru că li s-a părut OK să se ia la întrecere la orele de vârf.
mie sincer nu imi e mila de motociclisti.
am vazut f multi putzoi care alearga pe DN1 intre benzi, care-ti taie fata…samd.
asa ca asociatiile astea ar face bine sa faca nitica educatie, eventual sa faca niste spoturi cu accidente, cu mult sange si multe cadavre…poate asa deschid si motociclistii ochii si nu mai alearga ca bezmeticii.
Ce nu inteleg motociclistii este ca din momentul in care s-au asezat in saua aia isi asuma niste riscuri foarte mari si, din punctul meu de vedere, inutile. Chestia aia cu doua roti si nici 300 kile poate ajunge la 100 km/h in nici 3 secunde. „Calaritorul” este complet expus tot timpul. Faptul ca-ti deplasezi fizicul pe doua roti alaturi de „obstacole” pe patru roti de cinci ori mai grele la viteze de peste 60 km/h ar trebui sa-ti dea bine de gandit.
Motociclistii in trafic de multe ori chiar nu exista deoarece au dimensiuni destul de mici pe toate axele spatiului tridimensional. De multe ori un sofer se pomeneste cu o motocicleta in preajma sa care in urma cu nici doua secunde nu exista! Nu inseamna ca motociclistii nu respecta regulile ci ca sunt foarte greu de observat. De asemenea manevrele pe care le fac in trafic sunt mult mai rapide, punand soferii in situatia sa nu poata reactiona in timp util. Cand esti obisnuit ca sofer cu anumiti timpi de manevra din partea celorlalte masini din trafic si te pomenesti dintr-o data cu un motociclist care le executa „spectaculos” intr-un timp de trei ori mai mic nu ai cum sa reactionezi la fel de „optim” pentru evitarea unui posibil accident. Motociclistul oricum face multe lucruri „la mustata” pe barba lui dar de ce sa puna si pe ceilalti participanti la trafic in aceeasi situatie?
A merge pe motocicleta, chiar si regulamentar, este foarte periculos din cauza aceasta. Personal consider ca a merge pe motocicleta este un „sport” extrem ce implica riscuri foarte mari si inutile in schimbul unui „thrill” ieftin si a unei false senzatii de libertate.
Daca ati fi mers cu masina prin orase mari europene ca Paris sau Roma ati fi inteles ca exista un mare si important rol al motociclistilor.Un motociclist in plus este o masina in minus si deci un loc de parcare mai mult.Nu sunt motociclist si nici nu am de gand sa fiu insa in Franta motociclistii trec printre benzi la intrare in Paris unde sunt cozi interminabile la masini insa soferii le fac loc pt ca la randul lor stiu ca motociclistul ala le produce un loc de parcare, o masina in minus la semafor, etc.
Diferenta dintre motociclistii lor si ai nostri este una mare pt ca la ei sunt oameni de 30-40 de ani cu copii acasa care se duc la servici pe scutere de 250 cm3 si sunt responsabili in trafic, nu ca la noi unde un pustan de 17 ani isi ia scooter din Carrefour.
Cand mergeam prin Paris ma uitam in a,bele oglinzi exterioare tot timpul pt ca stiam ca sunt multi scuteristi insa la noi niciun sofer nu se asigura in oglinzi cand face stanga sau dreapta pt ca in 99% din cazuri nici nu semnalizeaza…Vina e comuna atat a soferilor care se cred superiori si nu inteleg ca motociclistii sunt un „bine” pt ei si ar trebui sa faca compromisul asta cu lasatul printre benzi pt ca asa se capata un loc in plus de parcare, iar scuteristii ar trebui sa fie mai responsabili.
Motociclistii si tiristi fac legea pe strazi , ei sunt cei mai smecheri conducatori , si cica fac campanie pentru a afla lumea ca exista si ei. Pai daca motorul lor se aude de la zeci de kilometrii distanta , oare nu stim ca exista?
postul respectiv reprezinta unul dintre motivele pentru care armele inca nu se dau la liber, altfel juma de locuitori ar sta seara pe terase sa traga la tinta.
In Franta nu poti inmatricula motociclete cu mai mult de 100 de cai iar daca ai umblat la ea , draq te-a luat 2-3 luni la inchisoare!
de fapt, ce vor motociclistii?! stim f bine ca exista si ei in trafic
dar, sa nu fim rai, ca, la fel ca oriunde, exista uscaturi, dar exista si oameni de treaba, eu chiar am prieteni motociclist super OK si cu mult bun simt (in trafic, ma refer)
succes
bai nene, de unde o scoateti voi ca soferii nu folosesc oglinzile retrovizoare. am mai auzit chestia asta de multe ori, si ma enervez de fiecare data. Cum frate sa nu te uiti in oglinzi?! Cum ai putea conduce fara sa te uiti in oglinzi?! Fizic vorbind!!! Asta e o mare mare aberatie si generalizare absurda. Orice sofer SE UITA IN OGLINZI.
Si chestia aia ca 99% dintre soferi nu semnalizeaza… ma lasi? intr-adevar, sunt multi care nu semnalizeaza, dar nu poti sa generalizezi in halul asta!
Vara , Constanta , bloc la bulevard , ca si cum ai avea cele mai bune bilete la Moto Grand Prix. Iti aduce o satisfactie atat de mare incat te chinui sa stai treaz ( nu ca ai avea alta optiune) sa prinzi liniutele intre motoare si sa te rogi sa doboare un copac.
Serios vorbind singura solutie buna pe care o vad ar fi sa ca cei cu motoare sa fie obligati sa ocupe o banda intreaga si sa faca depasirile de pe o banda pe alta, poate niste casti foare colorate cu semnale sonore , sau poate niste aripii la motor late cat o masina sa nu poata sa depaseasca intre benzi si poate asa eventual decoleaza. Dar ce stiu eu …
@vanda asa cum voi CONSERVARII SPERIATI DE BOMBE LA VOLAN , ne-ati catalogat pe noi (motociclistii) la gramada , asa si noi va putem cataloga pe voi,ca sunt f multi incompetenti/incompetente care habar nu au de ei cand sunt la volan, si crede-ma cand iti zic asta ca merg in fiecare zi printre voi… conducatorilor de automobile , si in loc sa fiti atenti la trafic , citit ziare, va faceti unghiile, va macheati… ca deh… daca esti tu acolo pe locu tau , ce rost are sa-i faci loc altuia sa avanseze sa se fluidizeze traficu?
