Cumpărătorul de smartphone nu își știe drepturile și obligațiile…

Ia fiți atenți aici:

Nu mai cumpar in viata mea de pe Quickmobile datorita service-ului Servicereturn. Am scapat telefonul pe jos si l-am trimis in service sa imi schimbe ei ecranul fara sa pierd garantia, telefonul avand 8 zile. Cand a ajuns la ei a trebuit sa treaca mai bine de o saptamana sa ii conving ca telefonul era pe numele sotiei, plecase de la adresa din factura dar sesizarea de ce a fost facuta de pe email-ul meu. M-au intrebat cum am intrat eu in posesia telefonului. Nu gaseau motive sa anuleze garantia.

Dupa multe email-uri l-au trimis in service si dupa cateva zile primesc raportul, in care scrie ca a pierdut garantia si daca vreau sa il repar la ei. Avand in vedere timpul pierdut fara telefon le-am trimis raspuns sa il repare. Dupa doua saptamani ii contactez sa vad ce se intampla cu telefonul. Timp de 3 saptamani imi trimiteau mereu email-uri cum ca asteapta raspuns de le service, dupa care primesc intr-o zi din nou acel mesaj in care era raportul telefonului si daca vreau sa il repar la ei, Dupa 3 saptamani ? I-am intrebat de ce isi bat joc de mine ? Le-am raspuns ca trebuia reparat pana atunci avand in vedere raspunsul trimis de 3 saptamani, i-am amenintat cu ANPC si chiar am facut o sesizare.

Dupa 5 zile surpriza, fara sa fiu anuntat ca ajunge telefonul il primesc. SURPRIZA MARE : cand am deschis pachetul nu mai aveam adaptorul de la incarcator si in dreptul camerei foto pe interior urme de degete si camera vede in ceata, iar pe spate se vede ca a fost desfacut deoarece folia de pe sticla este sifonata pe unele laturi. I-am contactat sa le explic dezastrul si doar mi-au trimis un adaptor si gata au uitat de garantia de 90 zile primita pentru lucrare.

Cum sa ai incredere in asa animale care isi bat joc de consumator. Am fost la un service sa il desfaca si sa stearga sticla in dreptul camerei si mi-au spus ca folia deja este bulita si ca daca il desfac iar, va trebui inlocuita sticla de pe spatele telefonului. Dezastru total. (de aici)

Voi știați că garanția acoperă și scăparea telefonului pe jos? Că tâmpul ăsta așa crede.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

77 comentarii

  1. omul e prost, dar tu ce nu ai inteles din „Am scapat telefonul pe jos si l-am trimis in service sa imi schimbe ei ecranul fara sa pierd garantia”, omul platea oricum, isi asumase. Adica asta inteleg eu, tu nu?

    10
    • Bineinteles ca omu nu vroia sa ii schimbe ecranul in garantie!!!! El a vrut doar sa faca asta la service-ul lor ca sa nu piarda garantia!! Cred ca Vali si-a luat o mare tzeapa cu subiectul!! Oricum e clar ca Quiqmobile sunt niste jegosi! Vali, ti-ai luat tzeapa!

      00
    • citesti pe sarite. omu zice asa:

      „Nu mai cumpar in viata mea de pe Quickmobile datorita service-ului Servicereturn. Am scapat telefonul pe jos si l-am trimis in service sa imi schimbe ei ecranul fara sa pierd garantia, telefonul avand 8 zile”

      de unde i dedus tu ca omul platea oricum?!

      ce zice omul: sa imi schimbe ecranul si sa imi pastrez garantia

      00
    • După cum se exprimă și stâlcește limba română e greu să înțelegi ce vrea să spună!

      00
    • fratioare,cum sa nu intelegi ce vrea sa spuna omul?daca platesti tu schimbarea unei piese care nu face obiectul garantiei,garantia ramane valabila .

      00
    • Cum crezi tu că nu se pierde garanția unui telefon spart după ce ai dat cu el de pământ?! Nu mai contează unde îl repari pentru că garanția s-a făcut țăndări odată cu telefonul.

      00
    • Orice soc survenit asupra telefonului duce la pierderea garantiei. Ca il repari la acelasi service sau nu, contracost, este irelevant. Garantia este anulata, iar reparatia este post garantie, si ti se ofera 3 luni la piesa inlocuita. It’s that simple.

      00
    • Asa am inteles si eu. Ca dorea sa repare contra-cost ecranul si spera ca restul telefonului sa ramana in garantie. Gen daca peste 3 luni nu mai mergea placa de baza, sa o schimbe pe garantie. De parca socul care a spart ecranul nu e posibil (probabil) sa fi afectat si alte componente fara ca restul problemelor sa nu se manifeste momentan.

      00
    • Gigel ia o masina noua, dupa 8 zile o scapa intr-un pom, parbrizul e tandari, „am trimis in service sa imi schimbe ei parbrizul fara sa pierd garantia” :))

      00
    • Eu cred ca daca il scapa pe sus nu pierdea garantia..

      00
    • Am dus la depanero un laptop Dell cu mufa de alimentare sparta (nu statea bine si trebuia reinfipta si miscata ca sa faca contact). Evident, mi-au spus ca nu se poate repara pe garantie, dar ca, dupa reparatia contra-cost, garantia revine la loc, pana la finalul perioadei de garantie.

      Deci, in functie de producator si de tipul reparatiei (adica discutam de aspecte minore/izolate, care sunt clar ca sunt departe de „dauna totala”), se poate pastra garantia.

      P.S. Pacat doar ca „aranjamentul” propus de depanero in materie de termen de finalizare o fost cumplit: 60 de zile, ca reparatia e in regim post-service si nu mai sunt urgenta.

      00
  2. Te-a lovit jetlag-ul :) Nu zice sa-l repare pe garantie, zice sa-l repare prin service-ul lor autorizat ca sa nu afecteze garantia telefonului.

    01
    • cand il scapi pe jos tu crezi ca doar ecranul se sparge? Adica nici o componenta din interior nu e afectata? Nu zic pe moment, dar poate ii scurteaza viata unei piese la 2-3luni. Si dupaia plange ca sa-i dea unul nou, ca al lui nu bate, nu troncane.

      01
    • Nu „reparatia” afecteaza garantia, ci socul mecanic. Oricand este vorba de soc mecanic (si nu numai) apare un risc privind orice reparatie – fie ca tine de defectul „vizibil”, fie ca nu.

      Tu esti cumva „clientul”? Sau vreunul dintre cei XX care au dat cu likeu’?

      00
    • @ionut: dacă ai o mașină în garanție, faci accident, și te duci la reprezentanță s-o repare (pe banii tăi/asigurare/whatever), pierzi garanția pentru că ai reparat-o?

      00
    • @ionut desi nu aceasta e discutia ce spui tu depinde de politica service-ului. De ex la iphone luat pe canal autorizat si daca mai e in garantie ti se inlocuiteste telefonul contra cost si ai garantie in continuare.

      00
    • Garantia telefoanelor nu acopera nimic. In cateva luni daca nu are urme de zgarieturi are urme de soc, daca nu are urme de soc are urme de umezeala in interior de la condens asa ca oricum il repari sau il schimbi pe banii tai.
      Ce am citit eu a fost ca cei de la service nu au fost capabili sa desfaca un telefon timp de 3 saptamani si angajatii lor nu stiu sa se spele pe maini.

      00
    • @mmm da pierzi. Vopseste masina noua dupa accident in orice reprezentanta si dupa 2-3 ani o sa apara puncte de rugina. Garantia la vopsea prin strapungere din interior, ~10ani, o pierzi. Pentru ca service nu e egal fabrica.

      00
  3. Garanția se anulează din momentul când l-ai scăpat pe jos. Nu contează apoi unde schimbi

    00
    • Garantia ca nu esti prost se anuleaza din momentul in momentul in care spui tampenii.

      00
    • Dar omul are dreptate. Așa am pățit și eu cu un telefon cumpărat de pe eMAG. Cei de la depanero mi-au explicat exact același lucru.

      00
    • @tudor

      depinde. si alias zoso si hawking rip si
      nelson mandela rip2 au spus tampenii macar o data in viata lor ceea ce nu ii face prosti decat dupa definitia ta

      00
  4. Daca scapi telefonul si spargi ecranul, e pa garantia la tot telefonul, nu doar la ecran.

    00
    • Nu e asa. Garantia legala de 2 ani nu poate fi anulata. E garantie in temeiul legii, iar legea nu zice nimic de anulare. Vanzatorul poate sa refuze repararea in garantie pentru un defect pe motiv ca defectul a fost din vina omului. Dar nu anuleaza garantia.

      00
    • @easymouse cred ca trebuie clarificata putin treaba:

      Toate garantiile in UE sunt de obligatorii pe 2 ani, sunt per device, dar se aplica doar in caz de “normal/fair use”.

      O alta explicatie [1]:
      “But in order to avoid needing to repair or replace your device [under the warranty], the seller has to prove that your action caused the defect. It is generally recognised by courts that unless there is a sign of abuse of the device, the defect is there because the device was faulty from the beginning. That is just common sense, after all.”

      Scapat pe jos si spart ecranul nu pare a fi “normal use of the device”.

      [1] http://matija.suklje.name/rooting-and-flashing-your-device-does-not-void-the-warranty-in-eu

      00
    • @kmlx
      L-a scăpat pe jos, ok, dar asta nu face să se prezume ”utilizarea defectuoasă” și, prin urmare, orice solicitare de repararație să fie refuzată pe motivul că la un moment dat aparatul a fost supus unui șoc fizic.
      Trebuie să se stabilească legătura cauzală dintre problema tehnică ivită și acțiunea care se presupune că a cauzat defecțiunea.

      00
  5. Daca s-a spart sticla s-a dus si garantia, soc mecanic si la revedere garantie.Ne luam telefoane de 1000 E, frumoase, subtiri si le punem folie de sticla, chiar daca au gorilla glass, le punem huse antisock si isi pierd tot farmecul, ca na, trebuie sa protejam investitia pana terminam ratele de platit :D, mai nou e prosteala cu asigurarea, la care daca faci un calcul mai cumperi un telefon.

    00
    • coite,eu imi iau telefon performant ca sa nu imi sacadeze aplicatiile si ca sa faca poze mai bine ca alea neperformante si ca sa se vada ecranul bine etc.

      tu nu intelegi de ce dau oamenii bani pe ele pentru ca ai impresia ca toti le iau ca sa le afiseze la terasa vara.

      00
    • Robert3, orice petarda de telefon cu 3-4GB de RAM la 500-600 lei ruleaza ok orice vrei tu. Pentru poze mai bune iti iei petarde premium la 1500 maxim, Xiaomi, Meizu, Huawei. Daca chiar ai pretentii exagerate, iei super petarde super premium gen OnePlus, la maxim 2000 lei. Orice telefon peste suma asta e o gadilare cu pamatuf de strut african a orgoliului de sarac cu pretentii de artist fin.

      00
  6. Au umblat in el. În consecință și-au asumat reparația indiferent de ipotezele de lucru. Eu le-aș trînti un.proces. Asta după etapele amiabile de rigoare.

    00
  7. Cati prosti ba baiatule….

    00
  8. Da’ quickmobile au si service?!

    00
  9. Bai, deci mie imi place de Vali, ca nu se trage pe cur, chiar daca uneori se grabeste si da drumul la un subiect, care se demonstreaza ulterior ca a fost gresit inteles sau interpretat de catre el. Bravo!
    P.S.: Nici eu nu inteleg ca tipul vroia sa isi repare telefonul pe garantie, ci era dispus sa plateasca pentru schimbarea displayului, doar sa nu piarda garantia.

    00
    • Alin, cum crezi tu că nu pierzi garanția doar pt că ești de acord să plătești ecranul?! Faptul că ecranul e spart presupune că telefonul a fost expus unui șoc mecanic care ar fi putut afecta funcționarea unor piese pe termen mediu/lung. Tu plătești ecranul spart și vrei telefon nou (că ți-ai păstrat garanția) peste trei luni, când cedează placa de bază, din cauza șocului vechi. Nu merg lucrurile așa, gândește-te!

      00
    • @motanes: Multumesc pt comentariu. Eu nu am zis ca tipul avea dreptate, ci doar am vrut sa subliniez ce am inteles eu din ce credea el (ca nu pierde garantia, daca isi repara telefonul prin servisul lor – si nu ca garantia i-ar acoperi reparatia in cazul scaparii telefonului pe jos). In rest, sunt de acord cu tine.

      00
  10. Tocmai de aceea nu vreau să renunț la iPhone. Pot să îl sparg/îndoi în 10 feluri. Cu 370 de euro Apple îmi dau alt iPhone 7 nou. Muie Samsung. Hai cu minus 😁

    00
    • ce fumezi bun?

      00
    • Andrei, vorbesc foarte serios. Dacă nu mă înșel am factura în mail atunci când mi-au schimbat iPhone-ul spart, ieșit din garanție, la prețul de 370,00 euro.

      Înainte de asta l-am mai spart odată. Cost schimbare ecran la Apple = 170 de euro. Nu a funcționat calibrarea și mi-au dat alt iPhone la prețul ecranului.

      Nu vorbesc povești și nici nu am acțiuni la Apple.
      Așa funcționează sistemul geniusbar. Îți faci programare la ei iar acolo îți găsesc o soluție instant. Ori repararea ori schimbarea. Dacă se optează pentru schimbare, în 15 minute ai rezolvat totul. Dacă se optează pentru reparare, de regulă se rezolvă totul în câteva ore. Aici exclud iPhone X care are ecran Amoled și se pare că telefoanele sunt trimise de Apple la un centru de reparare.

      PS: eu nu vorbesc despre retaileri Apple ci la Apple direct.

      00
    • Am revenit și cu o poză : https://imgur.com/a/AAxwo

      La remarcă scrie : clientul indică că telefonul nu se mai aprinde în urma unei căzăturii, șoc. Plm.

      Soluție propusă în afara garanției : schimbat cu altul la prețul de 339 euro. Mai jos văd că au facturat 359.

      PS: costul de schimbare unei iPhone X este în jur de 650 de euro

      00
  11. Softpedia e aur pe aria de imobiliare. E plin de dinaia care isi amaneteaza 30 de ani din viata apoi apar pe forum sa intrebe ce suprafata are bucataria ca sa stie ce hota sa-si comande. Sau dinaia care plang ca vanzatorul le-a promis cada dar ei priemesc cabina de dus din actele pe care le-au semnat.

    00
  12. Quick nu are service. Subcontracteaza astfel de servicii.

    00
  13. Omul a incercat sa isi pastreze garantia pe restul telefonului. Și s-a gândit ca dacă repara ecranul tot la ei, contra cost, va reuși asta. Atat! Eu nu am înțeles că avea pretenții de înlocuire a ecranului pe baza garanției. Nemulțumirea principala a lui a fost ca s-au mișcat ca melcii! Și ca după ce l-a primit înapoi a constatat ca a fost reparat cu curul și ca e necesara o noua interventie + nu i se recunoaște garanția separata de 90 zile pt reparatie + lipsa adaptorului.

    00
  14. NOU
    #46

    De pe pagina service return:
    „Nu suntem un service, dar gasim expertii potriviti – sute de service-uri autorizate din Uniunea Europeana.”
    Fara adresa de contact, telefon, nume nimic.

    Firma asta e de fapt un singur om, care poate nici nu are pc, manevre poti face si de pe telefon.

    00
  15. NOU
    #47

    numar de telefon cu tarif de hotline https://www.service-return.com/help-center
    desigur, nici un motiv sa nu cumperi de la ei :D

    00
  16. probabil cea mai stranie și importantă știre a zilei http://www.dailymail.co.uk/news/article-5503045/Tech-billionaire-pays-10K-die-brain-uploaded-online.html

    Ăștia sunt și s-au născut fataliști. Lași în a se sinucide singuri, dar riscă să fie omorțt de alții. Eu nu am alte denumiri, pentru ăștia, decât „fataliști” și „nebuni”.

    00
  17. Mi-am luat bv6000 și le da clasă la majoritatea telefoanelor de pe piața, cât despre tranteli… Sparg nuci cu ecranul..

    00
  18. Ce nu știe multă lume ca și dacă îți iei telefonul de la PC Garage sau EMag tot Service Return face garanția. Ce de tepe mi.am luat cu ăștia…

    00
  19. Băi, e ceva de speriat câtă lume crede că poți să păstrezi garanția chiar și după ce zdrobești telefonul de pământ! La început am zis că e trolling…

    00
    • Daca ii exploda bateria la 3 zile dupa inlocuirea ecranului? Defectiunea asta se poate considera ca a avut loc datorita faptului ca a scapat telefonul pe jos? Daca nu, nu ar fi decent sa beneficieze de garantie?

      00
  20. Scapat tel in garantie achizitionat de la operatorul de tel mobila, ecran spart. Dus tel la service, am platit personal schimbareea ecranului+manopera, garantia fiind ulterior mentinuta. Omul a facut ceva normal, dorind o reparatie a unui bun care trebuie sa aduca bunul respectiv in starea estetica si functionala dinaintea aparitiei/manifestarii defectului. Nu ar fi creat atata rumoare postarea asta daca romailor le era clar ca o reparatie nu este egala cu eternul compromis „merge si-asa” .

    00
  21. Inca o data se adevereste vorba: ” Nu cumparati de la Quickmobile!”. Chiar asa mare e diferenta de pret dintre astia si altii incat sa merite riscul cu garantia?!? Chiar nu invatam nimic??

    00
  22. NOU
    #65

    De cand am intrat pe salar, pot sa-mi permit, lunar, sa arunc, fara fitze, 700 pe un Xiaomi fara sa ma doara buca daca tre dus in service(aci la noi).
    In .ro n-am nevoie de service, 40 de lei costa trimisul cu posta (inca romana) in China ale Americii si se ocupa baietii de acolo daca e in per. de garantie.
    Altfel, cu perioada de utilizare, la 6 luni de utilizare intensa si-a cam scos banii investiti.
    E drept, vorbim de Xiaomi, nu de alte petarde smechere la 700E..

    00
  23. Si eu am patit asta :(
    Nu se intampla doar in Romania :D

    00
  24. Toti romanii sunt specialisti in masini,telefoane,sport si tufut.Restul e cancan.

    00
  25. Eu cred ca e simplu ce a vrut sa zica articolul si unde greseste respectivul.

    Servicereturn. Am scapat telefonul pe jos si l-am trimis in service sa imi schimbe ei ecranul fara sa pierd garantia, telefonul avand 8 zile

    Majoritatea service-urilor ofera 3 luni garantie la piesa schimbata si nu la intreg produsul deoarece socul il scoate automat din garantie. Ecranul va avea 3 luni garantie, restul componentelor NU vor mai avea garantie.

    Cand a ajuns la ei a trebuit sa treaca mai bine de o saptamana sa ii conving ca telefonul era pe numele sotiei, plecase de la adresa din factura dar sesizarea de ce a fost facuta de pe email-ul meu. M-au intrebat cum am intrat eu in posesia telefonului. Nu gaseau motive sa anuleze garantia.

    Doar titularul facturii este proprietarul produsului si doar in fata lui raspund legal atat service-ul cat si comerciantul.

    Dupa 3 saptamani ? I-am intrebat de ce isi bat joc de mine ? Le-am raspuns ca trebuia reparat pana atunci avand in vedere raspunsul trimis de 3 saptamani, i-am amenintat cu ANPC si chiar am facut o sesizare.

    Odata ce produsul a fost scos din garantie si sa comunicat acest aspect proprietarului, nu mai exista legal un termen maxim in care acesta trebuie adus la conformitate. Nu are nici o importanta ca e o saptamana sau opt saptamani, decat daca exista un acord scris ( contract) intre cele doua parti privitor la reparatie.

    Si da, majoritatea service-urilor sunt jegoase si nu fac reparatii de calitate. Dar trebuie sa cunoastem obligatiile si drepturile consumatorului ca sa avem o sansa in astfel de cazuri.

    00
    • Eu vad totul intr-o alta optica:
      In cazul unui produs in garnatie ce te opreste sa apelezi la service autorizat de manufacturier in locul celui recomandat de magazin?

      00
  26. Am cumparat de la CEL un Xiaomi Mi4i cu ceva timp in urma. A mers perfect 1 an si l-am scapat pe jos cand eram intr-un service auto, a cazut cu ecranul fix intr-o piulita si s-a crapat nitel la suprafata, respectiv stratul de touch. Afisarea era perfecta, toti pixelii in regula. Credeti ca un telefon de 1000 lei merita tot circul la QuickMobile, ca la ei era garantia? Am cumparat un ecran de pe piata si l-am reparat singur. Din pacate ecranul nu a avut calitatea originala si dupa vreo doua luni a cedat touch-ul pe o coloana, asa ca era incomod sa il tot rotesc sa pot tasta literele de pe tastatura care sunt pe coloana aia inactiva de touch. L-am mai folosit vreo luna si am luat alt Xiaomi, MI5, care merge perfect, desi mi-a scapat si asta o data pe jos. Daca cedeaza, asta e, iau altul, nu-mi pare rau, nu trebuie sa justific 3000 de lei, ci doar 1400, deja amortizati in peste un an de folosire.

    Luati-va telefoane la pret rezonabil. Exista modele performante si la pret mic. La cum evolueaza internetul, dupa 2 ani orice telefon devine inutilizabil. Bateria ajunge la 70% din capacitate dupa 500 de cicluri de incarcare (adica 1 an si jumatate), nu cred ca vreti sa o schimbati cu una noaua si sa-l mai tineti inca 2 ani. Sunt consumabile cu „uzura planificata”. Sau luati Apple, cum zic pe aici clientii multumiti, astia il schimba la pret de reparatie.

    00
  27. Eu pot doar sa spun ca am patit-o la un S7. Am fost la Samsung si mi-au schimbat ecranul contra cost. Dupa operatiune, aveam in continuare garantie comerciala pe telefon.

    00
  28. Pe mine m-a oprit la „telefonul era pe numele soției”. Înlocuiește „soție” cu „mamă” și vei avea răspunsul la supărarea din rândurile de mai jos.

  29. ServiceReturn mi-au dat telefon nou cu garantie 2 ani dupa ce primul a murit subit la varsta de 1 an. Telefon luat de la Quickmobile.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.