Am făcut un video stupid în care conduc 19 minute și explic prin exemplificare de ce cutia automată e ceea ce-ți dorești pe mașină când cumperi una, nouă sau second hand, mai ales în ultimii ani, indiferent că conduci într-un oraș aglomerat sau în afara lui. Comentariile sunt distractive și sunt motivul pentru care am făcut clipul.
Și scriu și articolul ăsta, și probabil o să mai scriu altele, pentru că văd destul de des următoarea fază: luăm mașini cu tot felul de opțiuni, mai punem dotări pe ele, eventual un pachet de dotări de 2-3.000€, dar luăm cutie manuală.
Și aud scuze de tipul “dar nu-mi trebuie neapărat cutie automată”, “se strică mai des”, “nu conduc așa mult în oraș” și altele de genul ăsta. Rar auzi un om care să fie sincer și să spună “bă, nu-mi permit nici achiziția, nici costurile ulterioare”. Gen, 1.500 lei schimbul de ulei din cutie la termen.
Și mirarea mea vine din faze de genul celei de mai jos: nene, ți-ai pus piele Alcantara, faruri cu bășini, sistem multimedia cu chestii, boxe premium, spune că ai vrut astea ca să te lauzi la neamuri și apoi spune că n-ai mai avut încă 2.000€ să îți iei cutie automată. Nu spune că nu voiai cutie automată. Spune că preferi să te chinui ca prostul în timp ce te hrănești cu părerile altora despre mașina ta.
Da, știu, sunt cazuri în care oamenii iau manuală pentru că automata vine în 6 luni.
Am fost la munte pe zăpadă. Eu într-o Dacie Sandero manuala și prietenii intr-un Citroen automat. Eu nu am avut probleme cu ieșitul din nămeți, prietenii au împins de vreo 3 ori apoi și-au pus lanțuri. Eu am mers liniștit fara lanțuri. De ce automata e un gunoi pe timp de iarna cu zăpada?! Pentru că nu poți să faci balans din ambreiaj să ieși din nămete. Pe uscat e minunata, dar pe zăpadă e un rahat automata.
ah, ok, dacă TU ai decis că manuala e viitorul, aia e. stai să-l sun pe Musk să îi spun.
mai bine zapada decat automata!
Generalizarile astea … Am avut LR Evoque, cutie automata si iesit acum 3 ani din nameti din care Audi A6, VW Tiguan cu cutie manuala n-au reusit decat impinse.
Sigur era din cauza cutiei automate? Nu din cauza sistemului antiderapare și control al tracțiunii ?
Si acuma spui? Abia ce mi-am luat o mazda cx30 automata. Ce ma fac daca ninge?
Am urcat pe Transbucegi cu MCV Stepway Easy-R pana la cota 1610 pe drum partial deszapezit fara lanturi, doar cu cauciucuri de iarna. Pe langa lacul Bulboci au fost portiuni unde cu avant am trecut de pante la baza carora era blocati destui cu tractiune manuala.
@ mihai, cat poti abera.
Multe cutii automate au mod zapada, a mea daca o trec in mod zapada pleca de pe loc doar cu viteza a 3-a ca sa te scoata din zapada. Tu iti poti tine cotetul din ambreaj sa plece cu a 3-a pentru o perioada mai mare de acceleratie pana iesi din zapada fara sa omori motorul?
probabil era o cutie CVT low cost, fratele mai sarac al unei cutii cu dublu ambreiaj. desi, am condus CVT de la Lexus si este exceptionala.
@Dan: De cat timp ai Dacia cu automata? Cum se comporta in timp? Cat de multumit esti de ea? Nu-i faci un review ca sa ti-l publice Vali? Cred c-ar fi multi interesati.
Daca nu esti dobitoc poti face balans si la automata
@Mihai, stii de ce majoritatea cu BMW (non xdrive) isi lasa masina la baza partiei cand merg pe acolo? Fiindca sunt atat de destepti incat nu stiu ca daca opresc DTC-ul, poti urca si cu emblema bomdardierului pe orice drum inclinat alunecos. Bine, asta daca vorbim de bombardierii mai spalati asa, cu bani de cauciucuri noi.
Ce legatura are asta cu tine? E, ete, camt toate masinile cu automata au un mod pentru pante/vai sau poti sa treci linistit pe modul manual.
Alex-G – state the obvious.
eu incercam sa explic altceva, ca daca ai cutie manuala nu inseamna ca din oficiu dai jet celor cu cutie automata in lupta cu nametii
@Radu-Mihai , este easy-R, adica o struto-camila, defapt e manuala robotizata, incredibil de lenta. cand am mers prima data cu asa ceva, eram pasager in spate si m-am ridicat sa ma uit ca mi se parea ca soferul nu stie sa conduca si rata toate sansele sa intre in trafic aglomerat, dar nu, asa raspundea cutia. aceasi cutie robotizata, deci nu automata, este si pe fiat500. la fel de infect.
Cred ca este singurul caz in care mai bine iti iei manuala decat mizeria asta robotizata
„Prietenii mei cu o automată (despre care nu știm nimic) nu au putut ieși din nămeți => automata e un gunoi.” Mind = blown! Mă, voi aplicați aceeași logică și în viața de zi cu zi?!
@maxp: Vezi, de aia imi era frica; unii au parere buna despre „automata” de pe Dacia si altii nu. Pe mine m-ar interesa cum e la o folosire majoritara in oras cu 2-3 iesiri pe luna de 100, maxim 300 km si un drum de 2000 km. Cam asa va fi folosita masina… Dan, ai „cuvantul”.
Eu n-am mai văzut zăpadă de 3 ani în București
Foarte multumit si de masina in general si de consum in paticular. Am approx 20000Km acum.
50% mers in Bucuresti am consum de 7.7% pe ultimii 6000Km. Motorul este 0.9 si pentru mine este peste 1.6MPI avut inainte.
Drum intins la viteze legale consumul este 5.9-6.1%, de care eu unul sunt multumit.
Am avut renumitele trepidatii, care s-au rezolvat pe garantie, in service la reviziile normale. Nu e ceva pentru care sa pierzi timp, pentru minenu e de speriat. Acum spre exemplu nu le am deloc, dar merg mai putin in Bucuresti bara la bara.
e misto cand vorbim de masini diferite, soferi diferiti, cauciucuri diferite si ne da ca singura variabila era soferul
Am vazut teste cu subaru forester. Aceeasi motorizare. manuala vs automata. Si automata batea tocmai pentru ca tu tre sa tii din ambreiaj, Masina tine din cutie
Pentru o situație de nișă unde poate voi avea un avantaj, prefer ca in 99% din situații sa fiu în dezavantaj.
Sau cum sa iei decizii proaste și sa persisti în asta.
Nu mai aberați! La munca am VW Caddy cu motor de 2000 și DSG. Când mi-a patinat roata pe zăpadă la plecarea de pe loc acolo am bâzâit o ora. Cu automata nu poți face balans sa pleci din troian. Nu vorbesc de vrana de motor sau nepatinare in mers. Eu spun doar de plecatul de pe loc
Multumesc Dane! Momentan si eu detin un 1.6 MPI si sunt foarte multumit de ea. De vreo 2 ani o tot schimb, dar inca n-am reusit. Mi-am zis ca anul asta sigur o schimb, dar parca as sta sa vad noul Sandero si, daca o sa aiba pret bun, o sa vreau sa iau varianta Stepway.
4 matic , automata , cauciucuri bune , n am ramas nicaieri impotmolit . Bineinteles , indiferent ca e masina automata sau manuala , tractiune integrala , fata sau spate , conteaza foarte mult ce cauciucuri ai pe masina .
Man, stau in Canada, am condus doar mașini automate și la noi ninge. Când zic ninge, zic 15-20 de cm într-o zi. Și vreau să îți zic că nu știu despre ce vorbești tu. Și nici restul canadienilor (91% din mașini sunt automate pe aici) nu știu despre ce vorbești.
minți! e știut că în canada nu ninge niciodată.
cu padelele de la volan iesi din nameti, majoritatea manualelor au mod manual
Am avut si eu cutie manuala mult timp doar pentru ca aveam idei gresite. Condusesem automata in urma cu multi ani, un Rover 75 si mi s-a parut jalnica. Dupa ce am incercat chestii mai noi, nu mi-am mai dorit altceva.
Corect, nu orice automata e din secolul asta. Sa vezi ce mizerii sunt alea semiautomate/pilotate..
Eu am o cutie robotizata… da, are acel „delay” insa dupa ce te obisnuiesti cu ea nu mai e problema
Corect!
Automatele bune sunt cele clasice cu convertizor de cuplu(cele mai fiabile), DSG-urile (bune, dar scumpe la intretinere) sau in unele cazuri CVT-urile(sunt foarte fiabile, dar mie nu imi place cum sunt facute sa funtioneze).
Evitati cutiile pilotate sau robotizate, sunt niste mizerii, mai bine cutie manuala.
Ca si firme, Aisin (Japonia) si ZF (Germania) sunt cele mai fiabile.
@Alex, la modul serios intreb, chiar sunt mizerii?
Acum 2 ani cand mi-am luat masina, la final am ajuns la concluzia ca Dacia Sandero noua e printre putinele pe care mi le permit. Iar la Sandero era (nu am mai cautat) doar aia pilotata, nu si automata. Asa ca am luat cu manuala.
@gogu, da, ai evitat dezastrul
Si eu am o cutie robotizata pe o masina ce nu avea optiunea de manuala.
Masina luata de noua, am aproape 2,000 km facuti in oras. E un pic dubios la inceput, dar acum nu vad mare diferenta intre asta si una normala automata ( am si de aceea) . Da … or fi diferente, dar pentru 99% din noi, nu se simt
Prefer mașinile cât mai simple, fără tone de sisteme electronice , detecții, corecții, ajutoare șamd
Motivul este simplu: cu cât un sistem e mai simplu cu atât e mai fiabil și mai puțin probabil să se strice. Și invers: mai complex -> mai pretabil defectării. E evident.
De aceea prefer și aleg cutia manuală, e un sistem simplu, n-are ce să se strice, deci sunt scutit de servisări, reparații și costuri inutile dpmdv deoarece chiar nu e greu să te folosești de o cutie manuală.
Pentru mine mașina ideală e simplă, safe și ieftină-decent ca preț.
Zici ca faci lobby pentru Logan..:)
Cea mai simpla masina e cea electrica! Aproape se poate spune ca nu are nici macar cutie automata.
Ah da, e scumpa bateria, e greu cu incarcatul…
Păi dacă tu vrei sisteme cât mai simple, noi inginerii din ce mai trăim? Am copil de 7 ani de crescut.
Acum ne-ai facut curiosi cu ce masina ai. Ai totusi o simpla Dacie sau era prea simpla tehnica lor?
Doar ca tendința este de a se construi mașini mai complexe, mai tehnologizate și, paradoxal, mai fiabile. În statistici fiabilitatea mașinilor a tot crescut. Iar la un motor mai simplu nu te poți întoarce decât cumpărând sh
Presupun ca inca vorbesti la telefon cu rotita.
@Costi Inginerii sunt băieții ăia care ar trebui să pună mâna pe un sistem complex, gândit de fizicieni/matematicieni/whatever și să îl simplifice. Motivele fiind, exact cum s-a zis: fiabilitate și costuri de mentenanță reduse.
Că unii au tendința de a complica lucrurile cât mai mult, pentru a arăta cât de deștepți sunt ei, e altceva.
@ubercool, de obicei inginerii aia care complica lucrurile inutil se numesc ceva cu marketing
@mobutu: nu are ce sa se strice la manuala? Se vede ca nu ai prins una la care fostul proprietar nu apasa ambreiajul pana la capat. Sau una turata ca dracu’, fiindca soferul conducea „sportiv”. Sau una subturata, condusa „la consum”. La manuala lasi mai multe la latitudinea idiotului dintre volan si pedale.
@ubercool poate noi inginerii vrem sa facem ceva simplu, fiabil si bun.
Dar trebuie sa respectam specificatiile clientului care da banii. Si ala vrea sa fie super super ieftin, daca eu nu fac ce imi cere, da proiectul la altul. Negocierile sa fac la un cent, ca un cent inmultit cu milione de piese inseamna ceva.
Probabil conduce o Lada Niva sau un GAZ, sa fie cat mai simple. Poate chiar Trabant.
Sa inteleg ca ai o masina fara niciun fel de servo si fara ABS?
O cutie CVT este mai simpla din pdv tehnic decat una manuala.
@dragos ești amuzant. În primul rând că un CVT are nevoie de un sistem electronic de control și doar asta adaugă complexitate. În al doilea rând folsește curele sau lanțuri care se deteriorează repede.
@ubercool – omul a zis că e mai simplă, nu mai eficientă sau mai fiabilă. În afară de asta, CVT poate fi făcută cu control pur mecanic, de exemplu ca la scutere.
Pai cum sa nu dai intr-o piatra si sa se aprinda bordul ca pomul de craciun? Ca fiecare cacat are computerul lui separat si bulectricele lui? Aveam consum mare la masina si nus’ ce mie e de erori pe bord, de zici ca a luat-o dracu’. Apoi i-a curatat barbata-miu bornele de la baterie si au disparut erorile iar consumul e la jumatate. Asta dupa ce am si dat 3000 de dolari pe nus’ ce cacat de reparatie, desi is acum aproape sigura ca 80% din ‘probleme’ de acolo veneau.
Sa nu zic ca, de cate ori trece pe Queensboro Bridge (o monstruozitate de pod de fier) i se aprinde nus’ ce ‘martor’ pe bord. Dar numa’ acolo si apoi se stinge, dupa ce trece afurisitul de pod.
Si nu are cutie manuala, ca astia is mai smecheri. Si e atat de aiurea sa o conduci, daca iti place pe vechiul sistem. De cate ori conduc masina asta mi-e dor de Corsa mea de acasa, asa ‘simpla’ cum este. Fara cacaturi, fara cutie automata si prostii din astea. Pui cheia in contact si merge perfect.
Inteleg ca e suspect sa auzi o femeie mai ales ca-i place sa conduca o masina tip ‘vechi’, dar detest cutia automata si toate prostioarele astea moderniste.
@mobutu
pai stiu masina perfecta pentru tine, mestere – trabant. sau wartburg. au niste motoare epice, extrem de simple, doar 6 piese in miscare acolo, iti dai seama ca sunt atat de fiabile incat practic sunt nemuritoare.
Mulți cred ca se gândesc și cum o sa fie la revanzare: nu iau automata, ca romanii fug de ele și după ce am dat 1500 pe cutie, acum trebuie sa o și vând mai ieftin cu vreo 1500..
ce-mi ‘plac’ cei care cumpara o masina gandindu-se la ce vrea viitorul cumparator si nu la ce vor ei
eventual pot sa stau la un dealer de masini langa un cumparator si ii spun ce optiuni sa aiba masina ca peste 5-6 ani sa i-o cumpar :))
Asta e problem lui Valentin, probabil vrea sa vanda masina si nu i-o cumpara nimeni pentru ca romanii fug de automate.
Am vandut in Aprilie fost masina automata cu 1500 euro peste pretul din piata din simplul fapt ca cel care a cumparat-o nu era idiot si a stiut ce cauta. O dai mai greu in Romania,dar o dai cuiva ok
asta era valabil in 2005, daca nustai in bucuresti te-as pedepsi o luna cu manuala din berceni pana in expozitiei zilnic, si apoi sa scrii pe tabla de 100 de ori ca nu mai vrei manuala nici daca e gratis.
PE de alt parte cand apare Tesla manuala pe gpl ca Musk asta nustie nimic despre balcanici?
Vezi, dacă s-ar fi gândit la ce vrea viitorul cumpărător acum i-ar fi cumpărat-o Vali.
și după aia plângem că, hei, i-a căzut valoarea la genunchiul broaștei și e greu de vândut.
dacă nu ești în situația să nu-ți pese de bani, trebuie să te gândești la revânzare.
ps: radu, ești idiot.
Toti avem obsesii si fixatii pe anumite subiecte. Nici autorul blogului nu face exceptie prin acest nonsubiect „cutie automata”, subiect de discutie din categoria „cainele moare de drum lung…….”. Mi se rupe efectiv pwla de ce cutie are gigel pe masina, de ce a ales cutia aia, de ce n-a ales-o p-ailalta. E masina lu gigel, nu masina mea. Are piele de rinocer pe scaune si volan imbracat in maț de tigru tasmanian, dar are cutie manuala…….asa, si?
Păi îl enervează că nu găseşte un SH, de aia tot insistă pe cutia automată.
@ratza: Bingo! Fix asta spun si eu.
Lui Vali nu ii convine devalorizarea imediata a unei masini noi asa ca e in cautare de una aproape noua, dar fix cu ce isi doreste el. Iar cand da de un anunt in care totul pare exact ce vrea el, la sectiunea cutie de viteze observa „manuala” si il iau toate spumele, facandu-l pe ala sarac si prost.
mie imi plac tdi-urile manuale cand abia reusesc sa se taraie la plecare cand apare verde!
Oricum nu era interesat Vali de anuntul respectiv. Saracu’ ala nici bani de 4WD nu a avut…
a avut bani de alcantara și boxe, nu i-a mai rămas și de 4×4
Judecata superficiala strikes again. Ambreiajul de la cutia manuala transmite mai bine puterea la roti decat convertizorul de cuplu de la o cutie automata, chiar la Subaru WRX stransmisia manuala este mai economica decat CVT-ul dar din nou astea is detalii pentru saraki.
Non probleme create doar ca sa avem cdespre ce vorbi la tigara.
@Zoso
Si care este problema? Fiecare isi ia ce vrea, de ce ne-ar freca pe noi, restul, grija?
@Sorin
Nu prea au sens paralele între CVT și automată cu convertizor de cuplu. Cutiile moderne cu convertizor nu mai au pierderi de putere (și dacă sunt, sunt nesemnificative).
Poate nu avea nevoie de 4×4, drept urmare nu şi-a luat chestii în plus doar ca să moară duşmanii.
Sorin, cutiile automate au si ele in „lock-up” clutch care transmite puterea la fel de eficient ca ambreiajul normal
asta e ca aia tucson manual, benzina 1.6, ma uitam la el, el fiind prieten de al meu, boss da dc? Pai pt ca nevasta vrea suv, bun am inteles da tu de ce esti prost cand ea defapt „vrea” corsa 1.2 manuala de oras.
Mai ales „cocalarii” astia care isi cumpara masinile din link (nu sunt reclame sau altceva, s-ar putea permite publicarea lui) is rupti in fund saracii si nu isi permit una cu cutie automata. Zau ca nu ii inteleg, „a avut bani de alcantara și boxe, nu i-a mai rămas și de 4×4” !
https://carbuzz.com/news/6-amazing-supercars-you-can-still-buy-with-a-manual-gearbox
@Vali, Alcantara este un inlocuitor de piele…nu cred ca este vreun „lux”
Nu simt masina boss daca e automata, or sa zica unii. Incep sa cred ca schimbatul vitezelor manual este un tic nervos de care unii nu pot scapa.
Dacă ai 2.000€, dar NU VREI să plătești pentru automată?
Ești sărac si retrograd. Nu mai fi sărac și retrograd. Acceptă viitorul. Pe banii tăi.
Forțat de împrejurări (dotările suplimentare și confortul interior au avut prioritate) mi-am luat acum 4 ani mașina ce a venit la pachet cu cutie automată. Am zis că mi-a pus Dumnezeu mâna-n cap. Între timp toată familia mea conduce mașini cu cutii automate. Eu nu mai găsesc absolut nici un avantaj al cutiei manuale.
Simpla, ieftina, și incurand, sistem antifurt. Deja aud și pe la noi oameni care zic că ei nu știu să conducă manuală.
Poate cineva care a dat unlike să și comenteze
Chestia asta e ca Windows vs Linux. Windows fiind cutia automată, că e mai ușor de folosit. Totuși sunt oameni care preferă tot felul de distribuții obscure de Linux și le place să configureze o săptămâna la ele, până să meargă.
@ubercool cand e ultima oara cand ai instalat un linux (altceva decat slackware)?
Daca as mai avea 2000 de euro extra buget si de ales intre scaune incalzite din piele sau cutie automata, prefer sa „ma chinui” sa schimb vitezele. E vorba de prioritatile fiecaruia in primul rand, si apoi mai e si un calcul cinic: cat ma costa pe termen lung intretinerea optiunii alese? Aleg un one-time buy sau ma leg la cap cu un soi de abonament la cutia de viteze?
La cutia mea cu convertor se schimba uleiul la 150k km. 0 intretinere in rest. Deci e aproape lifetime. Ia zi-mi cate kit-uri de ambreiaj schimbi in km aia? Eu zic ca 2. Ca sa nu mai vorbesc de alte minuni gen uns timoneria, start-stop doar pe ambreiaj, la cruise control trebuie sa schimbi tu viteza, etc.
@DFT: nici unul, dacă ești cu bun simț (șoferistic vorbind). La Golf VI, achiziționat în 2010, am schimbat kitul ambreiaj la 200k km. Că atunci a dat semne de oboseală.
Am avut 3 masini cu care am depasit 150k km si nu am schimbat la niciuna ambreiajul. Daca tu ai schimbat 2 kit-uri in intervalul asta, e clar ca nu stii sa conduci si e o decizie buna pt omenire sa conduci automata.
@DFT la Citroen Saxo din 2002, am schimbat ambreiajul original la 180k. Sunt situatii si situatii si depinde mult de cum e exploatat. Personal oricum la urmatoare masina o dau pe automata. E prea confortabil, mai ales in traficul din Bucuresti.
Las-o balta cu 2 kit-uri de ambreiaj pana in 150k. Eu am dat Loganu’ la rabla la 175k si 13 ani, cu ambreiajul original. Depinde si cum conduci. Daca stai la semafor cu piciorul pe ambreiaj, schimbi doua inainte de 100k.
DFT – eu zic sa mergi la service si vezi ce zic baietii. Sa nu te mire daca iti vor recomanda schimbarea uleiului tot la 4 ani. Ei zic 150 000 pentru ca acolo se limiteaza garantia masinii, ai automata, ce te mananca inca 1500 de lei la 4 ani pentru schimbul uleiului?
cutia automata e pentru puturosi
mai bine puturos decat prost!
Lichu, daca o iei asa masina e pentru puturosi.
Cutia automată e salvarea persoanelor cu dizabilități. Da, mai sunt oameni și cu alte nevoi.
Am doua masini, una cu cutie manuala si una cu automata. Ambele au avantaje si dezavantaje. Aia manuala ma enerveaza la culme cand sunt in trafic bara la bara prin oras: baga in viteza, baga a doua, opreste si scoate, repetat la infinit. Aia automata ma enerveaza la pornirea de pe loc, la depasiri, tot timpul mi se pare ca intra in viteza care trebuie si tasneste cu o intarziere de o vesnicie fata de aia manuala. Nu mai vorbesc cand insista sa urce dealul supraturata ca dracu. Pe de alta parte, prin oras e lux.
Pana la urma e chestie de gust si de culoare locala, in Romania e un fel de traditie sa ai cutie manuala, pentru ca multa vreme aia a fost singura optiune. Dar incet-incet se lamuresc si romanii ca automatele nu sunt doar pentru femei si bloggeri.
In curand manualele vor fi pentru hipsteri.
asa si pe mine la automata ma enerveaza la parcarile milimetrice ca nu mai pot ca la manuala sa ma duc pana la 2cm de o alta masina/zid frontal ca am impresia ca o scap si se infige in el. sau poate o fi a mea mai din topor…
Aia ma enerveaza…cealalta ma enerveaza….mai umbla, omule si pe jos. Plimbarile calmeaza. :)))))
Zarax, hipsterii isi iau doar single-speed.
Raul, nu ma enerva!
Te scot la un suc? Exclus cafea. 🤣
Persoane fizice nu prea cumpăra mașini noi. Majoritatea sunt achiziționate de firme, de corporații și doar cutie manuală. Firma la care lucrez are un parc auto de vreo 200-300, doar mașini nemțești și doar cutie manuală.
Mie tocmai la un parc auto mi s-ar părea mai rentabil să ai cutii automate. Câți din ăia 300 de angajați știu să schimbe corect vitezele și nu fut ambreiajele? La automată ai scăpat de problema asta, iar o mașină de parc auto oricum nu e ținută peste 120k km, deci nici servisare nu poți să spui că faci.
Realitatea e că au cutii manuale pentru că sunt niște scârțari care iau mașini chele pentru fraierii de angajați, iar aceștia din urmă sunt bucuroși că „cea mai bună mașină e aia de firmă”.
In corporații se cumpăra mașini cu al doilea nivel din echipare, din 4 nivele sa zicem. Politicile de achiziție auto se fac la nivel global și se aplica regional. De ex in Europa de Est toată țările cumpără mașina așa cu dotariile astea.. Firmele mici, cu puțini angajați iau mașini chele. A mea de ex, a costat 27mii noua, deci nu sunt chiar scârțari 😀
Atât timp cât veniturile medii ale românilor sunt cum sunt, discuţiile despre maşini vor fi abordate strict din perspectiva financiară. Majoritatea privim maşinile ca o investiţie din care să pierdem cât mai puţin, nu eventual să avem beneficii cât mai multe.
Masina nu e o investitie, ci un cost din prima secunda
@Iuliana adevarat! rezoneaza cu cutie manuala ca sa simti masina
Trebuia sa apară și comentariul asta răsuflat.
Nu! Masina e o investiție pentru mobilitate și comfort personal. Toate costurile aferente sunt o investiție în acest scop.
Da, masina e o investitie in confortul personal, acela al enervantului in trafic, o investitie in creșterea burții și a gradului de comoditate, al orgoliului personal, al poluării și, undeva pe la urma, în gradul de siguranță pe drum, dacă iei SUV.
Masina e o investitie doar daca o cumperi pe firma si o folosesti sa faci bani cu ea. Altfel e o cheltuiala pentru confort.
@Stefan si Dragos.S Baieti nu mai vorbiti pe nas sau cel putin nu generalizati, sunt supercaruri cu mai mult de 450NM cuplu care au cutie manuala:
https://carbuzz.com/news/6-amazing-supercars-you-can-still-buy-with-a-manual-gearbox
Voi sigur nu sunteti aceeasi persoana adica espertul ala de la 99 vehicles ?
Singurul motiv pentru care aș cumpăra o mașina cu cutie de viteze automată e un discount generos. Sunt unul din ăia cu ”îmi place să am control”.
Desi conduc o automata, in unele cazuri manuala este sfanta:
Exista varianta cand vrei sa aduci modificari de putere asupra autoturismului si atunci este indicata manuala pentru un cuplu mult mai mare adaugat motorului.
Majoritatea cutiilor automate sunt limitate la cuplu dar nici o resoftare a cutiei nu este cel mai indicat lucru.
Da, pentru ca se stie ca toata lumea isi cumpara masini pentru ca tunning si pentru ca automobile.
Limitata rău la cuplu . De exemplu 722.6 de pe Mercedes din 98 până în 2014 a fost pusă pe C, E, S class, versiuni AMG , Vito și chiar sprinter. Duce până la 1000 nm.
Ai vorbit ca un adevarat necunoscator. Cutia automata suporta mai mult cuplu (e vorba de cat rezista pana crapa, nu ca ar fi „limitate”).
De exemplu ca golfuri GTI, exista deja un trend ca oamenii sa isi faca „soft” la motor (adauga 40-50 de cai in plus in functie de soft). Odata cu aceasta procedura, celor cu cutii manuale li se recomanda sa schimbe ambreiajul cu unul aftermarket, mai tare pentru ca cel stock crapa cu 10-15k km. Automata (DSG-ul) duce fara probleme.
Xtz iti cam miroase mana a stb.
Am trăit să o văd și pe asta, cutia manuală indicată pentru cupluri mari. Plm, ce mai e de zis…
Ca idee, cutia care e montată pe mașină, manuală sau automată, e gândită pentru cuplul pe care-l dezvoltă motorul respectiv. Sigur, cu o anumită marjă în sus. Când modifici puterea și cuplul, trebuie să modifici și cutia (manuală ori automată). Asta dacă nu vrei să pice imediat după. Evident, e mai ușor și mai ieftin de modificat manuala.
Stock, nu vei găsi decât în cazuri speciale o manuală cuplată la un motor care dezvoltă mai mult de 450-500 Nm. Automate, cum s-a spus și mai sus, găsești și pe motoare cu 800, 900 și chiar 1000 Nm. E, sper eu, lesne de înțeles că nu vei găsi o automată care suportă 1000 Nm cuplată la un motor care dezvoltă 300 Nm.
Fun fact, la vară se va lansa noul M3. Motorul va fi cel de pe X3M și va fi disponibil și cu cutie manuală. Varianta automată va avea 600 NM (ca pe X3M), în timp ce varianta manuală va avea 550-570 Nm. Oare de ce…
Madalin, exista locomotive cu cutie automata dar cu cutie manuala nu prea an vazut. Googaleste „diesel-mechanical locomotive”.
Asta cu asteptatul cu minim 6 luni e 100% adevarata. Am vrut suzuki, pana la urma am gasit la toyota in stoc.
Mă ucideți cu ideile astea tâmpite despre automată ! Din punctul meu de vedere, totul tine de confort, lejeritatea, comoditatea de a conduce .. automata este evoluția cutiei / pentru utilizator este un maaareee plus ! Este ca și cum acum refuzați 5G-ul că deh, merge netul și pe 3G ! .. ce reaq boșilor !
P.S. .. conduc de 25 de ani – masina personală am schimbat-o de 1 an (pe cea veche am ținut-o vreo 10 ani – de noua achiziționată și aia – nu mi-am permis automata acum 10 ani – eram mai sărac) – și la asta de o luai acum cutia automata a fost must have ! .. Cum sa-mi refuz ceva ce-mi ușurează viața ?!
Cand 5g ul iti manca bateria in 30 min iar 3g ul tine 2 zile, parca merita cugetatul. Nu totul este alb sau negru.
… acum faci mișto de mine, nu ?! Xiaomi, Oppo, Huawei au telefoane cu încărcare pe 25,30,45,60W .. îți încarcă o baterie de 5500 mAh la 50% in 12 minute .. 100% in 30-40 de minute … și așa îți mai pui problema autonomiei telefonului ?! .. haide bre !
… o fi greu să ai charger-ul la tine ?! .. și așa cărăm toate prostiile cu noi ! 😁
Johnny, asta pentru ca esti tu boomer. Adevaratii futurologi folosesc doar wireless charging. 50% pe noapte !
Am mers puțin cu câteva automate: BMW 320 – fenomenala
Mercedes B- jalnica, schimba lent
Audi A4 dsg schimba ciudat
Hyundai i40 – gioarsa
Mazda 3 – schimba lent
Ferrari California… Oricum s-au fabricat numai 3 cu cutie manuala
Senzația cea mai mișto e însă cutia cu craboti.
Inca nu mă decid dacă viitoarea achiziție va fi manuala sau automata, îmi place ambreiajul dar cutia manuala va dispărea în următorii 20 de ani poate chiar mai repede. La fel și Cheia de contact mecanică.
e simplu, producatorul are adaos mai mare la accesorii gen sistem audio, senzori de ….. poate vinde mai multe optiuni cu un discount si tot iese pe plus, pe cand la cutie automata diferenta de pret acopera costurile.
Apoi multi cumpara manuala pentru consum, cutiile automate clasice pana in 5 viteze consuma mai mult. CVT si cele peste 6 viteze au consum redus dar unele le gasesti doar pe masini premium.
Un litru la doua plinuri e mult tare
Nu va mai certati.
Cea mai buna e aia pe care o ai.
Cea mai buna e aia pe care ti-o permiti* !
Multi au masini pe care nu si le permit
Cel mai bun comment al tau, @Vlad, prea multi cu masini ce nu si le permit…
Cum de nu am citit inca niste comentarii de genul: ca sa ai masina de 10000euro trebuie sa ai in banca 150000 euro si tot asa..
Sa stai in Bucuresti si sa ai cutie manuala e un dezastru. Am prins de 4 ori in viata asta aglomeratie pe Valea Prahovei, gen 4 ore de la Ploiesti la Sinaia. Aveam manuala, mirosea ambreiajul ala ceva de speriat, isi schimbase pana si pedala de ambreiaj pozitia in care agata. Kit volanta si ambreiaj schimbate cu 20 000 km in urma. La vechea masina am schimbat pana la 200k km de doua ori kitul complet, cost total 8000 lei. Cat timp nu ai probleme la cutie, e mai rentabila automata ca si costuri. Plus ca volanta la automata e de doua ori mai ieftina ca la manuala.
O mica corectie: proprietarul din imagine si-a luat-o in 2014 (si dotat-o atunci cu toate alea, problmea lui), nu ’20 cum pui tu in titlu. Amu c-o vinde in ’20 ce vrei? sa se fi dat peste cap s-o faca automata inainte?
Si da, mi-am luat automata noua anu trecut, in ’14 sigur n-as fi facut asta.
Mie mi se pare ca cei care sunt pro cutie manuala, n-au condus in viata lor o automata. Asta e paranoia nationala la noi, in legatura cu orice e nou. Du-te domne’ ca nu ne trebuie noua apa calda si pasta de dinti, ca dacii au trait cate 100 de ani si nu se spalau decat vara.
Plm, eu sunt din ala impatimit de condus (bunicu sofer de autobuz, na, m-a influentat), luat permis la 18 ani ca nu mai puteam de drag, conduc de pe la 14 ani pe Dacia lu tataie. La 22 de ani, luat masina proprie, Golf 6 cu DSG, si consider ca am facut cea mai buna decizie. Da, imi place din cand in cand sa mai conduc si o manuala, e misto sentimentul, dar n-as alege asta pe un daily driver.
cutie manuala = prostie in faza de negare
Io nu stiu dacă se merită sa-mi iau televizor cu telecomandă sau nu.
Ordinea e urmatoarea: automata, dotari si daca mai raman bani atunci sa fie si hibrida. Daca te freci 2 ore prin Capitala, cu manuala, te apuca damblaua.
Shill pt Big CTV!
CVT
Cutia manuală este pentru bărbați, automată pentru restul lumii
Pentru barbati care se rad pe picioare, sau cum?
cea manuala e pentru aia care se rad intre piciare!
corect, manuala e pentru barbati, iar automata e pentru barbati destepti.
Peste cativa ani, cand o sa apara masinile autonome, avem urmatoarea postare:
„Romanii adorabili inca cumpara masini care trebuie conduse, ca ei vor sa simta masina, ce prosti nu stiu ca cele selfdriving sunt mai bune”.
Asta cu masinile autonome nu o inteleg (inca) . Chiar crede lumea ca o sa se foloseasca asa ceva? Luam de bun orice apare nou? Stau in masina aia care merge dupa gps si intra unu cu tiru’ in tine..dar o sa fie programata opreasca ca detecteaza obiect. wow. Trebuie sa poti sa recurgi si la reactiile tale. Ar merge intr-un campus inchis or some shit. Sau pe sine, si redescoperim trenul.
„Luam de bun orice apare nou?” cam da, pentru ca marketing, gen Apple.
Scopul masinilor autonome, nu e confortul nostru, ci vanzarea de reclame, spre exemplu daca pana la munca faci cu masina 50 minute, si tu nu mai trebuie sa conduci, atunci ai 50 de minute inca poti sa bagi niste reclame pe youtube, google, facebook, niste cumparaturi pe amazon, etc. acuma intelegi de Google bagi miliarde de dolari in asta.
@radu, tu probabil esti de ala care poarta coif de aluminiu pe cap.
Dap lipsa de bani. Ca sa iau automata trebuia sa cumpar nu stiu ce trim si cu totul ma mai sarea de 4000 de oiro. Nu aveam de unde sa sar din banii astia la momentul ala, iar urmatoarea masina sigur o sa fie electrica deci automata 100%
Corect! Importorii sunt niste muisti imbecili si fac comenzile aiurea. Ia sa aduca cutie automata pe minim de dotari sa vezi cum se vor inmulti vanzarile, eh nu ei pun la pachet cu alte mii de optionale, in loc de 2000 in plus trebuie sa dai 6 sau 8 mii…nu ms. Muistilor de la tiriac in special, stregea-m-as cu mustata lu tiriac la cur.
Sunt curios daca deține cineva Dacia cu Easy-R și ce părere are despre ea. Pe forumul Logan am văzut că se plâng câțiva șoferi, care au varianta de motorizare cu benzina, de faptul că au schimbat ambreiajul la 10.000km.
Nu se aduc automate si nu se mai fabrica nici macar robotizate la Logan(au incercat si abia le-au vandut). Daca lumea ar avea interes mai mare pt automata s-ar aduce mai multe si s-ar mai ieftini. Rar aud sa se ceara automata desi ai clar avantaje si comfort. Intra aici si obisnuinta si saracia in calcul. Nu mai ascultati tampenii cu iesitul din zapada, poti face balans si cu automata, ai mod zapada la viteze, nu esti in pom cand e gheata pe jos.
Poți să explici cum face mașina balans fara ambreiaj acționat de șofer? Daca bagi in viteza aia de zăpadă cine face balansul? Soacra?
Comparatia se face intre cutii automate si manuale modele noi. Degeaba compari o cutie automata din 2007 cu una manuala din 2015. Cei mai multi au pareri preconcepute fiindca au condus doar masini de muzeu.
Exact. Vezi ZF 8HP de pe BMW și anumite Audi-uri. Sau 9G-Tronic de pe MB. Sau DSG din grupul VW. Sau alte cutii cu dublu ambreiaj de la alți producători. Sau tatăl lor, PDK de la Porsche.
Sigur, mai sunt producători care montează cutii lente pe modelele noi, dar pe ăia îi eviți.
Am condus 4 ani un Citroen Xsara cu automata in 4 trepte. Nu avea optiune de „manual” doar un buton de „iarna”. Nu am avut nici un fel de probleme nici in zapada de 40 cm afanata. Nu as mai lua manuala nici pe gratis!
In curand, la stirile de la ora 5: un individ s-a aruncat in aer in Piata Sfatului din Brasov, pentru a atrage atentia asupra lipsei de interes pentru cutiile automate. Slujba se va tine ieri la capela Sfantul Ambreiaj Uscat din cimitirul de cazane si topoare. Amin.
La Octavia DSG schimbarea uleiului este 800 de lei.
Și nu aș cumpăra manuală nici să mă pici cu ceară.
Cine zice că manuala e mai bună, să încerce un DSG, oricare, și își va schimba părerea. Bașca, la același motot, automata consumă mai puțin. Am avut ocazia să compar, ani de zile.
Probabil eu am exceptia: skoda superb 2014, ambele 170 cp dar una manuala si ailalta dsg6 4×4. Cea cu dsg papa cu aproape 1L mai mult. Mbine, posibil sa fie de la 4×4, posibil sa fie si de la mersul putin mai vivace cu ea dar la 2500 rpm are 130 pe cand cea manula sare de 140, dsg-ul tureaza motorul mai mult decat manuala in acest caz particular.
Am uitat sa zic ca schimbare ulei dsg6+ diferential = 1200+ tva, factura pe firma la service autorizat, la reprezentanta „in jur de 2000 lei la oferta”. La 2000 am scos si schimb ulei motor si filtre fara habitaclu. Manopera au 6 ore contate, masina a stat vreo 4 efectiv. Si luati-va dislaicurile si bagati-vi-le undeva, ce am zis e adevarat, consuma mai mult dar merita. Manuala are tr6 foarte lunga, prinde viteza mai mare, dsg rapoarte mai scurte dar mult mai rapide, si da, schimba foarte bine daca stii cum s-o calci, altfel cam subtureaza mai mult decta trebuie.
Conduc manuala, dar planuiesc sa imi iau automata la urmatoarea masina. Desi cam toate pe care le-am condus schimba lent la retrogradare si uneori bruscheaza la plecarea de pe loc, nu prea merita sa mestezi zi de zi in mamaliga, mai ales intr-un oras aglomerat.
Am condus in paralel de-a lungul anilor atat automata cat si manuala, cat sa nu ma deranjeze schimbatul vitezelor. Daca ar fi sa imi iau masina acum, mi-as lua automata daca as avea banii de dat si nu mi-as lua neaparat altceva de banii aia. Chestia e ca imi plac destule lucruri cat sa dau banii pe altceva si sa schimb viteze in continuare. Alegere personala.
Singurul vag avantaj la manuala mi se pare balansul cand ramai ingropat.
Luat automata in 2017, descoperit ce inseamna “placerea condusului” cu un DSG. End of story, best decision ever.
Nu as mai conduce manuala nici daca as primi alta masina gratuit 😌
sa mori tu…nici daca ai primi o masina gratis…
Unii oameni se multumesc cu lucrurile pe care le au.
“imi fac treaba cu ea”:)
Misto ca la noi in tara inca se dezbate subiectul asta, iar in altele nu prea mai gasesti manuale. E deja dovedit ca o automata e la fel de fiabila (not great, not terrible) si variaza in functie de producator si modul de folosire. Dar hei, daca ne opunem noi romanii sigur schimbam lucrurile! Astept tesla cu manuala, vreau sa simt masina!
electricitatea, bună sau nu?
pericole și oportunități la construcția de autostrăzi.
automobilul, pericol public. șareta e mult mai bună.
articole viitoare.
da da, da-le subiecte, ca acusi termina cu cipurile din buletine si nu mai au ce face.
cutia automata e de inteles, multi au experimentat una proasta acum ceva ani buni cand inca nu erau prea grozave, ce-i drept si acum unele sunt cam slabe, plus saracul din ei se gandeste ca ii costa mult sa o schimbe fata de una manuala, plus si nici asta de ignorat, unii s-au obisnuit asa de ce sa schimbe? e o chestie mentala, la fel am putea spune de ce sa nu ne parasim persoana de langa noi cand exista pe piata modele mai noi si mai fresh?!
Buletin cu cip, semnul fiarei?
Eu sunt pentru automata. Un prieten de curand si-a dat comanda de o masina noua, si primul lucru testat a fost cutia automata, versiunile testate initial la fiecare producator unde am facut test-drive au fost cu automata. Vorbim de o masina ce urma sa aiba toate dotarile de siguranta si altele, sistem sunet premium, cum ziceai si tu.
Dupa 2 teste foarte apropiate, in aceeasi ora gen, ambele cu automata, prietenul si-a dat seama ca ii e rau. Si sufera de rau de miscare, dar nu si cand conduce, normal. Si el a condus ambele masini, dar pentru simplul fapt ca acea cutie schimba cand vrea ea, creierul lui nu stie sa se pregateasca pentru acea schimare minuscula, asa ca l-a luat cu rau.
Cu parere de rau, cutia automata a picat, nu a putut sa riste sa dea 25k pe o masina noua si cand vine sa vada ca nu poate sa o conduca dupa 2 zile, ca nu e cumparata de la Emag ca sa o dea inapoi in 30 de zile.
Asta am pățit-o și eu, pasager într-un Opel Antara cu cutie automata, simțeam fiecare schimbare de viteza într-un mod deranjant și mi s-a făcut rău, pentru prima data într-o mașină.
Acum conduc o mașină cu DSG, care îmi dau seama ca îmi da aceleași senzații (pentru consum probabil este reglata sa meargă subturat, și, în special în oraș, des da senzația ca „își da în bot” când schimba viteza, mai apoi accelerează mai puternic după ce trece turbo-lag-ul).
Mi-a luat un pic, dar noroc ca m-am obișnuit.
Ce-ar fi sa faca o vizita medicala prietrnul tau si eventual sa nu se mai urce la volan niciodata?
rasta,pisi,vezi ca ai cutia stricata. am condus dsg 10 ani si nu se simtea deloc cand schimba. a inceput sa faca cum zici tu inainte sa se strice cu vreo 6 luni
Ahahahah, am trait sa aud si aberatia asta. Sa ai rau de masina intr-o automata. Inseamna ca 50% dintre americani au rau de masina si nu stiu.
Sfinte barbos, romanul gaseste scuze penibile la orice…
pune 90%, că nu pui de la tine.
@Vali, stiu ca 90% din americani au automate dar am pus procentul de 50% deoarece m-am gandit ca poate nu toti au rau de cutie automata
toți ăia 90% au, confirm eu
Da, ăia 90% au așa rau de automată, încât atunci când îi pui să conducă manuală, o pun în neutru și se apucă s-o împingă. :)))
:)))) cred ca nicaieri pe internet nu gasesti cuvintele astea alaturate („rau de cutie automata”) . Ajuta la seo…daca ar cauta cineva
Ati citit ce am scris ca niste veritabili analfabeti functionali. Felicitari!
P.S.: ca pasager nu are probleme, nici pe automata, nici manuala. Ca sofer conduce cam 25k km pe an, fara probleme. Acu daca voi sunteti idioti, banui ca si viata e grea.
Ca o notita totusi, eu i-am sa-si puna sperante intr-un CVT, dintrala care nu simuleaza schimbarea de viteze.
Sunt unul din acele cazuri stupide in care Mazda 6 nu poate sa imi dea cutie automata pe un anumit nivel de echipare. Dupa 6 luni de condus, pot spune ca regret enorm ca nu am luat cutie Automata in defavoarea unui nivel de echipare mai modest…
Trebuia sa schimbi marca
Mama ce experti suntem toti cand vine vorba de masini. Subiect deschis azi dimineata,deja are 100+ comentarii si inca nu e ora 12.
si diesel, daca nu sunt pentru teren ori drumuri lungi
La mine a fost vorba de buget. Era in jur de 5000 diferenta pana la versiunea cu cutie automata si motorizarea compatibila.
5 mii de neuroni pentru muritorul de rand in romanica inseamna destul de mult
După 7 ani de condus automată în 3 masini, toate 3 cu convertizor, n-aș mai reveni la manuală pentru șosea. Aș zice să păstrăm manuala să se umezească boșorogii old-school pe circuit
Daca nu ma inseala memoria, cred ca am dat peste anuntul asta pe undeva (olx sau autovit) si urmatorul paragraf (convenabil trunchiat aici) spunea ca tocmai acesta este motivul pentru care se vinde -proprietarul doreste sa o „schimbe” cu o masina cu cutie automata.
Poate vor sa simta ei masina.
Pana nu am ajuns sa fac Uber/Yango (Bucuresti), in afara orelor de program de la serviciul ,,de baza”, nu as fi cumparata automata, chiar daca mi-ar fi dat-o gratis. Taran batran recunosc. Acum o sa dau masina veche, din 2003, la Rabla si voi lua un Kadjar cu cutie automata.
Ca utilizator de ambele cutii(le detin pe amandoua) pot sa spun ca imi plac amandoua, un 320d manual acasa, condus in concedii si un dodge charger cu automata zf in 8 trepte, cu mentiunea ca pe bavarez asa l-am dorit, mai bine zis sotia la vrut manual(nu am idee de ce) ea la si cumparat de fapt, cand o sa ma intorc pe meleagurile natale sigur pe langa 320 ala manual voi mai cumpara o automata, nu am luat in calcul intretinerea la nici una cand le-am achizitionat, zilnic cu chargerul fac minim 50 km, pentru uz zilnic automata e bijuterie
Dislike pentru gramatica impecabila. Plus invidia ca ai 2 masini cu gramatica asta.
@CK, e un blog predestinat gramatici? Nu am stiut 🤔
Ah, sa nu uit, nu gramatica iti face viata mai buna, depinde doar cum utilizezi materia cenusie disponibila in mansarda ta, nimic altceva
In opinia mea esti doar un hater de serviciu, nimic mai mult
Strict pentru masina din poza – cutie automata nu era disponibila pe motorizarea aia. Am avut si eu exact acelasi model si stiu sigur ce spun. Motivatia era ca o cutie automata ii crestea greutatea, la fel si cardanul. Deci no AUT, no AWD.
Daca nu are Start/Stop si cruise control adaptiv in combinatie cu respectiva cutie manuala tot degeaba.
Asta daca tot dam cu pietre si murim de grija altora.
băi, nu credeam că o postare pe tema cutiei automate mai poate aduna 150+ comments
dar se pare că rana e încă deschisă.
ofc. sunt o căruță care au scuze că n-au avut bani să-și ia automată. orice dar să nu admită că nu au avut bani.
daca ai bani de masina noua de ce nu ti-o iei tu cu automata si fix cum vrei tu si astepti sa o iei dupa 2 ani? Exact…costa!
Majoritatea sunt de acord ca e buna o automata, dar pt fiecare conteaza altceva. Caz concret la Skoda octavia, de ales intr-o automata fara o gramada de dotari si o manuala care ar avea in plus: faruri full led, scaune incalzite sport, climatronic, android auto, stopuri full led, volan sport si maxidot color, am ales fara automata.
Da, probabil daca locuiam in bucuresti mergeam pe automata, dar asa, prefer dotarile alese, imi aduc mai multe beneficii decat DOAR cutia automata.
Cred ca nu poti vedea diferenta dintre “nu am bani” si “vreau sa fac altceva cu banii”.
Pentru multi (mine) nu este un atat de mare inconvenient sa schimb vitezele si parca daca as fi pus in fata alegerii, de multe ori mi-as lua alte jucarii de miile alea de euro. Pur si simplu nu este atat de important pentru mine. Repet ca ceva ani am condus in paralel si-si.
Cu mentiunea ca nu stau in Bucuresti (deci chiar pot conduce, nu stau la coada ca sa merg) si in ultimii 10 ani am avut doua manuale si trei automate.
Certi oamenii ca aleg sa faca ce vor ei cu banii lor.
Cutia automata este o alegere logica.
Mai există însă şi persoane care vor să conducă, nu să fie conduse. De asta nu pot accepta maşinile self-driving.
cum de ai net în peșteră?
Am ales cutie manuala in 2019 pentru ca merg 90% extraurban si imi place sa conduc. Cutia manuala te face sa te simti conectat, e alt feeling. Nu e vorba de bani, puteam sa renunt la alte optionale. In oras, automata fara discutie.
hai, zi-ne și câți CP ai
Ai si manusi de piele fara degete cand te agati de volan..!?
Versiunea moderna a diferentelor de opinie dintre liliputani si vecinii lor (https://en.wikipedia.org/wiki/Lilliput_and_Blefuscu)
Off topic: CRV-ul din poză are cutie manuală pentru că e versiunea de 120cp, 2WD și nu există automată , doar la cea de 1.6, AWD, 160cp exista AT9 de la ZF
Mie chiar îmi place să conduc mașini cu cutie manuală. Am avut discuția aceasta cu multă lume: că nu știu, că să conduc mașină cu cutia automată și să văd, că una că alta. Dar mie îmi place să conduc o mașină cu cutia manuală. Cred că mulți sunt în aceeași situație. De ce este greu de înțeles că unora chiar le place șofatul cu cutie manuală?
90% din zi mi-o petrec automatizand chestii: incepand de la procese si terminand cu cacaturi de prin casa. Si mi se pare absolut normal ca in biz sa fii cat mai eficient si timpul sa il petreci facand ceva creativ sau si mai bine, ceva care iti face placere. Deci sunt pentru automatizarea muncii.
Sofatul imi face placere. Fac Bucuresti-Sibiu in 2h. Prefer cutia manuala – desi recunosc, dublu ambreiaj schimba mai repede decat ar face-o tot neamul meu de Scumacheri.
Din motive independente de vointa mea, conduc automata. Nu pot spune ca ma deprima. Poate ca am inceput sa o accept mai usor si din cauza varstei. Dar cam 50% din timp conduc cu padelele. Si da, ma frustreaza ca nu am display-ul ala de sub parbriz pe care sa vad treapta curenta.
La fel si cu DSLR-ul: il prefer pe A.
Pt cei cu manuală, câteva sugestii sa mergeți all in:
In loc de ștergătoare parbriz automate ieșiți voi juma de corp pe geam și ștergeți parbrizul cu o cârpă
In loc de pornire a motorului automata cu cheie sau doamne ferește buton, dați la manivela ca în infamul episod cu Stan și Bran.
„Cand porneam oltcit cu cheia de prezone bagata in bara fata, in lacas din elice”..mai greu, dar dupa 2-3 rotiri o lua
Manivelă se numește, nu „cheia de prezoane”…
Toți care ridicați în slăvi cutia automată, de fapt nu prea știți să conduceți cu cutie manuală, vi se pare greu, nu pricepeți cum e bine să schimbi… Nu e ca la biți, e un pic mai analog.
The amount of car experts on this blog is too damn high!
Cutie automata si hard SSD e cazul sa devina standard.
true story.
Unii prefera sa urce pe munte cu telecabina si fac misto de sarakii care urca pe jos. Aia care urca pe jos, rad de obezii si bucurestenii din telecabina veniti la munte in slapi. Cine are dreptate? Nimeni, ar trebui sa ne invatam sa respectam deciziile altora, indiferent de motivatii. Altfel e doar aroganta si caterinca de 2 bani. Pe mine chiar ma doare in pula care crede zoso sau altii ca e cea mai buna masina sau ce conduce fiecare in trafic; cea mai buna masina pt mine nu e aia pe care mi-o permit, ci aia care imi place mie. Exact ca si cu femeile.
De la anu’ toți șoferii de automate (duminicali) trebuiesc sa fie reexaminati cu sala si poligonul la trecerea eventuala pe manuală..
Vor fi 2 categorii de B.. cei cu automate vor avea drept de condus doar limuzinele lor..
Struguri acrii nenica…
în 10 ani, când 90% mașini noi vor fi automate, o să fie distractiv când o să caute unii să cumpere manuale.
Tot de la anu’ toti soferii de manuale (neduminicali) trebuiesc sa fie examinati, sa vedem neica daca sunt in continuare masochisti si daca au evoluat dincolo de epoca bronzului.
Folosesc un Fiat Grande Punto, pe benzina, cutie manuala, de noua din 2006, Euro 4, am ajuns la 105.000 km, am facut si cateva drumuri lungi in primii ani. Revizii la timp, ceva reparatii. Folosesc mult transportul in comun. In afara de grija pentru poluare (si ceva taxare) nu am de ce sa o schimb (daca nu am facut asta in primii 3-4-5 ani). Ce motive sa investesc 10.000 Euro in una noua chiar si automata? Aia 10.000 Euro nu-mi prisosesc, poate nu sunt in acvariul potrivit? NB. Fara SH, exclus.
Sunt convins ca toti stiti istoria transmisiei automate, aparuta in USA. A aparut pentru ca era o necesitate pentru o categorie foarte mare de oameni, aflata in crestere in ziua de azi:
– acei oameni care nu pot intelege functionarea corecta a unui sistem complex cum e automobilul
– acei oameni care inteleg, dar nu pot face niste legaturi neuronale corecte pentru sincronizarea a doua picioare.
Hai, nu dati cu piatra, nu sariti cu degetele in jos. Comoditatea oferita de o transmisie automata (de carese pot bucura asii volanului) cade pe plan doi pentru acesti oameni, e pur si simplu vitala, face diferenta intre a conduce si a nu conduce. Lipsa acestei capacitati de sincronizare a miscarii picioarelor necesara controlului cuplului/frecarii din ambreiaj si turatiei motorului poate ca e un semn ca nu pot face nici alte chestii complexe, gen observarea corecta si prompa a conditiilor de trafic, conducerea preventiva si evitarea unui accident prin rapiditatea deciziilor. In USA cele mai multe accidente sunt lovirea din spate facuta de masinile aflate pe autostrada celor ce intra pe autostrada, pentru ca exista un deficit grav de atentie la volan (dat si de cutia automata, ca merge singura masina), combinat cu o capacitate redusa de apreciere a vitezei relative. Imi aduc aminte de acum multi ani de reclama la un van de familie, selling point-ul era cele 17 locuri de tinut paharele pentru cei 7 pasageri, pentru ca americanii sunt niste copii mici ce se plictisesc in 20 de minute de stat in scaun, trebuie neaparat sa bea si sa manance in masina, doar la drum sa nu fie atenti.
Revenind, de ce s-a introdus si la noi restrictia pentru soferii ce au permisul luat pe cutie automata de a conduce cutie manuala? Pentru ca nu pot merge cu o cutie manuala, nu stiu cum functioneaza pedala aia suplimentara. Voua nu vi se pare ca e un handicap major sa nu poti conduce o masina cu cutie manuala atunci cand mergi in concediu, sa zicem, si nu au la inchirieri automata?
Ce vreau sa scot in evidenta este altceva: cutia automata nu doar ne ofera comoditate, ci permite unor oameni cu un oarece handicap neuromotor sa conduca masini pe strazi.
Mi-am comandat o Octavia4 cu cutie manuala.
De ce? Pentru ca pe benzina 1.5 tsi se comercializeaza in Romania doar manuala.
DSGul vine momentan doar pe diesel.
Amfacut bine… am facut rau… faptu-i consumat…
Salut Zoso,
Merita cumparata o Toyota Yaris 2014 1.33L, cutie CVT ?
E ok cutia sau imi omor zilele cu ea ?
Merci anticipat!
dacă nu te deranjează interiorul de dacie, da.