Dacă 75% din brandurile pe care le folosim ar dispărea, nu ne-ar păsa

Citeam articolul ăsta despre branduri și mi-au picat ochii pe citatul ăsta:

If your brand is not available, most of your customers will be quite content to buy another. In fact, a study by Havas Group reported that consumers would not care if 75% of the brands they use disappeared.

Și am stat un pic și m-am gândit la branduri vechi și noi de pe la noi. Pe unele le cumpărăm pentru că ne sunt la îndemână, la magazin, pe raft, sau ne aducem aminte de ei datorită reclamelor. În timp ce scriam articolul, a apărut și știrea că Evolio e în insolvență, ne putem lega și de asta.

Sunt două chestii aici, aplicabile la România.

Prima e că avem abia 30 de ani de capitalism. Primii 10 au fost sălbatici, a fost inflație, a fost dezorientare, greu să creezi un brand solid. Chiar și 20 de ani e puțin pentru a crea un brand cinstit și solid.

A doua e mai grea. O dată, că o identitate de brand nu înseamnă doar cum arată logoul. E o poveste mai lungă, nu e mereu inventată, brandul merge pe ea pe următorii 5 ani, oamenii care reprezintă brandul sunt din povestea aia. Și un nenorocit de logo recognoscibil. Simplu. Elegant. Delicat.

Asta scrie în toate biografiile oamenilor pe care antreprenorii români îi admiră. Construiești un brand solid, pe principii solide. Nu pornești cu mizerii, cu jumătăți de măsură, cu scheme, și mai repari pe parcurs. Că nu mai ai ce să repari, că încrederea e știrbită dacă pornești din prima așa.

Mă uit la multe din brandurile de haine lansate în România în ultimii ani și doar unul îmi vine în minte ca poveste de succes din punct de vedere branding. Porc. Pentru că nu e nevoie să întrebi pe cineva care poartă Porc ce poartă. Știi. Cunoști logoul. Iar dacă nu știi, îl vezi o dată, întrebi, și apoi îți rămâne în minte, chiar dacă nu cumperi nimic de la ei, chiar dacă nu îți place hip-hop-ul.

Și revin la ideea din titlu: nu ne pasă dacă ar dispărea pentru că nu ni s-au întipărit destul în minte.

Cartea Anetei Bogdan.

aneta-bogdan-branding-pe-frontul-de-est

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

60 comentarii

  1. Coca cola e destul de întipărit în mintea oamenilor, chiar dinainte de revoluție. Pepsi la fel. Crezi că i-ar păsa cuiva, dacă ar dispărea unul din ele?

    00
    • Nu m-am prins de ce, dar cred că cineva se referea la mărcile autohtone…

      00
    • Legat strict de marcile astea, eu nu prea beau Pepsi, dar beau Cola si am baut cantitati de Cola de are nu sunt mandur. Daca ar disparea Pepsi nu m-ar afecta prea tare, daca ar disparea Cola, m-ar afecta, poate m-ar face sa nu mai beau deloc bauturi de genul asta, dar tot m-ar afecta.

      00
    • @Alina, iar eu mă refeream la mărci în general, ce importanță are?

      00
    • @dan – cateva zile, dupa care ai uita imediat si poate ti ai mai aminti la fiecare luna plina. Omul e capabil sa se adapteze la situatii si lucruri incredibile, d apoi ca dispare nuj ce brand.

      Eu cred ca nu ne ar pasa daca dispar 100% din brandurile pe care le folosim, nu 75% (mai putin daca e ceva medical).

      00
  2. Un brand trebuie sa aiba o istorie, sa fi contribuit cu ceva in domeniul sau si sa creasca natural pentru a rezista in timp.
    Digi sau RCS-RDS in schimb este un brand ce bifeaza cele enumerate de mine mai sus.
    In schimb, Evolio este un brand infiintat de un om cu trecut dubios cu stranse legaturi in politic. La fel este si teamnet a lu Ghita. Genul asta de afaceri trebuie sa moara.

