Buzzhouse: cum cred brandurile că se face marketing

Cam așa. Chestia asta e o șpârlă făcută de Global, cu oameni care sunt amuzanți pe Tiktok, i-a pus pe toți într-o casă, le-a dat un script și a ieșit o ciorbă penală și sinistră.

Trebuie să savurați momentele cu “mașina de spălat cu bule eco” sau “mașina tineretului, SsangYong”. Sunt delicioase.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

16 comentarii

  1. Am tot vazut cum mentioneaza cativa oameni pe tiktok de buzzhouse. Nu stiu cine a inteles ce e, de ce, ce rezultate are si cui ii pasa.
    In alta ordine de idei, eu deja m-am saturat de cate ori ai scris despre campaniile fara rezultate, influenceri fara rezultate, cifre mici si bani multi. Putem sa concluzionam ca toti aia care au legatura cu campaniile astea sunt niste idioti? Cu tot cu Pepsi, Tazz, BT etc.

    00
  2. Nu. Trebuie sa tragem linie undeva.

    00
  3. Baaaaa…baaaaa… incep sa realizez ca noi suntem aia prosti, nu astia.
    Pe bune, carnatii astia fac niste mii pe mizerii si apoi te scuipa in cap in parcarea mall-ului.
    E drept ca pe termen lung, 90% mor de foame si repetenti…dar totusi.

    00
    • Cam ai dreptate
      Din pacate nu cred ca mor nici pe temem lung.
      Noi ne rupem „carca” muncind fiecare cum poate, mai o rata , mai o economie sau amanare de vacanta sau cine stie ce moft ca vin vremuri nasoale.

      Ei..nu stau prea nasol nici acum , ca unii dintre ei au ceva vechime in bransa.

      00
  4. Mda, un expert o să ne spună că nu suntem noi în target, d’aia nu înțelegem șobolănia asta.

    00
  5. viewership 36 milioane de romani

  6. Mașina tineretului chinez… Zic ei, luând o gură de „bing chilling”. Unii vor înțelege gluma.

    00
  7. Sufar de o teribila insomnie asa ca nu ma pot abtine :

    1. Pentru branduri este ideal sa intre in contact cu clientul cat e tanar. Dupa 30 de ani cam greu sa te schimbi din Pepsi in Cola si invers. Stii ce vrei. Deci ia-l de mic cat mananca de pe jos, bea vin cu cola sau pepsi si crede orice.

    2. Publicul tanar nu urmareste TV, de citit e f greu, si are puterea de concentrare a unui goldfish
    https://yourteenmag.com/teenager-school/teens-high-school/teenage-attention-span
    Esenta : Because it’s boring.

    3. Una dintre calitatile esentiale ale unei reclame/continut (pe langa informare) este ca dupa ce o urmaresti, sa te simti bine. De asta nu prea functioneaza campaniile seci care dau vesti proaste : asigura-ti casa ca o sa mori, fumatul ucide, etc. Tinerii se simt bine, bagati in seama comentand PRIMU pe yt la mizeriile alea. Eu comentez la dl Zoso la 4,30 am. Nu vad o mare diferenta, in afara de faptul ca scriu mai multe caractere.

    3. Daca tanarul urmareste Alex Velea/Gami/etc, ar fi o greseala majora pentru Pepsi sa faca reclama la Zoso unde well…it’s not fun. Sau pe Discovery Channel.

    Sigur, calitatea continutului este penibila (dupa standardele mele) dar pentru brandurile de fmcg oricum e greu de facut trackingul rezultatelor campaniilor. Scopul expunerii (asta face Pepsi, expune logo-ul) este sa creeze familiaritate, cand ajungi la raft la mega si ai de ales intre paste de dinti sa zici : hmmm….hhhai sa o incerc si p-asta, o stiu de undeva.

    Acestea fiind spuse, cred ca Pepsi si restul au luat o decizie buna asociindu-se cu aceasta gaozareala, neavad unde altundeva sa-si gaseasca public tanar.

    00
    • Am aflat de curand ca Pop Cola e romanesc…nu intelegeam cum dracu il platesc pe Aby Talent

      00
    • oarecum ai dreptate, dar nu poti spune ca e chiar succes, primul episod are un numar decent de vizualizari, „melodia” a rupt cat de cat (avea vreo 80k cand am verificat ultima oara), dar la restul vizualizarile tot scad, in jur 15k la vreo 2-3 zile dupa publicare mi se pare putin.

      00
    • Este idee buna sa se asocieze cu oameni care se mai pastileaza si fac scandaluri prin cluburi?
      Cred ca aceste companii au si o obligatie sa gaseasca bune modele pentru tanara generatie. Nu am urmarit cine era acolo, dar in general cred ca au o responsabilitate sociala sa aleaga modele de urmat din categoria asa da, nu oameni pe care ii ia politia peste cateva luni, sau care fac diverse lucruri reprobabile.
      In rest Pepsi face reclame tip party cu influencers si in afara, dar cred ca isi selecteaza destul de bine influencerii?
      Am vazut campania #SayItWithPepsi cu influenceri, erau desigur diversitate si erau veseli, in natura, la piscina, decent imbracati, cu rochii colorate, simpatici, toti cu gura pana la urechi, tineri veseli. Exprima veselie, exuberanta si normalitate. Nu cred ca era cu ha ha, limbaj agramat si altele.
      Este ok sa faca party cu influencers, dar sa aleaga niste tineri daca se adreseaza tinerilor, algoritmul tik tok face ca indiferent de numar followersi sa poti face reach urias cu videourile, este foarte obisnuit sa vezi pe cineva cu 100 de followeri si 1 mil vizualizari pe un video.
      Pe tik tok chiar pot face continut cu orice tineri, sa aleaga echipa olimpica de matematica sau altele, am zis si eu asa, sau de altceva, sau tineri care fac continut despre ce ii intereseaza pe tineri dar nu cu vulgaritati, la asta ma astept de la Pepsi.
      Nu este tik tok precum instagram, chiar impinge continutul si numarul de followeri nu este relevant pentru cat de mare succes va avea o campanie
      La cat de bine merg clipurile pe tik tok rezultatele sunt jenante, dar de-a dreptul jenante. Daca era pe YT sau insta era altceva, dar la tik tok jenant

      00
  8. Mi-e dor de Fizz /s

    00
  9. Am vazut pe stream la Faiar comentariu pe primele 2 episoade, e absolut sinistru, practic tot „serialul” merge de la o plasare de produs la alta, si nici alea foarte subtile (e o tuta care vine mai tarziu, vine marea idee: hai sa ascundem doze de Pepsi prin casa si daca le gaseste pe toate ia camera cea mai misto sau inca una ca ala cu voce de castrat isi pierde telefonul Samsung prin piscina cu mingiute si se arata ostentativ cum toata lumea are Samsung, desi se mai vede cate un Apple Watch la mana, altele nu mai tin minte). In rest, e material pentru copii (maxim vreo 16 ani) facut cu oameni care unii dau spre 30, foarte stanjenitor (cringe) si sinistru, n-am mai vazut asa ceva de cand Micutzu modera battle-uri rap fara injuraturi in parcare la Lidl.

    00
  10. Asta este cel mai bun marketing, si nu o zic la misto.

    Sunt firme mari care isi permit sa nu caute sa vada neaparat cifre acum daca reusesc sa converteasca tinerii de azi in consumatori pe viata. Cand ii loializezi de tineri – mai „fraieri” si impulsivi, greu isi mai schimba apoi comportamentul de cumparare cand ajung la maturitate, poate doar in cazuri extreme.

    Pe langa asta, tinerii influenteaza de multe ori deciziile de cumparare ale familiei. Daca lu’ ala micu’ ii place Pepsi, doar n-o sa cumpere mami Fanta.

    Au inceput sa realizeze chestia asta prin anii 50-60, ca tineretul este cel mai bun target. Nu zic ca este o regula generala, dar in principiu cam asta vor toti. Ce sens are sa bagi bani ca sa faci vanzare acum cand poti sa bagi bani sa faci vanzare in urmatorii 30-50 de ani?

    Deci da, pentru cel care comenta mai sus ca „un expert o să ne spună că nu suntem noi în target, d’aia nu înțelegem șobolănia asta”, are perfect dreptate. Nu sunt expert sub nicio forma, dar pur si simplu asa este. Nici eu nu sunt in target si mi se pare o tampenie campania aia, dar s-a dovedit ca functioneaza „in the great scheme of things”.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.