Am doua compilații cu hituri italiene și franțuzești. Nu sunt același gen sau din aceeași perioadă, sunt amestecate din ultimii 100 ani. De fiecare dată când le ascult mă gândesc la același lucru: ce tare, ce mișto, ce variat, noi de ce nu avem oare așa ceva. Hai, spuneți-mi un hit de-al lui Temișan, care face muzică de 40 de ani. Iordăchioaie? Mirabela Dauer, altul decât ăla cu țigara aprinsă pe recamier. Nimic. Calitatea artistică franceză sau italiană este peste a noastră cu minim 10 clase.
Și, la final de carieră zbuciumată, cu multe piedici, aproape toți artiștii români trăiesc prost. N-au prea avut concerte, nu prea au strâns bani, de câte ori pe an poți să cânți în Țăndărei și pe ce bani și tot așa.
Despre asta e vorba. Italia are 60 milioane locuitori, Franța 70, Germania 84. Ai unde să te desfășori. Pentru orice gen artistic există public. Șmenurile și măgăriile sunt mai puțin răspândite, pentru că e loc pentru toată lumea. De aia ajung la noi artiști mai puțin talentați pe scenă, pentru că șpăgile și schemele țin loc de talent. Bani puțini, concerte puține, nu putem să lăsăm chiar pe toată lumea să facă ce vrea.
De aceea cultura românească e puțină, că nu poți trăi din poezie sau muzică la noi. Nu foarte bine, nu dacă ești altceva decât top 1%. Și oameni care au talent dar nu destulă voință sau noroc se apucă de altceva pentru că nu reușesc să trăiască din talentul lor.
E același lucru cu “nu vine brandul X la noi pe căi oficiale”. Populație? 20 milioane. Câți urban? 50%? Câți sunt 18-59? Cât e salariul mediu? Ah, păi nu merită efortul să traduc manualul de utilizare pentru atâta, lasă că poate vrea cineva franciză.
Ați înlocui „Ion” cu „Solenoid” la BAC?
Cultura, ca orice cultura se cultiva. Romania a fost 60 ani sub comunism unde o mana de oameni au dictat ce înseamnă cultura și ce trebuie sa ascultăm.
Iar astăzi arta in orice formă a ei înseamnă bani. Nimeni nu mai face arta de dragul artei, toți o văd ca un biznis.
Plus, de unde compozitori, artiști, pictori, sculptori? De pe băncile școlii românești??
Ce e rau in a face arta ca „biznis”? Au facut-o multi, de-a lungul anilor, de dragul artei, si abia aveau ce manca iar, acum, operele lor sunt evaluate si vandute la preturi de milioane de euro.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
theSame, nationalismul este RĂU! Este doar un fel de patriotism (declarativ) altoit pe tulpina prostiei naționale.
Patriotismul adevărat, sincer, modest, știutor de lungul nasului, tolerant, respectuos cu toate națiile (plus patriotismele aferente) – aia da, e VALOARE, și mai e si universal valabilă: ce poate sa fie greșit în a-ți iubi Patria? Dar să-i atribui calități inexistente, să denigrezi alte popoare doar ca să-l slăvești mai frenetic pe al tău?
Nationalistul, de obicei, habar nu are nici de istoria, nici de cultura poporului său. Molfăie niște lozinci si gata, se simte înnobilat de iubirea de patrie. Măcar limba s-o învețe, s-o iubească și s-o promoveze – ar fi un prim gest cu adevărat patriotic.
Coiz, eu doar ziceam că n-are balta pește, că nu avem de unde cultura pentru că nu e de unde iar voi ați plecat pe câmpii naționaliste, negații, sentimente, trăiri interioare…
gizas!
@florinel
te provoc să emiți ceva idee despre ceea ce înseamnă notiunea de „naționalismul patriotic”
theSame, nu cunosc, mi se pare (si reiese din ce am zis deja) că e o contradicție
Naționalism vs patriotism e cam asa:
Fă ce zice popa, nu ce face el!
vs
Fă ce trebuie făcut. Ce ar trebui să facă și popa.
„Roata morii se-nvarteste, tac, tac, tac” – Mirabela
„Drumul meu”, Scupra.
Oamenii rai și agenturile au omorât cultura, nu știi tu. Se promovează incultura ca ne vor prosti.
Am încercat sa le explic alor mei ca muzica ușoară, plină de metafore, era copiata din vest 80%. Filme, muzica, etc. Nimic. Sunt înțepeniti in 90 așa cum probabil vom fi noi intepeniti aici.
Dacă le explici cât de jigodie era Sadoveanu sau cum Maiorescu futea minore sau ca Regina Maria era o mică nimfomana, te răstignesc.
Ce e rău in a fi nimfomana?! Nu cred ca nimfomania poate fi pusa pe același palier cu traseismul ideologic care afectează milioane de oameni…
“Ce e rău in a fi nimfomana?”
Partea ce mai bună e că nimfomanele nu dau mai departe masiv boli venerice.
Maiorescu facea asta? Si cum s-a rasfrant asupra activitatii literare teoretice?
Noroc cu regina că era nimfomană că altfel nu știu cum arăta harta româniei după WW1. Până când a ajuns ea la Versailles delegația românească se chinuia să găsească loc la masă. După ce a ajuns altfel s-a pus problema imediat.
Exagerez de dragul ideii dar femeia a avut o contribuție enormă la cum arată România azi.
Poate Temisan nu e cel mai bun exemplu de artist de pe urma caruia sa iei ceva. Dar daca vrei sa alegi gasesti destui artisti buni cu piese bune la vremea lor.
Nu trebuie sa fi hater pe partea asta, material este si e destul de diversificat.
De la Maria Tanase, Celibidache, Nicu Alifantis, Celelalte Cuvinte etc.
Eu propun sa-ti lasam in comentarii 3-4 piese sa poti face un playslist cu 100 de piese, sa nu fi carnatz si sa te plangi ca nu ai de unde alege.
https://youtu.be/QvS03qPPA4E
https://youtu.be/8n4dv-pksyk
https://youtu.be/qdTpQYfYtgo
https://youtu.be/ua_DrKozRak
you have understanded in the mouth.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Aradene nu vrei tu sa ne lasi ca si Deea si sa emigrezi in pusta ungureasca la neamurile tale (in timp ce iti dai foc la acte) daca tot ce tine de Romania iti pute si tot e orice altceva e blanao. Poate ne dai si un contraexemplu cu hituri internationale din Magyarorszag..
Aud?
Si acum on topic, de cand a inceput manelizarea Romaniei cu largul concurs al lui Teo Trandafir & Trustul Pro (ceilalti vazand ca prinde borhotul, s-au repliat si bagat si ei in primetime) pe partea muzicala cel puitin numai in jos am mers.
Si nu cred ca se poate da vina exclusiv pe populatie pentu gusturile actuale atata timp cand in anii aia de glorie 2000 cand se intamplau toate astea nu exista youtube (principala sursa de muzica/entertainment actuala in Romania)ca sa ai macar alternative la televizor.
Parerea distinsei pe subiect:
=Teo Trandafir pune cărţile pe masă: de ce a promovat, de fapt, manelele în emisiunile pe care le-a prezentat: „Maneaua era acolo latentă, n-am inventat-o eu”=
Cutitul era acolo, nu l-am inventat eu, ce am facut eu a fost doar sa facilitez cat de bine am putut ca sa ajunga in mana criminalului si ulterior in spinarea muzicii/culturii din Romania.
@andyan: ha ha ha. Da bos.
https://youtu.be/CGt-rTDkMcM
Asta ca să te educ.
În rest ca să încheiem…îți dai seama cât de dereglată trebuie o persoană încât să stea sa urmărească prin comentarii useri random și să-i și țină minte.? Da, da, știu. E țara ta, neamu’ tău și bla bla. Trist.
PS: nu-mi mai scrie. Ești degeaba, prea jos și incult pe deasupra. Du-te la simion pe pagină.
dont be a sausage:)))))
Understood
@Liviu, poate îmi dai și mie un link cu hiturile compuse de Celibidache. Nu de alta, dar era dirijor, nu prea am auzit compozițiile lui cântate.
@Aradean Ma lipsesc de educatia ta, educa-l pe prietenul tau Orban & cetatenii pe care ii reprezinta sa nu sustina niste gunoaie ca si el in razboiul cu ucrainienii.La subiectul ala ai nimic de zis?Sau nu se face sa iti critici patria muma, tot ce iese din partea aia e poleit cu aur si nu lasa iz de vidanja.
Mergand mai departe in procesul de culturalizare a bozgorelui:
Compozitor roman-german Michael Cretu
Enigma – Return To Innocence 142 M views https://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08
Enigma – Sadness 89 M views https://www.youtube.com/watch?v=x4maoo4A3x4
vs
ce ai pus tu de la o trupa care a avut un singur hit in anii 70: 15 M Views.
Asta ca sa iti mai iasa besinile elitiste din cap.
P.S. Ti-am mai explicat in trecut ca e o diferenta intre un patriot si un nationalist de cacat ca marioneat aia de Simion, insa tu esti prea simpleton ca sa intelegi detalii.
Are vreo 4 simfonii compuse , nu am link ca mi-e lene sa caut . Dar are si ceva compozitii muzicale la activ.
@Andyan – nu stiu si nu ma intereseaza daca maneaua este buna sau rea (la final de zi e o chestie de gust) insa acum multi ani de zile pe cand eram o mic si inca nu exista lumeas si presa libera in Romania lautarii erau la mare moda de genul Catanga, Faramita Lambru, Nelu Ploiesteanu, Ionel Tudorache si formatii gen Azur (1977), Generic (1987), Albatros (inceput de 90).
Teo a introdus manelele la televizor in circuit „normal” insa nu inseamna ca ele nu existau in Romania cu mult inainte iar pentru documentare iti recomand piesele Azur gen „Se marita Mona mea”, „In statie la Lizeanu”, „Cenusareasa” sau piesa pe care o stiu tot parintii si bunicii din Romania „Ciuraliahe” https://www.youtube.com/watch?v=bcN-FWEMTGM sau melodia „Iahabibi” cunoscuta de toti batranii ca fiind arabeasca desi e cantata de un evreu https://www.youtube.com/watch?v=1hq_boMWg3o .
Asta doar asa, ca sa nu creada tinerii ca manelele au inceput in Romania cu Adrian Copilul de Aur si Costi Ionita sau ca se rezuma la Guta, Mocanu si Salam, e mai complexa treaba.
Vuad, da, toată lumea îi ascultă compozițiile obscure de care abia a auzit Wikipedia, nu concertele dirijate de el. Cer în continuare link pe YouTube cu compozițiile cântate
@andyan: în primul rând ți-am spus de trupa Omega pt că ai întrebat. Dacă nu știi ce a însemnat pentru rockul european(mai ales cel est european)această trupă rămâi la șlagăre românești și manele.
În al doilea rând eu sunt cetățean român. Nu-s prea mândru de asta pentru că puteam să mă nasc în Occident. Asta e. Nime’ nu-i perfect. 😂
Am și altă cetățenie, stimate xenofob dar nu e maghiară 🥹 …și dacă era, eram mândru de asta. Mi-ar fi oferit niște multe beneficii care nu te privesc. Bine nici ce am scris mai sus nu e treaba ta dar văzând cât ești de înfierbântat mi-am zis să nu-ți puște vreo venă.
Pricepi ? Sper! Pentru că aș vrea să fie ultima dată când interacționez cu tine pe subiect, indiferent câte nickuri îți schimbi.
Faptul că un om născut în Arad/Ardeal are unul dintre părinți de etnie maghiară îți creează convulsii denotă doar mentalitatea de secolul 20 de care suferi. Felul în care vorbești la adresa unei minorități etnice din țara asta, Ideile astea și limbajul legionar te confundă cu simionii stimabile, nu eu. Eu nu te cunosc.
Atât am avut să-ți mai scriu. Poți să mă înjuri cât vrei atâta timp cât Vali îți permite simte-te ca acasă.
The end!
Nu cu Solenoid, dar cu 100 de ani la Porțile Orientului cu siguranță. Ar merge și Viața și opiniile lui Zacharias Lichter.
“Domnule Ceauşescu, mă adresez Domniei Voastre, în disperare de cauză. Sunteţi ultima speranţă a mea. În România, doi inşi nu se tem de Securitate : Domnia Voastră şi cu mine”
… de Paul Goma ati auzit?
da, și simptome, poate și ingeniosul bine temperat. nooo.. merge bine solenoid, pasajul cu descinderea în lumea acarienilor.
Ok, dar cum facem cu Cehia, Austria, Suedia, Belgia etc Ei cum au făcut rost de cultura?
suedia e un caz aparte, că ei incurajează zona asta a artelor. de restul nu știu. ce muzică cehească asculți?
Dvorak S9 + Smetana Vltava.
@Vali – nu ascult muzica cehească, dar nici tu nu te-ai rezumat exclusiv la muzica, am înțeles ca discuția era despre cultura. Ce voiam sa evidențieze este ca nu e neaparat o relație între dimensiunea poporului și calitatea culturii pe care o produce. E un factor care poate influența, dar nu decisiv. Cred ca istoria poporului și rădăcinile, tradiția pe care o au su t de fapt principala cauza.
@Alex: ai dat exemple de foste imperii(excepție Suedia).
Praga avea UNIVERSITATE în secolul IV fiind și capitală de imperiu. Austria, Belgia idem. Aceste state aveau biblioteci, școli, teatre, operă, pictori când noi mâncam de pe jos. Nu e rușine și nu vreau sa denigrez pe nime’ dar de acolo au acele țări, cultură. Cultură care i-a împins să investească în educație, continuând astfel pe aceeași linie chiar dacă populația s-a diminuat.
Pot să răspund pentru suedezi:
– Au înființat două universități când noi habar n-aveam ce sunt alea: Uppsala în 1477 și Lund în 1666.
– Primul teatru în suedeză a fost înființat pe la sfârșitul anilor 1600.
– Regele Gustav al III-a a fost un francofil desăvârșit și a adoptat cultura franțuzească. Sub tutela lui s-a deschis Opera din Stockholm (pe model franțuzesc) și s-a investit mult în susținerea artelor.
– Același Gustav al III-a a dat un decret prin care se permitea libera exprimare, asta pe la sfârșitul anilor 1700. Întradevăr, a tot fost modificată această lege ulterior, însă a existat ca principiu.
– Datorită legii de libera exprimare, pe la sfârșitul anilor 1700 și în anii 1800 a înflorit literatura seculară. Vorbim de cărți, ziare, piese de teatru, etc. Cam ce se întâmpla prin acei ani în Anglia, Germania și Franța (în sens de cultură) regăsiți și în Suedia.
Astea au fost doar câteva puncte, ideea de bază fiind că suedezii au o tradiție îndelungată de investit în cultură și de educație, ceea ce le-a permis să aibă și un public alfabetizat, capabil să consume ceea ce oferă cultura.
PS. Nu puteam termina acest comentariu fără a menționa și toate invențiile suedeze care ne-au făcut viața mai bună: termometrul Celsius, chibritele moderne, cheia reglabilă, rulmentul, frigiderul, fermoarul și centura de siguranță din mașini. Astea sunt doar câteva, însă nu cred că ar fi fost posibile dacă nu ar fi existat o tradiție lungă de educație în țara lor.
@Arădean & @oxymoron – pai asta zic și eu, ca nu de la dimensiunea popoarelor se trage cultura, ca linia de cauzalitate e mai degrabă in rădăcini, sute de ani de educație și tradiție.
@oxymoron Plus tehnologia Bluetooth, inventata la Univ. din Lund…
@Emil: Exact. Inventata de Harald Dinte Albastru
In grupul de vecini betivi, satui de muzica curenta, am facut o pasiune din a cauta melodii vechi prin cotloanele internetului. Ultima mea descoperire castigatoare e „Dupa noapte vine zi – Angela Similea”.
Cultura romaneasca in domeniu e putina fiindca gustul publicului este indoielnic, needucat si incurajeaza lipsa de originalitate prin promovarea unor melodii pur si simplu furate. Acum pe youtube trending e pe primul loc „Mocanu cu Velea – Dau in ei ca in aparate”, o copie sinistra dupa Panjabi MC. Toate manelele alea din trending au un punct comun, 99% din ele sunt „compuse” de un anume Mos Ion Roacher, acest cvasi-necunoscut care se pisa pe Enescu la cate piese „compune” in fiecare zi.
E la fel ca la politicieni, asa popor, asa cultura. Cateodata sunt si eu de acord cu Deea.
Stai sa vezi cand ii descoperi pe Faramita Lambru, pe Aurelian Andreescu si pe Zavaidoc.
Exista cel putin 100 de piese romanesti din ultimii ani cu care iti poti alcatui un playlist decent (din ultimii 100 de ani, toate genurile – de party sau de condus…). Daca te gandesti doar la Temisan, Similea sau alti „grei” s-ar putea sa fie o problema la tine (no offence) nu la muzica romaneasca.
La fel poti face o paralel cu Austria – 99% dintre melomanii autohtoni nu se pot gandi decat la Falco – si asta cu noroc. La fel si la cehi – cineva care a ascultat ceva mai multa muzica isi poate aminti de Karel Got (un fel de „greu” de pe vremuri)
Exista o groaza de muzica buna si in Cehia (maybe) si in Austria (for sure) dar, la fel ca in Romania este multa underground si greu accesibila daca nu misuni pe la concerte/festivaluri – radioul nu este o sursa de incredere.
@krompus: Stimabile nu ne faci un top 20? Lasă cele 100. Atenție fără piese copiate cu nerușinare și date publicului habarnist din România drept artă.
Uite un exemplu de așa nu:
https://youtu.be/d3W0Mq7N0MA
Și fără marii plagiatori precum compact, Iris etc. Ok?
Coane Aradean, nu.
Pune mana (urechea) si asculta si fa-ti singur top 20. O sa ramai surprins daca nu faci activitatea asta sub semnul snobismului.
Strict ref la plagiarism: daca imi dai drept exemple „greii” locali Iris si Compact nu pot intra in discutia asta. La fel cum nu poti explica cu ce se ocupa Analiza matamatica unei persoana care inca nu intelege o functie.
Stimabile krompus, în mare parte este vorba de varietate. La noi muzica( dinainte de ’89 )unuia seamănă cu a altuia care a apărut 20 de ani mai târziu. Aceeași linie melodică, aceleași texte vai mama lor. Același lucru în cinematografie.
I-am scris unuia mai sus. Vali scrie de cultura din Italia sau Franța, de varietatea din muzica acelor state și voi veniți să-l ciupiți de obraz că de fapt avem și noi 5-6 trupe care au scos 49 sau 100 de piese împreună. Și e așa, pt că ziceți voi, că de fapt…bla bla bla.
Incredibil.
Aradean, asta e si frumusetea unui dialog.
Uite muzica: dom Vali ar putea gestiona pe un mediu oarecare o intalire intre cei interesati care pot argumenta, si e ok. Nu am nicio problema in a-ti accepta argumentele.
Dialogul dintre mine si tine se termina cu semnalul de exasperare din partea ta (acel „Incredibil” self sufficent)
@krompus ca sa intelegi un pic mai bine de unde ii vin pornirile astea, aradeanul asta e pe jumatate ungure (lucru afirmat de el pe blogul vecin) iar bancul asta zici ca din viata lui e inspirat:
„In ajunul noptii nuntii, tinarul ungur asculta ultimele sfaturi ale tatalui sau:
– Fiul meu, cind vei intra in camera, iti vei lua femeia in brate pentru ca un ungur e PUTERNIC. Apoi, o arunci in scârba pe pat pentru ca un ungur e MANDRU. Apoi, te dezbraci la pielea goala pentru ca un ungur e FRUMOS.
A doua zi, tatal il intreaba pe fiu ce s-a intimplat:
– Am facut cum mi-ai spus tu, mi-am dus femeia in brate pâna in camera, pentru ca un ungur e PUTERNIC, apoi am aruncat-o in scârba pe pat pentru ca un ungur e MINDRU. M-am dezbracat ca sa ii arat ca un ungur e FRUMOS. Apoi mi-am facut laba in fata ei ca sa ii arat ca un ungur e INDEPENDENT si AUTONOM!”
@krompus: n-a fost intenția mea asta. My bad.
De ce „Solenoid” și nu „Levantul”?
(O la fel de retorică întrebare, doar că dacă pui pentru nota 6 Ion, care e superaccesibil și destul de omenesc-inteligibil, Levantul ar merita un 10+. Solenoidul poate să rămână doar pentru bula criptocărtărescienilor, scoate-l din discuție.)
Da, impactul dictaturii (control, cenzură) asupra culturii nu poate fi neglijat. Mai ales că am avut parte si de exterminarea elitelor.
Tot la impactul dictaturii se poate consemna promovarea nonvalorii, a proletcultismului. De ce râdea lumea la cuplețelele Steluțelor și Arșineilor? Pentru că erau pe gustul (neșlefuit) și puterea de înțelegere (prostuț poporul) a maselor.
De ce râde puștimea la tictocăreală? De ce s-au tot împărtășit poptămășisme, pisicuțe și icoane pe fb? Pentru că-s nesolicitante, livrează rapid (sensibilității nelucrate a poporului) căcaturi ieftine.
Că Italia, că Franța, că muzica serioasă de la Britania cea mare – da, n-a fost cizma stalinistă pe grumaz, n-a fost aplaudăcismul dedicat celui mai iubit fiu al poporului. Mai mult chiar: standardele (ridicate) de calitate au făcut dificil accesul doritorilor la podium, au generat concurență implicită.
La noi e, netulburată tradiția sprijinirii fiului, nepotului, finului. Câți copii de actor au ales altă carieră decât părinții lor? Uite-i că fac audiență, sunt model pentru puștimea de azi.
Ar fi, totuși, nedrept să nu recunoaștem că s-a și făcut cultură. S-a făcut. Nu atât de MULTĂ ca într-o țară MARE și liberă, dar nu au lipsit nici artiștii adevărați, nici scriitorii, nici gânditorii.
(Ce patriot îs azi…)
Umorul studentesc a fost, este si va fi nemuritor. Vezi si Umorul politic studentesc inainte de 89. Divertis, Brigada ASE, Grupul Tact Timisoara, Brigada Mecanica- Galatiul si multi multi altii. E documentarul ăla pe YT, Umor politic studentesc ante 89 . Pana si Ceausescu a inteles că studentii au facut spectacol si misto de politicienii zilei, si o sa faca mereu, indiferent de cine ar fi la butoane.
Pentru mine ce-a mai bună carte a lui Cărtărescu e „Nostalgia”.
Fara a intra in detalii: daca in loc de comunism era capitalism din 45′ incoace cu siguranta statea altfel situatia marilor artisti romani. However, un Gica Petrescu merge bine la betie veselie sau un Ducu Berti la o betie melancolie (la asta eventual te poti da frumos si cu capu’ de masa ;))
Ia intreaba-le si pe fetele NE-promovate la festivalul de la Mamaia, care erau conditiile…
Marius Țeicu știe…
@Marinel: s-a schimbat ceva între timp? :))
Bre, Marius Teicu a facut muzica la viata lui. Piesele lui sunt fredonabile.
Hash, Marinel se refera la omul Teicu,nu la compozitor.
Foarte trista aceasta postare. Iti da sentimentul ca venim de nicaieri si ne ducem prin cenusa istoriei in aceeasi directie.
Intalnesc oameni pe strada care fredoneaza melodia din reclama Faramacia inimii Catena.
Aici am ajuns.
eu sunt în kktul ăsta. nu e public destul să trăiesc decent. trebuie să mă mulez pe nevoile pieței. trebuie să bag reclame la păcănele. sau să-mi găsesc altceva de făcut. și compar câte milioane aș avea dacă aș fi fost în SUA sau altă țară cu mai multa populație.
La tăț nii greu, of!
@Lecter: asta e realitatea, do not worry
Nu are legatura marimea populatiei unei tari cu starea culturii acelei tari. S-a facut cultura de calitate acolo unde au existat bani si interes, oameni competenti, atat pe partea artistica, cat mai ales pe partea manageriala. Sa ai un manager bun este important nu doar pentru un cantaret ci si pentru un actor, pictor, scriitor etc.
Finlanda are 5 milioane de oameni dar nu cred ca o sa o auzim la batranete pe Tarja Turunen plangandu-se ca nu are pensie, asa cum face Nicu Covaci azi la noi.
Nu prea ai cum sa supraviețuiești din artă. Suna a clișeu bășit, dar trebuie să cunoști pe cineva care sa te bage in cercurile alea bune, sa te învârți, sa ai tupeu jegos, sa ai obrazul gros și să închizi ochii la compromis (de plăcere sau durere, depinde peste ce libidinos care te poate propulsa dai). Am făcut liceul de muzică, m-am dumirit in ultimii ani de liceu că voi muri de foame cu diploma de absolvent de conservator in mână, așa că m-am reprofilat rapid.
Colegii mei de clasa care au ales să facă conservatorul sunt:
Profesori de muzică pe la tot felul de școli private
Cântă muzica populară în weekend
Pun unghii
Au mai făcut o facultate după conservator că sa nu moara de foame
Cei mai răsăriți au prins un post într-o operă/filarmonica din țară, după mulți ani de dat audiții.
Daca vrei să-ți faci trupă, trebuie sa ai un job stabil și bănos pe lângă, că instrumentele și banii de studio nu se fac din concerte. Multe trupe mor din fașă in studio, solistul de la the monojacks a povestit în multe interviuri cat de „facil” dai de succes și te menții în preferințele publicului.
Foarte puține melodii reușesc să supravietuiasca testului timpului. Chiar daca pe vremea lor erau hituri, după 20-40 de ani par niște penibilități ce nu se pot asculta („Roxana, mi-a furat banana”).
Trupe românești pe care le ascult și le recomand
Lună amară
Grimus
Timpuri noi
The Monojacks
Kumm
Urma
OCS
Monojacks rulls.
Il cunosc pe Doru Trascau.A muncit in Webdesign in paralel cu muzica.Ori la EA ori la Ubisoft,nu mai retin.
Byron
Vita de Vie
@sly și @caposu din ce mi-a povestit un fost membru de trupă, Doru a încercat o românească: a vrut să ia el majoritatea încasărilor pe care le-a avut trupa, motivând că el este „imaginea” și merită mai mult. Ceilalți i-au dat cu flit, de aceea și trupa a avut o perioadă lungă în care nu a mai avut activitate, apoi a revenit cu alți membri.
Nu prea cred,dar nu sintem intimi sa garantez.
Cum spuneam avea si munca ,bine platita.
@DS problema principală cu trupele românești de rock și underground este mâncătoria între ele; toți vorbesc despre cât de greu este, ce condiții sunt în afară, că la noi nu e piață…dar nu se pot abține de la mici șmecherii și românisme. Când a mai venit câte unul cu propuneri benefice pentru toți, gen un hub cu studio de înregistrare sau organizarea unor concerte/festivale independente, pe restul îi f*t*a grija că nu cumva ăla care propune să încaseze mai mult decât restul. În loc de susținere reciprocă a fost de multe ori invidie între trupe, tot felul de vedetisme și bătaie pe concerte de 3 lei în condiții oribile, asta ca nu cumva să fie unul mai breaz și mai șmecher.
@caposu eu mă raportam doar la ce a zis un fost membru din trupă + ce au mai povestit alții care mai știau una alta despre ei. Majoritatea membrilor din aceste trupe se cunoșteau între ei (vorbim de acum 8-9 ani în urmă), fiind într-un cerc destul de mic și cumva aflai cine mai făcea un șmen și cine nu avea interes de așa ceva. Nu zic că este adevărat, dar nici nu m-ar surprinde dacă ar fi.
Eu ti-am spus ca nu cred.Este adevarat ca mincatoria e foarte mare dintotdeauna.
A sintetizat cel mai bine Cristi Minculescu acum 30 de ani;noi ne intelegem foarte bine,dar ne mai certam de la bani si de la gagici.
Colita aia din poza o am si acum intr-unul dintre clasoarele vechi de pe vremea comunismului. Cred ca am si seria de timbre de la ea.
Să vezi pe partea de metal românesc ce jale-i. ”Neurotica” și de-alea. Două trupe metal românești mi-au plăcut în viața asta: ”My Shadow” (Timișoara, destrămată de cel puțin 15 ani; vocalul a plecat să cânte cu tipii de la ”Anathema” pentru că așa de bine îi mergea în România). Și ”IXMUCANE”. Ultimul e un proiect mai nou al celor de la ”Spiritual Ravishment”. Doar două piese dar holy hell cât de mișto sună.
Dar în general avem zero trupe metal pe care să le pui la chefuri. Doar trupe la al căror concert să mergi pentru că – întâmplător – trec pe la tine prin oraș iar la TV oricum nu e nimic bun în seara aia. Genul ăla de formații al căror tricou ți s-ar părea ridicol să-l porți pe stradă. Au avut pe la început de anii 2000 niște succes comercial ”Firma” și ”Coma”. ”Firma” a scos un album mișto după care băieții au scos ceva încropit la repezeală și cam aia a fost. ”Coma” s-a mai ținut pe poziție cu ”Nerostitele” o vreme (în special ”Coboară-mă-n rai” care sună bine de tot) după care – eu unul – am uitat de ei. Se prea poate să mai fi scos chestii, dar n-am verificat.
Sunt împăcat deja cu gândul că pe partea de rock/metal suntem doar consumatori și nu generăm. Dar aș fi curios pe zona asta de metal românesc ce considerați că sună OK zilele astea. Că am cam pierdut contactul cu scena după vârsta de 30.
Ntz ntz, nu zici tu nimic de Altar sau Trooper :))
@Razvan: Goodbye to gravity suna bestial. 😔
E-an-na, Dirty Shirt, Bucovina, Syn Ze Sase Tri, Dora Gaitanovici (rock, nu metal, true) si o sa trisez cu vreo doua de peste Prut: Infected Rain si Harmasar.
Populatia Suediei e jumate din cea a Romaniei. ABBA, Ace of Base, Roxette, Avicii
suedia are ceea ce se numește „școală de muzică”. tinerii sunt împinși de mici să studieze muzica, dacă simt chemare în zona aia. la noi e omor la tonitza.
Cu mulți ani în urmă am fost la un concert Therion la Sala Palatului din București. Printre invitați se afla și ambasadorul Suediei, care într-un mic discurs de deschidere a spus ca cel mai mare export al Suediei este muzica.
Cand jucam World of Warcraft in 2004-2006, aveam in grup diverși scandinavi, in special suedezi și finlandezi, multi dintre ei în garage bands. Îmi spuneau ca pe acolo reprezentanții caselor de discuri / studiourilor merg pe străzile unde sunt garaje încet cu mașina și, dacă aud ceva care le place bat la ușă în căutare de trupe doritoare de contract.
Nu serios, cineva vrea sa compare cultura tarii X (cu cate milioarde de locuitori ar avea ea) cu cea a Italiei sau Frantei?
Variabilele acestei funcții sunt cam limită din 1/0 cu n tinde la infinit, însă simt în urină că e ceva cam după nivelul de trai.
Ai mers prea sus cu Franța care și acum au rămas originali/ne-englezuiți în muzică, la fel cu Italia în care limba italiană favorizează pop-ul, aproape toată muzica noastră pop este copiată după italieni, dar nu rock-ul(ascult doar Vasco Rossi).
Comparația reală ar fi cu cehii, maghiarii, polonezii, austriecii, etc.
Din comentariile citite probabil un top 30 poți alcătui.
Cred ca si tigara cu recamierul din dormitor e ciordita ca multe altele, inclusiv manele, inclusiv baladele Iris si multe altele. Asta cu populatie multa nu sta in picioare, cum de sarbii si grecii au muzica pe care noi o ciordim de asemenea cu multa patima si sunt 7 milioane sau cati sunt ? E mai simpla treaba. Am fost foarte inapoiati chiar si daca ne raportam la vecinii balcani. Cand au venit „vizitatori” pe la noi din vest prin 1700-1800 s-au speriat. Ne-au gasit intr-un stadiu de anul 536(cel mai rau an din istoria omenirii) cu multe bordee in care majoritatea traiau murdari desculti impreuna cu animalele, drumuri varza, niet medicina, niet cultura, niet scoli, etc. Avem foarte putine targuri, scoli, manastiri, etc raportat la populatie. Am facut ceva salturi dar hai sa nu ne mai batem cu caramida in piept. De la cel mai prost din curtea scolii este greu sa ajungi in trupa premiantiilor.
*premiantilor wtf ! Vedeti ? Lipsa de scoala peste sute de ani pt ca suntem a 3-a generatie ce nu mergem desculti pe ultia si am mers cu chiu cu vai la scoala !
la manastiri/locuitor ne-am supra-redresat!
https://www.youtube.com/watch?v=9MfuaCOPgAA
Cum, patroane, n-ai auzit de Mitza de la Bere Gratis ?!
nu am auzit? mi-a cerut 200lei pe mp să-mi pună pavelele!
Era cu Marcel Pavele ? :))
Ma-i-a hi
Ma-i-a hu
Ma-i-a ho
Ma-i-a ha-ha
Mulțam fain Clau. 😂😂😂😂
Aceste inaltatoare versuri, care suna la fel in orice limba
Doar ca sunt moldoveni.
Generic – S-a rupt lanțul de iubire
Generic – Banii n-aduc fericirea
Albatros a rupt în anii 90
Oricând asculți astăzi Alexandra Stan 🎷 la radiourile vestice…
Vali Vali Vali, vezi ca asta cu „cultura” (omonim) se leagă bine de topicul pt care toți te urasc „satul romanesc tre sa moara” și grevele naționale ale fermierilor de azi!
Eu ascult tot felul de chestii pe youtube, cam tot ce se nimereste. La cele romanesti chiar sunt curios pe la comentarii sa vad daca sunt si comentarii in alta limba, daca sunt strainii carora li s-a parut interesante chestiile alea, care ar vrea sa afle despre ce canta baiatul sau fata aia. Pe lista dintre cele vechi sunt diverse chestii, gen Faramita Lambru, Maria Tanase, Maria Lataretu, Gabi Lunca, Romica Puceanu, Phoenix, Tudor Gheorghe sau Celelalte Cuvinte. Comentariile in alta limba sunt de obicei razlete, nu e plin de straini pe acolo, dar exista.
Lista de muzica recenta e deja mult, mult mai lunga: Inna, Alexandra Stan, DJ Project&Co, Costi Ionita, Otilia Bilionera, Mihail, Bucovina, Florin Salam si asa mai departe.
Partea lautareasca si manelistica este foarte puternic orientata pe Balcani, normal. Comentarii si inimioare din greu din Albania, Bulgaria, Turcia, mai rar Grecia.
Ceva de Dosarele X
Sandu Ciorba este idolatrizat in Polonia
https://www.youtube.com/watch?v=Z0DO0XyS8Ko
„Otilia Bilionera” 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Și ceea ce ai prezentat tu este o problemă, dar problema majoră începe din școală. În general, artele sunt descurajate, mai ales în țările comuniste, pentru că arta în sine implică controversă, deschidere spre noul și multe altele. Așadar, noi am avut mereu o pseudo-artă atât în muzică, cât și în restul domeniilor. Acest lucru înseamnă că oamenii au fost atrași de arta ieftină și gratuită, iar ei s-au adaptat la aceasta, așteptând ca arta să vină gratis, începând cu zilele orașelor, serbările satelor și terminând cu revelioanele în aer liber.
Arta poate să înflorească numai atunci când este respectată, iar când vezi doar Andre și Smiley, atât în reclame, emisiuni, zilele orașelor, arta devine doar o afacere și atât.
PS: Uită-te la cazul lui Adrian Ghenie (sau „Ghenia ăla”, cum a spus Măruță la podcast), un pictor, poate cel mai controversat pictor contemporan și, fără îndoială, cel mai bun din România all-time (părere personală), cu expoziții extrem de respectate în aproape toate țările importante de pe glob. Cu toate acestea, dacă întrebi 10 oameni la întâmplare pe stradă, nu este sigur că unul dintre ei a auzit despre el. Apare la televizor o dată la 2-3 ani, când mai vinde un tablou la câteva milioane de dolari și cam atât. De ce? Ei bine, nu se poate trăi din asta, așadar de ce am încuraja tinerii să se îndrepte spre acest domeniu?
PPS: Am scris cateva idei si comment-ul l-am generat cu chatGPT… ce vremuri.
Il admiram pe Andrei Gheorghe pana l-a luat la suturi pe Bitman pentru ca facea niste vocalize pe o piesa ce era in heavy rotation la radio. Piesa suna misto, avea o identitate a ei, Bitman suna misto.
Dar pt ca Gheorghe si alti babuini din media au zis „ce e asta ba?”, piesa s-a dus dracului, taind chiar partea interesanta pt mine.
Miercuri am auzit la Oprisan, la radio, Smells like teen spirit. Cate radiouri aduc ceva nou sau inedit in playlistul lor?
Spotify imi recomanda 5 mixuri zilnice, toate de cel putin 2 ore. Nu toate piesele sunt ascultabile.
Romania e o piata prea mica pentru orice.
Orasele sunt in general prea mici si prea departate pentru a facilita un turneu.
Suntem prea putini conectati la trenduri la nivel de masa. Prea multi neaveniti care isi dau cu parerea despre orice. Prea mult play it safe.
De fapt e mediul perfect pentru a fi indopati cu cultura „oficiala” de „media”.
nici tu nu crezi ce zici.
Din cauza unora precum Carla’s Dreams care e dat in disperare si de Radio Brasov si de Europa FM (omu’ n-are talent, se jaluie incontinuu), m-am „refugiat” in muzica altor tari – Germania, Grecia, UK. Noroc ca exista radiouri pe Internet.
Suntem masochisti, ne place subcultura, pentru ca n-avem cei 7 ani de acasa. Injuram, ragaim, vorbim tare in public, punem telefonul pe speaker in autobuz, facem dus la saptamana, spalam gecile odata pe an, dintii nu-i reparam etc.
Ce cultura sa aiba un popor cu educatie precara?
Baltim si noi in mazga noastra calduta la portile Occidentului.
Cum, nu ti-a placut cacatul de mare angajament „…uop uop (silent h)Eroina, uop uop hEroina meaaaa…” ?
I’m both surprised and shocked 😂 /s
„Este important să precizăm că utilizarea drogurilor este un subiect delicat și complex, iar atitudinea față de aceasta poate varia în funcție de contextul social, cultural și legal.
Cu toate acestea, atunci când vine vorba de promovarea sau normalizarea consumului de droguri în cultura populară, există riscul de a influența negativ tinerii și de a pune în pericol sănătatea și siguranța lor.
În ceea ce privește trupa Carlas Dreams, unii critici ai muzicii lor au observat că există unele versuri care fac referire la consumul de droguri, inclusiv la heroină. În aceste versuri, se face o descriere romantică a experienței consumului de droguri, ceea ce poate fi problematic pentru tinerii care îi ascultă și care ar putea fi influențați de aceste mesaje.
Este important să reținem că drogurile pot avea efecte negative asupra sănătății fizice și psihice și că utilizarea lor poate avea consecințe grave, inclusiv dependența și moartea. Prin urmare, este important ca artiștii să-și asume responsabilitatea pentru mesajele pe care le transmit prin muzica lor și să fie atenți la modul în care acestea ar putea fi percepute de publicul lor.”
„Un exemplu negativ al modului în care anumiți artiști români pot perpetua stereotipurile negative despre femei poate fi observat în versurile unor cântece ale trupei Carlas Dreams. În multe dintre melodiile lor, se folosesc cuvinte jignitoare și denigratoare pentru a descrie femeile, în special prin utilizarea unor referiri de gen cum ar fi „p__da” sau „c__va”.
Astfel de versuri reprezintă o problemă majoră în societatea românească, deoarece perpetuează ideea că femeile sunt obiecte sexuale și că violența sau discriminarea împotriva lor este justificată. Această atitudine nu numai că este dăunătoare pentru femei, dar și pentru societatea în ansamblu, deoarece contribuie la perpetuarea inegalităților și la încurajarea violenței.”
(ChatGPT)
Suedia, Belgia, Danemarca, Finlanda, Ungaria, Grecia, etc. Numarul de locuitori nu prea conteaza in ecuatia asta…
Depinde de populație, ca număr, dar cred că de populație și ca nivel de educație și cultură. Cum e și aia, cu n-avem presă de calitate?! În timp ce publicațiile de can can și televiziune imbecile conduc în topurile de audiență…
Sunt uimit ca nu ai spus nimic de mizeria numita radioul romanesc. In martie, printre reclame la pastile, ascultam la radiourile romanesti melodii care erau la radiourile nemtesti prin septembrie anul trecut. Hahaiala cat cuprinde, glume de autobaza, vorbit d-ampulea peste piese, aceleasi manele in heavy rotation, cand sa mai puna si muzica?
Ultima data am fost la un concert live in Germania. Sa speram ca da drumul aeroportului aluia, mai „fugim” si noi in alta lume mai des
am scris de cât de mizer e radioul românesc de zeci de ori.
„(hash): Ce oameni de cultura contemporani romani, cu impact international, avem?
(ChatGPT): Există mulți oameni de cultură contemporani români care au avut un impact la nivel internațional. Iată câțiva dintre ei:
1. Horia-Roman Patapievici – eseist și filosof, cunoscut pentru lucrările sale despre democrație, moralitate și cultură europeană. A fost directorul Institutului Cultural Român din 2005 până în 2012.
Andrei Pleșu – eseist și filosof, fost ministru al Culturii. Este cunoscut pentru scrierile sale despre cultura română și europeană, dar și pentru activitatea sa în domeniul diplomației culturale.
Mircea Cărtărescu – poet, prozator și eseist, cunoscut pentru opera sa literară vastă și complexă. A fost nominalizat la premiul Nobel pentru literatură în 2020.
Cristi Puiu – regizor de film, cunoscut pentru filmele sale realiste și pline de subtilitate psihologică. Filmul său „Moartea domnului Lăzărescu” a fost foarte apreciat la nivel internațional.
Cătălin Alexandru Chitu – compozitor și dirijor, cunoscut pentru colaborările sale cu orchestre din întreaga lume. Este unul dintre cei mai importanți compozitori contemporani români.
Aceștia sunt doar câțiva dintre oamenii de cultură contemporani români cu impact internațional. Lista ar putea fi continuată cu mulți alți artiști, scriitori, filosofi, regizori sau muzicieni români care au contribuit la dezvoltarea culturii și artei la nivel mondial.”
(hash): Nu este horia roman patapievici putin cam criptic?
(ChatGPT): Este adevărat că scrierile lui Horia-Roman Patapievici sunt uneori dificil de accesat și de înțeles, deoarece abordează teme complexe și filozofice. De aceea, este nevoie de o atenție și o pregătire specială pentru a-l înțelege și a aprecia opera sa. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că este criptic în sensul că ar fi inaccesibil sau obscur în totalitate. Din contră, Patapievici își expune ideile și gândurile în mod clar și coerent, în ciuda complexității subiectelor pe care le abordează. Opiniile și argumentele sale sunt adesea controversate și discutabile, însă aceasta este o caracteristică a filozofiei și a gândirii critice, care încurajează dezbateri și interpelări într-un mod constructiv și util.
(hash): Este Solenoid un roman plictisitor?
(ChatGPT): Romanul „Solenoid” de Mircea Cărtărescu este o lucrare de ficțiune extrem de complexă și densă din punct de vedere lingvistic, filozofic și simbolic. În timp ce unele persoane ar putea să găsească romanul dificil de citit sau să aibă nevoie de o pregătire specială pentru a-l înțelege în profunzime, aceasta nu înseamnă că este plictisitor.
Într-adevăr, stilul lui Cărtărescu este unul elaborat și uneori contemplativ, cu un ritm lent și cu multe detalii și descrieri ample. Dar acesta este un aspect al stilului său literar, care a atras și fascinat mulți cititori și critici. De fapt, „Solenoid” a fost considerat unul dintre cele mai importante romane ale literaturii române contemporane și a câștigat numeroase premii literare.
Prin urmare, opinia cu privire la faptul că „Solenoid” este plictisitor sau nu poate varia de la o persoană la alta, în funcție de preferințele și experiențele lor de lectură. Dacă ești interesat de o lectură complexă și provocatoare, care te poate duce într-o călătorie în profunzimile minții și ale universului, „Solenoid” ar putea fi o alegere excelentă pentru tine.”
Chiar mi-a dat de gandit, intr-o vreme citeam cu placere Patapievici..
chatGPT e razna, nu merită pus să-și dea cu părerea.
Uite discuție a mea cu el:
motanes: Recomandă-mi 5 bloguri românești!
ChatGPT: Desigur, iată cinci bloguri românești pe care le recomand:
Retete Culinare (https://www.reteteculinare.ro/) – Un blog excelent pentru pasionații de gătit și bucătărie, cu o colecție mare de rețete delicioase din bucătăria românească și internațională.
Fashion Daily (https://www.fashiondaily.ro/) – Un blog de modă cu multe sfaturi și idei inspirate pentru îmbrăcăminte, accesorii, frumusețe și stil de viață.
De vorba cu Emma (https://devorbacuemma.ro/) – Un blog personal scris de o tânără pasionată de călătorii, artă, cultură și carti. O lectură inspirațională și relaxantă.
Playground of Words (https://playgroundofwords.com/) – Un blog cu o varietate de subiecte, de la călătorii și cultură la dezvoltare personală și mindfulness, toate scrise într-un stil plăcut și accesibil.
Vlad Buda (https://www.vladbuda.ro/) – Un blog tehnologic scris de un antreprenor, care abordează subiecte variate legate de tehnologie, antreprenoriat, business și dezvoltare personală, cu multe idei și sfaturi utile.
motanes: E o glumă? 4 din cele 5 bloguri pe care mi le-ai recomandat sunt inactive, nu se deschid, nu pot fi citite. Pe ce se bazeaza recomandările tale?
ChatGPT: Îmi pare rău că ți-am dat unele recomandări inexacte. M-am bazat pe informațiile disponibile la momentul în care am fost antrenat, care includeau blogurile menționate. Cu toate acestea, în ultima vreme unele dintre aceste bloguri s-au închis sau nu mai sunt active.
Sunt însă și alte bloguri românești la care poți să arunci o privire:
Cai verzi pe pereți (https://caiverzipepereti.ro/) – Un blog literar care publică poezii, proză scurtă, eseuri și interviuri cu autori români și străini.
Tudor Chirilă (https://tudorchirila.ro/) – Un blog personal scris de artistul Tudor Chirilă, care abordează subiecte variate, de la muzică și film la politica și filozofia.
The Happy Channel (https://thehappychannel.ro/) – Un blog de lifestyle care promovează un stil de viață sănătos, activ și fericit.
Daniel Homorodean (https://danielhomorodean.ro/) – Un blog tehnologic și de antreprenoriat scris de un antreprenor experimentat, care abordează subiecte de interes pentru cei interesați de inovație și tehnologie.
The Mommy Blog (https://www.themommyblog.ro/) – Un blog pentru mame și părinți, care oferă sfaturi, idei și experiențe personale despre creșterea și educarea copiilor.
motanes: Continui să dai răspunsuri inexacte. Este stânjenitor. Și în acest caz 4 din 5 bloguri sunt închise, nu se deschid, nu pot fi citite. Nu am pretenția să faci aprecieri asupra calității blogurilor, dar ele nici măcar nu sunt funcționale.
ChatGPT: Îmi pare foarte rău că recomandările mele nu au fost utile. În calitate de asistent virtual, îmi bazez răspunsurile pe informațiile disponibile în bazele mele de date la momentul respectiv. Cu toate acestea, înțeleg frustrarea pe care o simțiți că blogurile pe care le-am recomandat nu sunt funcționale.
Încerc mereu să ofer răspunsuri precise și informații actualizate, iar dacă greșesc sau informațiile mele sunt inexacte, îmi cer scuze. Voi încerca să fiu mai atent în viitor și să verific cu mai multă atenție blogurile pe care le recomand pentru a mă asigura că sunt încă active și funcționale.
Vă mulțumesc pentru feedback-ul dumneavoastră și sper să vă pot oferi răspunsuri mai bune în viitor.
motanes: De blog-ul zoso.ro ai auzit?
ChatGPT: Da, Zoso.ro este unul dintre cele mai populare și longevive bloguri din România. Este scris de un blogger cu pseudonimul Zoso, care acoperă subiecte variate, de la social și politic, la tehnologie și divertisment. Blogul a fost creat în 2002 și este încă activ și popular printre cititorii români. Zoso.ro a fost premiat de mai multe ori în competiții și evenimente pentru bloguri și a adunat o comunitate de cititori fideli în decursul anilor.
motanes: Păi, și dacă este unul dintre cele mai populare și longevive bloguri din România, de ce în două rânduri nu mi l-ai recomandat, dar mi-ai recomandat 8 bloguri care nici măcar nu pot fi accesate?
ChatGPT: Îmi cer scuze din nou pentru că nu am menționat Zoso.ro în recomandările anterioare. Din păcate, există o mulțime de bloguri pe internet și nu pot menționa toate cele care merită atenția. Încerc mereu să ofer răspunsuri cât mai complete și bine documentate, dar uneori pot greși sau pot omite anumite informații importante.
În ceea ce privește recomandările anterioare, îmi pare rău că acele bloguri nu mai sunt funcționale. Aceasta se poate întâmpla din diverse motive, cum ar fi probleme tehnice sau decizia proprietarilor de a închide site-urile. Voi încerca să verific informațiile înainte de a face recomandări în viitor pentru a evita situațiile neplăcute.
Mulțumesc pentru feedback-ul dumneavoastră și sper că răspunsul meu a fost de ajutor.
–––––
Deci asta știe chatGPT. Sper că nu l-am făcut să plângă.
N-are o legatura atat de mare marimea populatiei cu productia culturala.
Indienii si chinezii rup pe muzica, nu? Si sunt jumatate din populatia planetei.
Stii vreo melodie de la astia? una, fara Google.
La noi nu e muzichie de calitate pentru ca pe de o parte spatiul romanesc a fost nivelat cultural (vezi folclorul si muzica usoara in comunism care era peste tot la fel) iar pe de alta parte ucidem ultima urma de creativitate in scoala. Sterilizam. La limba romana copiii sunt invatati sa argumenteze chestii cu niste sabloane sinistre, niste forme scremute de unii, pana li se amputeaza spiritul critic. Cum vrei sa mai produca ceva un roman trecut prin scoala cand lui i-au scos „organele” creative?
Manelistii aia care domina trendul n-au fost la scoala si au ramas fertili dar atat pot ei sa scoata, nu sunt pursange.
Eu nu as baga Solenoid la bac in loc de Ion, as baga Suge-o, Ramona! sau Arhanghelul Raul. Sunt unul dintre pacatosii care nu crede in bac, nu ii pricep rostul. L-as inlocui maine cu niste certificari serioase avizate de minister si pe care le-ar putea sustine oricine, oricand.
Vad exemplul asta cu Suedia, care are atatea formatii, ABBA si Avicii si Roxette.
Super, care sunt marile hituri in limba suedeza ale acestora pe care le stiti?
ABBA si Avicii sunt trupe care canta in engleza, si fac parte din cultura anglo-saxona. Si de ce canta ABBA si Avicii in engleza?
Pentru ca piata culturala anglo-saxona este mult mai mare, fiindca are un numar mult mai mare de consumatori, platitori de bilete la concert per oras si asa mai departe, si redeventele pentru participarea in cultura anglo-saxona sunt mult mai mari decat cele suedeze.
Zoso are dreptate.
Te rog frumos, nu era „recamier „, ci „etajeră”.
Da, le-aș înlocui, dar să-i zică „SuleIONd”.
Consider ca e adevarată afirmația din titlu.
De aia merge cu cultură de genul „hai în vacanȚE pe la santroPE”