Cum să fii relevant în online. Ghid practic.

Problema principală de care se lovesc noii veniţi în blogosferă este relevanţa. În fiecare zi apar bloguri noi, zelist monitorizează 21.000 bloguri, din care doar 8.900 au publicat ceva luna trecută (sursa). Restul fie nu au chef, fie sunt demoralizaţi că nu sunt citiţi. Pentru că nimeni nu îşi face blog doar ca să aibă un loc secret unde să scrie, toţi visează să fie citiţi şi relevanţi.

Pentru cei care caută reţete rapide de succes, ele nu sunt aici. Am însă soluţii pentru cei care vor să reuşească prin muncă proprie.

Fii primul care oferă o informaţie.

E cel mai uşor lucru. Oarecum. Asta înseamnă să ştii unde să cauţi informaţia. Şi poţi începe cu ziarele. Ştiu, ziarele au sute de mii de cititori, ce rost are? Realitatea publică 130 stiri pe zi, evz 123, hotnews 110, zf 45. Eu însumez totul în 10 articole pe zi.

Desigur, aici bătălia se dă cu movers&shakers care au acces la informaţie preţioasă. Asta nu înseamnă că bătălia este pierdută. Există soluţii. Una este…

Oferă o părere interesantă.

Dacă ai pierdut trenul cu datul ştirii, mai există o şansă. Citeşte tot ce s-a scris pe tema asta şi apoi oferă o concluzie. O părere. O analiză. Analizează şi editorializează pe tema dată. Ştiri poate da oricine, o părere competentă şi documentată se găseşte mai greu.

Practic, internetul e liber. Oricine poate spune orice. Şi unii chiar o fac. Şi apoi se plâng că nu sunt luaţi în seamă sau în serios. Sincer, voi aţi reveni pe blogul celui care a scris mizeria din link? L-aţi lua apoi în serios? L-aţi da exemplu pozitiv într-o discuţie? Băi, am citit o chestie despre zoso, supertare, omul l-a ginit din prima! Nu? De ce? Nu s-a documentat? Nu a scris în limba română? Nu a emis o părere valida? Ei bine, asta e problema.

Ia iniţiativa.

Ce puteţi spune despre zoso.ro? Păi, se publică ştiri, se înjura hoţnews, se înjură siteurile care ciordesc, se înjură spamerii, se mai dau ştiruci. Ce învăţăm de aici? Că e bine să ai iniţiative la care să adere şi altii. Sau să ai fixuri puţine şi aprofundate.

Totul cu muncă şi răbdare. Pentru că nu toţi putem fi Cabral. Ok, acum puteţi da click pe poza din dreapta…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

40 comentarii

  1. Si daca tot ai ajuns pana aici, explica si cat de mult conteaza o imagine intr-un articol, cat de mult conteaza o gluma intr-un articol … cum e cea din finalul acestuia :)

    00
  2. Problema e ca zelist monitorizeaza si bloguri ca al meu (care nu e un blog in adevaratul sens al cuvantului). Si blogurile de genul asta nu au content mereu :P

    00
  3. Am dat click pe poza din dreapta … si cateva nexturi :D.

    Acuma pentru noii veniti (ca mine de exemplu) e totusi destul de greu. Piata e deja saturata de fel si fel de site-uri, bloguri si pentru cineva nou care nu are nume (vedeta) sau spate(relatii, cunostiinte in industrie) nu prea sunt sanse.

    Am citit intr-o carte de internet branding ca „Pe internet nu exista locul 2. Ori esti pe primul loc ori nu existi” (citatul e aproximativ). Ce sanse sa aiba unul nou?

    Singurul lucru care il poti face este sa nu faci un blog din interes, ci din pasiune si sa speri ca intr-o zi …..

    00
  4. 1. Trebuie sa stii ce iti doresti de la site-ul respectiv.
    2. Atunci cand scrii ai grija sa spui CEVA, nu sa aberezi aleatoriu.
    3. Timp si rabdare asa cum s-a mentionat…

    00
  5. Ti s-a stricat feed-ul ? Cand se face update (si exista ceva) primesc 4-5 posturi de ieri, pe langa cele 1-2 „corecte”. Ex: Hellboy2, dar si Pyric, Sacalii, RDS/PNG etc. „Usability fail”, vorba ta :P

    00
  6. Interesant…Sper sa invat cate ceva de aici. :) si de altfel sper sa mai vad articole de genul asta la tine. :D

    00
  7. you have walked the talk.

    00
  8. Cat narcisism, cata labareala.
    Te crezi relevant in online? Nu esti. Eu nu intru aici pentru ca esti relevant, esti poate chiar un cacat, dar stii sa creezi intrigi.. iar asta conteaza atunci cand vine vorba de trafic.

    Omul trebuie sa asiste la un spectacol, spectacolul vietii.. ce stiri, ce pana mea.. CIRC SI PAINE.

    (OOM: Fii amabil si da-mi mail cand imi mai stergi comentarii.)

    00
  9. @mv: Fii amabil şi scrie un comentariu după ce termini cu medicamentele…

    00
  10. cu speranta ca nu vei considera offtopic 100%:
    1. andrey91 ala, vai de capu’ meu! nu inteleg cum si-a pescuit pozitia aia in zelist… duduiala ca la novi sad!
    2. poate e bine, uneori, sa lasam prosteala acasa si sa mai citim si sa luam la cunostinta ce ne invata un blogger mai mare. o fi crezand marea masa ca bloggeri e frustrati, idioti, cretini si cine mai stie cum, dar daca isi fac banii din asta si cifrele ii recomanda, deduci doua lucruri: o data ca-s peste tine si a doua oara ca poate ar trebui sa zici mersi ca-ti impartasesc din ce stiu ei.

    p.s.: super gina pistol :)

    00
  11. Are o mare valoare articolul asta,o sa iti dau un mail peste cateva zile sa iti zic ce am hotarat sa fac si cum sa incep.

    00
  12. Întradevar apar bloguri ca ciupercile dupa ploaie si dispar cu aceeasi frecventa. Eu cred ca interesantul în lumea blogurilor este diversitatea tematicilor si mai ales circulatia ideilor. Daca nu oferi chiar nimic – daca nu aduci un aport personal, devine inutila prezenta în acesta sfera. Blogul tau trebuie sa atinga un target prin cea ce oferi. E sau nu poplar ceea ce promovezi… vei vedea in timp. Important e sa participi la coloratura generala. That’s my opinion.

    00
  13. Oameni cu idei zici ?De idei duc lipsa posesorii de site-uri romanesti comerciale, care copiaza fara rusine site-uri de afara , si nu pe ici pe colo ci INTEGRAL , ca apoi sa se dea buricu ‘ pamintului justitiarii lu peste prajit! Boala romanilor sa fure si apoi sa se pretinda aparatorii dreptatii si ai ADEVARULUI, oamenii astia cred ca sunt bolnavi la cap… Cum sa se gaseasca Adevar in ei daca fura cu nerusinare ideile si munca altora?E mai simplu sa copiezi integral munca altuia si sa stepti cu infrigurare banii sa vina sa curga sa faca spume ca sampania, din vinzari, din google, din reclame , din muci . Dar se trezesc majoritatea cind dupa 6 luni tot in pagina 687 sunt pe motoarele de cautare, tot 4, 87 $ /zi le aduce google, si tot 2 clienti /saptamina le bat la usa virtuala sa cumpere niscaiva sfaturi/servicii/produse. Se alege totul in timp, se cerne, se aseaza, deocamdata netul este inca in faza de vest salbatic plin de cautatori ai Eldorado-ului, cautatori de pepite de aur(a se citi retete fulger care te umplu de bani peste noapte) si alte vise taica vise. Totusi, mai sunt si gasitori adevarati de filoane de aur, care au investit timp si MUNCA, MUNCA SI IAR MUNCA in cautarile lor,se stiu care sunt fiindca sunt in top .

    00
  14. am mai citit câteva articole pe tema asta pe net, pe paginile unor bloggeri internationali ilustri. in mare scriau cam aceleasi lucruri, se pare ca s-a ajuns la un consens logic despre ce necesita un blog ca sa fie citit.
    ce mai scriau ei (si lipseste la tine) este sa nu cenzurezi commenturile care nu-ti convin- tu o cam faci, fii sincer !

    00
  15. @Buddha: lasa-l pe netics, are obiceiul sa manance de pe jos.

  16. Scuza-mi prostia, nu stiu ce inseamna „movers&shakers” . Poti sa-mi explici?

    00
  17. am vreo juma de an de cand is blogosfera si desi nu am comentarii si nici multi vizitatori , nu disper , nu e timpul pierdut , din cauza ca abordez doar sportul pe blog , fotbalul in general

    00
  18. Draga Zoso, te iubesc. Pe bune!

    00
  19. @Graffiter: o sa fie nihasa gelos :)

  20. @Graffiter: Eu am urmat toate sfaturile lui Zoso, mai puţin cel legat de target, şi pot să spun că n-am ajuns rău, am coloană vertebrală, nu spamez, nu fac bălării. Pentru că am ales să fac ceva durabil.

    Spr că şi nepoţii mei mă vor citi. peste 50 de ani.

    00
  21. Buna,ce mai faci?Imi face o deosebita placere sa citesc stirile de pe blogul tau,vreau sa iti spun ca eu personal apreciez parerea ta,mi se pare ca eshti o persoana competenta,iti doresc numai bine si tine-o tot asa ca pana acum!Vreau sa fiu la curent cu noutatile!Sper sa nu te superi ca
    ti-am scris!Am vrut sa iti fac un compliment!Andreea M.Focsani.

    00
  22. @Robintel

    In cache

    P.S. No offence, please! Just kidding. :)

    00
  23. Si, daca-mi permiti, as adauga eu, comenteaza pertinent articolele de pe bloggurile de top. Daca ai o parere justa si interesanta (nu ma refer la injuraturi, trebuie sa vii cu argumente in schimbul opiniei tale), ai sanse ca unii dintre cititorii blogului respectiv sa dea un click pe linkul tau pentru a-ti citi si alte opinii ;-).

    00
  24. Majoritatea bloggerilor incepatori au boala asta de a fi frustrati pe tine. Insa stiu ca stii ca nu-i nimic personal. Multi dintre ei nu ti-au citit nici 5 articole si incep sa te injure. Altii tac si te citesc zilnic (cum fac eu :)) ) In fine, vroiam sa-mi spun ca nu inteleg de ce te injura atata timp cat ai o gramada de sfaturi special facute pentru ei, cum ar fi asta, sau erori comune in blogosfera romaneasca s.a.m.d. Si pentru asta imi esti simpatic. Sper sa vina ziua cand o sa te cunosc :P ca citesc ca esti al dracu’ de de treaba in realitate :P Bafta in continuare cu ceea ce faci!

    00
  25. Daca poza din dreapta nu aparea mare mai completa sa vezi ce te-njuram.

    00
  26. subscriu la ce a spus ZuZu, and keep on posting. te citesc de aproape un an, cred, asta ar fi al doilea comment, damn…:) You good, zoso !

    00
  27. Zoso, corecteaza link-ul. Ai mancat „e”-ul de la octombie.
    Link-ul corect este:

    00
  28. Ginuuuuuţaaaa :-)

    00
  29. @Alinush: google sau urban dictionary

  30. Si daca pus si simplu nu vreau sa ma iau asa in serios?

    00
  31. @ipo: atunci poti ignora cele de mai sus.

  32. Si nu uitati principiul: „Putin, da’ bun!”

    Apoi:

    1. Nu mai faceti articole kilometrice, concentrati informatia, pentru ca lumea nu sta mult pe o pagina web!

    2. Incercati sa faceti rezumatul rezumatului si sa nu plictisiti …

    3. Nu mai faceti comentarii „aiurea, in tramvai”!

    4. Si daca sustineti o idee, sa aveti si argumente pertinente!

    si lista ramane deschisa … :)

    00
  33. Interesant articolul asta, de mare ajutor!

    Si eu sunt un blogger mic, care incearca sa fie citit!

    00
  34. @Tzukune

    Pt a fi citit, trebuie mai intai sa-i citesti pe ceilalti! :)

    00
  35. Sa nu uitam ca relevant implica si coerent. Din ce am observat multi dintre bloggerii foarte noi incearca sa impuste toti iepurii dintr-o lovitura : au bucati de stire, comentarii, poze (mai mult sau mai putin ciordite), bucati din alte comentarii si din nou aprecierile lor si in final o varza in care li se pare ca au demonstrat tot ce era de demonstrat.

    00
  36. @newdada: stiu, am observat si asta!

    00
  37. @Tzukune

    Si daca vrei, mai multe sfaturi pentru incepatori gasesti si la mine pe blog, la rubrica „despre bloguri!” :)

    00
  38. Da asa este,sunt destul de utile sfaturile tale insa nu stiu cati au si rabdarea si capacitatea necesara sa si puna in practica cele spuse de tine sau de altii cu mai multa experienta.
    Eu unul imi vine de multe ori sa ma las cand vad ca foarte multe blog-uri lipsite de sens,continut si relevanta se bucura de un trafic enorm si stabil.

    00
  39. Acum depinde ce vrei … trafic sau calitate!

    Ar fi bine sa scrii despre ce iti place cel mai mult …. blogurile de nisa merg mult mai bine decat cele personale:

    De ex., poti sa scrii doar despre fotbal, doar despre masini sau numai despre femei etc… si astfel, iti atragi un public fidel, iar succesul blogului tau va fi garantat …. daca te ocupi de blog (sa postezi macar un articol bun in fiecare zi).

    Bafta multa! :) si sa auzim numai de bine!

    00
  40. Cred ca totusi e greu sa ajungem sus (nu ca tine, tu esti prea sus) si daca iti urmam sfaturile. Pentru ca daca lumea nu stie de blogul meu, cum o sa gaseasca ei analizele alea? Raman la parerea ca asta de care vorbesti tu, este pasul 1, dar trebuie facut in acelasi timp cu cealalta parte a acestui prim pas … adica ce fac eu acum. Sa comentezi la bloggerii mari, sa vii cu pareri, argumentezi, nu aiurezi, si poate poate, te-o vedea cineva.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.