Cum să NU îți faci cont online la Raiffeisen

Pasul 1: Cauți pe Google „cont raiffeisen online”. Găsești o pagină de pe raiffeisen.ro care-ți cere datele și te sună ei. Ceva de genul ăsta, dar când am căutat prima dată nu era promoție și nu ți se zicea să folosești aplicația.

Experiență cu alte instituții bancare îmi zice că trebuie să mă sune/verifice cumva, cu buletin, poză etc. Aștept telefonul promis.

Pasul 2: Vine telefonul de la o domnișoară. După ce aproximativ 15 minute îmi explică toate ofertele, facilitățile și alte mizerii de la minunata lor bancă, timp în care repet la câteva minute „da, am înțeles”, întreabă frumos dacă am alte întrebări. Nu, nu am. „Bun, atunci vă așteptăm în orice sucursa…” —

Stai puțin, domnișoară, vreau să-l deschid online, altfel de ce dracu’ aș mai fi completat formularul online? M-aș fi dus în prima sucursală direct și poate nu trebuia să suport cele 15 minute de oferte.

– „Știți, sunt niște probleme pe online și uneori nu merge crearea contului. Dar hai să încercăm!”

Zis și făcut, mă pune să downloadez aplicația Raiffeisen Smart Mobile. Descarc, îi confirm domnișoarei, îmi zice să apăs pe butonul de „Devino client Raiffeisen”. Mă uit după buton — nu există.

– „Domnișoară, nu e buton, este în schimb unul cu Client Demo„.
– „Ati downloadat aplicația greșită, trebuie să folosiți aplicația nouă, se numește Raiffeisen Smart Mobile New.

Mă uit iarăși după aplicația care nu există. Ii zic că există Raiffeisen Smart Online PI, pentru că, de ce nu, așa numim aplicațiile, intuitiv, și nici nu facem training angajaților.

– „Da, aceea, deschideți aplicația respectivă”.

Șțiți ce-i frumos la aplicația respectivă? Are nevoie de altă aplicație, SmartToken, pentru a funcționa. Total aplicatii descărcate: 3.

Domnișoara întreabă dacă mă descurc mai departe, îi zic că da, nu-i problemă, și mă întreabă dacă mă poate suna după câteva ore să confirme ca a funcționat. Sigur! Cu cea mai mare plăcere!

Pasul 3: Folosim aplicația!

Dau click pe butonul Devino Client Raiffeisen, mi se cer permisii de microfon… ok, foarte inteligent, îi dau nu, că facem poze la cartea de identitate, nu vorbim. Aplicația crapă.

Zic ok, hai treacă de la mine, îi dau voie, redeschidem aplicația. Merge să fac poză, dar nu prea – am 2-3fps când încerc să încadrez cartea de identitate. Închid aplicația, ii dau Force Stop, îi dau clear data etc. O luăm de la zero!

Într-un final reușesc să fac poze la cartea de identitate. Următorul pas: să facem poze la față, să dovedim că suntem vii, jos ochelarii… Ok, minunat, încarcăm 3D encrypted…

Următorul pas, nume, telefon, e-mail. Dăm pe „Mai Departe”, și gata povestea.

Fără nici o altă explicație.

Peste două ore mă sună domnișoara, îi explic de eroare, a zis că… „Da, avem ceva probleme pe online.”

Am mai încercat de vreo patru ori în două săptămâni cu același rezultate.

2022, online banking este dificil.

Photo by Andre Taissin on Unsplash

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

48 comentarii

  1. De peste 10 ani la BT fara probleme, aplicație bună cu tot ce vrei „pa” ea #recomand

    00
    • BT, ăia care:

      – trebuia să semnezi o hârtie la ei în sucursală dacă vrei să faci plăți online cu cardul?
      – ăia cu cel puțin 2 aplicatii bancare (NeoBT si cealaltă)?
      – ăia cu site-ul NeoBT – https://neo.btrl.ro/ – care vrea neapărat să-mi știe locația, deși nici nu m-am logat?

    • O țigănie în care îți cere poza din profil dar aplicația inti spune sa te uiți în dreapta, pe camera arata ca te uiți în stânga și îți dă eroare. Bt pay ok. Neo bt NU.

      00
    • BT au trei aplicatii, lansate pe rand: BT24, BT Pay, NEO BT; fiecare cu functionalitati (un pic) diferite.

      BRD incerca sa faca tranzitia de la MyBRDnet la YouBRD (marketing destept) dar e un fail total pentru grupul lor tinta de clienti (din ce vorbesc cu cunostintele care au cont la ei).

      Si uite asa ajungi la concluzia ca schimbarile facute de ING la Homebank au fost chiar ok, prin comparatie.

      00
    • Pasul 1. Am facut si eu cerere pentru a deschide cont/card, online bineinteles, si surpriza, trebuie sa te duci sa il ridici de la sucursala.
      Zic bine, asta e, macar nu mai stau sa completez toate formularele posibile.
      Ajung la banca, surpriza!
      ”Trebuie sa completati inca odata formularele.”
      Ii zic ca sunt sa ridic cardul, ca deja le-am completat si ca mi-au trimis mail/sms sa ridic cardul.
      Nu, nu, trebuie sa le completati si aici. Zic ok, nu mai vreau cardul, la care domnisoara ramane masca, si imi spune ca nu se poate, trebuie sa il ridic ca il are acolo la ea.
      I-am zis ok, eliberati-l, v-am dat buletinul, sunt eu.
      Nu, nu se poate, trebuie sa completati formularele.

      Ma ridic si plec. End of story.

      Pasul 2. Facut la ING cerere online, completat datele, trimis plic prin curier cu cardul in 4 zile la domiciliu. Activat card din aplicatie. End of story.

      00
    • @Septimiu

      E bine ca ai pus ‘tiganie’ la inceput ca altfel nu se intelegea.

      Si are si logica. Daca are ceva disfunctional o chestie random de software la o aplicatie de banking trebuie legata neaparat de etnia aia nasoala care nu e buna. Logic.

      Ca sa inteleaga lumea ca e nasoala rau treaba. Nu doar asa un incovenient.

      Respect.

      00
    • Am ajuns client bt fiind preluat de la idea.
      Mutarea a fost de coșmar – am pierdut 2h in sucursală pentru actualizarea datelor. Timp in care am tot incercat să confirm cu dobitocul din sucursală că după asta sunt ok și am acces fără probleme la banii mei.
      După vreo 2 luni in timp ce eram în Suedia pentru cumpărat mașină încerc să lichidez un depozit de la BT (preluat ca depozit de la idea). După discuții stupide cu ei la telefon concluzia a fost că trebuie să ajung într-o sucursală. Din România.
      Chestie pe care am și făcut-o odată ajuns in țară – strict pentru închis toate conturile de la ei.
      Una din cele mai de căcat bănci din România (asta din experiența de client a 10 bănci românești)

      00
  2. Am deschis cont exclusiv de acasa la procredit bank, nici nu cred ca mai au sucursale.
    Aplicatiile de homebank browser/mobile sunt destul de demodate.
    Dobanzi bune vs alte banci la depozite.
    Diverse buguri cu comisioane, cont de economii inghetat daca nu il folosesti timp de 3 luni, s-au rezolvat toate dupa un telefon/mesaj in aplicatie

    00
  3. Boss, fugi de raiff daca vrei digitalizare. pana acum 30 de zile foloseam token fizic pe PJ sa fac plati online

    Incearca Libra. Folosesc de 8 ani pe 4 PJ si par ok. Pe pf nush, dar nu poa sa fie mai jos decat pj

    00
    • Am deja Libra, sunt mulțumit (nu știu de ce-ți iei mânuțe roșii).

      Dar vreau să țin banii în mai multe locații 🙂

    • + libra

      nu m-am inalnit cu ei. la prima incercare a dat o eroare xavpiza buletinului am trimis-o alb negru. m-a sunat o domnișoară de pe un numar care intro aplicatie 3rd party instalata mult inainte aparea ca libra bank si care mi-a explicat de ce nu a mers si a stat cu mine 7n telefon pana a fost ok.

      dupa 2 ani, am ajuns o data intr-un sediu ca nu mai mergea un pin si nu ma lasa deloc sa il schimb. mi-a explicat domnita xa conteaintuitiv trebuie sa apas bitonul ala inaintea celuilalt. a mers.

      bine, e si cu minus. de cateva luni aplicatia
      pur si simplu nu mai porneste. am zis ca o fi de la mine, root, chestii. am instalat-o pe un telefon tipla. face la fel. merge perfect pe browser de pe aceleasi telefoane.

      00
    • Eu chiar n-am avut probleme cu aplicația lor.

      E enervant că e același code-base ca pe iOS, și are folosește stilul iOS, dar whatever, îmi fac treaba cu ea.

    • @Paul, nu mai folosesc token fizic de ani de zile la raiff, cred ca nici nu mai stiu pe unde e.

      00
    • > pana acum 30 de zile foloseam token fizic pe PJ sa fac plati online

      Spui asta de parca ar fi ceva rau. Tokenul fizic este cel mai sigur mod de a semna tranzactii. Orice altceva (app cu fingerprint, etc) e vax albina daca face fall-back pe sms pentru recuperare cont (si majoritatea fac).

      00
  4. As zice ca „kkte” in Raiffshitzen, dirty spammers. Iar imi amintesc cat m-am chinuit sa-mi inchida contul si sa nu ma mai phoota cu telefoane de marketing.

    00
    • Sper să nu ți-l redeschidă fără să te întrebe dacă vrei, cum am pățit eu, de i-am luat cu DIICOT pe ăia din Dorobanți că vroiau comision de administrare cont

      00
    • NOU
      #17

      Cont la Reiffeisen pentru un credit de nevoi personale, luat în euro dar platit in lei. Doar ce apăruse euro. Luna de luna treceam pe la casieria 3, schimbam lei în euro apoi plăteam la casieria 1. Nu exista la vremea aia online samd. Deoarece plateam moneda ‘fizica’ nu exista să plătesc la virgula cum era rata, așa că plăteam in plus tot timpul. La final, când să închid contul, au rămas câțiva eurocenți in plus. Am primit confirmarea verbală și în scris că e închis.
      Am deschis peste 5 ani card de debit la ING și mi-au atras atenția că figurez pe lista neagra a restanțierilor. Singurii care puteau să o facă erau Reiffeisen. Nu au închis contul deși mi-au dat hârtie că au făcut-o că să mă ‘fidelizeze’ în stilul româno-austriac. Plus aveau adresa mea și Nr de telefon, nu m-au contactat înainte de a mă pune pe lista neagră.

      00
  5. Doar o paralela. Deschis cont online in Elvetia, UBS. Au fost vreo trei incercari, primele doua esuate din cauza mea. Aplicatia poate sa citeasca datele din pasaportul biometric, dupa ce introduci restul de date intri in apel video cu un operator pentru validare. In videoconf operatorul are posibilitatea sa faca switch intre camere, poate face poze la documente si au mai multe proceduri de verificare, intors pasaport pe toate partile etc. A durat 15-20, am facut asta pe strada. La cateva minute dupa am avut acces in aplicatie si aveam deja cont/IBAN.

    O alta experienta similara a fost cu Wise, asta dupa ce am constatat ca Revolut nu poate trimite bani in Elvetia, respectiv ca un cont CHF in Alpha Bank foloseste probabil la nimic, ca nu poti ordona plati in cont extern (in plus, la Alpha a durat vreo 3 sap sa imi ajunga CHF din revolut, asta dupa sesizari…). La Wise am avut cont in 30 min si am efectuat si plati in aceeasi zi. Ulterior am constatat ca ar fi mers si direct din ING ca plata externa, probabil cu Wise am salvat ceva maruntis… 🙂

    00
    • Wise sunt la ani lumina de orice concurenta și ai posibilitate și sa iei legătura telefonic cu ei. Și știi ce? Chiar îți răspund in timp util.

      Am Wise de ani de zile, de când erau TransferWise și nu am avut probleme cu ei nici măcar odată sau sa imi fie refuzat cardul pe undeva prin Europa (inclusiv rent a car sau hoteluri).

      00
  6. Salut! Eu am făcut online la BCR, că nu eram în țară și aveam nevoie urgentă de cont. S-au mișcat repede, în jumătate de ora de când am avut apelul video cred ca eram deja autentificat în contul meu. Cardul l-am luat după vreo 2 săptămâni. Bine, asta a fost la PF, nu știu dacă e vreo diferență pentru PJ.

    00
    • Am făcut și eu la BCR.

      Mă deranjează faptul că cer 20 Lei/lună pentru administrare cont EUR…

    • True, dar am rezolvat-o cu transferuri între conturi de 1100-1200 lei pe luna și una din utilități o plătesc cu cardul bcr. Sunt tranzactii planificate in fiecare luna, doar verific la 2-3 luni ca sunt bani in cont sa nu refuze tranzactia. Astfel am scăpat de comisionul pentru contul curent și cel în euro. De jumătate de an nu am nici un comision încasat.

      00
    • Încasezi salariul şi faci minim o tranzacție, ai comision zero la BCR la toate conturile. Aplicația mi se pare cea mai curățică şi sprintenă.

      La Raiff e decentă, nu ştiu de ce zice lumea de tokenuri fizice, ştiam că au renunțat acum ceva ani, dar confirm faza cu „online”, am vrut eu să testez un credit online, de fapt … vă sunăm noi.

      BT are soția, din ce mi s-a spus pare că e mai greoaie aplicația lor.

      00
  7. La muzeul satului biletele online se cumpără trimițând banii în contul de trezorerie. Ăștia cu aplicația măcar au încercat.

    00
  8. Eu am cont și card la Raiffeisen din 2000 (atunci era Banca Agricolă și am ales-o pentru că era singura unde puteai să deschizi un cont în dolari fără să depui dolari).
    După atâția ani, pot spune că sunt mulțumit de bancă. Toate facturile sunt plătite de bancă (eu doar verific din când în când), aplicațiile de mobil sunt absolut ok (trecerea de la a telefona la bancă pentru o tranzacție spunând ce număr se află pe linia i și coloana j a vestitei cartele galbene la Smart Mobile și apoi și la Smart Token mi s-au părut ok).
    În plus, RaiPay merge șnur…

    00
  9. Calitate austriaca. N-au timp de d-astea, ei sunt la protestat in p(u)ta victoriei

    00
  10. experienta mea cu raiffeisen:
    1. am salar de IT in RO, legal pe carte de munca, toate alea. ING nu au vrut sa-mi ofere 1,000 lei card de credit pana nu ma duc la sediu sa vb cu tanti. Zic bine, ma duc, pierd o ora din viata… surpriza – aplicatia nu imi aproba 1,000 lei. Whatever, ma supar si aplic la raiffeisen online. A doua zi ma suna o tanti sa ma duc la sediu… e peste drum, nu ma deranjeaza.
    2. a durat aproximativ o ora si 300 de copaci deschiderea contului… dar a mers din prima. Tanti de la ghiseu a fost foarte amabila, mi-a facut card de credit de 50,000 ca-s ceva VIP la ei cu salar de ITst si linie preaprobada de credit de nevoi personale cu dobanda fixa de 150,000 lei.
    3. auchan brasov, ma duc la casele self-service, cos de 800 lei. Dau cu cardul de credit de pe telefon… pos zice tranzactie esuata si un cod lung… telefonul zice tranzactie aprobata -800 din cont. Zic o rugaciune si mai dau odata… la fel. Chem tanti de la ajutor, incearca si ea… la fel. Ne mutam la alta casa… la fel. 3,200 lei in minus, pentru un cos de 800. Mno asa imi trebuie, am vrut raiffeisen… tanti de la ajutor incearca cu 100 lei… a mers. In fine, rezum, am primit banii de la Auchan, raiffeisen a zis ca ei n-au ce face, sa ma descurc… chiar daca e card de credit si eu am cerut explicit ca acele tranzactii sa fie marcate ca frauduloase.
    4. doua saptamani mai tarziu, auchan, aceasi problema.
    5. smart hour pentru exchange lei-eur la curs bnr in limita a 1,500e pe zi, e bestiala
    6. suportul e degeaba, am avut ceva transfer USD din afara in contul de lei si i-am rugat de mai multe ori sa dea reject la transfer sau sa imi mute dolarii in contul usd deschis la ei. Pana nu m-am dus in filiala, nu s-a anulat transferul.

    Overall sunt semi multumit, desi exista bube. Clar mai bine decat la ING, pentru mine.

    00
    • Daca aveai nevoie de credit de 1000 de lei, nu ai salariu „de ITst”. Si asta ti-o spune unu sarac, fara salariu „de ITst”

      00
  11. Hehe, eu sunt client vechi la ei asa ca am 2 aplicatii in plus: 1 pt bonusuri la magazine si 1 pentru a comunica online video cu reprezentantii lor ca sa nu ma deplasez la sediu. Chiar si asa, tot mi se par cei mai competenti.

    00
  12. hahahah! tu vrei sa le mearga normal crearea de conturi online cand ei tocmai m-au anuntat ca imi blocheaza conturile , vechi de aproape 30 de ani, pentru ca nu ma pot prezenta personal la o sucursala cu noua CI. nici macar cev de la ambasada nu vor sa primeasca. doar personal , or else… niste cretini. mi-am mutat aproape toti banii de acolo. inca mai tin conturile deschise doar pentru ca am si un card de credit atasat care vine cu avantaje, si altul nu mai pup din alta parte.
    am facut cont si am card la BT (doar pentru ca am cautat loc sa transfr rapid banii din contul RF ) si nu am intalnit inca vreo persoana angajata acolo. totul online.

    00
    • O fi ceva legistlație in România. La First BANK mi-au blocat contul din cauza aceasta și apoi in mijlocul pandemiei când nu puteai sa călătorești mi l-au închis – ceea ce sa dovedit a fi perfect. Un bordel mai mare ca la First BANK Colentina nu am văzut in viața mea. Preluaseră un Pireusbank (10 ani client foarte mulțumit, mai ales cu investment bankingului lor) și l-au distrus într-un an.

      Acum sunt la Raiffeisen, aplicațiile merg perfect, hotline-ul a rezolvat problemele/ răspuns competent întrebărilor de fiecare data.

      Singurul lucru enervant la raiffeisen sunt dpmdv comisioanele obraznice si lipsa casieriilor fizice.

      00
    • Eu mi-am actualizat CI-ul la ing din aplicație. Introdus datele manual apoi făcut două poze (față, verso).

      A durat câteva zile până să primesc confirmarea pe email că sunt ok pentru că probabil a verificat cineva manual că ce am scris corespunde cu ce e în poză.
      Happy end.

      00
  13. Am avut multi ani bani la ei.

    Din experienta, cateva idei. Banca asta te identifica dupa telefonul din ssistem, daca suni de pe alt numar nu-i intereseaza de sanatatea ta, trebuie sa suni de pe numarul inregistrat in sistem. CNP, adresa, parola, numele mamei, lungimea plii, atea nu conteaza pt ei. Numarul te telefon din sistem sa coincida de pe cel pe care suni.

    Pana mai ieri, digipasul lor cerea cardul fizic. era cardul expirat? pa si pusi, nu puteai intra in aplicatie.

    Am avut nu stiu cati bani la ei foarte multi ani, nu m-au intrebat niciodata de sanatate, cum i-am mutat pe toti mi-au dat mail sa ma intrebe de provenienta banilor, sa le trimit documente, sa le ofer explicatii. bani care stateau la ei de ani de zile, bani care veneau lunar constant in cont, aveau extrase, stiau deunde plm vin banii aia,

    Vrei extrase de cont, mai vechi de cateva luni, tre sa le dai mail, ai inchis un cont, nu ai acces la extrase, extrasele toate-s in romana (poate au schimbat de atunci) desi selectezi limba engleza.

    the Ti-a expirat cardul si buletinul, pa si pusi, nu poti scoate bani, In anul 2022.

    Sincer, recomand sa eviti

    00
  14. Lucrez la o companie austriaca, alta decat Raiffeisen. Nu vreti sa stiti ce inseamna la ei automatizare. Daca pun cel mai retardat IT-ist din RO si tot nu va reusi sa-i „invinga”! Ce e si mai frustrant e faptul ca ei se cred superiori, desi le aratam contraexemple unde procesul dureaza 10 secunde versus 30 minute.

    00
  15. Eu folosesc Libra internet BANK și Unicredit la prima am putut face totul online…La a2 fizic dar odată rezolvat fizic se pote face totul online sau telefonic.

    00
  16. BCR cu al sau George? Setat aplicatii (2- banking si autorizari), deschis cont online, venit card fizic la adresa indicata. Iar aplicatia e ok. Nu la nivel homebank.

    00
  17. Dau sa fac o plata pe Facebook cu cardul de la Raiffesen, supriza nu merge. Mai incerc in alta zi nimic. Sun la ei o fatuca imi deschide sesizare la tehnic.
    Mail de la tehnic le-am dezactivat la toti clientii pentru ca fraude, imi cere sa spun terminatia cardului si sa spun perioada in care vreau da fac plati. Expira perioada solicitata si ei la solicitare tot nu au raspuns.

    00
  18. Cea mai mizerie aplicație. M.am chinuit juma de ora sa transfer de la consoartă niște bani. A fost prima și ultima data. La mine UniCredit merge brici

    00
  19. Am acum un flashback despre cum, prin 2010, un angajat al unei bănci menționate pe-aici îmi înjura cu foc familia în comentariile de pe blogul meu vechi pentru că nu fusese el de acord cu nu-știu-ce chestie scrisă de mine. Cu e-mail fals – desigur – dar de pe IP-ul băncii. Ceea ce a dus la io trimițând niște mesaje către șefii lui și el cerându-și scuze în scris, sub semnătură. Link poză.
    Fun times.

    00
  20. toate tumbele astea sunt pentru a nu uita că ești un sclav.

  21. Te-a furat reclama cu 500 Lei gratis daca iti faci cont pe Raiffeisen ?? Cine dracu isi face Raiffeisen ??

    00
  22. Prin 2020 – 2021 (nu mai stiu exact) mi-am facut cont la BCR full online – am trimis documente scanate, am intrat in video-call cu un nene care m-a pus sa arat buletinul (cred ca doar pentru asta a fost video call-ul) si asta a fost. A durat o zi sau doua. Am fost impresionat.

    00
  23. poveste cu ing, despre care credeam ca sunt ceva mai rasariti pe digitalizare…
    actualizarea datelor nu se poate face total pe app mobila. am avut nevoie sa schimb si adresa si nr. de tel. pt adresa, incarcarea buletinului in app a mers ok, dar restul nu mai e digital, confirmarea pozei e tot umana – altfel nu-mi explic de ce am stat peste o saptamana sa primesc confirmarea, de ce a trebuit sa sun pt urgentarea unei actiuni de „da, poza e ok”.
    iar pt schimbare nr. de telefon, nu te lasa din app, trebuie prin call center. cu agentul la telefon, am aflat cu amuzament ca daca am vizitat app (homebank) in ultimele 30 minute pe vreun ecran despre datele mele sau am incercat sa actualizez ceva in app, le blochez si lor sistemul, si tot cam pt 30 minute nu iti pot actualiza nimic. asta e software-ul lor minunat

    00
  24. sa va zic cum sa nu deschizi cont la BT pe firma? Ma duc frumos in agentie, aveam nevoie de cont pentru grant. Nu se poate pentru ca nu aveti certificatul de inregistrare nustiudecare. Bine imi bag piciorul si ma gandesc cum ajung sa scot duplicat dupa acel act. Intre timp vad reclama ca au si online ceva. Si culmea am reusit sa deschid contul online doar cu cui si ci. Ma duc la agentie se mira cum am reusit sa deschid cont, dar imi zic ca nu e bine si sa le duc certificatu ca le trebuie si nici de inchis nu se poate fara. Am scos intre timp duplicat dar am zis sa incerc totusi sa inchid contul fara acel act absolut necesar. Si culmea se putu, fy bt

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube