Dacia lansează un model electric: Spring

Design de Sandero, autonomie +200km.

La prima vedere:

  1. nu arată rău deloc. da, logoul ăla de desfăcător de capace pe o mașină modernă arată urât, dar in rest e ok.
  2. încărcarea se face prin față, poate așa învață românii cum se parchează mașina la supermarket, că ei dau cu spatele și blochează portbagajul.
  3. bordul e simplist și cool, dacă așa arată și în realitate nu e rău deloc.
  4. aerul condiționat e manual, ceea ce e un plus. și îmi place faza cu două trepte de rece, semn ca mașina nu e pentru ciobanii care vor vara 15 grade în mașină.
  5. nu are suporturi de pahare. mașină de oraș, cu suport de pahare probabil sub frâna de mână. sau sub cotieră, ca idioții de la Ford. da chiar, oare are cotieră? știu inginerii de la Groupe Renault că în oraș oamenii au nevoie de cotieră? sau nu e cazul?
  6. cea mai nasoală e aia cu cutia automată. jenant. n-o s-o cumpere nimeni. păi cum mai simți mașina? cum mai face economie 0,5% dacă are automată? abia aștept păreri de la specialiști despre asta, ceva gen “dacă avea manuală făceam lejer 500km cu ea, dar așa…”

Dacă o scot la un preț bun, vor vinde în draci, nu neapărat în România, că oamenii cărora le e adresată nu au două locuri de parcare în curte.

Plus, un nou succes online al lui Mihai Tănase și Renault, dacia.hu are deja prezentarea modelului, pe .ro nu.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

113 comentarii

  1. Nu mai știu care e voucherul Rabla pt mașini electrice dar pare genul de „o a doua mașina, aia de oraș” pe care as da banii

    00
    • 45000 lei rabla+ și 6500 rabla clasic, dar nu mai mult de 50% din valoarea mașinii.
      Tocmai am luat pentru colega un vw e-up.

      00
    • @Sean sa ne spuneti si noua cum e peste vreo luna. Poate vb cu Vali sa lasi un review. M-ar interesa si pe mine

      00
    • Am avut un e-Up un weekend de februarie.
      Ca impresii negative:
      – autonomie 140-160 km, fiind iarna 120 km, pui contact cu toate pornite 100km. Asa arata computerul de bord dar nu e prea relevant.
      – la o masina cu ardere interna, la 90 km range ramas te duci si faci plinul si probabil de asta ma strangea in spate. Dar m-am obisnuit, fiind masina de oras nu cred ca faci mai mult de 50 km zilnic.
      – se infinge, tare. 4 handralai in masina, venind de la fotbal, am accelerat de la 10km/h la 90-100 km/h si nici nu se simte, cuplul e instant. In 700 metri si 4-5 secunde aveam 90km/h.
      – ciudat sa nu auzi motorul, iti vine sa apesi un pic acceleratia sa vezi daca e pornita si fiind cuplul instant poti face buba.
      – am incarcat-o in fiecare seara ca imi era frica de autonomia aia, dar m-am mai relaxat.
      – faina tare treaba cu recuperare energie din frinare. In functie de cat de agresiva setezi, iti franeaza mai tare sau mai incet si mai devreme sau mai tarziu. Dupa ce inveti masina nu mai trebuie sa franezi, ridici piciorul de pe acceleratie si franeaza singura.
      Mi-as cumpara (aceasta sau o alta masina electrica)? Cu siguranta. Daca rata leasing ar fi in plaja unui plin si ceva de combustibil as lua in secunda doi. Pe termen lung, zic specialistii ca cauciucurile se duc mai repede (cuplu mare si masina mai grea) – de vazut.

      On topic la Spring: in sfarsit au taiat la portierele din spate bucata aia cu care te loveai peste fata.

      00
    • @danihel. Inteleg cuplu instant si alea, dar „In 700 metri si 4-5 secunde aveam 90km/h.” ai franat de la Mach 1 la 90 km/h in 4-5 sec? nu de alta dar ca sa faci in 4-5 sec 700 de metri ar trebui sa mergi cu vreo 140-150 m/s adica vreo 600 km/h.

      Sa nu mai zic ca pana si VW zic ca e-UP ar face suta in 12.3 sec

      00
    • @danihel probabil era un e-up prima generatie, cu acumulator de doar 18 KWh. Asta nou e de 32.

      00
  2. Parca citisem mai acu ceva timp ca ar si 15-20.000 in functie de optiuni.

    In cazul asta cu prima de rabla plus ~9500 eur, ar iesi un bestbuy la care se mai adauga incarcare si parcare gratuita (in unele orase), parca si impozit 0 la primarie.

    La 5-7.0000 eur si daca nu am nevoie musai de ea, as cumpara-o in ideea ca nu o sa dureze vesnic subventiile si mokaiala de la stat.

    Ceva parca imi da cu virgula, de genul parca prea bun sa fie adevarat…

    00
    • Eu stau si ma intreb ce poate sa difere la optiuni, intre 15k si 20k? Clar aia mai ieftina nu are display cu touch, cel mult are suportul de telefon asa cum au facut cu viitorul Sandero si Logan. Oare nu are aer conditionat? In oras? Sper ca nu. Apoi materiale premium, piele etc nu fac diferenta de 5000 euro. Prin urmare tind sa cred ca versiunea mai ieftina are o baterie mai slaba, sa zicem 100-150 km.

      00
    • O masina ideala pentru oras. As fi preferat sa aiba interiorul de la Sandero stepway 2, nu de la 1, dar la nivelul asta estimat de pret nu pot comenta.
      La o economie de aprox 1000 euro/an cheltuieli fata vs benzinara isi scoate banii pana la casare.

      00
    • @Danyzus cea de 20k vine cu cutie manuala

      00
  3. 45cp?

    Nu știu cum e la electrice, sunt destui căiuții ăștia?

    00
    • dacă îi ai pe toți deodată, la o mașină de 1,1 tone, da, e destul.

    • Good. Citeam că iese 9000 euro după tichete și subvenții. Nu-i rău deloc.

      00
    • Da. Ok. Ai cuplul instant la acceleratie. Si chiar se simte masina!:))

      00
    • Problema e la mers în afară, viteza maxima e doar 125km/h.

      00
    • Câți cai avea Dacia 1300? 55, și nu tusea nimeni. Motorul electric are cuplul maxim de la turația zero.

      00
    • Pe acolo era și oltcitul și căluții veneau târziu

      00
    • Câți cai avea Dacia 1300? 55

      Da, dar:
      – avea 700 de kg
      – „performante” 0, abia se misca din loc
      – primele mijloace de locomotie pentru oameni aveau 2 cai si nu tusea nimeni.

      Am inteles ce vrei tu sa spui, dar stii, tehnica evolueaza si ea, asa ca e putin ilar sa spui ca daca 55 de cai erau suficienti acu 60 de ani (Dacia 1300 era pe un proiect din 1960), e suficient si in ziua de astazi. Mai ales cand Dacia 1300 nu era prea fasneata nici pentru 1960.

      Vorbind de masina asta noua – pentru oras, unde nu depasesti 70 km/h, 45 de cai ar trebui sa fie destui, daca nu vrei sa pleci primul de la semafor.

      00
    • @sabotor, dar am mai zis si de cuplu, un motor electric are cuplul disponibil de la zero. La 45 cai, electric, rupe in oras. Tragea si dacia 1300, daca bagai pedala la fund

      Paranteza:
      Acum multi ani, am schimbat toata automatizarea la telecabina de la Sinaia.
      Era un motor de 100 kW pe care l-am oprit la jumatea traseului cu 35 oameni in telecabina (butoaie cu apa de greutatea oamenilor). Deci motorul statea pe loc, avea turatie zero dar era in cuplul maxim.

      00
    • Da, au motoarele electrice cuplul de la 0 turații, dar stai sa vedem și cât o să fie cuplul la Spring. Nu mare, oricum. Va fi ok ca mașină de oraș, nu neg, dar să nu ne așteptam la plecări fulminante doar pentru că are motor electric.

      00
  4. Mașina electrica trebuie privita strict ca o mașină de oraș și atât, momentan.
    Oricine vrea mai mult de la o mașină electrica în România vede greșit ideea de EV.
    Pana la urma 99% dintre utilizatorii de mașini din România le folosesc la mersul la serviciu, la școală pt dus copiii și la market.
    Doua săptămâni pe an o folosesc strict în alte scopuri, gen concedii cu familia.
    Asadar, mentalitatea trebuie un pic schimbata și viitorul spre asta se îndreaptă.
    Vor apune curand vremurile când vom sta la semafor, în trafic cu motoare de +2000 cmc, diesel.
    Vrem-nu vrem trebuie sa ne adaptam.
    Pana una alta, eu stau la etajul 1, e mai ușor sa scot prelungitorul pe geam.

    00
    • yeap. și autonomie 200 e destul pentru călătorii scurte, dacă e singura mașină.
      stai la 20-30-50km de oraș, te duci o data pe săptămână la cumpărături, e ok, in rest stă în garaj.

    • cumpar garaj

      00
    • Una peste alta, este o lansare mai mult de imagine. Pentru ca orice marca trebuie sa vina cu propria interpretare a viitorului mai mult impus decât cerut.
      Vom vedea cum decurge ideea de vehicul electric în România și asta tot mai mult impusa decât solicitata de către piața.

      00
    • Si io vin la 9:30 cand deja te-ai bagat la pijamale, scot cablu s-o incarc pe-a mea.
      Dimineata procedez in sens opus.

      Te scoli si vezi ca a ajuns la 15% de seara pana dimineata si-ti bagi pl-ul in EV-uri.

      Ca sa nu mai zic: cand face, cand nu face :))))
      N-are o regula clara.

      00
    • Cata autonomie in plus ai nevoie la o masina cand Tesla model S are 650 km EPA cu posibilitate de imbunatatire prin software ulterior?
      Conduce cineva peste 600 km fara opriri de dezmortit? Pauzele de tigara, cafea, dezmortit, pipi, mancat sunt suficiente pentru a incarca la loc bateria. 50% in 20 min sau 40 pentru 80% din baterie. Nu sunt toate la nivelul asta, dar daca as avea 70.000 euro de cheltuit pe o masina nu as cumpara un bmw, audi sau mercedes in loc de tesla.
      Masinile electrice nu au ajuns inca in mainstream pentru ca pe cele bune nu si le poate permite marea masa din Europa ce cumpara masini de 20-30.000 euro. La romani probabil ca vor prinde cand pretul va ajunge in jurul sub 15.000 euro.
      Sunt masini ICE in categoria asta de pret cu autonomie a rezervorului mai mica decat bateria la cele electrice.
      Tehnologia avanseaza rapid, iar o reducere la jumatate a timpului de incarcare si vreo 30% a pretului bateriei va scoate masinile pe combustie de pe piata.
      Ww va da lovitura anul viitor cu ID3 si ID4, Tesla termina fabrica din Europa si sunt convins ca procentul de vanzari a electricelor va creste masiv.

      00
    • @Baxt de acord cu tine mai putin la partea cu masina electrica este o masina strict de oras. Depinde si de masina

      Cu Id3 de 58Kw/H Neto ai 340 de KM, sa zicem ca ii duc pe Kinderi in Valcea drum de 4 ore pt mine (don’t judge copii trebuie dezmortiti, schimbati pampers, papa and so on si asta imi necesita o pauza de 40-60 de min). Pana in sat sunt 249 de KM la deal, autonomia aia se duce in jos ca urci pe Dealul Micilor si satul e pe la 1300 alt. Deci as ajunge la limita cu corentul. Daca pun pauza aia de papa/pampers fix in timpul de incarcare al masinii pai ajung la tara cu bateria sarita de 50% si ma intorc lejer ca vin pe vale. Si asta e un scenariu nasol pt mine. (am dat exemplul asta pt ca e un drum pe care il fac cam de 3-4 ori pe an, de Constanta nu are rost sa discutam ca e drum drept autostrada vara conditii optime).

      Bine daca vrei sa pleci in Ungaria sau Germania atunci e alta poveste si sincer recomand avionul.

      00
    • Gogu o fi primul român verde care se crede el buricu’ din dodoașcă, mai șmecher decît toți inginerii fraieri, care sigur nu s.au gîndit ei. Mașini electrice care-și blochează cablul de încărcare să nu-l poată scoate toți cocalarii sînt din 2012, așa. Numa’ zic.

      00
    • @L

      Vorbim de Dacia, bos!
      „Merge” toate pe aceeasi cheie.

      00
    • @IonutO: sună bine, nu funcționează :( la electrice, dacă iei piciorul de pe accelerație, se oprește, așa că nu merge să „o scoți din viteză la vale”.

      00
    • @unsirb sa stii ca merge :)

      00
    • @unsirb, merge boss. Mai citeste

      00
    • Hopa, se pare ca trăiam într-o eroare. Există să „o scoți din viteză”, și are sens așa. Cumva rămăsesem cu ideea că, dacă iei piciorul de pe accelerație, mașina se oprește rapid. Ceea ce e valabil în continuare, se pare, dar și aici depinde de marcă / model. Bun reminder legat de certitudini, mulțumesc :)

      00
  5. I have a dream! ”In doar 5 ani vom vedea cablurile de pe stalpii de iluminat publici dublate sau triplate de cablurile care vor cobori din apartament pana la masina electrica din fata sa o alimenteze! Pentru ca dracu mai gaseste loc de chargere inteligente cand nu mai ai nici macar locuri de parcare!” Martin Luther Chargking

    00
  6. 2. încărcarea se face prin față, poate așa învață românii cum se parchează mașina la supermarket, că ei dau cu spatele și blochează portbagajul.

    In sfarsit mai sunt si oameni care fac asa. Eram o data intr-un supermarket, dau sa parchez cu fata. Locul inghesuit, masina mare, nu a intrat din prima drept cum voiam, am facut mai multe manevre. Vine un meltean: „ba dobitocule invata sa parchezi cu spatele, nu baga cu fata ca toti prostii, asa loviti masinile”. Nu i-a zis nimeni ca nu iti incape carutul daca parchezi cu spatele.

    00
    • @Mihail De cele mai multe ori parchez cu spatele la supermarket pt. ca masina lunga, unghi de bracaj mic si locuri inguste. Stii ca poti sa lasi caruciorul in fata masinii si sa duci doar plasele pana la portbagaj nu?

      00
    • Continuare : la supermarket, în garaj, prin orice parcări mai dezorganizate.
      În primul rand e mai ușor de băgat cu spatele, ai mai multe repere și vizibilitate.
      Când ieși te poți asigura muuult mai ușor și ieși dintr-o manevră.
      Aia cu încărcatul sacoșelor nu ține, dacă e strâmt în spate pentru că ai limuzină, ieși și apoi încarci.
      Cel puțin așa cred eu.

      00
    • Avea dreptate melteanul ala, mor cand ii vad pe astia cum se coiesc sa bage cu botul masina.
      Tocmai pentru ca-s locuri mici si de rahat, altii parcati aiurea, e mult mai usor cu spatele, si cu sanse minuscule sa strici ceva.

      00
    • Total de acord. Daaar…. s-ar parca cu fața mai mult dacă locurile alea de parcare ar avea o lățime decentă și, eventual, dacă le-ar marca in spic (mai ușor de intrat/ieșit). Pentru câteva zile pe an când au parcarea full au făcut mizeriile alea de locuri de parcare?

      00
    • numai mie mie se pare mai simplu sa pun cumparaturile pe bancheta din spate?
      nu e ca si cum plec cu ele in celalalt capat al tarii..

      00
    • depinde. dacă ai o sacoșă sau două, da, merg puse acolo, mai ales dacă nu ai agățători în portbagaj.

    • De acord, parcarile in spic sunt excelente, doar ca deh.

      00
  7. Made in China.
    Sa subvenționezi un produs făcut în china de dragul ecologiei e cam ciudat. Dar ma rog asa vrea UE.

    O sa ma inscriu cât de curând la drive test. Sunt curios ce poate oferi noua dacie.

    00
  8. Bai omule, nu mai e nici dacia ce-a fost…
    Unde mai sufli tu in jigler?
    Cum mai faci un dakar rally pe camp langa islaz cu sacu de cartofi in spate!?
    Ce cacat sa mai legi cu sarma si sa rezolvi problema!?!
    nici apa in habitaclu nu-tz mai curge…
    pacat

    00
  9. Din poze si din prezentare, pare a fi un model de succes. Pretul care s-a tot vehiculat a fost de 16k eur si daca pui rabla plus, ar veni undeva la veo 9k eur. Pentru o electrica, nu pare mult, mai ales ca si costurile de intretinere sunt mai mici.
    Ca si minus pe care il vad este lipsa cotierei, avand in vedere ca mergi prin oras multicel. Sunt curios de garantia oferita de Dacia atat masinii, cat si a bateriilor, dar mai ales si de fiabilitatea lor.
    Scurta intrebare unde se va produce modelul?

    00
  10. Chiar imi place modelul si im place ideea, daca va iesi pe la 9500 euro dupa bonus, imi place mult si pretul. Pentru mers de colo, colo prin oras, mi se pare chiar foarte OK

    00
  11. Dacă se putea pune cutie manuală pe mașini electrice, s-ar fi pus, că erau mai ieftine.

    00
    • Electricele nu au cutie de viteze in sensul clasic. Comutatorul ala nu face decat sa conecteze motorul la roti.

      00
    • Motorul e cuplat tot timpul la roți. Motorul electric poate să stea la turație 0, fără probleme, deci nu e nevoie să îl decuplezi vreodată.

      00
  12. E enervant ca si dacia incepe sa-i copieze pe Cactus, Juke, Kona, Pallisade etc cu cele 2 etaje de faruri.
    Nu inteleg trendul asta.

    00
    • Fata mi se pare urata cu spume! in plus au inaltat-o prea mult. Poate compenseaza bateriile la stabilitate insa mie mi se pare urata. Cochetam cu ideea unei masini noi de oras si cifrele ma imping rau spre asta insa e urata. Vreau sa-mi si placa sa ma urc in ea.

      00
  13. Ce cutie automata? Are 4 roti dintate sa mai reduca din turatia motorului electric. In rest e ok, tableta aceea este un accesoriu inutil. Personal as dezvolta o aplicatie de mobil, care sa se lege prin OBD sau BT la masina si un soclu pe bord unde sa-ti pui telefonul.
    Cit de curind lumea va avea doua masini: una electrica pt oras si una pentru mers la munte si stat in ambuteiaj la Busteni. Sa vezi atunci bataie pe lovurile de parcare in Bucuresti.

    00
    • „Personal as dezvolta o aplicatie de mobil, care sa se lege prin OBD sau BT la masina”

      Deja exista asa ceva: Android Auto sau Apple Car Play. Functioneaza foarte bine, la drum lung sau oricand am nevoie de GPS doar cu telefonul conectat circul. Dacia a anuntat deja ca va fi disponibil pe noile modele 2021 (Logan, Sandero, Spring).

      00
    • @Moldo: Aplicatiile de care zici tu au nevoie de un ecran. Eu am zis sa renunte de tot la acel ecran si cine doreste un astfel de cinema de soareci in masina sa-si foloseasca propriul telefon, in bord sa fie numai un suport.

      00
    • Sau nu vor avea nici o masina pentru ca vor inchiria masini electrice in oras si prin rent a car pentru drumuri lungi

      00
    • @Driver: ce spui tu e exact ce face Dacia cu noile Logan si Sandero. O sa ai 3 variante de sistem infotainment:
      1. Doar un suport de telefon, cu posibilitate conectare telefon cu boxele masinii (pui muzica de pe Spotify, vorbesti hands free etc)
      2. Ecran cu Android Auto sau Apple Car Play. Pui muzica, GPS, e vrei tu de pe telefon direct pe ecranul masinii
      3. Ecran ca mai sus plus navigatia proprie a masinii

      00
  14. Mie imi place. Recunosc ca ma bate gandul si la un Sandero Stepway. Parca nu m-as arunca sa fiu eu cobai pe primele modele la electrica de la dacia (poate or fi strugurii acri…..) Eu cred ca vor ‘face treaba’ cu ea. Vad si la noi destul de multi care prefera o masina corecta si noua(chiar din clasa de buget) unei nemtoaice sh…. care nu bate nu troncane si ful da ful fara piele, trapa si cu sub100k….. reali se stie. Oricum un lucru e sigur. Viitorul e electric. Si poate se va intampla in timpul vieti noastre(ca si trecerea de la crt la lcd…. oled….) sa povestim nepotilor ca noi conduceam masini ce foloseau ardere pt propulsie.

    00
  15. Dacia a facut masina electrica doar pentru ca e obligata de normele antipoluare sa aiba in flota si electrice. Altfel, trebuie sa produca motoare mai eficiente si nu poate.

    Problema este ca nu o sa gasesti sa o cumperi, vor fi cozi de asteptare de 1 pana la 2 ani.

    00
  16. Pe dacia.hu autonomia e de 230km, iar pe dacia.ro e 225.
    Romanii conduc mai „nervos”, cred

    00
  17. Apropo de 2.. ce e in mintea unuia care parcheaza cu spatele la supermarket? Am vazut intr-o zi pe unul.. scosese masina 1 metru in fata ca sa poata umbla la portbagaj. Si bineinteles caruciorul n-a incaput.. lua din carucior si se duce cu ele in brate.

    00
  18. Design original, sigur

    00
  19. Mi-as lua dar intrebarea e: pot sa-i pun GPL?

    00
  20. Of iar deschidem geamurile de pe bord? Ne era naiba dor de primele versiuni de Logan cu deschidere de pe plansa centrala? Ne-am saturat cu butonul pe usa?

    00
  21. 15.600 e baza. Adică 5600€ după cupon. O sa fie un hit prin Europa.

    00
  22. chiar vorbeam cu doamna ca in curand o sa schimb foresteru ca a doua masina pe ceva electric. Dacia asta rupe norma.
    Si…nu, nu e urat semnu. Ala e, mi se pare ok

    00
  23. Pentru cei care spun ca ai cuplu maxim la orice turatie doar pt. ca e motor electric.
    Nu este neaparat adevarat. Depinde de proprietatile constructive ale motorului si de metoda de control a motorului (daca ne gandim si la baterie, probabil ca sunt si acolo limitari)
    Imi imaginez ca pe un low cost n-au pus cel mai bun motor cu cel mai complex mecanism de control.

    00
  24. Merită să iei o mașină electrică de la producătorul auto cu cea mai mare rată de defecțiuni pe partea electrică?

    E faină mașina, Dacia și-a făcut majoratul și acum are voie cu uși în interiorul caroseriei, prețul cu tichet rabla+ e bun, cu siguranță va rupe la vânzări.

    00
    • Poate voiai sa zici Fiat sau Renault, dar si alea dupa 6–7 ani. Si cred ca in topul ala pe primul loc sunt Land rover si alte branduri de lux, nu dacia, unde cele mai complicate sisteme electrice is macaralele de la geamuri, acolo unde sunt.

      00
  25. „bordul e simplist și cool, dacă așa arată și în realitate nu e rău deloc.”
    –> Sunt de alta parere. E acelasi concept de la primul Logan incoace. Aceleasi linii. Absolut oribil.

    „cea mai nasoală e aia cu cutia automată. jenant. n-o s-o cumpere nimeni. păi cum mai simți mașina?”
    –> Gluma asta intr-adevar atrage multe comentarii, in special de la cetatenii cu inchipuiri de middle-class. Tu glumesti, aia o iau de buna si cred ca pseudo-statutul lor ii obliga sa ii faca prosti pe aia cu cutie manuala.
    La fel ca si aia cu salariile din IT care pornesc de la 3K, unde vin ceilalti, de la extrema opusa si scuipa cu obida tot ce inseama munca de birou in fata unui PC.

    00
  26. Arata binisor ca si design. Pare a avea si un habitaclu maricel. Singurul inconvenient este autonomia mica legata de infrastuctura electrica deficitara. Daca nu ai acasa posibilitatea unei statii e cam sux: pe langa ca stai o ora sa o incarci, risti sa stai si la coada sa o incarci. Daca ajungi sa dai si 78 de lei pe o incarcare(cum e la unele statii) e si mai sux. O vad buna pt cei ce fac navete de 50-100 km/zi. Stai la sat in Pizdeea si vii in oras sa-ti duci copiii si sa mergi la munca. Astia o sa salveze bani frumosi de benzina in ideea in care incarcatul masinii seara acasa unde ai statie o sa-ti intre in instinct. Eu mai astept generatiile urmatoare de electrice cu autonomie de macar un 500-600km. Long live V8 ! :D

    00
  27. Din partea mea poate sa aiba si trei roti.
    Cel mai mare castig e ca, cu cat apar mai multe masini electrice, creste experienta celor care le proiecteaza si se ieftinesc componentele. Din greseli se invata foarte mult.

    Fata de ”calculatoarele” normale din masina, un incarcator sau un management al bateriei (care sunt racite cu apa) sunt de sute de ori mai complicate si mai scumpe. Ca sa iasa in castig, producatorii au trebuit sa-si mute proiectarea in tari bananiere (Romania included)

    00
  28. Nimic despre cealaltă știre îngrijorătoare de la Renault, că Sandero se mută în Maroc, iar Logan nu va mai fi vândut în Vest?
    Oare cât mai durează până toată producția Dacia va fi mutată din România?
    Nu cred că le pasă la francezi prea mult că Dacia e marcă românească, oricum au toate drepturile.

    00
    • Nu se mai vinde Logan in vest pt ca se prefera duster si sandero(astea ultimele se vand binisor). M-am si mirat ca si-au cumparat atatea, nu se merita un sedan mic cu garda ridicata cand ai drumuri decente. Daca muta productia in Maroc o sa plateasca vama mare ca devin masini non UE. Cat dureaza UE va dura si fabrica. Fabrica din Maroc este pt piata de acolo.

      00
    • In Maroc se muta Sandero astfel incat capacitatea Dacia Mioveni sa poata face fata pentru modelele Duster si Sandero Stepway.
      Iar Logan demult nu mai era best-buy in Europa de Vest, ci Sandero.

      00
    • @Ciocanul nu și dacă Maroc au tratat cu UE, ceea ce în negocieri de ani buni. Nu-s fraieri francezii că investesc acolo stai liniștit.

      Pe deasupra, Maroc are graniță terestră cu UE dar puțini știu de ea. Avem spațiu UE în Africa practic :)

      Revenind însă, nu mă mir că Sandero și Duster se vând în vest. În vest dacia e mașina aia ieftină și practică de oraș, deci n-ai nevoie de spațiu și practicalitate pentru concediu, pentru că cel mai probabil e a doua mașină.

      Iar Duster e clar, e cel mai ieftin SUV, pentru cei ce nu stau în orașe, la ferme, businessuri conexe (franța e plină de ferme, au ăia subvenții că aproape-s plătiți să stea degeaba) și de ce să distrugi range rover-ul pe câmp când poți să faci asta cu Dusteru și să ții Range-ul pentru ieșit în oraș în weekend :)

      Degeaba înjură lumea dar Dusterul eu zic că e o mașină foarte bună în prețul, gama și dotările ei. Iar faptul că e simplă și fără electronică e un atu, nu un dezavantaj cum cred mulți. Chiar dacă poate nu e, că e totuși platformă modernă, are keyless, etc, oamenii tot au impresia că Dacia e o mașină simplă și ieftină de reparat.

      Așa cum Toyota Land Cruiser din anii 80 încă se vinde și azi nou nouță, tocmai pentru că e simplă și îi lipsesc dotările moderne și e teoretic mai rezistentă.

      00
  29. 5. idiotii de la Pejo-Citroien pun suporturile de pahare in bord, ca sa versi cafeaua cu stil

    00
  30. Eu cred ca o sa-mi cumpar daca va avea un pret bun. Ptr mine vehiculul ideal de oras e unul cu 4 roti in care sa nu ploua, sa poti face caldura sau racoare, sa aiba radio si minim 2 locuri. M-am cam saturat sa tot car aproape 2T si 200 de cai ptr 5 km

    00
  31. Pentru oras si distante scurte interurbane e foarte buna.

    00
  32. Un alt succes este Reno (Renault?) 4 Pro 5G, fără oppo în voiceover că nu sună bine.

    00
  33. Dacia e muci la comunicare online dar redditu e plin de postaci dacia, blogurile sunt pline de articole dacia. Ceva e gresit aici.

    00
  34. Era tare daca ii puneau si pedale.Daca uiti si treci de Tandarei si o mai arzi si pe acolo sa impresionezi,inapoi spre Bucuresti ai ocazia sa faci si sport.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube