Cum depășim bicicliștii

Ca și până acum. Ne asigurăm că nu sunt beți sau idioți, și apoi îi ocolim cât mai departe posibil. Cu semnal. Mereu cu semnal. Nu s-a schimbat nimic în noua lege.

Aștept cu interes razii ale poliției pentru a prinde și sancționa bicicliști băuți, fără lumini noaptea, și beți și fără lumini noaptea, băuți ziua, tâmpiți, hipsteri sau rodditori.

depasire-biciclisti-1

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

103 comentarii

  1. Sa stea saraki acasa daca nu isi permite masina!

    00
  2. Razii o sa fie atunci când sunt liberi reporterii de la protv sa stea după curu lor si gata, misiune ind

    00
    • *misiune îndeplinită.
      Pe langa faptul că nu avem infrastructura pentru bicicliști lipsește si educatia.
      Asta lipsește in general la romanasi.

      00
  3. Maestre Vali, un prieten cu mulți km mi-a spus așa: în momentul depășirii, dacă pietonul cade de pe bicicleta, indiferent de motiv, el trebuie să dea cu capul de asfalt, nu de mașină, că altfel e belită pula. Cea mai simplă, logică și pe limbaj popular transpunere a ceea ce scrie in fițuica aia.

    00
  4. In noua lege ar fi trebuit sa scrie ca bicilistii si trotinetistii sa poarte obligatoriu vesta reflectorizanta, non stop.

    00
    • cumva ai fost luat la plua de vreun biciclist si nu ti-a platit?

      00
    • Ideea in sine nu e extrem de rea, doar dificil de urmat. Încearcă să pui o vesta peste o geaca, mai ales daca nu ai 20 de kile. Adaptata ar merge, cu centuri reflectorizante obligatorii, nu m-ar deranja.

      Pe de altă parte, din moment ce ești așa pornit, explica-ne cum șoferii țin luminile de întâlnire permanent aprinse. Non-stop.

      00
    • @Vio
      Resprect biciclistii si motociclistii in trafic, n-am avut altercatii cu ei niciodata.

      @CireasaDaca tu porti la haine masura M nu-ti iei iarna vesta M ci L sau XL ca sa o poti trage peste geaca.
      Whatabout soferii care nu folosesc luminile… pentru aia exista lege doar ca politia nu isi face treaba.
      Pe bune, cu ce l-ar putea deranja pe un biciclist purtarea unei veste al care singur scop e ca el sa fie vizibil in trafic. Acum inteleg de ce 70% is nevaccinati.

      01
    • Dar nu trebuie neaparat vesta reflectorizanta. Eu aveam o banda reflectorizanta destul de lata, cu arici, pe care o puneam in jurul ghiozdanului.

      00
    • Cand cazi de pe bicicleta, dai cu capul de asfalt sau de vreo masina. Mi se pare logic sa incerci sa fii cat mai vizibil in trafic.

      Nu stiu de ce sar asa toti de cur cand le zice cineva ca ar fi bine casca si vesta reflectorizanta in trafic. Pe ei se protejeaza, nu pe nea’ Ion.

      00
    • Cand ies cu bicicleta sunt echipat. Vara ies in tricou usor, care se usuca imediat. Cand e frig mai iau ceva pe mine. Iarna ies in softshell, cu alte straturi pe dedesubt.
      Bicicleta este echipata cu lumini si cu elemente reflectorizante. In plus fata de cele obligatorii. Multe din hainele „de bicicleta” au elemente reflectorizante. Mai am si eu doua benzi reflectorizante, pe care le pun pe mine.
      De lumini am zis si benzile reflectorizante de pe bicicleta?
      In situatia asta, in care noaptea sunt ca un pom de craciun, cum ar fi sa stau tot timpul cu o mizerie de plastic pe mine, ca asa i se pare ok comentatorului anonim sofer de pe blog? Inclusiv ziua?
      Ca sunt niste inconstienti care merg fara lumini si fara niciun element reflectorizant, da la pustani idioti la betivii satelor pe biciclete de acum 40 de ani, trebuie sa suferim toti cei care mergem corect?

      00
    • Eu zic sa punem pe biciclisti o instalatie de pom de craciun, din aia cu leduri si baterii. Nu doar vesta reflectorizanta. Poate asa vor fi vazuti si de soferii cu ochii in waze, facebook, insta si asa mai departe. De ce kkt sa belim ochii la trafic si sa mergem linistiti?

      00
    • Eu, din precautie, mi-am luat vesta reflectorizanta facuta 100% din material reflectorizant si o port mereu noaptea. Sunt cel mai luminos punct din galaxie cand sunt in lumina farurilor, se vede vesta aia si daca o luminezi cu o lanterna de la 200 de metri.

      00
    • exista destule cacaturi de pus pe bicla, sa nu ai nevoie de veste reflectorizanta. Noaptea am becuri, am niste prostii pe spite care transforma roata intr-un mare cacat reflectorizant. Nu mai vorbim de faptul ca in general hainele si accesoriile de bicicleta au elemente reflectorizante
      Vesta e pentru la tara, unde nu au aia becuri.

      00
    • @animaloo
      Vesta face diferenta atunci cand soferul se uita in oglinda si doreste sa vireze stanga sau dreapta. Un biciclist va fi vazut de la o distanta considerabil mai mare daca are vesta, chiar si ziua.
      De ce crezi ca firmele de curierat au gentile viu colorate?

      00
    • Ar trebui sa se specifice și vopsirea tuturor mașinilor in culori verde praz reflectorizant

      00
    • Hai sa mergem si mai departe. Exista de vanzare niste „veste” (sau in varianta cu rucsac cu tot) cu telecomanda si leduri de semnalizare. Alea ar trebui sa fie oligatorii. Degeaba vezi biciclistul daca nu vezi ce intentii are. Nu sunt sofer, sunt biciclist/trotinetist. De cand folosesc dracia aia, nu am avut nici cel mai mic incident in trafic, nu m-a injurat nimeni (~2000 km in 7 luni). Nu las linkuri, dar cautati si voi „rucsac semnalizare”.

      00
    • ar fi ideal sa se si intample si ar fi buna si casca obligatorie. Dar o sa fie aia de inchiriaza bicle si trotinete (de tipul Lime/Uber) si aia nu o sa se plimbe cu materiale reflectorizante si casti ca poate azi iei o trotineta la un moment dat.

      00
    • @Octav

      „Vreau sa circul cu bicicleta mea printre masini de 1500kg care circula cu 50-100 kmh, dar nu vreau sa respect niste norme de bun simt.”

      Da, soferii te iau pe tine pe capota pentru ca stau cu ochii in waze sau facebook, SAU PENTRU CA:

      – se uita in oglinda, ca da flashuri ala cu opel astra din 2001
      – se uita la viteza, ca 60kmh este o viteza excesiva… in secolul 21
      – nu se vede drumul ca vine un retardat cu lumini de ceata aprinse… cand nu e ceata.
      – sunt 12 semne de circulatie in 100 de metri
      – depasirea e permisa conform marcajelor, dar se asigura de 5 ori, ca stiu ca marcajele sunt trasate de niste idioti

      Ia si pune vesta pe tine. Poate sa dea peste tine ‘al mai bun sofer… in timp ce se asigura pentru alte chestii, tot legate de trafic. Nu din cauza facebookului. Soferitul responsabil nu inseamna numai scouting de biciclisti.

      00
    • Elementele reflectorizante sunt deja obligatorii pentru biciclete si da o veste ajuta.

      Pe de alta parte am motocicleta verde fosforescent si care isi aprinde faza scurta automat cand pornesc motorul…s-au urcat destui pe mine sau mi-au taiat calea pentru ca nu se uita…poti sa fii cu pomul de Craciun ca idiotii tot nu se uita.

