Pentru că în mintea mea se produce un scurt undeva. Ai bandă liberă dreapta? E a ta. Nu contează ce e în spate. Codul Rutier nu spune „dacă ai chef”, „dar e trecut de ora șase”, „dacă ăla e cu o mașină mai scumpă ca a ta”.
Pentru că finalitatea la faze din astea este că enervezi un (alt) prost. Ca să ce? Ca să treacă în fața ta și să îți pună o frână în bot? Ca să te șicaneze odată ce a ajuns în fața ta? De ce să îl enervezi? Ca să ce? Ia-i numărul, urmărește-l, trage-i nevasta și trimte-i poze, dacă tot vrei să faci o treabă.
Eu sunt șoferul din spatele lui Vlad. Fix eu. Dă-te la o parte. Ai loc. Lasă-mă să fiu prost. Lasă-mă să caut un cap de pod. De ce brusc faci școală cu mine pe regulile pe care vrei tu și nu pe regulile pe care vreau (și) eu? Dacă e să respectăm toate regulile, hai să fim noi primii.
Eu nu înțeleg pe nici unii. Nici pe aia care nu se dau nici pe aia care vin în spate aiurea. Vlad vorbește de calm, ca a stat cu calm acolo ca nu cumva sa se dea fix în momentul în care agresorul ar fi decis da devanseze de pe banda 2. La fel de calm ar fi putut sa dea semnal și sa treacă pe banda 2. Meh. 2 Berbeci.
Vlad habar nu are sa conduca. Nu faceti ca Vlad.
Să vezi comentarii de avea ăla din spate bmw.Cum mă să te preseze unu cu megane?
Eu sunt curios ce inseamna liber pe banda 1 pentru voi. Pentru mine liber banda 1 nu inseamna sa franez de la 130-140 la 80-90 ca sa intru intre 2 tiruri. O sa ma retrag pe banda 1 cand nu va trebui sa reduc semnificativ viteza. Pana atunci o sa imi continui devansarea pe banda 2.
Vladutz e calm. Sta infipt in B3, nehotarandu-se daca sa depaseasca au ba Astra care merge si aia prost pe B2, reusind o magnifica depasire in 2 km si ceva. Sublima autoironia /s. E de salvat filmul in caz ca-l sterge.
Nimeni nu a remarcat ce frumos se misca Laguna peste linia continua fara urma de semnalizare, sigur ca nu este un risc sa schimbi banda in fata unei masini care vine la 1 metru de tine si intra 40 de cm pe B2 fara semnalizare, nu?
😂
Nu trollez, mă. Banda nu era liberă în fața mea. N-am mai pus și filmarea din camera frontală, că mi-a fost lene să montez, dar erau alte mașini în față, normal, nu eram eu singur p-acolo. Nenea voia să mă dau ca să-i facă la fel și următorului și tot așa, cunoști, probabil, genul. Nu mă opun la manevre de genul, că nu-s lipsit de instinct de conservare, doar că nu am avut unde să mă dau când a venit prima dată și dup-aia n-am știut dacă nu cumva se bagă pe banda a doua exact când mă mut și eu, așa că am mai stat. Asta-mi trebuia, un carambol pe A3. A durat puțin, oricum, toată povestea. S-a dus el p-a doua și pe prima bandă dup-aia până la intrarea în oraș, n-a mai încercat p-a treia.
Dar, oricum, mie nu mi-ar da niciodată prin cap să mă reped în bara ăluia din fața mea că nu se dă din drum, chiar dacă chiar nu se dă. Serios, chestia asta mi se pare uluitor-înspăimântătoare. Ce încerci să obții, un accident la 130 kmh?
Am tot văzut bizoni d-ăștia pe autostrăzi, vin cu 160-170 din spate, de obicei și cu flashuri, și te forțează să te repliezi pe dreapta unde, de obicei, sunt camioane, dube șamd care merg mult mai încet, trebuie să frânezi, să te reîncadrezi, e foarte neplăcut și periculos. Dar să știi că așa ceva n-am văzut decât pe autostrăzile din România. (benzile alea fără limită de viteză din Germania sunt altă mâncare de pește)
Si dupa ce te-a depasit pe banda 2, te-ai mutat si tu de pe banda 3 pe banda 2/1 banui ? Ca aparent erau libere.
Prietene, ai banda libera dreapta dai semnal, te asiguri si te incadrezi pe ea pana cand nu mai e libera. E atat de simplu asa spune si legea.
Daca te apuca fricile ca vin altii peste tine fix când schimbi tu banda ar trebui sa mergi cu trenul, e mai relaxant.
Si in Germania iti luai flash-uri mai ales daca erau 3 benzi. Nu se dau flash-uri cand esti in depasire dar cand e liber e normal sa te tragi nu sa astepti sa iei flash-uri.
Daca da damboulea flash-uri cand mai e si aglomerat nu e ok.
Bine, teoretic nu trebuie sa dai flash-uri. Are dreptate si autorul, sunt unii mai speriosi din fire, s-au intamplat destule accidente din cauza flash-urilor.
Cel mai important e sa ajungem toti intregi la destinatie: nu va mai enervati ca mai piscati frana si nu ocupati aiurea banda de depasire.
În situația asta, băieții sau fetele alea cum au putut să te „depășească” pe B2 dacă tu zici că era ocupată și de aia nu te-ai mișcat de pe B3?
fix ala care odata ce ajunge pe banda 3 uita sa mai plece.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Lasă vrăjeala, toți știm c-ai stat pe banda aia ca să-l enervezi.
Și tu știi seara când te culci și îți vorbești ție însuți cu vocea interioară, indiferent ce vrăjeli bagi într-un ”articol” de 14 scroll-uri A4 despre siguranță și cum ți-era teamă să nu schimbe banda în același timp. Lol.
De fapt ți-a luat cam 24 de ore să găsești ceva cât de cât vandabil în acord cu comportamentul.
Chiar și-așa, te cred 2-3 copii, restul, inclusiv tu, știm de ce-ai stat acolo.
Poți minți pe oricine dar nu pe tine însuți.
Deci te depasesc 2 prin dreapta dar nu ai banda libera?
@Ion
Păi vezi motivul invocat de el că poziția pe benzi e in funcție de trafic și viteză, de parca scrie pe asfalt la B3 „numai pentru boșii cu 130km/h”..
Pune filmare din fața. Ești depășit pe b2 și stai pe b3.
Oh, wow! Și eu ca prostul care merg B1, depășesc pe B2 când e cazul, fix pe A3. Cât-ai simțul dreptului care mi se cuvine, că eu sunt jmecher și mai fac și un film să se vadă!!!!! Că doar nu e singurul care merge pe B2 și mă depășește pe mine care merg pe B3! Oare în străinezia tot așa mergeți: 5-10 km peste limita legală admisă? Sau acolo mergeți legal de frică să nu vă amendeze poliția?
Asteptai prima trecere de pietoni ca sa te dai la o parte, asa e?
Mie nu-mi pare sa existe ceva care sa te fi făcut sa scrii articolul în afara de propria prostie. Posibil insulta de a fi depășit de ce califici ca ar fi cazan…
Ala cu laguna sta în fundul tău dar nu da flash sau semnalizare, în timp ce tu mergi cu aceeași viteza astrei de pe banda 2. Ulterior, chiar și după ce treci de fordul transit, nu te dai (faci montaj….) si ramai sudat pe banda. Ala cu laguna, în continuare, nu da flash, nu da semnalul stânga deși intenția lui de a te depăși îți este pana și ție clara. Asa ca, se duce pe banda 2 și trece de stăpânul benzii 3. Ulterior, îl faci de cacat, publucandu-i masina și presupunând un probabil comportament periculos.
@petreanu: sunt 3 benzi acolo, adica mai ai inca doua unde poti sa mergi legal sau la consum. Soferul ala nu a dat nici un flash, nimic, deci nu el e cocalarul in povestea asta
@Petreanu, aceeasi intrebare ti se poate pune si tie.
Ce incerci sa obtii incapatanadu-te sa ramai pe banda 3 in conditiile in care in anumite momente din filmare banda 2 este libera? Vrei sa obtii un accident la 130 km/h?
Dupa ce depășești treci înapoi pe banda din dreapta, ce dracu e atât de complicat?
Te-a născut mă-ta pe banda a treia?
TLDR: nu va incap 3 benzi, nu va incap nici 5.
da tu esti si zmeu si vrei sa faci un shaming.
Zona aia cu 3 benzi n-are limita de 100km/h?
@vali Mă, vezi că-ți fură clientela Petreanu, eu m-apuc să-l citesc după faza asta: orice om care poate să facă trolling într-o postare pe fb, să facă trolling într-un articol întreg pe baza postării, și să mai vină și cu trolling pe alt blog merită citit. Și îmi pare rău, dar nu te-am văzut să fi la nivelul ăsta… numai dacă nu vrei să recunoști că toată operațiunea a fost coordonată de la început *puts on tinfoil hat*
@Baltha Zerus – „Si dupa ce te-a depasit pe banda 2, te-ai mutat si tu de pe banda 3 pe banda 2/1 banui ? Ca aparent erau libere.”
Daca 1 si 2 erau libere, ce cauta Laguna pe B3? Conform legii pe care i-o tot citati voi lui Petreanu Laguna are obligatia sa circule pe B1 si cand ajunge pe B2 sa treaca imediat ce este posibil pe B1, nu?
Asadar, ce cauta Laguna pe B3 in loc sa balanseze intre B1 si B2?
Si daca nu era loc pe benzile alea, atunci de ce si mai ales cum trebuia sa se duca pe ele imediat Petreanu ca sa ii fac loc Lagunei cea grabite?
@Bigbear
Pentru că depășirea legală se face numai prin stinga, singura excepție cu depășire prin dreapta fiind a vehiculelor ce urmează a vira la stînga, ceea ce pe autostradă e imposibil…
@Marinel – daca tu esti in trafic si respecti legea de care ii spun toti lui Petreanu, si anume mergi pe banda 1 si daca depasesti pe 2 te retragi pe 1 imediat ce este posibil – cum ajungi tu pe banda 3?
Mentionarea oricarei viteze de deplasare este semn de retard. Indiferent cate benzi sunt – pot fi si 4-5 – traficul trebuie sa se desfasoare cu vitezele mici pe benzile din exterior si cu viteze mari pe cele din interior. Din motive evidente pentru oricine cu mai mult de 1 neuron. Daca nu esti in stare sa te adaptezi la 2 benzi, ce o sa faci cand sunt 4-5? Incurci pe toti ?
Din filmarea de la
Tine din spate aveai 300de ani in care puteai trece pe banda 2 libera
Eu nu înțeleg de ce nu se da pe banda 3.
Dacă era așa liberă banda a doua se băga nervosul din spate pe ea.
Ideea e că s-au băgat, mai mulți, iar Vlad a rămas tot pe B3.
Eh nu înțelegi?
De treflă, c-avea chef să enerveze pe cineva și s-o mai pună și de-un ”material educativ”.
Pentru că uneori ăștia de-abia așteaptă o scânteie neprovocată.
De-asta ies din casă, nu cu treabă.
@Valentin123, ca sa poata sa se planga pe blog despre cat de prosti sunt soferii romani si cum nu il inteleg pe el ca are drept divin sa-si patreze banda. Ca asa a vrut el sa interpreteze legea, nu conteaza ca acolo scrie altceva.
Petreanu e ca baietii aia de pe YT pe doua roti care forteaza niste situatii limita doar ca sa arate cat de prosti sunt ceilalti.
Aici Zoso chiar are dreptate: da te frate la o parte daca ala din spate vrea sa se duca cu 300 si sa intre intr un copac e treaba lui. Treaba ta este sa conduci preventiv si sa ai grija si tine si de ceilalti si NU sa faci „educatie” si sa i arati tu celuilat ca incalca legea si ca tu ai dreptate.
Conform filmarii putea sa se dea la o parte si sa lase nebunu sa se duca. Dar NU! trebuie sa „semnalizam”!
si sa i mai spuna cineva marelui luptator al dreptatii ca:
„Când circulația se desfășoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcție de intensitatea traficului și viteza de deplasare, având obligația să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane”
din moment ce si Laguna dar si ala cu duba alba te au depasit prin dreapta inseamna ca aveai loc sa te retragi pe banda care trebuie dar nu tata! Hai sa fim si astazi destepti!
@AlexAndru: deci treaba ta e sa te dai la o parte pe b1 si sa-i protejezi pe ceilalti si pe tine si pe Maica tereza si pe Unicef =)))) Dar ala care vine cu 200 n-are nicio treaba, e pe permisul lui :))
@punKreas
treaba ta este sa respecti legea, sa conduci preventiv si sa nu o cauti cu lumanarea caci te vei arde.
Conform legii si a imaginilor, Petreanu trebuia sa se dea la o parte. Punct. Asa zice si legea si asa arata si imaginile cum ca avea loc sa se dea in conditiile in care l au depasit si Laguna si Duba Alba.
Asta nu inseamna ca ala cu Laguna avea dreptate.
Hai sa trecem de etapa asta a Justitiarlor de carton care arata cu degetul greselile celorlalti in timp ce fac ei insisi greseli.
@AlexAndru: pai si cu legea care zice ca nu ai voie sa depasesti 130 pe autostrada ce facem?
@punKreas
sper ca doar azi sa te fi trezit pe partea gresita a patului
care parte nu o intelegi?
un JUSTITIAR care face JUSTITIE incalcand LEGEA nu este cu nimic mai prejos decat ala pe care il arata cu degetul
nu sunt regele corectitudinii dar m am saturat de atitudini din astea.
„domnule eu am incalcat legea dar e mai putin nasol decat ala de langa mine care a incalcat o mai rau”
atat Petreanu cat si ala cu Laguna fac parte din fix aceiasi categorie numai ca unul e persoana publica cica formatoare de opinie si alalalt e un nimeni sarac anonim
punKreas: ai voie sa te caci pe codu rutier numa daca vrei sa mergi tare. Restu de prosti, care nu merg cu toti caii putere, sa suga pula!
@punKreas, nu prea este normal sa incalci legea ca sa ii pui la punct pe cei care au de gand sa incalce legea.
In plus, la 140 km/h cat spune Petreanu ca avea, deja incalca si el limita de viteza.
Vlad Petreanu e B3 lover.
Ba A3.
Clipul demonstreaza perfect ca nu lipsa autostrazilor e cauza mortalitatii extrem de ridicate de pe drumurile romanesti – ambele genuri de soferi sunt problema, si incapatanatul care nu se da, si racheta care nu rabda.
De obicei accidentul se întâmplă când se întâlnesc în trafic 2 prosti și nu cedează nici unul.
@Radu: de acord, dar numai daca Petreanu ar fi facut brake check. Altfel, daca merge constant chiar daca e pe b3, de ce ar fi de vina el? Aaa, ca se enerveaza ala din spate, pai sa se duca la spital daca sta prost cu nervii. Cum a trecut testul pshihologic?
punKreas daca nu vezi cat de mare e problema ca ajuti sa creezi un enervat in trafic esti si tu parte din cauza care duce la mortalitatea crescuta. Accidentul nu trebuie neaparat sa se intample intre astia doi, poate sa fie si cum zice Vali, din cauza nervilor sa gaseasca capul de pod. Sau poate sa gaseasca alta masina, complet nevinovata, in care intamplator esti tu. D-aia trebuie sa-ti pese.
@Radu: daca stati prost cu nervii, eu zic sa mergeti cu trenul :))
ai dreq nervosi :))) toti sunteti ba nervosi cand e vorba de confortul vostru :)))))))))
Presimt ca ramane emagu fara popcorn fix de vinerea neagra
Domnul ministru ce părere are?
Și Vlad și chiar zoso ar trebui să ceară niste statistici de la MAI cu incidentele din trafic și altele cu amenzile să vedem ce nu se pupă. Ce proiecte au pentru viitor pentru prevenție.
Circul destul de des pe A2. Într-o situație de genul ăsta, dacă banda din dreapta e ocupată, las semnalizarea pe dreapta să meargă până termin de depășit, chiar dacă e vorba de zeci de secunde. Cel din spate, oricât de bizon ar fi, nu are cum să nu vadă că vreau să-i fac loc, dar momentan nu am cum. Iar când s-a terminat coloana de TIR-uri sau ce mai e pe banda 1, mă dau la o parte, nu-mi pun problema că ar vrea să mă depășească prin dreapta. Bizoni sunt destui, sinucigași (la propriu) sunt totuși mai puțini.
Sigur, înainte să fac schimbarea de benzi, mă mai asigur odată, poate ăla e beat, drogat, sau sinucigaș. Dar de regulă nu e. Altfel, dacă o dăm în extrema cu drobul de sare, mai bine mergem cu trenul.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Marcos: f utilă schema ta. o să o preiau
@,DG
Cînd deja ești pe B2 și devansezi ce-i pe B1 nu mai e cazul sa semnalizezi stînga, că menții banda și nu mai schimbi „direcția de mers” ci e necesar sa semnalizezi replierea înainte de a o începe…
Corect!!! Așa văd și eu lucrurile.
@Marcos: corect, asa mai procedez si eu. Dar mai e o chestie. Daca pe b1 e semi-coloana si vine un furios d-asta cu semnal stanga pus, treebuie sa-i faci loc, desi si tu vrei sa te duci, dar nu ai unde?
Voi credeți ca degeaba barele față spate au alta culoare decât restul caroseriei. Se știe ca Lagunele sunt rachete …
Pe 3 benzi, deseori e loc pe B1 sa circuli cu 130, le vii în dreapta bizonilor și parcă simți cum strang din buci. Nu încercați așa ceva cu pasageri sau reflexe de gâscă …
Dacă el o avea vreun Suzuki obosit din fabricație, normal că i se pare rachetă Laguna…
Dacă aveți cameră de bord puteți raporta șoferii agresivi direct la Poliție. Flash-urile, schimbarea agresivă a benzilor și mersul la intimidare reprezintă condus agresiv și se sancționează. Astfel de specimene fac multe probleme în trafic și nu trebuie tolerate.
Dar se pot reclama si cei care nu respecta regulile de ocupare a benzilor de circulatie? Adica cei care stau pe banda 3 in conditiile in care este liber pe banda 2?
@Andrei: tu stii pe cineva care a fost amendat ca nu a eliberat b2? :))))))))
Mult succes în a raporta astea pe situl miliției…
@punKreas, la cat de rar se dau amenzi in Romania, in curand nu o sa mai cunosc pe nimeni care sa fie amendat pentru nimic.
De exemplu nu cunosc pe nimeni care sa fi fost amendat (sa ii fi fost suspendat permisul) pentru trecere pe culoarea rosie a semaforului. Dar asta nu inseamna ca este legal sa faci asta in Romania, doar pentru ca nu avem politisti care sa te opreasca in trafic.
@Andrei G: te uiti la stiri, sunt in fiecare zi filtre d-astea filmate in care vezi ca amendeaza pentru trecut pe rosu
@punKreas, m-ai intrebat daca eu stiu pe cineva, nu daca am vazut o poveste la stiri despre cei 50 de soferi care au fost amendati o data la 3 luni cand face Politia o campanie televizata.
Limita de viteza pe sectorul respectiv e de 100km/h dar asa e cand suntem natie de soferi sportivi si grabiti.
In plus, s-a exprimat gresit.
„Filmarea respectiva arata un sofer care a uitat sa se replieze dupa ce a depasit si acum se enerveaza ca unii ii semnalizeaza ca este prost.”
Atâta vreme cât pe B3 este coloană, nu o să mă dau în veci pe B2 sau B1. Dacă nu ai becuri albastre sau roșii clipocind aștepți. Sau încerci să mă depășești. Dacă nu ai minim 500cp nu o să poți.
De ce? Pentru că pe B2 o să găsești mașini lente, tiruri. Și să treci înapoi pe B3 e apoi dificil.
Întotdeauna îmi las 20m minim față de mașina din față, distanță ce se micșorează dacă încerci să intri în față. Pentru că sigur o să îl șicanezi și pe cel din față și o să mă pui și pe mine în pericol.
Cumpărați mașini mari. Și fiți cât mai siguri și atenți în față. Restul grăbiților să plece mai devreme de acasă sau să aștepte, strada nu e numai a lor….
Wow! Deci nu numai B1 e pentru fraieri.
Barosanilor le e scârbă acum și de B2.
@ev
Păi de aia A3 are un sector cu 3 benzi pe sens, ca să-i ia pe ”meseriași” mai ușor, cu ”aclimatizare” treptată, să nu le vină rău brusc la covrig la ieșirea imediată din Bukale.
„Ca să ce? Ca să treacă în fața ta și să îți pună o frână în bot? Ca să te șicaneze odată ce a ajuns în fața ta?” – adica pot sa ii pun eu frana in bot cand vine asa aproape de mine si apoi sa il las sa explice politiei exact situatia?
Ca ma gandesc ca politia o sa fie de acord cu el.
Soferii agresivi merg pe ideea ca tu nu te vei duce atat de departe ca ei cu sicanele si agresivitatea.
Art. 42 este destul de clar, doar daca ești analfabet funcțional nu înțelegi că trebuie să te dai pe banda 1 din prima, nu când vine bizonul.
Și să le mai explodeze capul unora, da, și în oraș. Totuși în România se circulă majoritar ilegal pe banda 2/3, că așa e șmecherie. Poliția nu a amendat niciodată pe cineva pentru comportament de b2 lover
Eu cred ca ambele cazuri sunt fix la fel sub incidenta legii – nu ai ce sa cauti pe banda 2 sau 3, trebuie sa te retragi pe 1 cu prima ocazie insa in acelasi timp limita maxima de viteza este maxima si depasirea ei este la fel de interzisa.
Cumva insa nimeni dintre soferii adevarati nu vor sa admita si pasajul ala din lege, se pare ca limita maxima este pur si simplu o chestie orientativa si subiectiva.
@Flat – ia spune monseur, cum ar fi circulatia pe Iuliu Maniu DOAR pe banda 1 (bd-ul are 3 benzi) conform logicii tale…. Thx!
Abia asta e amuzant. Unu’ care se da pe banda2 sau 3 cu 150-170km/h acuza pe altul ca nu respecta legea si nu se muta pe banda1. :))))
Adib voteaza sosoaca.
@Vali – nope, ca au exclus-o aia. Dar in T2 Ciolacu vs Simion alegerea e clara.
@adib, legea spune că ai obligația să revii pe b1″ori de câte ori este posibil”. Pe Iuliu Maniu este full, deci nu este posibil. Ești bătut în cap? Cum ai înțeles tu că logica mea este sa stea toată lumea pe b1 pe un bulevard aglomerat la maxim?
Aici vorbim de b1 liberă și șoferi ca Petreanu care stau cat mai în stânga pentru că ceva motive inventate, fac stânga peste 3km, au nu știu ce viteza, sunt gropi, etc
@Flat – Asadar tu ne spui cu subiect si predicat ca nici un sofer de pe banda 2 si 3 poate sa ajunga pe banda 1 pe Iuliu Maniu, corect? Daca exista o coloana pe banda 1 atunci este imposibil sa pui semnalizarea si sa incerci sa iti faci loc de pe 2 pe 1, doar cei de pe banda 1 avand sansa in viata sa ia curba la dreapta, ceilalti de pe 2 si 3 mergand doar in fata cat tine bulevardul.
Articolul cred ca e un pamflet. Nu poti sa incepi cu Codul Rutier zice cand tu incalci viteza din Codul Rutier. Vrei sa nu ai pe nimeni in fata, mergi cu avionul, acolo maxim ai pe cineva deasupra sau dedesubt.
Eu din ce am inteles, nu s-a dat la o parte pentru ca banda 2 era ocupata si oricum era periculos sa se incadreze intre tiruri si masini care merg oricum mai incet. Adevarat.
Daca mai ai si tu masini in fata, e si mai clara treaba.
Nici eu nu as fi eliberat banda doar ca sa ma pun pe mine in pericol – risc de sandvici intre tiruri samd.
Nu stiu de ce exista impresia ca doar in romania se intampla si asta. Si in ungaria se intampla la fel, bine, tot cu masini de toate natiile pamantului in general, adica tot romani, in mare parte. Ungurii nu sunt atat de imbecili in trafic, de obicei.
Doar ca el a fost depasit prin dreapta de mai mulți…
Marinele, in cazul asta, foarte trist din partea lui…cred ca i-au umplut aia frigiderul! Nu am avut rabdare sa citesc biblia aia de explicatie in orice caz. Dar cert este ca nu educi tu pe nimeni in trafic si daca tu nu vrei sa mergi mai iute, vin cu articolul lui Vali si zic si eu, ba, da-te la o parte atunci, ca incurci lumea! Daca deja ai o masina care te-a devansat pe dreapta, tu ai o problema, nu ala care te-a devansat.
@Marinel – tind sa cred ca B2 a inceput sa se miste mai repede fata de B3 – vad des lucrul asta in Romania.
Scria mai interesant Petreanu inainte. Ce e ci articolul asta despre nimic?
Aici Petreanu justifica incalcarea legii prin faptul ca el poate sa interpreteze cum vrea si cum are chef. Cam asta este problema.
ce trist… iti pui viata in pericol, te enervezi, discuti inutil … ca sa ce?
cum de ce ?! sa ajungi acasa mai devreme cu 10 minute.
Zoso,
Inainte sa vorbesti, fa-ti patul. Aaaa, am vrut sa zic – check your spelling.
Trimte si tie!
E simplu. Legi ca în Elveția. Și atunci îți e frică și să mergi cu 150 la oră. Radare fixe peste tot pe autostradă. Amenzi cat mai dure. Și atunci cu 130 nu te mai depășește nici dracu. Și simplu, cum ziceam. Dacă e ca în Elveția (sau emirate) dacă ți se face poftă să mergi cu 20-30 km mai mult decât limita legală, până ieși de pe autostradă nu te trezești doar fără permis, dar poate și fără libertate. Chiar e enervant argumentul ăsta cu șoferii care nu țin traficul pe loc dar continuă constant să depășească viteza legală. Cum ziceam, dacă legea s-ar respecta nu te-ar mai presa nimeni din spate ca așa vrea el.
Nu vrea nimeni d-astea. Ar ieși a doua zi cu revoluție.
Cel care sta in curul mașinii din fața e un imbecil. Nu se merge în nici o împrejurare la intimidare, oricât de îndreptățit ar fi.
Cred ca toata lumea e de acord ca ambii sunt imbecili.
poate ne arata si filmarea din fata sau era intr-un reportaj diji teve
Reportajul ala e salvat in cloud si in memorie.
Atat timp cat ala poate merge cu cat vrea ca isi asuma si eu pot merge pe orice banda vreau ca imi asum daca politia zice ca nu merg bine. Cum pe tine nu te intereseaza de mine ca vii si imi dai flashuri si ma presezi din spate, nici pe mine nu ma intereseaza de tine nimic. So… raman pe banda 2 cand banda 1 e libera ca asa vrea muschii mei cum si muschii tai vrea sa mergi cu 180. Eu n-am treaba sa te educ, nici tu sa ma educi.
Bingo :)))))
Asa zic si eu, apelam la lege cand e vorba de eliberat b2/b3, dar cand e vorba de viteza regulamentara „o fac pe barba mea” =))
Conform logicii tale, nu ar trebui sa te intereseze nici daca esti depasit pe dreapta si dupa sa ti se tranteasca o frana in fata, ca daca tot facem toti ce vrem, exista si libertatea sa cauzezi un acciedent voit. Ma mir ca nici unul nu vede ca cel mai important lucru de care suntem responsabili ca soferi este siguranta traficului. Faptul ca nu s-a repliat este la fel de periculos ca si presupusa frica de tiruri (desi daca traiesti cu frica tirurilor cam nu ai ce cauta pe drum la volan). Un tailgaiting la viteze mari este exponential mai periculos decat sa mergi apropiat de tiruri, asa expui mult mai multe masini la situatii periculoase. Am vazut pe viu ce inseamna caramboluri de peste 100 de masini cauzate in general de tailgaiting si/sau justitiari de trafic.
@Exvpa: spune-le si alora care au murit striviti intre tiruri pe A1. Nu ma bag intre tiruri nici daca e Papa in spate. Drum bun si cale batuta :))
E doar acelasi argument a celor care vor sa mearga cu 180 fara a primi educatie. Cand il folosesc altii sa isi sustina tampeniile lor. nu va mai convine, nu?!😁
@Exvpa – pe tine nu te sperie formularea asta „nu ar trebui sa te intereseze nici daca esti depasit pe dreapta si dupa sa ti se tranteasca o frana in fata”?
Serios acum, traim intr-o societate in care se pare ca este uzual si comun acceptat ca un sofer poate sa puna frana in fata altui sofer ca razbunare ca i-a fost ranit orgoliul sau ca nu a facut ce vrea el?
Pe acelasi principiu cand te bagi in fata la coada nu iti e teama ca ala din spate scoate cutitul si te injunghie in picior? Ca asa fac oamenii cand sunt derajati, pun viata altora in pericol, nu?
Da măi exvpa, adică încălcarea legii de către tine care mergi cu 180 e mai ok decât mine care merg pe b2, 3, etc aiurea? Ești amuzant
Ati inteles fix o pula. La fel de periculos ca si tailgateingul este si sa fi tu justitiaru curului si sa te pui cu un nebun.
@Exvpa: eu vad un om care merge cu o viteza putin peste cea legala, nu vad niciun justitiar.
40kmph peste viteza legala din zona aia nu este putin. Plus ca a avut destule oportunitati sa se mute pe B2. Nimenea nu spune sa faci manevre imprudente ca sa ii faci loc altuia, dar nici sa zaci pe banda aia si sa incerci sa iti gasesti justificari.
Ba, e bou, merge be B3, ce poti face e sa stai in spatele lui la distanta de 50-100m cu semnal pornit, poate se prinde. NU SA II STAI IN CUR! Nu se prinde, semnal dreapta sa inteleaga ca schimbi banda, te muti pe B1, iti vezi de treaba cu viteza mai mare.
Nu vii cu flash-uri, cu stat la 2m de bara lui, claxoane, tzaraneli. Il intimidezi, face ceva gresit, franeaza etc. – in secunda 2 ati facut accident si vina este a ta pentru ca NU AI PASTRAT DISTANTA. Plus ca puteti muri amandoi dintr-o copilarie, un conflict de gradinita.
Daca tot ai ceva de impartit cu el, n-aveti decat sa va intalniti intr-o parcare si, cu 2 amici ca secunzi, organizati o lupta cu mainile goale, un skandenberg ceva, eventual dupa aia mergeti la o bere.
Ce dracu’ ba, ne pretindem civilizati..
Nu pot sa cred ca Vlad Petreanu a fost atat de prost in trafic si apoi a decis sa scrie si un articol in care sa justifice de ce a fost prost si sa explice cum are el dreptate.
E o parere ca oricare alta. Cu cat mai multe pareri si comentarii, poate intelegem fiecare ce gresim, si ne civilizam pana la urma.
Prea cautam in toti ceilalti numa’ dujmani (intentionat am scris asa).
@hash, deci daca eu spun ca poti sa mergi cu bicicleta pe autostrada pe banda 3 este o parere ca oricare alta si trebuie respectata?
O parere trebuie respectat atunci cand este argumentata cu articole de lege, nu cu interpretari aberante doar ca sa-si justifice Petreanu atitudinea de justitiar al autostrazilor.
Ce-mi place cand va agitati aiurea pentru berbeci din astia care isi trag banda 2 sau 3 pe persoana fizica. Mai ales atunci cand nici cei care vin din spate nu sunt in legalitate. Aici ma refer ca vin lansati cu viteze care depasesc limita legala , flashuri, care nu sunt nici ele legale sau brake check-uri care nu sunt nici legale si sunt periculoase.
Nu inteleg de ce nu faceti ce fac si eu in cazuri din astea. Depasire pe banda 1 , aruncat o privire in scarba catre el cand il depasesti si iti vezi de drum in continuare.
La o adica este treaba politiei alea incompetente si corupte sa aplice legea.
Mie personal mi s-ar parea de prost gust sa incalc legea si sa ‘imi asum’, dar la randul meu sa am pretentia ca tu sa o respecti dar sa nu ai optiunea aia de asumare la randul tau.
Deci toti acuzati autorul ca nu s-a miscat pe banda din dreapta dar niciunul nu considerati ca e periculos sa stea lipit in bara ta?
Si pe DN fac asa, lasa o masina – o jumatate de masina intre tine si el. In caz ca trebuie sa franezi brusc, vine boul peste tine si te face garaj. Si nu vede nimic periculos in a merge astfel. Le mai fac semn cu avariile – unii inteleg, altii nu; alteori trag eu pe dreapta pana trece coloana si merg la distanta dupa ultima masina, numai ca sa pot merge linistit si nestresat.
In Romania viteza nu se adapteaza la conditiile de drum ci la viteza celorlalti Schumacheri de pe drum. Ala din spate stie el sigur mereu ca ala din fata poate sa se dea la o parte. Vede el ca e loc. Nu stie cat e viteza maxima pe tronsonu de drum dar stie el ca merge sa ii dai mai tare. Nu poti sa ii acomodezi nevoile in timpul pe care il considera el adecvat? Stai ba nene pe banda 1 doar, stai ba nene acasa, ia ba nene trenu, aici pe banda 2,3 nu e loc decat de soferi asi ai volanului si ce viteza vrea muschiu lor.
Separat de spetza in sine si ultimul paragraf e minunat. Nu ma inveti tu pe mine. Lasa-ma sa fiu prost. Lasa-ma sa nu semnalizez, lasa-ma sa merg cu cat vreau eu, lasa-ma sa ies in trafic cu orice trocarici care o sa imi cedeze in curba. Ce? Sunt participant la trafic si te pun si pe tine in pericol. Vezi-ti ma de treaba si fa loc.
Marea majoritate a filmuletelor din trafic de la noi sunt delicioase pentru ca nu ai cu cine sa tii. Soferii romani in covarsitoarea lor majoritatea sunt devastator de prosti soferi si fiecare deosebit de constienti de indubitabila lor valoare la volan. Nu are cine ce sa ii invete, nici prostu ala care nu merge cu 160 pe banda 2, nici politia, nici nimeni. Doar pamantu peste ochi ii mai invata din cand in cand.
Exact, nu mai e rusine. Toti saracii cu logan sau acum cu laguna au figuri ca conduc nu stiu ce masini super sigure in caz de ceva. Ma intreb cat de sigur e harbul ala daca pierdea controlul volanului. Apoi dam vina pe lipsa autostrazilor pt nr de morti.
Mai Vali, de acord ca „Ai bandă liberă dreapta? E a ta. Nu contează ce e în spate.Codul Rutier nu spune „dacă ai chef”, „dar e trecut de ora șase”, „dacă ăla e cu o mașină mai scumpă ca a ta”.
Dar la fel codul rutier spune ca nu ai voie sa depasesti 130 kmh. De ce facem interpretari diferite ale codului rutier?
De ce ala care sta pe b2 sau b3 si nu se retrage pe b1, trebuie sa o faca neaparat pentru ca asa zice codul rutier, dar ala care vine din spate cu 160 kmh (desi codul rutier spune ca viteza maxima e de 130 kmh) o face pe permisul lui :)))))))))))))))))
Pai uite asa poate spune si petreanu ca bloca b3 pe permisul lui. Hai mai zi ceva :)))))))
Eu nu stiu pe cineva sa fi fost amendat ca nu s-a retras pe b1, dar pentur viteza, ho hooo. Apropo de codul rutier.
Asta nu inseamna ca sunt de acord si ca procedez la fel. Dar ma legam de asta cum interpretam noi codul rutier dupa cum ne convine :))))
În general, pentru accidente în situația asta e nevoie cam de doi proști: unul e ăla care merge cu viteză mult mai mare decât permit condițiile de drum. E clar din filmare care e respectivul. Al doilea e cel care riscă aiurea un accident, doar pentru că ‘îi e teamă să meargă pe banda 2 din cauza tirurilor’ (care e unul singur pe banda 1, în filmare).
Dacă e să compar proștii, dintre cei doi, Petreanu pare mai mare.
@Razvan: si cum e al doilea vinovat daca el merge constant si nu face brake check-uri? Nu conteaza ca e pe b3, dar vreau sa vad care e mecanismul din spatele acestei logici mirobolante :))
Bine, eu uit ca suntem in tara in care unul care depaseste neregulamnentar si intra frontal in cel care merge regulamentar este scuzabil pentru ca ala din fata lui mergea prea incet si el s-a enervat :)))))))
„Dacă ăla face o prostie, hai să fac și eu una”
perfect logic.
@punKreas Mai termina prietene cu prostia ca „nu ai voie mai mult de 130 de km la ora”!
Nu știi niciodată ce probleme are cel din spatele tau. În cele mai multe cazuri doar încalcă legea , dar câte unii pot fi în „stare de necesitate” , de exemplu ( a făcut soacră-sa/mama/sotia/copilul AVC/epilepsie/comotir la 40 de km de cel mai apropiat spital și considera ca ajunge mai repede decât dacă așteaptă ambulanta , soția are probleme cu sarcina, etc), cazuri în care are tot dreptul sa încalce legea.
Cine ești tu sa îl/ii blochezi pe șoferi în situațiile astea?
Basically, ce a zis Vali. Ăla în Laguna e prost. Petreanu alege să fie. Ceea ce îl face periculos, nu are experiență.
@Razvan – Petreanu mergea pe B3 cu 130 pe limita de 100 sau 130 pe limita de 130 si tu spui ca era loc pe B2 – in ce sens era periculos Petreanu la faza asta cand legal Laguna nu putea merge mai iute de 130 (viteza maxima legala) si in acelasi timp avea exact aceeasi obligatie care i-o imputati lui Petreanu, de a circula pe B1 si B2, nu?
Daca Laguna are loc pe B1 si B2 ce anume cauta pe B3 ca sa descopere daca e sau nu accesibila?
@Bigbear: pai nu auzi ca ii enervezi pe astia care vin cu viteza?
Mergi cu 130 pe b3 autostrada, il enervezi pe ala care vine cu 150.
Mergi cu 80 km pe vreun dn cu o banda, il enervezi pe ala din spate si d-aia depaseste el neregulamentar (mergi ca mortul, cum ar zice unii).
O tara de nervosi, fi-mi-ar scarba :)))
Depășirea vitezei este o contravenție ce nu impactează restul participanților la trafic. Toată lumea depășește viteza, chiar și fără intenție. Dacă viteza ar fi un factor citric, mașinile ar veni limitate din fabrică la 130km/h
Statul ca rahatul motz pe banda a 2a sau a 3a când celelalte sunt libere este o contravenție minoră, dar deranjantă pentru toți participanții la trafic, de aici nervii și accodentele.
Viteza mare poate fi justificată, oamenii se grăbesc să ajungă acasă sau unde au de ajuns. Statul pe banda 2 nu este justificat de nimic, decât de jegosenie.si/sau prostie
Ahahahahahahahahahahahaha
Depășirea vitezei este o contravenție ce nu impactează restul participanților la trafic.
Mario?
@Gheorghe Popescu: gata, ma, inchideti internetul. A venit si ala cu urgentele =))))))))))))
Avem asa:
1. Nervosul
2. Urgentul
3. Neimpactatul (conform logicii lui flat)
Ce mai urmeaza? :))))))
asa e ma…mor oamenii ca ii vad pe aia pe b3. Fac atac la coarda inimii, coarda aia sensibila
in nici un caz viteza mare nu este un atribut important al accidentelor cu morti.
Citind genu asta de comentarii ma intreb cum dracu o fi romania nambar unu dupa bulgaria la morti pe sosele. Cum nu suntem pe primu loc? Romania campioana!!!
*fara misto, traficul romanesc a fost unul dintre motivele pentru care am venit la reni
@Gheorghe Popescu – in primul rand daca ai o urgenta suni la salvare si trimit aia smurd-ul, ca de aia au becuri colorate, aparatura pe masini si personal specializat.
Insa am o curiozitate – daca il prinzi pe unul peste viteza legala si nu are nici un motiv valid altul decat „am intarziat la munca”, „vreau sa ajung mai iute” – esti de acord cu 1 saptamana de inchisoare pentru fiecare km peste limita maxima?
De exemplu, mers cu 120 pe limita de 100, 20 de saptamani de inchisoare, adica 5 luni. Batem palma?
Sau ridicat permisul, 1 km egal cu o luna, adica 20 de luni cu autubuzul.
Ma gandesc cat de prosti sunt aia care fac legile, nu au mentionat acolo cazurile in care legile nu se aplica, practic Mario Iorgulescu nu trebuia decat sa declare ca mergea sa salveze un prieten de la moarte ca se inecase cu o bucata de friptura nemestecata si gata, era ok sa mearga cu 240 prin oras, ca ala nu avea aer, nu?
@Flat – stiu ca nu esti singur, insa este o dovada de romanism verde „legea nu este fixa, legea trebuie sa se muleze pe interesul meu”.
Eu cred ca Petreanu era intr-o coloana de cateva masini pe B3 care la un moment dat a inceput sa se miste mai lent fata de B2 – caz des intalnit cand un ametit abia depaseste si uita/ sau vrea sa mai depaseasca 5 masini pana se retrage pe B2/B1.
Da, asa mi se pare si mie, că de fapt era o coloană întreagă de proști pe banda 3, nu doar Pietreanu. Asta e problema recentă din traficul românesc, că proștii de pe drum au ajuns majoritari, înainte erau excepții, dar na, se aplică legea mărului stricat. Ca regulă pe care o aplic eu personal când sunt la volan: ferește -te de proști. Când văd că cineva din apropierea mea conduce ca prostul, găsesc o metodă să mă feresc si să pun distanță de el. In speța de față, găseam o gaură pe B2, semnalizam si mă băgam pe ea. Du-te, tată, unde vrei, drum bun! De multe ori după ce am procedat așa m-am întâlnit mai incolo cu prostul cu roțile în sus si ambulanța la fața locului si m-am felicitat că n-am fost in apropiere.
Si toata lumea a aplaudat.
A procedat bine Petreanu, a avut viteza maxima pe autostrada, banda din dreapta e aglomerata si nu poti intra in siguranta pe ea.
Restul sunt spume la gura; vor toti tampitii prioritate de viteza.
Practic vrei ca lumea sa se dea peste cap ca cei care merg cu viteza sa aiba loc sa o faca, Ei bine, nu vreau sa incetinesc la 100 la ora si sa imi fac loc pe banda din dreapta. Ar insemna pericol pentru mine, doar ca sa ai tu loc sa fii prost in continuare. Daca vrei sa fii asa viteaza, du-te pe banda de urgenta.
Eu sunt convins ca speedy astia cand prind liber pe 2 sau pe 1 merg tot pe 3. De fapt astia vor sa mearga drept nu sa semnalizeze sa se replieze pe unde e liber ca e mai complicat si le intrerupe flow-ul de raceri de linie dreapta. Majoritatea ar fi linistiti rapid cu amenzi de viteza si ar fi mai interesant daca ar exista si factorul recidiva in calculul amenzii. Si da oamenii sunt diversi unii mai fricosi, altii accepta riscul mai usor, unii mai tineri, altii mai batrani … insa strada e pentru toti.
Joke from Petreanu’s thread aside, românii sunt suficient de crispați în trafic, cu sau fără trolling de la bloggeri.
Până ajungem la utopia în care toată lumea e alertă și are grijă de ce face în trafic, de ce nu povestim și de cum să fim preventivi? la 30km/h, 50km/h, 100km/h, 190km/h (bineînțeles, ultima nu în ro). Fie că conducem sport sau ca bunicuța.
Mi-ar plăcea să văd video-uri și comentarii de la voi cu oameni care conduc sportiv pe autostradă și reduc viteza din timp când se apropie de trafic. Sau cu tips&tricks despre cum și când să-i faci loc mașinii de pe banda de accelerație când mergi cu 90/h pe prima bandă, sau cu cum faci o depășire în siguranță, sau, de ce nu, „de ce camionul din fața mea semnalizează că face stânga sau dreapta și când aș putea să fac și eu la fel?”
Plm, la câte ads-uri sunt pentru coursera, skillshare & co, nu putem și noi să facem un „Handling Balkan Traffic 101”?
Și ultimul comentariu pentru comentatori: de ce atâta supărare pe traficul din ro de la toată lumea?! mie îmi pare că vă ventilați supapa pe chestii care nu-s esențiale; sunt șofer de vreo trei ani, am condus repede și încet și în oraș și pe autostradă… dacă ai minim instinct de conservare poți să te ferești și de cei din față, și de cei din spate, și de muma pădurii, și maxim ai ceva de spus la o bere;
Și multe din ce-am spus la bere au fost pozitive: „ce drăguți sunt tiriștii” sau „nu mi-a venit să cred că de la brașov spre sânpetru nu numai că se face fermoar, dar și zic mersi cam toți de pe banda fără prioritate”
@Vali:
„Dă-te la o parte. Ai loc. Lasă-mă să fiu prost. Lasă-mă să caut un cap de pod.” Deci, să înțeleg că Petreanu trebuie să respecte legile la sânge ca tu să nu le respecți? :)) Poate și pe Petreanu îl doare la banană cum te doare și pe tine că nu păstrezi distanța, viteza maximă și vrea să stea pe banda 3. Cum adică tu ai „dreptul” să fii „prost” și el nu are acel „drept”?
Astia ca el stau pe banda a 2-a (sau a 3-a) si fac pe justitiarii in trafic dar nu s-ar baga daca area vedea pe cineva ca bate o femeie sau un copil pe strada…
Sa ma bata cel de sus daca am vazut vreo comparatie mai retardata :)))
@punKreas as putea sa incerc sa iti explic dar banuiesc ca ar fi in van…
Incearca, nu mai fa pe superiorul.
„Eu sunt șoferul din spatele lui Vlad. Fix eu. Dă-te la o parte. Ai loc. Lasă-mă să fiu prost. Lasă-mă să caut un cap de pod. De ce brusc faci școală cu mine pe regulile pe care vrei tu și nu pe regulile pe care vreau (și) eu? Dacă e să respectăm toate regulile, hai să fim noi primii.”
stim ca conduci ca o pula, da macar nu te lauda…
*stiu, is carnat
Pe principiul “tu respecta Articolul X alineatul Y dar lasa-ma pe mine sa fac ce vreau”
„An average of 2,000 motorists are fined in Belgium for persistently driving in the middle lane of the motorway”. Adică aproape 120 de euro de căciulă pentru că „dorm” pe ei pe banda din mijloc.
Asta deși au devenit extrem de aglomerate și autostrăzile din Belgia, nu prea mai există segmente unde să zici că ai timp și loc să te muți pe B1, apoi să revii pe B2 și B3 pentru devansări și tot așa.
Sigur, sunt destui și cei care procedează precum dl. Petreanu, dar diferența o face atitudinea celor din spate. Cred că pot număra pe degetele de la o singură mână ocaziile în care am văzut flash-uri date celui din față în Belgia, majoritatea merge la aspirație/așteptare și o calcă atunci când se eliberează banda. Se mai face pressing, se mai balansează mașina, poate poate merge pe dreapta, dar astea-s excepții.
Personal, eram exact ca băiatul din Laguna acum câțiva ani, un idiot cu permis și creier de român hotărât să își revendice banda lăsată moștenire din strămoși pentru el și doar el. Mi-e rușine acum de chestiile pe care le făceam, flash-uri, claxoane, morți și răniți pentru 10 secunde de așteptat în spatele „mortului” care nu mai termină depășirea aia. Mă mai enervez și prin țara lui Van Damme, dar per total sunt mult mai liniștit că ajung acasă întreg, indiferent câți kilometri am de condus sau pe unde.
Ce de emotii, ce de nevroze p-aci!
Treaba e simpla. Nici unul nu face ce trebuie.
Vlad nu se regrupeaza pe B2 sau B1 desi, din ce se vede in filmare, a avut ocazii kklau.
Ala din spate, agresiv, preseaza, nu tine distanta si in final depaseste prin dreapta ca in fnal si in scurt timp sa iasa de pe autostrada, fiind principalul vinovat de escaladarea gradului de pericol al situatiei, cand, de fapt, el este cel care trebuia sa se afle demult pe B1 pregatindu-se de iesire.
Si unul si altul incalca legea.
Dealtfel, daca politia ar fi inlocuita de camere si AI, minim 1/3 dintre soferii romani ar ramane pietoni pe termen lung.
Ceea ce ar aduce multe beneficii societatii, inclusiv cateva milioane de cetateni pe care mersul pe jos ii va face mai sanatosi si la trup si la cap.
Mai degraba ajunge Dunarea sa izvorasca din Marea Neagra si sa se verse in muntii Padurea Neagra.
Dezamagit. Nu mi-a aprobat comentariul in care il intreb cand pune si filmarea din față 🥲
Ești mai dezamăgit decât utmăritorii tăi, care nu mai știu de luni de zile cât e inflația sub pod?
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/cui-aparc-in-cei-5-saci-cu-milioane-de-cartele-sim-gasic-i-pe-o-strada-din-bucurec-ti.html
„Nu sunt ferme de trolli in Romania” …