Eu cred că ăștia care sperau să își încarce electricele gratis mereu trollează

Am citit la Cetin și am văzut și faza de mai jos. Cred că sunt niște oameni care se amuză. Nu cred că e cineva care credea că curentul va fi gratis la nesfârșit, la fel cum nu cred că sunt oameni care se plâng că e scump să încarci o Tesla.

tesla-gratis

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

137 comentarii

  1. Niciodata nu e prea tarziu sa-ti pui electrica pe GPL!
    #greenlife #sustainability #zeroemisions #iamelon

    00
  2. Nu trollează, boss, chiar atât de proști sunt!

    00
  3. Ei nu. Vremurile cocalarului cu ursulet au apus. Acum e vremea cocalarului cu Tesla

    00
    • Nu sunt cocalari, 90% sunt it-isti care n-au treaba cu realitatea. Din fericire, asta e un aspect unde se vede repede cat de limitati sunt in gandire cand vine vorba de ceva ce „nu e pe calculator”

      00
    • Ma faci ca sa si rad

      00
    • Robert, recunoaște. Ți-a furat un it ist gagica.

      00
    • Robert, nu înțeleg ideea IT-istului ce nu are treabă cu realitatea. Ești supărat că ăștia câștigă mult mai bine față de cei puternic ancorați în realitate.

      A devenit mai nou IT-ul nou burghez și toate scumpirile se pun pe seama lui deși sunt oficial doar vreo 300 de mii.

      00
    • Robert3, stiu ITisti care fac 3-4k euro pe luna si conduc Opel Astra H, Golf 5, Skoda Octavia 2…

      Asta cu ITistii cumpara Tesla e la fel ca mitul de la Cluj cum ca ei sunt de vina pentru specula din piata imobiliara.

      00
    • ITștii nu cumpără Tesla, știu și ei cum se scrie soft-ul și n-o să aibă încredere într-o mașină condusă de un soft.

      00
    • 50% din șoferii de tesla de la noi au apucături de bombardier. pentru că au 400CP instant.

    • 400cp instant la consum de 15 lei la suta

      00
    • Putem sa definim ce inseamna IT-isti care câștigă bine ? Sunt freelanceri sau au firma lor și prind contracte? Lucrez fortuit în IT la corporatie, și deși s-ar zice că am salariu bun pentru RO, nu ii vad pe colegii care sunt dev-i sa se scalde în bani…in acelasi timp, mi-a căzut fata când am văzut cât dam că si indemnizatie unui bugetar angajat pe funcție de execuție la o ambasada a României în strainatate..mi-a stârnit curiozitatea un vecin în situația asta care tocmai si-a luat o limuzina nemțească clasa business, care pare destul de nou (daca nu chiar nou)….cat credeți ca ia net pe luna sa o frece pe la ambasadă?

      00
    • In Cluj este o Tesla Y ROZ. Cred ca e fix masina de IT-ist!

      00
    • @Robert3 Nu neapărat ITști, dar în general corporatiști care da, au auzit că se încarcă gratis și e cool și poți să dai bășini în difuzoare (am întâlnit proprietar de Tesla care era mega încântat de faptul că putea să redea bășini din interfața mașinii).

      @AlinP ITștii ăia pe care îi știi tu, de câștigă 3-4k pe lună și umblă cu EURO4… ăia produc o bună parte din poluarea de care se tot vorbește. Cocalari.

      00
    • @car „in acelasi timp, mi-a căzut fata când am văzut cât dam că si indemnizatie unui bugetar angajat pe funcție de execuție la o ambasada a României în strainatate” asa de curiozitate cand auzi ca au fost expulzati xx membrii ai ambasedei tarii xx crezi ca e doar asa sa dea frumos in presa? sau aia de fapt sunt angajati la ambasada si beneficiaza de imunitate in tara respectiva si pot sa plimbe chestii de care politia sau alte structuri nu se pot atinge. nu mai stiu unde citisem ca us are 30% din angajati agenti de informatii in ambasadele straine.

      https://www.quora.com/Is-a-CIA-station-typically-located-within-an-American-embassy-If-so-wouldnt-every-diplomat-basically-know-who-the-spies-are

      in raspunsurile de aici nu apare aia cu 30%, poate am vazut-o intr-un film si zic tampenii, in schimb sunt alte chestii care pare interesante

      mai jos pe pagina aia

      „Why does the CIA often use embassy officials as covers instead of just having a cover inside the country outside of the embassy?
      Embassy staff have diplomatic immunity, and are not subject to have security searches or arrests without a diplomatic incident, so it is customary that most security services position agents attached to foreign missions. They recruit nationals of the country to act for them outside the protection of diplomatic immunity. The officials sometimes excluded or requested to leave diplomatic posts after international incidents are most likely intelligence and security-related personnel.”

      00
    • @Robert3, daca are tesla si e IT-ist, nu inseamna ca nu e cocalar, vezi pe mirifcul Roddit sa vezi ce mentalitate de cocalari infecti au multi pe acolo in ultima vreme.

      00
    • @raul, daca ăsta pe care il știu eu și am văzut cati bani ia ca să o frece la ambasadă intr-o țară distrusă, este ‘secret service’ , atunci pot spune ca și securiștii noștri sunt la fel de praf ca restul romanachilor…dar bani iau ca aia de la CIA,MI5 , ce lula noastră…

      00
  4. Eu nu inteleg de ce trebuie sa platesc curentul la apartamentul pe care l-am cumparat, nu e suficient ca am dat bani pe el? Pentru asta am murit la revolutie?

    00
    • Nu râde, că în primii ani după revoluție nu știu câți plăteau curentul și abonamentul TV sau HBO.

      00
    • Vand decodor. Original, made in Romania, bagatorii in seama sa se abtina!

      00
    • @Liviul Mi-ai adus aminte de mama. Ea 19 ani, tata 26, conversatie la prima factura de la intretinere

      Tata: a venit intretinerea. Uite aici apa, x, y, z
      Mama: cum? Nu sunt gratis astea? Nu le da statul?
      Tata: unde te-am gasit doamne

      True story. Nu eram acolo ca sa confirm ca asa a fost dar la fiecare betie zic acelasi lucru deci banuiesc ca asa a fost :)

      00
  5. Montez eoliene pe electrice !

    00
  6. eu cred ca cineva spune brasoave

    00
  7. Daca e mai ieftin decat un plin pe motorina/benzina si se apropie de un plin pe GPL, merita doar si pentru ca o pot incarca peste noapte acasa in parcare.

    De fapt, chiar daca ar fi pe la costul unui plin al unei termice, faptul ca o pot incarca de acasa ma face sa iau in considerare foarte serios achizitia unei electrice.

    Si daca mai ai si panouri, e no brainer.

    00
    • cati kilometri faci cu un plin?
      ce te faci cand o sa treci la alta categorie de pret al kwh din cauza masinii?
      cum bagi in ecuatie concediile? ca daca la sinaia si mamaia ajungi cu un plin….. cam aia e si limita (dus intors fara sa fii nevoit sa incarci in alta parte).
      costurile ar trebui considerate la lei/km. ca motorina e mai scumpa, deocamdata, da’ si consumul e la jumate sau mia putin, dupa cum zice cineva la alt articol… 7-8l/100km diesel/otto, 17-18-20kwh/100km.

      there is no free meal.

      00
    • 30 de metri cubi de GPL pentru a trece liniștit prin iarnă

      00
    • NOU
      #39

      Ieftin plinul, dar masina – daca o iei noua – dai undeva la $65,000 pentru un range de vreo 500km, accelerare instanta, bla bla, si un interior spartan, tu stii mai bine la ce iti trebuie masina si daca ti se potriveste o Tesla.

      00
    • thebblack – ai dreptate in tot ce spui, chiar sunt de acord cu acele aspecte si le-am luat deja in calcul.

      Doar ca eu nu m-am plans niciunde de ele in postarea mea.

      Frica de a nu ramane fara curent reprezenta un fapt real in achizitia unei electrice si inainte de aparitia celor mentionati de catre zoso.

      Nu doresc un free meal, nu stiu de unde ai dedus asa ceva.

      George – nu am spus nimic de vreo Tesla…am spus de o electrica in general, care, ca orice alta masina, termica sau electrica, vine cu anumite costuri pe care si le asuma fiecare in functie de posibilitati.

      00
    • Si daca ai panouri, ce? Nu, serios, observ tendinta asta prin care unii traiesc cu impresia, falsa de altfel, ca daca ai panouri esti independent energetic. Ei bine, nu, nu esti. Chiar daca ai panouri, tu ajungi acasa dupa amiaza, cand panouri nu-ti mai genereaza cine stie ce energie, asa ca in functie de ce putere instalata ai, poti baga de la cativa kwh pana la vreo 20-25 KWH. Daca ajungi acasa dupa lasarea noptii, ce sa vezi, vei lua din retea.

      Bine, bine, vei spune, dar e cu compensare 1 la 1. Da, doar ca nu e tocmai compensare 1 la 1. Eu desi sunt prosumator n-am primit o factura de la electrica de cand a intrat in vigoare compensarea 1 la 1. Dar am vazut pe net clipuri la oameni care sunt la alti furnizori. Si treaba-i in felul urmator. Tie-ti factureaza furnizorul fiecare kwh cu 0,8 lei. Numarul de kwh impinsi in retea x 0,8 lei, sunt trecuti in contul tau ca sold cu minus. De acolo vor fi scazuti kwh pe care ii tragi in retea. Doar ca, si aici vine partea cu schepsis, tu daca vei depasi cei 255 kwh, cat e plafonul, si daca ai masina electrica sigur il vei depasi, vei plati 1 kwh cu cel putin 1,75 lei. Deci va trebui sa produci 2 kwh pentru a compensa 1 kwh tras din retea. Asta-n cazul fericit, c-am vazut cazul unui alt prosumator, care parca era la CEZ caruia-i era factura un kwh cu 0,25 lei kwh.

      Deci da, treaba in teorie suna minunat. Masina electrica, panouri solare, sunt independent, practic circul gratuit, iti spui tu. Doar ca nu e deloc asa. Realitatea e total diferita.

      00
    • 1. Lucrez de acasa.

      2. Am sistem hybrid, cu acumulatori.

      3. Compensarea e cantitativa de la 1 mai.

      00
    • Mane, nu vorbim aici de situatii specifice, cum e la tine ca lucrezi de acasa, sau ca ai acumulatori. Pe logica asta de ce nu-ti faci o mica hidrocentrala, daca tot vrei s-o arzi independent total. Nu de alta, dar nu vorbesti deloc de costurile cu acumulatorii, care te ajung aproape la costul cu sistemul de panouri. Iar compensarea aia 1 la 1 nu e decat in teorie, eu tocmai ti-am explicat de ce nu-i si-n practica. Ia da-mi un link c-o factura de-a ta, sa vedem cum iti scade furnizorul de pe factura 100 kwh consumati cu 100 kwh injectati in retea, sau ti-i plateste aia injectati la un pret, si pe aia luati din retea la alt pret. Chiar sunt curios, daca tot sustii ca e compensare 1 la 1, si esti si prosumator.

      00
    • @zetu, sunt mai multe lucruri de luat in calcul si depinde de fiecare persoana in parte. De exemplu Mihai spune ca lucreaza de acasa.
      Dar chiar daca nu ar fi asa, ai avea posibilitatea sa incarci masina in weekend cu suficient curent incat sa poti circula pe traseul casa-gradinita-serviciu-supermarket-casa toata saptamana. Adica panourile alea te ajuta considerabil.

      Desigur ca exista problema autonomiei atunci cand pleci in vacanta si aici trebuie neaparat sa iei in calcul traseele pe care le faci de obicei.

      00
    • zetu – „nu vorbim aici de situatii specifice” – scuze, am avut impresia ca mi-ai raspuns la comentariu si mi te adresai cand ai spus „Si daca ai panouri, ce?”. My bad.

      Sa-mi spui te rog daca si cand ai intrebat de postarea unei facturi care contine datele mele personale, inclusiv de consum, tot de cazuri nespecifice vorbeai.

      Tot nespecific, o mai las o data aici „am sistem hibrid, cu acumulatori”. Hibrid, adica nu on-grid. Adica nu sunt prosumator.

      7.6 kwh putere nominala, baterii de 5kw. Si un generator de 8kw pe benzina, pentru cazurile neprevazute.

      Nu e chiar 1:1 dpdv al costurilor, ca tu iti iei energia inapoi cand ai nevoie (din cat ai injectat in prealabil), dar platesti costurile aferente distributiei.

      In fine, divagam.

      00
    • Da, imi pare rau, dar nu vad cum reusesti iarna, cand pe ianuarie, eu c-un sistem de 3kwh am produs vreo 90 de kwh, deci tu c-un sistem de 7,6kwh ai reusi sa produci hai fie 250 kwh, nu vad cum ti-ar ajunge cantitatea asta de energie sa-ti incarci masina si gospodaria. Sa nu mai vorbesc de zilele in care sistemul nu-ti produce decat 2-3 kwh, cand n-ai cantitatea necesara pentru cateva becuri, 1-2 televizoare si un frigider.

      Sa nu mai vorbim de investitia initiala care te duce la peste 15.000 de euro, si nu esti independent, ca fara generatorul ala, ar fi zile in care ai risca sa stai in bezna. De alimentat masina nici nu mai poate fi vorba.

      Iar aia cu compensarea cantitativa, voiam s-o vad pe factura ta. Dar mi se pare amuzant cum joci rolul inocentului care nu stie ca poti decupa din factura fix sectiunea unde e trecuta compensarea cantitativa 1 la 1, fara sa cuprinzi in poza date personale.

      Anyway, ca si concluzie, nici macar tu, 15.000 de euro mai tarziu, nu esti independent. Ai nevoie de generator, recte de combustibil.

      00
  8. nu ajunge ca le da statul cadou 10k euro (din banii saracilor) – mai vor si curentul gratis ! e o chestie recurenta la romani, ca de exemplu iesitul la pensie la 40 ani cu pensie cat dac-ai fi muncit 200 ani !

    00
    • eu as da 10-20k daca n-ai masina, in opinia mea daca te descurci fara masina poluezi de minim 5 ori mai putin decat unul cu masina, dar in acelasi timp nu consumi deci nu prea esti pe ideea de consumerism capitalist la care rezoneaza elita

      00
    • 10-20k euro daca nu ai masina si daca nu folosesti Uber/Bolt/Taxi.
      In prima clipa cand te vede cineva ca mergi singur cu taxiul, sa dai toti banii inapoi.

      00
  9. Amatori. Când am chef de ecologie și alte căcaturi similare, parchez Tesla între RS6 și Grand Cherokee. Măi oameni buni, așa de prost se simt mașinile alea consumatoare de benzină după o noapte petrecută alături de Tesla, că se deplasează o lună doar alimentate cu Fanta de portocale.

    00
  10. Ba, eu nu va inteleg, la voi daca ar fi ceva gratis… ati refuza?
    Credeti ca aia care au avut bani de Tesla, (nu e chiar Urus) sunt… bogati?
    Majoritatea abia se screm sa isi cumpere un Model 3, adesea SR (al saracului).

    Eu ies cu Tesla MX la Lidl, prind un Type 2 liber si bag un Netflix cu sotia, un binging chiar, ca bateria e de 100kWh si statia incarca cu 16.5 kW! Incarca de parca faci pipi intr-o cisterna.
    Niste Cola si cipsuri de la Lidl = e ca in studentie!
    Dilema este la ce sa ne uitam pe tableta!

    Dupa 2-3 ore ma doare spatele si plec, dar satisfactia este ca am dat o „eium” Lidl, ca si ei ma rup la cumparturi! :LOL:

    00
    • @bogomil – de ce crezi tu că 2-3h de așteptat in mașină săptămânal e gratis?
      Eu prefer să dorm in patul meu sau să mă duc la femei sau să beau o bere cu prietenii sau orice altceva decât să stau ca prostul că e moca.
      Și în 2-3h alea câștig mai mult decât valoarea unui plin de benzină.
      Și să dai peste 140k euro pe o Tesla model x ca apoi să te bucuri la mocangeala la curent e dovada supremă de prostie.

      00
    • @babu Colegul trolează, n-are cum să aibă IQ din 2 cifre.

      00
    • @Nicky – n-as fi asa sigur dupa ce am vazut pozele cu cozi la chargerele free din promenada mall.

      00
  11. Ca sa mai ne radem

    „Lanțul de hypermarket-uri Kaufland a anunțat miercuri o serie de schimbări în cadrul parteneriatului pe care îl are cu Renovatio pentru stațiile de încărcare pentru mașini electrice din parcările sale.

    Până acum, Kaufland a suportat costurile de încărcare pentru mașini electrice pentru toate persoanele care încărcau mașinile în parcările sale, însă începând din 1 octombrie va introduce o condiție.

    Astfel, această politică va rămâne valabilă doar la efectuarea a cel puțin 4 cumpărături săptămânale în orice hypermarket Kaufland cu o valoare totală de cel puțin 500 de lei. Fiecare bon fiscal trebuie să aibă o valoare de cel puțin 100 lei. În plus, validarea cumpărăturilor se face prin scanarea cardului digital Kaufland Card la casa de marcat.”

    00
    • Asta e stire de anu trecut, deci ce te razi?
      La 5 lei/kwh, ca nu e plafonat pt firmele mari, nu mai face nimeni pomana.

      00
    • Și de asemenea se introduce condiția ca în fiecare săptămână clientul sa învețe o poezie de cel puțin 5 strofe pe care sa o recite cu intonație unei casiere…. (sunt ironic, ca unii se prind mai greu)

      Condiția asta de la Kaufland cu încărcări gratis pentru clienți cu 4 cumpărături săptămânale de minim 100 lei fiecare, total peste 500 lei , validate cu Kaufland card mi se pare foarte tare.

      Mi se pare cu atât mai tare cu cât constant diverși spun ca ei nu au nicio problema ca ne dam datele peste tot, ca niște companii știu totul despre noi – replica favorita fiind ca ei nu au nimic de ascuns.

      Da, nu ai nimic de ascuns, dar pe baza datelor din aplicația Kaufland compania știe de câte ori vin oamenii pe săptămână în Kaufkand și care este valoarea medie a cumpărăturilor- și aproape as putea sa pariez ca extrem de putini oameni vin de 4 ori pe săptămână în Kaufland și cumpăra de minim 100 de lei.

      Deci da, teoretic vei putea încarcă gratis mașina electrica la Kaufland, dar practic aproape nimeni nu se va încadra în condiții – deci la asta folosesc datele alea despre oameni – poți sa iei cele mai bune decizii pentru companie.

      00
    • „Ikea a închis definitiv stațiile de încărcare pentru mașinile electrice din Romania. Șoferii de ride sharing puneau stăpânire pe „pompe” și nici nu intrau în magazine
      20 sep 2022, 12:11

      Ikea a închis definitiv încărcarea mașinilor electrice în cele două centre din București pentru că nu era corect ca mașinile să fie încărcate gratuit de către șoferii care nici măcar nu intrau în magazin.

      Prețul energiei electrice din ce în ce mai mare și lipsa unei civilizații din partea șoferilor de ride sharing care puneau stăpânire pe stațiile de încărcare fără a lăsa clienții magazinului să beneficieze de încărcarea gratuită.

      Oficial stațiile sunt închise pentru 6 luni, însă suedezii nu au cum să prevadă prețul energiei electrice din luna martie 2023, adică cele 6 luni putând să se prelungească fără probleme, scrie Autolatest.

      Mesajul Ikea
      „Stațiile de încărcare destinate mașinilor electrice sunt închise temporar pentru clienți începând cu 15/09/2022 pentru maximum 6 luni.

      Grija față de mediul înconjurător rămâne în continuare unul dintre angajamentele noastre. În acest moment lucrăm la implementarea unui nou sistem pentru stațiile de încărcare destinate clienților. Îți mulțumim pentru înțelegere!“, au precizat cei de la Ikea.

      Kaufland și Lidl nu mai oferă posibilitatea de încărcare gratuită a mașinilor electrice, din cauza șoferilor ridesharing care ocupau toată ziua „pompele”
      Se pare ca cei de la Kaufland si Lidl au renunțat complet la încărcare gratuita a mașinilor electrice în Europa.

      Acesta este pasul normal prin care Kaufland si Lidl scapă de mii de șoferi de Uber, Glovo sau Bolt care încărcau gratis mașinile EV la aceste stații.

      Anul trecut Kaufland a încercat să introducă un cupon pentru cei care cumpără din magazin, soluție irelevantă pentru ca aceste stații a fost tot timpul ocupate de mașinile de ridesharing.

      Lidl oferă începând de astăzi încărcare cu 1.49 euro, sau 2.41 lei pentru fiecare kw încărcat, preț normal pentru luna septembrie 2022.”

      00
    • Acesta nu este o completare la ultimul comentariu si nu este atac la Klaxxon.
      Articolul cu Ikea poate ca adevarat, dar IKEA, cu cele 2 magazine, e putin importanta, si doar pt Bucuresti, fata de Kaufland/Lidl.
      Te rog, inainte sa dai share la prostiile de pa AUTOLAbaTEST sa sti ca sunt fake news, in sensul ca la articolul cu lidl/kaufland, au uitat un mic amanunt. Actiunea articolului se petrece in Germania, nu in Romania. In RO, in acest moment nici un Lidl nu percepe taxa de incarcare pt ca nu exista aplicatie, si pt ca 90% din Lidl au statiile oprite. La Kaufland, functioneaza statiile Gratuite atat sistemul cu cupoane prin Renovatio cat si unde gratuitatea este singurul mod in care poti incarca, neexistand decat buton de pornire. Sunt sigut pt ca am incarcat ieri si alaltaieri pe ambele sisteme.
      Voi incerca sa revin cu niste printscreen-uri, pt a contribui la progresul discutiei si la eliminarea fake news.

      00
  12. Iata o oportunitate de afaceri pentru o anumita etnie conlocuitoare, care se branseaza de obicei direct la stalpul de pe strada.

    00
  13. Scuze ca postez off-topic, am vrut sa te intreb in liveul de azi si am intrat prea tarziu.
    Lucrez in Germania si vreau sa ii renovez mamei apartamentul din Bucuresti: 2 camere, 50 mp, bloc din 86. A fost renovat de multe ori pana acum, nu te gandi ca se darama pe ea. Implica decopertare gresie, faianta, pusa gresie in tot apartamentul, faianta in baie, varuit, montat sanitare, refacut toata partea electrica (montaj usi de ex nu implica pentru ca le monteaza firma de usi).
    Ideea e ca pana acum am primit doua oferte a cate 6 mii de euro, iar pentru electrica mi au mai cerut cam o mie de euro in plus fiecare.
    Cum ti se pare pretul asta? Poate mai sunt si alti barbati pe aici si ma pot ajuta cu o parere.
    Vi se pare ca pretul asta e influentat de faptul ca nu locuiesc in Romania si s-or fi gandit ca am de unde? Sau asta e pretul pietei. Cati oameni isi permit din salariile din Romania asa costuri? Eu cand lucram in Bucuresti la multinationala nu mi-as fi permis…
    Multumesc

    00
    • 6000€ fără materiale, sau cum?

      E mic prețul.

      Și pentru electric e foarte mic, în condițiile în care un traseu nou electric (32A, bucătarie), fără factura, te ajunge la 1500 lei, minim.

    • 6.000 de euro doar manopera sau cu tot cu materiale ?
      Dacă e cu tot cu materiale e super ieftin – dar nu cred.

      Dacă e doar manopera cam pe aici sunt preturile, poate vei găsi cu 10-15% mai puțin, dacă o sa mai cauți dar dacă îți spune cineva ca e mult mai puțin e vrăjeală, îți va cere mai mult ulterior.

      Ca idee de la dat jos faianță, gresie, decopertat pereți rezulta zeci de saci de moloz – sacii aia nu poți sa ii arunci pe ghena blocului, trebuie transportați și aruncați separat – costă cam 15 lei sacul.

      O cutie de fainta/gresie are cam 25-40 kg depinde de dimensiuni, un sac de adeziv/glet etc cam 25-40 kg depinde de tipul de materiale și o sa ai peste 100 de cutii/saci plus alte materiale- fiecare sac/cutie trebuie carat sus in casa – doar pentru carat unele firme cer 10-15 lei de sac/cutie.

      La pereți de ex trebuie dat jos tencuiala veche, dat 2 straturi glet, amorsa plus var, la podea trebuie decopertat vechiul linoleum/parchet, eventual sapa etc.

      Adică ce spui tu este o munca grea pentru 3 oameni cam o luna, o luna și o săptămână iar 25-30.000 lei manopera înseamnă cam 7-9.000 lei pe luna pentru fiecare.

      Pentru 3-4.000 de lei pe luna cum înțeleg ca ai vrea tu sa dai nu vine nimeni priceput sa își rupă spatele – mai degrabă se angajează ospatar de undeva sau vânzător în magazin.

      00
    • Fara materiale, doar manopera. Fara carat saci de moloz (platesc separat pt asta). Sincer ma asteptam la 5 mii cu partea electrica inclusa.

      00
    • NOU
      #66

      E super ieftin, am dat mai mult pe o renovare super basic intr-un apartament similar in 2015.

      00
    • 6.000 de euro doar manopera fără carat moloz, fara uși și fără parte electrica este ok dacă e făcut prin firma, cu contract, factura, chitanță etc. – ca sunt impozite, taxe, deci oamenilor le rămâne mai puțin.

      Altfel este mult dar fara contract, factura etc nici nu te sfatuiesc mai ales ca nu ești în tara și este doar mama ta care este în vârstă.

      Partea electrica cam atâta costă, adica vreo 1000 de euro ca apartamentele din perioada 1978-1990 au pereți din beton extrem de rezistent și nu sta nimeni sa spargă cu bormașini obișnuităe, se vine cu o scula speciala care taie șanțurile pentru noile cabluri.

      00
  14. Haide sa va spun eu cum e cu electrice. Am o Tesla de câțiva ani dinainte sa explodeze piata electricelor la noi și înainte sa găsești încărcătoare moka peste tot.
    Randamentul financiar al electricii era mai bun decât a unei mașini normale înainte de scumpirea curentului, mai ales dacă ești unul ca mine care nu a folosit încărcarea gratuita aproape niciodată. Pana acum am încărcat gratuit de câteva ori la superchargerele tesla și o singura data la un lidl, pentru ca era sa fac pana prostului.
    Acum, la o capacitate de 90kwh, un full ma costa acasă aproximativ 150 de lei și la o autonomie reala în București undeva la 300-350km. Cred ca în 2 ani am atins doar de câteva ori 450km autonomie. Dacă plec, spre exemplu, pana la Brașov îmi cam tataie curul sa mai ajung cu ceva curent cât sa ma plimb pana la un charger.
    În momentul de fata, orice hybrida mai noua scoate un consum mai bun. Nu știu și nu ma pot exprima care este consumul și autonomia unui spring sau alta din clasa lor.
    Ps: dacă întrați pe forumurile dedicate electricelor va îngroziți. Cancer. Marea majoritate își cumpără electrica pentru cost savings, care sunt marginale pe consum. Exista niște cost savings destul de substanțiale pe partea de mentenanță și costuri adiționale (parcare, impozitare, etc)

    00
    • PPS: într-o luna consum aproximativ 400-500kw exclusiv pentru încărcarea masinii, și asta doar ca încă, toate drumurile lungi le fac cu benzinara. Faptul ca nu trebuie sa îmi planific un traseu de la care sa nu ma abat este priceless, plus ca riști sa pierzi multe ore la un charging station dacă este plin.

      00
    • Sa crezi ca partea cu impozitare/parcare va dura mult :) va deveni istorie cand mai creste foamea de bani la buget

      00
    • de curiozitate, ce valoare de revânzare are o electrică cu 100.000km?

    • Habar nu am. O mașină o socotesc ca un bun depreciabil și valoarea de revanzare, cel puțin pentru mine, nu este un factor decizional.