      00
    • @Nicky: bravo, tara are nevoie de oameni ca tine. Nu stiu de ce mai am pretentii sa ne facem bine…
      Hai sa-ti zic ce am facut eu: am trecut de la lumina spate aprobata pentru Germania (cand am cumparat de pe pe bike24 am crezut ca stVZO e da shit) la lumina spate de 100 lm si care face ca toti dracii (vreo 5 moduri). La fel si pe fata, desi aveam far pentru noapte, mi-am luat un „DRL” de 200lm pe care il tin pe flashing mode. Si ghice ce: de cand merg cu ele, mi se pare ca masinile ma depasesc mai in siguranta. O fi doar in capul meu, nu zic. Cert este ca fiecare isi pazeste pielea cum vrea si cum poate. Dar in niciun caz nu as obliga biciclistii sa devina pomuri de craciun. Legea scrisa ar trebui sa fie aia in care scoti ochii din waze si facebook, belesti creierul la ce se intampla in jur si nu gonesti ca nebunul incercand sa nu franezi ca nu ai pe unde depasi in conditii de siguranta. Iar leagea nescrisa ar trebui sa fie aia in care respecti si te gandesti la siguranta biciclistului. Daca nu stiti despre ce vorbesc, faceti o plimbare cu bicicleta prin tarile civilizate si obesrvati cum va simtiti acolo pe strazi si piste de biciclete.

      00
    • Io ma uit la muncitorii de pe santiere si din fabrici si ii vad cu casca si cu vesta de protectie.
      Stau si ma intreb de ce oare? Pentru ca o secunda de neatentia din partea colegilor lor se poate transforma intr-o tragedie. Acea vesta ii fac mai vizibil si acea casca ii protejeaza de unele accidente. Cum am lamurit asta imi indrept atentia spre sosele si vad masinarii de 1.5 Tone, de 4 tone si de 20+tone si printre ele omuleti pe bicicleta. Logica mea imi spune ca si ei ar trebui sa poarte acea vesta. Ganditi-va ca daca ar salva o singura viata, una singura, n-ar fi o prostie ce zic eu aici.
      Si sunt surprins, neplacut, sa vad ca unora li se pare o tampenie asta. As intelege oarecum daca acea vesta ar costa 500 euro, dar costa fkin 2euro, 10 lei. Nu am un studiu dar am banuiala ca nici la Safety First, Romania n-are cum sa stea prea bine printre tarile din EU, n-are cum.

      PS: ar trebui ca oricine merge pe munte in drumetie sa aibe la el OBLIGATORIU o vesta si o lanterna. Nu sa o poarte, sa o aiba la el, ca daca se face noapte sa poata fi salvat mai repede. Amenda 1000 de lei daca mergi pe traseu montan fara vesta si lanterna.

      00
    • Stai sa vezi cum se ataca toti Lance Armstrong ca le strica vesta aerodinamica si alte povesti.

      Sunt biciclist si port vesta reflectorizanta mereu, si din punctul meu de vedere, toti cei care si-o ard cu haine mulate pe biciclete de mii de lei pe trotuare (in loc sa pedaleze pe strada cum spune legea) si fara sa poarte vesta reflectorizanta sunt literlmente idioti.

      00
  5. Bai, daca interziceau explicit claxonatul la depasirea bicicletei, eu eram mai mulțumit. Toți imbecilii claxoneaza „sa te facă atent” de parca ești surd, dar unul nu își inchipuie cum suna claxonul ala în urechea biciclistului.

    00
    • Pai aia care stau cu casti in urechi pe trotineta si bicicleta chiar sunt surzi.

      00
    • Aia care stau cu casti pe bicla sunt mai imbecili ca aia care claxoneaza. Dar isi asuma acest lucru.

      00
    • chiar dacă nu sunt surd, stai că încep deja să apară în circulație mașinile electrice, iar astea nu fac zgomot în deplasare aproape deloc … atunci este și mai enervant claxonul ăla surpriză. Ca să nu zic că unii pun tot felul de „ringtones” la claxon…

      https://www.youtube.com/watch?v=vi7PtKVqyQM

      00
    • Este trecuta in lege interzicerea claxonatului mai aproape de 25m de biciclist.

      00
    • Nu contează ca e masina electrica, un biciclist aude zgomotul făcut de roti pe asfalt, nu motorul.

      Interpretarea generala a legii este ca la toate școlile de șoferi ii învață să claxoneze cu 25m inainte.

      00
    • Mhm, se aud rotile pe asfalt. D’aia era sa mor de 1000 de ori de la scutere sau masini electrice, ca se aud rotile :)))

      00
    • Eu vorbesc de circulat pe șosele, în oraș altele sunt pericolele, nu distanta la depășirea unui biciclist. Dacă nu auzi o mașină circulând cu 50 de km/h sau mai mult pe sosea, ai o problema de auz, sincer.

      O mașină, indiferent de metoda de propulsie, face pe asfalt zgomot cam 75 dB, iar la 80 km/h cam 82 dB. Un aspirator scoate vreo 70 dB ca termen de comparatie. Pe beton sau pavaj, zgomotul creste cu 25%. Nu sunt dobitoci aia care izolează fonic autostrăzile în zonele rezidențiale. Eu aud traficul de pe centura de la 3 km.

      Am peste 20.000 de km făcuți cu bicla, nu am fost surprins niciodată de vreun vehicul sa nu îl aud.

      00
  6. Mai nou remarc o grămadă de biciclete fără catadioptri. Alea de roti sunt foarte utile în special la țara.
    La trotinete nu am văzut niciodată asa ceva.
    Cât despre depășiri în siguranță, degeaba scrii în lege.

    00
    • Multe trotinete au o lumina in spate, rosie. Dar atata e de mica, cred ca si un led de-ala T10 ce imi pun prin masina e reflector pe langa el.

      00
    • Da, trotinetele ar trebui interzise caci nu li se pot atasa catadioptri pe roti. A, si la pedalele normale sunt catadioptri. Deci sa interzicem SPD-urile si trotinetele, din acelasi motiv.

      00
  7. Era greu de aplicat propunerea cu 1,5 metri.
    Asa ca s-a descis ca masina sa treaca cel putin cu roata de mijlocul drumului, iar asta e mai usor de observat in mod obiectiv.

    Cu alte cuvinte, daca nu ai loc sa depasesti bicicleta in siguranta, astepti sa se poata.

    00
    • Da, intre Iasi si Vaslui, unde e curba dupa curba si linie continua in mare parte, stai cu 4 kmh dupa bicicleta. Franezi de la 100 la 5, ca sa bubuie tot in spatele tau.

      Dar nu asta conteaza. Conteaza ca se vede daca ai trecut sau nu cu rotile peste linia continua. Simplu.

      00
  8. Ce frumos se depășesc bicicliștii când e drumul liber… În realitate vine trafi din față și dacă nu ai vrut să treci la 30 cm de el cu 90 pe oră așa că ai mai ridicat piciorul de pe accelerație să ajungi lângă el când e liber vine giani cu WW din 2000 să te depășească fix în dreptul biciclistului.
    Prin bula mea de șoferi asta fac ăia care se plâng că ”mi se bagă toți în față” sau ”accelerează când îi depășesc”: dacă vede că e un obstacol pe cealaltă bandă continuă să mențină viteza aiurea astfel încăt să fie prea aproape ce celălalt când va ocoli obstacolul sau vor să depășească fix când s-a terminat o limită de viteză (și e normal că lumea accelerează).

    00
    • In ce lume e normal ca lumea accelereaza? Era sa o patesc o data de la un idiot din asta care gandea tot ca tine, mergea cu 30 km la ora in curbe care se puteau lua lejer cu 50, eram in spatele lui de vreo 10 km. La prima linie discontinua mai lunga m-am aruncat sa-l depasesc si, cu pedala blana, la finalul liniei discontinue boul era in dreapta mea, n-am mai avut unde sa ma retrag, a trebuit sa ma infig in frane. Meritati sa fiti biciuiti.

      00
    • @Skyler
      1. Dacă vezi că e bou, de ce încerci să te pui cu el și să-i demonstrezi că ești mai tare? Există testul psihologic pentru permis dar se pare că e doar de formă și nu se ține cont de el (în ambele cazuri).
      2. Nu știi de ce merge mai încet… poate au pasageri cărora li se face rău de la mișcare (deși în cazul ăsta e frumos ca în linie continuă să lași pe ceilalți să treacă).
      3. Dacă trebuie să ajungi repede undeva e cazul să o iei pe autostradă. Nu ai… poate ar fi cazul să ca lumea nu se mai …. în el de vot și să lase pe alții să decidă în locul lor (poate pentru alții pensiile speciale sunt mai importante decât infrastructura). Dacă preferi să mergi la ski în ziua aia și ies unii care mută banii de la cofinanțare fonduri europene pentru infrastructură direct la primării o să stăm cu 30 la oră peste tot.

      00
    • Tu crezi ca ala avea scris pe masina „sunt bou!”? Mi-am dat seama ca e numai cand am incercat sa-l depasesc si am vazut ca nu ma lasa. Nu ma intereseaza de ce mergea el incet in curbe, treaba lui ce motiv avea, dar nu orice om care merge incet e bou, asa ca nu aveam de unde sa stiu asta in prealabil. Nici nu am incercat sa il depasesc pe linie continua, am avut rabdare in spatele lui pana am prins un moment cu vizibilitate mai buna si am zis sa profit de ocazie.
      In afara de testul psihologic pentru permis, mai exista si un examen teoretic, din codul rutier, cod care te obliga sa pastrezi viteza constanta atunci cand esti depasit (nu te mint, cauta articolul 119). Daca vezi ca unul vrea sa te depaseasca si tu accelerezi, esti psihopat.

      00
  9. pe strazile cu sens unic care nu au mai mult de o banda si au masini parcate stanga/dreapta cum il depasesti?

    00
  10. Sunt multe chestii pe care le astept:

    – amenzi date direct de pe camerele din trafic
    – amendarea biciclistilor care merg aiurea (pe trotuar, sau pe strada cand exista zona de pista amenajata)
    – amendarea trotinetistilor care merg prin zonele pietonale
    – pietonii care traverseaza aiurea

    00
  11. Eu vreau sa stiu cine-s geniile alea care au popularizat lumnile alea stroboscop pe fata la biciclete. Da coi o sa te vad mult mai bine si-o sa te evit cand imi vii din fata, pe acelasi sens, si-mi pulsezi 5000 de lumeni la 4-5000 kelvin in muie.

    00
    • Nu are ce cauta cu farul in ochii tai, pe sensul tau. Cel mult stopul te poarte deranja. Stroboscopul e facut ca sa il vezi in oglinzile laterale si sa nu tragi de volan sau sa nu deschizi portiera.

      00
    • Am vazut destui care vin in fata mea ca circula invers pe strada.

      Si cu, si fara lumini. Nici nu stiu care sunt mai idioti.

      00
    • @Cristian teoretic nu au ce cauta, practica in schimb ne omoara. Nu inteleg cum il vad mai bine in oglinzi daca are mizeria aia care clipeste in loc de o lumina continua. Ti se pare ca faza scurta / DRL la masini clipesc, ca pana la urma au fix acelasi scop.
      Sa nu mai zic ca am intalnit „profesionisti” dinastia noaptea, pe un drum virajat prin padura pe bezna totala (Cluj, Faget). Drumul e imediat la iesire din oras si popular si printre soferi si biciclisti.
      Explica-mi mie cum vezi noaptea in fata cand „farul” tau face ca stroboscopu?

      00
    • @VladM Nu vezi nimic cu farul ăla pe întuneric. Poate doar să-ți provoace o criză de epilepsie. :) În mintea mea, funcția aia de la far a fost concepută pentru situații de seară, noapte, când străzile sunt luminate, și tu ca șofer pe banda 1 nu te gândești că e posibil să te devanseze în biciclist pe dreapta. O lumină mică fixă nu îți atrage atenția, printre atâtea lumini ale orașului, dar una care clipește bezmetic te poate împiedica să tragi de volan ca să ocolești un canal, să intri la benzinărie sau pe pasagerul din dreapta să deschidă ușa brusc.

      00
    • @rdb Situația pe care o descrii tu se întâmplă foarte des și este bazată pe regula de la țară „ca să te vadă și să-l vezi”. E contrar legii și, dacă poliția și-ar face treaba, s-ar face puțină curățenie.

      00
    • @Cristian iti dau cheile de la masina, imi iau bicla, pun un kkt de stoboscop rosu din Decathlon si mergi in spate meu, la 30-50m cam… 100-150m. Pe o strada normala, 2 benzi, 7m. Apoi iti vin din fata, tot cu un rahat de stoboscop, alb de data asta. Eventual putin ridicat ca sa ma vezi mai bine in oglinzi. Mai cautam o strada care nu e foarte bine luminata ca sa vezi cat de misto e sa nu vezi nimic 5-10 secunde dupa ce trec de tine.
      Eu, daca imi pun un kkt din ala pe masina, raman fara talon si salariul pe o saptamana in doi timpi si trei miscari.
      Lumina alba continua fata, lumina rosie continua spate, catadioptri – alb fata, rosu spate, galben pe roti si pedale si cam aia e. Esti la fel de vizibil ca 08L-26R intr-o noapte senina de la 3000m. Legea zice si vesta dar deja vorbim de SF-uri.

      PS As mai avea de zis multe… dar aia e tabla se indoaie. Oasele se rup.

      00
    • in germania toate luminile de bicla aveau scoasa optiunea de stroboscop. Doar in Germania.
      Ala de spate e mai bun sa fie cu stroboscop, ca iti atrage mai tare atentia, plus ca nu e atat de puternic incat sa te orbeasca. Bine, aici intervine si omu: cat de „tare” il pui.

      Bine, sa vezi la concurs de bicle, pe noapte, prosti care isi tineau stroboscopu pornit. Ca deh, nimic mai frumos decat sa pedalezi in spatele unuia de iti da cu el in ochi.

      Pentru aia cu stroboscop fata….well, nu ii inteleg. Bine, daca ti-e teama si vrei sa fii mai vizibil, poti sa iti pui un led d-ala mic, pe stroboscop. Sunt unele pe la Decathlon. Alea sunt destul de slabe incat sa nu deranjeze dar clipocind atrag atentia.

      00
  12. Bună dimineața!

    O bună investiție și oportunitate de a atrage fonduri europene în comunitățile rurale ar fi crearea pistelor de biciclete pentru a fi protejați toți participanții la trafic.

    Nu e greu, sunt modele în țară cu duiumul, sunt folositoare tuturor, trebuie doar să te gândești, primar fiind, dincolo de lungul nasului.

    00
  13. Da, Zoso, ai dreptate, numai bicicliști ce merg în zig-zag am văzut.

    În timp ce scriai asta, încă un șofer retardat a făcut pateu un om de nu-l mai recunoaște nici mă-sa.

    00
  14. Chiar acu 2-3 zile un ins mergea pe bulevard cu bicla, noaptea, in paralel cu pista de bicle despartita cu gard viu de carosabil. Pai du-te lepra pe pista ca nu esti special.
    Ma enerveaza astia.

    00
  15. din scurt, cu claxon, lasi geamul jos si tipi „muie la saraki!”

    00
  16. Ca pieton, vreau sa sanctioneze biciclistii care merg cu bicicleta pe trotuar si tot ei sunt agresivi

    00
  17. Am mers ani întregi pe bicicletă (commuting) și am ajuns la concluzia că oricât te-ai proteja (cască, lumini, vestă) și ai respecta regulile (chiar dacă par basic, majoritatea nu respectă nici măcar statul la semafor, darămite altele), riscurile ca într-o zi să nu ajung acasă sunt prea mari versus avantajele oferite de mersul pe bicicletă.
    În acești ani am fost lovit de mașină, scuipat în timp ce mergeam 100% regulamentar (mulțumesc băieților din acel Opel 2002 cu numere de Giurgiu, sunteți niște finuți!), înjurat sau șicanat fără motiv.
    E frumoasă viața pe două roți, dar nu pe șosele din România.

    00
  18. E loc sub soare pt toata lumea. Eu nu inteleg de ce nu mai lasa carutele in oras si pe autostrada.

    00
  19. Acum câteva zile, ora 6:35, spre serviciu. Opresc să mă asigur înainte de a intra pe sosea. Abia se crapă de ziuă, ceva nori. Zăresc ceva vag, aștept, un biciclist, fara nicio luminiță, fara vestă, haine închise la culoare. Doar un ochi de pisică obosit pe apărătoarea din spate. Și o colosala durere in cot…

    00
    • Sigur era un hipster care se intorcea de la un ceiut matcha si un jointut!

      00
    • Subsemnatul, in Doiciland, venind acasa la o ora foarte tarzie, cherchelit bine cu bere nemteasca nefiltrata, pe o alee complet neluminata, am fost lovit de un negru in haine inchise la culoare, pe o bicicleta fara nici un fel de lumini. Am crezut ca m-am ciocnit de o gaura neagra, totul se invartea in jurul meu, bezna totala, senzatii maxime.
      Va plangeti degeaba, inca nu avem imigranti din tarile calde care sunt invatati sa mearga prin savana noaptea fara lumini ca sa nu-i depisteze tigrii. Atunci sa vedeti distractie.

      10
  20. Cred ca lumea uita ca problema principala in romania nu este lipsa legilor, cat lipsa oricarui politist care sa le aplice.

    De eg in Olanda acum dau 850+ amenzi pe saptamana pentru ca te joci la telefon in timp ce esti pe bicicleta. https://nltimes.nl/2021/10/08/850-fines-per-week-phone-use-cycling

    In romania, politia nu e in stare sa opreasca masini care trec pe langa ei pe rosu, sau care trec pe langa ei si-i ignora cand dirijeaza traficul.

    00
    • A fost și la noi un hei-rup din ăsta acum 2 ani, se plimbau gaborii printre mașini la stop, că nu aveai voie nici măcar să atingi smart phone-ul! I-a ținut 2 zile.

      00
    • Exact, suntem heirup-isti. Ca pe vremea lui Ponta cand trimisesera Anaf-ul la toate magazinele si e filmarea clasica cu zeci de masini care se duceau catre mare. A tinut o luna, aia a fost.

      00
  21. Unii biciclisti nu trebuie depasiti.
    Gen cei „entitled”, oricare ar fi echivalentul in romana, cred ca „rasfatati” ar fi un echivalent just.
    Ei bine, acestia trebuie trecuti prin ei, pentru ca reprezinta majoritatea de 90% berbeci care „au drepturi”, dar fara nici o obligatie.
    Nu au nici macar casca, nu se asigura, se arunca pe trecerea de PIETONI ca are _dreptul_ sa treaca, taie benzile fara semnal etc.
    Si daca pateste ceva, nu este vina lui!
    Bine, sunt eu hater si buruienos, nu trebuie terminati, ca altfel nu am avea material de scris, doar bagat spaima in ei zic.
    Si o spun atat din postura de pieton, sofer si biciclist: multi merita biciuiti in piata publica.
    Apropo, ca pieton, un singur biciclist nu mi-a dat prioritate, ever, eu fiind pe trecere, a trecut mai departe, o fi sub demnitatea lui?

    00
    • Fair point. Sa ii consideri pe ei ca fiind participanti la trafic, pana au rosu la semafor, inainte de trecerea de pietoni. Atunci nu mai sunt parte din trafic si trec pe rosu, fara sa acorde prioritate, printre masinile care au verde, fara sa semnalizeze, etc.

      00
    • NU au dreptul sa treaca pe bicicleta pe trecerea de pietoni. Pe trecerea de pietoni (teoretic, ca desi lege exista, practica ne omoara) se trece pe jos, cu bicicle/troti-neta alaturi.
      Prea putini cei care respecta asta.

      00
  22. Aștept ca polițiștii să nu mai fie leneși și să facă o acțiune de pândit bicicliști care nu acordă prioritate de trecere, care se bagă pe roșu, care nu semnalizează și să-i ardă cu amezi. Eventual chemat 2-3 televiziuni și filmată treaba, după care dat la știri: „bicicliștilor, aveți și obligații, nu doar drepturi, bicicleta e vehicul, trebuie se respecte toate regulile prevăzute de codul rutier”.
    Prezentat la știrile de seară de pe posturile mari și postat și pe facebook.

    Mesaj pentru bicicliști: sunt biciclist, nu dați cu downvote.

    00
    • Te rog mult spune-mi ca glumesti!

      00
    • Greu de crezut. Biciclistii, ca si motocicliștii, încalcă des codul rutier, bazându-se pe agilitatea lor (in cazul motocicliștilor) si pe capacitatea de a se transforma brusc in pietoni folosind trotuarul sau zebra. Ambele categorii îi scot din sărite pe automobiliști.

      00
    • Eu am luat amenda că am trecut pe roșu cu bicla. Deci se aplica legea.

      Cine întreabă de ce, pentru că e greu să frânezi și să demarezi, trebuie sa faci efort mai mare decât dacă mergi constant. Iar roșu la pietoni poate fi ignorat (treci printre ei, nu se întâmplă accidente), de asemenea roșu la făcut dreapta sau intersecții in T, nu încurci cu nimic

      00
    • @Flat:
      Esti idiot si esti exemplul ideal de entitled mentionat de mine anterior: nu doar ca existi, dar si semnalizezi clar asta.
      Pe modelul deja consacrat: „prostul pana nu-i fudul, parca nu e prost destul!”…

      Deci asa, e greu sa demarezi si culoarea rosie a semaforulu, de orice fel, este doar pentru prosti – nu conteaza unde pozitionat semaforul si pentru cine este, poate fi ignorat, mai da-ne exemple pentru incalcarea legii, te rog.

      00
  23. Pentru că țin la frig și la tăvăleală folosesc în 80% din cazuri haine reflectorizante de șantier pe bicicletă -> șoferul mioritic tot un babuin rumegător spărgător de semințe e.

    00
    • Plus că probabil am cele mai puternice lumini de bicicletă din Brașov, două lanterne de vreo 600 lei bucate date pe blitz-uri ca să fiu vizibil și ziua. Ce face gunoiul care merge cu roata pe pista de bicicletă? Se face că nu mă vede, îi e ciudă că-l depășesc. Civilizație, băgățiaipula!

      00
  24. inca mai am sanje de biciclist pe bara fata. si pene de trotinetist. de la cat de corect circula biciclistii si trotinetistii

    00
  25. Teoria e una, practica e alta…. Sau degeaba de dau enspemii de legi și reglementari, dacă Politia rutiera face doar însoțire de coloane oficiale și acțiuni cu presa, plus panda cu radarul

    00
  26. In orice caz, nu cu claxonul. Pentru ca asta poate sa-l sperie pe biciclist.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.