Cum sunt drumurile în România…

Uite aşa.

centura-brasovului

De ce să nu fie aşa?

centura-brasovului2

Pentru că am betonat drumul de căruţă lasat moştenire de la Decebal şi Mathias Corvin şi pentru că până acum 20 de ani se mergea cu 50 la oră, că Dacia nu putea mai mult.

De ce n-am făcut nimic în ultimii ani ca să îndreptăm problema, deşi am asfaltat drumul de zeci de ori? Păi, pentru că a fost mai comod şi mai ieftin să săpăm un şanţ şi să punem nişte dale de beton. Ce zici tu, ăla din spate, că îţi fuţi maşina reducând de la 90 la 30 la toate rahaturile astea care ar fi putut fi indreptate? Păi cin’ te pune să circuli cu maşina, bă?

România e plină de de asemenea curbe mici, mărturie a spiritului nostru, însumat în fraza de mare angajament “las-o, bă, că merge aşa”!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. Probabil ca ocoleste vreo proprietate, deal, padure, etc. :)

    00
  2. Întradevăr, sunt locuri unde curbele sunt cât se poate de aiurea, dar ar fi un adevărat calvar să le îndrepte. Oamenii au terenuri şi deoparte şi de alta. În România această treabă ar fi cam imposibilă. Însă utilă.

    În schimb, din ce văd eu acolo, dacă nu mă înşel (dacă da îmi cer scuze), firicelul ăla albastru e un râu, pârâu, şanţ :) Şi inveitabil era nevoie de doua curbe, pentru că în mod normal podurile se fac perpendicular peste o apă.

    00
  3. Pentruca injinerii de la noi o invatat ca un rau/cale ferata/trecere la nivel diferit se face numai perpendicular, Doamne’ feri, apara si pazeste sa faci altfel ca nu-i „ortodocs”. Si pentru prostia lor si a profesorilor lor trebe sa platim si noi. Apropo Zoso daca meri de la Cluj la Tg Mures sau viceversa o sa observi ca podurile sunt foooarte prost asfaltatate cu un asfalt de cea mai proasta calitate. Adica drumul e perfect, asfaltul de pe pod e pathethic, reduci de la 100 la 5 km/h, drumul si podul drepte ca lazeru’. Deci e clar ca drumurile sunt intr-un fel separate de poduri. Si daca nu se intalnesc drumarii cu podarii la o bere sa se inteleaga, atunci apar aberatiile alstea.

    00
  4. Acuma vad, ca dl. Moga Florin, injiner iminent probabil zice ca podul se face NUMAI perpendicular pe parau. Si daca un pod de 50 de metri are cu 10-20 metri in plus daca-l faci oblic ca sa fie drumul drept ce poola mea are ma ? Sa stii dom’ injiner ca pilonii de sustinere a traverselor/picioarele se vor face in cazul asta paralele cu cursul de apa in afafra de cazul cand sunt rotunzi bre, cand nu are importanta; doar ca traversele vor fi puse oblic si nu perpendicular pe cursul apei. La solutia asta te-ai gandit sau te strange chipiul ? Si asa drumul ramane drept, ba mai mult podul costa mai mult si pot fura constructorii mai mult. Toata lumea e multumita.

    00
  5. Aşa e, toate drumurile sunt păstrate fie de pe vremea comunismului fie mai de de mult. La noi nu s-a făcut niciun drum nou, ci doar s-au întărit, îmbunătăţit cele vechi…

    00
  6. De ce sa asfaltezi doar 100 Km, cand poti sa asfaltezi 105 cu toate curbele? Mai sunt totusi locuri unde s-a indreptat drumul.

    00
  7. Numai in Congo si Romania se mai darama juma de cartier pentru o supralargire. In civilizatie se inchid sosele pentru zone pietonale.. Drumu ala ataca corect calea ferata, iar apoi merge pe langa ea. O scurtatura, din pacate nu se trage doar in paint. Trebuia un pod al dracu de lung ca sa fie cum iti place tie..

    Daca acolo e trecere la nivel, e si mai grav. Aia se face doar perpendicular.

    Cat despre stradutele strambe si infundate dintre blocuri… sunt facute asa cu cap. Sa nu se circule e ele. Sa serveasca doar accesului. Adica sa fie liniste si aer curat.

    De ce era infundat Drumul Taberei? Din acelasi motiv. Sa nu aiba trafic de tranzit!

    00
    • @Highlander: aia inchid şosele pentru ca au retele de transport civilizate. noi nu avem. noi ar trebui să darâmăm 1/10 din militari ca să facem parcuri si străzi.

  8. este unica curbă în toată românia?

    00
  9. Salutare. Culmea e ca centura aia are doar cativa ani, vreo 4-5, pana atunci nu a existat nimic acolo. :D :D :D :D Faza e ca trece peste raul Timis (dunga aia albastra), iar ai nostri stiu ca un rau poate fi trecut doar cu un pod perpendicular pe cursul raului, ca asa e cel mai scurt. Ce daca pentru asta faci sicane ca la Monte Carlo si iese drumul mai lung cu ceva kilometri . Punem limita de 40 la ora si gata. Ca oricum pe toata centura aia e limita de 70 la ora, ca e strada ce face parte din oras, desi nu e nimic acolo, decat camp. Putea fi limita de 90 la ora linistit, dar nu mai veneau bani la buget din amenzi. Mai erau niste faze haioase prin Brasov, de exemplu cand traversau liniile de cale ferata perpedicular pe B-dul Garii, erau puse inclinat, ca aia de la CFR (alti idioti patentati) stiu ca in curbe sinele se pun inclinat, chiar daca acolo trenul trecea pe vremuri cu 5 la ora, spre nu stiu ce atelier de reparatii, in fosta gara. Rezultatul a fost ca acolo decolai de numa si daca veneai cu 40 la ora, cu ambele picioare pe frana. Acum au scos liniile, au asfaltat, dar dambul ala tot cam asa a ramas, doar ca nu se mai decoleaza. :D :D :D Cretinatati din astea gasesti la tot pasul, ca noi muncim, nu gandim. :))))))))

    00
  10. @velu: recunoaste ca esti in anul intai sau doi la facultate. Stii ceva dar nu stii tot. In orice caz, inginer nu esti. Cel putin nu unul bun. Da, un inginer (roman) poate proiecta bine-merci un pod oblic/tangent/perpendicular la un rau, chiar si viaducte, nu asta e problema. El va tine insa seama de pret si de categoria de drum unde va pica respectivul pod. Daca podul sau pasajul se va intampla pe un drum national unde limita de viteza maxima este de 100km/h, ghici cum va arata? Asta se intampla in majoritatea cazurilor de pe lumea asta, fie ca e vorba de SUA sau de UE (acum noile directive ale UE sugereaza sicane si sensuri giratorii la intrarea in fiecare localitate, ca nu cumva sa se prinda cine stie ce viteza). Numai autostrazile si drumurile expres taie curbe (si chiar sunt normate unghiurile maxime pe care le pot avea).

    Si constructorii fura dupa proiectare, nu inainte.

    00
  11. Cel mai bun exemplu de cretinitate si incompetenta este seria de curbe de la saftica (intrare-iesire) unde mor pe capete oamenii iar solutia autoritatilor este sa limiteze viteza si sa puna intrarea in localitate exact in curba.

    Si politistii bineinteles ca stau exact la intrare ca sa fie SIGURI ca vei FRANA de la 110 la 80 la ora si astfel vei „reduce” riscul de accident.

    00
  12. In cazul prezentat de tine nu se putea face altfel din doua motive:

    1. E mai ieftin sa faci un pod scurt, perpendicular pe albia riului decit unul lung care sa faca cu albia riului 15-20 grade, asa cum ai trasat tu cu rosu.
    2. Daca ai umblat in zona stii ca sunt si citeva case acolo, care nu puteau fi darimate pur si simplu ca sa se construiasca o sosea dreapta. In aceea zona se afla si terenul acelui protestatar, care mai blocheaza centura din cind in cind.

    Daca vrei sa vezi o minune a tehnologiei si ingineriei romanesti recomand DN7, portiunea intre Deva-Paulis (valea Muresului). Acolo chiar ca s-a asfaltat peste drumul vechi de carute. Drumul urmareste cu o precizie de 1-2 m liziera padurii, nimeni nu s-a obosit sa sa faca un drum nou, desi in unele cazuri se vede cu ochiul liber ca un traseu nou ar fi fost mult mai scurt si drept.

    00
  13. Primarii candideaza pentru a se imbogati, nu pentru a face drumuri. Scopul lor e sa incaseze comisioane, nu sa-i scoate pe cetateni din rahat.

    00
  14. Intre Braila si Focsani, in plina campie sunt doua curbe la 90 de grade de toata frumusetea. Drumul e refacut, bun doar ca trebuie sa reduci viteza la 40-5o la ora in afara localitatii ca sa poti sa iei curba. Nu e nici un firicel de apa, stati linistiti.

    00
  15. Vecine, cum să-ţi explic: Unde e curba aia e chiar groapa de gunoi a oraşului, o chestie destul de imensă şi care ia foc de la cea mai mică ţigară aşa cum ne-a explicat şeful Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Braşov, un domn colonel.

    Mai încolo este CET Braşov o chestie ce a aparţinut companiei energetice naţionale până când bunul domn Guvernul Adrian Năstase a decis să ne-o dea cu datorii cu tot nouă braşovenilor. Cam greu să lucrezi pe terenurile ălea pentru că a) sunt construcţii b) Sunt puse ca gaj pentru plata unor datorii. Mai încolo sunt şi nişte chestii lectrice, piloni de-ăia care ţin cablurile şi o staţie de transformare, plus nişte cale ferată, un fost depou şi alte ţigănii.

    Singura centură adevărată a Braşovului a fost cea între Calea Bucureşti şi ceea ce apare acolo la tine ca centură. Acum se numeşte Bulevardul Saturn deoarece comuniştii au zis că Braşovul trebuie să fie un mare oraş industrial nu un mic târguşor de provincie.

  16. @zoso 17 – cat de greu este sa se faca acel parapet / zid cum naiba s-o numi asemeni cu cel de pe centura Ploiestiului – de la Buc pana la Comarnic ??? Ceea ce au facut la succesiunea de curbe dintre Ciolpani si Tancabesti este o porcarie – lumina de la faruri trece peste parapet.

    00
  17. probabil ca oamenii inca se mai joaca transport tyccoon si acolo podurile pot fi doar asa ca daca ar fi de-a curmezisu se stramba pixelii.

    00
  18. Puteti urmari in comentarii sinteza culturala a poporului roman: Bai, uite putem sa facem chestia asta ? DAAA ! Putem sa proiectam si sa facem chestia asta buna/utila/functionala ? DAAA ! O facem asa ? NUUUU, O FACEM DE-AM BOULEA CA SA INCURCE CAT MAI MULT ! Ba, dar ce o sa zica lumea ? LASA BA CA-S PROSTI, GASIM NOI NISTE SCUZE (la asta suntem campioni mondiali cu o tura de stadion inaintae tuturor). O SA INGHITA BA CA NU AU CE SA FACA SI II CONVINGEM CA PANA LA URMA ASTA-I CEA MAI BUNA SOLUTIE, NOROC CU GROAPA DE GUNOI SI CET BRASOV si cu nashu_mare care ne explica ca asa-i peste tot in lume si in SUA si in UE.

    00
  19. :) culmea e ca am vazut ca pe afara au inceput sa transforme liniile drepte in sinusoide tocmai ca sa reduca artificial viteza in conditii de trafic lejer. in spania au inceput sa le faca direct asa. (in jurul oraselor)

    00
  20. Nashu_mare a mai condus si prin alte tari si stie. Si poate a fost si atent la documentare de gen (vezi discutiile despre autostrazile americane si localitatile moarte dupa aparitia lor). Diferenta dintre noi si UE sau SUA e ca unii au autostrazi. Asta nu inseamna ca trebuie sa facem si noi autostrazi, nu sa investim in struto-camile de drumuri nationale cu costuri uriase.

    Nashu_mare considera ca poti recunoaste un prost dupa felul in care se exprima pe internet, de exemplu scrie cu CAPS LOCK fraze intregi. Faza cu CET-ul – o scuza proasta e epica.

    @velu: nu-i asa ca faci parte din grupul celor care au platit benzina cu monezi de 1 ban si care nu va alimenta trei zile, facand plinul inainte?

    00
  21. Zoso, uite un exemplu in care s-a putut:
    https://www.google.ro/maps/@44.843942,24.909096,13z?dg=dbrw&newdg=1
    „centura Pitestiului” cum ii spune lumea, care defapt nu e centura, e prelungirea lu’ A1 pana in partea cealalta a Pitestiului, la intersectia de unde te duci spre Valcea sau Transfagarasan. Centura e alta, pe sub autostrada asta si e o centura foarte buna ca si asfalt si tot ce trebuie.
    Dar tronsonul asta de autostrada pleaca de la nodul de unde se bifurca autostrada cand vii de la Bucuresti ca sa intri in Pitesti sau sa mergi pe langa. E, acest tronson are vreo 5 poduri in 15-20 km. De 4 ori peste rau si o data peste calea ferata. Si bineinteles ca toate sunt oblice… ma si uitam cand i-au dat drumul cat au avut astia de munca… e mai mult pod decat drum pe sol si toate podurile sunt in unghi. Bineinteles ca fiind socotita ca si A1 pana in celalalt capat al Pitestiului, nu putea sa fie decat drept drumul, dar ideea e alta. Se poate!

    00
  22. @velu pretene, stai prin Braşov? Sau eşti un prost naţional? Să ştiu, că mi-e destul ruşine cu cretinii mei din Braşov, plus ăia de Bucureşti care au impresia că aici s-a născut Captain Planet.

  23. probabil că pe acolo unde e acum a cumparăt un jmecher teren, ca să ceară retrocedare milioane de euro.

    00
  24. Varianta 2 ari fi fost de cel putin 4 ori mai scumpa decat varianta 1. Majoritatea oamenilor isi cumpara Dacia Logan, Ford Focus, Volkswagen Golf in loc de Audi Q7, Porsche Cayenne sau Audi A8 aplicand acelasi principiu ca si aici. E mai mic, e mai putin sigur, dar restul banilor (1) ori nu-i am, (2) ori fac altceva cu ei.

    Tu chiar crezi ca cei care le fac, cu zeci de de experienta, sunt niste prosti si te-ai gasit tu sa le arati cum se face? Chiar crezi ca nu se iau in considerare toate variantele? Crezi ca „indreptarea” aia se face cat ai clipi? Un pod ca in varianta 2 ar fi costat cam de 4 ori mai mult decat a costat tronsonul 1 al ocolitoarei.

    00
  25. @nashu_mare

    +1. :)) Ce plm îs 10 – 20 de metri de pod oblic în ziua de zi? 1 – 2 milioane de euro?

    @velu

    Nu-i așa că te pricepi și la fotbal, politică și administrație publică, nu doar la drumuri?

    00
  26. Doar te citez nasule: „Asta nu inseamna ca trebuie sa facem si noi autostrazi …” spus de unu’ care se lauda ca o fost la schimburi de experiente in USA si EU. Nu am folosit caps lock, am folosit SHIFT (ca sa-ti dau satisfactia cand zici ca-s prost, si am folosit majuscule ca asa se numeste caps lock-u’ pe la noi) ca sa iti imaginezi mai bine dialogul imaginar. Is din cluj, nu din Brasov. Nu va inteleg atitudinea, ca voi, brasovenii ati avea de castigat din drumuri mai bune si mai drepte (ca de drumul asta era vorba in particular).Astia suntem noi, in loc sa criticam constructiv ne face o deosebita placere sa ne injuram. Iar alte popoare care nu se injura asa de mult ca si noi au drumuri ca lumea si daca ei iti pun o limitare de 50 km/h sau 20 km/h in zonele rezidentiale ai si posibilitatea sa mergi constant cu 130 km/h cale de sa zicem 450 km (CJ-B) pe autostrada ca sa recuperezi timpul. Dar e frustrant ca din cauza unui pod stramb pe care recunoasteti voi ca poate fi proiectat si facut mai „drept” trebe sa-ti fragmentezi drumul inutil. Io nu inteleg de ce romanii in marinimia lor crestineasca gasesc tot timpul scuze pentru lucrurile nasoale care li se intampla, iar cand cineva propune o solutie mai buna pentru ei, ii baga pumnul in gura. Cool! Suntem chiar un popor de masochisti ? Probabil ca da. Oricum evolutiile noastre istorice au fost de cele mai multe ori „fortate” de altii nu de noi insine, pentru ca noi suntem prea preocupati sa ne injuram dezbinam singuri.

    00
  27. @cristi_s :cazul de fata nu e o cretinatate. vad ca nimeni nu gandeste economic catusi de putin . eu sunt la o facultate de constructii si tocmai zilele astea am avut un proiect la cai de comunicatie terestre . problema e ca e mai scump sa faci un pod cu cateva zeci de metrii mai lung decat sa faci unul care sa te ajute sa depasesti obstacolul cat mai repede, adica perpendicular (in cazul asta raul) si sa mai continui sa faci cateva sute de metrii de drum .
    plus ca din poza pe care ai pus nu se poate vedea , insa e probabil sa mai fie si alte constructii .

    00
  28. si ar mai fi ceva . uite te mai atent si o sa vezi ca un drum care vine de pe langa calea ferata intra in centura . cum ai trasat tu , ar insemna pe langa podul mult mai lung (si mai scump , pt ca nu traverseaza raul cat mai direct ) sa mai lungesti drumul ala care vine de pe langa calea ferata si sa mai faci un pod pt el ca sa treaca raul si sa ajunga la centura . cum ai vrea tu e mai bine doar pentru soferi , ca sa isi pastreze viteza , insa e mult mai scump .

    00
  29. sunt foarte multe drumuri de genu` celui de mai sus..chiar ma gandeam si eu..nu era mai usor sa faca pe de`a dreptu?iti incolacesti mainile pe volan la cateva curbe de zici ca esti la raliu

    00
  30. Velu, daca ai fi avut un IQ cat de cat, ai fi realizat ca acolo este un „nu” in plus, ramas in urma editarii. Sezi la locul tau.

    PS: La fel, daca ai IQ-ul ti-ar fi fost potent, ai fi folosit Caps Lock, nu Shift, pentru a scrie o intreaga fraza cu majuscule. Imi pare rau ca te-am supraestimat.

    00
  31. @Robintel, nashu_mare, eftimie: daca va face placere sa ma injurati, is prost, nu din BV ci dinCJ, etc, ce vreti voi, go ahead, nu ma supar. Dar dupa ce va mai linistiti va rog sa-mi explicati si mie urmatoarea chestie: daca cineva (Zoso) propune o chestie mai faina pentru toti criticand constructiv, adica propunand si solutii, de ce din reflex sariti sa gasiti scuze pentru situatia (de rahat de multe ori) in care ne aflam? Ca injineru’ numa’ asa o putut, ca trebe sa fie neaparat perpendicular, etc, etc. De ce ii aparati cu asa inversunare pe cei care ar fi putut sa faca mai mult si lucrul asta ar fi trebuie sa fie in „job description”-ul lui. Va rog sa-mi explicati spiritul asta de Miorita si Mesterul Manole. Astept explicatiile voastre dupa ce ma injurati. Mersi anticipat.
    Cititi va rog si ce a scris Radu cu „podurile oblice” de pe centura Pitestiului

    00
  32. Velu, ce ai mai comentat azi in presa locala? Pod peste Somes cat o pista pentru transatlantice? :)) http://citynews.ro/eveniment-29/devierea-somesului-pentru-noua-pista-se-face-cinci-ani-105552#comentarii . Pacat, sa stii ca ti-am scris un raspuns frumos, cu explicatii mai multe si simple, dar dupa ce am scris codul am uitat sa apas si „publica” :)). Asa ciuda mi

    00
  33. Lasati-o dracu de treaba, ce subiect era aici? Nu mai conteaza… comentariile sunt geniale:

    poti recunoaste un prost dupa felul in care se exprima pe internet, de exemplu scrie cu CAPS LOCK fraze intregi

    Nu am folosit caps lock, am folosit SHIFT

    :))

    00
  34. Hmm… Mai exista o soluţie care să împace şi capra, şi varza şi să mai rămână şi bani. Adică se putea face cu actualul pod scurt perpendicular pe cursul apei drumul drept schiţat de Zoso.

    Trebuia doar un excavator, cu care se săpa o albie nouă pentru acel râu. Una ondulată astfel încât să treacă perpendicular pe sub drumul perfect drept. Astfel podul rămânea scurt iar săparea a câţiva zeci sau o sută de metri de albie nouă costa cel mult câteva tone de motorină şi poate ceva dale de beton pentru pavarea noii albii în acea zonă.

    Pe scurt, podul rămânea la fel de scurt ca acum, deci nici o diferenţă de preţ. Drumul fiind însă drept şi deci mai scurt, se economiseau nişte materiale din care se acoperea cheltuielile devierii albiei şi mai şi râmânea ceva (pentru nişte indicatoare de curbă dublă pentru peştii din râu). :)

    00
  35. NOU
    #40

    zoso dar ce spui de chestia ca in 2011 la Politehnica inca se mai spune studentilor ca la proiectarea drumurilor sa tina cont ca la ~4km sa existe o usoara sinuozitate pt a nu interveni rutina/oboseala in timpul sofatului ?! eu cred ca ar rade si curcile nemtilor de viitorii nostri „proiectanti”

    00
  36. Uite un exemplu la fel de bun, de la 10 km distanta de comuna in care locuiesc – https://www.google.ro/maps/search/Cop%C5%9Fa+Mic%C4%83,+Sibiu/@46.091642,24.156382,16z/data=?dg=dbrw&newdg=1!3m1!1e3?source=s_q&hl=ro&dg=dbrw&newdg=1
    Teren salbatic, proprietate a statului, diferenta de nivel de vreo 20 m. De ce n-au taiat curbele alea n-am inteles niciodata. Mai ales ca sunt prilej de derapaj si accidente in fiecare iarna.

    00
  37. OK. Criticati cum scrie omu’ si nu ideile pe care le afirma. Am priceput in sfarsit.
    @Sakura: cred ca-i cea mai simpla si ieftina solutie.
    @nashu_mic: ai vrut sa spui DA si ti-o iesit NU ? Aham dar cel mai important este ca nu ai scris cu cAPS lOCK (muhahaha)
    @Radu: io le-am zis celorlalti sa citeasca postul tau pentru ca sunt deacord cu ce ai scris, ca se pot face si poduri mai oblice pentru drumuri mai drepte.
    @Bogdan: da, am comentat si pe citynews, vezi linkurile de acolo si faptul ca injinerii bulgari sunt mai destepti decat ai nostri. Pe ei i-o costat 50 mil $ 3.600m de pista nou noutza care include podul peste raul Iskar, pe noi ne costa 23 de milioane de euro numai devierea Somesului si dureaza 5 ani! Foarte mult si foarte scump, alta lucrare inginereasca romaneasca.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.