      00
    • Nu sunt de acord cu tine referitor la randamentul financiar slab si la cancerul de pe forumuri.
      Am low entry-ul Spring. Cand l-am luat nu il consideram un vehicul si ma gandeam sa-l tin 1-2-3 ani pana ma voi lamuri ca electricele nu sunt pt mine. Nu stiam de statii electrice gratuite, de Hidroelectrica.

      Acum, il consider vehicul pt 3 anotimpuri (fara iarna – deci implica un al doilea autovehicul) si sunt absolut socat de economiile pe care le-am facut cu o minima planificare.
      Daca pt Gratuit 100%, sacrifici timpul liber (o parte din el) pe drumul pana la statie si nervi (cu plugshare si cu agresivitatea unor soferi) , sau iti lungesti drumurile lungi la extraordinar de lungi, mai exista varianta CAsiGratis(daca ai cum sa o incarci acasa). Pt CAsiGratis, faci contract la Hidro (acum este sub 0,75ron kWh) si incarci => 100km cu 11lei pt Spring si probabil 15lei pt Tesla. Singurul inconvenient este ca pierd 2-3 minute sa cuplezi masina si alte 2-3minute pana o decuplez.
      Ce sa va intampla cu Hidro, dupa listare, sau dupa seceta asta, Nu stiu si nu am cum sa ma pregatesc. Voi vedea atunci. Ce voi face cand a doua masina va ajunge sa coste prea mult pt cat sta (ca mai mult sta decat circula), Nu stiu. Deocamdata ma pregatesc maine pentru un drum de 450km cu Springul.
      Referitor la forumuri, colegii de pe Spring Romania Oficial mi-au dat curaj sa nu mai cred toate prostiile si sa ies linistit cu masina din oras. Din ce vad, propietarii sunt tech savyy, din clasa de mijloc, peste 35ani, si sunt constienti ca sunt participanti la un experiment (fiind la prima electrica si la prima Dacie din China).

      00
    • Vroiam sa spun ca îmi odihnesc cazul după comentariul lui e3v0, dar în loc de asta o sa încerc sa ii arat de ce, eu cred, are o viziune greșită asupra deținerii unei electrice.
      Ai spus ca nu l-ai socotit un vehicul inițial, dar ca acum ești socat de economiile pe care le faci, chiar de 100% în detrimentul timpului tău și cu o minima planificare. Pai, fraza asta are doua lucruri pe care eu le socotesc greșite. Un vehicul, cu orice fel de propulsie, este o unealta care trebuie sa te ajute în viata ta de zi cu zi. Ca oameni, ne atașam de lucrurile astea materiale și suntem influențați în achiziția și utilizarea lor (eu îmi iubesc mai mult LSul decât Tesla). În momentul când aceasta unealta care te ajuta sa te duci de colo pana colo nu mai este eficienta, trebuie înlocuită cu una care își face treaba bine. O mașină este făcută sa te ducă MAI REPEDE decât alte metode de transport decât altele (confort și alte beneficii, sunt derivate din primul). În momentul în care, efectiv cu orice electrica din piață, autonomia long Run nu depășește REAL LIFE 250-300km, și ai timpi realisti de încărcare de 1 ora, o electrica își pierde principalul atu în fata unui TREN, darămite în fata unei mașini convenționale.
      A doua parte se refera cum poți merge gratuit, dacă îți VINZI timpul pentru asta. Aici este strict subiectiv și potrivit fiecăruia în parte. Gratuitul ala nu este gratuit, dai ceva la schimb. Dacă în ecuația ta timpul pierdut pentru planing și alergatul după stații de încărcare gratuita valorează acei 150 lei, în cazul meu sau 30-50 lei în cazul unu Spring este strict decizia fiecăruia.
      O electrica vine cu niște trade-offs pe care mulți nu le înțeleg sau nu le iau total în calcul când o achiziționează.
      Și ca o adiție la ce am spus mai sus, în weekend am trecut prin promenada pe lângă superchargerele tesla, erau minim 8 mașini în așteptare, te las pe tine sa faci un calcul cam cât ar fi timpul pierdut pentru o reîncărcare.

      00
    • exvpa, hai să te întreb altfel: ai cumpăra o electrică cu 100.000km la bord?

    • Lol, nu.

      00
    • explică, te rog, de ce nu. că sunt curios.

    • 1. Nu are sens financiar. Leasingul operațional este ceea ce ma avantajează vs. Credit sau leasing financiar.
      2. Peace of mind. Nu ma interesează mentenanța ei pentru perioada de leasing, plus evit problemele neprevazute.
      3. Tehnologie noua pentru care nu exista metrici de performanta pe termen lung.
      4. Care are legătură cu punctul 1, costuri mari posibile din buzunar în eventualitatea problemelor cu bateriile (vezi și punctul3).

      00
    • ok. ce se va intâmpla cu mașinile astea de 100+ pe care nu le vrea nimeni, că sunt scumpe la mentenanță? :)

    • Același lucru care s-a intamplat și cu mașinile Diesel de peste 300.000km care ne populeaza soselele.

      00
    • crezi că e comparabilă reparatia unei mașini electrice, cu tehnologie relativ nouă, cu a unei dizelare, cu motoare ale căror principii de functionare sunt cunoscute de zeci de ani?

    • Deci conform spuselor tale, Tesla ta consumă 45 kwh la 100 km. Ceva dă cu virgulă. Adică ajung eu la Brașov cu Citigoul meu cu baterie de 32 kwh și nu ajungi tu cu o baterie de 90 kwh? Mergi cu 170 kmh pe A3 sau cum?
      În altă ordine de idei, totul depinde de cum și pentru ce utilizezi electrica. O electrică mică, precum Spring sau Citigo, dacă ai unde să o încarci acasă, e ideală pentru oraș sau navetă scurtă. Eu, de exemplu, (și probabil marea majoritate a posesorilor) folosesc electrica 90% în oraș. În 2 ani și jumătate, capacitatea bateriei a scăzut nesemnificativ (aici e altă discuție, nu scade capacitatea atât de repede pe cât cred unii), costurile au fost minime, confortul în utilizare e mult peste ICE etc. La drum lung e complet altă poveste.
      Din păcate, producătorii au dat-o rău în diverse – au început să facă SUVuri, mașini scumpe, cu baterii imense etc., deturnând practic unul dintre scopurile principale ale mașinii electrice, de a reduce poluarea din orașe.

      00
    • Cand iti cumperi masina trebuie sa iti pui niste intrebari inainte: ce drumuri faci, ce spatiu ai nevoie … etc.
      Un functie de raspunsuri te duci spre break, diesel, benzinar … etc.
      In cazul meu, drumuri de maxim 20 de km zilnic. Masina sta aproximativ 22 de ore in garaj acasa zilnic.
      Din cand in cand am drumuri de 2-300 de km si foarte rar drumuri de 600 de km.
      Urmeaza sa pun un sistem fotovoltaic pentru consumul casei si al masinii.
      Eu mi-am pus intrebarile de mai sus si am luat o Tesla.
      Am vrut un Rav4, insa m-a speriat mai mult ideea de hybrid, pare mult mai complicata mecanic.
      La tesla dupa 8 ani cand se strica poti sa vinzi bateria, sunt foarte cautate de cei cu panouri si cumperi alta cu 16000 de euro pe care ii economisesti din lipsa revizii, consum mai mic.
      Sau dezmembrezi total masina, avand in vedere ca Tesla nu vinde piese, iesi destul de ok.

