Cum se foloseşte un serviciu de curierat

Oana care se făcea că nu ştie că e campanie pentru mogul şi olteanca tare în gură şi cu apucături de țărăncuţă se plâng că e nasol cu curierii. Petru că nu doar cele două fete sunt confuze cu privire la modul de funcţionare  a unui serviciu de curierat, mă ofer eu să explic cum funcţionează un asemenea serviciu, din postura celui care lucrează cu 4-5 servicii de curierat de câteva ori pe săptămână.

  1. plăteşte întotdeauna cu cardul, orice ai cumpăra. în felul ăsta eviţi problema “n-am acum cinci lei, staţi 10 minute pe loc să mă duc eu repede la bancomat să scot nişte bani şi revin”. majoritatea magazinelor au plata cu cardul, iar cele care nu înseamnă că au rulaj mic, deci nu marfă la timp, nu relaţie specială cu curierul, nu nimic. da, ştiu, idioţii cred că, dacă plătesc ramburs, curierul se va purta cu coletul lor mai frumos, pentru că banii ăia pe care îi plătesc îi intră lui în buzunar. desigur.
  2. curierii nu au timp să aştepte după nimeni. dacă ar face-o, livrarea de a doua zi s-ar transforma în livrarea de săptămâna viitoare. fii acasă. lasă coletul la un vecin, nu o să îţi desfacă el pachetul să vadă că ţi-ai luat vibrator anal. trimite coletul la serviciu. zi-i să-l arunce în curte (metoda mea preferată)(e un bax de bere de la ursus. n-are nimic, aruncă-l!). nu, nu există nici o legătură între “curierul mi-a zis că vine intre 9 şi 12 şi a ajuns la 3” şi tactica asta, pzidească really, de a cere altora să aştepte după tine.

Acum nişte ani, îmi comand un flash de 200€ de pe amazon. Curierul nu mă găseşte acasă, mă sună şi îmi zice ceva în limba lui, eu îi explic că nu vorbesc germana şi el lasă coletul la mimimarketul de pe stradă. Când dau, într-un final, de un curier care bunghea engleză, îmi spune că aşa se procedează şi că nu e nici un pericol, el lasă acolo colete pentru toată strada. M-am dus în minimarket şi, într-adevăr, erau vreo 30 de colete acolo şi nimeni nu plângea că trebuie să îl aştepte curierul în uşă până vine el sau ea acasă.

 

smile

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. Singurul lucru deranjant la curieri mi se pare cel cu „nu te-am gasit acasa, te asteptam la noi in Otopeni sa-ti iei coletul”.

    Dar ce ma, a doua zi nu mai ai drum tot prin cartierul meu, ca sa-mi aduci atunci pachetul? Ca doar asta e zona ta, pe asta o faci zilnic. Evident, in conditiile in care te suna cand e la usa fara sa anunte un interval in care vine.

    Mai noi inclusiv de la FedEx am vazut un astfel de anunt.

    00
    • @nwradu: eu asta cu „veniţi să vă luaţi coletul” am păţit-o doar când nu am fost acasă două zile la rând. eram plecat prin lume, i-am zis să il ţină la sediu că vin să il iau peste câteva zile. m-am dus, n-a fost nici o problemă.

  2. Curierul ar trebui sa astepte dupa tine si nu toata lumea plateste cu cardul, trebuia s-o sune dinainte ca nu ea a fost nesimtita in totalitate ci jegul ala care nu stie sa dea un telefon si sa intrebe daca poate sa ajunga in 10 minute, niciodata curierul nu are o baza de date dar astia de la PIZZA au, cum plm vine asta? La mine a venit un baiat de la curier de 3 ori intr-o luna, o singura data i-am trimis si de 2 ori am primit in luna aia si nu stia adresa, las-o in kkt de treaba daca asa actionezi, eu cand vorbisem cu tipa de la curier mi-a spus ca pana-n ora 13;00 o sa vina la usa, canci, se facuse 2 si ceva iar eu nu trimisesem coletul si persoana care-l dorea ma suna sa ma intrebe de starea lui, sunt nesimtiti frate si n-au habar pe ce lume traiesc si au ramburs imens. Nu am legatura cu duduia dar era frumos si civilizat s-o sune dinainte ca sa scoata banii, nici eu nu platesc prin card si nu am asa ceva si nici ca o sa am, prefer sa ma uit la tavan decat sa fac rate la un tv sau frigider, au serviciu de rahat si nu-si pastreaza o baza de date dar cand comanzi pizza aia te intreaba doar adresa si restul au acolo, nu ti se pare ca e de rasul lumii?

