Actrița Oana Pellea se plânge că n-a mai fost plătită de câteva luni, probabil de când artiștii au ridicat glasul împotriva PSD. Se întâmplă.
Eu am o nedumerire mai practică. Cam cât ar trebui să susțină statul cultura? Complet? Total? Fără nici o pretenție?
Pentru că mi se pare aberantă situația în care statul plătește tot și unii artiști tot pretind că mor de foame. Statul dă clădirea, plătește curentul, lasă oamenii să producă artă, iar, la final, arta produsă nu acoperă nici măcar salariile oamenilor care prestează. Undeva e o problemă. Nu-mi dau seama, nu e treaba mea să o identific, dar daca produci ceva și nu poți vinde acel ceva pe bani, poate ar trebui să schimbi ceva sau poate ar trebui să te lași. Ceva undeva e greșit.
Nu săriți repede că cultura înseamnă azi Dorian Popa și trap, lumea caută și un teatru, o operă, o manea, dar, la Opera Brașov, de pildă, sunt aceleași spectacole la fiecare doi ani. Normal că nu te mai duci și a treia oară.
„Arta nu are valore”-Nicolae Gutza.
Sunt niste nesimțiți, vezi cântăreții de populare care pleacă din concert ( lese), actorii se cearta cu publicul, etc. Multe spectacole se amână, se schimbă piesa, la odeon de exemplu se iese pe o usa de 70 cm , 300 de persoane, deși sunt usi duble nu deschide decât una. Cam ăștia sunt artiștii,
Organizarea, nu artistii, ca nu iti deschid actorii usile.
Sigur artistii au decis cate usi sa se deschida…
Yeap, orice manager adus de Firea e zob, vezi cazul prezentat ieri de Vali cu spitalul Filantropia. Fix unde vrea sa se duca nevasta-mea sa nasca.
Acum e in dodii puternic de cand i-am povestit ce se petrece acolo, si eu sunt un pic asa 50/50.
Si cred ca si managerii din teatre tot de Firea sunt pusi, nu?
E de ajuns să pornești discuția despre management, despre modul în care sunt numiți directorii instituțiilor de cultură, despre cine, ce și cum face p-acolo, și afli de ce statul bagă bani în ceva ce nu e rentabil.
Publicul vrea cultură și ar vrea să dea bani pe un teatru, operă, musical sau alte chestii similare. Dar pe lângă problemele ridicate de Vali eu mai am una: spectacolele sunt cam rupte de realitate. Știu, Caragiale e actual și azi, dar înveți Caragiale din clasa a 2a până în a 12a. Vreau să văd Caragiale și la teatru? Nope!
Vreau să văd ceva ce nu a fost scris la început de secol XX. Ori mare parte din ce se vede pe la teatru se joacă de aproape 100 de ani sub diverse forme.
Livada cu cirești de Cehov, Take, Ianche și Cadîr, ok, bune ca actori, dar se simte că sunt scrise acum jde ani.
Am fost în schimb să văd musicalul Hamilton în Londra. Istorie americană de la 1770 pe ritm de rap. A ars un pic la buzunar, dar nu regret nici o secundă, a fost cea mai mișto chestie văzută într-un teatru din viața mea.
Vrei tineri în teatre? Poate ar trebui să joci chestii scrise în ultimul deceniu, nu acum un secol?
http://www.teatruldenord.ro/g/spectacol/731/PRINȚESA-DE-CARTIER
http://www.teatruldenord.ro/g/spectacol/647/Rețeta-perfecțiunii-în-foarte-mulți-pași-care-nu-duc-nicăieri
http://www.teatruldenord.ro/g/spectacol/724/JANNA
http://www.teatruldenord.ro/g/spectacol/718/GOD-IS-A-DJ
Teatrul modern e atat de abstract ca iti trebe doctorat in arta ca lui Plesu ca sa il intelegi. Sa bage niste piese mai usurele, sa le inteleaga lumea.
The Book of Mormon (musical)
@Gollum – ia uite ma, satmareni :). Ciocolom
Poate Caragiale in ritm de rap? „O noapte furtunoasa” are potential, zic eu.
Mai nou, teatrul se tine si la mall. Si nu e ieftin, e de la 50 de lei in sus, un bilet. Si mereu sunt salile pline la Mall Baneasa.
Am fost si la teatrul national si da, am vazut o piesa cu sala plina. Am fost sa vad o piesa mega ridicata in slavi, adica „Dineu cu prosti”. Apai ma scuzi, dar in afara de cateva momente, in rest, nu mi s-a parut nimic amuzant. Erau unele care radeau cu lacrimi si nu pricepeam de ce, erau niste glume rasuflate. In rest, nu prea radea lumea.
Mai amuzante mi s-au parut alte piese gen „Prenumele” sau „Cum sa distrugi o piesa”.
Una peste alta, cultura e in schimbare. Majoritatea pieselor de teatru sunt greoaie si fara sens. Lumea vrea la teatru, dar vrea sa inteleaga ceva din piesa, sa se distreze.
Daca nu te adaptezi la industria de entertainment actuala, ai sa mori de foame, ca artist. Sau, ramai pe baricade, pentru 2-3 nostalgici si traiesc din ce cumpara aia.
Si nu trebuie sa fii ca Dorian Popa, ca sa atragi public.
Ci sa vinzi o poveste din care intelege pulimea de rand, ceva. Si sa vinzi ceva contemporan. Povesti din zilele noastre, satira la adresa societatii de azi (de-aia stand up-ul are succes). Tineretul nu mai intelege glumele vechi, pentru ca sunt fumate.
Credeam ca sunt singurul caruia Dineu cu prosti i s-a parut un fail total :))
Eu merg la:
– Teatrul de comedie unde am vazut: Revizorul(de vreo 2 ori cu banica si 2 cu malaele), fierarii, Suflete moarte, Bani din cer(cu bendeac) si altele care au fost foarte bune si au meritat pe deplin banii dati
– Teatrul Elisabeta unde am vazut si recomand: Las’ ca stim noi (#razicaprostu), Boeing Boeing
– Pe la teatrul evreiesc un m-am chinuit sa nu adorm (ca sforai tare) cu toate ca era piesa cu Maia M.
Nu merg la spectacole cu pretentii (a se citi actori ca oana pelea) pentru ca sigur voi fi dezamagit grav.
Chestie de gusturi, eu cand ma duc la o comedie ma duc doar ca sa ma amuz si relaxez, renunt la orice pretentii de subtilitati intelectuale. Fiecare cu ale lui si totusi e ciudatel sa desconsideri Dineu cu prosti si sa recomanzi Boeing Boeing (?!?)
Altfel, peste tot in lume arta beneficiaza de subsidii (de stat sau private) pentru ca daca s-ar merge doar pe banii publicului si maximizare de profit probabil am ajunge sa ne uitam doar la Boeing Boeing si Bendeac prestand intr-un cort sau incinta de tabla – ieftin de construit si de intretinut. Daca vrei sa supravietuiasca si un gen mai complex de arta, piese tragice sau mai greu de inteles de catre publicul larg, trebuie sa cotizezi. Nu tot ce se intampla in societate are un fundament strict economic.
Am văzut filmul „Dineu cu proști”.
Celebru, cică, francez, scor bun.
Plicticos.
Nu e ciudat de loc. Pur simplu nu mi-a plăcut cum a fost pusă în scenă piesa(am văzut și filmul). Pe Mălăele l-am văzut în multe piese însă în dineu a jucat slab rău(poate o pasă proasta)
Boeing Boeing m-a relaxat, nu e capodopera dar merge după munca. Am fost și la piese mai „grele”…am dat exemple de comedie pentru că astea sunt mai frecventate… Și apropo..Bendeac la teatru e parca alt bendeac
Eu inca visez cu ochii umezi la un Metal Opera. Cam greu de gasit asa ceva la noi. Ba chiar imposibil. M-as duce tarandu-ma si as plati oricat :)))))
Ceva de genul https://www.youtube.com/watch?v=dc3XcTcTjaw
ia sa o intrebati si pe celebra artista maia morgerstern, prietena de suflet a doamnei firea, dansa are probleme cu salariu? la cat a aplaudat-o pe duamna, m-as mira.
conteaza cum te pozitionezi fata de incompetentii care conduc politic institutiile de cultura ca sa-ti iei salariu.
Managerii de teatre se numesc politic prin ministerul culturii si/sau primarie. Ai fost coios anti PSD acum PSD iti rasplateste munca. Sa ne aducem aminte de protestele actorilor.
P.S. nu are treaba cu rentabilitatea showului, asa iti arata PSD cine e jupanul
PSD a dublat salariile actorilor si personalului din teatre. Asa ca sa ne se mai planga… Repertoriul prost si lipsa de viziune tin de directorul teatrului. El alege si piesele care devin spectacole, si regizorii care le pun in scena. In general functioneaz pe reciprocitati: eu montez la tine si imi dai bani, tu montezi la mine si iti intorc banii… Romaneste.
Păi sa luam ce zice presa.
Sef la Teatrul Național București a fost Ion Caramitru. Renovarile pt teatru ar fi trebuit să coste 25 milioane euro, dar au costat 60 milioane euro.
Familia Caramitru s-a ales cu case in Elvetia, bani de studii pt băiat si alti mulți bani în conturi. N-a facut pușcărie Caramitru ca a furat.
După ce Andrei Caramitru a facut școlile pe afară din banii furați de tatăl lui, acum e mare anticorupt.
Cati artiști, de la cei cat de cat cunoscuți până la cei mai cunoscuți, isi plătesc toate taxele (de ex ce încasează unii pe la nunti) si nu au contracte deloc cu statul? Câțiva poate sau niciunul. Dar o grămadă sunt împotriva corupției vizibili.
Le-a dat PSDragnea salarii mărite, le-a mărit parca si pensiile (bineinteles din banii tuturor romanilor), ce naiba le mai trebuie?
Ei intr-o piata libera sunt in stare de ceva?
Stii tu? Ti-a zis cineva nu? Sau ai si dovezi? Pai fa plangere la DNA – nu te lamenta pe net…
Nu de alta da’ putem si noi sa spunem n-spe chestii despre Vasile ca doar suntem pe net si orice e posibil…
Habar n-am daca asa s-a intamplat cu renovarile la TNB – dar eu cel putin am inceput sa am alergie la afirmatii din astea facute de catre x si y doar asa, pentru ca pot…
@gereus, deci si Valentin-Ștefan Dragnea este curat ca lacrima? Coruptie fara corupti ca pe vremea lui Iliescu.
pentru fană dragnea a furat tăticul, care este corupt condamnat definitiv. bine, pentru măruntișuri, dar vine dosarul teldrum pe turnantă!
„Le-a dat PSDragnea salarii mărite”. Da, le-a dat salarii marite din banii mei, ca doar nu a scos Dragnea bani cu sacul din fermele lui de porci.
Oricum, asta e cea mai mare porcarie auzita: „esti bugetar, taci dracu din gura, nu comenta impotriva alora de la putere, ca ei iti dau banii” Nu, nene, chiar daca unii nu cred, un bugetar muncesti pe banii aia, nu ii primesti pomana.
P.S. Nu sunt bugetar, asta ca sa fie clar.
Un teatru care s-ar sustine doar din bilete ar avea preturi la bilete neaccesibile sau spectacole foarte simple.
Exista teatre private in Bucuresti care functioneaza bine. Si cred ca si in alte parti.
Teatrele din Bucuresti si din tara sunt pline, iar piesele/montarile sunt extrem de diverse.
Banii pe bilete sunt doar o mica parte din buget. Primaria da teatrelor banii pentru cheltuieli (productie, salarii, intretinere, etc). Bineinteles ca banii din bilete sunt in conturile / casieria teatrelor si teoretic ar putea fi folositi pentru platit colaboratorii. DAR e o lege stupida… pana bugetul nu e aprobat teatrul nu are voie sa faca plati, chiar daca are banii.
Deci nu se pune problema ca banii pentru Oana Pellea nu exista, sau nu au fost „scosi” din spectacolele in care a jucat… Doar nu au voie sa ii dea.
Multi ar vrea sa conduca un ferrari, dar sa dea pe el cat pe un logan, nu? Eventual sa plateasca statul diferenta :))
Atunci poate ar trebui sa actorii sa aleaga sa joace numai in teatre private si sa nu se mai milogeasca pe la Primarie, Guvern, Presedintie, etc.
Dar ceva imi spune ca tot mai simplu este sa primesti bani de la stat (chiar si atunci cand muncesti pentru ei).
@Andrei G
Nu or sa vrea sa joace in teatre private, pentru ca acolo nu esti tratat si lins in curulet, ca somitatea lu’ peste, nu ti se adreseaza nimeni cu „maestre” sau „mare doamna a teatrului romanesc”, ci esti doar un angajat care presteaza pentru public. Atragi public? Ramai acolo. Esti praf si scad vanzarile? Zbori ca o masea stricata. E nasol la privat:)))
Logic ca e mai usor sa fii platit de stat. Adica, nu tot ne plangem noi de bugetarii, angajati pe nepotisme, ca plimba hartii si muncesc, doar ca sa ia salariu si 90% n-ar putea munci in veci la privat? Fix aceeasi situatie e si aici.
Pe acolo e si parerea mea, sustii cultura sau sportul cu infrastructura sau anumite inlesniri fiscale insa pana la a fi cel care baga 100% bani in asta mi se pare o greseala.
Sunt de notorietate unele cazuri de echipe de fotbal/handbal/whateva’ ce traiesc aproape integral pe bani publici.
Dar la cultura e mai greu in Ro, sunt realist ca nu prea sunt multi sa dea 1-200 lei un bilet la ceva cultural…
Destabilizarea asta a culturii a fost un scop meschin al PSD-ului… plus multa incompetenta la nivel local in localitatiile mici. In primul rand gratuitatea la spectacole de orice fel este o prostie din toate punctele de vedere. S-au invatat oamenii ca li se cuvin chestii si atunci din zel multi primari fie subventioneaza, fie ofera gratuit teatru, concerte si alte chestii… piata s-a pliat pe acest aspect si acum au aparut fel si fel de firme care ofera exact ce se cere. Bine-nteles sunt in stransa legatura cu partidele politice, au contracte beton cu primariile pentru care ofera servicii gratuit in schimbul chestiilor marunte pe fata, dar in spate e cu totul alta povestea. PS: Artistii se plang pentru ca nu se pliaza pe acesta situatie si e greu sa oferi ceva pe bani cand toti ofera gratis sau pe bani foarte putini… totusi teatrele din orasele mari sunt neincapatoare, tare mi-ar fi mirarea ca banii din bilete sa fie luati de stat si dupa tot statul sa zica ca nu are bani pentru artisti.
Dar nu a prestat pe bani la reclama aia pentru Kafune?
Privatizarea teatrelor… statul doar sa ia banii de chirie(unde e cazul). Restul de angajati, decouri, artisti, reclame sa le plateasca privatul ce sustine teatrul. Toate veniturile acelui teatru sa ii revina privatului(apoi plata artistilor samd). Momentan este o struto-camila beata. A acum veti spune ca nu vor plati fi platiti artistii? Pai atunci sa isi faca o asociatie si sa inchirieze ei… si cum zice vali, de ce m-as duce la teatru sa il vad pe caragiale? As vrea sa vad suge-o ramona la teatru(filmul nu m-a atras, am trecut de pubertate)
sunt destul de consistente preturile biletelor de teatru, minim 30 lei (preț normal, nu pensionari, studenți) pentru un spectacol cunoscut in București și rezervări cu minim 2 săptămâni înainte. Ceva bani se fac din bilete dar ce s-o face cu ei apoi nu știu, cert e ca majoritatea teatrelor arata la fel ca acum 20 ani. Investii minime, poate la exterior, fațadă și ceva pe la interior dar slab oricum.
sala plina… https://www.youtube.com/watch?v=e6raVzrbqrM
La mine in oras se pare ca teatrul a pus la punct chestia asta. Nu prea gasesti bilete la nici un spectacol pentru ca biletele se vand in cateva ore. Aproape mereu e full house.
Au pus la punct vanzarea biletelor online prin biletmaster, au facut reclama in oras, au facut marketing, au actori, directori buni au spectacole bune.
Si merge treaba, trebuie numai depus un pic de efort.
Hamburg ?
Targu Mures
Implicarea statului in viata culturala se face prin Ministerul Culturii (sau ce nume are el acum). Organizeaza direct sau sprijina diverse manifestari.
Faptul ca devine politic, duce la situatii de genul de mai sus.
@geretus
Tu crezi in Mos Crăciun?
Dragnea e la răcoare, Tudorel e la Iași.
Justiția independenta a dat ieri o decizie irevocabilă prin care Primăria București trebuie sa-i dea 115 milioane euro lui Costică Costanda.
Justitia asta independenta nu ia banii de la hoti, ci da bani la hoti.
Sa plateasca si Oana Pellea taxe ca sa se plateasca drepturile litigioase pt Costanda. Nu sunt bani si pt ea, sa astepte, justitia a dat hotărârea, oamenii sa plateasca.
Arta a avut mereu un sponsor în spate, un despot ceva, că dacă te iei după plime cred că îți dai seama singur unde se poate ajunge. Recent se vb de profit dar dacă de exemplu toate filmele ar trebui să fie profitabile, fără sprijin de la stat, atunci vom avea săptămânal ba un avengers, ba un justice, ba o manea precum got.
Să dea statul în funcție de biletele vandute.
Un bilet e 20lei iar ca să fie profitabil spectacolul ar costa 200, diferența să fie suportate de stat.
O să fie cam greu ca primarii să nu mai dea bani la concerte cu holograf și cu lautarul antisistem Chirilă ca să cheme Naționalul în turneu
Da, da, este perfect sa avem filme de „calitate” pe care nu le urmareste nimeni.
Creste nivelul de cultura al unui popor ?
Cultura trebuie sustinuta din banii publici, altfel moare. Plebea are nevoi de baza, cultura e mai la coada pe lista.
Am citit „Oana Pellea” si am venit doar sa trag apa, atat.
N-am citit ce scrie, pentru ca mi-e rusine de rusinea ei. Pe englezeasca bautorului de Starbucks, „e cringe”, ba, femeia asta. ORICE ar spune, e „cringe”.
Nu intelegi tu arta, cu cat esti mai neinteles si mai „cringe” cu atat „valoarea artistica” creste. Iti trebuie master in arta sa intelegi, de aia nu se duc la privat pentru ca nu atrag spectatori, asa la stat: ziua trece leafa se aduna pe caiet (odata si odata tot v-a fi platita) Multe din somitatile astea sunt blocate undeva in anii ’80
Sunt interviuri (serioase) cu Amza, pe vremea când avea vârsta cât fiica lui azi.
Așchia a sărit departe de trunchi.
–
Amza Pellea, e în top 10 al meu „Cei mai buni actori din România”.
Amza m-a făcut să plâng, să râd, să-l iubesc, să-l urăsc.
Amza era rege și cerșetor, fără să îți aduci aminte de el altfel.
Amza era ACTOR.
Râdeai la nea Marin, uitând că a fost „Mihai Viteazul”.
Bineînțeles, nu trebuie să comparăm. Necazul Oanei Pellea e ca a stat în umbra tatălui ei?
Sau ăsta e norocul ei?
Dacă pe Oana nu o chema Pellea, ce meserie avea azi? Câți o băgau în seamă, azi?
Oana Pellea e un actor, înainte de a fi „fiica lui tata”? Aceasta e întrebarea.
Offtopic, ies cu nevasta la teatru pe vremea cand nu era nevasta. Si ii zic unui tov, bro hai ia femeia si hai la teatru.
-Gata frate cum sa nu, cand?
-Sambata la 8, taca paca comedie ceva light sa inteleaga toata lumea.
-Gata, cat e biletul?
-30 de lei, ieftin.
-Bai Ioane ba esti nebun, cum sa dau 30 de lei la teatru. Credeam ca e vreo 10 lei, pai de banii astia mai bine ma duc si mananc o shaorma.
:))) N-am mai deschis niciodata subiectul, ma duc singur cu femeia mea si aia e.
cultura trebuie sa fie prioritate nationala
deci da sustinuta total din bani publici
TVR cultural era un exemplu
arta nu vinde maselor. masele se inghesuie la teatrul de revista Arsinel, Tociu Palade Stela Popescu d-astea low level
altfel? hai sa inchidem si muzeele ca nu vand bvilete
Să spun și eu părerea mea, vorba aceea: „a vorbit și nea Ion, că și el e om”.
Eu sunt mai inginer, așa. Îmi place ca lucrurile să fie simple și clare.
Vorbim pe text, nu pot să spun cât este de corect ce scrie acolo, îl iau de bun.
Citesc în text: „săli pline”. Asta bănuiesc faptul că înseamnă bilete vândute, deci bani.
Nu actorul stabilește prețul biletului.
Actorul independent cred că are un contract cu teatrul. Săli pline înseamnă că a :prestat” corespunzător „serviciul” pentru care s-a angajat.
Nu soliciți un serviciu pe care nu-l poți plăti, eu așa văd lucrurile.
Eu am avut ocazia sa o vad pe doamna in spectacol si din ce piese de teatru am vazut doamna e un actor mediocru….am vazut si spectacol cu maia morgenstern si nu se compara….
a ajuns aici doar pt ca e fata lu taticu ?
Off-topic: De ce ninge pe blogul tau?
e de la tine https://imgur.com/T2OCvxe.png
Lol, nu stiam ca fulgul ala are rol de buton. Mersi.
La un moment dat ai apăsat pe fulg…
e si de la mine :)) ms de info cu steluta
umh, când a apărut butonul ăla? E prima dată când îl văd..
acum vreo 6 luni
Boss daca lucrai la Apple chestia asta se numea un nou si revolutionat feature iSnow si probabil se dezvolta o aplicatie si pentru modica suma de 15$ utilizatorii apple o puteau folosi in perioada sarabatorilor de iarna.Dar asa ramai sarac :((.
Zoso, vezi că-ți fură influecerițele de care tot vorbești patentul, doar că ele fiind pe altă nișă nu vor pune un fulg acolo, astfel că nu va ploua cu fulgi de nea.
Nu-mi dau seama, cu ce va ploua pe blogurile lor, că nu cunosc nișa. Help!
Eu n-am nimic impotriva sa fie susținută cultura din bani publici. Chiar susțin. Doar o pretentie am. Să-și spună Oana Pellea si cei ca ea altfel decât „artist independent”. Artist bugetar cu colaborări multiple, artist bugetar voiajor, cum vrea ea, dar sa conțină termenul „bugetar”, daca de la buget vin banii. Ca independent care depinde de alocarile bugetare e cam contradicție in termeni. Si un pic frustrant ma gandesc pentru actorii aia care aleargă dintr-un bar in altul pe unde gasesc loc sa joace cu adevărat pe barba lor, făcând foamea sau nu fix in functie de cati bani conving pe niște unii (spectatori zic) sa le livreze, fără alte surse care sa acopere diferenta.
Cred că independent = freelancer aici, adică nu are carte de muncă ci colaborează cu diverși, printre care și statul. Presupun că lucră și cu alții și nu-și ia banii doar de la buget.
cred că e un pic simplist să spuneți că arta nu acoperă nici măcar salariile angajaților, că teatrul clasic e mort sau că arta n-ar trebui subvenționată de stat, teatrul nu e chiar ușor de realizat aî să placă și lui nea ilie și unuia care mănâncă teatru pe pâine de mic, contează mult cum împachetează toată echipa aia, de la regizor la actori o piesă de teatru, acum vreo două săptămâni am văzut regele lear la național, un spectacol superb, sunt convinsă că și-au scos toți banii, montajul modern a făcut toată experiența, câteodată mai am și nostalgii și-aș vrea să revăd livada de vișini (nu de cireși) în varianta clasică, cu alți actori, tineri, care dau alte nuanțe personajelor și pentru asta da, merită să plătesc taxe pentru ca statul să subvenționeze o formă de artă care altfel ar muri, cum ziceam, nu poți face piese perfecte permanent, numai cine n-a avut mereu de făcut ad-uri de succes poate zice asta
Artiștii ăștia „independenți” sunt niște comuniști, să vedeți acum 5-6 ani când pitici gratis o lua la mișto pe Pellea cum au sărit ca hienele ca să-l dea afară de la ziarul unde era angajat.
Cred ca e mai mult prostul management specific statului. Am fost la „Intoarcerea batranei doamne” cu stimata actrita si sala era plina, casa inchisa, s-au vandut biletele cu o luna inainte. Cam asa sunt toate spectacolele de la TNB si Opera. Chiar si la teatrul privat Avangardia se joaca cu casa inchisa din cate am vazut ( recomand Demnitate jucat de Pavlu si Manole). Cei drept difera structura de pret a biletelor intre privat si stat.
Că nu suntem fani Oana Pellea pe aici e una, că nu și-a luat banii pe un serviciu prestat e alta. Femeia și-a făcut treaba și spectacolele au avut ceva succes (bănui că nu au forțat femeia de serviciu și tot neamul ei să umple scaunele din sală). Relația ei cu statul în momentul acesta e fix client – prestator de servicii. Ne plângem când emitem facturi și nu-s plătite mai devreme de 90 de zile, dacă sunt plătite. Ea de ce nu ar avea dreptul să se plângă pentru neplată / întârzierea plății?
Au aparut si capusele aici. Daca sa zicem vreau un concert acasa sau la nunta, asa mi se scoala mie. Merg la filarmonica si cer cativa artisti… hm nu se poate. Trebuie sa vb cu o firma de partid care are contract cu filarmonica, imi ia banii si plateste apoi filarmonica cu cat vor ei. La fel si la teatre, la fel peste tot.