      00
    • In romania exista 2 rute cfr practicabile: Buc – CT, Buc – BV.
      Orice comparatie cu trenu e inutila.

      00
    • ce inseamna un drum buc-bv iti da emotii?

      e un drum de sub 200 de km cu o portiune de 60 km de autostrada.

      00
    • @Exvpa, mi se pare unul dintre cele mai pertinente review-uri pentru masini electrice.

      @Bogg, producatorii nu au dat-o rau in diverse cu masini electrice cu baterii imense. De fapt de acolo a pornit piata de masini electrice, de la Tesla S si apoi a fost popularizata de Tesla 3 Long Range.
      Sa fim seriosi, ca nu ar cumpara nimeni Dacia Spring daca ar fi la pretul real de 20.000 euro.

      @ccauto, in cazul tau, la drumuri de 20 km/zi si ocazional drumuri de 300/600 km, probabil ca ai fi iesit mai bine cu o RAV 4 Hybrid. Ai garantie extinsa de 6 ani, deci nu ai fi avut probleme din punctul asta de vedere.
      Iar de la anul, costul deplasarii pe electric va fi echivalent cu cel al motorului pe benzina.

      00
    • @Andrei G
      Am garantie 8 ani la baterii si consum mediu 15 KWh pentru 100 km.
      Cel putin 12 luni o sa platesc curentul 0.75 lei KWh (aprox 11 lei pentru 100 km).
      Cat de curand inlocuiesc 1.5 tone motorina anual cu energie de la soare.
      Vrem nu vrem, asta e viitorul, energie cat mai verde.

      00
    • Cu model S 90d ajung la bv sub 20% baterie. Nu merg sa conserv bateria ca nu asta este scopul mașinii, folosesc tot confortul si toata pedala de acceleratie unde este posibil. Ultimul drum făcut la bv cu ea a fost prin martie. Am folosit climatizarea și încălzirea în scaune, 3 persoane. Pentru mine este sub confortul meu mental sa ajung intr-o locație noua unde nu ma pot baza pe o încărcare sigura, gen acasă, cu 20% baterie.
      Și ca să ii răspund și lui Vali: Clar nu, dar nu cred ca exista lipsa de clienți care vor vrea o electrica fără sa se documenteze înainte.

      00
    • @ccauto, cu ce furnizor ai semnat contract garantat pentru 0,75 lei / kWh in urmatoarele 12 luni? Acum intreb serios, ca vreau sa ma mut si eu la alt furnizor.

      PS: eu nu sunt impotriva masinilor electrice, spuneam doar ca la nevoile de deplasare pe care le-ai descris ai fi putut foarte bine sa te bazezi pe autonomia aia de 60 km de la Rav 4, iar la drumuri lungi aveai garantia ca poti alimenta oriunde.

      00
    • probabil ca e avantajos leasing pe firma cu toate serviciile conexe incluse, fara batai de cap, timpul tau e mai valoros decit rata la masina…
      …cine intreba de curent ieftin, la hidroelectrica e pana la 1leu, fara limita, dar e cu cantec in momentul in care toata lumea se muta la ei in ritm de 5000clienti pe zi…vor ajunge iar la limita de 255kw pe luna…

      00
    • @Andrei G
      Hidroelectrica, insa urmeaza panouri. Pun un sistem sa ajute si casa si masina.

      00
  15. Acel moment când îți faci credit pentru tesla și nu mai ai bani nici de pufuleți.

    00
  16. Viitoarele autostrăzi din Romania vor fi smart. Vor avea 3 benzi pe sens plus bandă de urgență. Banda de super viteză numerotată banda Nr 1. Banda de depășire , numerotată banda Nr 2. Banda de mers încet, numerotată banda Nr 3. Pe banda Nr 3 și pe cea de urgență se vor monta busbar uri L1 L2 L3 plus Neutral, care vor fi folosite de către viitoarele autov. electrice modificate să se încarce in timp ce merg …(contra unei sume modice… evident…. ), Cât și de camioane, tiruri, autobuze etc . Proiectele vor fi realizate de către start up Uri românești, finanțate de către potenti oameni de afaceri români, in parteneriat cu guvernul României , facultățile de specialitate din cadrul universităților politehnice…nu am băut decât o bere să știți :)

    00
    • Nu e mai simplu sa luam trenul?!

      00
    • Există deja în Germania. La stadiul de experiment, tirurile sunt un fel de troleibuze

      00
    • Mai bea una si pune-i niste autogrill-uri

      00
    • satu mare – baia mare faci in 2 ora cu trenul in 2022, 60km.
      Vagoanele de dormit in romania nu au auzit de AC.

      Mult succes la mers cu trenul.

      Apropo

      00
    • @hash, o fi mai simplu cu trenul, dar hai sa vedem cum facem asta.

      De exemplu sa spunem ca vreau sa ajung din Bucuresti in Poiana Brasov la schi:
      – taxi de acasa pana la gara – ca doar nu pot sa merg cu autobuzul in conditiile in care sunt imbracat in echipament de partie, am un rucsac mare si schiuri in spinare; nu stiu nici taxi daca reusesc sa gasesc asa usor, dar sa presupunem ca da.
      – mergem cu trenul pana la Brasov;
      – de acolo trebuie gasit un alt mijloc de transport catre Poiana, ca nu avem statie de tren in apropiere.

      Sau vreau sa merg in Maramures sa vizitez zona:
      – merg cu autobuzul pana la gara (aici presupunem ca nu mai am costum de schi si este mai simplu sa car geanta);
      – apoi calatoresc 12 ore pana la Viseul de Jos, de unde iau un alt autobuz (daca gasesc) pana la pensiunea unde sunt cazat;
      – si cam aici se termina vizita, ca mai departe de 4-5 km nu prea am cum sa ma deplasez mergand pe jos (majoritatea atractiilor turistice sunt la distante aflate intre 20-50 km).

      00
  17. Discutia lui Cetin e inventata. Incearca si el sa se convinga ca strugurii sunt acrii. Face un mic om de paie si se lupta cu el.

    Mi se pare amuzant insa cum in tara plina de dieseluri, dieseluri luate doar pentru un singur motiv (si anume, ca te costa putin carburantul la el. Nu, nu sunt luate pentru cuplu, cuplu ai si la benzina cu o cilindree dubla, dar din nou, revenim la costul carburantului), sa se face misto de aia cu electrice ca vor sa merga cat mai ieftin.

    Eu am electrica si as alege electrica din nou si daca m-ar costa dublu curentul la 100 km fata de o masina termica. Pentru ca pur si simplu se conduce mult mai fain.

    00
    • NOU
      #100

      Cand erai mic iti placea tare mult sa te dai in masinutele alea din Satul de Vacanta (go-karts), bag de seama. Cum sa zici ca o masina electrica se conduce mai fain ca una termica?!?

      00
    • „Incearca si el sa se convinga ca strugurii sunt acrii”

      Din cate stiu, tipul conduce un GLE nou, de 75.000, imi vine greu sa cred ca nu si-ar fi permis o electrica mai mult decat rezonabila, daca si-ar fi dorit.

      00
    • „Nu am mai auzit ce au zis, pentru că au terminat de pus motorină în fordurile Galaxy cu care erau și au plecat. Sau e posibil să nu fi auzit din cauză că asemenea convorbire nu a avut loc, ci doar fac eu mișto de cocleții care s-au gândit că e normal să nu plăteși încărcarea mașinilor electrice, gen hai să luăm și noi două, că nu ne costă nimic, avem și subvenția de la stat, succes.”

  18. Acum ceva timp cand a mai pus Vali in articol pe subiectul asta am zis o treaba: ii las pe alti destepti si bogati sa ia masini electrice sa le testeze ei si sa se enerveze ei si apoi imi iau si eu. Se pare ca pentru moment am facut bine ca mi-am urmat propriul sfat.
    Bine, cred ca mai multi au fost in asentimentul meu si atunci si sunt si acum.

    00
  19. Distractiv cum comentează unii care nu știu absolut nimic despre domeniu. Într-adevăr, electricele au o problemă în zona asta de europa cu infrastructura. Motiv pentru care momentan am ales un plugin hibrid.
    Vorbind strict de consum, până la 5 lei per kwh e mai ieftin să mergi cu o electrică. Asta fără a menționa impozite, parcarea gratuită și reviziile mult mai ieftine. În plus, ar mai fi silențiozitatea, cuplul instant, încălzirea instantă.
    Inclusiv autorul întreabă de valoarea de revanzare deși moble.de e la 2 click-uri distanță și poate afla că o tesla de 8 ani cu 300k costă peste 30k euro..

    00
    • Depinde mult ce cu ce compari si ce nevoi ai. Eu de exemplu nu m-as descurca cu o electrica pt ca nu am nervi sa tot incarc la ea si cele accesibile ca si pret sunt cat un carucior de Kaulfland. Electricele mari costa cat 2 rinichi. Daca deja ai de aruncat 150000-200000 de euro pe o masina ar trebui sa te doara la 5m in fata sulii de consum, fie ca e Tesla Voltron 3000 sau ce vapor de Mercedes de 5l iti cumperi.

      00
    • Asta fără a menționa impozite, parcarea gratuită și reviziile mult mai ieftine.

      De anul asta ca fi 189 lei impozitul (motor de 1.7) si 100 lei pe an parcarea(la mine in sat). Cat de ieftine sa fie reviziile incat sa merite sa ma pun la coada pe 1-2 noaptea, ca sa-mi incarc masina?
      Ca bateti singuri pe spate, vezi doamne ce alegere buna ati facut si cum salvati voi planeta.
      De epava aia de tesla la 30k si 300k km ce sa zic: nu e prost cine cere, e prost cine da..

      00
    • Nu se bate nimeni pe spate, doar atrag atentia ca comentati fara sa aveti habar ce vorbiti. Dar na, stim deja ca romanul e expert in toate.
      Nici macar nu am o electrica, dar am condus multe.

      Pentru unii nu e deloc o alegere buna, pentru soferul obisnuit, care-si cara hoitul 20-30 km maxim pe zi si mai pleaca de 2 maxim 3 ori pe an in vacanta, e o alegere foarte buna. Atat.

      In rest, comentarii mai rau ca babele din sat.

      00
  20. Ca sa rezumam..

    E misto electrica, ai putere instant, incarci moka, parcare gratis si impozit foarte mic, plus experienta condusului care este infinita

    DAR, plm, tot iti trebuie una cu combustibil fosil pentru drumurile lungi si fara sa fi conditionat de starea vremii… ca e cam naspa sa te prinda vajul in Pasul Prislop cu o electrica.

    Si atunci se duce pe plua faza cu sustenabilitatea, cu ecologismul si tot restul, ca na, daca inainte aveai doa masini de famiglie (sotul+sotia) acum trebuie sa ai patru. Deci si mai putine locuri de parcare si acelasi numar de masini pe strada.

    Ca sarakii care nu fac 200 de euro pe ora, tot nu vor disparea de pe strazi iar dieselu’ va amane muuuulti ani de baza. Si NIMENI nu va da o lege care sa le interzica accesul in mijlocul oraseor sau sa-i arda la impozit mai mult decat pot duce…

    00
    • de ce 4, nenea? 3 nu sunt de ajuns? că doar nu plecați la drumuri lungi amândoi, în direcții diferite…

    • Aia cu Diesel, poate doar in Romania si alte cateva tari din lumea a treia, ca noi.

      Multe tari, inclusiv unele mai sarace precum Mexic si-au luat angajamentul ca le vor interzice in centrul oraselor mari in cativa ani.

      00
    • in general 2 masini in familie is ca amundoi sa mearga cu masina. De ce ar fi nevoie de a 3a? Nu ajung una benzinara si una electrica?

      00
    • @animaloo, ideea era ca daca ai 2 masini in familie, una electrica si una pe benzina, reduci doar cu vreo 40% consumul total de benzina.

      00
    • Ba, da’ nu vrei si 2 metrouri si un avion? Ca poate folosesti si metroul si avionul odata pe an.

      Daca ai 2 masini din care una e electrica e ok pentru >99% din utilizatori.

      00
    • „Eu stau la casă, mi-am luat un BMW hybrid. Se încarcă greu cu curent, am deja două ore de stat, pentru şase kilowaţi. Am 64 de ani, şi locuiesc în Valea Lupului. Mai bine stau la Kaufland să îmi încarc gratuit bateria la maşină, decât acasă. Cu fiecare zi, încărcarea la maşină ajunge să determine depăşirea limitei de 255 kilowaţI, dacă o încarc acasă. Asta este”

      Sa stai 2 ore!! pt 6kw moca.. (oare sta in fiecare zi?) Asta este prostie pura.

      00
    • N-ai inteles, puterea de încărcare e de 6 kw/h are o baterie de 10 kw hence aproape 2 ore de stat

      00
  21. La Ikea se putea incarca gratis pentru clienti. Dupa ce s-a observat ca 95% dintre cei care foloseau statiile de incarcare nici macar nu intrau in magazin, statiile de incarcare au fost desfiintate.

    00
  22. Bai si totusi, masina mea ICE nu a mai pornit de cateva luni! Trebuie sa o misc zilele astea si sa ii incarca bateria de 12V.

    Nu am decat cativa cunoscuti cu EV, dar stiu ca din ei, niciunul nu s-ar intoarce la ICE.

    M-am uitat la excelul meu, masina de 400cp EV ma costa fix de 10 ori mai putin decat SuV-ul Diesel de 386CP pe km.

    Dupa ce scrieti voi aici, cred ca excelul meu e stricat, dar m-am uiat de doua ori.
    Si am mers cu Tesla M3 la mare, la Atena, la Bacau si saptamana viitoare am plan Budapesta si Viena.

    A fost super ok si foarte ieftin, iar senzatia e de plutire, acceleratia nebuna.

    Trebuie sa ajunga curentul sa ma coste dublu vs diesel ca sa ma intorc la ICE, si vorbim de un ICE care m-a costat acum 6 ani 130000 eur, adica racheta full option, cu piele!

    Plm, prosti rau astia cu bani de EV :)
    Mai bine sarac, cinstit si destept.

    00
    • Spune sincer ce-ai ,,aghesmuit,, de dimineață? După cum ai scris pari Nichita Stănescu, dar modelul electric.

      00
    • Credeam ca atunci cand ajungi sa iti permiti in 6 ani sa cheltui peste 180.000 euro pe achizitia de masini, nu prea te mai freaca grija de consum. Dar na, se pare ca unii barosani tin chiar si exceluri ca sa vada cat au consumat. Si mai au si energia sa caute statii de incarcare gratuite, ca altfel nu se explica diferenta aia de 10 ori.

      00
    • Pe mine ma uimeste altceva…
      Voi credeti ca toti oamenii cu bani le-au facut la pacanele, pt ca altfel voi gresiti undeva.
      In jurul meu, cei care isi permit fara probleme masini si chestii scumpe, sunt aia care folosesc Excelul!
      Daca ati folosi un Excel, ati vedea cati bani bagi intr-o masina premium timp de 10 ani de zile.
      Aici includem revizii, consumabile si inerentele defectiuni.
      Eu obisnuiesc sa imi iau masina noua, cum imi doresc eu si sa o tin 5-8 ani, apoi din punctul meu de vedere si-a trait viata.

      Numai prostii nu se uita cat cheltuiesc, apoi se mira ca sunt saraci.

      00
    • Andrei
      Calculul e simplu.
      3l triturbo, consum 15l/100km orice as face si oricum as merge, deci 15*8=120lei

      Model 3, oras 17kwh/100km
      17*0.7 lei= 12 lei/100km

      E asa de simplu :)
      Si stii ce e frumos, cunoscutii se enerveaza teribil cand me explic ca sunt prosti, iar apoi vin cu argumente: nu suna ca un V8, e o tableta le roti.

      De fapt problema e ca majoritatea nu is permit un EV, deci e de kkt, doar ca e mai rapid, mai ieftin de utilizat, mai confortabil etc

      Eu am schimbat tactica.
      Cand ma intreaba unul de EV, ii zic ca nu e pentru el, e naspa.
      El e fericit, eu sunt castigat.
      Nu vreau sa gasesc prea curand coada la statiile de tranzit.

      00
    • „Nu am decat cativa cunoscuti cu EV, dar stiu ca din ei, niciunul nu s-ar intoarce la ICE.”

      La ce preturi nesimtite au platit pe fieroaicele alea (mai putin cei cu Spring care au platit cel mai mic % de teapa din piata de EVs) vor trage de EVs pana cand ii vor lasa bateriile si vor ajunge sa le incarce de 4 ori pe zi ca pe un smartphone uzat de care tragi pana nu mai face updates.
      Avand in vedere ca nu te poti baza pe o valoare de revanzare, nici macar pe faptul ca peste 5-8 ani EVs vor mai fi la moda, e de inteles ca vrei sa storci cat mai multa valoare de folosinta din ele.

      00
    • @Bogdan1: da-ma dreaq, ca ai tu consum de 15L/100KM la 3L triquattrocinque diesel in oras si eu cu 4.4L biturbo benzinar am tot atata. Da ce saracie faci? Slalom cu 200 la ora in trafic?

      00
    • Nu am unde sa fac slalom, merg la pasul piticului in general, dar daca vad o linie dreapta… 180km/h din reflex!

      00
  23. Eu am luat țeapă cu i3… Nu autonomia, nu încărcările lungi, nu prețul…ci deziluzia trăită când am descoperit ca nu pot pune antena magnetica de la stația cb pe ea. Fibră, lol 🙂

    00
  24. Slava Domnului că sunt sărac și nu am cum sa trec prin luatul unor astfel de decizii grele și chinuitoare 😂

    00
  25. da’ se poate sa iti incarci Tesla gratis, apoi sa o conectezi la reteaua electrica de la casa si sa folosesti bateriile din ea pentru consumul casnic? #lifehacks

    00
    • si stai la coada in fiecare zi mini 2ore sa incarci tesla aia…ca pe vremea anilor 80 la coada la paine si lapte…buna afacere…

      00
  26. Din ce vad, fraierul il agati cu cand dai un bradut moca la un EV cumparat…deci astia de dau zeci de mii de euro pe o masina, fac excel-uri si prezentari powerpoint cum ca marea afacere este ca nu mai platesc 350 de lei impozit si platesc 66 de lei/an ..hmm..si unii mai zic ca astia de nu isi iau sunt prosti..aham…

    00
    • Cel cu tabelul, dupa cativa ani, va avea, in mintea si in tabelele lui, o imagine reala a ceea ce i-a adus, sau i-a luat, aceasta investitie (sau moft). Vs altii care prefera sa vina cu argumente solide gen AAAA Bradulet moca, aaaaa mare afacere.

      00
  27. Eu platesc 0.8 lei/kwh indiferent cat consum.
    max 18kwh la 100 km. e cat 1.8l de motorina la 100 km.
    ce naiba e toata tragedia asta?

    00
  28. Imi aduc si eu contributia cu date concrete pt Spring, si, sper eu, utile. NU incerc sa demonstrez nimic.
    Drum extraurban, 2 persoane, zi+noapte, normal+ploaie puternica,
    1. 162km campie = 130km pe DN regim 80-100kmh, aglomerat (nu ca pe VO sau Buc – BV), 20km tot cu 100kmh, restul oras, zi, fara AC/caldura
    1„„`’ pe portiunea de mai sus am consumat 21kWh adica 79% din autonomie, am plecat de la o statie MOL pt ca aveau probleme cu statia electrica, fara stres, si am oprit sa incarc in urmatorul punct de pe traseu.
    2. 122km deal, pe DN, Jumate pe zi Ok si jumatate pe noapte + mers lipiti unii de altii pt ca ploaia puternica facea imposibila depasirea, probabil cu 50 medie, AC pornit pe dezaburire, faruri
    2′ pe portiunea asta, chiar si cu consumatori dar cu viteza mica, am consumat 15,5kWh, 58% din autonomie. La fel, am plecat de la statia planificata pt incarcare la urmatoarea, aflata la 60km distanta, tot pe traseu, pt ca am prins masina la statie si omul mi-a zis ca, la el, mai dureaza 30-40 min
    3. 185km campie, din care 160km pe autostrada, regim minim 95 max 107 , noapte, AC pe dezaburire, consum 100% autonomie, adica 27kWh, cu o oprire de 10min la o statie MOL pt completare, pt ca nu poti sa meargi la limita bateriei. Intotdeauna imi las, sau imi pun, o marja de 15%.

    KM totali: 469
    Alimentari: 12h acasa (peste noapte) + 50min (1) + 40min (2) + 7min (3) + 5min pt cele 2 statii de la care am plecat fara sa incarc.
    kWh total consumati: 69, din care am platit incarcarea de acasa 26,7 cu 18 ron+ consumat 2 cupoane Kaufland. Daca trebuia sa platest toate alimentarile de pe drum, se adugat 100ron iar pretul total ar fi fost 120ron.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube