Cum să ai o relație de succes cu curierii

Mă gândeam că nu am vorbit aproape deloc, nu mai știu, despre munca de acasă în perioada asta. Nu mi-a dat prin cap. Deși, culmea, eu lucrez de acasă din 2008. Piața sfaturilor a fost acaparată de diverși și aia a fost, acum e prea târziu.

Voiam să spun câteva vorbe despre cum să ai o relație bună cu curierii care îți aduc chestiile comandate online. Pe pași, să fie ușor:

Pasul 1: reține ora aproximativă la care ajunge la tine pe zonă. eu știu, Fan ajunge la mine la 11am și la 3pm sau doar la 4pm, în funcție de cât are de livrat. Cargus, mereu între 1 și 3. Sameday 2-3pm.

Am comandat niște shaorma, a venit acum, băiatul de la Fan era și el pe zonă, livra ceva la vecini. Ceas.

Pasul 2: bagă-i numărul de telefon în memorie. Că ai intrări nelimitate. Eventual cere-i prenumele și bagă-l direct Alex Cargus. Chiar dacă ei se schimbă sau pleacă, acel telefon rămâne pe acea rută, că e telefon de serviciu.

Pasul 3: vorbește întotdeauna frumos. Nu contează că el e un puțoi de 20 de ani și tu ai 40, mereu cu dumneavoastră. Au parte de destule probleme pe traseu, nu au nevoie și de oameni care să se poarte urât cu ei.

Și rețineți o chestie de finețe: el nu are treabă cu voi, el e angajat de compania căreia i-ați plătit ceva. Nu vă luați cu el pentru că nu a venit coletul la timp sau alte minuni. Da, dacă e lovit, comentați, faceți poze, faceți proces verbal. Nu ajută cu nimic sa țipați la el pentru că e coletul lovit sau ceva. Înainte să ajungă la el, coletul trece prin minim 3 rânduri de mâini care nu sunt el, și, dacă respectați pașii de mai sus, nu va ajunge niciodată lovit de el.

Pasul 4: bacșișul. Aici e delicat, că mă știți că cumpăr totul cu cardul și probabil 2 comenzi pe an pe care le plătesc cu cash. Așa că, de două ori pe an, de Crăciun și de Paște, sar cu ceva la zar. 100 lei, să acopăr tot anul. Și ei știu că nu le dau tot anul, doar la ocazii, și coletul vine, și ei vorbesc frumos, și treaba merge.

 

sigla-urgent-cargus

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

118 comentarii

  1. Asta cu sa le dai odata e o idee excelenta. O sa aplic si eu de acum. Pana acu le strecuram cate 2-3 lei ce aveam prin casa.
    Nu ai zis nimic de aia de la Urgent Cargus, sau nu ai interactionat deloc cu ei?

    00
  2. Pardon, am citit intre randuri :) la mine pe zona Cargus nu vine niciodata la timp si niciodata nu poti stii cine si cum sunt, si nr de telefon le schimba :)

    00
  3. Curierul „nou” de la Sameday are numele in agenda Dan Fancurier.

    01
  4. Bon, daca tot faci relationshipadvice poate ne ajuti si pe noi cu o problema:
    Avem in contract ridicare pana la ora 18.00 cu Urgent.
    Curierul vine la 13.00 cu livrari tot atunci face si ridicari si nu revine nici cu fromosul, nici cu reclamatii, cand au un colet mare de luat vin cu palma in cur si se plang (am patit sa vina, sa plece si sa zica „trimiteti cu fan ca eu nu car alea!”).

    am avut contract si cu fan si cu din astia mai mici (gen dragon star), urgent cred ca a ramas doar din inertie, da nici unul nu e stralucit in rest.

    00
    • Varianta 1: de fiecare data cand nu iti ridica produsul la ora stabilita, suni la firma si le explici situatia;

      Varianta 2: daca nu merge varianta 1, schimbi firma de curierat pana cand gasesti o firma ceva mai serioasa;

      Varianta 3: daca toti sunt la fel de neseriosi, te resemnezi.

      00
    • Ai incercat gls ? dpd ? Ca primitor de colete, gls si dpd se misca mai bine decat restul

      00
    • Gls stiu ca lucreaza numai cu contract, nu accepta comenzi ocazionale si ca vor un anumit volum de comenzi lunar

      00
    • ultima oara pe chat (ca la telefon te prinde sfantu asteapta) baiatu de la urgent imi explica ca el are confirmarea curierului ca a ridicat coletul, eu fiind cu coletul in fata.

      Aveam un reprezentat la care era alocat contractul da l-au schimbat de atatea ori incat i-am pierdut urma astuia nou.

      GLS inca nu (Vad ca maj coletelor pe extern imi vin cu gls), DPD de test fara contract si erau praf.

      00
    • Îți recomand și eu GLS, am lucrat cu toți, însă GLS sunt cu mult peste tot ce e pe piață, atât la livrări cât și la șoferi.
      Următorii sunt fan courier, cel puțin pe sector 5 și 6 se mișcă impecabil băieți la ridicări și livrări retururi.

      PS: un mic bonus când îi auzi că intră în concediu și de paște și de crăciun ( eu le dau 100 lei la fiecare din cele 3 ocazii) și n-am avut probleme niciodată.

      Îi mai recompensez cu 10-20 lei dacă am nevoie să ridice inainte sau după ora stabilită. Mereu vin la mine prima dată și suntem 7-8 firme de la care ridică, deci contează.

      00
    • băieții*

      00
    • NOU
      #17

      Din pacate sunt multe persoane care nu prea inteleg cum functioneza curieratul. Asa cum a zis si Zoso in articol, ar trebui sa cam stii pe la ce ora vine curierul in zona ta. Daca nu te gaseste in intervalul ala orar aia e, se mai intoarce daca mai are timp, daca nu a doua zi pe la aceiasi ora.

      Problema de ridicare. Zici ca ai in contract ridicare PANA LA ora 18. Nu ti se pare normal sa iti ridice coletele cand ajunge curierul in zona? Toate firmele vor ridicare cat mai tarziu. Cum ridici coletele de la 10 firme daca toate vor ridicare la 17-18? Din ce-mi dau seama ai trimiteri ocazionale, nu crezi ca firmele de curierat ar trebui (si o si fac) sa avantajeze clientii cu trimiteri mai multe (zeci, sute de colete zilnic) alocandu-le cele mai bune intervale orare de ridicare?

      00
    • @ms boss, ai vorbit pe cur, da ms.

      Mi se pare normal sa respecte clauzele contractuale si alea din comanda.
      Daca eu am in contract ca vine pana in 18.00 sa nu imi spuna ca nu vine dupa 15.00.
      Daca eu dau comanda din aplicatie cu ridicare dupa 16.00 sa nu vina la 13.00.

      Nu oi intelege cum functioneaza curieratul da inteleg cum functioneaza un contract comercial. Ca nu suntem in bancul de la radio erevan cu bicicleta.

      00
    • Când am avut probleme repetate, fără să văd ca (deși am raportat către firmă) angajatorul curierului nu a luat măsuri, am raportat la Protecția Consumatorului. O singură dată s-a întâmplat.
      Incredibil ce repede te caută ei când au un “ticket” deschis cu bilă neagră acolo…

      00
    • La mine in zona (si in tot orasul cred) la DPD sunt angajati tot felul de dubiosi din tot felul de etnii. Unul mi-a zis odata la telefon: Boss.. sunt aicisa la ANAF pe strada X, am venit sa aduc niste plicuri la pizdele astea :D

      00
  5. La 38 de grade afara, cu doua beri reci fara alcool te tine minte chiar daca se muta la ceilalți

    00
    • Asta e nivelul urmator

      00
    • Decat bere fara alcool, mai bine cu lamaie. La 38 de grade si cat alcook au alea, pana ajunge la masina e „curat”. Si nu are gust de hambar.

      00
    • Dacă aș fi curier și mi-ai da o bere fără alcool, ți-aș juca coletul în picioare a doua oară.

      00
    • Nu aveam bere, dar si o sticla de apa plata rece sau de cafea rece a fost binevenita. Si da, vorbesc frumos si le las bacsis, cand e o urgenta ma duc eu si iau coletul/plicul pe traseu. Sunt foarte hingheriti, dar cred ca merita sa faca meseria asta un timp, primesc bacsisuri acoperitoare pentru oboseala.

      00
    • @Zarax, orice altceva este mai bun decat o bere cu lamaie. De ce sa nu ii dai direct o limonada?

      00
    • Nu conteaza ca e bere, cola sau apa. Ideea este ca la 40+ grade le prinde bine ceva rece si apreciaza. Nu am avut niciodata probleme cu vreun curier, in general vorbitul frumos rezolva totul.

      De partea cealalta, postasul are mereu snack-uri de caini la el. In conditiile in care de obicei cainii si postasii sunt dusmani legendari, pe asta il adora toate potaile din zona. A rezolvat si problema asta, decat sa-l latre, mai bine ii mituieste :D

  6. La Fan cu care lucrez constant sunt doi baieti, Stelica si George.
    Baieti de bun simt, sunt pe zona de 8 ani unul si de 5 celalalt.
    Saritori, politicosi, le merge ca toata lumea din zona ii stie si ii ajuta.
    De exemplu un vecin lasa portile deschise (sunt o curte cu mai multi vecini, firme, etc) sa poata lasa duba cand vin pe zona pentru a nu bloca strada.
    Omul sfinteste locul. O atitudine corecta si politicoasa fata de toata lumea face minuni.

    00
  7. Comandasem pentru ai mei ceva rahat pentru masina cat eram in vacanta 2-3 zile pe acolo. Ma rog, acelasi rahat il puteam cumpara si din oras dar cand aduni timpul pierdut, benzina, nervi, mai bine comanzi prin curier. Zis si facut, suna omul, nu stia strada, ii explic tot, a doua la dreapta dupa punctul x, prima la stanga, casa cu numarul. A trecut curierul de 3 ori prin fata casei pana sa ma sune ca este ratacit. L-am servit cu o limonada cu gheata pentru efort. Si nu, nu am baunat la el, nu am de ce sa baun la curieri. Este identic cu baunatul la vanzatoare, de parca ea are vreo vina pentru garantie… pentru plangeri exista mai sus la departamentul cu publicul.

    00
  8. Eu îl salut și când ne vedem în trafic random, ma saluta înapoi. Ce-i drept sare în ochi destul de ușor mașina mea.
    Dar omul cu bun simț peste majoritatea

    00
  9. Asta ar merita o secțiune specială la „oameni și relații”. Cu unii te poți înțelege, cu alții mai greu.

    Distracție săptămâna asta cu DHL Express. Comandat luni ceva din Germania cu livrare next day. Marți pe la prânz primesc mesaj „nu v-am găsit acasă”. Sun la centrală, ah, păi nu v-au găsit că nu e scris numărul de telefon (neamțul n-a trecut numărul de telefon, pe care eu l-am scris clar în formularul lor). Ok, dau numărul de telefon la DHL, confirm adresa, gata, o să vină mâine.

    Azi dimineață primesc SMS pe numărul pe care îl dădusem ieri, „coletul va sosi între 11 și 16”. La 12, mesaj „nu v-am găsit acasă”. Băi, eu n-am plătit next day delivery ca să-l primesc cândva anul ăsta. Sun iar în centrală, de data asta dau de o tanti care îmi dă numărul de telefon al curierului, să ne înțelegem omenește. Discuție cu curierul: „ah, păi n-am găsit adresa, că nu știu zona; și nu e trecut numărul de telefon”. „Păi ăia cum mi-au dat SMS că vine coletul dacă nu aveau telefonul?” „Ah, păi la ei o fi, dar la mine nu ajunge (mi-a arătat pe device-ul lor de tracking, într-adevăr, nu apare numărul de telefon)”. „Ok, și cum am fi rezolvat problema asta dacă nu te sunam direct? Că tu nu zici că n-ai găsit adresa, ca să știu și eu să explic cum se ajunge, mesajul zice că ai fost la adresă și nu era nimeni; și așa ai făcut și ieri, nu e ca și cum ar fi apărut brusc azi adresa.” „Păi… nu știu”

    Partea și mai fun: nu e prima dată când vine exact același curier la mine. Nici acum două săptămâni n-a nimerit adresa, dar măcar trecuseră nemții numărul de telefon.

    00
    • Eu am comandat doua scaune de masina pentru copii de pe amazon.de, cu transport rapid (perioade diferite). Au ajuns in oras si liniste. La primul am sunat eu, a zis ca nu era numar de telefon pe pachet. Zic ok, dar adresa e? Da. Pai si atunci de ce nu ati mers acolo? Pai nu stiu, curierul stie.
      Ok, dau numarul, vine a doua zi cu pachetul.
      La urmatorul colet aceeasi poveste, le dau iar numarul, vine dupa aceea baiatul. El nu stie de ce nu e numarul, la telefon nu stiu de ce nu e numarul, desi eu am numarul in comanda.

      Recent, o comanda de la Next. Primesc mail si sms, ca vine azi intre 9 si 18. Era ora 17, sun la sediu si le zic ca nu mai sunt la lucru, sa imi dea numarul curierului sa ne intalnim cumva. Nu se poate, nu au voie. Ok, atunci am reprogramat sa vina inainte de masa. Cumva a venit.

      00
  10. Curierul nostru Stapinul noustru!

    00
  11. la mine, in mijlocul unui cartier de blocuri, e mai greu cu ora. da’ mi s-a intamplat sa imi faca predarea la 9, si la 10 sa imi vina sms-ul „astazi intre orele 11-19…”.

    la partea cu bacsisul imi calculez comenzile mereu sa ramana ceva potrivit pana la suma rotunda. nu doar o data am mai luat si un limbric prajit pentru asta.

    de vorbit frumos mi se pare la mintea cocosului. nu ii iau cu dumneavoastra, dar nici la perpulis.

    si cateodata mi s-a mai intamplat ceva. ma suna si ma intreaba daca e ok sa livreze in anumite conditii, teoretic in afara „regulamentului”. cat timp nu mi-a stricat coafura si au vorbit rezonabil, am fost de acord. si mie mi s-a intamplat sa am nevoie sa vina mai tarziu sau a doua zi sau mai stiu eu ce.

    ah, si cea mai tare a fost faza cand m-a sunat postasul :)). da, ala de la posta romana. acelasi care pune doar avize pentru toate recomandatele, inclusiv pentru fluturasii de pensie. acum venea cu permisul nou si a vrut sa se asigure ca sunt acasa.

    00
  12. Nu stiu daca ajuta cu ceva, eu am lasat un mesaj pe siteul companiei. Am primit doar o confirmare ca l-au informat pe superior. Intre timp m-am mutat din zona.

    „Salut,
    Vreau sa ii multumesc pe aceasta cale curierului din zona mea, Bucuresti, Sector 2…
    Numele lui este Adrian, numarul de telefon 07xxxxxxxx. Cred ca este printre putinii curieri cu vechime, pe zona mea are cel putin 2 ani. Este o persoana foarte respectoasa si punctuala. Ma suna mereu inainte.
    Mi-am amintit sa scriu acest mesaj cand l-am vazut in zona chiar acum 30 de minute. Sambata la ora 13, cand majoritatea ne pregatim sa luam pranzul in familie, el este pe traseu livrandu-ne coletele.
    Va rog sa aveti grija de el si daca vreti sa ii multumiti intr-un mod special, sa ii faceti o supriza, mai ales acum de sarbatori, sunt deschis la colaborare.
    Aveti grija de curieri, tratatii ca pe oameni, nu ca pe o resursa umana.
    O zi buna.”

    00
  13. M-am inteles bine cu toti curierii cu care am lucrat. Mai schimbam o vorba, mai il ajutam, nu faceam mare lucru, dar vorbeam frumos cu toti si m-am inteles bine cu toti. In schimb, prin 2007, aveam un client care a reusit sa se certe cu toti curierii. E si asta o performanta

    00
  14. E bine sa ai o relaţie bună cu curierii. In cazul meu daca nu sunt acasă cand ajunge coletul, daca e platit,curierul îl pune peste poartă si il gasesc cand ajung acasă, daca nu e platit, ma sună si se opresc la mine la munca, e in drumul lor de intoarcere din cartierul în care locuiesc.

    00
  15. In pandemie il vedeam pe tipul de la fan curier atat de des incat glumeam ca ma cheama de nas dupa ce trece perioada. “Salut Paule, uite ajung si eu in maxim 30 de min, poti sa cobori te rog? Daca nu poti, ma intoarc mai tarziu!” Saritor, flexibil, glumet, i-am dat bacsis de fiecare data + doua csiki sor intr-o seara pe la 7 inainte sa termine livrarile pe ziua respectiva. Baieti de treaba si la cargus, gls, dpd. Doar la sameday am avut o experienta neplacuta cu un tip( pe care l-am vazut doar de doua ori si apoi a fost inlocuit probabil) care mi-a spus ca eu trebuie sa stau la cheremul lui nu invers(cu exact acele cuvinte). Ii spusesem ca ajung in 15 min si el ma sunase din fata scarii.

    00
  16. La mine curierul e mai avansat. Parchează undeva în zonă și ne sună pe toți să mergem să ne luăm coletele. Niciodată nu urcă sus cu ele (și nu, nu e mobilă) și dacă îi zică să vină și nu cobori se face că refuzi coletul.

    De fiecare dată când cobor la mașină mai sunt vreo 5 săraci ca mine veniți de la toate blocurile din jur.

    Faza e așa, dacă eu nu sunt acasă, soția are copil mic, el nu urcă, ce facem, livrează doar la cei care pot să coboare? Sesizarea la emag nu ajută la nimic, vorbește frumos că vor rezolva și asta e.

    Cred că e o înțelegere tacită. Nu cred că e vina curierului neapărat, ci ca să nu trebuiască să angajeze mai mulți oameni pe livrare, șefii ignoră plângerile clienților că nu livrează coletele, sau poate chiar îi încurajează, cât timp e un procent mic care se plâng, iar restul se bucură că măcar primesc ceva chiar și așa.

    Cât timp banul se încasează și salariile sunt cât mai puține și mai mici, facem performanță.

    00
    • Un fel de soup-nazi al coletelor.

      00
    • Am avut si eu experiente de genul si am facut asa:

      1. Am coborat si i-am explicat ca e prima si ultima oara cand fac asta (facand exceptiile de rigoare la colete imense/grele..etc);
      2. I-am spus, daca urci primesti ciubuc. Nu mult, dar ceva in plus. Daca faci asta cu toti oamenii, iti triplezi salariul linistit.

      In general eu las ciubuc intotdeauna, indiferent de firma. Cand m-am mutat dintr-o zona in alta, unul dintre curierii care erau pe ‘zona veche’ l-a instiintat pe cel nou (habar n-am cum) ca ‘e un baiat care nu coboara dar da ciubuc’ si s-a impamantenit..

      Cat despre bunul simt..trebuit avut cu toti, nu doar cu curierii :)

      00
    • nu suna la emag, suna la curier.

      eu am patit sa nu urce pentru ca „nu ne mai lasa sa urcam, ca e pandemie”.

      „Buna ziua. Am un colet si am inteles ca nu au voie sa urce. Eu nu vad asta nicaieri pe site, curierul a refuzat sa urce”

      o ora mai tarziu aveam coletul sus la etajul 4.

      Emag probabil nu transmite reclamatiile mai departe. sau le transmite retroactiv.\

      Dar suna la firma de curierat si da-le frumos cu nume/data/ora.

      00
    • Nu sunt curier, banuiesc ca trebuie precizat.
      Fac in jur de 5 comenzi pe luna in diverse locuri. In general lucruri mici, pana in 3 kg.
      Exceptand cazul in care e un copil mic si nu are cu cine ramane alea 5 minute, voi chiar nu puteti cobori pana in fata blocului? Eu stau la etajul 6, cobor in 90% din cazuri. Adica va asteptati ca ala care are de dus 5 colete in 2 scari, sa umble cu ele peste tot, sau sa urce la predat, coboara la masina, iar urca si tot asa de 5 ori?
      Pretentiosi mai suntem sa fim serviti fix in usa.

      00
    • @Red, nu mă consider foarte pretențioasă în general, dar dacă am comandat prin curier și am dar adresa de acasă, cu tot cu nr apartamentului, apoi vreau să mi se livreze la ușă.
      poate am copil mic, poate sunt răcită cobză, poate am umblat toată ziua și n-am chef să cobor nici măcar un etaj, poate s-a stricat liftul și am genunchii în pioneze, poate n-am chef pur și simplu.
      în multe cazuri d-aia comand prin curier. că mi le aduce acasă. acasă înseamnând fix în ușa apartamentului, nu în fața blocului. că dacă n-aveam chef de fix acasă, poate mă fâlfâiam în târg la shoping.
      în plus, nu ești tu cel care decizi cât înseamnă ”greu” pt un colet. pt mine personal, din motive de scolioză operată, greul începe de la 3 kile în sus.

      00
    • așa putem zice și despre chelneri ”da’ voi nu puteți să vă duceți la bucătărie/bar/masa centrală să vă luați farfuria cu mâncare, ăla are de umblat cu zeci de farfurii la 7 mese”.
      sau de poștaș ”voi nu puteți să vi le luați din grămada aia mare lăsată în locul x, ăla n-are timp să împrăștie toate alea în cele x zeci de cutii poștale, înmulțite cu y scări”.
      ăla e job-ului lui!
      al chelnerului să umble cu toate farfuriile la toate mesele și al curierului/poștașului să împrăștie colete și alte alea fix la adresele unde au fost solicitate/trimise.

      00
    • @Red: ținând cont că în unele cazuri plătești 15-20 Lei pentru livrare, pentru un colet mic, da, am pretenția să mi-l aduci la ușă.

      E in interesul lui. Altfel îl pun să mă aștepte 5 minute până mă îmbrac și cobor. Tot el are de pierdut. Că doar nu ies în secunda 2 din casă cum mă sună, că așa are el chef.

    • @AB, era de la sine inteles ca anumite boli, te scuza automat de la a cara.

      Comparatia cu chelnerii si postasii nu e deloc acelasi lucru. La fel si cu daca nu merge liftul, etc, situatii extreme, dar ai vrut neaparat sa gasesti niste scuze.

      In rest, chiar voiam sa fac mai in gluma mai in serios o observatie, ca voi femeile aveti o scuza, mai unghii colorate, mai par nearanjat, lipsa machiajului. Inteleg. Dar barbatii, mai ales astia care nu avem 200 kg, hai serios. La modul serios, pentru mine, femeile au scuze. Dar au comandat 3-4 barbati, plus ca vai, „saracii” au venit la masina curierului.

      Apropo. @Znuff. Iti ia 5 minute sa te imbraci? Toata vara am stat in boxeri prin casa, imi ia vreo 30 de secunde sa trag niste pantaloni si un tricou pe mine si sa ma incalt. Imi si aranjez parul in oglinda de la lift, daca e sa ma vada vecina de la 5.

      Deci da, concluzia e ca suntem niste fandositi si comozi. Ne umilim in fata unui curier daca il scutim de un drum, ca doar am platit pana la usa.

      01
    • @AB

      Chiar avem un restaurant în Oradea exact pe principiul ăsta, e pustiu :))

      Când intri primești un card, mergi la bucătărie, îți comanzi, mergi la masă, te uiți de 100 de ori să vezi dacă nu cumva e gata, mergi și ți-o aduci la masă.

      Când termini duci farfuriile într-o zonă pentru debarasat.

      Știu, știu, te gândești că poate măcar e ieftin, un fel de împinge tava. Nu, e restaurant cu pretenții și prețuri pe măsură :)

      00
    • desi sotia are copil mic cand nu este acasa :)

      00
    • deci*

      00
    • @Manu144x: Pe principiul asta cu card si auto-servire se merge si la noi la Bucuresti la corporatii, exista doar bucatarese si o tipa la iesire unde scanezi cardul si platesti la iesire. E noi e plin ochi. Eu odata am fost, m-a costat 60 ron un pranz (nici nu am putut sti in momentul in care mi-am luat mancarea) si cam aia a fost.

      00
    • red, ai facut poanta zilei. nu putem compara curierii cu postasii. da’ cu ce sa ii comparam? cu astronautii?

      cat timp ei au intrat in piata recomandandu-se drept o alternativa la posta romana si oferind servicii door-to-door, tie cum iti suna asta? sunt niste postasi care trebuie sa iti aduca pachetul la usa.

      00
    • Exact asa face si la Cluj. Ne suna si ne intreaba daca nu putem cobori noi dupa colet. Daca ii spun ca e obligat sa il aduca pana la usa, se fastaceste si nu zice nimic. Dupa 15 secunde de awkward silence se rasteste la mine ca „vin jos sau nu?”. Si eu, asteptand coletul cu nerabdare, ma duc. Jos cand ne intalnim incepe sa se scuze ca stiti ca e greu ca avem multe comenzi, plm. fan curier. Ce nu inteleg eu este de ce baietii cu food delivery pot sa vina pana sus la usa apartamentului si giani asta de la fan nu poate urca. Mai ales ca este lift, si le zic asta de fiecare data. Ah, si asta s-a intamplat si la electrocasnice voluminoase. L-au trimis pe saracu’ baiat subtirel asa ca Vali, dar pe la 1.60m cu ditamai masina de spalat vase. Am carat-o impreuna pana la lift. Niste jegosi, dom’le. Toate firmele, dar mai cu seama fan curier.

      00
  17. 100 lei bacsis? asa bine merge vlogul? :P

    00
    • O data pe an… Nu de fiecare data😂

      00
    • Chiar si o data pe an e mult. La un bacsis, zic eu generos, de 5 lei pe livrare, trebuie sa ai 20 de livrari cu acelasi om ca sa se amortizeze „investitia”.

      00
    • 5 lei? imi face o supa de banii aia? inteleg 5-10 lei daca are de carat un frigider si ma ajuta sa il pun pe pozitie dar altfel de ce i-as da 5 lei?

      00
    • Sa stii ca si mie mi se parea mult, si de cele mai multe ori nu dadeam nimic. Dar de cand am stat inchis in casa 2 luni am inceput sa-i apreciez mai tare pe aia care isi pastreaza bunul simt, chiar au o munca nasoala si au de-a face cu tot soiul de oameni, iar acum a devenit periculoasa si pentru sanatate.
      Dar e ok, poti sa nu le dai nimic, se pare ca le da Vali si pentru tine :)

      00
    • 5 – 10 lei DACA ti-l pune pe pozitie?

      in romania munca necalificata in constructii incepe pe la 12 lei pe ora. sa ti-l aduca la usa e datoria lui, serviciul e deja platit. daca vrei sa ii lasi ceva pe langa, bine, daca nu nu. dupa aia ii dai 12 lei(minim) pentru munca prestata si daca vrei sa ai cu adevarat obraz fin ii ai dai ceva bacsis si la aia 12 lei. ca omul a facut asta pe timpul si barba lui, nu iti era prieten, nu iti era parinte, nu avea nici o datorie fata de tine.

      sau ia-o altfel. daca aduceai un prieten sa te ajute, ii aruncai 5-10 lei si ziceai mersi? sau puneai niste ceva pe masa, desfaceai niste beri, chestii? totul mult peste 10 lei? aaah, ala iti e prieten, asta e doar un curier. da, asa e, dar au facut aceeasi munca.

      00
  18. Dupa ce vreo 4 ani au fost aceiasi curieri si la Fan si la Cargus, anul asta au aparut altii noi, si la fiecare comanda sau ma rog, la 2,3 saptamani sa schimba. Deci logica cu 100 lei la Paste si 100 la Craciun nu prea merge ca in perioade dintre se schimba 6 curieri si ai cotizat in vant.
    Au am facut o intelegere cu ei ca nu le iau pana la 10 lei nimic(dupa noroc le ramanea 9 lei sau 1 leu).
    Dar curierii aia longevivi au disparut dupa ce a „fortat” Emag plata cu cardul. Probabil ca faceau inca un salariu pe langa din resturi neluate de clienti.

    00
  19. Total off topic – ce plug-in de cache folosesti pe blog. LA F5 simplu refresh-ul se produce instantaneu.

    00
  20. Puteai sa te rezumi doar la ultima parte: „ii las 100 de lei” si se înțelegea.
    Stai, sunt vreo 4 firme mari de curierat care lucrează la nivel național, fiecare cu „Alexul” sau, deci lași vreo 400 de lei pe an ciubuc.
    Pai ăștia se bat când vine vorba de adresa ta.

    00
    • Faza e ca e ca o loterie. Daca „Alex” isi da demisia si maine este zi de ciubuc? Ala de a lucrat o zi = 100 LEI in plus :D

      00
  21. Cu Urgent Cargus nu mai lucrez, si nu mai comand de la nici un magazin unde fac livrari prin ei.

    Aveam de primit un pachet din Germania acum 2 luni. Nu l-au livrat, n-au dat nici un telefon, am fost acasa toata ziua. Pe tracking a aparut livrare esuata. A doua si a treia zi la fel.

    Ii sun si ma baga pe robot. Le dau mail si imi raspund dupa 3 zile ca trebuie sa ma duc eu sa ridic coletul din depozitul din Magurele.

    Intru pe google maps sa vad unde e depozitul si acolo sute, mii de oameni care se plang de acelasi lucru – nu livreaza coletele, zic ca nu a fost nimeni acasa, si te pun pe tine sa te duci sa le ridici daca vrei. In fucking Magurele, ca depozit in Bucuresti nu au. Program pana la 5.

    00
  22. Eu am un tarifar simplu: 5 lei daca e ok, suna inainte, vorbeste frumos, vine la timp; 10 lei daca face toate alea si e coletul greu sau voluminos; 0 lei daca ma cheama in fata blocului, vorbeste urat, sau pur si simplu n-am marunt.
    Cam in jumatate din cazuri n-am marunt :)
    De obicei e suficient sa vorbesti civilizat cu ei si sa nu le afectezi rutina. Daca te suna din fata casei fix cand tu te-ai dus pana la mega, le zici sa vina maine, nu ii pui sa te astepte un sfert de ora. Sau daca ai ramburs nu te trezesti ca n-ai banii dupa ce a carat coletul pana la usa.

    00
  23. Patru comenzi prin Sameday,curieri diferiţi,foarte prompţi şi amabili,dat câte 10 lei cu mare drag.

    00
  24. eu imi comand pe adresa de la birou si pe strada nu ai unde parca, asa ca tot timpul ies in drum dupa ce ma suna curierul, sa preiau coletul rapid de la geamul masinii. e aiurea sa-l oblig sa opreasca cu avariile când eu pot iesi cu 2 minute inainte sa il astept.

    00
  25. La Braşov merge cu 100 de lei pe an. La Bucureşti depinde de zonă.

    Băiatul care e la FAN pe adresa de acasă e acelaşi de vreo 3-4 ani. Băiatul de la FAN de la birou s-a schimbat de 3 ori numai anul ăsta.

    00
  26. Eu le dau de fiecare data cate ceva. Nu e o idee rea sa le dai mai mult odata, insa astia migreaza tot timpul de la o firma la alta.

    00
  27. Mai era cineva care lasa 100 de lei spaga si nu statea la discutii cu oricine :)

    00
  28. Bravo. Vad aici o consens general ca trebuie dat ceva. Dati ceva la taxi, la curier, la doctor, la scoala, la vanzatorul de la magazin. Dati peste tot si nu va mirati cand vi se cere spaga. Voi creati si perpetuati mentalitatea asta. Asta este mentalitatea si nu se va schimba.

    00
    • Tu aici confunzi 2 lucruri: bacșișul cu șpaga.

      Bacșiș dau cu toată plăcerea, mai ales când serviciul e făcut bine, și mai ales ca să ajut pe cei care au un job din ăsta care nu e simplu.

      Șpaga e când ți se zice că da, chiar dacă e treaba mea să fac chestia aia, nu o fac decât dacă-mi dai suma. Altfel nu și punct. Acolo e altceva și e o mizerie. Nu poți compara bacșișul pentru un ospătar sau curier cu șpaga cerută de un funcționar care are salariu cât 10 ospătari, hai să gândim un pic.

      La fel și la doctori, una e că dai o ciocolată, un ceva la asistente sau ceva că s-au ocupat bine, alta e când îți zice în față să dai pentru că altfel te lasă să mori.

      00
    • Am uitat (@zoso trebuie o funcție de edit p-aicea).

      Șpaga mai este și când dai bani ca să obții ceva ce nu ar trebui să obții, gen dai șpagă să iei un examen, dai șpagă să te bage mai în față la ceva, corect.

      00
    • Să rupem cercul șpăgii zic

      00
    • Manu draga e chestie de mentalitate. Cine asteapta bacsis azi ca sa isi faca treaba va considera normalitate mai tarziu sa primeasca bani. Ii va cere in mod natural pentru ca devine o chestiune de mentalitate. Cat pot sa produc in jobul asta. Asa se creeaza o intreaga cultura in care eu sunt mai smecher ca dau 100 lei la curier si deci sunt servit cu prioritate si altii care nu dau sunt fraieri si coboara pana la masina. Cred ca ai prins ideea. Sper

      00
    • Nu asteapta nici un curier bacsis. Bacsisul face diferenta intre a te cauta odata si daca nu te gaseste la revedere, pentru ca fix asta e platit sa faca, si de a face tot ce poate sa iti primesti coletul (sa-ti dea telefoane pana raspunsi, sa revina in zona desi n-ar trebui, etc.. d-astea). Bacsisul nu inseamna spaga.. vezi mai sus ca ti-au explicat si altii.

      00
  29. Curierat din Căpșulandia.
    Ultima comandă, un cuptor cu microunde.,, Jefe, strigă de jos din fața blocului după ce am vorbit la telefon, l-am pus în lift și l-am trimis la tine la etaj. Să mergi să îl iei ,, Comandă întărziată 21 de zile.
    Nu am rest, hai jos să schimbăm. La al treilea cu aceeași piesă de top i-am dat 40 de euro în monezi de 1 euro. Să aibă de schimb.
    Sună la telefon ,,Stau de 36 de secunde în fața intrării, mai am 1528 de livrări și nu răspunde nimeni. Vă reprogramez pe măine,, Ce culoare are poarta ? Roșie. A mea e verde. Ai greșit adresa la fel ca mulți alții. Citește cu voce tare. Aaaaa…Măine e tărziu dacă trec ? Da, mai ales că ești la două străzi distanță.
    Puteți să coborâţi Dvs.? Nu, că am piciorul în ghips. I-am dat un euro ciubuc pentru ca nu a reușit să identifice care e piciorul în ghips.

    00
  30. pe alte meleaguri apare sa face livrarea de la 9-17 si atat,nu te suna nimeni, nici nu accepta plata ramburs.
    Cu o sticla de apa, suc, cafea ….. faci minuni.
    Hai sa ne gandim daca ai fi curier in Romania, cate strazi au numele afisate, apoi cate case au numerele trecute in clar sa fie vizibile, apoi cate blocuri au o parcare speciala pentru curieri, din duba sa isi puna pe un carucior pachetele si apoi cu liftul sa umble pe la usi. Cati speciali care stau la etajul 10 fara sa functioneze liftul asteapta pachetul la usa.
    Procesul asta de sunat clientii sau sms trebuie automatizat in functie de gps-ul de pe duba, astfel incat curierul doar sa imparta pachete nu sa stea pe telefon.

    00
  31. NOU
    #95

    Curierat 18-21 cu taxă extra cred că ar prinde.

    00
    • Pai are emag livrare programata, au intervale pana la 20:00 parca. As fi curios sa vad niste statistici, cati dau aia 17 lei sau cat o mai fi.
      Eu am platit o data, ca aveam nevoie, si baiatu’ m-a chemat nu in fata blocului, ci peste drum, ca el are multe livrari si sa nu mai piarda timp sa intoarca.
      Serviciu premium, ce sa mai vorbim.

      00
    • Eu am platit pentru livrari programate, chiar am folosit si serviciul cu livrare intr o ora. Nimic de reprosat, au venit au lasat coletul, au plecat. Nu am lasat bacsis. Nu am observat sa vina de 2 ori acelasi curier.

      00
  32. Staţi aşea că imediat vine becfraidei… fmm de curieri.

    00
  33. Cred că România este una dintre foarte puținele țări unde curierii sună înainte și se întind la discuții. Dar asta probabil și pentru că sunt puține Package Shop-uri (unde sunt depuse pachetele care nu pot fi livrate și sunt disponibile timp de 7 zile lucrătoare, după care, dacă nu le ridică nimeni, trimise înapoi).
    Pe alte plaiuri se lasă la Package Shop sau la poștă (tot 7 zile lucrătoare). O țidulă în cutia poștală ca să știi unde ți-e pachetul și, sănătate! Nu are nimeni timp de sunat, negociat, e/ nu e clientul acasă, stai să vedem, să calculăm, să ne scărpinăm. Sau sunt lăsate la vecini, dacă nu se specifică la finalizarea comenzii ca predarea să fie ori personală,ori la Package Shop/poștă.

    Sincer, nici nu știu când ar mai avea timp oamenii să livreze, dacă ar sta numai de telefoane. Ar trebui să-și facă și agendă, dacă toți clienții au pretenția să fie sunați și curierul să vină numai când sunt ei acasă.

    Oricum, ăsta e unul dintre puținele bloguri unde atât autorul cât și comentatorii au înțeles că și curierii sunt oameni. Pe alte bloguri pare să nu fi ajuns informația asta. Pretenții peste pretenții, să ne sune, să ne servească, să… să… să…, de zici că i-au câștigat la belciuge.

    00
    • Serviciile de curierat la noi au „prins” fix pentru faptul că nu sunt de genul „ți-l lasă unde apucă”. Pentru aia avem poșta, care știm cu toții cât de mizerabilă este.

    • Nu ți-l lasă nici aici ”unde apucă”. Am spus clar că printre altele există Package Shops și mai există reguli și proceduri, care se aplică. Mă rog, dacă e de preferat să fie hingheriți oamenii cu telefoane să aducă pachetul la nas fix când îi convine fiecărui client în parte bravo vouă că aveți pe cine. Prin alte țări suntem mai proști, csf.

      00
    • Hai sa ne intelegem, curierii nu suna pentru ca ar fi niste oameni generoși, sociabili si cu mult timp liber, acesti ingeri cu aripi de Volkswagen Transporter.
      Fac asta pentru ca le e lor mai usor. Mai ales daca au zona de blocuri, nu e nicio placere sa urci sute de etaje, uneori pe scari, sa cauti apartamente cu coletele in brate, doar ca sa vezi ca nu e nimeni acasa.
      Si nu, nu vine nimeni cand vrea beneficiarul, oamenii suna de obicei fix din fata blocului sau de pe drum, si daca nu esti iti zic ca vin maine, de obicei la aceeasi ora.

      00
  34. Io nu am avut niciodata probleme. In 15 ani cred ca l am vazut de 2 ori pe individul cu coletul. Nu vb de comenzi de haleala, da? In 90% din cazuri imi lasa recipisa in usa si ma duc sa ridic coletul de la un magazin invecinat. In alte 10% mi l lasa pe prag. Stau la casa si n am vecini care fura 😁 Bacsis iara nu las pt ca aici(can) nu se lasa bacsis la curieri. Sau sa le dai atentii este big no no. Comenzi de mancare, e cu totul altceva, se lasa bacsis 10-15% din comanda. Lege nescrisa

    00
  35. La fel de jegosi ca taximetriștii. Aceeasi specie.

    00
  36. Nu pot sa imi explic de ce, dar la curier de mancare nu exista livrare fara sa ii las 5 lei (sau 10 lei daca au fost mai multe de carat). Stau la etaj 3, fara lift.

    La curier las foarte rar bacsis, desi face in principiu aceeasi treaba.

    Cred ca e vorba de faptul ca curierul de mancare face un drum special pentru mine, de la restaurant, pe cand curierul de colete e oricum pe zona si are treaba pe la multi vecini. Si simt ca venitul lunar al curierului de mancare se bazeaza mult mai mult pe „tips” decat la curierii de colete.

    00
  37. Eu si cand ridic de la box las un plic pe care scriu multumesc cu 50 de lei in el. :D Lasand gluma la o parte, la mine curierii se schimba mai des ca si ciorapii, daca as da 100 de lei la fiecare fata noua as da faliment. Am mai vorbit cu cativa si mi-au spus ca e rulaj mare de „cadre” la curieri, cine prinde 3 luni e senior acolo. Normal las rotund de la 1 la 5 lei. Le dau si 2-3 pana in 5 lei chiar daca am comandat cu cardul. Dau 10-20 lei daca e ceva mare gen frigider sau masina de spalat. E un job greu si de cacat. Chiar as fi curios sa citim si un comentariu al unuia ce a lucreaza sau a lucrat ca si curier.

    00
  38. In Pitești nu există termen „coborâți va rog”.. oricâte colete are..
    Mă mai duc eu prin cartier după ei sau în altă parte când mă grăbesc.. sau când îmi termin munca și vreau lucrul neapărat..
    Pe zona mea e băiatul de la fan de 8 ani minim, cargus.. 5 ani, gls 2-3 ani.. cu toți mă salut în trafic, toți primesc 3..5-7 lei ciubuc..
    Facem 5-6 comenzi pe lună
    Dacă nu suntem acasă 2..3 zile îl opresc ei după ce vb la telefon cu chitanța tăiată

    00
  39. Of, Romania mea. Aici in UK postasul impinge un carut, il parcheaza din loc in loc si livreaza la casele din jur. Carutul ramane nesupravegheat, dar cumva, miraculous, ramane. Curierii, foarte multi cu masini personale sau dubite inchiriate, sunt platiti la numarul de colete livrate. Primesc email, mesaj pe telefon cu intervalul de aprox 2 ore in care se va face livrarea si, in unele cazuri, pot vedea pe o harta pozitia curierului in timp real (inclusiv detalii de genul sunt al 12-lea pe lista, curierul face livrarea cu nr 5 si va ajunge la mine in 24 de min). Bonus, cand stateam la bloc, cu 40 de apartmente pe etaj, se intampla frecvent sa gasesc coletul la usa apartamentului. In afara apartamentului…Romania viata mea.

    00
  40. Eu am o relatie buna cu ei, las invariabil intre 7 si 10 lei pe livrare, majoritatea la Fan… Pe vremuri ajungea devreme baiatul, pana-n ora 9, acum livreaza mult mai tarziu, in fine …
    Ce e interesant e ca am comandat o lada mare, O47+ de la Arctic, a adus-o acelasi curier Fan, cand a vazut ca e doar bona acasa cu bebiciu miciu, a inceput sa sune dupa ajutor la un coleg de breasla, care tragea si el aproape…. Intr-un final livrarea s-a facut via Fan+ ajutor de la Cargus!
    Asta da colaborare!

    00
  41. Mno, vad ca sunt multi care sunt de acord ca ce a indicat Vali sunt reguli de bun simt. But then again, mai sunt si alte pareri. Personal, avand in vedere ca anul asta am cam 3-4 interactiuni cu cei de la livrari acasa, la mine e mai simplu: nu sunt magnat, dar pe cel de la Fan il mai ating cu cate 10 lei la vreo 2 saptamani. Vorbim de un om pe care il stim de vreo 5 ani, care a retinut cand a aparut copil in peisaj si nu suna, dadea sms cand poate veni. Bai, dadea SMS, ca poate doarme bebe. Practic, in zona in care stau poate ajunge toata ziua, si e relativ aproape si de depozitul lor, asa ca nu o data s-a intamplat sa imi livreze si la 18.xx, cand se retragea. Deci, cam asta e cu Fan. Restul, asa cum a descris Vali. Si cand apar probleme, le tratez cu firma. Inclusiv cand au fost niste bossulici care erau prea indiferenti si le era mai comod sa zica „lipsa destinatar”. Dar au fost doar 2 cazuri, ambele semnalate f prompt. Si rezolvate, ca nu am mai vazut bossulicii pe zona

    00
  42. Eu las în general 5 lei, uneori 4 lei. Stau la parter, dar oricum cobor.
    Curierii mă știu, uneori vin direct la ușă și sună la sonerie.
    Ca orice om, au și ei dreptul să fie respectați și să li se vorbească decent, cum vorbești cu un om, nu cu un sclav.

    00
  43. Asta cu bacșișul merge și la doctori poliție sau primărie….

    00
  44. Ce am invatat noi copii din acest articol si din comentarii?
    Ca trebuie sa dam spaga tovarasa invatatoare!

    00
  45. Poate schema asta functioneaza in Brasov.In Bucuresti , fiind putin mai mare, este alta poveste.Multi comentatori au povestit mai inainte aventurile lor cu celebrii curieri deci nu are rost sa repet si eu aceleasi chestii.
    Alt aspect este legat de faptul ca nu toti lucram de acasa , ar fi misto dar nu merge in anumite meserii.
    Incerc sa evit cat mai mult contactul cu firme de curierat, nu mai am nervi prea rezistenti.In schimb m-am indragostit total de easybox, este minunat sa nu mai ai de a face cu sfintii curieri.

    00
  46. Wow, ce de comentarii.
    Inca un domeniu in care excelam ca natie.
    Păcat ca nu e proba olimpică. Am rupe tot, am lua tot podiumul.
    Frapează aici finetea discuțiilor: bere fara alcool vs ceai cu gheata.
    O mana de oameni cu foarte mult timp liberi, in bula lor de la înălțimea clădirilor din Pipera.

    00
  47. Soluția 5: te muți din țara și comanzi pe Amazon. Te suna și de 3 ori, îți suna vecinii, fac pe dracul in patru sa îți lase coletul și nu așteaptă nimic in schimb.
    Când sunt acasă răspund la interfon, deschid poarta remote și ii zic sa îl Lase după usa. Când sunt plecat, in funcție de conținut, Îl rog sa sune la Vecinul sau sa arunce coletul peste gard . Livratorul de apa la fel, ii las bidoanele lângă poarta, dacă nu sunt eu e un vecin, intra și face schimbul. #muiedpd btw

    00
  48. Cum as vrea eu sa fie treaba ca sa ii am la inima pe curieri.
    La orice livrare de pe orice site (national) sa am optiunea „livrare la easybox”. la coletele voluminoase e clar ca nu se aplica dar pt restul ar fi o interactiune in minus cu nenea.

    Livrare programata: 9-12 / 12-15, 15-18, 18-21. Unii lucreaza in ture, altii au copil mic care doarme. te anunta ziua si intervalul si stai acasa in alea 3 ore. sau la munca. nu toate coletele sunt urgente ca nu crapa nimeni ca husa de la tel a ajuns cu 12 ore mai tarziu.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube