Cred că bucureștenii vor da foc orașului

Nu ai cum să plătești pentru parcare. Ce naiba e asta? BLAS_FE_MIE!!!!

Deja fierbe sângele în bucureșteni, dar soluții există. Ba se strică aparatul de dat amenzi, ba parchezi aiurea, că dacă nu e amenajat nu are cum să dai amendă…Am văzut constant mașini de 100.000€ parcate lângă parcări amenajate, că oamenii nu aveau timp de plata parcării…

Aștept reacții.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

143 comentarii

  1. Cei mai galagiosi împotriva măsurii vor fi probabil o minoritate. Vedem la alegeri dacă bucureștenii vor Civilizație sau Balcanism deși cam mi-e că ultimul va câștiga (sârmulița sau cine-o fi).

    Comentariu apreciat.14213
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 85358
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 71161
    • @rio nu imi dau seama daca esti sarcastic sau inca nu intelegi anumite lucruri?

      Comentariu apreciat.927
    • rio e din alt film, nu înțelege încă ce înseamnă oraș și pentru ce au fost inventate mașinile.

      Hint: nu pentru oraș.

      Comentariu apreciat.6922
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 41256
    • NOU
      #7

      cand impozitele sunt atat de mici si la locuinte si la autoturisme, tu ce vrei sa primesti?
      acum cateva zile imi zicea o cunostiinta (din CT) ca el nu plateste parcarea, ca oricum orasul e surpat de santiere. Si ca oricum platim rovigneta ca sa folosim drumurile pt ce mai trebuie si alte taxe. Rovigneta in RO e vreo 27€/an pt autoturisme. Adica se incaseaza la aprox 8.000.000 masini sa zicem 220 mil€ … cu banii aia nu faci nici 25 km de autostrada.

      Comentariu apreciat.8223
    • Bai si sunt la saraciile astea de croati, si platesc pe 80 km de autostrada 12 euri iar cea mai ieftina parcare e 2 euro pe ora. Si nu incepeti ca sunt mare natie, romanii sunt mai simpatici,civilizati, educati.

      Comentariu apreciat.7010
    • @rio spune-mi că nu ai ieșit niciodată din cartier fără să-mi spui ca nu ai ieșit niciodată din cartier.

      Comentariu apreciat.7814
    • @rio, fără supărare, dar parcare în oraș se plătește de minim 10 ani, teoretic cel puțin. Practic, nu prea.

      Cât despre impozite și taxe, ok, nu le-ai mai plăti. Ți se pare OK să mergi cu mașina proprietate proprie de cetățean suveran prin drumul neamenajat din pădurea proprie? Ah, nu ai pădure.

      Vrei societate, vrei utilități, vrei asistență medicală, asigurare socială, vrei să circuli pe drumuri publice, vrei să beneficiezi de regulile trăitului într-o societate (cât să n-ai haiduci ca la tine în pădure), vrei ca în cazul în care ești lovit de cineva cu mașina să știi că nu te milogești de el să-ți dea bani.

      Bine ai venit într-o societate civilizată. Pentru drepturile și libertățile tale vei plăti cu o parte din munca ta sau banii obținuți din munca ta. Plătește impozitele, plătește parcarea sau marș în pădurea personală sau Coreea de Nord, acolo n-ai plata parcării.

      Comentariu apreciat.7620
    • Adica se incaseaza la aprox 8.000.000 masini sa zicem 220 mil€ … cu banii aia nu faci nici 25 km de autostrada.

      @ alex (si eu) – Hai sa zicem 15 km de autostrada *25 de ani de rovigneta usnt aproape 400 km de autostrada ce NU EXISTA ;-) . Sau vreo 1000 de km de DN-uri cu 2 benzi pe sens, sau niste centuri ocolitoare de orase care la fel, nu prea sunt!

      Indecis. Tu ce zici?1834
    • Vino si in Londra sa le spui ca parcarea din zonele centrale care costa 150£ pe zi nu are logica. 🤣🤣

      61
    • @manu144x, cred ca tu nu prea intelegi pentru ce au fost inventate masinile. Initial autoturismele au reprezentat solutia marilor orase la problemele generate de trasuri si tot balegarul provenit de la caii care le trageau.

      Acum, ca intre timp a aparut transportul in comun si ca Uniunea Europeana viseaza la orasul de 15 minute in care sa nu mai ai nevoie de masina, este cu totul altceva. Dar istoric masinile au fost folosite preponderent in orase.

      Chiar si masinile electrice au fost promovate agresiv ca solutia la poluarea din orase, nu ca mijlocul ideal de transport intre localitati.

      1117
    • „autostrada *25 de ani de rovigneta usnt aproape 400 km de autostrada ce NU EXISTA”

      de ce sunteti voi prosti? De ce, cand ai google la un pas, scrieti cacaturi d-astea de birtu satului?

      87
    • Rovinieta se plătește pentru drumurile din afara orașului, unde administrează CNAIR. Anume, drumurile naționale, europene și autostrăzile. În oraș se ocupă autoritățile locale. Dar nu se aplică pentru drumurile județene, unde administrează CJ.

      Dar trebuie înțeles că din costul rovinietei se plătește tot ce înseamnă investiții noi (construit de drumuri) dar și mai important și costistor pe termen lung: întreținerea drumurilor curente, care implică:
      – reparații ale drumului, reasfaltări, etc;
      – toaletat vegetație pe margine unde există și se face;
      – trasat marcaje, montat semne de circulație;
      – curățat locul după accidente auto;
      – salariile personalului CNAIR + costurile operaționale cu utilajele + subcontractorii când e cazul;
      – etc.

      Nu discut cât de bine face CNAIR și MT toate acestea. E plină presa de bube. Dar rovinieta raportat la tot ce înseamnă construirea de drumuri noi și întreținerea lor e relativ mică. Nu poți calcula 27 * x ani x $/km că e calcul de clasa a 5-a.

      144
    • @Saragea În Franța, dacă vrei să mergi din nord în sud doar pe autostradă te va costa câteva sute de euro. E frumos, asfaltul e drept, nu e buruiană pe margine, dar decartezi câteva zeci de euro la fiecare punct din ăla de trecere sau ieșire spre oraș.

      94
    • @George., ai omis sa spui ca, pe langa rovinieta, se mai platesc destul de multe accize la carburant. Iar o parte considerabila din acestea ar trebui teoretic sa ajunga in proiecte de infrastructura sau la administrarea drumurilor.

      71
    • @Andrei G Una din accize, anume „Taxa Băsescu” a fost mutată în prețul carburantului la cererea FMI și ar trebui să fie distribuită la MT. Nu vreau să se pară că am luat apărarea lor. Nicidecum.

      Combăteam modul simplist de a înțelege ce se întâmplă cu taxa de drum.
      Prefer ca CNAIR să se desființeze și să toate drumurile să fie private decât să văd câte 8 directorași de la drumuri pe județ cu salarii de 15k lei + contribuții tehnice fictive la diverse proiecte din care ies cu salarii de 5-6 ori fiecare mai mare decât președintele țării. Prefer să fie plătiți muncitorii unui privat (că sunt în construcții, se plătește tot cu 3500+ lei și la stat și la privat) decât să știu că muncitorii CNAIR sunt plecați în 30% din timp la șantierele directorașilor.

      33
  2. De ce insistă lumea sa compare București cu orice alta capitală?

    Comentariu apreciat.8221
    • Sau cu orice oraș civilizat.

      Comentariu apreciat.7618
    • ai mai fost prin alte capitale?
      plimbă-te prin orașe mari sau mici din Ro, dă-ți prejudecățile jos înainte, și vei fi surprins ca multe parti au devenit mișto. daca e vorba de capitale, chiar și părți din Buc.
      fără naționalism, promit.

      Indecis. Tu ce zici?2816
  3. NOU
    #22

    păi n-avem noi, boss, o frunză dă castan să lipim pe număr?

    Comentariu apreciat.1124
  4. In toate orasele in care se implementeaza parcarea cu plata, atat de tampit e contractul cu firma care se ocupa, ca primaria orasului respectiv nu miroase nici un ban. Care-i faza cu Bucurestiul? Intra vreun ban in conturile primariei sau e un mic cadou politic, biznis ez iujual?

    Indecis. Tu ce zici?5340
  5. Mașină pe Bulgaria, problem solved.

    Indecis. Tu ce zici?2143
  6. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 2265
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1039
    • Mai citeste o data ce am scris. Parchez si in minutul ala pana platesc prin Parking Bucuresti trece masina aia si vede ca nu e platit. Cum rezolvi asta?

      Indecis. Tu ce zici?2747
    • Nu rezolvi. Trebuie sa traiasca si avocatii primariei dupa ce iti ceri tu banii inapoi in instanta. Cu cat mai multe probleme cu atat mai bine pentru avocati.

      Indecis. Tu ce zici?3628
    • Faci sesizare și-ți rambursează costul SMS-ului :))))

      Comentariu apreciat.337
    • Dar daca tu parchezi si pana apuci sa platesti te violeaza un tiranosaur si faci boala copiilor si esti dus de urgenta la spital sa iti fie amputate mainile. Si acum n-ai cu ce sa folosesti telefonul sa platesti si fix atunci trece masina si iti da amenda.

      Ce te faci domne in cazul asta?? Ce te faci????

      Comentariu apreciat.23257
    • In orasul in care locuiesc este acelasi sistem. Daca a trecut masina in momentul in care ai parcat ai o marja de 5 minute pentru a efectua face plata.

      Comentariu apreciat.1044
    • Unde stau acum iei amenda după 2 treceri consecutive ale camerei

      Comentariu apreciat.535
    • Ce e asa greu, probabil are implementat un sistem de check roll back setat la x minute

      224
    • Există o perioadă tampon de 5-15 minute.

      Comentariu apreciat.261
    • Evident că e un buffer de timp ca să plătești, e pur și simplu primul lucru la care oricine construiește un astfel de sistem s-ar gândi. Doar MihaiDB a găsit o problemă peste care efectiv nu se poate trece și s-a pus cu curul în drum că e nasol și mai bine nu se face. Român adevărat. :))

      Comentariu apreciat.534
    • @MihaiDB, probabil ca exista un buffer de cateva minute in care pti sa platesti.
      Adica daca masina a trecut si te-a foftografiat la 15:30, dar tu ai facut plata la 15:32, nu-ti mai trimite amenda.

      131
    • In acelasi timp, multi soferi se plang ca trebuie sa inchida whatsapp(fb,tiktok, whatever) desi ei sunt la volan, pt a plati parcarea. Bataie de joc, nu alta…

      11
  7. Clasica disonanta cognitiva românească. Când ies din tara, romanii plătesc conștiincios parcarea. La ei în tara, parcarea cu plata este păcat de moarte.

    Si bineînțeles, romanul s-a născut în mașină, pt ca transportul public sau mersul pe jos reprezinta pierderea prestigiului. Este ceva complet intolerabil, si teribil de rușinos.

    Comentariu apreciat.18533
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 33205
    • Nu v-ați plictisit de treaba asta cu „românul s-a născut în mașină”?

      Tu și alții care bateți placa asta comparați mereu cu alte țări.

      Între timp, ia ziceți, cum e cu Aerul Condiționat în STB? Tot așa, la noroc?

      Metro-ul la orele de vârf sunt tot ca niște cutii de sardine, supra-full?

      Și între destinație și stațiile de autobuz/tramvai/metro, cum e? Tot la 35°C+ fără umbră naturală, să simți cum se topește asfaltul sub tălpi?

      Nu sunt din București, dar voi prefera oricând să stau în trafic 60 de minute în mașina proprie cu AC-ul pornit, muzica, comfort etc. decât să fac 30 de minute cu autobuzul/metroul, dar în condiții mizerabile.

    • MihaiDB tocmai a implinit 1 an de munca si primul lucru pe care l-a facut a fost sa isi faca credit la Provident pe 10 ani pt un Polo pe diesel de pe Germania – pt care probabil a impotecat garsoniera lu bunica-sa.

      Si acum e suparat ca tb sa plateasca parcarea cand merge in we la Unirii la Mc sa traga de un suc.

      Imi pare rau Mihai! ❤️

      Indecis. Tu ce zici?9672
    • E o diferenta mare intre atitudinea ta de tip:

      Mi-as dori sa am conditii bune in transportul in comun ca sa renunt la masina de zi cu zi. Sau sunt dispus sa platesc cash ca sa am acest lux (parcare, taxa acces centru in oras)

      Vs

      Masina e viata mea, uite cum toarce dieselu gionule, ma duc pana la magazinul de la colt cu masina si blochez prima banda ca sa iau o cola, ma duc cu masina 3min pana la sala unde fac sport si o urc pe trotuar etc

      Indecis. Tu ce zici?6541
    • E reply la Znuff com de sus.

      Indecis. Tu ce zici?1714
    • Znuff, dacă nu stai în București de ce ai o părere atât de vehementă? Noi ăștia din București nu prea de dăm cu părerea despre toate orașele din provicincie unde ăia au impresia că o duc prost pentru că există Bucureștiul.

      De la madame Firea și introducerea turcismelor, ai și aer condiționat cât cuprinde și autobuzele alea merg ceva mai bine de când au voie pe linia de tramvai. Ar merge și mai bine dacă n-ar fi toate mașinile parcate pe stradă dar unii dintre ăia nu au unde să parcheze nici dacă vor să dea bani.

      Iar metroul față de alte capitale europene după care bălim, merge bine.

      Comentariu apreciat.7830
    • @Znuff

      De aer condiționat ai nevoie cam 2 luni pe an, când, ce să vezi, și în trafic se circulă lejer.
      Restul de 10 luni ce scuze penibile mai ai?

      Comentariu apreciat.7928
    • @Znuff

      aer condiționat ai nevoie în luniele de vară. În restul anului ce scuză folosești?

      aaa….. tu nu vrei să împarți metroul cu toți săracii…. Am înteles. Pei dacă ar mai lăsa oamenii din mașini acasă poate ar merge mai bine și STB. Atâta timp cât îl folosesc copiii de liceu + 3 pensionari (care au gratuitate) nu are cum să fie mai bine.

      Comentariu apreciat.4112
    • @znuff, nu nu mai sunt condiții mizerabile, chiar sunt îmbunătățite notabil, atât la vehicule cât și la trasee și orare. Este foarte civilizat și ok, singurele probleme fiind lipsa benzii unice care ar garanta predictibilitate.

      Dar dacă se face banda unică urlă și se.zvarcolesc șoferii de turisme că le ia din bulevardul pe care plătesc ei impozit 2 lei

      Comentariu apreciat.5412
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 958
    • @Znuff: ai zis ca nu esti din Buc, deci probabil 60 de minute faci dus intors intr-un oras mai mare. Apoi, nu are nimeni nimic cu tine ca folosesti masina. Iti permiti toate costurile (care include si parcarea), relaxare placuta. Numai ca 90% dintre astia nu vor sa plateasca parcarea si baga tot felul de scuze penibile (ca nu sunt locuri, ca metrou, ca stb, ca le fata vaca etc)

      @MihaiDB: replica tipica de cocalar basit

      Indecis. Tu ce zici?256
    • Mai baieti, eu nu va inteleg mai ales pe astia care ati venit in Bucuresti din alte orase. Ati vazut ca este aglomerat, ca sunt multe masini, ca este poluare, dar tot ati ales sa va mutati aici. Si acum va plangeti ca nu va convin conditiile.
      Semanati cu baietii aia care au dat spaga sa poata construi langa aeroport si apoi au inceput sa se planga de zgomot.

      PS: cei care s-au nascut in Bucuresti si nu au avut alte optiuni mai bune sunt exclusi din acest comentariu.

      218
    • LOL, ce prost e Ioan. Și comunist.

      23
  8. Reactii ? Pai stai ca vine votu si vor vota negrii cu Tarfirea. Problem rezolvat.

    Indecis. Tu ce zici?3311
    • Haha, si crezi ca Firea o sa faca toate locurile de parcare gratis? Ahaha, abia acum le-a intrat in sange taxarea la parcare si nu o sa renunte niciun primar, indiferent de partid.

      111
  9. La mine in zona mai nou se dau amenzi si pt parcat ” jumate pe trotuar”.

    Comentariu apreciat.592
    • Sector 4 Oltenitei? Am vazut ca le ridica una doua. Zici ca-s plecati la vanatoare. Alataieri ridica una de pe splai parcata pe zona hasurata de langa parcare.

      202
    • Din sectorul 4 se tot ridica masini, zilnic trec baietii cu ele incarcarcate. Intr-un timp le mai si blocau rotile

      Am o cunostinta, vreo 900 de lei a lasat pentru aceasta experienta.

      Foarte frumos. Bravo!

      Pe Giurgiuliu sunt sute de locuri de parcare, n-ai un leu sa lasi masina acolo, o ridica baietii.

      212
    • Cred ca s4 are cele mai multe locuri de parcare. Si sunt chiar ieftine, 2 lei pe ora.
      Daca nu stiai, parcarea pe trotuar este interzisa complet in lipsa unui indicator rutier care sa specifice acest aspect.

      200
  10. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 27205
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 19185
    • Tu habar nu ai ce termeni folosești, dar e liberă exprimarea pe net.

      Comentariu apreciat.9714
    • Tu erai ala care a franat in fata autobuzului ‘ca sa-i dea o lectie’?

      Comentariu apreciat.637
    • Hahaha

      Primăria îți oferă băi.. spațiul public
      Știi câți avem nevoie de un loc din spațiul public? 6 șoferi. 6 mașini au nevoie de un loc. Adică sunt de 6x mai multe mașini decât locuri

      Nu știu în ce fascism trăiești tu, dar eu știu ca in capitalism, atunci când cererea e de 6x mai mare decât oferta, intervine criteriul banului, cine plătește are acces, cine nu plătește nu are.

      Cum propui tu rezolvarea? Sa se construiasca 2 milioane de parcări, nu-i așa? Desigur. Din ce bani. Din. 2 lei impozit? Nu zău. Unde? Nu e loc. Dărâmăm blocul tau sa facem parcări ălora din jur? In cat timp? Am calculat vreo 15000 de ani, la ritmul optimist de 100 de parcări pe an. Cine le construiește? Echipe de chinezi sau cine?

      Singura soluție este ca 3 sferturi dintre bucureșteni sa renunțe la mașini .

      Comentariu apreciat.7919
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 939
    • Care sunt taxele si impozitele alea uriase? Ma refer la cele care ajung la primarie.

      227
    • Alexx plateste 300 de lei impozit pe an si vrea parcari acoperite moca:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      Comentariu apreciat.305
    • E impotriva legii si Constitutiei . Am zis :)))))))))

      193
    • @punKreas să ni se dea, să ni se facă… mentalitatea comunistă adânc impregnată

      de unde? nu se știe.. lasă domne că fură ăia, știu io
      unde? nu e loc, lasă domne că e loc, să betoneze parcurile alea
      cu ce muncitori? în cât timp? nu mai intru și pe astea.. precis e genul de om-cârcotă care dacă chiar s-ar apuca primăria de construit parcări din alea ar face gât că de ce e șantier și praf și străzi blocate și excavatoare și zgomot

      146
    • @Alexx, daca arunci niste cuvinte asa, fara sens, nu ajuta cu nimic in discutie.
      Inteleg ca tu esti ferm convins ca vei putea anula in instanta orice amenda automata pe care o primesti. Atunci de ce te agiti? Nu mai bine faci o afacere din asta, sa ii ajuti pe oamenii care au fost amendati sa le conteste? Si tu pastrezi banii pe care ii raportezi ca cheltuieli de judecata.

      193
    • vrea parcare acoperita, moca acasa. in oras, cand iese sa bea suc, accepta si d-aia la liber. La munca la fel, tre sa ii faca primaria parcare acoperita.
      Plateste 300lei pe an, totusi…

      124
    • Impotriva Constitutieiii!!! bai frate de unde veniti?!?
      Cultura generala nu inseamna numai istorie, geografie, literatura si mai stiu eu ce obiecte…

      105
    • Vezi cate un prost din asta ca Alexx si te intrebi cum naiba se descurca sa respire singur si cati ani ne-o lua sa descoperim apa calda si mersul pe jos ca la aia din vest de-i invidiem noi.

      76
    • Copii, nu mai fiti nebuni.
      Toate PV de contraventie trebuie comunicate in scris contravenientului in termen de 2 luni de la constatarea contraventiei. Absenta dovezii comunicarii in scris a PV de C. in acest termen duce la nulitatea PV de C. Baza legala consta in cateva OUG , HG, care sunt derivate din lege organica. Legea organica izvoraste intotdeauna din Constitutia Romaniei.

      26
    • @Alexx – Nu-ți prea place să plătești 5 lei pe oră pentru o parcare, nu? Dar sunt sigur că vrei o țară ca afară :)

      33
    • @Alexx, am scris si mai sus, dar o repet si aici.
      Daca este adevarat ce spui, vad o buna posibilitate de afaceri pentru unul ca tine care cunoaste legislatia. Poti oferi consultanta soferilor pentru a-i ajuta sa scape de plata amenzilor pentru parcare ilegala.

      20
  11. Eu sunt de părere ca mai bine parchezi fără sa plătești în locurile amenajate decât aiurea pe trotuar sau în mijlocul intersecției
    Dar nu te poți opune progresului, trebuie sa îl iubești pe big brother.

    Indecis. Tu ce zici?2419
  12. Boss hai sa o luam realistic. Atata timp cat o sa existe alternativa ca nu ma prinde sau o contest o sa se faca fix nimic. Daca parchez pe naspa 3 luni si primesc amenda e cost of doing business.
    Doi la mana ca sa poti rezolva problema eficient ai nevoie de simplificarea legislatiei. In Bucuresti ai parcari de la ADP, ai parcari care sunt publice si apartin de sector si ai parcari ce apartin de primaria generala. Ce-ar fi sa fie o singura chestie la nivelul intregului oras?
    Asa ca ramane cum stim ca e acum.

    Indecis. Tu ce zici?1730
    • Din ce stiu eu, aplicatia AmParcat este valabila pentru orice sector. Am platit cu succes parcari in s3, s4 si s5.

      132
    • @Asdad2005 – Am zeci de parcări plătite cu aplicația Am Parcat peste tot pe unde am ajuns în București. Poate nu strică un pic de informare. Sunt unite într-o singură „chestie” la nivelul întregului oraș, doar că trebuie să te intereseze să afli care este chestia aia.

      32
  13. Hai ca incet incet ne civilizam si noi… inca 30 de ani si o sa fie bine: „In Europe parking regulations have a relatively long history. In the Netherlands pricing parking
    was introduced in the 60’s and, since then, has been continuously expanding. In the UK the first
    parking meters were introduced in London in 19583
    and again on-street parking controls have been
    continuously increased since then, but with a particular boost after 1991, when local authorities
    became able to take over parking enforcement from the police; and also between 1999 and 2011 in
    England when the then Labour government’s wider local transport policy encouraged many local
    authorities to revisit and strengthen their on- and off-street parking policies and measures.”

    1510
    • Prima chestie pe care o omiti este ca in Romania nu s-a miscat prea mult pe ce inseamna dezvoltare urbana sau mai stiu eu ce. Visele umede cu de maine o sa se circule civilizat in Bucuresi si o sa se foloseasca bicicleta nu o sa se intample.
      A doua chestie pe care multi o omitem este nivelul socio-economic al multor conationali. Cunosc oameni care au facut naveta ani de zile intre Bucuresti si imprejurimi, iar experientele alea i-au marcat. Incepand de la conditii indoielnice si terminandu-se cu faptul ca unii si-au mai luat bataie. Oamenii aia au ales masina ca si mod de deplasare pentru ca au avut o parte de trauma nasoala. La ei adauga cei care au fost saraci si abia au inceput sa dea de bani si vor sa se bucure de viata.
      Cam asa indirect am ajuns sa avem problemele cu locuri de parcare si alte cele.

      Indecis. Tu ce zici?3119
    • @Asdad2005: cei care vin din provincie, isi pot lasa masinile la intrarea in oras si de acolo sa foloseasca mijlaocele de transport in comun. Cred ca nu exista intrare in oras care sa nu aiba un hypermarket (si, deci parcare gratis). Deci hai sa nu ne mai cacam pe noi cu scuze

      157
  14. Azi am fost prin centru, pe la Rosetti.
    Abia am gasit o parcare cu plata, deci oamenii platesc (sau nu).
    Eu folosesc app „Amparcat” si aia e.

    Comentariu apreciat.423
    • Și eu sunt curios câți plătesc parcarea în acest moment.
      După ce au fost trasate locurile albastre, vreo 2-3 luni s-au cam eliberat multe din parcările care erau ocupate.

      Dacă te uitai în Amparcat sau Parking București, în parcările de sute de locuri pe Unirii erau 3 locuri ocupate dar maxim 5 locuri libere. Refuz să cred că în mijlocul zilei erau ocupate toate de oameni cu abonamente. Că seara, când mai parcam prin zonă nu mai era nimeni pe acolo.

      191
    • E parcare subterana la Inter si mai mergi un pic pe jos

      10
    • Nu se plateste.
      Chiar ar fi utila o informare,sa vedem cit s-a incasat de cind s-au facut locurile astea cu albastru.

      60
  15. Adevarul e ca speta cu „ai parcat civilizat pe loc marcat, nu ai platit sau ai platit o perioada, dar ai uitat sa prelungesti = amenda vs ai parcat aiurea pe trotuar = nu iti face nimeni nimic” e interesanta.

    O sa gasesc mai multe locuri libere in parcarile cu plata, clar.

    Comentariu apreciat.320
  16. Probabil sunt eu de moda veche, dar
    – platesc parcare la adp unde locuiesc (desi as putea sa parchez pe naspa)
    – platesc de fiecare data parcare oriunde sunt
    – platesc taxa de pod cand merg la mare
    – stau la semafor la rosu (ca pieton) chiar daca nu trec masini
    – cand merg cu trotineta/bicicleta respect toate regulile unui participant la trafic
    – cand traversez o trecere de pietoni cu bicicleta o fac pe langa bicicleta

    Jur ca toate lucrurile astea mi se par incredibil de greu de contestat si de gasit argumente pentru a nu le face. Ok, cand ploua torential si ma intorc de la supermarket cu baxu de apa si plasa mare in mana cealalta poate o sa trec pe rosu ca pieton, dar o incadrez la situatii de forta majora.

    Comentariu apreciat.9515
    • NOU
      #90

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 18135
    • Conduc de 23 de ani in Bucuresti si nu am parcat aiurea niciodată. Desi uneori (de multe ori) am mers km pe jos, prin ploaie, vant sau ninsoare. Cand nu s-a mai putut cu masina (ajunsesem de la 15 min la peste 1h) m-am mutat la metrou si 2km de picioare. Aha, platesc si parcarea aia la primarie de cand exista, tot de niste multi ani.
      Solutii exista dar imbecilii au mereu scuze ca sa se scarpine in kr ca le pute metrou, tramvai, taxi sau pejosul.

      Comentariu apreciat.489
    • @George Stanomir Nu știu ce ai vrut să demonstrezi cu ce ai zis. Spune mai multe despre tine felul cum te-ai exprimat decât virtutea semnalizată de autorul inițial al comentariului.

      @Add Eu am doar 13 ani de condus în București. Nu pot spune că n-am parcat niciodată aiurea, dar în 95% am parcat mereu regulamentar și am plătit parcarea unde a fost amenajată în acest sens.
      În drumurile uzuale am mereu parcare asigurată, acasă pe proprietatea proprie, la grădiniță într-un cluster de 15 parcări pentru drop-off, la colaboratori prin locurile dedicate sau pentru vizitatori. În rest, când am treabă prin oraș în zone în care nu merg uzual, în funcție de zona în care am treabă și cât de tare mă grăbesc, iau mașina sau nu (sunt zone în care riști să te învârți prea mult pentru parcările legale).

      163
    • @George Stanomir .Nu cred ca e lauda . Le spune si omu’ ca poate mai citeste vreun ghiolban pe aici si se mai cizeleaza un pic si el pe urma. :)

      182
  17. Am mai spus, un procent destul de mic din locuitorii bucurestistanului sunt la cel puțin a doua generație născută aici ; restul sunt veniți din provincie; si cum la țară se parcheaza pe ulita în fata porții sau lângă gard, asa înțeleg sa parcheze și aici. Plus procentul mare de suedeji, pe care chiar nu ai cum sa ii civilizați. Rezultatul e ce e….

    Indecis. Tu ce zici?3322
    • Bucurestiul incet incet devine un mic babilon la fel ca marile metropole din lume. Ai zis bine , fiecare țărănuș obisnuit cu ce face la el pe uliță vine la capitala si se manifesta la fel ca la mămica lui acasa.

      30
  18. Aștept să se scoată odată mizeria aia cu loc plătit, dreptunghiul meu. Nicăieri în lume nu mai e așa ceva…

    Indecis. Tu ce zici?3713
    • Alocarea locurilor este o mizerie comunistă, pe principiul VECHIMII. Așa era în comunism, ăia bătrâni aveau salarii mai mari chiar daca erau lepre

      Indecis. Tu ce zici?1721
    • @Warcloud și @Flat Despre ce vorbiți? Nicăieri în lume nu sunt locuri de parcare alocate nominal între anumite ore pentru parcare rezidențială? Luați drept eșantion doar niște străzi din centrul unor orașe, nu? Ați mers mai departe de centrul orașelor din străintate? Eu cred că trăiți cu niște clișee în cap.

      @Flat, ce comunism frate? Îmi arăți tu un sistem comunist cu parcare alocate nominal oficial? Tocmai, că nu există în comunism asta oficial, acolo e o înțelegere neoficială conform seniorității de care vorbești tu.

      235
    • Cu excepția rezudentialelor private unde cumperi apartament cu loc parcare, deci evident locul tău alocat, niciunde in lumea civilizată nu găsim mizeria de la primărie cu loc plătit. De exemplu, plătești la primărie taxa cuvenită, și ai dreptul ca și rezident sa parchezi oriunde găsești loc liber pe raza pe care ai abonament…primul venit , primul servit…

      Indecis. Tu ce zici?1812
    • @Warcloud Nu știu ce să zic. O să mă refer doar unde am experiență dincolo de citit pe internet. Unde știu sigur că există locuri nominale pe spațiul public pentru că am locuit/lucrat pe perioade scurte medii, cât să-mi fac o idee sau am cunoștințe (demne de luat în seamă) care locuiesc:

      – US/Atlanta, Orange County, Anaheim, Chicago, Boston: în anumite suburbii, strada e domeniu public începe de unde începe trotuarul sau se termină trotuarul (variază local și dacă există HoA), ai voie să parchezi doar în fața casei tale doar dacă plătești; Nu e universal, țara e mare și se aplică legile la nivel federal, statal + excepții unde există HoA (care doar administrează, nu deține spațiul pubic) dar există locuri de parcare alocate nominal pe spațiul public.
      – Germania/Munchen: loc de parcare nominal plătit pe stradă;
      – Italia/Siena: loc de parcare nominal plătit pe stradă (colorat cu albastru parcă);
      – Cehia/Praga: în cartierele de blocuri („mai noi”) comuniste sunt locuri alocate nominal;
      – Islanda/Reykjavik: există (mai puține că nu sunt probleme de parcare la ei din motive evidente) locuri de parcare alocate nominal către rezidenți care doresc. Locuri de parcare amenajate pe spațiul public contra unui abonament + costul panoului care va fi amplsat pentru tine.

      Asta pot spune fără să caut pe net, doar două din cele de mai sus sunt via cunoscuți, restul că m-am lovit de ele într-un fel sau altul. Nu poți spune că nu există că n-ai auzit tu. Sunt sigur că există virtual peste tot asta variante de locuri alocate nominal pe spațiu public într-o formă sau altă și în diverse proporții de existență.

      206
    • Completare: mare parte din exemplele de mai sus merg pe modelul Sector 3 (deși cred că și în alte sectoare se aplică dar mi-e lene să caut regulamentul) în care poți parca pe locurile nominale între anumite ore de luni până vineri cu anumite condiții de a fi contactabil să eliberezi locul în x minute.

      63
    • @Warcloud – zi cinstit – ai masina cu numarul de provincie si nu ai optiunea, legala, sa ai loc (platit) de la primarie. E mai usor de inteles cea ce vrei tu de fapt!

      236
    • @George, sunt exemple izolate și în zone cu densitate sub 1 mașină/loc de parcare. Merci, nu cred că în Tulcea sau Tg. Mureș există problema locurilor alocate sau nealocate, noi discutăm de cartiere cu densitate peste 10.000 loc/km2 și între 4 și 8 mașini pe un loc de parcare. Având acest raport cerere/ofertă, este dispreț și discriminare cruntă să aloci locuri (cu bani de semințe, apropo) unor norocoși pe principiul vechimii (sau șpăgii, mai exact).. și să lași alți 3-7 cetățeni în pom.

      Cum locuri noi nu se mai pot face, nu e loc, singura opțiune reală este determinarea a 3 din 4 bucureșteni să renunțe la mașini, deci nenominal și creșterea prețului până la pragul de suportabilitate, deci până acei 1,5 milioane de bucureșteni nu-și mai permit parcarea, iar 500k își permit. simplu. asta înseamnă creștere graduală preț, de la 50 lei pe lună, la 100, 200, 300, 500, 1000 cât e nevoie în fiecare zonă

      63
    • chiar am avut discuția asta cu cineva, cunoștință, inflamată că A PARCAT CINEVA PE LOC oneoneon1!! crescuse tensiunea și tremura sunând la poliție

      – uite sunt locuri libere lângă
      – DA DAR E PE LOCUL MEU
      – da dar o fi avut omul urgență, pune lângă și o muți după aia
      – PLĂTTITT!! e plătit de mine!
      – cât e plătit? 50 de lei
      – DA. Am plătit, sun la poliție, e dreptul meu
      – dar nu te gândești și la ceilalți? tu ai loc, alți 4 nu au loc? ei unde să parcheze
      – … am dreptul,. plătit

      137
    • @George: e mai complexa discutia. Uite, exeperienta mea cu 3 orase din strainatatea straina.
      1. Dusseldorf. Costa cam 80e/an pentru rezidenti. Aveai voie sa parchezi pe locurile alea de rezidenti. Nu aveai foaia de „rezident” trebuia sa platesti la ora. Am impresia ca noaptea era liber. Eu am avut noroc: am gasit langa bloc un loc in care parcam moca :)
      2. Stockholm. Multe dintre cartiere au propria lor parcare. Aici, de exemplu, costa 40e/luna si am loc de parcare acoperit. Al meu. Pe langa asta mai exista niste parcari la liber, unde poti sta 2 ore. Sau te duci la 2 ore si muti rotita de la timer
      Am un prieten care si-a luat apartament intr-o zona mai aglomerata. Au niste locuri „nominale” dar majoritatea stau la locurile moca. Nu ca nu ar vrea sa plateasca, dar sunt putine :)
      in centru: platesti o suma de bani si ai voie sa parchezi gratis pe locurile rezidentiale. nu ai locuri nominale
      Gavle, oras mic din suedia: centru- parcari cu plata. Daca blocu nu avea parcarea lui, puteai sa iti iei un abonament lunar sa parchezi pe locurile cu plata, fara sa mai platesti. 3 tarife: 2,10, 20 sek/h. Puteai sa ai 2 si 10 la 10m unu de altu
      Mai in exterio: daca voiai locu tau, plateai. Daca nu…cum prindeai

      Deci da. Exista blocuri cu locuri nominale. Dar, alea is asa ca asa au fost concepute. Pentru restu exista abonament de rezident. Ah…si poti fi rezident si cu masina de non orasu ala. Aia e o aberatie romaneasca.

      51
    • @Flat: am locuit un an în sectorul 2 lângă o grădiniță și 8 cabinete de medici de familie.
      Din păcate, era într-o serie de blocuri de 8 etaje cu 6 scări. Locurile erau mult mai puține decât erau nevoi.

      Pe vremea aia, ajungeam între 4 și 7 acasă. Nu cred că aveam 5 zile pe lună unde locul nu era ocupat. În mare parte din cazuri, erau oameni veniți la grădiniță, așteptam 3 minute lângă loc până să ies să văd dacă are număr în geam. De regulă veneau singuri și nu era problemă. Când nu venea, sunam. Dacă mi se dădea un timeline (sau mă sunau când plecam) și erau libere, parcam pe locul unui vecin și o mutam după.

      Dacă ajungeam după ora 5, nu existau locuri de parcare libere legale (fără trotuar/blocat) acces prin curți în zonă până dimineață.

      @animaloo nu sunt fanul parcărilor nominale pe spațiul public deloc. Doar combăteam afirmații foarte categorice și neinformate că nu există decât în România așa ceva.

      30
    • @George și ce ai fi vrut? blocator, nu? locurile nu vor fi niciodată suficiente în asemenea zone. când te-ai mutat acolo nu știai că nu sunt locuri?

      tocmai că sistemul nenominal te-ar fi ajutat. să fie cu plata la oră, și prețul reglat din cerere. de exemplu, primăria să monitorizeze gradul de ocupare astfel încât rezidenții ca tine să poată găsi măcar 10% din locuri libere la ora 7 seara. să zicem 2 locuri din 20. nu sunt? preț 5 lei pe oră pt ăia de vin la medical/grădi. tot nu se întâmplă? 10 lei pe oră. tot sunt ocupate? 20 lei pe oră. la un moment dat mămicile vor înțelege că nu e ok să vină cu cabina după ele și copiii de grădi au și picioare ce pot fi folosite. atunci vei găsi locuri libere.

      55
    • @Flat Nu am zis că vreau nimic. A fost doar un mic incovenient cu mici excepții unde au existat mârlani și au fost inconveniente mai mari. Ba chiar am zis că nu sunt de acord cu locurile nominale pe spațiul public, nu știu ce anume încerci să mă convingi.

      Eu am participat pe acest thread să îți explic că nici pe departe nu doar în România se întâmplă alocare nominală de parcare pe spațiul public.

      20
    • „când te-ai mutat acolo nu știai că nu sunt locuri”

      Știam perfect că nu sunt locuri, de asta m-am asigurat că pot închiria unul de la municipalitate pentru a nu ajunge să parchez pe trotuare. Când era ocupat, n-am fost măgar cu cei care aveau treabă. Recitește te rog tot de sus în jos ce am contribuit pe acest thread început Warcloud că am impresia că nu-mi înțelegi poziția.

      Tot încerci să mă demonizezi dar sunt de acord cu tine, doar că nu-ți place că ale tale clișee despre români nu sunt adevărate, că literalmente, peste tot sunt locuri nominale.

      30
    • @George. fair enough. îmi cer scuze pt. vehemență

      sincer eu nu am văzut, adică tind să cred că sunt cazuri izolate sau cartiere mai aerisite. principial, alocarea nominală pe spațiul public este un privilegiu prea mare, este ca și cum statul ți-ar rezerva bilete la operă de fiecare dată și altora niciodată. cred că alocarea nominală are sens numai și numai pt. persoanele cu dizabilități, sau dacă orașul este suficient de aerisit să permită cerere/ofertă subunitară (deci mai multe parcări decât mașini)..

      Bucureștiul este la extrema opusă, are densitate imensă și car ownership uriaș, deci dublă problemă, lipsa spațiului coroborată cu disperarea oamenilor de a cumpăra mașini (orice rupt în fund are mașină, unii au 2-3, să fie)

      41
    • George, ce spui tu acolo sunt niște cazuri izolate. Repet: izolate. Ultimul comentariu al lui Flat e esență. Sistemul actual din București cu loc plătit e o mizerie cruntă și trebuie imediat regândit. Și iarăși repet: niciunde in lume nu mai există caz asemănător. Poate părea paradox dar nu e. Cazul Bucureștiului cu apartamente comuniste înghesuie și cazuri rare de prin US nu se compară. Și ca să răspund și băiatului care crede că eu am mașină de provincie și sunt ofticat că nu prind loc, vreau sa lămuresc: masina mea are număr care începe cu B. O folosesc foarte rar , stă parcată privat în București pentru că eu sunt demult plecat în pribegie…

      34
    • @Warcloud Poți să repeți cât vrei. Ești înverșunat, ți-am dat eu exemple. Ți-a dat și animaloo. Dar nici pe departe de a fi izolate. Trebuie să menționez a cincea oară deja că nu sunt de acord cu alocarea nominală ci pe zone și control constant + taxare la abateri.

      Da, trebuie să fii rezident să poți beneficia, mi se pare și normal. Rezident nu înseamnă să ai cetățenie, sper să nu fie nevoie să explic asta.

      Dar for god sake, aproape toate capitalele europene au așa ceva dintr-un minim research făcut. Am zis să menționez doar unde am fost afectat direct. Niciuna nu se bucură de spațiile alea generoase cum sunt anumite orașe din US. În toate există probleme cu traficul și numărul de mașini. Decât să-mi repeți aberații, arată-mi ceva, demonstrează-mi că x% din nu știu ce orașe nu fac asta.

      București NU ESTE un caz aparte. Există zone cu densitate mare peste tot pe glob. Șî în societăți dezvoltate și în cartiere mahala din lumea a treia. Ai impresia că doar comuniștii au creat cartiere înghesuite, dar te înșeli.

      Dacă îmi răspunzi din nou cum ai făcut ultima oară, cu gratuități, clișee și lamentări, o să citesc probabil, dar nu mă voi mai obosi să-ți mai răspund.

      10
    • Bucurestiul este un caz aparte, pentru ca are foarte multe masini pe cap de vita furajera. Cam la dublu vs alde NY, Berlin si alte cautari rapide.

      12
  19. In articol spune de mai multe amenzi in aceeasi zi pentru aceeasi abatere in exact acelasi loc. E legal? Eu stiam ca poti fi amendat doar o data pe zi pentru o fapta.
    Pe ultimul link zice amenda e 200lei/zi. Deci cum adica mai multe amenzi in aceeasi zi? Sau atat poate sistemul achizitionat?

    LE:Ordonanţa nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor

    Art. 5. (7) Pentru una şi aceeaşi contravenţie se poate aplica numai o sancţiune contravenţională principală şi una sau mai multe sancţiuni complementare.

    712
  20. In bucurestistan încă se fac blocuri noi fara loc de parcare pentru fiecare apartament, cu oblăduirea spagarilor din primăriile de sector și politia rutiera…pentru ca investitorii iau mai putini bani pe mp de loc de parcare fata de mp de apartament iar cumparatorii nu prea vor sa cumpere locuri…mulți tarani, mulți prosti…ca în toată tara de altfel…

    Comentariu apreciat.325
    • Ai sărit zidurile la vile sau comentezi să bagi capul în poză?

      Indecis. Tu ce zici?626
    • Phaff , știi ca la romanica, e un business închirierea sistemelor de parcare metalice etajate, strict pentru receptia de la terminarea lucrarilor, la blocuri noi ? Și după ce semneaza de la primărie, politie, ca și cu alea, se îndeplinește cerinta locurilor de parcare, se demontează și dau înapoi?
      Sau doar intri pe aici sa musti de kur alți ‘comentatori’ ?

      176
  21. BTW, să fiți atenți ce plătiți, dacă plătiți parcangiilor. Am plătit 2 ore și pe bon a trecut o oră.

    132
  22. Pentru cele electrice e gratuit?

    410
  23. singura mea problema este ca amenzile sunt legate de resursa umana. daca seful are chef sa il trimita pe gigi la produs sau nu. sa nu uitam ca avem sanse mari sa vina iar Firea, masinile alea se vor „strica” foarte des.

    113
  24. nimeni nu vrea să renunțe la mașină atâta timp cât are pe unde să o lase, neplătit. când nu va mai avea, când va fi impozitul triplu pentru a doua și a treia mașină lucrurile se vor schimba.

    până atunci, recomand reclamațiile. vine vecinu cu duba de muncă și o parchează la bloc? reclamație. vine vecinu cu mașina de muncă, nevasta-sa la fel, si mai au și mașina lor? reclamație.

    • Vorbesc de sectorul 3, unde stau. Doar dacă e vorba de loc de parcare plătit la primarie, vin la reclamație, ca au luat și iau bani pentru închirierea lor. În rest, ii doare la 3m de paula, și pe ei si pe politia rutiera, de mașinile parcate pe carosabil, pe trotuare etc

      Ref. https://zoso.ro/moldoveanu-trebuie-mearga-puscarie/ , nu doar ca nu a dispărut din ședințe, e și mai obraznic si agresiv :

      https://www.youtube.com/live/dpQVE_NTPD8?feature=share
      https://www.youtube.com/live/lb2TQfPaQcY?feature=share

      61
    • da, vali, dar cu reclamațiile îți pui în cap toți vecinii. eu aud vorbe de genul, inclusiv de la oameni în vârstă care nu pot trece pe trotuar.. lasă maică că are și el duba, e muncitor, unde vrei să o lase.. românii sunt un fel special de masochiști umili care acceptă orice și sunt antagonici, dau dovadă de omenie când nu merită și de răutate cu cine nu trebuie.

      184
    • ”să o lase la serviciu, că d-aia e dubă de serviciu, că poate vreau să trec și eu pe trotuar, eventual cu căruciorul cu copilul, și poate vrei să treci și mata cu bastonul”.

      91
    • Parerea mea este ca nu ar trebui sa conteze ca este masina de serviciu sau masina personala.
      De exemplu daca X are o masina de serviciu cu care vine in fiecare seara acasa si o parcheaza pe trotuar incurca mai mult decat Y care are masina personala pe care o tine aproape zi de zi pe acelasi trotuar?

      Important ar fi ca Politia sa vina sa dea amenzi pentru orice masina parcata ilegal (indiferent ca este vorba de proprietari cu 1/2/5 masini sau de utilizatori ai masinii de munca).
      Sigur… automat daca ai 5 masini probabil ca vei primi de 5 ori mai multe amenzi si poate ca asta te va determina sa mai renunti la cateva dintre ele.

      00
  25. Nu va da nimeni foc orasului, bucurestenii vor invata sa fie civilizati. Mai dispar din parcagii, mai dispar din rablele abandonate, mai apr oferte noi de masini pe olx, incet incet se regleaza lucrurile.

    174
  26. BLAS_FE_MUIE

    44
  27. Locuiesc si conduc in Bucuresti de 22 de ani. Peste 90% din soferii care parcheaza si/sau conduc aiurea nu au numere de Bucuresti. Nu poti schimba acesti oameni, indiferent ca sunt sau nu din Bucuresti, decat prin amenzi, multe amenzi.

    Indecis. Tu ce zici?1728
  28. Chiar o sa fie funny de urmarit subiectul: iei amenda in cazul in care parchezi pe loc de parcare, dar nu achiti. In schimb, daca esti cacanar si parchezi pe treceri de pietoni/trotuare/piste de biciclete/etc, aia e, csfncsf… Macar pui avariile.

    73
  29. Pe asta cu Justitia care decide ca legile sunt facultative?
    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/motivul-pentru-care-un-judecator-a-anulat-amenda-primita-de-un-sofer-care-parcase-ilegal-pe-trotuar-in-bucuresti-2392649

    Pe cand o justificare la fel de aberanta in cazul unui viol: Nu e viol ca Primaria nu are bordeluri cu servicii gratis pentru amaratii astia cu SUV-uri.

    53
    • Nu este normala nici mentalitatea asta cu „ii lasam pe locuitori sa cumpere masini la infinit, desi stim clar ca nu putem oferi si infrastuctura necesara”.

      Nu stiu, dar ma gandesc ca s-ar putea implementa totusi un sistem prin care sa descurajeze inmatricularile de masini in Bucuresti. Poate eventual sa adauge niste taxe mult mai mari sau sa te oblige sa dovedesti ca ai loc de parcare personal sau inchiriat pe cel putin 2 ani inainte de a putea inmatricula masina.

      00
  30. NOU
    #135

    sa ii tzuce pomohaci :)

    03
  31. o prelata de la chinezi de montat cu fixare pe nr din fata si ala din spate. credeti ca o sa opreasca vreun angajat al primariei sa coboare sa verifice daca pt. nr ala e platita parcarea? ajuta si la caldura si la costul parcarii :)

    012
  32. Am văzut tot mai multe pe spațiul verde pe unde plimbam câinele. Deocamdată nu s-a anunțat nimic despre spațiile verzi. Doar trotuare și parcările marcate.

    81
  33. Eu sunt pentru amenzi, cât mai multe amenzi, pentru parcare neregulementară, pentru parcare fără plată. Administrația publică nu are vreo obligație legală să asigure locuri de parcare, oricâte, oriunde și pentru oricâte autovehicule circulă sau există într-un oraș, plus cele în tranzit. Posesorul de autovehicol care vrea parcare rezidențială este cel care are obligația prin lege să parcheze acolo unde se poate, cu un anumit cost. În plus de ce aceia care nu sunt proprietari de taxe și impozite în rezidențial ar trebui să finanțeze crearea de locuri de parcare. Hai, încă una, foarte multe autovehicole care sunt de fapt autovehicole de companie, accesoriu de job, care, ce să vezi sunt parcate ca rezidențial – nu cumva ar trebui ca la sfârșitul programului lucru, autovehicolul să revină la sediul companiei, la garajul privat? Și cu asta închei. Mai mulți posesori de autovehicole se pot asocia, pot cumpăra un teren viran, pot construi o parcare privată, un composesorat de parking. Etc. Iar ride-sharing-ul ar avea de-abia acum sens. Aplicație de combinat călători pe o anumită rută ca să ruleze autovehicolul plin pe un anumit traseu.

    32
  34. LATER EDIT

    Eu sunt pentru amenzi, cât mai multe amenzi, pentru parcare neregulementară, pentru parcare fără plată.

    Administrația publică nu are vreo obligație legală să asigure locuri de parcare, oricâte, oriunde și pentru oricâte autovehicule circulă sau există într-un oraș, plus cele în tranzit.

    Posesorul de autovehicol care vrea parcare rezidențială este cel care are obligația prin lege să parcheze acolo unde se poate, cu un anumit cost.

    În plus de ce aceia care nu sunt plătotitori de taxe și impozite în rezidențial ar trebui să finanțeze crearea de locuri de parcare?

    Hai, încă una, foarte multe autovehicole sunt de fapt autovehicole de companie, accesoriu de job, care, ce să vezi, sunt parcate ca auto la rezidențial – nu cumva ar trebui ca la sfârșitul programului de lucru, autovehicolul să revină la sediul companiei, la garajul privat?

    Mai mulți posesori de autovehicole se pot asocia, pot cumpăra un teren viran, pot construi o parcare privată, un composesorat de parking. Etc.

    Iar ride-sharing-ul ar avea de-abia acum sens. Aplicație de combinat călători pe o anumită rută ca să ruleze autovehicolul plin pe un anumit traseu.

    14
  35. PS. Iar am greșit ceva cuvinte. Spor la radare mobile!

    01
  36. Hai ca o zic eu: multi va cacati pe voi ca nu are STB conditii, cand de fapt voi v-ati mutat la dracu’ in praznic si depindeti de masinile inmatriculate in orice alt judet ca sa ajungeti la asfalt. Dupa care, daca tot ati pornit la drum, impreuna cu toti vecinii de rezidenț, ii dati inainte, ca „oricum nu am conditii in STB” / „o las si eu pe bordura la munca, doar nu o sa imi dea amenda CAND NU AU FACUT PARCARI” / alte argumente validate cu ceilalti locuitori din rezidențuri.
    PS: vezi de ce e mult mai ieftin la porumb? Ca sa ai bani de un golf 4 cu care ajungi la asfalt ;)

    80

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube