Credibilitatea blogurilor de tehnologie (2014)

Articolul ăsta e amuzant, dar spune o realitate: sunt prea multe articole pozitive despre camere foto, telefoane și orice altceva. Mult prea multe, în comparație cu realitatea din teren. Pe măsură ce companiile cresc ritmul lansărilor, laudele încep să se domolească, redactorii încercând din răsputeri să găsească îmbunătățiri produselor lansate, care sunt doar cu 3% mai bune ca versiunea de anul trecut, doar cu 1% mai ușoare, doar cu 5% mai scumpe, doar cu 2% mai rapide, doar doar vor convinge pe cineva să cumpere.

Și oamenii nu cumpără, că nu văd rostul, și piața DSLR-urilor se duce în jos, și piața smartphone-urilor a ajuns la saturație, și așa mai departe.

S-a ajuns la situația de a avea mai multă încredere în review-urile anonime de pe Amazon decât în ce spun unii experți sau unele bloguri de tehnologie. Că un utilizator supărat scrie ce îl deranjează la un gadget, că vrea să știe lumea, pe când un blogger nu prea vrea să facă asta, că nu îl mai cumpără lumea prin linkurile lui afiliate și, pentru mulți, a obține un câștig de moment de pe urma cititorilor e mai important decât cititorii în sine.

Pentru că asta e dilema bloggerului: mănânc azi ce apuc sau mănânc pe termen lung mai mult și mai bine?

 

automat-best-buy

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

15 comentarii

  1. Vezi tu, multi calculeaza: „mananca azi ce apuc” + „mananca azi ce apuc” + „mananca azi ce apuc” + ……… + „mananca azi ce apuc” = „pe termen lung mananc ce apuc”, pentru ca criza si pentru ca neincredere in businessul propriu, in consumatorul needucat, in piata in cadere libera…
    Putin sunt cei care stau rabdatori in transee, in asteptarea succesului…

    00
  2. Pai și tu ai făcut la fel…. Ai avut vreo 2-3 articole despre nustiu ce cutie evolio parca. Cutie ce îți transforma TV ul în calculator cu Android. Ai luat banii frumușel „pe termen scurt” în loc sa spui ca „e frumos dar nu prea”…noroc cu comentariile.

    00
    • @zicu: te uiți sub articol și vezi că nu e scris de mine. deci ești prost sau rău intenționat?

      ps: aparent, doar rău intenționat, de aia scrii de pe proxy.

  3. Nu m-am gandit la asta. Foarte buna observatia. Evident, omul/cititorul tot trebuie sa cumpere ceva, ca doa asa a ajuns sa te gaseasca. Ii poti prezenta alternative la acel produs sau si mai onest, postezi un banner cu link de afiliere catre prima pagina a magazinului in speranta ca l-ai agatat, dar fara vinovatia ca i-ai recomandat un produs pe care nu l-ai fi cumparat nici tu.

    00
  4. Normal ca trebuie sa aleg prima varianta. Castigurile venite prin minciuni si cine stie ce manevre necinstite pleaca la fel de repede cum au venit. Asta este de cand lumea.

    Bloggerii care aleg sa manance doar azi raman niste bloggeri oarecare care alearga continuu si degeaba in loc sa culeaga roade bogate si apreciere.

    00
  5. Eu cred ca un blogger poate sa manance din blog doar in momentul in care este suficient de credibil cat sa vanda reclama pe blog si eventual sa ofere acces la blog contra-cost. Ciupeala asta din link-uri afiliate…. Sorry dar eu nu pot sa am incredere intr-un review care este urmat de un link de unde pot sa cumpar produsul respectiv…

    Altfel colegul de mai sus (zicu) are dreptate – blogul se numeste zoso.ro deci implicit se presupune ca articolele (indiferent de cine sunt scrise) reflecta opinia lui Zoso. Un blog personal nu este acelasi lucru cu un ziar unde „responsabilitatea pentru continutul articolelor publicate apartine exclusiv autorului”.

    00
  6. @zoso – pai zicu spune „ai avut” nu „ai scris”, mie mi se pare o afirmatie corecta, ai avut acel articol pe blog, ca guest post. Parea extrem de mult sa fie o reclama directa la un produs nu foarte competitiv, adica nici un fel de critica sau recomandare sa cumpere poporul de pe ebay ceva mai ieftin sau mai performant.

    00
    • @zicatorul: nu. zicu spune că am luat bani pentru a publica 2-3 articole despre un produs inferior. e diferit de ce spui tu că spune el. hai să nu incercăm să punem vorbe in gura altora.

  7. rationamentul se aplica doar blogurilor de tehnologie ?

    00
  8. Tragedia e alta.
    Parca tot la tine am citit acum ceva vreme, respectiv ca in zona foto/telefoane/pleonasm, acum apar atatea produse noi cu imbunatatiri tehnologice minore, incat bietii specialisti nu mai stiu ce sa scrie incat sa nu se repete de la un articol laudativ la altul

    00
  9. Vali, aia e bullshit. „Articolul nu e scris de mine”.
    Iti dau si eu un articol la o tableta Overmax. Cat ma costa sa o publici pe blog?

    00
  10. Treaba e oarecum asemanatoare si la blogurile de masini. Ai impresia ca citesti mai degraba un fel de comunicat decat un review al masinii.
    In ultimii ani, daca e sa ne uitam la parerea specialistilor auto n-a fost lansata masina proasta sau care sa nu-si merita banii. Si nu vorbesc despre masini precum Mini Cooper S sau DS 3, care clar nu sunt cumparate din considerente economice, ci vorbesc despre gama compactelor.

    00
  11. Și pe mine m-au ajutat păreri de pe forumuri sau reviews de pe amazon de-atâtea ori, că am hotărât ca orice îmi cumpăr de-acum înainte să las și eu un mic mesaj cu pro și contra, dacă mi se pare că a meritat suma de bani, dacă recomand sau nu. Transparență cât mai mare!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.