    00
  3. Spre ex. eu imi cumparam haine de la Debenhams. Am suferit un pic cand s-au carat de la noi, dar n-am avut ce face, m-am reprofilat pe altceva.
    Pt mine Dedeman mi se pare un brand romanesc cu o istorie ok si care s-a ridicat frumos.

    00
    • Daca ai Leroy la 3km si Dedeman la 6km, mergi pana la Dedeman? Ma indoiesc tare?
      Inversa e valida, ba chiar poti sa arunci si Hornbach in combinatia asta de 3 luate cate 2.
      My point: se vand aceleasi scanduri strambe, panouri prost incleiate, scule low-cost si unelte din „fer” chinezesc.
      Ai nevoie de ceva mai bun, incepi si cauti pe net.

      Deci despre ce brand vorbim?

      Parintii au baut o viata „nechezol”, ca doar mizeria aia era disponibila. Asta nu inseamna ca era vreun „brend”.

      00
    • Dedeman sau Leroy nu sunt branduri in adevăratul sens al cuvântului, ele nu produc. Poți pune mâna pe o chestie sa zici: „asta numai in Dedeman o găsești”?
      Supermarketurile, la fel, nu sunt un brand propriu-zis. In ultimii ani au băgat „marcă proprie”, in ideea de a-și construi un brand adevărat. Le iese, sunt chestii pe care le găsești doar la ei, cu gust si calitate specifică (btw, recomand ciocolata marca proprie Auchan). „marcă proprie” la supermarketuri e entitate separată, alți oameni, alte departamente. Abia acei oameni lucrează la un brand. Restul personalului sunt „lucrători la depozit cu vânzare”.

      00
    • Mergi 100 de km pana la Starbucks, sa bei cafeaua lor. Infecta, dar e Starbucks. „Brand.”
      Cafeaua Lavazza cumpărată din Carrefour ce „brand” e? Nu Carrefour. Carrefour e doar depozitul.
      „Carrefour” e „brand” in momentul in care te duci la ei pentru arhitectura magazinului, cum sunt rafturile și organizarea. Iar aici trebuie să recunoaștem ca francezii (Carrefour, Auchan, Cora) se descurcă mai bine decât germanii (Kaufland, Lidl). Da, cunosc oameni care evita Kaufland, care ar mai merge cativa km cu mașina pentru un supermarket francez.
      Kaufland, în București, chiar a încercat reorganizare, sa ii dea aspect de magazin, nu de depozit. Dacă ati fost ametiti prin Kaufland Obor, sa știți ca de asta era, încercau sa-l scoată din ideea de „depozit cu vânzare”. Kaufkand Obor a fost o vreme experimental, de asta tot mutau si mutau rafturi și produse.

      00
    • Cristi,
      Dedeman si Carrefour produc servicii. Se incadreaza 100% in definitia brandului.
      Mai mult, Carrefour sau Auchan sunt si branduri in acceptiunea ta (de fapt sunt niste umbrele pentru multe categorii de produse).

      00
    • @Basil sa stii ca ma impac mai bine cu Dedeman, nu stiu de ce :). Imi place mai mult organizarea si mi se pare ca au mai multe produse, deci probabil as face drumul in plus daca as avea de ales la care sa ma duc.
      @Cristi nu cred ca putem numi brand doar pe cei care produc ceva. Eu spre ex ma duc la Dedeman ma duc pentru: o anumită calitate a produselor (au niste certificări in spate), au o gama vasta de produse, etc.
      Sa luam un alt exemplu: Emag ti se pare brand?
      Fiecare companie din aceasta e nisata pe un domeniu.

      00
    • Cumperi ruletă Dedeman, sau ruletă din Dedeman?
      Dacă ruleta nu e Dedeman, atunci nu e „brand Dedeman”. Asta voiam sa punctez.
      Napolact din Carrefour, Napolact din Kaufland. Brandul e Napolact, nu celelalte două.
      „Marca 1” e/era „brand Carrefour”, „K vreau din România” e brand Kaufkand. Pentru asta, au firme separate banuiesc, sub aceeași umbrelă.
      Aceasta era ideea comentariului meu. BricoStore sau BricoDepot… nu contează, eu caut varul Savana, nu conteaza cine il vinde.

      00
    • Ce fac L/D/H (initiale) este sa inlocuiasca fostele „oboruri” de unde luai scule, scandura, ace, brice si carice.

      Mergi un pic prin tara (de cand cu programarile lu’ Gheorghita ai sansa sa te plimbi) si ai sa vezi in comunele mai mari din afara razelor municipiilor aceleasi targuri de diverse.

      00
    • @Cristi – Ei bine, doar la Dedeman gasesti rafturile alea personalizate ale lor portocaliu cu albastru, foarte usor de asamblat si foarte rezistente >140kg. Si in diverse variante. Merita!

      00
    • @Cristi, sau budinca marca Mega. Nu e alta ca ea. :)
      Mie personal, ca aranjament al magazinului îmi place lidl, simplu și eficient. Și mai ales identic oriunde ar fi (am ajuns în mai multe magazine, din mai multe orașe, din mai multe zone ale țării), ador asta la ei.

      00
    • Si Dedeman, Emag, Carrefour, etc. sunt branduri chiar daca nu produc efectiv ceea ce vand si sunt doar niste depozite asa cum spuneti.
      Lumea se duce intr-un magazin pentru ca este obisnuita cu o anumita calitate a produselor, cu un anumit nivel mediu al preturilor sau cu un anumit tratament din partea angajatilor.

      00
  4. Eu in poza de pe coperta cartii prima data am vazut coktail-uri Molotov si apoi brandul

    Pentru mine „Porc” inseamna esenta mancarii (gust, satietate). Nu am nicio treaba cu hainele avand acel brand.

    Am renuntat la Pepsi in favoarea Coca Cola de cand am baut-o prima data (s-a intamplat dupa ’89). Am renuntat la Coca Cola imediat ce au facut experimente cu gustul. (Bine, am cam renuntat la ambele acum, dar foarte rar si daca am de ales voi bea Pepsi). Deci da, nu am probleme sa renunt la nimic imediat ce nu se mai incadreaza in pretentiile mele

    Pentru mine nu conteaza deloc brand-ul ci ce ofera la banii pe care ii am si sunt dispus sa ii cheltuiesc. In 2 ani sper sa imi schimb masina. Ma tot gandeam la Logan pentru ca tatal meu are prima generatie cu vestitul motor 1.6 si e ultra robust (da, mai putin tablaria). Pe scurt, imi voi lua orice brand care sa aiba motorul in 4 cilindri. (Ultima data cand am verificat doar Fiat Tipo, ceva Lada si ceva Hyundai mai aveau asa ceva, in gama de pret „ieftina/accesibila mie”. Ma tem ca nu voi mai gasi nimic pana atunci).

    00
    • Probabil off-topic: si eu am un Logan de 1.6 din 2007, daca as gasi unul ca el, nou, l-as luat pe loc… Am tot cautat ceva sa-l schimb si cel mai ieftin (la cat de putini km fac eu, putin peste 60.000 din 2007 si pana azi…) este tot Loganul :)
      Mecanici de prin service-uri mi-au recomandat varianta TCE a Loganului 2021, pe benzina (fara gaz). Si cred ca asta o sa iau, pana la urma.

      00
  5. La nivel practic, daca ceva dispare, te adaptezi si gasesti alternativa. „nu ne-ar pasa”, adica daca detergentul pe care-l folosesc acum (Persil, singurii care s-au gandit sa faca o gura mai lunga care imi e utila pentru ca am fost bou la amplasarea masinii de spalat) ar disparea … as zice cateva injuraturi inainte sa iau altceva si sa adaptez, dar n-as sari pe geam. Imi pasa dar …. ok, mergem inainte.

    00
  6. Cât timp nu văd fabrica în fiecare zi cu oamenii muncind acolo, brand-ul poate să moară liniștit, singura problemă e găsirea unui alt produs care să fie asemănător.

    00
  7. Mie mi-ar păsa de exemplu dacă s-ar închide Marelbo, mă încalț de la ei de multă vreme.

    00
    • Este o firma sustinuta de traficul de tigarete din ucraina. In vicovul de sus jud suceava sunt mai multi pocaiti ce fac bani din tigari si ii spala in pantofi.
      Domnul Gheorghe Flutur, fostul sef de campanie al lui Johanis, ar sti sa iti zica mai multe. Deci, mare grija cu pianul pe scari.

      00
    • Pocaitii aia din Vicov fac pantofi din anii ’90, habar n-am cat de mult trafic cu tigari fac, insa, nu stiu daca e stilul lor sa faca din astea, dar avand in vedere ca toti sunt mari familisti care toarna un copil la 1-2 ani in timp ce se duc la Radauti la amante si bautura, nu m-as mira.

      00
    • les connaisseurs :)) de la marelbo am un model care îmi place și la care nu se crapă talpa la a 2-a purtare. Am 65 de kg, dar unele tălpi de plastic de la ei se fisurează relativ ușor

      00
    • sincer, Marelbo nu mi se par chiar de calitate, se crapa si scofalcesc destul de usor. oricum, zona aia e plina, mai e Denis, Carion si inca vreo 2 pe care le-am uitat.

      00
    • Am renunțat de mult la Marelbo. Prima dată , s-a rupt talpa după nici 2 luni, a doua oară luasem o pereche de ghete , arătau bestial, dar după doar două purtări ( de genul coborât la mașină, mers prin magazine , pe stradă, nimic dificil) s-au scofâlcit și păreau purtate 1 an prin tranșeele WWI. Patriot, am trecut la Gitanos ( făcute pe la Botoșani, parcă). Foarte faini, bine făcuți, dar cum făceai 3 pași, ieșea din ei un miros chimic cumplit. Le-am scris, au răspuns standard „folosiți spray-ul pentru pantofi…„ . Am descoperit cauza, branțurile conțineau substanța vinovată. I-am anunțat, niciun interes. Și am renunțat și la ei.

      00
  8. Ceea ce m-a facut sa ma gandesc la brandurile romanesti pe care le folosesc in mod regulat si de suficient timp cat sa le consider mai greu de inlocuit si a caror ipotetica disparitie m-ar intrista. N-ar fi o catastrofa disparitia lor, dar micile placeri ale vietii ne tin in echilibru, mai ales acum. Greu de ales, pentru ca sint putine brandurile autohtone care bifeaza cu succes aceste criterii. M-am oprit la doua, unul aflat la baza piramidei nevoilor, altul in varf. Ambele fac apel la chestiuni identitare puternice: mandrie locala, cultura, limba. O fac echilibrat, sanatos, inteligent, nu vorbim de tuneluri dacice si urlatori infasurati in tricolor. Primul brand este un vin, al doilea este o editura. Produsele ambelor branduri ti se duc direct in cap.

    00
  9. Bitdefender?

    00
  10. NOU
    #31

    Porc nu-mi spun nimic, Krack e altă treabă. De bine, adică

    00
    • Ai dreptate. KrckBrnd 🔥🔥🔥
      E fain ce face Deliric. Business wise mai ales. La haine …#madeinchina ftw.
      Pe de alta parte, daca vrei ceva fain, atentie la detalii si #hoodcraftedinRomania, KrckBrnd (ex Krack) este alegerea naturala.
      PS – fiecare articol din colectiile Krck are o poveste. Una dintre ele pe site-ul meu (Coach Jacket). Restul pe Insta/KrckBrnd.

      00
    • Eh, desi au „plecat” de la aceeasi baza, a hip-hopului underground din Romania au ales directii diferite. Porc s-a dus spre noul val de tineri si ceva mai comercial pe cand Krack a ramas pe partea de „underground” si oameni mai batrani, ce au crescut cu muzica underground din anii ’90-’00.

      00
    • cum de nu va dau basinile astea afara din casa frate?

      absolut delicios e ca vine la fix cu ce zice in articol, te pisi pe ala si pe urma faci plug la jucaria ta. Asa se construieste un brand?

      00
    • In loc sa le comparati mai bine v-ati bucura ca exista doua branduri autohtone de toale urbane

      00
  11. Atat timp cat sunt oferte asemanatoare pe piata chiar nu conteaza daca dispare unul sau altul. Sa zicem ca disparea VW in 2015. Ok, ce istorie, ce pacat, dar aveai de unde sa alegi altceva. Te duceai spre Opel, Ford, etc.

    La branduri de haine nici nu mai zic, sunt mii. A dat cineva mai sus exemplu Digi. Daca digi disparea prin 2014 era pacat, ca erau cei mai buni pe net de la noi. Acum deja au concurenta si incepe sa nu ne mai pese. Daca aduci plus valoare vei fi greu de inlocuit, daca esti ca Evolio, aducand stifturi din china si vanzandu-le ca tehnologii de ultima ora, well, goodbye.

    00
  12. Apropo de cartea Anetei Bogdan, stocul e epuizat cam peste tot de foarte mult timp. O am in wishlist pe emag de mai bine de un an.
    Acum ca ai dat linkul, mi-am adus aminte de ea (mersi, btw) si am comandat-o pe cea in engleza :)

    00
  13. Ca unul care a vândut ceva haine la viața lui, si am mers prin câteva fabrici, Porc e… un nume pe niște haine banale. „Brand” in ideea ca „hai sa punem un logo pe niste chestii, poate prinde” Din fericire pentru ei, a prins. Iar dacă nu era Deliric, „Porc” nici măcar nu s-ar fi ridicat din sertar.
    Cumpără cineva „Porc” pentru calitate? Wow, e „2-fold cotton”, cumpăr! Btw, nu e, n-au așa ceva.
    Porc e „Hai sa importam un tir de sepci din China sa punem logo-ul pe ele”. Asta dacă nu vin direct din China „branduite”.

    00
    • Uite tocmai din cauza brandului și al logo-ului nu le cumpăr hainele deși aș fi făcut asta. Cum naiba să mă duc la birou într-un polo cu un cap de porc pe piept sub care scrie P O R C? E de porc…

      00
    • Cît timp nu are fabrica proprie eu nu-l consider brand, fiind doar o chinezărie importată și lipită eticheta cu scuipat românesc, precum electronicele cumpărate din Shanghai – ”Philips vrei, pac, uite acum lipesc eticheta”.
      La o comparație cu Kessler, care produce marfă foarte bună la Tg Mures, nici nu are rost să mai amintim de ei.

      00
  14. Dacă vin altele mai bune in loc, nu e pagubă!

    00
  15. Daca e faliment inseamna lichidare -preturi reduse.Sa arunc o privire poate aplic formula -nu-mi trebuie da sa fie acolo, cine stie…

    00
  16. Un brand romanesc care ca disparut, si peste ceva ani ne vom intreba cum de nu mai gasim prosoape ok, ci numai prostii care nu absorb apa, e Frottierex. Gata, nu mai e, terenul a fost cumparat de niste turci, fac blocuri pe el.
    Descoperisem Frottierex intr-un hotel din Romania, i-am cautat special sa cumpar prosoape de la ei (nu ma aprovizionez cu prosoape din hoteluri, lol).
    Am cumparat in 2013, iar cand am auzit ca se inchide fabrica, am mers si am cumparat „pe toata viata”, cateva zeci. Sa am, sa fie, ca cine stie cand mai gasesc prosoape descrise precum in textul de mai jos. Brand romanesc. Ingropat. De ce? Nu au stiut sa-si faca reclama? Aveau marfa MUUUULT mai buna decat orice prosop gasesti in supermarket (inclusiv Ikea). Si mai ieftin! Ce „Benetton”, ma? (am vazut recent mizeriile lor de prosoape)
    Frottierex, furnizor al case regale!
    Am scris in 2013: http://bucurestiidealtadata.blogspot.com/2013/10/prosoape-prosop-bucuresti-casa-regala.html
    Profit.ro i-a mentionat in 2019: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/real-estate-constructii/exclusiv-cea-mai-mare-fabrica-de-prosoape-din-romania-inchisa-un-grup-turc-o-inlocuieste-cu-peste-600-de-apartamente-19145180

    apropo, nu spalati prosoapele cu balsam, am mai comentat asta pe blogul acesta. balsamul le scade capacitatea de absorbtie.

    00
    • prosoapehotel.ro
      prosoapele sunt fabricate in pakistan, dar se pot spala la 90 de grade non-stop si usca la uscator pana iese toata apa din ele. au si prosoape patrate de 30cm pentru fata pe care le schimb zilnic.

      00
    • Cu fabrică de prosoape lângă noi, cumpărăm din Pakistan. Bun!
      Despre uscatul in uscator e așa: este dovedit faptul ca uscatorul de rufe este predispus la culturi de mucegaiuri. Asta e ce nu vrei de la niste haine.
      Uscatul afară, pe lângă faptul ca e „eco”, te scutește de plata curentului electric pentru uscat rufe (ce risipa!), in plus, rufele sunt bătute de soare, adică bagi „puțin antiseptic” cu UV.
      Dacă locuiești in Norvegia, Danemarca, UK, poate ar fi justificat un uscator de rufe. Nu la noi, noi avem soare suficient pentru uscat rufe.

      00
  17. In general, probabil tocmai acel 75% mentionat, aleg produsul care pare cel mai calitativ in banii de care dispun, nu brand-ul. De aia am cuptor Electrolux, plita pe gaz Bosch, hota si masina de spalat vase Beko si frigider LG (ah, si masina de spalat rufe Hotpoint). Idem si la haine. Desi in general mi se potrivesc haine de la un anumit brand, n-am nici un regret sa iau de altundeva cata vreme se incadreaza in cerinta mea. Am aplicat la cam orice in viata si pana acum n-am regretat.

    00
    • sincer, eu cand m-am mutat am fost pe la altex si am luat clasa medie la toate electrocasnicele, stiu si eu ca am Beko, Electrolux, Samsung, poate chiar si un Bosch ceva, dar habar n-am care ce marca e, in afara de frigider ca scrie mare Beko pe el.

      00
  18. Nu inteleg.Alea chinezesti desi nu sunt spalate cu balsam dupa ce te stergi, ele tot raman uscate iar apa ramane frumos pe maini. Miracol!

    00
  19. Nu am prea inteles despre ce e vorba, dar eu sper sa nu dispara decathlonul cu marcile lor.

    Adica bocanci de 600 de lei am de unde alege, ghete de iarna decente, calduroase, impermeabile la 109 lei nu prea.

    00
    • Dat manuta rosie din greseala. De acord, si nu va disparea. Contrar impresiei pe care o da cititul de comentarii de pe aici, bocancii <600 de lei vor avea tot timpul cautare.

      00
  20. eu as plusa si as spune ca daca 95% spre 99% dintre brandurile pe care le folosesc ar disparea, m-ar durea la pl. mai ales ca stam prost cu brandurile locale si importam toate cacaturile din alte tari (avea cristici articole pe aici despre asta, dar am avut si eu un soc acum vreo 10-20 ani cand m-a trimis maica-mea sa iau niste aluat foiletaj sa faca niste placinte si era produs in Bulgaria, noi fiind in Suceava si luandu-l de la un magazin de cartier, adica era mai ieftin sa il transporte la rece vreo mie de km decat sa faca un ametit o fabrica in zona si sa il faca local).

    asta cu fidelitatea de brand e visul umed al publicitarilor si oamenilor de marketing, care vor sa tina clientul captiv indiferent de ce cacat scot (a se vedea la Apple de exemplu, chiar daca la ei se intampla sa scoata produse de obicei bune, dar fac cat mai greu posibil sa iesi din ecosistem de la ei). dispare un brand, cat timp nisa lui e profitabila, apar altele mai bune sau mai ieftine, nu e mare pierdere.

    00
  21. La fel e si in vanzari: customer buying journey.
    Cand am citit prima data chestia asta, am stiut ca aia pur si simplu inventeaza lucruri.

    Am lucrat in achizitii. Nu aveam nici o calatorie de cumparare. Aveam un desen tehnic si o tinta de pret. Puteau sa imi povesteasca de brand pana ii lua somnul. Eu cautam sa cumpar un produs care indeplinea cerintele tehnice si e cel mai ieftin.

    Brandul in B2B se construieste livrand la data dorita, cantitatea dorita, cu zero defecte, la pretul cel mai bun din piata.

    00
  22. Eu inca sufar dupa conservele de peste tulco tulcea, cu bucati mari de peste bagat in supa misto de rosii cu condimente cinstite. Sau compoturile pe care le faceau. Conservele si compoturile din comert sunt o porcarie, si nu pot inlocui acest brand pentru mine.

    Nici azi, dupa 30 de ani, nu pot uita marmeladele cubaneze care s-au gasit o vreme dpa revolutie de prin magazinele pentru nomenclaturisti (la care nu aveam acces pana atunci).

    Chiar daca nu se mai fabrica, am cumparat de pe olx obiective helios sau aparate foto zenit. Alte branduri nu produc imagini cu personalitatea vizuala a acestora.

    00
  23. Eu nuj ce logo are porc si nici majoritatea prietenilor mei nu cred ca stiu. Am auzit de ei ce i drept si stiu ca sunt haine ‘cool’ pt corporatisti, tocilari si hipsteri :D

    00
    • Maibdegraba cred ca au fost de succes fiindca au fost creati de un cantaret care avea o gramada de pile si intrari. Probabil au facut o treaba grozava dup aia, nu zic nu, dar era greu fara avantajul ala. De altfel si acum cred ca hipsterii cumpara fiindca vezi doamne asociaza cu hip hop.

      00
    • unde sa aiba pile si intrari Deliric? tot ce a facut e sa branduiasca niste haine generice, sa isi faca un site si sa il promoveze. ce pile trebuie pentru astea? cu 3-4 telefoane si cativa amici se rezolva tot la inceput, iar dupa ce a avut succes, si-a extins afacerea.

      ca a profitat de notorietatea lui printre pustani e alta treaba, dar e prefect justificat. sunt niste discutii interesante in podcastul lui Micutzu: https://youtu.be/jH_-1xYusXI?t=6665 – acolo incepe discutia despre cum a inceput Porc, pe la 1:55:00 da mai multe detalii despre inceputul afacerii prin 2008, cand deja nu se mai castigau bani de la casele de discuri din rap si cum a inceput cu afacerile prin vandut CD-uri CTC prin posta, apoi distribuit CD-uri rap prin site-uri de muzica, iar cu 10.000 de euro stransi din munca (grafica, din ce a zis) a facut materiale promotionale cu un prieten, a vazut ca a avut succes si si-a separat brandul si a avut succes din aproape in aproape. pile unde?

      00
    • Dacă ar avea niste modele mai discrete și finuțe la produsele lor, ar fi ok, precum și niște prețuri mai decente. Am studiat boarfele lor, fiindcă am avut ocazia sa îi văd pe alții purtându-le. Oleacă peste HM calitativ, dar la preț de Adidas. Nu mersi.
      Mai bine ceva simplu din Decathlon.
      Dar na, nu e pentru mine. Nu sunt in targhet. Există niște oameni care consumă genul asta de produse și s-au impus ca marcă, pe un anumit segment de cumpărători. Bravo lor.

      00
    • @zoso: am comentat ceva de Porc si am pus un link in comentariu, se poate sa il am aprobat cat mai e relevant? nu e spam sau incalca alea 4 reguli :)

      00
    • De exemplu, el fiind cunoscut in showbiz, ii mai promovau artistii astia produsele pe la spectacole, concerte, social media, etc. Inclusiv un prieten de-al meu mai facea asta. Probabil ca si el promova de rupea in concertele lui, avea o imagine, etc. Poate ca „pile” nu a fost cel mai potrivit cuvant, dar avantaje de genul asta eu spun ca sunt destul de mari si altii nu le au. De unde bani sa se faca atat de cunoscuti?

      Iar despre cum spune el ca a inceput nu ma intereseaza, ca toti exagereaza si mint de rup, toti au plecat de la Auschwitz cu un colt de paine si doi centi si au ajuns milionari. O fi sincer, nu zic nu, dar n-am cum sa am incredere.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube