Curiozitate personală

blog2Advertorialele nu ne plac, bannerele le blocăm, din ce ar trebui să trăiască un blogger pentru a putea aduce conţinut proaspăt şi nou cititorilor săi?

Poate pierd eu ceva din vedere, poate e vreo soluţie magică la care nu m-am gândit…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

88 comentarii

  1. hmmmmm, grea intrebare, poate sa-si gaseasca un job?

    00
    • @adrian: dacă îşi găseşte job se duce pe penis blogul, cine mai are chef de scris după 8-10 ore de muncă?

  2. Solutia magica ar fi bunul simt.
    Inca n-am vazut la tine sau la arhimedele ala grasun pe blog picturi rupestre cu maioneze, iaurturi, spam in rss, in your face product placement (btw, facut jenant).
    Bunul simt de a aduce continut proaspat si nou cititorilor lui, asta inainte de a o arde toata ziua prin campanii, degustari de iaurt asezonat cu piscot.

    00
  3. @adrian – pe bune? nu crezi ca a scrie 3-4 posturi pe zi, in concediu sau sarbatori, indiferent daca ai sau n-ai chef, e munca?

    00
  4. Din materiale pe invers. Facem terci un produs si fiscalizam bucuria concurentei. Si totul bazat pe faptul ca romanii se entuziasmeaza excesiv atunci cind capra vecinului are metastaza

    00
    • @siret: ştii că cererea pentru aşa ceva e imensă şi se plăteşte foarte bine? dar, odată intrat în jocul ăla, greu mai ieşi.

  5. Nu e clar? Muncesti in alta parte ziua, iar articolele le scrii dupa 8 seara si pana la 2 noaptea.

    Nu conteaza ca scrii o data pe saptamana trei balarii pe blog sau scrii zilnic cate 4-5 posturi bine documentate, ideile trebuie sa-ti vina si sa le scrii noaptea, pro bono, doar ca sa-ti distrezi cititorii.

    00
  6. Si sa faceti mai multe concursuri bre, sa nu intre lumea degeaba pe bloguri!!!

  7. Gresit, Vali. Advertorialele prind bine la public, atat timp cat nu sunt „pe fata” si „nesimtite”. Un advertorial trebuie conceput intr-o asemenea maniera incat sa nu para advertorial. Putini reusesc sa faca treaba asta. Insa, atat timp cat spui ca „Produsul X promovat este cel mai ce…”, cum sa iti placa asa ceva? Logic nu?

    00
  8. Stai un pic, nu tu ai compilat lista pentru adblocker versiunea .ro? :P

    Ideea nu era că nu au voie să pună bannere și să scrie advertoriale absolut deloc, dar la moment dat se trece peste o anumită limită a bunului simț. În plus prea multe sunt scrise vădit laudativ și se sincronizează publicarea așa de prost încât toată categoria .ro din Google Reader e plină vreo două zile la rând de același produs nemaipomenit.

    Probabil cel mai bun exemplu de „așa nu” ar fi Ciubotaru care, mai nou, este expert în iaurțel și bere, doar merg perfect împreună, nu?

    00
    • @Eugen: nu, eu doar o găzduiesc şi updated din când in când cu mizerii gen videos care pornesc automat şi alte reclame intruzive. get ur facts right.

      apropo de „scriem toţi in aceeaşi zi”, lunile trecute a avut loc o campanie din asta a unui blogger care are şi o agenţie. pe blog injură metoda, pe la servici o practică.

      ciubotaru moare pe pielea lui. singurul blogger care are 7 advertoriale din 10 articole.

  9. Bloggerul trebuie sa devina un ascet care traieste cu aer si ganduri pozitive, eventual sa locuiasca intr-un butoi, precum Diogene, si sa bea apa doar cand ploua. Oricum, nu cumva sa „jigneasca” cititorul cu vreo reclama (de orice fel), ca e sensibilos saracul si ii tradezi increderea. Dupa aia se gandeste, cand scrii pe blog ca ai tras un partz, daca nu cumva e advertorial :))

    00
  10. Um, nu se pot face advertoriale placute? Bannerele discrete nu functioneaza?

    00
  11. Eu daca vad bannere la bloggeri pe care ii citesc dau click pe ele chiar daca nu ma intereseaza in mod special subiectul; macar atata sa fac pentru ca sa ajut o persoana care imi ofera continut de calitate moca.
    Ma dispera advertorialele mascate care incep ca un post normal si in ultimul paragraf, printr-o intorsatura de condei se transforma intr-un ghiveci de branduri, linkuri si pagini de facebook cu concursuri.
    Advertorialele ma intereseaza sub forma de review, cand autorul are ceva competenta in domeniu si scrie un articol interesant, vede imaginea de ansamblu si evalueaza produsul in comparatie cu concurentii de pe piata – isi da cu parerea dintr-un punct de vedere care mie poate imi scapa.
    De exemplu nu imi plac advertorialele/review-urile despre telefoane mobile scrise de tine, dar imi plac cele despre masini.

    00
  12. @Dragos Bunea – Si ce ar trebui sa spunem: „Da, asa e.”? Huh? Hai sa ne exprimam si noi punctul de vedere atat timp cat il avem!
    Sunt oricum suficiente specimene al caror punct de vedere este: „Da, asa e, cum spui tu, excelent, bineinteles etc..”.
    Deci, nu m-a durut cand mi-am sustinut punctul de vedere, chiar si prost. Demonstreaza-mi contrariul.
    PS: Cine-a spus ca e o lectie predata lui Vali?! Doar mi-am spus punctul de vedere cu care poti fi sau nu de acord si atat.
    //

    00
  13. presupunand ca nivelul articolelor ramane acelasi, eu as da 10 euro pe luna ca sa te citesc. cati din unicii tai ar mai cotiza?

    00
    • @un muc: businessuri au murit pe chestia asta. overall, sunt mulţi cei care spun că ar da şi puţini cei care o fac. mai ales in românia.

  14. NOU
    #19

    Din cate am vazut .. pe refresh.ro apar toate campaniile care se deruleaza … eu cred ca le face mai mult rau decat bine din dorinta de a scrie „stiri”.

    00
  15. Ia mai dăi în colo de bloggeri, la muncă cu ei!

    00
  16. Asa. Cand vine vorba de bloguri, prin definitie, ma gandesc la sinceritate. Cand spui advertising, sinceritatea e probabil ultimul lucru luat in calcul. Se bat cap in cap?
    Mai mult ma incanta sa vad texte gen „Sponsorul nostru va recomanda BLA” decat „Sa-mi frig una, mi-am luat BLA si e cel mai tare!!1”
    S-ar putea sa fie o preconceptie gresita ca doar prin smen se poate ajunge la rezultate in advertising. Cat cat % o fi mai bun rezultatul din jmen decat cel din reclama sincera?

    00
  17. Sunt prea multi care scriu advertoriale si habar nu au sa le scrie. Acolo-i problema. Ehe…blogging-ul asta…nu e asa cum crede lumea…

    00
  18. NOU
    #23

    @MadMike – eu zic sa incerci sa predai altcuiva lectii de genul acesta si nu lui zoso a.k.a Vali Petcu, ok?

    00
  19. De când te citesc pe tine n-am văzut vreodată advertorial în care să lauzi un produs sau serviciu fără să fii sincer. Și advertorialele alea chiar își ating scopul în felul ăsta.
    Ca exemplu negativ țin minte advertorialele lui Piticu cu IE9…

    00
  20. Solutia magica a fost in cazul meu butonul de paypal, donate. Pare cersetorie, insa consider ca nu trebuie intretinut ceva ce nu se poate autosustine de la sine, adica de ce sa bag bani in site degeaba? Si uite asa si-a castigat singurel dreptul la hosting pana in 2014, cu butonul ala.

    00
  21. Cred că blogerii buni ar trăi cel mai bine dacă s-ar putea hrăni ca aşa-zisii „vampiri energetici” din ura haterilor.

    Revenind la o abordare mai serioasă a subiectului, cred că blogerii (mai ales cei de vârf, care sunt formatori de opinie) ar trebui să facă o campanie de educare în jurul ideii că nimic nu este gratis. Că nimic nu ţi se cuvine doar pentru că existi. Cine crede că i se cuvine ceva doar pentru mutra drăguţă din dotare, de fapt stabileşte obligaţii pentru cei care crede el că trebuie să-i furnizeze acel ceva gratis. Următorul pas ar fi să se pună el în pielea acelora…

    (Când zic campanie nu mă gândesc şla un heirup de o săptămână, ci mai degrabă la ceva reamintit din timp în timp, când ici când colo, ca în timp să între în subconstientul oamenilor)

    00
  22. Advertoriale cu comentarii inchise si ai rezolvat problema.

    00
  23. Din piscoturi?

    00
  24. Depinde acum si ce bannere pui si ce advertoriale scrii. Poti scrie advertoriale la chestii care iti plac pe bune, ori advertoriale la chestii pe care le urasti, dar scrii pt ca esti obligat.
    Si conteaza si proportia: daca ai blogul numai cu campanii, degustari sau alte alea, sau alea-s minoritate:)

    00
  25. Avand in vedere ca tu intretii lista de Adblock Plus pt Romania, e o justitie poetica ca te plangi de blocarea reclamelor si lipsa banilor.

    Reclamele deranjante au aparut din lipsa banilor, din foame; o foame prin care simt ca treci si tu acum.

    Sustii ca tu blochezi doar reclamele „intruzive”, de aceea sunt blocate TOATE ad serverele folosite in Romania?

    Desigur, faci un mare serviciu industriei, nu-i asa?

    https://zoso.ro/pages/rolist.txt

    Pana si codul sati l-ai blocat (probabil tot pt ca servea reclame).
    btw, de ce nu ai banat si google analytics?

    P.S. Te-au ajuns blestelele industriei

    00
    • @Andrei: vezi comentariul #20. eu nu trec prin nici o foame, pot dormi liniştit vreo 5 ani fără să fac nimic.
      apropo de toate, ia incearcă să vizitezi 10 siteuri fără lista aia şi spune-mi că sunt şi reclame neintruzive.
      codul sati e blocat de pe vremea când stătea pe un 486 şi stăteau siteurile in loading.

      ce uşor e să spui o listă de prostii, că doar nu te vede nimeni :)

  26. Din donatii ca Wikipedia, merge? :lol:

    00
  27. Banerele nu cred ca derajeaza, daca nu au flash-uri orbitoare. Advertorialele astea sint cu dus si intors: daca zici de la inceput ca e publicitate nu citeste nimeni articolul, daca nu spui ca e publicitate nu-ti mai citeste nimeni blogul :D
    Am vazut la un moment dat niste recomandari, sa le zicem, pe un blog culinar. Foarte faine. Scurte, clare si la obiect. Nu deranjau aproape deloc.

    00
  28. @zoso, nu știu, nu țin minte. Oricum, pot să tolerez păreri diferite de a mea. Mai ales când sunt exprimate pe un blog personal, plătit din buzunarul autorului. Dar mi-e ceva mai greu să văd că autorul una spune și alta face.

    00
  29. Una interesantă despre clicuri şi reclame, citită acum câteva zile:
    https://andrewchen.co/the-law-of-shitty-clickthroughs/

    00
  30. Atat timp cat citesti ceva interesant pe un blog, ce te mai interseaza reclamele si bannerele? Lasa-l si pe omu’ ala sa castige un ban.

    00
  31. @ Zoso:
    Poate ca opinia mea se va schimba la un moment dat, dar atata vreme cat eu iti citesc blogul pentru postari (nu pentru reclame), ma gandesc ca solutia e :
    1. Le pui in asa fel incat sa nu fie intrusive
    2. Faci bani din posturi/affiliate/donatii (la traficul pe care TU il ai nu ar trebui sa fie o problema) – exemplu: http://tobolds.blogspot.com/2017/03/what-do-you-think-about-paypal-donation.html
    3. Lumea care le blocheaza, sigur nu da click pe ele, ca doar de aia le blocheaza :)

    00
  32. sesiune publica de brainstorming despre cum sa faci bani din blogging :P … misto i(e)

    00
  33. NOU
    #42

    in 99.9999% din cazuri scopul bloggingului nu e sa scoti bani direct din asta, ci sa educi. banii vin secundar. exemple: pat flynn, james altucher, penelope trunk, brian clark, steve pavlina, etc

    asta daca vrei sa faci ceva de calitate. altfel, poti face mfa-uri sau afiliate junk sites, gray-hat seo bla bla.

    bloggingul de calitate este extrem de greu, bloggingul ca business in sine este aproape imposibil.

    sugestia mea: foloseste blogul ca o platforma pt lucruri din care sa scoti bani: produse nisate, workshopuri, conferinte. Din pacate blogul tau e un fel de click/libertatea al blogosferei romanesti. Din fericire, pe internetul romanesc asta e un lucru bun

    succes!

    00
  34. Cand mergeti la Petrom sa platiti alimentarea, nu va intreaba aia daca nu vreti napolitane la 1 leu sau ciocolata cu rom la 2 lei? Au o sansa mica, dar au o sansa.
    Daca voi renunta sa alimentez de la Petrom o voi face pentru ca e proasta benzina, nu pentru ca ma intreaba casierii nu stiu ce.

    00
  35. Un advertorial bun este intotdeauna consumat cu placere de cititor, parerea mea

    00
  36. e uber simpla problema ta: target-ul. targetu’ e total gresit. trebuie mers la oamenii care au bani: americani cu iphone. comanzi un design responsive, iei niste cursuri ceva cu engleza de presa, mai gasesti un strain cu care sa scrii si uite twoguysandablog.com
    ce zici? sunt total off, sau am o idee?

    00
  37. Fara publicitate nu merge..si atata timp cat totul e decent, eu zic ca trebuie exploatat. Partea dreapta pe blogul tau e o locatie care nu deranjeaza daca afisezi 2, 3 bannere,..chiar si ceva de 200 x 200. Nu traiesc din reclamele vandute pe site-urile mele, dar sunt luni cand suma e interesanta………si parca si cheful e altul atunci cand scrii.

    00
  38. De ex. din ceva util societatii :)
    Un produs sau un serviciu prin care sa oferi plus valoare
    Ce ai face daca n-ai mai scrie deloc?

    00
  39. pai e simplu … „please donate to keep this blog alive” … :)

    00
  40. Nu. Bloggerul trebuie sa scrie gratis mereu si sa faca totul din pasiune. Banii sunt o alta problema.

    00
  41. @Zoso: In 8-9 ore de munca iti tot vin idei de noi articole. Cel putin asta mi se intampla mie la scoala. :))

    00
  42. Nu de alta dar plictiseala e mare…

    00
  43. un blogger harnic poate sa organizeze seri de lectura din creatia proprie, la care accesul se face contra unei sume modice.
    nu e ceva nemaiauzit.
    sade bloggerul pe scena, pe un fotoliu, sub un lampadar si citeste expresiv.
    la finalul fiecarei reprize de lectura, i se aduce un cosulet cu hartiute, pe care spectatorii au scris commenturi.

    sau, accesul poate sa fie moca, dar prin sala, printre randuri, merg fete cu tavite cu bucatele de salam, cubulete de branza sau creme pt doamne si explica in soapta avantajele produsului firmei Y, care v-a facilitat acest happening.
    sau bloggerul porta sapca cu cimentul Y.

    deci, cum zicea cineva, solutii ar fi. acuma, la munca!

    00
  44. Zoso, acum ceva timp ai scris despre reclama la Dacia Duster, care avera volumul de 3 ori mai mare decat cel normal. Mai sunt bannerele care se desfac cand tragi mouse-ul peste ele. Eu ca si client/vizitator/utilizator, cand gasesc la tine pe site suedejii de genul asta, iti dai seama ca blochez toate reclamele de-acum in ‘colo.

    Vina apartine in totalitate publisherului, ca nu are niste standarde in reclamele de pe site-ul lui. Nu spune nimeni sa nu ai un text, sau sa faci plasare de produse, finut. Dar cand imi apare reclama 40% din ecran la 1080p … scuza-ma, dar le blochez pe toate de pe acel domeniu.

    00
  45. O smecherie incercata la un moment dat de arstechnica a fost sa faca niste articole sa fie blocate intentionat de adblockere, astfel, obligi cititorul, daca vrea sa citeasca, sa treaca pe whitelist site-ul, :)

    00
  46. Eu nu mă plâng de bannere atâta timp cât nu-mi ‘sar în ochi’ iar în ceea ce privește advertorialele, am citit și advertoriale bune / informative, despre produse care mă interesau (am prins astfel de advertoriale și la tine). Nu știu cine e deranjat de reclama de pe un blog atâta timp cât e la limita bunului simț.

    00
  47. Afilieri. Linkuri pe cuvinte cheie introduse discret in articole.

    00
  48. NOU
    #58

    Eu abia mi-am facut blogul si nu am cine stie ce banner, iar de castigat nu am ajuns sa castig cu el, e mai mult un moft…

    00
  49. mie-mi plac advertorialele cinstite si bannerele de dimensiuni decente pozitionate ok.

    00
  50. de ce trebuie sa traiesti din continut? publici din placere…a, e greu pt tine, am inteles…

    00
  51. advertorialele ar fi ok, dar ati gresit nasol cand ati refuzat la inceput sa marcati textele corespunzator.
    si mai si argumentati ca nu e cazul.
    e, voala.

    00
  52. Din taxa, o taxa modica pur si simplu. Dar apoi va trebui ca acel blogger sa scrie ceva ce intr-adevar merita platit.

    00
  53. Premisa ca „advertorialele nu ne plac” e relativ gresita. Advertorialele bune plac. De fapt, urice txt bun place, indiferent de scopul acestuia. Printre ziaristi, in general, dar si printre politcieni, s-a incetatenit ideea obsesiva ca bloggerii trebuie sa fie neaparat gratis si e nasol de tot daca incaseaza bani. Vreau sa vad ziua cand bloggerii le vor cere ziaristilor sa presteze moca. Si politicienilor. Sa vezi atunci suparare!

    00
  54. Mai revin cu un comment. Nu cred in donatii in primul rand.
    Acum cam 6 luni am gasit un site cu ce ma interesa pe mine despre fitness,culturism si powerlifting in general, nu e relevant ce este. Site-ul avea o sectiune libera si una gold platita. Si am zis, da-o drecu, platesc o luna sa vad cum e, nu ma omoara 10 dolari. De atunci tot platesc si nu regret nici unul din dolarii dati. Tipul are cateva mii bune de abonati si isi da tot interesul sa ne tina, calitatea informatiei e mult peste site-urile normale.

    Din aer nu traieste nimeni.

    00
  55. @adepţii conţinutului de pomană şi ideii că scrisul nu e muncă

    Calitate pe gratis, iată un concept interesant. Există undeva? Dacă nu, de ce s-ar aplica la blogging?!

    00
  56. Sunt funny cei care vor ca altii sa munceasca moca. Le spun si eu ceva – ia munciti voi munca la munca, iar facturile platiti-le doar cu placere.

    E normal sa muncesti pentru bani, sa scrii pentru bani. E normal atunci cand te pricepi si vrei sa faci ceva pentru ceilalti, sa-i faci intr-un fel sau altul sa plateasca. Din pacate nu suntem toti multi milionari sa facem totul doar din placere, fara nici un ban.

    Asta-i viata.

    00
  57. simplu unii sunt fac asta din invidie… altii fiindca citesc gsp, cancan, sport.ro si alte mizerii :)) un blog normal n-are reclame din alea strigatoare la cer, pai aia sunt…oameni care ii atrage mizeria deci.

    00
  58. Advertorialele ne plac.

    Nu ne plac advertorialele despre care nu se spune ca sunt advertoriale, ci, mai mult, se spune sus si tare ca e „opinie proprie”. Si nu ne plac nici articolele cu linkuri afiliate unde nu se spune ca urmeaza linkuri afiliate, ci se mimeaza o „dorinta de cumparare”, dar saracul blogger „nu stie ce sa-si aleaga”.

    Mai clar decat atat nu stiu cum poate fi exprimat.

    00
    • @MiniMe: mie imi plac curajoşii informaţi fără nume. ăia care invalidează opiniile pentru că nu au curajos numelui propriu

  59. Da, @zoso, stiu, e din arsenalul clasic: cand nu vrei sa raspunzi, o dai pe dupa cires.

    Tot din arsenalul clasic (tu inca nu le-ai aplicat, dar nu se stie, uite ca ma risc) fac parte: „dujmanii mor”, raspunsul marlanos si, in final, trimitere in spam pentru ca te enerveaza adevarul.

    Uite mai repet odata, ca poate ciresul e gros: ne plac advertorialele marcate ca atare si ne plac articolele cu linkuri afiliate unde ma avertizezi de la bun inceput ca-ti bagi cookie-ul in browserul meu.

    In schimb, nu ne plac advertorialele care sunt prezentate drept parere proprie si nepartinitoare si nici articolele cu intrebari nevinovate despre ce anume ai putea sa-ti mai cumperi de la profitshare, cu linkuri obfuscate ca sa nu se prinda fraierii.

    00
    • @MiniMe: nu o dau după cireş, dar e cel puţin stupid să ai pretenţii când ţie îţi e frică de numele tau.

      şi doi, hai să iti explic ceva, că am impresia că oricum o să mori prost: dacă ti se plantează un cookie afiliat tu nu pierzi nici un leu. nici măcar unul. când ai pretenţii de conţinut bun şi frecvent trebuie să plăteşti cumva pentru el. fie cotizezi câte 5 dolari pe lună, fie îi iau eu de la alţii. a te căca pe tine că linkurile sunt afiliate e o prostie imensă. la fel de mare ca aia cu „blogurile trebuie să nu facă reclamă”. uite ceva pe tema asta https://www.cabral.ro/fobia-de-reclama/

      in rest, eşti prost că ai impresia că am şters ceva. dar aşa eşti tu.

  60. Vai, zoso, ce dragutz, ai sters comentariul pentru ca te enerveaza adevarul. Bravos!

    00
  61. cu ce poate reusi un blogger… simplu poze cu pisici…

    00
  62. Zoso eu is mai nou in bransa dar un advertorial ii un articol care ii scris despre un anume subiect la comanda?

    00
    • @Paul: depinde pe cine intrebi. la mine advertorialul e un articol in care anunţ ceva (lansare de produs, de site, de shaormerie) sau imi dau cu părerea despre ceva cu care sunt de acord. vezi ce a scris meeku despre cum merge treaba la mine pe blog.

  63. Deci sa inteleg ca sunt si altfel de posturi in care scri de placere. si mai sunt advertorialele care le faci pentru bani.
    Nu ma refer strict la tine ci la alti care probabil nu pun tot atat suflet in aceste doua tipologii de articol. La tine nu pot sa fac o diferenta. Pe mine nu ma deranjeaza advertorialele, decat atunci cand nu sunt la acelasi nivel cu alte posturi.

    00
  64. Eu zic deja sa nu mai intram pe Google ca oricum lasa cooki-uri si alte prostii in browser (defapt nu le planteaza in browser, ci direct pe hard, asta-i alta treaba). Zic sa nu mai folosim internetul, ca poate face cineva indirect bani de pe seama noastra.

    Zic sa ne intoarcem la epoca de piatra, sa nu cumva sa profite cineva de pe seama unei urme de civilizatii din Romania.

    Numa zic, glumesc :))
    Sorry, nu m-am putut abtine.

    00
  65. @MiniMe: eu am o părere mai simplă. întâi ne prezentăm şi apoi putem avea păreri. aşa sunt eu. mergi pe alte bloguri şi insistă acolo, dacă nu o faci deja, pe aici deja te-ai plâns că nu ţi se aprobă comentarii şi, ironic, ai ajuns să ţi se şteargă după ce te-ai plâns. succese.

  66. Un blogger ar trebui sa traiasca din jurnalism.

    00
  67. S-au cam speriat posibilii clienti de preturile comunicate pe zerostiri – 100 de euro pentru aprox.3000 de persoane care vor vedea bannerul mi se pare foarte mult, mai ales ca in domeniul meu conversia este cea mai mica

    00
  68. Decat sa tii atata loc gol, nu mai bine bagi o reclama de 1-200 euro/luna?

    00
  69. Fiti inventivi, bannerele, mai ales cele intruzive, nu mai plictisesc demult, ci chiar enerveaza.

    Sau riscati si bagati acces platit, daca e valoros continutul.

    00
  70. Pai peste o luna faci 7 ani. Multi inainte! Marketingul afiliat poate fi o solutie. Oricum, publicitatea a facut si ea cunostinta cu criza, dar daca te tii de treaba pana la urma vin si banutii.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube