Cum a murit presa: a uitat care e informaţia

Haideţi să vedem un exemplu de cum presa a murit pe limba ei. Periodic, pe zoso.ro ajung oameni care caută "copii răpiţi organe" şi ajung la articolul ăsta. Aveţi mai jos o statistică pentru cuvintele astea de căutare:

copii-rapiti

Eh, pentru acea căutare, google întoarce 64.000 rezultate, majoritatea fără a fi ceva concret, doar o legendă urbană. Pentru "adina barbu", o anonimă care s-a dezbrăcat pe unde a apucat şi nimeni nu ştie cu ce se ocupă, google întoarce 650.000 rezultate. 

Asta înseamnă, în traducere, că presa a abordat o strategie păguboasă pe termen lung: "ştim că vreţi ştiri relevante pentru voi, dar iată nişte tîţe; ştim că sunt nasoale, dar sunt goale şi vi le vom arăta până când veţi uita de problemele care vă preocupă". După care au realizat că strategia e pierzătoare pe termen lung.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

  1. Când a realizat presa că nu e bună strategia?!

    00
  2. NOU
    #2

    Cand a fost strategia cu tatele paguboasa? Ziarele „tatoase” sunt pe primul loc in tara.

    Primele ziare care au murit au fost fix alea cu infomatie serioasa, cu „probleme care ne preocupa”.

    Si comparatia pe care o faci, search-uind pe google e un pic fortata (de-a binelea!). Nu prea vad ceea ce afirmi tu ca argument. De exemplu, „criza din irak” are 1.540.000 de rezultate, iar „adina barbu” are 891.000 de rezultate.

    Sa fie oare criza din Irak mai importanta decat Adina Barbu?

    M-as indoi, dar uite ca asa zice google.

    00
  3. Dar chiar că sunt nasoale ţâţele domnişoarei Barbu.

    00
  4. Da si nu. Pana la aparitia Pro(s)TV in 1995 aveam numai „televiziune serioasa” si in general „ziare serioase”, fituicile gen „infractoarea” fiind mai mult niste curiozitati. Dupa aproape 20 de ani avem doar Pro(s)TV si „altii” iar la ziare avem „.ibertatea” (&friends) si „altii”. Cum a fost posibil? Eu zic ca asta a cerut „boborul” si asta i s-a dat; uneori i s-a dat chiar mai mult, preventiv, rezultatele fiind incurajatoare. Serios, mass-media dintr-o tara (presupunand ca e libera si e ghidata doar de factorul economic) e cea mai buna oglinda a gradului de educatie din societate!

    00
  5. Sa-i vezi pe „parinti” cum isi pun pe bloguri sau pe facebook poze cu odraslele lor..si dupa aia te mai miri de ce se rapesc copii…

    00
  6. oare cand se vor stinge si televiziunile?

    00
  7. Sa inteleg ca fetele din articolele tale sunt un test de marketing?:)

    00
  8. pedobear approves

  9. 95% dintre cititorii acestui articol au cautat ulterior „adina barbu” pe google.

    Legat de ce zice antecomentatorul meu „dan” – pe la inceputul lui ’90 citeai in maxim 2 ziare stiri de genu asta. Nu stiu daca va mai aduceti aminte acele tabloide pline de articole (da’ pline ochi – erau ceva gen 20 de articole pe pagina). Acum, dupa mai bine de 20 de ani, roata s-a intors la 180 de grade – abia daca citim chestii concrete in vreo doua-trei ziare, in rest numai circ.

    00
  10. @escu: da, pentru că părintele este de vină că cineva se uită la un copil de 8 ani și zice: „moah, ce bunăciune!”…

    00
  11. „o anonimă care s-a dezbrăcat pe unde a apucat şi nimeni nu ştie cu ce se ocupă”

    Dar celelalalte (gina pistol, etc) cu ce se ocupa? Or fi cercetatoare in fizica nucleara 8 ore pe zi, dar mai apar la televizor in timpul liber?:D

    00
  12. s-a promovat analfabetismul, ştirea scurtă şi rapidă, ţîţa, proasta, în loc să se promoveze tabietul cititului ziarului, la cafea, dimineaţa. cei care pot citi ziare, în loc să o facă dimineaţa, la micul dejun, împreună cu familia, o fac la birou, pe net. moartea presei are legătură şi cu programul prelungit „osteneala” de la birou, de care vorbeai recent – cititul unei pagini web pe fugă, cu un ppt deschis alături. astfel, cititul ziarului, în loc să devină o plăcere, o nevoie de informaţie, de opinie, dezbatere, idei, a devenit un furt. nu de informaţie sau opinie, ci de timp. timpul angajatorului.

    00
  13. Se orientează și ei către ceea ce prinde mai bine. Te uiți cu mai mare plăcere le pițiponci decât la orice alt tip de știri. Pe principiul ăsta funcționează presa.

    00
  14. nu te pricepi la new media. titlul potrivit ar fi: „Cum a murit presa. Vezi aici de ce”.

    00
  15. Mondenul si cancanul vand. Nu numai la noi. Subiectele serioase nu intereseaza marea masa.

    00
  16. cand a fost presa din romania vie?

    00
  17. si ca o completare pentru ce a zis @julius, trebuia sa pui si „FOTO!” in titlu.

    00
  18. @teniescu- nu foto, bre, VIDEO. :D

    00
  19. Faza tare este, ca la tine pe blog se regasesc destule articole cu „fetite”. Un turbo de cautari cu ajutorul articolelor sexy ;)

    00
  20. Mie mi se pare interesant cum unii advertiseri de branduri serioase (așa, în romgleză :D) cumpără spațiu publicitar în tabloidele numite ”ziare”

    00
  21. +1 vaneaza traficul si pe moment vine, dar mai apoi…

    00
  22. @andreic, problema apare când vrei să faci bani din ziarele astea. ce reclamă poţi băga acolo?

    @Anonimu’, am mai explicat de ce există pozele alea.

  23. Si acum sa apara SEO-istii, domeniul copiirapiti.ro e liber cred, poate iese ceva baieti!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube