Din 25.000 de oameni întrebați, publicația britanică WhatCar a făcut un top al celor mai fiabile mașini cu maxim 5 ani vechime. Dacia e pe locul 10.
Întâi de toate, rețineți că e vorba de mașini noi, care ar fi aiurea să se strice. Apoi, vorbim de o națiune care a tot avut mașini și știe să le întrețină și să le exploateze. Pe românește, nu iau mașină cu motor de 1 litru ca să o forjeze. Nici Dacia, nici Suzuki, nici Mini. Le iau ca să meargă normal cu ele. Se duc unde au treabă, se întorc, fac reviziile la zi, mai scapă din când în când benzină premium în ele și atât. Nu încearcă să prindă 200km cu mașina cu motor de 1.4. Nu sar peste revizii. Nu iau gropile cu 100 la oră. O lasă 20 secunde să se încălzească înainte să plece cu ea.
Mă uitam la o discuție pe un forum, oamenii se plângeau de fiabilitatea cutiilor automate la mașini second hand, dar toți refuzau să schimbe uleiul când o luau, că “nu e nevoie”. Aham. Vrem să meargă, dar când e să îi arătăm un pic de grijă, lasă că nu îi trebuie, mai merge 2-3 ani așa. Până pică de tot, și după aia ne plângem că nu sunt fiabile. Dați-vă jos căștile când mergeți pe stradă, ascultați câte mașini huruie în moduri oribile, credeți că proprietarii se vor plânge când vor pica de tot și va costa reparația de 3 ori mai mult decât dacă ar duce-o acum în service?
Asta e fiabilitatea.
Am o Dacie luata de noua in urma cu 6 ani, ieri am avut prima cheltuiala neprevazuta – am inlocuit primul bec ars, faza scurta H7, 16 lei „gaura” in buget. In rest pana acum doar revizii la timp si consumabile. Urmatoarea masina va fi foarte probabil tot Dacia.
Deci da, tind sa cred ca topul este adevarat.
3 ani, 3 becuri. Tot H7. Toate faza scurta. Da, o pornesc intotdeauna. Tot Dacia. Becurile inlocuite au fost osram. Poate ar trebui sa incerc cu philips sau altceva, desi la astea imi place nuanta luminii. Erau original spare.
La o Dacia Logan Ambition din 2005, motor de 1.6 MPI n-am schimbat aproape nimic neprevazut pana in 2021 cand am vandut-o. Totusi, bara si aripa stanga de pe fata le-am schimbat pentru ca un prostalau m-a lovit in parcare in anul de gratie 2020. Noua masina e tot o Dacia Logan Confort din 2021, ECO-G 100 si sper sa ma tina tot atat. Am vrut Duster dar, pana la urma, am gandit-o pe toate partile si nu-si avea rostul pentru drumuri facut preponderent in oras.
Norocosule! Tot de vreo 6 ani o am și eu, în fiecare an cel puțin un bec a trebuit să schimb. Bine, altceva nimic, dar cu becurile mă terorizează 😁
Daciile voastre au becuri? Dar de ce? Nevestele nu pot spala si pe intuneric?
@bosulean
Tu a câta oară ai băgat ulei săptămâna asta în Seria 3-ul tău bășit?
Mdea. Becuri, becuri, becuri. Cam la 5k se arde ori unul, ori celălalt. Chit că le schimb în pereche.
Pune LED.
Am o Dacie Dokker facuta in Maroc, am avut probleme cu ea din primul an. In 5 ani s-au stricat multe la ea (partea electrica da rateuri, o usa nu se inchide bine). In garantie au mai reparat cate ceva cat sa treaca de cei 3 ani de garantie. La 5 ani distanta fac planuri pentru o alta masina similara ca pe Dacie nu ma bazez la drumuri lungi.
Nu mai e Dacie echivalenta cu Dokkerul, acum daca vrei ceva asemanator trebuie sa iei Renault
Am luat acum cateva luni o Skoda Octavia 3 SH 2.0 TDI( deh si masina precedenta tot Skoda a fost). In prima saptamana am schimbat uleiul si filtrele, uleiul la cutia de viteze, lichidul de frana si am schimbat distributia. Am preferat sa schimb toate consumabilele si sa nu ma bazez pe vorbele fostului proprietar ca a mai schimbat el una alta.
Si distributia?
„O lasă 20 secunde să se încălzească înainte să plece cu ea.”
Ceva nou
Nu e nou. Scrie în manual. Problema e ca în Germania (de exemplu), nu ai voie sa arzi gazul pe loc…
E valabil doar pentru cei mai frigurosi.
Ii crapa motoru daca o incalzesti in mers. De obicei se pleaca de pe loc cu a 5-a direct in 160 asa ca ai nevoie sa incalzesti motorul minim 20 de secunde.
E bine sa lasi 20-30 secunde la pornire sa ajunga uleiul peste tot inainte de a accelera, valabil si vara.
Ia ca vin eu și zic : Dacia e o teapa din punctul meu de vedere! De ce : am luat de la ei in 2017, o masina (nouă) cu cutie de viteze robotizata easy-r . Am luat-o în deplina cunoștință: am zis ,iau o masina cu minim de dotări, confort,putere, pe care sa o utilizez in mediul urban. După 15 000 km a început sa se manifeste o problema care se manifesta si la mulți alții – masina trepideaza puternic la marchearriere și pornit de pe loc; cauza se pare ca este o proiectare defectuoasa a ambreiajului cuplat la aceasta cutie de viteze…având garanție, reviziile anuale le-am făcut doar la ei , asa ca la acei 15 000 km, comunicandu-le problema , mi-au reglat/schimbat ambreiajul, acțiune ne-inscrisa in cartea mașinii….la 25 000 km problema a reapărut, dar masina a ieșit din garanție…ma duc la ei sa fac revizie și le spin ca a reapărut problema , răspunsul lor este ca ei nu au identificat vreo problemă…in conditiile in care trepidațiile sunt vizibile și audibile din exteriorul masinii (ne și salutam pe strada cei cu mizeria asta de easy-r , ca ne auzim 😀) ….am facut gură și m-au rugat sa ma adresez la Vocea Clientului…am trimis vinerea trecuta mail acolo, nimic….am revenit ieri….deci sa recunoască problema și sa scoată o rezolvare , de ex un ambreiaj proiectat altfel, pe care sa poți măcar sa ti-l cumperi și montezi pe banii tai ? No, ca românii nu se aduna și să dea în judecata producătorul care a vândut astfel de produse…a, când am plecat de la service, era în curte un Logan III cu mecanici în jurul lui, și unul la volan care o accelera pe loc…scoate un fum negru…si având țeavă de evacuare aia scurta (sa faca economie) , fumul ala mai mult întra în masina decât sa se duca in alta parte 😀…si am văzut ca mai au și alte mizerii la modelele astea noi pe care vor de la 16 000 euro în sus : lipsa bec in torpedou, centura nu e reglabila pe înălțime etc
Cutia aia o am pe o Astra H luată de nouă care acum are 140kkm. Așa e ea și nu ai ce-i face. Transmisia asta e ultima problemă.
Ambreiajul la easy r e o petardă la motorul pe benzină. Mare ghinion. Se întâmplă și la case mai mari. Vezi Hyundai.
– Bossule, am un pretenar care vinde un X5 beton la preț bun. Pentru tine, preț special.
– Da de ce îl vinde dacă e beton ?
( Au urmat niște minute cu tentative de convingere, după care decisiva).
– Trebuie să-i schimbe cauciucurile. 1000 de euro patru cauciucuri noi ? Bă ce dracu, e avion ? Mai bine îl vinde.
Discuția a avut loc acum trei zile, nu am găsit-o pe ceva site obscur de bancuri.
Am avut un coleg care a dat peste 2000 eur pe un set de roti pentru o vechitura de audi. Lui i se parea absolut normal pretul desi costul era cel putin cat un sfert din valoarea masinii. Nu era roman..
E normal ca la o mașină mai veche, mai ales daca are jante mai mari/atipice, sa coste un set de cauciucuri cat mașina. Asta nu înseamnă nimic.
Masinile vechi au destul de rar dimensiuni atipice, spre deosebire de generatiile mai noi.
@Add: ești foarte mic în gândire dacă crezi că numai străinii bagă bani mulți în mașinile lor, deși sunt vechi.
Prea mulți folosesc termenul de „fiabilitate” fără sa știe ce inseamna…
Eu sunt curios daca Dacia mai are probleme cu rugina dupa ce iese din garantie. Am avut una 12 ani, as mai fi tinut-o dar am zis sa rugineasca la altul. Tinuta in garaj, a necesitat reparatii de tinichigerie in garantie.
In rest absolut decenta. Dar sa o iei ca sa o dai dupa ce expira garantia.
Dacă îți permiți sa pui la fiecare 5 ani , 2/3 din prețul de achiziție al uneia noi…
Primele generații de Logan aveau o tablă care, in câțiva ani se făcea de ziceai că a stat in deșert 20 de ani
Probleme cu rugina au avut Loganele fabricate 2004-2006 pentru ca erau partial scufundate in zinc.
Din 2007 au fost scufundate integral si probleme au fost atenuate.
De la Logan II nu am mai auzit de probleme cu rugina si nici nu am vazut ruginite.
Nu stiu cine a facut clasamentul ala dar vw trebuia macar in primele 5…
E pe 22. Acolo unde merita.
Mini e varu mai stricacios de la BMW. Am ras
primul logan, 2006, 1.5 dci, de firma l-am primit in 2015, pe la 170k de km, condusa in principal de 3 oameni si secundar de cine stie cati altii.
pana sa ajubna la mine a avut parte doar de reviziile uzuale, la service dacia, la 10-15k de kilometri si chestii care nu s-au scris in carte.
pe la vreo 180k am schimbat ambreiajul, la 210 amortizoarele fata au fost considerate prea moi si schimbate, la 250 distributia. in tot timpul asta si ulterior pana la 320 cand am dat-o am schimbat nenumarate becuri. osram, philips, bosch, noname, whatever. la 6 7 luni le schimbam in set. becurile „e boala lor”.
in 2019, la 320k, cand am dat-o avea urmatoarele probleme: tinichigeria… testul pisicii era mai degraba ala tigrului. undeva in sistemul electric exista o buba… apareau tot felul de anomalii in functionarea diverselor accesorii electrice, dezaburitor, radio, aer conditionat, priza 12v. compresorul a/c mergea cand dorea dansul, separat de problemele electrice. in conductele de aer spre habitaclu probabil era mucegai gramada, pe langa faptul ca am gasit o data o vrabie moarta care a lasat un miros specific in interior. ambreiajul dadea primele semne de oboseala (aici e foarte probabil si vina mea… tind sa abuzez ambreiajul). banda aia care asigura circuitul airbagului din volan era intrerupta.
masina a mai fost folosita inca 1 an si vreo 20k de kilometri de alti colegi pana sa fie casata.
al doilea logan a fost logan 2, tot 1.5 dci, de data asta cu turbo, 2019, primit la 70 km. 70, nu 70k. in prezent are 60k de kilometri, reviziile uzuale la 15-20k de km, n-are nici pe dracu. ah, ba da, la 6 luni schimb becurile. am mai zis ca becurile „e boala lor”?
de mers merg cu ele fara grija. nu ma dau jos si o iau pe sus la linia de tramvai. pur si simplu nu incetinesc. drumuri de pamant gramada, noroi, praf, santiere. abuzate maxim.
in opinia mea dacia merita un loc mult mai sus. nu sunt convins ca lexusurile alea ar fi rezistat la ce am facut eu cu loganul.
ah, un pet peave.
ala vechi avea la butonul-incuietoarea portbagajului o bucatica de plastic sub care, daca il apasai cu degetul mare, bagai degetul arataor si ii dadea un impuls de ridicare capacului. genial. sa-i dea dumnezeu sanatate inginerului care l-a conceput.
la alte exemplare, alte sau aceeasi generatie sau modele, lipseste. plm, au facut economie de 5 centi. as plati fericit 100 de euro in plus pentru cacatul ala de plastic.
Dupa ce am schimbat triplele spate (facea ca pomul de craciun cand apasam frana), am pus becuri cu LED pe pozitii si frana. Macar nu mai cosuma atata curent si nu mai oxida contactele.
Am schimbat si termostatul, ca mergea motorul prea rece.
A, si mici ajustari la maneta de stergatoare ca sa nu mai fie fix alea 4 secunde, a doua plafoniera pentru in spate, ceva insonorizant, filtru de habitaclu ca mestecam praf, de-astea. ideala pentru hobby.
Senzatie de barca, da’ cine trecea prin gropi fara sa-i pese?
„in opinia mea dacia merita un loc mult mai sus. nu sunt convins ca lexusurile alea ar fi rezistat la ce am facut eu cu loganul.”
Așteptări diferite. Loganul ăla duce mult, dar 100% zdrăngăne toate plasticele pe el. La lexus, dacă zdrăngăne un plastic, face proprietarul spume.
ubercool, pai ala e miezul problemei. ca nu zdranganea nimic pe el. si nici pe asta nou.
Știi că distribuția la 1.5dci sa sechimba la 60k, nu 270, da?
„nu știu ăia care au proiectat mașina, eu știu mai bine”.
Ai pe logan curea de Kevlar de ai schimbat-o la 270 de mii ? Mai taie din ele.
eu va zic ce era in cartea de service, pe care cel putin mie, mi-au cerut-o baietii de fiecare data. daca a mai fost schimbata o data in primii 170k fara sa fie trecut in carte, n-am de unde sa stiu iar dintre cei 3 soferi anteriori unul e mort, altul e plecat din tara dinainte sa ajung eu in firma iar al treilea n-are treaba cu mecanica auto nici cat mine.
cert e ca de 170 la 320 cat am tinut-o eu, a fost schimbata doar o data.
poate, fiind varianta de top, avea inclusiv oglinzi incalzite, primul „proprietar” fiind director in firma, avea si chestii mecanice mai de doamne ajuta. sau poate pur si simplu a fost un exemplar din extrema pozitiva a clopotului lui gauss.
Azi vazusem un golf 5 ce scotea un zgomot de frecat metal pe metal, ba da tare de se auzea toata strada.
Cat despre motoarele mici ca daca le turezi se strica, ca sunt fortate, e doar o impresie eronata. Eu am facut cam 30.000 km prin europa cu 1.2 aspirat, mers pe autostrada cu turatii de 3500…4500. In germania tin minte cm mers juma de ora cu 5000 turatii la 150 kmh pe portiune fara limita.
Motoru dupa 8 ani si 117k km n-are nimic.
E vorba de motoarele turbo cu 3 cilindri.
Adica alea de 0.9L, 1L, 1.2L.
Kuga de 1.5L are tot 3 cilindri., de exemplu…
Sa mai spunem ca la 130 la ora loganul consuma 14 litri?
Dacia logan luata in 2017, făcut 130k km in 1,5 ani. Niciun leu băgat în ea.. facut accident, daună totală primit 8500e de la asigurare
Plătisem 11700 pe ea
plata adevărată este că ai scapat cu viață bine-mersi în urma unui accident soldat cu daună totală.
@mobutu
A fost destul de lejer accidentul dar din daunele rezultate a dat mai mult de 75% din valoarea de piata..
Posesor de logan 2, 2020-sept, 1.0 tCE, cu GPL de fabrica (ca voiam repede, de pe stoc si nu se mai producea 0,9 cu turbina), 45k kilometri. Am cumparat revizii incluse 5 ani/100k de km si le-am facut la 30k de kilometri, respectiv 1 an (whichever comes first). Am platit ~4200 lei pentru cele 5 revizii si garantie extra 2 ani.
Probleme:
Bate motorul si se aude ca un mini-elicopter in torpedo. Am schimbat o data un tampon pe garantie. A revenit zgomotoul dupa 5k de km. Am schimbat al doilea, a revenit dupa 2k de km. Asa face toate, refuz sa imi mai bat capul.
Senzor presiune GPL picat la 20k de km. Reparat pe garantie dupa 2 luni si mailuri la vocea clientului si ANPC. E boala lor, asa face.
Pe la 35k de km inceput sa tremure la rece, la plecarea de pe loc. Ambreiaj ecologic, dupa ce se incalzeste nu mai face. E boala lor, nu imi mai bat capul.
Cand speli parbrizul cu geamul de schis sau ploua si ai un pic geamul deschis, apa se scurge fix in butonul de deschidere geamuri. Defect de proiectare. Asa face toate.
Cost achizite (cu rabla): 10.500 eur. Oferta buyback dupa 2 ani, 9500 Eur. Pot sa traiesc cu cele de mai sus inca 2 ani, la costul asta de exploatare.
Nu e un rezultat rau pentru Dacia, nu?
Singura Dacia pe care am avut-o in familie a fost 1300 si a mers zeci de ani doar cu grija lu’ tata. Ulei si filtre schimbate la timp, cauciucuri ok, pus mana si schimbat tot ce trebuia cand era nevoie.
De fapt asta a fost reteta cu toate masinile pe care le-am avut de-a lungul timpului, produse de diferite natii. Toate au mere bine atata timp cat am avut grija de ele si am facut reviziile la vreme.
Mai, fara suparare, 1300 s-a fabricat pana prin 1984-1985. Deci, in perioada respectiva, ce cauciucuri ok punea tatal tau pe ea ?
@Adib, până în 1985 în România nu existau cauciucuri pentru mașini, pe jante se înfășurau mațe de porc sau sfoară. ,,cauciucuri ok,, poate să însemne Danubiana noi, schimbate la timp.
@paco underrated comment of the day!
Ma doare burta de ras, mațe de porc =))
Aven la firma Dacia Sandero 1.5 dCi care au ajuns la 300.000 – 320.000 km, consum incredibil de bun (5%), fără sa pice ceva (nu punem la socoteala discuri&co). Dacia Dokker nu a fost ce trebuie, blocul de lumini/claxonul fiind un chin care ne-a făcut sa scăpăm de ea. Mai avem și o Dacia Sandeo 1.2 care este fiabila, dar cu un motor puturos.
Mi se pare usor inutil sa faci un astfel de top intervievand propretarii, ca asa n-ai cum sa scoti doza de subiectivitate din el. Raportul anual TÜV mi se pare o modalitate mult mai buna de „a lua pulsul”. Acolo ai vreo 250 de modele pe categorii de vechime de pana la 3, 5, 7, 9 si 11 ani si procentul aferent de defecte grave constatate la inspectia tehnica periodica. Mai mult, in cazul celor de la TÜV ai un esantion de vreo 10 milioane, care e usor mai mult decat cei 25k de propretari intervievati de englezi. Editia noua apare saptamana viitoare.
Nu neaparat, poate intre 2 ITP-uri eu repar masina de 10 ori si ies mereu curat la control. Mi se pare mai exact sa-l intrebi pe proprietar de cate ori a ajuns cu masina in service.
Intr-adevar procedura de culegere a datelor e foarte importanta, nu sunt date referitoare la asta in articol asa ca nu stim cat de relevante sunt rezultatele.
Dacia Logan, 0.9, manuala, luata in 2019 cu 9400e. Nu am avut nici cea mai mica problema cu ea si am vandut-o in august 2022 cu 8100e.
Am luat tot Dacie, Sandero cu motor 1.0 GPL. Consum pe GPL 6.7/100 km. Este o masina economica, cu dotari ok la bani ok. Au existat anumite modele cu probleme (cele cu motoarele 1.0 sce, 1.2 tce, cele cu easy-r), insa per total Dacia mi se pare ok.
Și cum ar trebui să trateze un producător, cele câteva modele cu ‘probleme’ ? Să încerce să le remedieze, să ofere variante de trade-in avantajoase pentru clienții care le-au cumpărat și nu au probleme în utilizare și ar pierde foarte mult la încercarea de vânzare a lor pe piața sh ? Că acum Dacia practică metoda pipi pe client…
Dă mai bine un Mertzan SH față de o kia noua. Așa arăți și tu că ești bogat dacă altceva nu ai ce sa arăți.
Ce minte îngusta ai, tu ai impresia ca toată lumea își ia mașina premium SH ca sa epateze? Ok, lasam la o parte cocalarii care învârt bani nemunciți sau naivii care cred ca o mașina premium se întreține cu bani de alune, îți garantez ca majoritatea celor care aleg varianta premium SH își bazează decizia pe: confort, siguranța, dotări, confort, confort, confort, confort. Și la urma urmei, ce te f grija ce face fiecare cu banii lui?
Mini pe locul 3… cand am vrut sa imi iau cred ca era marca cu cele mai multe probleme gasite pe forumuri. Concluzia proprietarilor era ca iti iei dar iti asumi ca apar probleme. Poate au ajuns la noi cele mai proaste.
Dacia, no comment. O masina extrem de cinstita.
Ca sa nu mai zic de mizeria de Suzuki. Șansele sa prinzi una buna sunt mai mici decat cele de la 6/49
Vorbiți de noi sau SH?
Tata – posesor de Skoda Octavia 2 luata de noua in 2007. Anul asta va face 1000000 km cu ea. Nu a umblat la motor sau la injectoare niciodata, a facut reviziile normale, a schimbat distributia de fiecare data la timp, ce mai trebuia schimbat la roti, dar motorul e neatins. Mie asta mi se pare fiabilitate.
Tatăl tău e un om responsabil dar și foarte norocos. Taica-meu și-a luat un Fiat de nou, tot in 2007, la primul schimb de distribuție la service-ul dealerului, i-au rupt prostii prinderile de la capacul de distribuție și l-au prins înapoi cu șoricei. Nu a observat pe moment. De atunci mașina a căpătat un tremurat de care nu a mai scăpat nici pana in ziua de azi. Părerea mea e ca mecanici sunt in mare măsura responsabili de scăderea fiabilității unei masini.
O medie de 200km/zi.
Pe acasă mai ajunge?
Octavia 2, 1.9 TDI – e o masina legendara.
Te duci la service cu ea, toti mecanicii o stiu, se baga in seama, te complimenteaza.
Te intalnesti cu alti posesori, nici nu se mai pomeneste, e direct un tras cu ochiul prietenesc.
Boss, masina aia n-are moarte.
Am facut cu ea Portugalia, Spania, Suedia, Polonia, Turcia. Zapada, praf, moloz, forje, drum intins.
O am din 2005, are vreo 450.000 si absolut nimic schimbat pe ea in afara de consumabile plus telescoapele si bucsaraia anuala.
Motorul ala e o minune a tehnicii.
Laurentiu, inainte sa imi dea loganul de care vorbesc mai sus mi-au dat o suprenova, pe la 260k. am dus-o in 9 luni la 350k cand a picat sistemul electric de tot.
faceam naveta bucuresti targoviste luni-sambata plus ce ma mai plimbam prin targoviste cu ea. eram undeva intre 1200 si 1500 de kilometri pe saptamana.
cand am terminat cu targoviste, au venit ploiesti si alexandria si turnu magurele. 150, 200 respectiv 300 de km, combinate, dar zilnic.
am colegi, mai tineri, care fac sinaia, craiova sau chiar tulcea zilnic. asta ultimu, i-am zis ca e dus cu capul. sa ceara dracu cazare acolo, mai ales ca i-au dat o coaja de dokker, care a fost busita grav de alti doi iniantea lui iar pentru pneuri noi nu sunt bani. merge pe sarma.
@Laurentiu da, mai ajunge. Si Octavia o foloseste doar pentru munca. Este geolog si face studii geotehnice deci trebuie sa se deplaseze pentru foraje. A implinit 70 anul asta, munceste 6 zile pe saptamana si castiga in jur de 150000 eur /an. Daca mai ai intrebari iti rapund cu placere.
150.000 euro/an și merge pe coclauri cu O2 de 15 ani? Și n-a băgat bani în ea?la meseria și venitul lui, trebuia sa conducă Land Cruiser sau Amarok…
A bagat bani in ea cat a trebuit ca s-o intretina corect. Si nu vrea alta masina pentru coclauri. A luat-o de la inceput cu pachet de drumuri grele si ii ajunge. Pentru dat mare la mall are un Audi A6 3.0.
comme toujours, francezii au bulan…
Cred ca toate topurile astea de fiabilitate au fost comandate de Toyota/Lexus
Aia sunt fani VW.
In Romania nu intereseaza sa fie intretinuta prea tare, ci sa aiba km putini, sa nu fie lovita, sa consume putin, iar omul sa se simta ca l-a pacalit pe vanzator sau ca a facut o foarte buna afacere.
Am cumparat din Germania o Octavia 3 RS break, cu 192000km,masina fara nici un element revopsit, cu toate reviziile la zi. Cand am adus-o in tara, i-am facut constatare generala, i-am pus placute frana noi, am schimbat distributia, revizia. Spalata la 3 zile si de la plin la plin. Eh, cand s-a pus problema sa o vand, lumea nu se inghesuia foarte tare, ca aveam km multi si pret prea mare pt ei. Dar, aveau foarte mult succes masinile cu km putini, dar mai vechi si mai ales alea care sunt chilipir. Ma gandesc ca alea vin si cu o gramada de probleme.
Aveam si exemple de oameni care spuneau „pai de banii astia iau logan full sau Duster noi si nu bag nici un ban”
Romanii sunt prea avari si prea prosti cand e vorba de cumparat SH.
NU exista masina de 10 ani fara minim 200.000 km.
„Stai, ca o fi, c-o pati, ca asa DAR ASTA ANUME…”
Nu exista.
Ce vorbesti, Mihai. Sunt o gramada, in special pe benzina.
Hmm, 15k * 10 ani = 150k
Esti sigur Mihai?
Mihai, am o octavie 1.9 tdi din 2006. Primul si unicul proprietar… Are undeva la 90k. De ce? Dupa ce am luat-o am inceput sa ma tot „impiedic” de masini de firma… Si uite asa, a stat masina mai mult prin garaj si cu km putini… So… Exista…
A zis bine cineva ca ani făcut top asta pe marginea drumului. Toyota a rămas un MIT! Am avut și mi-a făcut doar probleme și am tot văzut foarte multe oprite pe marginea șoselei cu capota ridicată. De check engine nu mai zic.
fraieri ăia care au răspuns la studiu. geani cu mail fals știe mai bine. nu îl păcălește nimeni pe el. a văzut el că e plin de toyote pe marginea drumului.
@vali Bănuiesc că nu ştie cum arată sigla Toyota. Confundă cu Ford, ceva.
Anul trecut veneam de la Constanta spre Bucuresti si am trecut pe langa doua X5-uri, un Superb si ceva Logan-uri oprite pe banda de urgenta, cu capota ridicata.
Or fi fost Toyote sub acoperire.
Nu știu exact cum este făcut acest top sau altele insa mi se pare o diferență foarte mică între poziții, practic de la 1 la 10 sunt doar 5 procente sau mai puțin.
Spun doar 5 procente în sensul dezbaterilor aprinse și interminabile de pe internet pe acest subiect.
Topul asta e o gluma. Kia și hyundai sunt aceeasi tehnologie. Kia are și 2 ani in plus garanție.
În topurile serioase, Dacia si Mercedes sunt ambele pe locul 15 la fiabilitate, din motive opuse. Dacia are puține dotări și nu prea are ce sa se strice, Mercedes are infinit mai multe, și mare parte e chinezărie. Senzori, butoane etc
@Mihai C – „NU exista masina de 10 ani fara minim 200.000 km.”
am o corolla 2008, luata 2nd hand pe la 104k km, de atunci fac undeva la 7-10k/an, sunt pe la 160k acum si masinuta are 14ani (o folosesc doar la cumparaturi, plimbari in afara si concedii, autobuz sau trotineta prin oras).
la service a primit in ultimii 8 ani de cand o am in ordine: (pe langa revizia anuala ca nesarind de 10k km nu cred ca e necesar mai des)
– curea accesorii in prima saptamana de la achizitie ca a trecut de 104km cand trebuia schimbata
– 2015 ian infundat EGR, curatat la service ca schimbam cand zicea masina (afiseaza semnal de schimbat la 1600 turatii, am invatat lectia 1900-2200 acum)
– baterie in prima iarna (era bateria originala, avea 6 ani)
– placute de frana prin 2016
– discuri fata prin 2018
– revizia din 2018 a fost vreo 2k ron cu schimbare ulei prin cutie (manuala), si maruntisuri
– 2018 desprindere scut termic – ceva lipire in 5 minute (revenita dupa o tura in grecia pe coclauri in 2021)
– 2019 parbriz ciobit schimbat la firma terta
– 2019 modul control airbag – un rahatel de plastic vreo 300 ron s-a aprins si l-au schibmat
– 2019 ambele becuri faza scurta cazute la 3 sapt unul de altul (la primul la service am intrebat daca nu e mai bine sa le schimb pe ambele – nu e, la 3 sapt alta persoana a preluat masina si ii zic faza – dar de ce nu ati schimbat ambele becuri ca asa sunt facute tin cam 10 ani si pica impreuna, eu – am vrut dar mi-a zis colegul ca nu trebuie)
– 2020 bateria iar si la o saptamana cam 250 ron „reparatie alternator”
– 2021 set arcuri spate
– 2022 sub masina e rugina sanatoasa. posibil si stilul meu de a conduce putin o afecteze
urmatoarea masina va mai fi toyota? nu sunt inca sigur, as prefera sa trec direct pe una de inchiriat autonoma cu abonament, planul meu era sa tina asta pana apar alea, cu rugina de sub ea nu stiu ce sa fac, probabil trag de masinuta pana nu mai merge si asta este
ps. 1.4 diesel, ce au vrut/cerut aia de la reprezentanta la revizii aia am facut. 6150 E la achizitie, vad pe la 3.5 – 4k euro pe olx anunturi
Între timp a apărut și noul raport TUV, și nu prea seamănă – 11% probleme cu Logan de 2-3 ani și 18% probleme cu Duster de 4-5 ani. https://www.adac.de/news/tuev-report/