Cum să slăbeşti inteligent

Viaţa alertă a ultimilor ani ne-a transformat, paradoxal, în nişte obezi. Pentru noi există doar ciclul servici-casă, întrerupt ocazional de câte o ieşire, unde altundeva decât la un grătar. La servici mâncăm neapărat fast-food, în cazul meu sandwich de benzinărie, bem o sticlă de cola cu minim 2000 de calorii după care plecăm acasă, unde mâncăm bine, nu mai devreme de ora 21:00, bem 2 beri şi ne culcăm.

Desigur, activitatea fizică este redusă la maximum. Preferăm să mergem cu maşina proprie şi dacă mergem până la piaţă după o legătură de pătrunjel. Alergare? Ce e aia? Mers pe bicicletă? Vai, dar e atât de periculos să mergi pe bicicletă în oraş. Mers la sală? Dragă, sunt atât de ocupat, nu am timp deloc.

Şi aşa, sănătatea noastră se ruinează, kilogramele se depun cu zecile şi realizăm că şireturile sunt o povară şi ar trebui să ne căutăm pantofi tip espadrilă, că e trendy.
Totuşi, slăbitul nu e o opţiune ci o necesitate. Cum facem să slăbim inteligent, în aşa fel încât slăbitul să nu interfereze cu munca noastră şi să nu ne pună să avem de ales între servici sau orice altceva şi efortul fizic inteligent?

  • Primul pas este o vizită la medic. Este extrem de posibil ca problema de greutate să fie una de tip endocrinologic, să aveţi afecţiuni tiroidale sau pancreatice şi atunci orice efort fără o medicamentaţie corectă şi un ghid medical este absolut în zadar. În principiu, tot ce faci în această direcţie trebuie să faci sub supraveghere medicală. Uită de toate cărţile acelea cu Slăbeşte în 5 paşi simpli sau sau de minunatele emisiuni televizate în care balenuţe se transformă în delfini peste noapte.
  • Trebuie să VREI să slăbeşti şi să CREZI că poţi slăbi. Atitudinea faţă de problemă este primordială. Dacă după prima săptămână cedezi pentru că nu vezi rezultate vizibile, aşa cum ai vrea, e clar că toate eforturile tale nu sunt decât un chin ce va recidiva de fiecare dată când vei avea tentative de slăbit.
  • Orice dietă este egală cu zero dacă nu este însoţită de exerciţii fizice. În primul rând muşchii au nevoie de efort, pentru a se tonifia şi, la rândul lor, să tonifieze organismul. Dacă organismul este tonifiat, sângele circulă mai uşor, grăsimea se arde mai uşor, pielea se regenerează, nu apar clasicele vergeturi sau coajă de portocală, rezistenţa fizică este sporită şi, uşor uşor vei vedea cum că a urca 4 etaje nu e chiar cel mai greu lucru din lume.
  • Scrie pe o hârtie TOT ce mănânci de-alungul unei săptămâni. Este una din cele mai eficiente invenţii ale ultimilor ani, este instrumentul cu care au reuşit să slăbească foarte mulţi oameni. Notează câtă mâncare, câte dulciuri şi câtă apă consumi. Vei fi puţin speriat după o săptămână şi vei începe să ajustezi singur din ce consumi, fără ajutor extern.
  • Înainte de a merge la cumpărături, alcătuieşte-ţi meniul săptămânal şi cumpără strict ce e necesar pentru acel meniu. Ţine cu dinţii de acel meniu şi nu îl încălca. Şi tot înainte de a merge la cumpărături, MĂNÂNCĂ. Nu fă cumpărături pe stomacul gol, pentru că vei dori să cumperi tot magazinul.
  • Meniul să fie alcătuit din minimum 5 mese. 2 gustări şi 3 mese principale. Desigur, mesele vor fi constituite din porţii mici şi cu aport redus de grăsimi şi glucide şi niciodată nu mânca mai târziu de ora 18. Dar organismul se va învăţa să lucreze mai mult şi mai repede, sporind arderile. Acesta este efectul exact invers celui de înfometare, când în general femeile mănâncă 2 mese pe zi, din care o salată, iar corpul intră în stadiul de foamete şi începe să depună grăsimi pe corp, crezând că vor urma zile grele.
  • Partea cea mai dificilă, în special pentru doamne şi domnişoare, este renunţarea treptată la dulciuri. Scoateţi dulciurile din alimentaţie. Singurul aport pe care îl aduc corpului vostru este un diabet tânăr. Atât. Restul de glucoză necesar organismului este luat din celelalte alimente.
  • Mâncaţi alimente ce conţin multe fibre. Ele vor fi digerate mult mai greu, deci senzaţia de saţietate din organism va dura mai mult.
  • Nu beţi alcool. Este un mit că vodka arde grăsimile. Dimpotrivă, alcoolul este transformat de ficat direct în grăsimi, grăsimi ce se vor depune în corp. Berea este un abuz de glucoză la sticlă sau la cutie, ca şi cum ţi-ai injecta diabet direct în venă.
  • Ai alte experienţe? Ajută-ne să fim MaiBuni şi spune-ne ce a mers la tine mai bine.

    Sursa FOTO

    Mulțumesc că ai citit acest articol.
    Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

    7 comentarii

    1. NOU
      #1

      Eu am slabit de la 140 kg la 99 kg mancand multe fructe si legume si alergand 10 km pe zi in fiecare dimineata!

      00
    2. Daca articolul ar fi fost scris de Zoso era mai credibil.
      Asa, cu autor Arhi….

      00
    3. Dragos, felicitari!!

    4. nu voi citi acest post pt ca sunt super slab pt inaltimea mea 😀
      astept totusi postul „cum sa te ingrasi” 🙂

      00
    5. sfaturi de slabit de la un om de vreo 150 de kile 🙂 sorry man, e penibil

      00
    6. @arhi Merci Arhi !

      00
    7. @jhhhhkh pe pariu ca la la 40 de ani ai mei arat mai bine ca tine acum dupa ce am slabit?

      00

    Adaugă un comentariu

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

    1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
    2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
    3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
    4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

    Susținere

    Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la Finestore.

    Pun clipuri pe Youtube