Cumpărătorii cu bani: exemple

Umblă percepția că doar la produsele ieftine sunt comentarii nasoale, că asta e, unii oameni nu au bani și întreabă înainte, să nu cumva să aibă surprize. Dar pe măsură ce prețurile cresc, cumpărăturii se mai rafinează și comentariile stupide se rarefiază. Dar nu e așa. Oamenii rămân oameni indiferent de câți bani câștigă. Tanti Maria întreabă dacă telefonul are Google Play, că s-a pârlit cu un Huawei din ăla bun, orădenii caută cuptoare pe curent, lumea se învârte, banii schimbă mâini.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

55 comentarii

  1. mastile la ce categorie intra?

    00
  2. Mie nu mi se par intrebarile deloc exagerate, ba chiar decente. Eu chiar mi-as dori ca si companiile din europa sa aiba aceeasi disponibilitate de a oferi relatii la clienti ca cele din usa, si sa raspunda legal la orice neconcordanta din instructiuni, la fel ca in usa, unde la orice deficienta la un automobil se face recall fara discutii, iar in europa rad de tine ca e normal, ca nu stii tu sa folosesti, etc.
    E un exercitiu foarte bun sa lucrezi la design control/risk management pentru dispozitive medicale de nivelul 1, sa vezi de fapt ce riscuri si cum trebuie sa configurezi produsul/ce riscuri trebuie sa prevezi/previi, sa vezi un pic ce se intampla cu dispozitivele respective in viata reala, asa incat mi se par chiar ok intrebarile legate de un produs complex (telefon, cuptor), mai ales ca tu, ca si cumparator, nu trebuie sa fii expert in ios sau electrocasnice, ci doresti doar sa achizitionezi un produs care raspunde nevoilor tale.

    00
    • Si sa spuna, dom’le, CLAR, ca la cuptorul ELECTRIC nu merge butelia.

      00
    • serios, se fac toate astea in US, in tara lu’ „you’re holding it wrong”? Serios-serios, iar in Europa nu? Ma intreb in care Europa traiesti tu, in Europa aia ruseasca?

      00
    • @Sabotor – bineinteles ca se fac. E o alta cultura pe partea asta (in ciuda exemplelor negative – iar unele persoane cum ar fi si tu doar de aceste exemple negative sunt interesate). Arunca un ochi pe Amazon la user questions, la comentarii. Dupa ce ai pus o intrebare, vine contul companiei producatoare (verified account) si iti raspunde. La fel si pe Google Maps si pot da multe alte exemple. Meanwhile, in most of the EU – pauza totala, blank, nu prea intereseaza pe nimeni nimic pe subiectul asta.

      In US e o practica majoritara, pe la noi in regiune e minoritara spre inexistenta. La ei ca sa vezi asa ceva e normalitate, la noi cand vezi asa ceva e o exceptie.

      Ce crezi tu despre legenda cu „you’re holding it wrong” e perceptia ta (si a altora); nu e o practica majoritara, fa o vizita acolo sa vezi care e situatia. In US sunt la ordinea zilei procese colective cu companii mari (class action lawsuit)… dar mai ales procese colective *castigate*, unde producatorul ii despagubeste cu o anumita suma pe toti cei care au cumparat produsul respeectiv; la ei poti face un RMA fara probleme pe toata durata garantiei, au cultura de „30 days money back” fara questions asked de zeci de ani – intre timp, la noi, RMA nu exista (la noi ai doar noroc daca l-ai cumparat online de la emag, ca poate ti-l accepta retur, sau daca s-a defectat si nu mai functioneaza, ca sa-l dai la garantie), cat despre procese… Nu stiu daca sa rad isteric sau nu – ai auzit tu de procese in Ro pentru produse defecte, pentru telefoane la care se descarca bateria repede sau chestii similare? Dar in EU? Nu ai auzit pentru ca nu exista, de-aia. Si cand vei auzi, vor fi raritati, exceptii. Asta e diferenta – si e o diferenta uriasa.

      00
  3. Client la telefon: „am achizitionat un televizor samsung si cand il sting se stinge asa intr-o diagonala pe orizontala”.
    Inca incerc sa vizualizez cum vine asta.

    00
    • Ce voia să zică, de fapt, e că imită stinsul unui TV cu tub catodic.

      00
    • E de la lampi. Stiu eu. Merg alea de Sirius.

      00
    • @ratza M-am gandit si eu la aia dar e led n-are cum sa faca asa ceva. O fi led cu tuburi, tehnologie noua.

      00
    • Unele televizoare noi au diferite animatii la stinsul ecranului, inclusiv unele care imita stinsul unui televizor vechi cu tub. Evident ca e doar imitatie dar na, omu s-o fi panicat ca e televizor cu tuburi foarte subtiri :)

      00
    • E simplu, roteste televizorul in plan vertical pina cand diagonala ajunge orizontala. E misto sa faci asta cand te uiti la televizor atunci cand stai in pat, pe o parte, cu capul pe perna!

      00
    • @Flocea: PCL90

      00
    • @Dorin și altii: este uimitor cum pe blogul unde cititorii câștigă numa de la doua mii de euro în sus, pă lună, să fie atât de mulți oameni fără TV Samsung generație mai nouă de 2019, adică să nu știe de animația de la oprire. Pffff.

      00
  4. Poate lu’ tanti Maria copiii i-au dezactivat Google Play din setările telefonului pentru că instala toate prostiile de aplicații după care se plângea că merge greu. Sau dadea telefonul la nepoți deși părinții acestora au spus clar „fără jocuri”. Play se poate dezactiva și e recomandat să faci asta dacă telefonul mai ajunge la copii sub 6 ani (de la varsta aia se prind care e șmecheria). Îl reactivezi la loc dacă ai de instalat ceva.

    Pentru electrocasnice/televizoare/aparate foto recomand să faceți download manualul de utilizare și să vedeți acolo toate opțiunile de meniu, modul de instalare, etc. Cititul manualului înainte de a cumpăra te scutește de multe surprize.

    00
    • Tanti Maria voia Google Play pe iOS.

      00
    • Merge foarte bine Google Family Link pentru managementul telefoanelor/tabletelor copiilor. Mici inconvenietene: la copii sub 13 ani nu le poti instala Youtube, merge doar Youtube Kids

      00
    • Eu l-am dezactivat pentru că instalez ceva doar o dată sau de două ori pe lună și mă descurc foarte bine cu versiunea play store din fabrică. Tot timpul se emit versiuni noi de Play Store care nu mă ajută cu absolut nimic, iar dacă nu îl dezactivez, stă și se actualizează de unul singur și în bun spirit Google îmi învărte înterfața pe dos. M-am săturat de schimbările făcute fără cap de ei.

      Nici o actualizare nu mai instalez, folosesc totul așa cum este instalat. Developerii care muncesc din greu la ele să mă înjure, dar nu prea îmi aduc nimic interesant sau util, ci doar îmi consumă resurse și uneori mai mult strică ce era bun.

      00
  5. Cred ca se impart in cel putin doua categorii:
    – cei care au acumulat rapid bani, dar nu si educatie/cunostinte si abilitati practice, in paralel;
    – cei care nu au bani, in intelesul adevarat, dar aloca sume relativ mari (din imprumuturi, prioritizand exagerat) pe anumite produse.
    O parte din comportament deriva, cred, din campaniile de tipul you deserve the best… Cand, de fapt, foarte multi dintre noi nici nu ne permitem si nici nu meritam the best, obiectiv vorbind.
    Cuptorul Zanussi de acel tip nu e chiar cel mai bun exemplu de produs mid/high end, dar cred ca e ok pt ce doreai sa demonstrezi, ca idee.

    00
  6. NOU
    #21

    Cat de tare e aia cu butelia ei – am inceput ziua bine

    00
  7. Sa stii ce capacitate are bateria telefonului mi se pare de bun simt. Apple nu publica capacitatea memoriei RAM, se afla cand telefonul ajunge la iFixIt si il desfac. Restul sunt idioti.

    00
    • Asta cu bateria e o chestie retardata la care pun botul si cei mai mari review-eri din lume. E total stupid sa te intereseze cat de mare e bateria ci este relevant CAT TINE. Nu toate telefoanele sunt la fel de eficiente,un iPhone 8 cu baterie de 1800mAhrezista incarcat cam la fel cat rezista un AllView de 4500mAh).
      E ca si cum ai intreba despre o masina „cat are rezervorul” cand defapt ceea ce conteaza e cat consuma.

      00
    • nici macar ce ai zis tu nu sunt intrebari relevante…ce gasesti relevant la intrebarea CAT TINE bateria? Daca stai cu el pe noptiera in plane mode tine 12 zile ca exemplu, iar daca te joci Gear Club tine 4-5 ore…
      Partea cu consumul masinii e si mai complicata :))). intrebarea care ar trebui sa se puna acolo este : in ce oras o vei conduce?… Ce scriu astia la consumul mediu in fisele tehnice este amuzant pentru cei ce conduc in orasele mari si aglomerate de la noi.

      00
    • Daca stiu ce procesor are, si ce tip de display, daca mai stiu si mAh imi pot face o idee de cat tine bateria. Nu e mare filosofie. La fel cum si la masini, daca imi spui motorizarea, imi pot face o idee cam cat va consuma in conditiile mele de utilizare.

      00
    • Zarax – Apple nu publica capacitatea RAM-ului pe telefoane/tablete fiindca nu intereseaza pe nimeni. Un iOS cu 4 GB e chiar mai eficient decat un Samsung cu 8 GB, in primul rand pentru ca la iOS nu ai nevoie de virtualizare, rulezi cod nativ – si nici nu ai ~200 de background services ca la Samsung.
      Acelasi lucru si la autonomie – cu o baterie cat 50% dintr-una de la Samsung, Apple are autonomie similara sau mai mare, *desi* are un procesor semnificativ mai puternic, in mod paradoxal. La Apple, daca ai observat, se publica autonomia in ore de utilizare, de genul 18h video playback, 11h video streaming – chestii care atunci cand testezi in practica, corespund. Pe zona de producatori de device-uri Android nu exista asa ceva, tocmai pentru ca rezultatele sunt complet haotice, cu acelasi tip de procesor si de ecran si aceeasi capacitate a bateriei obtii rezultate complet diferite si chiar complet diferite de la un test la altul.
      Sunt chestii diferite: cultul de utilitate, aplicabilitate reala, ceva usor de inteles si masurabil vs cultul cifrelor. Foarta multa lume, din pacate, a picat in isteria cifrelor si face alegerile doar dupa aceste „specs” – cat RAM, ce capacitate a bateriei are, astea sunt criterii definitorii pentru acesti clienti, chiar daca in realitate nu au nicio relevanta, ei sunt convinsi ca astea sunt tot ce conteaza.

      00
  8. Intrebati orice prieten atehnic care isi cumpara ultima fita de telefon de ce l-a luat,sa vedeti acolo raspunsuri. ” Am dat 6j de milioane pe telefonu asta ca e mai fain ca ala vechi”. Acolo se opreste diferenta pe care o percep ,la „e mai fain”

    00
    • Nici aia tehnici nu fac exceptie :))

      00
    • Am lucrat in secolul trecut la un call center pt un operator gsm. Suna clienta: „- Am o problema cu telefonul. – Ce telefon aveti? – Negru…” *facepalm

      00
  9. Cuptorul ala e 700 de lei. Nu e chiar de „oameni cu bani”. Nu prea gasesti cuptor mai ieftin

    00
    • Iar telefonul e cel mult midrange. Flagships sunt pe la 4000 de lei majoritatea, daca nu mai mult.

      00
  10. Ân alte știri, de ce mai întreabă lumea de capacitatea bateriei? Suntem în 2015 cumva?

    Întrebarea corectă este:
    La ce tămpenii inutile să renunț sau ce setări să modific ca să mă țină telefonul o zi?
    sau
    Ce baterie externă și cablu sunt mai potrivite?

    00
  11. am un restaurant la care mergeam si am renuntat pana la urma din cauza chelnerilor: erau pur si simplu niste badarani, cu toate ca nu era un restaurant ieftin si era recent construit, aratand destul de bine. nu te-ai fi asteptat la o astfel de situatie, mai ales daca citesti review-uri despre el.
    pana la urma am inteles de ce: oamenii cu bani din oras nu sunt neaparat oameni educati si cu bun simt, ci destul de multi sunt niste parveniti cu un comportament grobian. in concluzie, cum sunt clientii vor fi si angajatii. pe langa asta pe acolo mergeau si unii interlopi ai orasului, patronii erau prieteni cu ei, au aparut si la stiri cand i-au arestat pe interlopi, erau prieteni pe fb, poze impreuna, comentarii de sustinere si incurajare etc. atunci am aflat si eu de prieteniile lor.

    in concluzie banii nu aduc si inteligenta sau bun simt.

    00
  12. Eh, esti rautacios. Cand iti iei un produs care e o investitie destul de mare (nu doar de bani, dar si de bataie de cap, pentru ca un cuptor nu-l trimiti inapoi cu aceeasi usurinta ca pe niste tenisi), e laudabil daca faci research inainte. Si cu cat stapanesti mai putin domeniul cu atat e risc mai mare sa pui intrebari stupide, dar tot e laudabil faptul ca sunt puse. Traduse putin, intrebarile alea sunt „nu ma pricep, dar am auzit ca pot avea unele probleme si vreau sa fiu sigur ca nu pic de prost daca-mi iau asta”. Iar asta nu mi se pare de loc stupid.

    Oamenii care pun intrebari pot invata sa le puna mai bine, sau pe alea corecte. Oamenii care nu pun intrebari n-or sa invete niciodata.

    00
    • Intrebarea aia cu timerul la cuptor e foarte pertinenta.
      Exista unele cuptoare (electrice) idioate la care timerul ala nu face nimic in afara de un zgomot ca de ceas desteptator cand a trecut timpul.
      Altele, cum te-ai astepta, opresc cuptorul cand a trecut timpul.

      00
    • @rpetre – confunzi termenii, sa cumperi un aragaz sau un tricou este acelasi lucru si este o cheltuiala de consum, nu este o investitie.
      Investitia e in ceva ce te ajuta fie sa produci mai mult/iute/bine sau un fond de investitii care iti multiplica banii.

      00
    • @BigBear Daca gandesti in termeni strict financiari, poate nu, dar daca faci un pas inapoi, ideea de „cheltui timp/bani/efort ca sa-ti faci viata mai buna long-term” poate fi numita profan investitie, chiar daca suna impropriu pentru un economist (sau n-ai auzit vreodata expresia „investitie de timp”?). Voiam sa subliniez ca poate fi un pas (mai bine?) maricel care justifica efortul de research.

      00
    • Un tricou înseamnă în cele mai multe cazuri consum. Dar dacă iei un tricou și-l pictezi și te întreabă 3 de unde l-ai luat că vor și ei poate fi începutul unei investiții. Sau cumperi un tricou bun și nu mai cumperi alte 5 proaste.
      Un cuptor electric este o investiție aproape oricum ai lua-o, de la investiție de timp, până la salvat bani aruncați pe materie primă pt că gătește mai bine, temperatura controlată, chestii, socoteli, până la faptul că un cuptor electric te poate ajuta să demarezi o micro-afacere de gătit pt alții.
      Bine, dacă ești genul care folosește cuptorul de 3 ori pe an, da, sunt bani aruncați.

      00
    • Sunt oameni obsedati de fraza asta invatata in prima saptamana la ASE care zice ca orice nu produce bani e cheltuiala, nu investitie.
      Nu bossuleanu, masina asta noua nu imi produce bani dar ma ajuta sa nu imi bubuie o vena in cap din cauza ca nu se strica o data la 300 de km ca aia veche.
      Cuptoru asta nou nu imi produce bani dar stiu ca daca respect reteta, mananc ceva ok in ziua aia, nu ceva random in functie de cat de tare a scapat supapa de gaz in ziua aia.
      Etc etc.
      Investitie se numeste si cand investesti in timpyul si bunastarea ta, nu numai dpdv economic.

      00
    • Nu sunt grammar nazi insa am senzatia ca de multe ori oamenii folosesc „investitie” ca sa isi gadile orgoliul, sa sa simta bine cu decizia luata. Investesc intr-un televizor mai mare, intr-o masina mai buna, intr-o mancare mai scumpa sau o vacanta la Paris.

      00
  13. Ce procent din populația acestei țări intră la categoria “analfabet funcțional”?

    Indiferent de cauze si categorii?

    00
    • Comparativ cu alfabetizarea forțată din anii 40-50 sub dictatura comunistă, avem oare nevoie de un efort asemănător in următorii ani?

      Să scrii și să citești un text nu-ti mai garantează utilitatea în societate.

      00
    • Din nefericire încă există o grămadă de cazuri în care nu știu să scrie și să citească; până la funcționalitate mai e.

      00
  14. Pai si mergea pana la urma telefonul incarcat si de la butelie sau doar electric?

    00
  15. Nu Gicule,

    Astia din categoriile prezentate de tine intra la categoria analfabeti functionali sau persoane cu usor retard mintal.

    Este atat de greu sa citeasca titlul / numele produsului ca sa realizeze ca e electric si nu merge pe gaz sau sa dea un search pe google dupa capacitatea bateriei…

    00
    • Ei, lasa, ca nici cu unele descrieri pe site-urile de profil nu mi-e rusine…. Cele mai putin nocive sunt alea incomplete. Mai naspa e cu alea gresite, ca lumea le ia de bune.

      00
  16. Totuși cred ca e un prim pas necesar atunci când nu știi ceva. Sa întrebi. Poate nu pui întrebarea corecta din prima sau poate nu primești răspunsul așteptat din prima insa ca și proces de ‘iluminare’ este corect sa întrebi.

    Faptul ca nu prea știi sa faci diferenta între magazinele de aplicații nu mi se pare fatal, unii oameni considera ca alte informații sunt mai importante iar dacă o data la 2 ani au nevoie de ceva, pot sa întrebe. .

    00
  17. NOU
    #48

    Omg..nu mai pun ăștia Google Play pe iPhone? Ce nenorociti:)?

    00
  18. Unii nu stiu de metoda RTFM, pentru cine stie… informeaza-te inainte de a pune intrebari stupide. Citeste, manualul, corespunde produsul cu ce cerinte/asteptari ai de la el? Asa de greu e sa-ti foloseti dovleacul de pe umeri?!?!?! Am ajuns sa cam ignor reviewurile cand cumpar ceva online. Am achizitionat un scaun de la Antares recent si era un review care punea ca stofa scaunului miroase ciudat. Cand am primit scaunul am ras de obicei stofa e tratata cu o substanta antibacteriana, al carui miros dispare intr-o spatamana.

    00
  19. Hai băi, și nu mai fiț răi…

    Uite, și io am fumat niște sativa că mirosea frumos – a tămâie 😁 – și în 7 minute m-am trezit cu pulsul peste 160, de mă cam căcasem pe mine. Puteam citi, e plin Internetul, doar că n-am.

    00
  20. Încă ai speranță? :))

    00
  21. Caz concret: am achiziționat in urmă cu o săptămână un TV cu diagonala de 164 (prea mare, prea ca la țară) de la PC GARAGE, cu un preț cu putin peste 3.000. lei, nimic special până acum. Conform politicii magazinului am verificat de față cu reprezentanții FAN COURIER integritatea la exterior a displayul-ui, destul de generos de altfel, în jur de 12.000 cm2, constatând ca nu este spart, zgăriat sau crăpat. Evident că această verificarea la exterior a durat căteva zeci de secunde și nicidecum nu am verificat fiecare centimetru pătrat. L-am pus în funcțiune după circa 2 ore, surpriză : display-ul este crăpat într-o zonă, pe o suprafață foarte mare circa 30/20 cm. Am crezut că asta e: am greșit la manevrarea lui și am spart cumva display-ul deși nu îmi imaginam cum pentru că nu auzisem niciun zgomot care să îmi indice că l-am atins de ceva. După vreo câteva minute de agonie îi întrerup alimentarea, surpriză mare: nealimentat display-ul nu are nicio crăpătură, zgârietură sau defect vizibil în acea zonă. Anunț magazinul, asta la circa 4 ore de la recepționare, îmi solicită fotografii cu televizorul și ambalajul. Concluzionează ei : e vina mea, l-am manevrat defectuos și oricum ei fac verificările lor, să aștept până la 2 săptămâni până stabilesc ei dacă nu cumva FAN COURIER e de vină, dacă nu atunci îmi vor solicita ei televizorul să îl verifice. Mai mult, sunt contactat de reprezentantul PC GARAGE care îmi explică faptul că verificarea display-ului nu se rezumă numai la verificarea de spărturi, crăpături sau zgârieturi la exterior ci trebuia să fiu atent că display-ul are mai multe straturi în interior și nu e relevant dacă eu am verificat doar folia de la exterior așa că port vina de a îl accepta și eventual de a fi fost deteriorat de către mine. Mi-a cerut de asemenea să caut un punct alb în zona crăpăturii pentru am îmi induce ideea că eu l-am spart. Am căutat și punctul alb, am șters cu soluții speciale pentru display-uri zona respectivă, nimic.
    O întrebare pe tema discuției: dacă am plătit o sumă de bani destul de mare pentru mine pentru un televizor sunt de vină că nu am cunoscut faptul că un display este construit din mai multe straturi și ar fi trebuit să verific și dincolo de exterior?
    Mai pe temă: nu am făcut destul de bine research-ul? :))

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube