Technischer Überwachungsverein e un fel de Inspecţie Tehnică Periodică, numai că pe bune. Maşinile noi înregistrate in Germania trebuie verificate de TUV la 3 ani de la fabricație şi apoi din doi în doi ani. Anual, raportul TUV face un top al celor mai fiabile maşini. Anul ăsta, draga noastră Dacie Logan a ieşit pe ultimul loc, având cele mai multe probleme tehnice în categoria “maşini vechi de 3 ani”, în ligă cu Fiat Panda şi Renault Espace. La categoria “maşini vechi de 10 ani”, Ford Galaxy şi Ford Ka sunt pe podium. Toyota domină topul la ambele categorii, cu Prius, Yaris, Rav4 şi Avensis, ceea ce e ciudat, pentru că vorbim de Germania.
sursa
Abia astept sa dispara cutiile astea de pe strazi. Cand vad logan, parca vad o polițist mancand seminte :))
Aşa cum Daciile 1300 exportate au revenit dupa ’90 în România, în curând va începe şi repatrierea Loganurilor date la export… Iar în rubricile de anunţuri toate Loganurile vor fi declarate ca fiind rulate numai în Germania…
Probabil ca dupa un timp nemtii uita cat au platit pe masina si se asteapta sa ofere confortul uneia care costa dublu. Are destule defecte loganul, dar fiabilitatea nu e o problema.
Eu cred ca problema nemtilor cu Loganul este ca EXISTA! Mi-e greu sa cred ca masinile chinezesti sunt mai fiabile decat Loganu’
Dacia mai tot timpul, incepanad din 2005, a avut probleme in Germania (criza ADAC, parca)…cu toate astea vanzarile au fost bune in Germania.
@Marian : Sunt tare curios ce cutiuta ai tu de te umfli in pene….
Ar fi misto si un top cu costurile de remediere a problemelor, Dacia ar fi destul de sus presupun.
@klu a venit direct de pe bmwclub.ro … tu ce crezi ?
@Marian la cate loganuri sunt pe strazile patriei nu ai cosmaruri ?
Toyota si Mazda au de ani buni o pozitie de top in Germania, la capitolul dotare/fiabilitate. Asta e dovada ca nemtii sunt niste tipi mai normali decat credem…
Problema este pusă greşit. Să luăm cazul Germaniei: aici, o Toyota Prius nouă costă un pic peste 22.000 de monede de 1 euro. În aceeaşi ţară, o Dacie Logan costă undeva pe la 8000 de euro. Nu cred că mai are rost să explic de unde diferenenţa de preţ şi ce înseamnă aceasta la nivelul unei maşini de, să zicem, 3 anişori. Aşa şi Manchester United e un pic mai bună decât Oţelul Galaţi
Interesant ar fi sa vedem si defectele constatate, e suficient un bec ars sa nu treci TUV-ul. Tot interesant mi se pare si faptul ca Loganul are un rulaj mediu de 52.000km pe an, printre primele locuri in top.
@Marian: Atata dai, atata face. Asa-i si in cazul tau, nu ne asteptam la minuni de la unul care vede polițiști mancand seminte pe strada.
PS: Nu o sa uit niciodata cum nazistii au rasturnat Loganul in testul elanului cu trei jante de aliaj si una de tabla de alta dimensiune si dezumflata (roata de rezerva). NICIODATA !
@Marian: Strugurii-s acri?
@klu: Probabil are un BeaMVeu de vreo 15 ani, care nu se compara cu Loganu’.
Una rece, una calda: https://www.autobild.de/artikel/wertverlust-auto-bild-wertmeister-2326703.html . Daca am inteles eu bine, Dacia se afla cu 3 modele in topul masinilor cu cea mai mica devalorizare in euro.
Astia de la Dacia sunt ca aia de la RDS. Toata lumea se plange de ei, dar toti au net de la ei. Daca n-ar avea nu s-ar plange. De ce au mai multi, de aia se plang mai multi, dar insista.
Logic, nu?
Dar cum, toata lumea stie ca Audi si bmw sunt cele mai fiabile!? Masini nemtesti, domle. Da, clar e falsificat, e o conspiratie menita sa scoata bijuteria aia pe ultimul loc. Atata dai, atata face, asta e.
M-a mancat undeva sa trimit si la alti colegi de birou topul, toti fani masini germane second hand… rau am facut, pentru ca laitmotivul discutiei este: au platit japonezii sa iasa pe primele locuri.
Topul complet pe ani de fabricatie si defecte https://www.vdtuev.de/news/tuv-report-2011-die-zukunft-gewinnt
+1 Lucius Fascius
Conduc Logan de vreo un an, in care am facut cu ea aprx 44.000 km. Masina e de firma, si cand am luat-o eu avea deja 90.000 km. Ca sa intelegeti masina, e un Logan MCV 1,6 16v 105 CP, jante aliaj, clima, etc. Da, stiu, astea sunt stock la unele masini, dar nu in acelasi buget. Cu exceptia unui cap de bara distrus inainte de a primi eu masina, nu s-a schimbat NIMIC major pe ea. Becuri ce schimb mai des (in special alea de pozitie), dar in rest nici o problema majora. Eu zic ca pt o masina veche de 5 ani cu 134.000 km la bord (tarata mult prin noroaie si drumuri rele), tine extrem de bine. Conteaza mult pana la urma cum ai grija de ea si cat noroc ai sa nimeresti o masina buna.
In Romania, Loganul e o masina excelenta, trece borduri mari, se descurca bine pe gropi, e suficient de ieftina sa nu iti para rau de ea.
La nemti e suficient sa se auda oleaca de scartaiala ca sa strambe din nas.
Restul e politica.
Un procent de 12.5% inseamna ca 7 din 8 posesori NU au avut probleme cu ea si asta justifica prezenta unei „mase critice” de posesori de Logan care sunt multumiti de masina dar si a unei minoritati vocale care poate sa demonstreze oricand si in orice mod ca e vorba de o masina proasta. ‘yota are o prezenta totusi mai slaba pe strazi decat asa-zisele marci comune deci nemultumitii sunt in valoare absoluta mult mai putini decat la orice alta marca, de aici si renumele de fiabilitate. Da’ acum serios, una e sa iti plimbi femeia cu o japoneza si alta cu o romanca
Ah, cum stă Polo-ul meu pe locul 10 în topul de 10-11 ani printre merțane și porșane mânca-o-ar tata…
@Marian:
Amigo, se vede ca nu ai femeie
@jugend: ai dreptate, marian pare genul care nu fute. mai ales când e vorba de maşini. pun pariu că nici permis de bicicletă n-are.
e o conspiratie a francezilor. se vand multe loganuri in nemtia, care, pe data de 05.04.2012 vor exploda toate. Practic, asta este razbunarea pentru razboaiele mondiale.
Dom’le, eu n-am habar de masini. Dar stiu statistici si ca la ele conteaza foarte mult cum le calculezi si cum interpretezi.
Depinde foarte mult ce motive au avut sa se planga, daca erau motive strict tehnice gen ca li s-a stricat ceva sau ca era ceva de comfort ca de exemplu ca s-a lasat perna la scaun prea mult.
Romanii le au foarte prost cu finisarile de detalii minore, se accepta un schimbator de viteze care trebuie sa se roada inainte sa mearga usor, bord care se mai scorojeste la soare…
Nu Dacia are probleme in Germania, ci Germania are probleme cu Dacia…
DUHUL, Dacia intradeva are probleme, vezi diesel de 65 cai si problemele cu pilitura. Pe langa asta Dacia e masina de flota in Germania, masini cu 2-3 soferi care le tarsaie in medie 52.000km / an.
O masina care sta bine in top e Toyota Prius care e alergata in medie 40.000 km / an.
Luam diferenta de 12.000 km pe an, diferenta dintre masina de proprietar si masina de firma (ca nici nemtii nu tin la masina firmei ca la masina personala) si observam la fel ca Dan ca 7 din 8 masini trec inspectia TUV.
Statistica asta nu-i atat de neagra pe cat o fac titlurile teribiliste.
„… ceea ce e ciudat, pentru că vorbim de Germania.”
In Germania se vand cele mai multe masini japoneze din Europa. Acolo au si un pret mult mai bun de revanzare, fata de Romania.
@klu: Nu ma umflu in pene, nu am masina deloc si nici nu imi trebuie. La nemti e super ok bicicleta.
@jugend: Avem, avem si fomeie si copil
@ady: Stau chiar acolo unde zice subiectul. Dacia ramane dacie, si peste 300 de ani, va fi aceiasi trompeta facuta din topor.
@Radu-Mihai: Stim ca ai logan si deasta
Nemtii cumpara logan-uri sa care marfa/materiale de constructii cu ele, stiu ca sunt cele mai ratate masini. De ce ai da 10-12k euro pe cutia aia ?:))
Am de la firma un logan 1.6 DCI(rosu).
Din aprilie 2010 pana maine, cand imi iese din garantie, am facut 100.ooo km
Masina folosita ca techsupport in telecom zone rurale, 50% din timp merge pe drumuri pietruite sau de pamant.
Fac offroad cu ea pe dealuri si drumuri pe unde omuletzii cu gipane nu se incumeta
Acuma, cand o trebuit sa-i pun gume de iarna, mi-am indreptat si jentile , ca erau patrate azi-maine
In rest, doar becuri schimb (la reprezentanta zice ca-i normal… sa schimb cate un bec la 2-3 luni)
Let’s face it, masina ii perfecta pentru romani, garda inalta, consum rezonabil, te scoate din rahat
Porcarie! Personal nu sunt fan logan,desi daca ai o suma fixa de bani,si nu mai ai bani de piese sau alte bube ce ar putea apare la o masina sh, loganul e alegerea ideala! E perfecta sa-ti faci treaba cu ea! Si sa nu comparam mere cu pere, ei compara logan cu e klasse, pai iti iei 10 logane de un e klasse, in care dupa 100 000 km, bagi bani de spari si e klasse si tot
la cît e de ieftină, tot de atîția bani se şi repară. mă gîndesc că cine îşi ia logan, ştie că nu-şi ia prius sau cayenne. pe banii de o bucșă de cayenne schimbi toată puntea față a loganului. mă rog, exagerez.
dar dacă mai punem că la nemţi o maşină nu trece de patru – cinci ani, deci o reparaţie mică la primul itp, hai încă una la al doilea, îşi ia neamţul altă maşină şi pa.