    00
  3. noi lucram cu Urgent Curier si 2 saptamani inainte de Craciun nici un colet nu a ajuns la timp la clienti. cateva exemple: colet livrat luni 17 dec din cluj catre bucuresti nu a fost livrat nici pe 21 decembrie catre client. nu au timp. acesta ar fi motivul. alt colet livrat joi spre bucuresti nu a fost livrat vineri, nici sambata, iar luni pe 24 dupa 30 apeluri catre call center a fost informat ca va fi livrat joi pe 27 decemrbie. clientul a sesizat opc-ul. ne vom indrepta impotriva urgent curier si poate stie careva sa ne recomande un curier pt perioadele de varf.

    00
  4. Acelasi lucru pentru Anglia si Malta… curierul iti lasa coletul in fata usii sau la vecini ( metodele astea fiind cam dificil de aplicat in RO ) … 2. Da, si eu am sanctionat-o verbal pe pizda care si comandase citez : ” botine ” de pe net. :|
    Oricum in relatiile cu firme de curierat sau, in general vorbind, prestatori servicii, cred ca atitudinea ” hai sa vedem cum facem ” e mai avantajoasa decat ” eu sunt client si tu trebuie sa „

    00
  5. Hmmm sti ca e o idee buna asta cu minimarketul, ca de obicei nu e nimeni la mine acasa si trebuie sa ma duc dupa ele a doua zi. Am un magazin exact langa mine poate le dau la fete un suc si reusesc sa rezolv problema asta.

    P.S. Te urasc ca nu mai pot comenta cand nu-s logat, desi is constient ca asa nu poate posta cineva in numele meu deci e o masura binevenita.

    00
  6. Revin pentru ca m am indurat sa dau click si pe primul link. Incep sa asociez atitudinea asta pizdista cu fiica gospodarului. Cine stie cunoaste. In general ultra civilizatii astia care cred ca lor li se cuvine… provin din familii d astea din localitati obscure unde nu prea li s a cuvenit nimic. Ajung in orase mari cu mai mult de 2 linii de tren in gara si iluminat public, chiar si chiosc non stop la scara de vis a vis si in incercarea lor haotica de a se integra in viata oraseneasca, se uita la Sex and the City si se transforma.
    @Ryan Pivlovar… Mister… care parte din „CURIERUL NU ASTEAPTA DUPA TINE NICAIERI IN LUME CA O PRACTICA GENERALA” ti se pare complicata ?

    00
  7. La mine e altfel – ii cunosc pe nume si ma salut cu curierii care sunt pe zona mea. Un pahar cu apa oferit cand trebuie face multe in viata. Ii vezi vara cum se lumineaza la fata cand le oferi un pahar de apa rece.

    Intodeauna ii sun cand am ceva de primit si ma grabesc – „Domnu’ X, astept un colet de la firma Y. Nu o sa stau acasa, dar sunt in zona a si c. Cand ajungi in zona a, sună, vin eu la tine sa iau coletul.” Si daca ma grabesc al dracu de tare, sunt la ora 8:30 si le spun sa lase coletul in centrul zonal si ma duc si il iau, problem solved.

    Mai nou ii pun sa il lase la vecina de palier, e pensionara si sta acasa non stop.

    00
  8. Pentru ca voi sunteti „chitrosi” e normal ca agentul din zona „sa nu va geseasca acasa”.

    Am lasat mereu „cate ceva” pentru agent si acum, oricare ar fi firma de curierat, agentul ma suna si stabilim ora cand sa vina. Stie ca are de o bere, e intotdeauna punctual si are grija de coletele mele.

    00
  9. Cea mai buna inventie in directia asta (trebuia sa o incerci si tu cand erai prin Berlin) o reprezinta automatele de pachete.

    Ai mail cand primesti un pachet, nu mai astepti curierul ca prostul, nu stai la coada sa trimiti pachete, poti primi pachete oriunde exista astfel de automate daca esti in vacanta sau cu treburi, nu te mai duci sa deranjezi vecinul sau vanzatorul de la magazinul din colt s.a.m.d. O chestie cu adevarat utila.

    00
  10. @Ursu: Pivlovar era sa zic eu cine e dar ma abtin nu de dragul sarbatorilor ci de dragul blogului, gogule, curierul trebuie sa te astepte atunci cand e vina lui si vine pe neasteptate, d-asta exista niste categorii de obiectii sau comentarii, daca duduia dorea s-o sune dinainte poate nu facea prostia sa nu aiba bani, poate persoana care trebuia sa ridice era pe wc-u si facea treaba mare sau isi cumpara shaorma, trebuie sa astepte curierul la usa ca sa vada cand vine? D-asta s-a inventat telefonul, ca sa sune persoana respective si sa anunte cand vine, tare greu erau, poate nu se intamplau lucrurile astea daca lache ala suna dinainte, eu stiu catusi de putin cum actioneaza curierul si ce servicii au, daca sa vrei sa dai dovada de profesionalism iti faci o baza de date si omul isi face o alta parere, cand curierul vine la tine de 10 ori pe luna si nu stie unde stai e clar cat le pasa de clienti. Ma suna frate dinainte si ii zic ca-s acasa si ca poate veni, acu 3 zile am comandat cineva si a sunat fix cu 15 minute mai devreme, i-am zis sa vina ca o sa cobor sa iau coletul.

    00
  11. @Ursu

    Lasa-ma sa ghicesc:bucurestean.

    00
  12. asta poate daca am trai in Germania. a cui era berea aia pierduta de curieri de la Arhi de pe blog? muuuulte avantaje avea daca platea totul inainte.

    ca sa nu mai zic ca nici plata cu cardul nu e tot timpul posibila. nici macar la prietenii de la eMag.

    00
  13. Loool ce botine are tipa, probabil si le baga si in KUR.

    Overall eu inca nu am acut probleme cu curieratul, livrari am avut de la FAN curier si DPD ce vine de la EMAG, cel de la DPD chiar ma asteptat la ultima livrare in parcare la Kaufland ca trebuia sa plec din oras mai devreme decat aveam stabilita ora de livrare, probabil zona e de vina.

    00
  14. @Lumanareasa, livrez zilnic prin curier, de ceva ani buni, am tot ales, pana ce m-am oprit la Nemoexpres. Nu am avut probleme cu ei, am negociat preturi bune.
    Iar daca e sa exprim o opinie despre cum e sa stea curierul dupa clienti, ma gandesc ca urmatorul client, dupa vreo doi care vor sa fie asteptati, as fi eu. Si din cauza alora cu asteptatul, coletul meu poate ajunge maine. Cat priveste livrarea in Bucuresti, sa nu uitam ca omul ala mai trebuie sa si parcheze masina, sa gaseasca un loc pentru asta, uneori o lasa pe avarie si presupun ca moare de drag, in contidiile de mai sus, sa stea pe la usi. Ca idee, intr-una din zilele saptamanii trecute, la ora 16.00, un curier din Bucuresti mai avea de livrat la 27 de adrese…care nu erau toate pe scara aceluias bloc, cred :)

    00
  15. Eu am pățit atât de des chestia cu „aah, da’ n-am mai avut azi drum pe la dvs. venim în altă zi” încât prefer să mă duc direct la magazine să ridic produsele.
    E frustrant să-ți eliberezi ziua pentru că aștepți un curier iar ăla să se pișe pe tine cu jet că „n-a avut timp”.
    Pe vremea când eram naiv încercam și eu să dau comenzi și să scriu în comentarii „după ora 16-17” sau chestii de genul. Neah, nu merge, their way or the highway.

    00
  16. @delavrancea

    Da mister ! BUCURESTEAN !

    00
  17. Nu e normal sa te aștepte curierul. Dar nu e normal sa zica „vin pana in ora 3” si sa vina la 5.
    Nu-i problema ca ajunge la 5 dacă zice ca vine pana la 5. Dar sa stai tu dupa curul lor 2-3 ore nu e ok, si nu inteleg de ce pupati in cur aiurea.

    00
  18. Varu-meu a facut curierat acum cativa ani in Bucuresti. Imi spunea ca in unele zile avea si 100 de livrari de facut. Cand esti singur pe masina chiar nu ai cum sa si conduci, sa si livrezi, si sa mai si suni 100 de oameni. Nu mai zic sa-i suni a doua oara ca intarzii, fiindca tanti care voia botine n-avea bani ficsi….

    Degeaba va suparati pe curieri, sunt oameni si ei si fac ce pot. Mai bine suparati-va pe firmele de curierat – sunati la sediu si spuneti-le ca sunteti de acord sa platiti mai mult pe curier daca angajeaza destui oameni. Si bineinteles ca sunteti.

    00
  19. Pe mine mă enervează când mă sună sâmbata, la ora 9. Prima dată când am primit un colet sâmbata, i-am respins apelul curierului de vreo 5 ori. Din fericire omul stătea bine cu nervii.

    00
  20. Clienti nepoliticosi si violenti,curieri nepoliticosi si violenti,firme care dau sarcini imposibile curierilor..un ciclu vicios din care nimeni nu are de castigat.

    00
  21. Ca sa intre la mine in cartier trebuie sa ocoleasca jumate de cartier, asa ca eu le spun sa vina intr-un loc cunoscut de toti, aproape de casa si daca nu sunt eu acasa trimit pe cineva sa ia pachetul.

    00
  22. mda..sa va spun putin cum sta treaba in state cu curieratul(pt ca am locuit acolo o perioada)

    1. Trackingul se respecta cu sfintenie
    2.Daca nu te gaseste acasa iti spune ca vine maine intre ora si ora
    3. Daca nu te gaseste nici maine iti spune ca mai vine O DATA intre orele alea si alea apoi te duci tu dupa pachet la sediu.
    4. In state nu exista plata ramburs.

    Sunt de acord sa suni curierul sa te intelegi cu el ora loc de intalnire. Nu sunt de acord cu faza cu banii de schimb. Asta numai la noi se intampla. Daca oferi sistemul plata ramburs pregateste-ti agentii sa aiba bani de rest la ei simplu. Mi se pare de cacat sa ma duc la un magazin de cartier si sa ma trimita aia sa imi schimbi banii ca nu are sa imi dea rest. Asta nu se vede nicaieri. Daca nu esti in stare sa respecti cateva reguli lasa-te de business

    00
  23. Mane, sunt de acord cu tine exceptand o singura chestie: daca specific ca ma gaseste intre orele X-Y la adresa respectiva, trebuie sa sune inainte in timp util, nu sa treaca 30 secunde si sa zica „nu v-am gasit.” Nu exista vreo scuza pentru asta. Poate sunt intr-o sedinta, la baie, la sex, sau in orice alt loc logic. Eu inteleg ca tu freci menta acasa in general si poti astepta colete, dar nu inseamna ca toti trebuie sa stea drepti langa usa o zi intreaga, poate vine ala, plus ca am patit sa minta ala pe fata – la ora la care a zis ca a venit eram chiar in fata usii, cu martori. Si stateam de 2 ore acolo cand „nu m-a gasit” el :D

    Ideea cu supermarketul mi se pare geniala.

    00
  24. Eu nu-i inteleg pe astia ce mereu nu sunt acasa: e asa de greu sa comanzi pe adresa de la birou sau toti sunt freelanceri mereu pe drumuri?

    In rest botinele alea comandate sunt de taranca ieftina si fomista de peste Prut ce-si da aere prin Bucuresti.

    00
  25. Nu m-am prins exact care e ideea postului. In general problema cu firmele de curierat nu e ca nu ai fost acasa la intervalul programat de livrare sau modalitatea de plata.

    Din punctul meu de vedere, si presuspun ca al majoritatii oamenilor, problema este ca intervalul de livrare este intre 10 si 14 iar el te suna 17:30 spunind senin ca vine sa livreze coletul si apoi revoltat ca nu e nimeni acasa sa-l primeasca. Cel putin in cazul meu, nu s-a pus niciodata problema ca el sa ma astepte pe mine, dar de zeci de ori s-a intimplat ce am zis mai sus.

    00
  26. Sau, in jumatate din cazuri, intervalul de livrare este intre 10 si 14 luni si el ajunge miercuri la 18. Bineinteles, super nervos ca nu e nimeni acasa.

    00
  27. Până să-mi fac firmă de curierat am avut și eu de-a face cu majoritatea firmelori mari din România / București și, culmea, de multe ori se întâmplau chestii nașpa, care mă făceau să spun că nu voi mai folosi serviciul lor.

    Acum, de când am firmă, mi-am dat seama că atunci aveam așteptări prea mari și că, așa cum bine zici în articol, treaba cu: „vin între 12 și 5” este totalmente falsă. Dar, mereu există soluții. „Lasă la vecina.” funcționează de cele mai multe ori. Sau: „Cât timp mai rămâi prin cartier? Te sun eu când ajung în zona.” … din nou, funcționează.

    De aia eu țin cu dinții la Tribul(.eu) de serviciul de curierat premium prin care imediat ce ai luat, ai dus. Și important, când ai ridicat ceva, ai sunat destinatarul să vezi unde se află.

    În peste 50% din cazuri destinatarul nu este acasă și îi ducem coletul, culmea, în zona Pipera, la muncă, la birouri. For no extra cost.

    Sper ca într-o bună zi oamenii să prefere metoda asta „premium” pentru câțiva lei în plus față de tariful „next day” de la firmele care ard gazul. :)

    00
  28. Da frate, curierul trebuie sa vina cand zice, ca de asta se plateste livrarea, nu il lasi in alta parte. Nu este treaba mea ca nu ti-ai facut tu timpul bine si ajungi mai devreme sau mai tarziu decat spui.

    00
  29. Acuma ce sa zic toata lumea a avut si experiente neplacute cu oamenii de la curierat.Parerea mea e ca uneori profesionalismul firmei e dat de coeficientul de miserupism al angajatului.Iar la noi e destul de mare.De obicei daca ma intreaba cineva cu ce sa-mi trimeata aleg FanCurier.In zona mea e un tip misto care ma suna dimineata si-mi spune pe la ce ora trece cu pachetu.Nu stiu daca asa face cu toata lumea dar mi se pare misto.Sau nush ce firma de curierat imi trimetea sms-uri cu ora la care va fi livrat pachetul.O experienta neplacuta am avut acum cateva zile cand asteptam ceva dar voiam sa ies la cumparaturi cam 30-40 de minute.Am sunat la firma si dupa vreo 10 minute de ascultat robotul imi raspunde un baiat care imi spune ca pachetul va fi livrat: ‘in decursul zilei de azi’ si ca sa stau acasa.Pai frate mor de foame in casa vreau sa ies un pic poti sa estimezi macar ora adica intre 10 si 11 , inainte de pranz dupa pranz.A spus ca nu stie si ca daca astept colet tre sa fiu acasa.Nu ma intelegeti gresit dar faptul ca am comandat si chiar vreau produsul ala nu ar trebuii sa ma oblige sa stau acasa de la 10 la 16.Poate ca in functie de adrese se face un traseu dimineata si daca stii cat faci pana la prima adresa nr1 si apoi de la 1 la 2,de la 2la3 poti sa estimezi cam la ce ora esti la fiecare adresa si cat timp pierzi pe drum si cu livrarea pachetelor.Poate ca exista si un program pt asta nu stiu.Eu nu cer nimic altceva decat o informatie pe care o firma normala de curierat ar trebui sa o detina.Parerea mea.

    00
  30. Curierii sunt „moartea mea”. Ca destule persoane de altfel lucrez cu majoritatea firmelor de curierat mari de la noi si cu toti am avut l aun moment dat probleme. Ba imi trimiteau mesaje ca vin intre 10.00 si 18.00 si el venea la 07.00 AM, ca eu aveam coletul cel mai mare si a zis sa mi-l aduca mie primul, mie care am un program foarte bine pus la punct, ma pun sa dorm la 04.00-05.00 si ma trezesc la 10.00 – 10.30. Ba ma suna fix cand era in fata magazinului (asta acum vreo 3 ani) si desi vedea programul magazinului ma suna sa ma intrebe cand se deschide magazinul sa livreze si el coletele ca stii, mai are si altele si bla bla (citeste-n PLM pe usa si vezi programul – asta mi-a facut-o asa de cateva ori pana cand i-am facut reclamatie si a fost data afara – era un mos libidinos care credea ca o sa stau sa vin la magazin cand are el chef ). In peste 6 ani de cand lucrez cu cei de la curierat rapid din .ro am intalnit multi tampiti, dar nu pot sa spun ca nu am intalnit si curieri de treaba, oameni car stiu sa-si faca meseria, si de la Urgent si de la Fan (appo – cand mi-au adus mie berea de la Ursus se uita ala mirat ce-i cu atatea baxuri de bere trimise prin curier :) ), ba si gagica de la DPD de la mine din oras care e super de treaba. Oameni care daca imi spun ca vin la orele X sau Y, pei la ora aia fix sunt la mine, dar si eu cand stiu ca vin pei nu plec de acasa sau daca plec intotdeauna ma asigur ca e cineva care sa poata lua coletul. Mai pe scurt, no.1 pentru mine sunt Urgent, no.2 Fan si no.3 DPD. Restul sunt cu prea multe probleme ca sa merita sa fie mentionati.

    00
  31. problema e simplu de rezolvat: plata la livrare !

    00
  32. clar, de la inceputul anului viitor, bagam si plata cu cardul…:-))

    00
  33. Nu toti avem bani pe card ca sa platim cu cardul…

    00
  34. mai oameni buni eu chiar azi am fost vizitat de curier . Am primit frumos mail ieri de la expeditor zicand ca a plecat , azi dimineata am primit frumos SMS ca pachetul meu e la cutare cu numarul de telefon X si program Y-z . l-am sunat, am vorbit cu omul ca ajung dupa 3 jumate la adresa , la 4 si 10 a venit si el . Scurt si clar.

    00
  35. Uite mi-am adus aminte de articolul tau dupa o experienta de azi cu Urgent Curier. Am comandat pe net si am platit cu card, inclusiv transportul (20 lei, destul zic eu). Coletul a plecat din depozit azi dimineata la 8:55 si am stat toata ziua acasa dupa el. Seara pe la 19:00 vad o masina de Urgent Curier pe strada si ma gandesc ca vine, dar jumatate de ora mai tarziu tot nu aparuse si ma uit iar pe tracking unde apare „Destinatarul solicita amanarea livrarii”.
    A trebuit sa sun pe banii mei la Urgent, sa ma cert 10 minute cu aia pana cand au vorbit cu agentul care a recunoscut ca nici nu a incercat sa livreze sau sa sune (cica i-a fost jena ca e prea tarziu si deranjeaza).
    In concluzie, nici plata cu cardul nu e foolproof :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.