Mi-am propus să merg mai încet şi să fiu mai calm la volan. Aşa că am făcut două drumuri Braşov-Bucureşti mergând cât de calm pot (gen să nu depăşesc 130 de prea multe ori). După ce am ieşit din serpentine am pus cruise-controlul la 88 şi am luat picioarele de pe pedale şi am lăsat maşina să curgă.
Observaţii:
- românului nu îi plac sistemele care îl ajută să conducă, că nu controlează el complet maşina. şi el şi-a luat maşină să o conduca el, nu computerul. de aia Becali îşi conduce singur Rollsul, de aia Iri îşi conduce singur Bentleyul.
- mersul cu o viteză constantă e de tot rahatul. tot felul de zevzeci de pe drum mă depăşeau la ieşirea din sat ca apoi să îi prind mergând cu 70 prin localitate sau 50 dacă vedeau poliţia.
- un dobi cu audi mă tot întrecea, după care încetinea să trec de el, după care iar ambala maşina. n-am înteles de ce, dar părea normal.
Majoritatea au probleme în a înţelege că tu mergi cu viteză constantă şi, dacă îi depăşeşti, nu îi înjuri de mamă. Se ambalează, depăşesc, pentru a realiza apoi că circulă cu viteză prea mare şi pun frână.
chiar daca-mi place cruise control-ul, pe drumurile din romania doar ma enervez daca-l pun : ))
Zoso pilotul automat este pentru autostrazi, dar alea de afara. Eu l-am folosit de cateva ori pe A1 dar am renuntat. Cu atat mai putin pe Comarnic-Bucuresti.
Concluzia mea, daca nu iesi din tara macar un concediu pe an, dai banii degeaba pe pilot automat.
nu e bun bre, iti adoarme reflexele.io am evitat in ultimul moment un bou care mergea in sens invers pe banda doi pe autostrada
Eu am folosit cruise control in principal atunci cand erau active camerele de supraveghere cu radar, intram in localitate, puneam 55-60/h si-mi aprindeam linistit o tigareta.
Cum să mergi cu cruise control când tot la 2 km ai limită de viteză?
Nicio gluma cu Tom Cruise pana acuma?
Este atat de frumos cum zici tu aici… Le recomand tuturor sa incerce. Ca pe tir, vere, nu freci toata vremea frana si acceleratia. o pui la 100 sau 80, depinde de drum, conditii, cat esti de obosit, ochii in oglinzi si relax. N-ai de ce sa faci pe pilotul toata vremea, ca unul care chiar stie tot vede ca esti praf.
constanta, relaxarea si anticiparea sunt superioare forjelor urmate de frane violente si manevrelor continue. Ok, poate ajungi cu 30 de minute mai devreme, dar muci de oboseala si cu spume la gura, riscand de 2-3 ori.
si, evident, consumand mai mult, uzand masina, etc.
Deci aia-s zevzeci, ha? Eu am un altfel de stil de mers. In functie de trafic/drum/etc. merg cu cat se poate (in limita bunului simt) pe afara, dar niciodata cu mai mult de 70 km/h in sate. Ca in sate e mai riscant si nu vreau surprize.
Deci, daca accelerez la iesirea dintr-un sat si te depasesc, ca apoi sa ma prinzi in urmatorul sat, pentru ca acolo tu mergi cu mai mult de 70 km/h si eu nu, eu sunt zevzec? :)) Sau e invers?
Eu folosesc cruise-control-ul pe distante bune, cand nu merg pe drumuri virajate. Si pentru ajustari de rigoare folosesc tastele alea care maresc/micsoreaza viteza, asta ca sa nu mai franez pentru orice chestie cat de mica si sa decuplez mereu sistemul. Chiar merge si e util, nu-i vorba ca se poate folosi doar pe autostrada sau, cum spun unii, doar pe autostrazile din afara.
Eu il folosesc in principiu in localitati, unde e posibil sa intalnesc vreun radar. Dupa ce m-am ars de doua ori cu radarele mobile m-am calmat, merg cu CC la 57-59 km/h daca nu am vreun iepure dupa care sa ma tin.
Despre autostrazi, am prins intr-o dimineata A1 relativ lejer, cam 95% cred ca am mers cu CC, chiar nu prea am folosit pedalele. La 140 km/h.
CC e perfect in locurile in care vrei sau ai nevoie sa mergi constant. In rest e misto sa mergi cu el prin zone de munte cu ceva curbe, e tare senzatia cand accelereaza singura masina la deal
Cruise control este cu adevarat util pe autostrazi, drumuri nationale cat mai drepte si in sate mari unde vrei sa mentii o viteza constanta, dar care sa aiba doua benzi, epntru ca permanent vor fi agitati care sa vrea sa te depaseasca. Ce e cu adevarat naspa si ma deranjeaza este ca masina consuma mai mult in regim de CC. Poate dieselarilor nu le pasa, dar in cazul meu, cu masina pe benzina, la 140 km/h in CC consum mai mult cu 1-2 litru la suta. La un drum de sute de kilometri in afara si unde benzina e vreo 1,60 euro, cam doare.
@Radu Consumi mai mult decat ce ? Ia pune CC la 90 si sa vezi ce putin consuma.
@Radu: ma îndoiesc ca o consuma va consuma mai mult cu CC la aceeasi viteza. Cel putin a mea nu face asta. Atentie mare la conditiile de drum cu care faci comparatie, si cat ai stat cu CC sau fara in respectivul regim de viteza.
Eu folosesc in mod frecvent cruise control pe autostrada si in sate.
Pe autostrada il fixez la 139 si mi se intampla sa-l decuplez doar de vreo 2-3 ori cand nu am timp sa depasesc o masina de pe banda unu ca vine altcineva mai tare pe banda 2..
In sate il pun la 59 si merg linistit. Daca e liber drumul, il folosesc si in afara localitatilor.
Intr-un concediu prin Europa de vreo 8000 de km, am folosit cruise control 80% din timp.
Este o dotare optionala foarte utila.
@Radu: Cum sa consume mai mult cu CC? E chiar invers, deoarece computerul de bord calculeaza mai bine cat combustibil sa amestece sa-ti mentina viteza, pe cand tu tinand piciorul pe pedala mai fluctuezi ca nu esti robot sa poti sa tii precis si invariabil piciorul in aceeasi pozitie. Mie mi se pare economic si foarte util pilotul automat, il folosesc ori de cate ori am ocazia. In afara merge spre ~100% din autostrada. In drumul de intoarcere pe autostrada in Ungaria, a trebuit doar de 2 ori sa il decuplez, ca veneau unii tare din spate(setasem pilotul pe 140) si au trecut aia vajaind pe langa mine. De ambele dati masinile erau cu numere RO.
Cruise Control este foarte util pentru autostrada
@razvan
@mike
Si eu credeam ca voi consuma mai putin pe cc, dar am facut comparatie intre regimul de cc si regimul la „picior” uitandu-ma la consumul instant. Consumul era mai mare in cc. Apoi am mers cu 140 „la picior” vreo 20 de km, apoi pe cc vreo 20 km. Consumul pe computerul de bord a fost mai mare in al doilea caz. Toate astea in conditii de austostrada in Austria sau Ungaria. Poate softul de cc de la masina mea (Golf) functioneaza diferit? Si cred ca are sens ce spun, pentru ca masina e mai rapida in regim de cc, pe cand la picior se intampla sa apesi mai slab pedala, sa scada viteza la un deal etc.
@razvan: nu trebuie sa setezi cc la 59 sau 139 km/h. Tine cont de abaterea vitezometrului (de exemplu, o vezi pe gps). O viteza de 60 pe bord inseamna cam 55-56 in realitate, si te incadrezi in toleranta de 10 km/h prevazuta de lege. Cu cat viteza e mai mare, cu atat creste si abaterea vitezometrului.
@Radu: o really? te invit in cazanul meu, Clio 2004, să vezi cum de la 70 până la 170 vitezometrul arată cu fix 5km/h mai mult decât GPSul.
Cât despre consum, depinde doar de cât de grăbit e computerul în a reveni la viteza setată sau invers, cât de domol e șoferul în a recupera după o frână.
pfuu tu crezi ca o experienta a ta face ca sa fii generalul pentru toti romanii? Crezi ca daca tie nu-ti place un lucru e valabil pentru toti? Pfuu zoso …..
pentru voi ce setati cc’ul la +9 km decat viteza legale, atentie cand intrati in italia. viteza cu care „poti depasi” viteza legala este +5
eu am venit saptamana trecuta de la oradea la galati si nu l-am putut folosi decat pe A3 doar 60 de km. in rest „no chance” in romanica…
asta pentru ca nu v-ati instalat optiunea Cruise Control RoVersion, cu senzori de carute/alaiuri nuntasi/biciclisti beti si adaptarea automata a vitezei la drum (maxim 80km/h)
@zoso pe cand un post despre trenurile de mare viteza? ca asta e evolutia optiunii Cruise Control.. care nu e utila nici macar sa-ti faci concediul cu masina… in Europa aia mai vestica deja e chinuitor sa te deplasezi „ca melcul” cu 130-140, din moment ce intre oriunde si oriunde ajungi in cateva ore pe sine cu 300km/h sorbind o cafeluta si citind un ziar, iar orasele de regula sunt neprietenoase cu motoristii. bine ca suntem noi romanii soferi
mie îmi place cruise control. l-am testat pe DN1 și autostrăzi și îmi place că nu folosesc pedalele deloc =). mă rog, când e liber și nu sunt dobitoci care te depășesc și apoi frânează în fața ta. altfel, nu înțeleg de ce oamenii nu-l folosesc: conduci mai relaxat și-n plus îmbunătățește al naibii consumul.
Mda… Tu aduci in discutie CC intr-o tara in care nu se circula pe banda 1 ptr ca POATE e unu oprit si trebuie sa-l ocoleasca…
eu il sustin pe radu cu consumul la cruise control.
si la mine e mai mare pe cc si la un amic, ambele masini au motoare pe benzina de 2, resp 1.6 litri.
Avand o roata de rezerva montata pe masina am mers pe A1 cu cruise control setat la 85km/h. Am parcurs toata autostrada consumand fix 4l de motorina
Nu e 70 la ora viteza legala „in sat”?
Eu tin CC la 80 – 85 „in sat” dar afara mi-e destul de imposibil pe DN1, unde sunt tot felul de dacii, A6, hodoroage, fiecare cu viteza lui proprie. Personal il gasesc folositor, mai ales ca la 120km/h am consum optim, dar in afara de autostrazi nu prea ai unde in Ro.
Pe langa faptul ca nu avem noi autostrazi care sa se preteze la Cruise control, eu unul ma simt cam aiurea cand il folosesc. Am sentimentul ca fie o sa pierd controlul masinii, fie o sa ma relaxez pana la a adormi.
Criuse control sau nu, sa mergi incet si calm e foarte relaxant! Am mers Bucuresti-Sacele (via Cheia) destul de incet, dar nu exagerat. Consum obtinut la ford focus 1.8 Tddi, putin sub 5%.
Pe langa faptul ca m-am putut bucura de peisaj, de condusul in sine, m-am bucurat si de faptul ca pot face economie la combustibil fara prea mare efort!
folosesc cruise control oriunde la drum lung, in special in satele de pe drum
am ajuns la concluzia ca iesi mai bine dpdv nervi si consum, poate doar la timp sa pierzi jumatate de ora la 300 de km.
avantajul? se streseaza ceilalti sa te depaseasca, sa flash-uiasca pe cei din fata ta, sa iti deschida drumul.. n-am avut probleme, mi s-a parut drumul mult mai liber mergand cu viteza constanta
@zoso incearca sa mergi cu 99 (109 pe european) inafara localitatii si cu 59 (79 pe dn1) in localitati, si nu o sa mai ai probleme cu aia care incetinesc.. nu castigi prea mult timp daca mergi cu 80 in localitate..
@Radu nu are cum sa iasa mai mic consumul cu cc. stim ca tu conduci mai bine ca un profesionist de la VW, si simti exact motorul si cutia de viteze, dar tot n-are cum. de ce? ca n-are cum.. indiferent pe ce autostrazi straine mergi tu de obicei
daca faci niste teste, o sa vezi
Am incercat si eu de cateva ori cruse control, dar pe autostrada… Mai mult m-am stresat…
Prin urmare, nu inteleg cum vrei tu sa mergi cu el „on” pe Comarnic – Bucuresti…
@geretus: sunt două benzi, e loc destul de manevră.
@Radu: degeaba ai facut consum la 20 de km computerul il calculeaza la 1000 km in general
cica sa nu depasesc 130:)) am mers si eu cu renault si dupa 130 tremura sasiul, vibreaza, volanul vibreaza, e o masina total nesigura dupa 130, si masina avea 20 000 km deci nu poti spune ca era jaf, megane e ca logan , doar ca are suspensii un pic mai bune
@Vic: clio sau megane? 1.4 sau 1.9?
cc-ul il folosesc pe drumul dintre bucuresti si piatra neamt cam 75 % din drum. Mi se pare mie, sau acceleratia de la butonul din cc e mai mare decat de la pedala?
Pentru siguranta este o optiune foarte reusita , te ajuta sa conduci relaxat.