Bine ar fi dacă obligația de a merge pe prima bandă când n-ai treabă pe a doua ar fi corelată și cu o amendă pentru nerespectare.
La noi în cod, ultima oară când am citit eu, exista obligația dar poliția n-are ce să-ți facă dacă te dai cu barca singur-singurel pe banda a doua, că e mai kewl așa.
Sa fi fost in romana poate ca ar fi ajuns aceste sfaturi si la soferii nostri, dar asa, va fi in continuare un haos pe drumuri.
Sfaturile sunt foarte utile, mai ales daca esti la inceput de cale :))
Circulatia pe banda din dreapta: Principala problema e ca banda din dreapta, de cele mai multe ori, e plina de gropi (cratere, santuri transversale) sau masini pur si simplu parcate/oprite in drum, taxiuri, autobuze care nici ele nu au loc pe prima banda.
In special in localitati, acolo unde exista doar doua fire pe sens, nu exista banda de acostament. Banda de acostament este similara cu banda de decelerare sau de accelerare de pe autostrazi („Merge Lane”), diferenta e ca pe banda de acostament pot sa stationez, sa am statie de autobuz, stationare ambulanta, politie, parcare permanenta sau limitata.
Adica: daca vreau sa parchez, nu parchez pe prima banda. Daca vreau sa iau un taxi sau un autobuz, acestea nu vor opri aiurea in prima banda.
Din cauza lipsei locurilor de parcare, viziune, bani si nehotarare in ceea ce priveste proiectarea strazilor cu sensuri unice, avem foarte multe artere de circulatie cu un singur fir pe sens circulabil. Chiar daca strada are trei fire pe sens – rezulta ca banda unu va fi plina de gropi, masini si camioane parcate pe tronsoane continue sau intrerupte, banda doi va fi ocupata din loc in loc de masini care stationeaza (neavand loc din cauza celor parcati pe banda intai). Deci ramane banda trei, singura si unica banda cat de cat circulabila.
In special in Bucuresti este un Haos total: benzi auto care dispar brusc, lipsa presemnalizarii din timp a semafoarelor cu benzi de virat stanga (te trezesti ca esti aiurea incadrat), lucrari in carosabil prost semnalizate (brusc te trezesti cu santierul in fata masinii).
In Bucuresti sunt necesare lucrari ample in reconfigurarea arterelor de circulatie, in special cele de iesire spre alte localitati, centura si autostrazi.
O reconfigurare completa nu inseamna sa schimb covorul asfaltic, inseamna de exemplu: sa mut tot pachetul liniilor de tramvai pe una din laturi si sa transform strada din dublu sens cu doua fire pe sens, in strada cu sens unic cu doua fire + banda de acostament stanga dreapta si tramvai pe una din laturi. La o reconfigurare descrisa mai sus, am nevoie de o alternativa – o alta artera cu sens unic pe care sa o pot folosi la intoarcere.
Ca exemplu de maxim haos si primitivism in gandire de sistematizare: circulati va rog pe Calea Rahovei si in continuar pe Calea Alexandriei, incercand sa iesiti din oras spre centura. Aici avem: Pachet masiv de tramvai pe mijloc, stanga dreapta doua fire de circulatie, din care unul este ocupat cu masini permanent parcate, este imposibil sa stationezi, salvarea nu are unde stationa. Aici avem cel mai bun exemplu de delasare si lipsa de implicare a edililor in sistematizare.
00
NOU
#8
stefan
n am nimic de zis despre clip..n am o parere, asa ca ma abtin
offtopic: apropo de clipu cu_copilu ala,calcat de 2 masini, in China/Japonia/Narnia plm
Daca ar fi si instructorii de legislatie de la scolile de soferi asa ar fi perfect! Dupa aia se mira ca de ce nu le merg elevii la ore!
00
NOU
#10
alexV
nu-i prea amuzant. o fi ceva de nisa.
00
NOU
#11
Highlander
@VictorX daca pui tramvaiul langa trotuar, expui pietonii la risc, si idiotii care intra si ies din drumul lateral adesea fata vizibilitate. Tramvaiul calca nu fute. Daca are ceva viteza iti taie masina in doua.
Pe Rahova nu e parcare, sunt suedeji, si pana nu se reinfinteaza lagarele, o sa parcheze unde vrea ei ca ei e smecheri, intelegi? Salvarea, nu trebuie sa parcheze. suedejii oricum nu au asigurare!
Omul stie ce zice.
Bine ar fi dacă obligația de a merge pe prima bandă când n-ai treabă pe a doua ar fi corelată și cu o amendă pentru nerespectare.
La noi în cod, ultima oară când am citit eu, exista obligația dar poliția n-are ce să-ți facă dacă te dai cu barca singur-singurel pe banda a doua, că e mai kewl așa.
Tare faza cu „get off the road”…cunosc atat de multi soferi care ar trebui sa faca asta…
Sa fi fost in romana poate ca ar fi ajuns aceste sfaturi si la soferii nostri, dar asa, va fi in continuare un haos pe drumuri.
Sfaturile sunt foarte utile, mai ales daca esti la inceput de cale :))
Alte legi, alta mentalitate .
„Să fi fost în română” – învaţă engleza, căci de la ai noştri nu prea ai ce învăţa în ale şoferitului !!! )))))
Circulatia pe banda din dreapta: Principala problema e ca banda din dreapta, de cele mai multe ori, e plina de gropi (cratere, santuri transversale) sau masini pur si simplu parcate/oprite in drum, taxiuri, autobuze care nici ele nu au loc pe prima banda.
In special in localitati, acolo unde exista doar doua fire pe sens, nu exista banda de acostament. Banda de acostament este similara cu banda de decelerare sau de accelerare de pe autostrazi („Merge Lane”), diferenta e ca pe banda de acostament pot sa stationez, sa am statie de autobuz, stationare ambulanta, politie, parcare permanenta sau limitata.
Adica: daca vreau sa parchez, nu parchez pe prima banda. Daca vreau sa iau un taxi sau un autobuz, acestea nu vor opri aiurea in prima banda.
Din cauza lipsei locurilor de parcare, viziune, bani si nehotarare in ceea ce priveste proiectarea strazilor cu sensuri unice, avem foarte multe artere de circulatie cu un singur fir pe sens circulabil. Chiar daca strada are trei fire pe sens – rezulta ca banda unu va fi plina de gropi, masini si camioane parcate pe tronsoane continue sau intrerupte, banda doi va fi ocupata din loc in loc de masini care stationeaza (neavand loc din cauza celor parcati pe banda intai). Deci ramane banda trei, singura si unica banda cat de cat circulabila.
In special in Bucuresti este un Haos total: benzi auto care dispar brusc, lipsa presemnalizarii din timp a semafoarelor cu benzi de virat stanga (te trezesti ca esti aiurea incadrat), lucrari in carosabil prost semnalizate (brusc te trezesti cu santierul in fata masinii).
In Bucuresti sunt necesare lucrari ample in reconfigurarea arterelor de circulatie, in special cele de iesire spre alte localitati, centura si autostrazi.
O reconfigurare completa nu inseamna sa schimb covorul asfaltic, inseamna de exemplu: sa mut tot pachetul liniilor de tramvai pe una din laturi si sa transform strada din dublu sens cu doua fire pe sens, in strada cu sens unic cu doua fire + banda de acostament stanga dreapta si tramvai pe una din laturi. La o reconfigurare descrisa mai sus, am nevoie de o alternativa – o alta artera cu sens unic pe care sa o pot folosi la intoarcere.
Ca exemplu de maxim haos si primitivism in gandire de sistematizare: circulati va rog pe Calea Rahovei si in continuar pe Calea Alexandriei, incercand sa iesiti din oras spre centura. Aici avem: Pachet masiv de tramvai pe mijloc, stanga dreapta doua fire de circulatie, din care unul este ocupat cu masini permanent parcate, este imposibil sa stationezi, salvarea nu are unde stationa. Aici avem cel mai bun exemplu de delasare si lipsa de implicare a edililor in sistematizare.
n am nimic de zis despre clip..n am o parere, asa ca ma abtin
offtopic: apropo de clipu cu_copilu ala,calcat de 2 masini, in China/Japonia/Narnia plm
http://www.220.ro/accident/S-A-Aruncat-De-Pe-Pod/USF4WDRBrS/
Daca ar fi si instructorii de legislatie de la scolile de soferi asa ar fi perfect! Dupa aia se mira ca de ce nu le merg elevii la ore!
nu-i prea amuzant. o fi ceva de nisa.
@VictorX daca pui tramvaiul langa trotuar, expui pietonii la risc, si idiotii care intra si ies din drumul lateral adesea fata vizibilitate. Tramvaiul calca nu fute. Daca are ceva viteza iti taie masina in doua.
Pe Rahova nu e parcare, sunt suedeji, si pana nu se reinfinteaza lagarele, o sa parcheze unde vrea ei ca ei e smecheri, intelegi? Salvarea, nu trebuie sa parcheze. suedejii oricum nu au asigurare!
Diferit fata de la noi