Generalizari peste tot: generalizari in textul lui Zoso, generalizari inainte de post-ul lui Iulian, generalizari dupa post-ul lui Iulian.
Va invit cu drag la o plimbare cu motocicleta mea, prin Tara Barsei, la inceputul lunii mai, pt. ca as vrea sa va schimb putin acea idee despre „falsa senzatie de libertate”. Veti avea ocazia sa vedeti ca exista chiar si motociclete care, din fabricatie, nu alearga cu mai mult de 165 km/h si au mai putini cai putere decat un Logan. Si nu, nu e nici Minsk, nici o antichitate si nici vreo drujba de ramat santuri cu ea prin padure.
Acum, ramane ca voi, „generalistii”, sa hotarati daca cei ca mine merita sa fie salvati/protejati de actiunea Asociatiei Motociclistilor sau nu.
@neighbor’s goat: iar eu te invit la o plimbare prin bucuresti sau prin romania, cu colegi de ai tai care vin pe contrasens sau vin si prin stanga si prin dreapta, foarte aproape de automobil, la intimidare. e la fel de misto.
@unitedmusic: mie imi e, ca sunt si ei oameni. dar daca ei nu sunt civilizati, eu de ce as fi?
@Maraboo: lumea nu ii arata cu degetul pe aia care merg corect. ci pe aia care fac boacane.
Toti automobilistii respectiv „conservarii” au ceva impotriva motociclistilor…va doare ca suntem mereu primii la semafor?…sau ca voi sunteti nijte inculti care au oglinzi numai k le-a pus proiectantul?…nu va mai laudati k ne respectati…unu sau doi soferi maxim dintr-o coloana de la semafor se simte sa ne faca loc…asa ca gura mica…de pustanii la 18 ani cu X5 ce mai spuneti…care nu si-au terminat pubertatea?
Deci…terminati cu prostiile k nu suntem noi vinovati de ce fac acei scuteristi gelatzi…care au casti din europa…si considera o fitza sa ai scuter…
Si app de cei care se dau pe-o roata…au destula experienta incat sa nu dea peste nimeni…in schimb dau altii peste noi…
Stiti ce nu inteleg eu de fapt? In fond, fiecare este responsabil pentru viata sa. Adica eu ca sofer am o responsabilitate mai mica fata de viata unui motociclist decat are el insusi. Si atunci de ce incearca toata lumea sa ma educe intai pe MINE, cand ar trebui sa-l educe intai pe EL si abia dupa aia pe mine.
Dar e povestea aia cu aruncatul pisicii moarte in gradina vecinului… mie nu-mi plac cadavrele in gradina mea
@Biker Girl: esti agramata. stai jos.
@vanda: da, dar pentru faptul ca el e prost, fie il platesti de bun, fie intri cu masina in şanţ.
Motociclistii ADEVARATI sunt bagati in aceeasi oala cu scuteristii – ceea ce nu ar trebui sa se intample ; intr-adevar, printre motociclisti exista si exemple – verze care se cred smecheri ca au motor si se dau in stamba…dar repet, astia sunt exceptii.
Logic ca numai lucrurile negative se afla si se promoveaza. De ce apar la stiri doar evenimentele negative cu motociclisti si de ce nu se difuzeaza si lucrurile bune pe care le fac? De exemplu, stiati ca motociclistii oragnizeaza evenimente de strangere de fonduri pentru cei care au nevoie?
Alt lucru pe care nu il inteleg – de ce toata lumea se gandeste la motoare de viteza? mai exista si choppere si enduro, chiar destule si care nu ajung „la 100 km/h in nici 3 secunde”.
In concluzie, parerea despre motociclisti este indusa de catre mass-media & co. in cea mai mare masura. Nu ai cum sa iti faci o parere adevarata daca nu stii din propria experienta – nu ma vreau sa spun ca trebuie sa ai motor musai ca sa stii cu ce se manaca de fapt. A…, si nu tot ce zboara se mananca
motociclist=/ scuterist (maaaare diferenta!!) (ca sa ai motor trebuie sa ai carnet si raspunzi penal/ ca sa ai scuter nu trebuie sa il inscrii si pedepsele constau doar in amenzi)
Eram in parcarea subterana de la cora si in fata mea un donator de max45kg pe o paraitoare de 3 x mai grea ca el….. o tot ambala si o cotaia ca pe iepele in calduri, eu am stat mai in spate cu toate ca se formase coada dupa mine si destui ma claxonau, la prima curba la stg idiotul cade singur…. daca eram la 1 m de el (distanta care as fi avut-o fata de alta masina) acum eram la bulau si el la garsoniera la belu.
Cei mai agresivi si mai dementi donatori i-am vazut in italia, la un mom dat am avut 2 idioti in ambele laterale=unul in stg si unul in DREAPTA, dar mergand in sens INVERS decat al meu.
@Geo: „De exemplu, stiati ca motociclistii oragnizeaza evenimente de strangere de fonduri pentru cei care au nevoie?”
da, stiam, citim si stirile alea. dar stii ce nu citim? chestiile care ni se intampla noua, oamenilor care merg pe sosea. sau dorm si idiotii isi tureaza motorul. nu a generalizat nimeni nimic. la fel cum sunt idioti soferi, la fel sunt si motociclisti. numai ca de soferul idiot scapi. ori tragi pe dreapta, ori o calci si fugi de el. spune-mi, eu cu ce sunt de vina de e nevoie sa suport ambalarile de motoare pe strada mea? ma gandesc cu groaza ca vine vara si o sa inceapa baietii sa isi ambaleze paraitoarele.
motociclisti civilizati sunt peste tot. l-am vazut, i-am facut loc, mi-a facut semn din mana, s-a dus. e normalitate. un bou care merge pe contrasens cu 100 la ora nu e normalitate.
Ok, hai sa clarificam niste lucruri:
1. Litera K / k se foloseste extrem de rar in limba romana, si orice folosire excesiva duce la catalogarea respectivei (in cazul de fata cred ca e o tipa) drept o pipita care ar sta bucuroasa intr-un BMW X5 langa un tip de 18 ani inca neiesit din pubertate.
2. Automobilisti tampiti sunt cata frunza cata iarba. Mii, sute de mii, milioane poate. Din nefericire, ca peste tot, e vorba de proportii… Procentual vorbind, mai putini automobilisti sunt cretini decat motociclisti. Motociclistii sunt tampiti in proportie de 90%, uitati-va doar la expresia tampa a indivizilor care stau langa McD, pe Magheru, si o sa intelegeti de ce spun asta… Si da, procentul conteaza. Daca, din cei 100 de motociclisti pe care eu ii intalnesc lunar, 90 sunt imbecili, e mult mai probabil sa retin imbecilii.
3. Moticicletele nu sunt totuna cu scuterele. Pentru voi. Pentru mine, tot ce are doua roti e aproximativ acelasi lucru. Oricum, scuterele merg mai incet dar sunt conduse de oameni fara permis, deci e una calda una rece, oricum ai lua-o.
4. Motociclistii sunt, in mare parte, in pozitia copilului de 5 ani: frate, daca tu stii ca eu vin, deoarece sunt mare, negru, am 2 tone si scot zgomote pe care le auzi clar, tu neavand izolare fonica de nici o culoare, asta nu implica si viceversa – eu nu te vad, mai ales ca tu esti mic, vorba cuiva de mai sus, pe toate axele, tu esti mascat de masina din spate, motorul tau nu-l aud in trafic, eu stand in masina si ascultand muzica etc. Fereste-te TU!. Nu ma pune pe mine sa conduc mereu cu ochii in oglinzi, ca o sa-l lovesc pe ala din fata… sincer! Teoretic, te uiti in fata cam 70% din timp, in oglinda retrovizoare cam 15%, 10% in laterala stanga si 5% in laterala dreapta. Asta inseamna, de regula, 15 secunde dintr-un minut jumate in care poti fi in campul meu vizual. Tu, in 10 secunde, in coloana, treci de 3 masini… si e vina mea ca nu te vad.
In concluzie, sunt perfect de acord cu sugestia de mai sus: intrucat circulati pe sosea, ar trebui sa fiti obligati sa circulati ca orice autovehicul – pe mijlocul bandei, sa depasiti doar pe stanga, doar cu semnalizare, sa nu mai treceti printre benzi etc. Si nu-mi pasa daca e ok in Franta … acolo parca nu mor 9 motociclisti pe zi, nu?
salut,
din intamplare ma numar printre motociclisti. NU TOTI sunt cei mentionati mai sus. una din partile campaniei AMR este sa faca motociclistii sa constientizeze riscurile la care se expun daca nu poarta echipament, nu merg corespunzator samd…
de ce e obiceiul asta sa se dea cu pietre cand nu se stie toata povestea?
te invit intr-o seara la o cafenea sa discutam despre motociclisti…poate atunci ai sa intelegi ca nu suntem toti o apa si un pamant numai ca noua NE PASA de toti..si incercam sa ii temperam pe cei care produc incoveniente….
daaaaar asta e un topic care poate continua muuult si bine…. poate daca am reusi sa ne civilizam cu totii am trai in alta lume
my 2 cents
Asta e o poveste fara sfarsit :), de atatea ori am vazut forumuri inflamandu-se pe marginea subiectului „motociclisti”. Ce nu pot eu sa inteleg este de ce de fiecare data se ajunge la injurii/generalizari grosolane/catalogari. Poate pt ca ne place sa fim romani pana in maduva oaselor si nu putem trai fara scandal. Oameni buni, extremele sunt daunatoare! Iar „cocalarii” sunt la fel indiferent pe cate roti circula! Am prieteni foarte buni motociclisti, care stiu sa mearga foarte bine pe o roata, participa la curse unde merg cu 200+ la ora, dar niciodata nu i-am vazut sa confunde pista de curse cu bulevardul! Sau sa treaca noaptea turati la maxim ca sa porneasca toate alarmele din parcare. Si am prieteni foarte buni automobilisti care semnalizeaza, dau prioritate la iesire de pe stradute laterale chiar daca nu sunt obligati, merg pe cat se poate in limitele legii, nu te claxoneaza la semafor cu o secunda inainte de a se face verde si care misca masina o juma de metru la stanga sau la dreapta ca sa treaca motociclistul din spate de coloana (imi place sa cred ca fac si eu parte din categoria asta). OK. Si exista jmekeri cu X5 care atat pot. Si exista jmekeri cu Hayabusa care atat pot. Pt asta trebuie sa ii injuram pe toti aia de treaba care si-au permis un X5 si merg corect pe strada? Sau pe motociclistii cu scule adevarate care merg in regim de scuter (ca viteza) pe bulevard? De ce trebuie sa tratam totul generalizat prin prisma unor experiente personale cu niste imbecili?
muuulti „cunoscatori” comenteaza la tine, vali(zoso e unu singur, si ala are o chitara in mana).
tu le dai circ, paine gasesc ei.
Clicurile merge, baneru se vinde…hop si-asa, maine scriem ceva despre alt subiect de controversa care sa gadile,in ego, publicul larg.
….. iar clicurile merge, alt baner se vinde… hop si-asa!
PS: te citesc de mult, inainte scriai mai misto
De ce trebuie confundati soferii motociclisti de copii pe scootere? Exista o diferenta enorma intre ei. Motociclistii au trecut printr-o scoala de soferi un examen teoretic, ce e cel mai important-acelasi examen prin care trec si cei cu categoria B in buzunar – si printr-un examen practic, pe cand cei pe mopede/scutere au un curs de legislatie facut(adica au platit si au obtinut un „permis”ca de invatat sunt sceptic). Cate masini tunate sunt fata de motociclete cu tobe sport? Facem comparatie? Eu zic ca sunt cateva zecide mii, pe cand sunt aproape 10000 de motociclete inscrise printre care nu cred ca sunt mai mult de 1500 cu tobe modificate care va deranjeaza creierul. Cati cretini cu masini si permise luate pe spaga sunt in romania asta? Pai pana acum au fost descoperiti 3500 in Arges si lista continua. Vreti sa generalizam? Se poate generaliza mai departe, dar nu confundati motociclistii care au invatat o legislatie si in cea mai mare parte din cazuri respecta semnele de circulatie, de copii care nu stiu ce este un semn rutier si merg pe mopede/scutere.
pe scurt, automobilistii au dovedit inca o data ca ei fac regula, ca ei tabla in jurul lor si ca nu vor nicidecum sa se schimba. ba mai mult, instalatul aripilor pe motor ar rezolva situatia iar motoarele sunt tot un drac cu scooterele. mai multe de atat, sunetul e „paraitor” si nu ii lasa pe cetateni sa doarma.
insa uitati un singur lucru fratii mei…
se intampla accidente si cu masini, cu neacordare de prioritate, si aia nu merg tare. si cand se intampla asa ceva si e motociclist, „a avut viteza mare domne” :). hahaha
un lucru mi-ar place: sa luam 10 oameni la intamplare, ii punem pe trotuar si luam 2-3 motoare care trec pe langa ei. dupa care, sa ii rugam pe acei oameni sa ghiceasca viteza motocicletei. sa vedem cati zic ca nu are viteza
@Jordan: 2. de pe motor se vede ca sunt mai multi idioti cu motorul? urca-te la volan, e jale.
@antenutza: am prieteni cu motor si am mers si eu cu motorul (ca pasager) ceva kilometri ca stiu senzatia najpa cand iti iese unul in fata. ce ne facem insa cu exceptiile?
exceptiile se pot educa!
dar zi-mi te rog…ce vrei tu sa obtii cu topicul asta? mai mult decat zanzanie..trafic..nu vad ce ar mai putea iesi.
sau …este ceva constructiv si nu imi dau seama
@antenutza: e consttructiv in sensul ca „bah, lasati-o mai moale cu viteza si cu turatul motoarelor si apoi faceti campanii pentru altii”
Pai cateva zile a lalait-o cu blogfest aia. nu a prea scris. acu baga sa recupereze. rosii, motociclisti, permisu din 99
Bre, nimeni nu vrea sa invete nimic, toti se dau lezati si viteji. Pentru soferi: deschideti naibii ochii, nu sunteti singuri. Si prostia voastra costa vieti de multe ori, ca pietonii, biciclistii sau motociclistii nu „e” aparati de cutie.
Pentru motociclisti si restul: deschideti si voi ochii, ca sfarsiti la 2 metri mai jos si vedeti cum creste iarba de la radacina.
Nesimtiti sunt din toate taberele. Indivizi cu „the god complex” ca si-au luat masina „tare” sau le-a cumparat tata Kawasaki. Sau pietoni aerieni care trec pe unde da duhul sfant si se mira cand li se rup picioarele. In trafic nu mai e de joaca. In copilaria noastra erau cateva masini pe strada, acum este JUNGLA. Si cine nu deschide ochii, e mancat.
Atitudinile astea tampite de genul „noi contra lor” sunt motivul pentru care sunt pline spitalele. Nu invatam nimic. Auzim de prieteni cu creierii imprastiati pe asfalt sau scosi bucati de echipa de descarcerare, dar „o calcam”, sau facem slalom printre masini. Ca legile sunt pentru tampiti, iar noi avem doua perechi de oua, femei si barbati, ca nu mai conteaza.
Pot sa faca motociclistii tot felul de „spectacole” de awareness. Atat timp cat trec cu 200 la ora printre masini prin oras, ajung acolo unde ajunge orice individ care se joaca cu viata lui (sorry de cacofonie). Sau omoara pe cineva si va avea o frumoasa viata inainte, cu aminitiri „misto” despre cum e sa versi fatal un amarat pe caldaram, ca te-a nascut mama pe Suzuka.
Nu mai intru la discutii despre „masinisti” sau biciclisti. Azi stateam dupa un biciclist, ca ii cumparase ma-sa strada si nu putea circula decat in mijloc. Cu 3 la ora, cat ducea rahatul ala cu cadru de 2 bani si scartaind a rugina. Nici nu m-am mai obosit sa ii semnalizez ca nu e numai el pe strada, ca a iesit ca din pusca intr-o intersectie in care de pe strada aia nu ai prioritate. Si eu mereu opresc la coltul respectiv, ca e destul de ciudata si sunt sanse sa nu vezi bine ce vine si sa te iei in nas cu alta masina pe prioritatea ei.
Dar nenea a iesit la „noroc”, de il si vedeam umpland de sange toata strada. A avut tampitul noroc, ca nu a venit nimeni.
Cred ca aici avem de lucru. Nu la povesti de genul „aia sunt nasoli”. Ca suntem cu totii pietoni, biciclisti sau „masinisti” (nu am moto, deci nu is in categoria aia) si trebuie sa fim atenti si sa respectam regulile alea despre care tot auzim din copilarie. Daca fiecare si-ar vedea de treaba lui si ar incerca sa fie un sofer-pieton-motociclist-biciclist mai bun, articolele astea nu si-ar mai avea rost. Dar suntem toti smecheri si destepti si tot timpul ALTII GRESESC.
Azi cate greseli ati facut in drumul vostru? De cate ori ati fortat un galben sau chiar ati iesit in rosu plin? Cati pietoni ati „speriat” incat sa nu calce zebra? Cati biciclisti ati „taiat” ca mergeti la 2 cm de bordura? Cate masini ati depasit iesind pe linia de tramvai sau pe trotuar? Toti facem prostii. Unii incercam sa constientizam si sa invatam sa fim mai buni. Mai avem mult de lucru, dar macar sa existe interesul.
„cunoscatori”? cum adica? ce calitati ar trebui sa avem ca sa dezbatem subiectul asta? nu e de ajuns ca unii sunt soferi si ceilalti motociclisti si ca ne intalnim in trafic? adica nu despre asta e vorba?
si daca pare ca generalizam… e o iluzie optica :)) eu una vorbesc strict de motociclistii (si scuteristii, imi pare rau ca va lezez) care sunt descreierati in trafic si pe care era sa-i lovesc de multe ori, cu toate ca ma uit in oglinzi si incerc sa-i protejez, ma dau la o parte ca sa le fac loc sa se strecoare printre benzi cand stau in coloana la semafor etc… nu vorbeam de cei care se comporta civilizat in trafic. imi fac mea culpa daca m-ati inteles gresit
@vanda: tre sa ai permis de comentator.
@.pm: stai sa ajung la chestii grele, vadim, spam, alea alea…
Eu am invatat repede lectia numarul unu de aplicat atunci cand esti pe doua roti: „90% din soferi nu te vad, iar aia care te vad vor sa te calce”. De aia nu vreau neaparat sa stati cu ochii in patru dupa mine. Dar asigurati-va si semnalizati dracului inainte sa schimbati directia de mers!
“90% din soferi nu te vad, iar aia care te vad vor sa te calce”.
si cica noi generalizam
Faptul ca exista motociclisti dementi (lucru absolut de necontestat) nu mi se pare un motiv ca motociclistii sa nu fie protejati in trafic. Si nici ca AMR sa nu organizeze o campanie de atentionare a soferilor ca urmeaza sa apara mai multe motociclete pe sosea. Parerea mea e ca domnul Zoso scrie de dragul traficului. Poate ar fi bine sa le mai tresi si prin creier prietene. Succes!
Iar atata timp cat esti oprit la semafor o sa te depasesc daca am loc. Cine depaseste aiurea masini in miscare o face pe pielea lui.
tu criti AMR…ai fost vreodata la vreo sedinta de-a lor? ii cunosti pe membri?
ei sunt aia care vor sa educe…sa faca lumea un pic mai buna. nu inteleg de ce arunci cu pietre taman in aia de vor sa faca ceva si pe deasupra consideri constructiv.
@vanda: eu sunt obligat sa generalizez asa pentru ca altfel eram mort pana acum la cum se conduce in Bucuresti. Prea multi idioti la volan.
daca vreti sa stiti cum e in canada:
– un motociclist are aceleasi drepturi in trafic ca si o masina. asta inseamna ca poate merge pe mijlocul benzii sau pe marginea ei, oricum ar fi, este ilegal sa-l depasesti daca ai linie continua. stiu ca in romania cei pe doua rotii trebuiau sa stea cat mai pe dreapta sa treaca masinile pe langa ei sau mergeau pe contrasens ca erau mai viteji.
– societatea care se ocupa cu gestionatul permiselor auto/moto (pt ca da, nu se ocupa politia) are statistici cu numarul accidentelor raportat la nr de inmatriculari. cum accidentele moto sunt mai numeroase, costul permisului, care e anual, si costurile cu asigurarile sunt mult, mult mai mari decat la masini.
– si da, au si ei o asociatie care protesteaza. dar cifrele sunt cifre.
@antenutza: intai trebuie sa faca ceva cu ei. nu cu altii.
@vlad: dap, cand te sperie cate un idiot pe sosea…e de dragul traficului.
Amenda 1000 roni pentru lipsa casca de protectie. Permis obigatoriu pentru scuteristi. Pentru ca intr-o zi o sa te trezesti ca iti sare un pusti cu scuterul in fata imbracat doar in pantaloni scurti si tricou, dai in el si intri in puscarie.
Echipament de protectie obligatoriu pentru motociclisti, m-am saturat de inconstienti in tricou si jeansi fara protectie la coloana si cu gagici fara casca in spate care merg in inconstienta…si lista ar putea continua..
/offtopic
@dojo, azi au fost ceva accidente nasuale si spre Aradului (pleca o masina de SMURD) si spre Lugojului (pleca o ambulanta cu urlete la boii care nu se dadeau la o parte pe Take Ionescu)
Nu stiu daca erau si motociclisti, da’ in Timisoara cred ca e o medie binisor peste medie la accidente. Mi-ar place ca serviciul de urgenta sa publice saptamanal statistica accidentelor. (domnu’ Tibi Maran, ce zici ?)
Asa e cu motociclistii ( cunoscuti ca donatori ambulanti de organe ) , ai zis ceva de ei au sarit toti pe tine . Majoritatea, daca nu chiar toti sunt dusi putin. Nu inteleg ce e asa fun sa umbli toata ziua intr-un costum de power ranger , sa transpiri si sa mergi cracanat iar la primul impact esti pa .
Nu am vazut motociclist/scuterist(=o natie mai proasta ) sa mearga legal pe strazi . E „culeanu” sa o arzi cu suta in 5 secunde, sa mergi pe o roata, sa te strecori ca limbricu printre masini, sa fi primul la semafor , sa se uite pasaricile dupa tine dupa care sa te plangi ca nu te-a vazut x cand mergeai in linie dreapta cu 50km/h pe blvd. Magheru .
The never ending subject Imi place sa cred ca fac parte din aia 10% care merg corect, legal, respectuos. Desi va asigur ca sunt mult mai multi. Toti cunoscutii mei merg asa. Pentru ca asa este normal. Pe de alta parte, nu cunosc pe niciun tip cu vitezana. Stiu, toate motoarele sunt la fel pentru un automobilist, toate prind suta in 3 secunde, toate merg cu 300 pe autostrada si toate fac zgomot noaptea. Nu-i asa. Dar na, generalizarea… Eu, cel putin, m-am obisnuit cu ea.
Cat despre uitat in oglinzi si toate alea, presupun ca acel caz al moto-politistului in misiune trantit in miezul zilei la Romana de o tuta este mai mult decat elocvent. Cum pusca mea sa nu vezi ditamai BMWu’ cu sirene, proiectoare si girofaruri?
Tocmai pentru ca stiu ca nu sunt vazut, am luat masuri. Motocicleta mare, cu ABS, cu xenon. Urmeaza sa mai pun si niste proiectoare de ceata sa fie tacamul complet. Noaptea port vesta reflectorizanta. Nu trec de 80 in oras nici daca e strada libera si nu exista stradute laterale. Folosesc claxon si flash-uri de ma doare mana stanga. Si tot trebuie sa fie macar unul in fiecare zi care sa ma faca sa-mi testez ABSu’. Toba e cea originala, daca trec prin fata blocului tau, zici ca a trecut un Logan, asta ca idee. Nu sunt sfant, recunosc, si ma deranjeaza si pe mine zgomotul de Yoshimura pe motor la 14.000 rpm, dar la fel de tare ma deranjeaza si tramvaiul care-mi trece prin bloc, camioanele care nu ma lasa sa adorm si „ursuletii” adusi din Germania cu toba sparta. Si stau in nordul Bucurestiului.
Nu ma astept la nimic. AMRu’ e mort, soferii nu vad decat stopurile aluia din fata si-s multi idioti care n-au altceva mai bun de facut decat sa se dea in spectacol prin oras. Astia suntem, cu astia defilam. Pana una-alta, eu imi pazesc pielea cum pot. Doar incearca sa mergi si tu cat mai pe centrul benzii ca la semafor sa nu ma impotmolesc de tine si sa stau in spatele tau ca un fraier. S-ar putea sa-ti multumesc dand din cap, ridicand o mana sau punand avariile.
Ca idee: am 22 de ani, nu merg pe vitezane din principiu si am multi kilometri facuti atat cu motorul, cat si cu masina. Si nu mai dati exemplu gasca de la Romana. Nu merita
@zoso: Idioti sunt o gramada. Si pe doua roti si pe patru si pe picioare (pe doua dar se comporta ca si cum ar avea patru). Ceea ce probabil nu stii este ca AMR are si actiuni de educare a motociclistilor. Pe fiecare ne sperie cel putin un cretin in fiecare zi dar asta nu inseamna ca aruncam cu pietre intr-o comunitate si mai ales in acea parte a ei care incearca sa faca ceva constructiv. Pana la urma sa stai in pat cu laptopul in brate si sa te plangi e mai usor decat sa iesi pe strada si sa incerci sa faci ceva concret. Spor la scris!
hai ca deja m-am enervat :)) voi ati citit postul omului inainte sa acuzati de generalizare?
citez:
„Aş vrea să îi spuna asta si idiotului care mergea duminica pe contrasens pe langa Deva, pentru ca…putea. Sau scuteristului de Bucuresti care te depaseste pe toate benzile posibile, doar pentru ca el poate. Sau idioţilor care turează noaptea motoarele la maxim. Ce ar fi sa ii civilizati pe aia întâi?”
da? deci cazuri concrete… „ce ar fi sa ii civilizati pe AIA intai?” deci AIAAAA! toti astia care mergeti normal, nu turati motoarele, nu taiati calea soferilor, semnalizati etc., ce va bagati? nu va e destinat articolul decat in masura de a-i civiliza pe AIA… asa ca nu va mai ofuscati gratuit. n-a zis nimeni de voi… voi v-ati simtit
Pace si prosperitate!
@vlad: si cand nu stau cu el in brate sunt pe afara, la volan sau pe jos. ce zici, pot sa imi dau cu parerea?
hai sa va povestesc o chestie pe care-am vazut-o eu. nu povestita. pe autostrada, pe drumul spre mare, anul trecut. se circula ca dracu’. aproape bara-n bara, dar cu vreo 60 la ora. pe ambele sensuri. la un moment dat il vad in retrovizoare agitandu-se. el, motociclistul. dadea din maini, ridica degetul, ca deh… nu se dadeau toti la o parte cand voia muschiul lui. eram pe banda doi. trag usor dreapta si-l las sa treaca. asa fac de obicei. desi ii urasc, bunul simt ma obliga sa-i respect. in fata mea un om normal intr-o masina normala – un polo. in dreapta lui, o masina care tracta o rulota. rulota, cum stim toti, e mai lata. asa ca omul din fata nu are unde sa se dea mai in dreapta. motociclistul – care evident avea atasata in spate o pereche de buci dezgolite – isi face loc extrem de riscant printre polo si balustrada si cand ajunge in dreptul masinii, ii da un picior. destul de tare. IN MERS. omul evident ca se sperie si trage dreapta. loveste rulota care trage dupa ea masina care o tracta si se duc in banda de urgenta. rezultatul – 4 masini tamponate. evident purtatorul de buci pe doua roti a trecut si si-a vazut de drum. ce facem cu el? toti motociclistii spun ca ei nu sunt asa. ca ei nu zburda cu 150 prin oras. ca ei nu ambaleaza motoarele noaptea. ca ei nu-ti iau fata in trafic. pai atunci… cine-o face frate? ca nu sunt 1 – 2. MAJORITATEA fac asta. mai am o poveste cu un scuterist care a incalecat viteaz linia de tramvai ca sa depaseasca o coloana, in bucuresti, si-a intrat intr-o groapa. si-a cazut in fata unei masini. norocul lui ca soferul – un bou cum ar spune unii – a fost atent si nu l-a calcat pe cap. ma calca pe nervi astia care injura soferii. pentru ca media motociclistilor si pietonilor idioti e mai mare decat cea a soferilor imbecili.
Nah. In mod surpinzator nu de-acolo vin, desi si eu merg pe o „taraboanta”.
Incerc sa subliniez si/au sa reiterez ce am zis mai inainte:
Pe aia care fac slalom si baga 200 la ora prin sat, pe bulevard, etc, ii doare in dramba de campaniile „AMR”. Nu aia sunt cei care vin si se plang ca le iau fata soferii si intorc de pe banda din dreapta brusc si fara avertizare, cu acceleratia la podea peste 4 benzi si o linie dupa continua.
Ia un exemplu (sper ca-mi permiti spamul asta: https://www.youtube.com/profile?user=mahtub&view=videos – nu-i fac reclama, doar uite-te acolo! Nu-mi zi ca el avea viteze mari).
o dedicatie pentru boul cu numar predestinat la motor B-88-PPM (probabil de la prostul p… mele ori de la prost pe moarte): bai dobitocule vezi ca fratii tai au bani de campanie, poate iti cumpara si tie un neuron ceva. altadata cand mai vrei sa faci slalom la ora 9 dimineata pe vacaresti du-te macar pe sensul care coboara de la piata sudului ca acolo sunt mai multe masini. daca tot te-ai hotarat sa mori asa cum ai te-ai nascut si ai trait macar cara-te mai repede. si vorbesti cu colegii tai de campanie sa mai tina niste bani de lumanari ca oricum arunca banii pe geam. drum bun!
Asta e un entry din ciclul „Cum sa-ti faci trafic pe site, agitand nitel spiritele, aruncand o pietricica in lac, si punand 4 (zeci) de oameni, sa numere juma’ de bila”.
„Nenea”, de nu scrii ma tale despre traficul de cacat. Si taranii cu „gip” si taximestristi. Si manelari. Si etc. Crezi ca sunt vreo „vita buna” toti motociclistii. Crezi ca numai aia „speciali” sau „reratrdati” si le iau? Pe motociclete tot oameni umbla, si ca toti oamenii, exista un mic grupulet de „normali”, si o MAAAAAAAAAAAAAAAAAAA-HAHAHAAA-RRRE adunatura de cretini sinistri.
Doar pentru ca-l vezi ca-i „om” si e expus calare pe ceva, si nu vezi o masina, te face sa te simti cumva superior?!
Nu motocicletele, si nici motociclistii, sau taximetristii taie calea, fac slalom, si ambaleaza motoarele. Ci OAMENII! Oamenii ba! Si repet. O parte de oameni „normali” si um maaaaaaaaaaaaaaaare grup de cretini.
Un „protest”, o campanie un mars o defilare, ceva, e facuta STRICT pe principiul „the enemy of my enemy is my friend”. Nu exista nici o „secta” si „tagma” si vreun „dark side” in care intri automat cand te sui pe 2 roti.
Crezi ca i te adresezi unuia, si ala o sa dea fuga-fuga de veste la „seful-de-trib” si sheful de trib o sa dea „decret” ceva gen ” bai famile de motociclisti, care estem toti impreuna, nu mai ambalati motoarele” ?!
Latri degeaba tataie! E ca si cum ai zice „ba posesorilor se suv-uri” nu mai va plimbati pe toate 6benzile (inclusiv pe cele de pe sensul alalat), facand slalom, si aruncand gunoi din masina)!” .
Iti dai seama ce ineptii sinistre scrii aici!?!
Nu stiu ce-ar fi mai rau. Sa fie negativ raspunsul la intrebarea de adineauri, sau sa fie afirmativ si asa sa vrei tu sa-ti faci trafic, pe principiul: [i]Colalarii-si dau massuri intre ei: „Bah, ia citit ce bine le zice asta!”[/i].
@Cetateanul NEturmentat: scriu si de aia. dar voi nu ma cititi.
voi veniti de pe motociclism.ro, unde argumentele voastre e ca sunt urat si ca am capul mare. argumentul meu e ca e hilar sa faci campanii azi, cand maine o sa mori sub rotile unei masini.
nu mai scrieti aici. ramaneti acolo si injurati-ma, ca din cauza mea va turati voi motoarele ca prostii si mergeti cu 200 la ore d-ampulea.
bai asta zi mersi ca esti doar turmentat maine ai putea fi mort.
daca tot pomenesti de astia cu ‘suvuri’ cum ti-i s-ar parea sa faca astia o campanie :’gipanele exista’? sau si mai misto: ‘eu nu arunc gunoi pe strada’? sau ‘eu nu ascult manele in q7-le meu alb’? este ca ar fi cam tragi-comic? asa ati nimerit si voi in campania asta!
@Tot cetateanul de adineauri.: pai, in cazul asta inseamna ca avem dusmani comuni. explica-le asta si amicilor tai de acolo.
Ete ca am mai dat un „rifresh”, si am observat si cometariul lu’ jeorica. Zoso, fa-mi te rog pe plac si da un approve si la asta, si „ma las”.
Deci, GEORGELEEE-zero-zero-sapte!!!!!!1unu unu unu: Cam CATE cazuri sunt de masini care au iesit din benzinarii, curti, parcari, IN FATA SUV-urilor. Comparativ cu numarul de masini care au iesit IN FATA MOTOCICLETELOR din aceleasi curti, parcari, peste aceleasi linii duble continue?!. Mai ales ca numarul total de motociclete cre’ ca e mai mic ca al’ de „SUV”uri. „Exista in trafic” se refera la ceva de genul: „BAAAA, stimati soferi de masini, va-ntelegem ca nu vedeti rachete, fotoni, si alti asemenea. Da’ macar p-astia care merg legal, vizibil, si nu schimba 4 benzi in 3 secunde vede-ti-i!! Si uitati-va si voi cand intrati fara prioritate in drum, sau intoarceti, sau schimbati banda.
Ca odata schimba unul banda peste mine, io ii vedeam fata lui in oglinda, (deci nu se punea problema ca nu ma vede ca „sunt mic”), si cu o mana tragea de volan, cu ailalta se scobea in nas. Si era cald, geamu’ lui era jos, muzica nu avea, si io pe de-o parte frana, pe de alta claxonam. Si nu e caz singular.
Deci lasa gipanele ca p-alea le vede toata lumea ca exista in trafic, da?!
Da, zoso, avem dusmani comuni. Incearca si tu sa le explici alora cu „ursuleti” ca nu-i frumos sa dai manelele la maxim sau sa-ti gauresti toba si vei intelege care-i problema. Desi sunt convins ca o stii.
Cat despre venitul de pe motoretizm.ro, afla ca eu te citesc aproape de cand ai inceput blogul asta. Mai mult de atat, ne-am si cunoscut, intamplator, la un moment dat. Mi-am facut o parere personala asupra persoanei tale din miile de posturi citite si asta n-are legatura cu gloata de scuteristi de pe forum.
Bai oameni, voi sunteti reali? Auzi la ala: „desi ii urasc”. Pai ba… merg zilnic prin oras cu rahatul de conserva (da, asta e „automobilul” pentru mine) si vad numai distrusi de autoconservati cum taie fetze aiurea, ies in sosea fara sa se asigure, schimba benzi de-amphoulea… etc etc. Pot sa dau cu masina in ei fara probleme ca nu e a mea si are si casco. Dar nu fac asta si nici nu ii urasc ba fiindca stiu ca in sinea lor sunt retardati si nu ai ce sa le faci. Trebuie doar sa te feresti de ei ca dracii de tamaie.
Poporului ii place sa generalizeze. Pai taticu, de doi ani incoace tot prostu’ si-a cumparat motocicleta: si Nea Ion, si Geany Frezatu’ caruia i s-a stricat BMW-u din ’91 „adus” din Italia de rubedenii; oameni retardati sau care nu sunt in masura (si nu trebuie!) sa se urce pe asa ceva, sau mai bine zis cocalari. Iar aia isi iau doar ozn-uri de-alea despre care ziceti voi ca merg cu 700 km/h, samd.
Ala care ziceai: „se strecoara ca limbricu”. Pai da mai intelijentule care vorbesti sa te afli in treaba – daca ar fi mers majoritatea poplatiei pe vehicule usoare si nu pe conserve (mentalitatea comunisto-utilitarista nu permite deschiderea la idei noi/moderne, stiu) altfel ar fi fost traficul, s-ar fi diminuat cu ceva procente poluarea si incalzirea globala, locuri de parcare ar fi fost berechet, etc etc. Eu de exemplu as fi mers si cu bicicleta in oras dar nu ai cum ca se urca Bivolii pe tine, te claxoneaza, te stropesc, e jale… tzaranie la greu.
Bai oameni, cocalarii au fost si sunt inca, iar acum si-au luat si motoare fiindca au crezut si ei ca e o „moda”. Selectia naturala isi va spune cuvantul. E reciproc valabil si pentru Asii Volanului – fiecare are cate un stalp rezervat (sau cocktail molotov, dupa caz).
Hai, capu’ sus si conduceti bine – vorba cantecului, care este.
V-am pupat.
Si zici tu asa nu?
Pai stii cum facem?Ii educ eu pe aia despre care vorbesti si o educi tu pe imbecila care a dat peste mine „doar pt ca putea”.Ce zici e fair?Am ramas cu un surub in genunchi in conditiile in care eram in lotul national juniorat handbal.Ce a zis ea?Vai nu te-am vazut ma uitam peste drum la Mc!
Te invit la plimbare cu motorul in cele mai legale conditii.Vreo 2 zile la rand.My treat si cafea si tot.Dar pun pariu ca iti trece dupa primele 5 ore!
@Inanna: cum ziceam mai sus, am circulat si eu cu motorul, ca pasager, stiu ce inseamna. daca te uiti in articol, eu am ceva cu idiotii care merg cu viteza sau pe tot drumul, NU CU TOTI MOTOCICLISTII!
In nici unul dintre randurile scrise de tine in articolul ala nu spui ca ai ceva „doar” cu aia.Ai lasat loc de interpretare anapoda.
Stii ce nu intelegi tu?Eu sunt membru al AMR!Da exact asociatia aia pe care tu te pisi (urat cuvant, dar ilustreaza foarte bine).
Tu stii ca AMR a reusit sa reduca numarul accidentelor de anul trecut prin campaniile sale si prin propaganda?Ai incercat sa iei legatura cu politia capitalei si sa ii intrebi cat de activi sunt membrii AMR?Cate actiuni au avut impreuna?Cu siguranta nu ai facut asta!!De ce ?Pt ca articolul ala l-ai scris intr-un moment de frustrare acuta.Zici ca te-ai dat cu mobra ca pasager.Personal ma indoiesc ca ai petrecut indeajuns timp in sa ca sa realizezi riscurile la care majoritatea ne supunem zilnic.O rugaminte am: casca ochii pe forumul ala mai bine!Ai sa vezi ca ne bucuram cand ni se nasc copiii , ca ne plangem mortii la fel ca oricare.I-a arunca un ochi la sectiunea de caritabile.Ai sa vezi acolo oameni care ajuta dezinteresat pe oricine are nevoie.Cauta campaniile duse.Personal voi conduce una prin licee despre importanta purtarii echipamentului.
Pana la urma articolul asta e o mizerie si este foarte prost scris.Ai generalizat din cauza a o mana de motoristi dusi cu pluta!Sunt foarte multe de discutat si daca vrei informatii corecte ai adresa mea de mail..
@Inanna: „Personal ma indoiesc ca ai petrecut indeajuns timp in sa ca sa realizezi riscurile la care majoritatea ne supunem zilnic.”
draga mea, te pun eu sa te supui riscurilor? dramatizezi inutil. in articol sunt descrise doua tipologii de motoristi. atat. ii civilizati pe aia si apoi va puteti permite sa faceti campanii. nu va mai puneti stickere cu „existam”, degeaba o faceti, daca eu va dau voua prioritate si va respect si vine un dobitoc care imi apare in fata pe contrasens, sau trecand dincolo de axul drumului sau depasind fara sa semnalizeze, doar pentru ca poate. eu pe ala il tin minte. si de el scriu.
Cate conserve iti taie calea zilnic?Cate nu iti acorda prioritate?Amice iarta-ma dar esti idot!De ce?Pt ca desi te-am atentionat ca nu te documentezi inainte de a scrie te-a durut undeva!Tu stii in ce au constat acele campanii?In afara de flyere si stickere?S-au dus campanii de avertizare asupra pericolului ne-purtarii unui echipament de protectie adecvat.S-au facut ore si ore de educare in licee alaturi de biroul de educatie rutiera.Au avut alaturi de ei in fiecare locatie cate un politist care a explicat cum a putut el mai bine ce trebuie facut si ce nu trebuie facut.
Zici ca descrii 2 tipologii de mobristi.Ok pe aia dusi cu bila ii trimiti in origini , dar ii ironizezi si pe cei care vor sa faca ceva.Ai idee ca in asociatia aia de care faci tu misto suntem 8 insi?Si asta la nivel national.8 insi care trebuie sa mai si munceasca pt a supravietui.Ce facem noi e voluntariat.
Nu dramatizez aiurea.Din cauza unei imbecile care nu m-a vazut am un surub intr-un genunchi.Asta m-a costat cariera sportiva.Din cauza unui bizon care a considerat ca soseaua e a lui am purtat guler ortopedic aproape o luna si am stat 2 saptamani in spital.
In afara de faptul ca ma calca pe nervi formula „draga mea” venita de la tine, ca sa iti raspund , nu, nu tu ma pui sa ma supun riscurilor.Dar tatuta vreau sa pot iesi cu mobra fara teama ca un alt bizon nu-mi va acorda prioritate pt ca nu ma vede sau pt ca asa are el chef!
Cand te-au facut astia pe forum idiot , zic hai ma nu se poate sa fie chiar atat de inapt omuletul.Si da ai o mutra construita fara un simt al esteticului, dar asta nu conteaza am vazut si mai rau.
Dar oamenii au dreptate.Esti gramada!pare foarte rau , dar este purul adevar.Daca articolul asta l=ai scris doar pentru trafic atunci capeti si statutul de „trist”…
Este ultimul post pe blogul asta al tau si probabil ca nici nu voi mai intra vreodata.Imi este scarba efectiv de oameni incapatanati fara argumente solide!
Seara buna dragutule hobbit!
„atat in comentariile de pe blogu’ lui, cat si in post-urile de pe aici sunt prea putine replici argumentate; parerea mea e ca trebuie ignorat sau combatut cu argumente pe care sa stea sa le digere intens, nu genu’ de replici „esti urat” sau alte replici foto/video.”
e un utilizator de la voi de pe forum.
O sa incerc sa fiu cat de cat scurt. Da, cunosc motociclisti care daca nu merg cu 200km/h prin oras, nu se simt bine. Din ce in ce mai putini, ca mor. Asta e, si-o fac cu mana lor. Dar la fel exista si ceilalti. De 6 luni nu am timp sa imi repar motorul, de cand o domnisoara vorbind la 2 telefoane si jucandu-se cu ambreiajul, a uitat ca mai trebuie sa si acorde prioritate. Ieri un prieten a trecut pe rosu cu motorul. El saracul a oprit la semafor, dar masina din spate i-a dat un imbold. Ca, deh, nu l-a vazut. Pai era in fata lui, nu in unghi mort, nu trebuia sa se uite in oglinda, nu nimic. Trebuia doar sa se uite in fata. Dar si asta e prea greu pentru unii. Intelegem ca exista oameni normali si imbecili, atat pe motocicleta, cat si in masini, dar sa te apuci sa ironizezi oameni care macar incearca sa schimbe cat de putin lucrurile, te face sa apartii celei de-a doua categorii.
P.S. Stiu ca nu ma obligi tu sa merg cu motorul, dar am cateva motive: de exemplu, pe langa faptul ca imi place senzatia de libertate pe care nu o vei avea niciodata la volan, ma deranjeaza sa fac o ora pana la serviciu cu masina in trafic, ca pe urma sa mai pierd jumatate de ora cautand loc de parcare. Si imi place si consumul mai mic pe care il are motorul meu (nu e monstru de 5000cc cu 12 cilindri in V). Si mai sunt, dar deja m-am lungit mai mult decat vroiam