Un tip își cumpără un Suzuki Vitara (1.6 VVT benzină). La scurt timp, motorul începe să facă așa. O duce la 3 dealeri din România (Premium Care Cluj, Hinode Tg.Mures, Rubin Bistrița) și abia după ce se întoarce în România cu un diagnostic de la Suzuki Limuzin Autohaz Debrecen defectul este auzit și de mecanicii și șefii de service și de reprezentanță din România, dar aceștia refuză în continuare remedierea problemei, pe motiv că “n-are nimic”.
Pățania omului mai jos (și pe forumul suzuki-club.ro):
Constat cu neplăcere că situația prezentă a service-urilor acreditate de Suzuki România prezintă similitudini. Suzuki România oferă garanția (primii 3 ani) și în mod uzual vânzătorul oferă garanția extinsă (peste 3 ani). Dealerul care mi-a eliberat factura de cumpărare a mașinii, Hinode Service SRL a intrat în insolvență și în locul lui a fost acreditat de Suzuki România un alt dealer cu un nume apropiat, Hinode Car Expert, metoda ”suveică” fiind folosită de dealeri probabil pentru avantaje fiscale. În acest caz și clienții pot avea dificultăți dacă li se defectează mașinile în garanția extinsă. Situația e tolerată de Suzuki România.
Strict din acest punct de vedere eu am fost un caz fericit, deși am cumpărat mașina de la Hinode Service SRL, garanția a fost oferită de alt dealer, dealerul de la care am ridicat mașina, Premium Cars Cluj.
Și acum problema: Magyar Suzuki ZRT Esztergom Sucursala București, importatorul automobilelor produse în Ungaria, a licențiat și auditat cel puțin (3) trei dealeri și service-uri care în perioada de garanție, odată cu apariția la automobilele noi a unor defecte acoperite de garanție, m-au obstrucționat prin diverse tactici: lipsă comunicare, nerecunoașterea unor defecte evidente, temporizări multiple, etc. astfel încât reparațiile necesare să nu fie efectuate decât la ieșirea mașinii din garanție contra cost.
Concret, la 28 august 2015, la 11 zile de la cumpărarea unui automobil Suzuki Vitara am sesizat în service-ul Premium Cars Cluj SRL o problemă gravă la motor, o bătaie metal pe metal, de atunci și până în 2019 toate service-urile Suzuki din România la care am apelat: Premium Cars SRL Cluj, Hinode Service SRL Târgu-Mureș și Rubin SRL Bistrița au negat sistematic existența vreunei probleme reale la motor.
Astfel am mai reclamat problema la 06.08.2016 la Premium Cars Cluj, apoi la service-ul autorizat Suzuki, Hinode Service SRL din Târgu-Mureș în august 2017, apoi la service-ul autorizat Suzuki Rubin SRL din Bistrița unde am fost la: 02.08.2017, 02.08.2018, 20.09.2018, 08.10.2018, 26.10.2018, 09.11.2018, făcându-se ”verificări” în urma cărora s-a negat existența vreunei defect.
La 20.09.2018 am trimis o reclamație pe e-mail la Magyar Suzuki ZRT Esztergom Sucursala București cu sediul în str. Nicolae Caramfil. Nr 75, et 5, Sector 1, București., dl. Lucian Gârbaciu service manager Suzuki România, răspunzându-mi pe e-mail că el nu aude pe înregistrarea video-audio trimisă pe e-mail ca motorul să aibă vreo problemă.
Atașez fișele de service de la Premium Cars Cluj din 28.08.2015 (la 11 zile de la cumpărare) și Rubin Bistrița din 20.09.2018 în care reclam problema, și unde este considerată în scris neîntemeiată, din păcate la celelalte vizite prin service-uri mi s-a refuzat eliberarea vreunui document constatator. Atașez de asemenea și discuțiile purtate pe e-mail cu managerul de service al Suzuki România, dl. Lucian Gîrbaciu, începând cu data de 20.09.2018 care și el spune că motorul n-are nimic.
Simptomele s-au agravat în timp, astfel încât în disperare de cauză am investigat la 08.02.2019 motorul într-un service autorizat Suzuki din Debrețin, Ungaria, unde după demontare s-a constatat că blocul motor este în întregime distrus datorită unei bătăi de bielă pe arborele cotit, una din cele mai grave și mai costisitoare probleme ce poate apărea la un motor, din rațiuni economice de cele mai multe ori un astfel de motor se schimbă, nu se repară. Atașez diagnoza din Ungaria, inclusiv traducerea actelor din maghiară în română făcută de un traducător autorizat.
La 17.02.2019 am trimis o reclamație pe e-mail la managerul general al Suzuki România, d-na Nicoleta Gerea, în urma căreia am primit la 25.02.2019 un răspuns din care citez: ” În perioada garanției producătorului, ați beneficiat de asistenta mai multor dealer-i autorizați Suzuki din România si verificările acestora în baza simptomelor reclamate la momentul verificărilor, nu au condus la necesitatea unor intervenții tehnice.” Adică reclamațiile mele anterioare au fost fără obiect, m-am dus de nebun în Ungaria și doar o coincidență stranie a făcut să mi se defecteze grav motorul tocmai atunci.
Așa că mi-am văzut de problemele mele (că Suzuki România și dealerii/service-urile acreditate nu consideră că ar fi și ale lor) și la 27.02.2019 am plătit din buzunar reparația către service-ul din Ungaria, circa 3400 euro. Mașina este și acum imobilizată în Ungaria. Atașez devizul de la reparatorul autorizat Suzuki din Ungaria și dovada plății integrale făcută la 27.02.2019 către același reparator.
Concluzie: motorul a avut un defect grav din fabricație a cărui reparație a fost refuzată de toți reprezentații service-urilor Suzuki România la care am făcut sesizări, Premium Cars SRL Cluj, Hinode Târgu-Mureș și Rubin Bistrița prin nerecunoașterea existenței vreunui defect. Am fost obligat să-mi repar mașina – ce a fost defectă de nouă – pe banii mei, 3400 euro, sumă deloc neglijabilă. Recuperarea banilor (conform procedurii de garanție extinsă) este incertă. Și deși n-am cumpărat un second-hand, din punct de vedere al calității am căpătat ceva similar.
Nu s-a ținut cont de faptul că am semnalat în scris problema imediat după cumpărare și era obligația legală a Suzuki România de a aduce produsul la conformitate în 15 zile conform legii 449/2003. Nu s-a ținut cont că atunci problema era rezolvabilă în condiții net avantajoase pentru mine, inclusiv o reparație efectuată în Ungaria în primii 3 ani de garanție s-ar fi efectuat fără să plătesc din buzunar. Nu s-a ținut cont de energia, timpul, nervii și banii pe care i-am investit pentru a afla diagnosticul de unul singur. Nu s-a ținut cont că am folosit peste 3 ani și jumătate cu o mașină care nu a prezentat siguranță în exploatare.
Vă rog să trageți dvs. concluziile.
concluzia e ca daca nu te tii de capul lor iti dau cu flit, astia doar cu amenintari, scandal, mailuri trimise superiorilor fac ceva. Reprezentanta e cel mai fain loc sa-i cumperi o masina, pana o cumperi.
N-are legatura, daca a avut a ala o problema nu inseamna ca am avut toti. Eu sincer mi-am rezolvat orice problema la reprezentanta. E scumput daca se strica ceva din vina mea, dar mi-au oferit calitate. Are legatura cu service-urile din provincie, in Bucuresti n-am avut probleme. Si pana la urma poti sa te duci la aia de la ad garage, rezolvi o problema si te trezesti cu alta.
Dati in judecata, solicitat plata reparatiei + daune morale. Niciun producator auto nu-si doreste o asemenea „reclama”.
Un judecator nu e mecanic si ar avea ceva probleme sa-i dea dreptatea cand numai unul din 4 service-uri Suzuki i-a dat dreptate omului. Imi aduc aminte de un caz relativ similar de divort de oameni cu ceva bani. Expertul lui a sustinut ca averea ce trebuie impartita e de vreo 28 mil, iar expertul ei ca averea era de peste 50 mil. Pe cine sa crezi? Sigur in cazul asta e mai usor. Angajezi un alt expert, dar in cazul omului cu masina reparatia a fost facuta.
Ii doar in fund de „reclama”. Gasesc alti prosti. Chiar si cei de la Suzuki si chiar in ciuda tuturor mizeriilor pe care le-au facut in ultima perioada. Dupa ce ai cumparat o masina esti la revedere pentru ei.
Plus ca noi nu suntem un popor prea luminat. Adica suntem condusi de oameni ca dragnea si dancila – asta spune multe.
Când am cumpărat un Logan 1.4mpi am avut o peliculă de ulei pe la un semiring. M-am dus cu mașina la dealer, a intrat pe elevator și în 2 ore avea pinion nou, lanț și semiring nou, toate franțuzești.
Am vândut Loganul, merge foarte bine și acum deși are sute de mii de km.
Probabil ca ai tu prestanță!
Un semering nu costa 3400 euro.
Nu e semiring, nici semering, ci simering. De la Walther Simmer.
ring, semiring, sfertiring, optiring, deciring, miliring, microring.
Si cand afirmam ca sa cumperi masina noua e o prostie, ati sarit ca nu e asa. Am avut si o patanie cu reprezentanta Audi, las masina la revizie, mi-au zgariat bordul si torpedoul cand au schimbat filtrul de polen, mi-au instalat softul ala de noxe, iar masinii nu i-a placut etc. Bineinteles au afirmat ca asa era, mi-au si zis da-ne in judecata.. Dai 1500 lei pentru o revizie ca sa te certi cu ei dupa.
dus masina la vopsit pe casco, geamul stanga spate zgariat si elementula exterior piano black zgariat…asta este, dovesdeste ca nu a fost asa, niste idioti incompetenti.
Patit si eu cu bord zgariat..bine, zgarieturi fine dar s-au angajat ca schimba toata plansa bord. Nu am vrut, pt ca dorel si pt ca o sa scartaie apoi. Reducere semnificativa la revizie si aia a fost. Mazda, brasov
acuma cum ti-o fi norocul si cu aia de sh.
sunt doar doua variante:
1) daca a vandut-o unul ca sa scape de ea, sa nu aiba de umblat 3 ani printre reprezentante,
sau
2) daca a umblat unul 3 ani printre reprezentante, într-un final a cârpit-o si acum ti-o face tie „cadou” ca sa te speli si tu pe cap cu ea.
intrebarea este: daca ar fi destepti toti si ar cumpara doar second-hand, de unde ar cumpara.. ca masini noi nu mai intra pe piata …
Amice, daca n-ai tu bani de masina noua nu inseamna ca este o prostie. Tu cumpara un bamveu cu 300,000 km si eu imi cumpar o masina noua. Sa vedem cine rade ultimul pe urma. Lasa-ma cu second handurile voastre, ca vad din astia ca tine care le imping la semafor si rad.
Stai sa vezi imediat ce se urzica dealerii, ce luari de pozitie oficiale, comunicate si alte kkaturi de PR intra la bataie. Imediat zic, in ideea ca apare vizibil un articol de gen si eventual il preiau si „ziaristii”.
Da, și apropouri cu dat în judecată pentru calomnie etc.
O situatie aproximativ asemanatoare am patit si eu cu o Dacia Logan 1.2 din 2011 (nu dati in mine, era singura varianta care se potrivea la momentul respectiv). Era stricata clapeta de acceleratie, si dupa 5 vizite la reprezentantele dacia din cluj, in care la fel mi se spunea ca masina nu are nimic (totusi de apreciat ca au verificat-o gratis chiar daca nu mai era in garantie), am rezolvat problema la un service „de cartier” unde mi s-a pus diagnosticul in 5 minute. Deci … se poate intampla si la case MICI, din pacate
Concluzia este ca omul este destul de prost incat sa se planga pe forumuri si sa plateasca reparatia din buzunar, in loc sa se adreseze instantei…
Concluzia e ca foarte bine ca se plange si pe forumuri. Reclama e sufletul comertului.
Nu este prost, chiar ii multumim pe aceasta cale. cu 1-2 ani in urma am vrut sa imi iau si eu vitara noua ( am luat altceva ).
Am avut noroc cu un articol pe blogul asta https://zoso.ro/problema-suzuki-sara-motors-terminat/ si am sarit peste.
am mai auzit de blogul ăsta, pare cam dubios tipul…
Nu sunt mecanic, dar motorul suna naspa. Magarii de acest gen se intampla peste tot. Imi aduc aminte ca dealerii VW in Canada avea o scrisoare de la VW Canada in care se spunea de consumul de 1l de ulei si peste /1000 km ca era „normal”. In SUA lucruri de genul asta se rezolva mult mai usor decat in Europa. Producatorii auto, de la europeni pana la japonezi, au fost siliti prin”class action” sa rezolve probleme de acest fel prin despagubiri si garantie extinsa.
Regula principala la cumpararea unei garantii extinse este ca ea sa nu fie cumparata decat daca este oferita de producator (nu de dealer sau de altcineva). In plus trebuie sa casti bine ochii la conditiile din polita, la ceea ce e garantat si la conditii. E foarte posibil ca sa-ti ceara sa faci reviziile periodice cu preturile pe masura la dealer.
Sunt surprins ca nu a putut sa-si repare gratis masina la dealerul din Debretin. In mod normal orice dealer din retea ar trebui sa poata sa o faca.
PS:
Suzuki e un producator reativ mic si datorita pierderilor importante a fost nevoit sa se retraga din America de Nord.
Problema necunoscuta a acestei mărci de mașină este faptul ca, componentele principale ale mașinii, nu sunt făcute de firma Szuki, firma doar asamblează componentele, componentele sunt de proasta calitate, de aici și f multe probleme și retragerea de pe piața americana.Motorul la un Ford de ex este făcut de Ford, etc cu restul de mărci. Deci atenție. De aici și problemele multiple. Szuki este singura marca cu componentele de baza, doar asamblate în firma. Componentele principale ale altor mărci sunt făcute de firmele respective, doar componentele ușoare sunt făcute aiurea.
Eu inteleg ca omul a avut ureachea buna si a tras concluzia corecta. Ce nu inteleg e de ce nu a ales varianta UNGARIA cu 3 ani mai devreme.
Ca nu pricep cum sa mergi cu masina timp de 3 ani si sa-ti faca asa.
Adica ori te resemnai si traiai cu zgomotul ala ori insistai de la inceput.
Sigur e un caz de genul ” pagubitul e vinovat”, dar eu sigur nu rezistam sa merg cu ea.
Am avut la firma un coleg care cu un ML s-a dus la reprezentanta si dupa ce tot l-au dus cu vorba intr-o buna zi le-a explicat ca daca nu o repara o baga in service prin showroom folosind cale de acces vitrina… negocierea s-a dovedit un succes si au ales varianta de a folosii usile de acces in service.
La prima parte m-am gandit si eu, in primii 3 ani avea garantie internationala nu? Si la alte marci, fratii maghiari sunt mai apreciati decat mioriticii nostrii. De ce sa stai atat cu un defect pe care il suspectezi dar si il suporti zilnic si sa nu incerci sa aflii cauza?
Poate daca se mediatizeaza are ceva sanse de recuperare iar in instanta nu stiu ce zic, poate cu expertize, cu ajutorul celor la care a schimbat, cu timp muult…poate. Depinde cat il va costa toate acestea si daca merita.
Ok,omul era relativ aproape de Ungaria dar ce făceai dacă erai din Galati/Braila(zona de sud-est)? Si in plus, daca tu o duci in service si ala iti zice ca nu are nimic apoi te mai duci la altul si iar ti se zice ca nu are nimic, chiar ai mai lua in calcul sa stai 2 zile pe drum?
Si mie mi se pare putin dubios. Pot exemplifica cu o situatie pe care am trait-o. In 2010 viața mi-a purtat pasii, pentru cateva zile, prin Italia, iar masina am cumparat-o în 2008 in Romania (bineînțeles nouă) . Intr-o parcare prin Austria am observat pe janta dreapta fata pete de unsoare, iar la un studiu mai atent am observat ca burduful palnetarei era rupt. Am ajuns in Italia, am cautat un service Fiat m-am planificat pentru reparatie, mi-au inlocuit urmatoarele : cap planetara, burduful, vaselina si colierul- cost 0 euro si bonus ca am efectuat reparatia pe garantie la ei un filtru de polen. La final mi-au atras atentia sa schimb la 30.000 bujiile (masina avea 12.500km).
Asta n-are legătură neaparat cu mașină nouă sau second, e pur și simplu unul din costurile ascunse de a trăi în România.
Cum ziceau unii că ce, că noi avem impozite mici față de vest, o ducem bine față de vest, că dacă am vedea ce prețuri sunt în alte țări ne-am speria, că e bine în România.
Ăsta e unul din costurile ascunse, faptul că ești absolut în întregime pe cont propriu în 90% din activitățile de zi cu zi.
De la spitale unde îți cumperi medicamente, la cumpărat de mașini noi unde e ghinionul tău dacă nu ai desfăcut motorul să vezi dacă n-are nici un defect
Caută să vezi câți au pățit din astea exact în vest. Cum li se sparg pernele la sub 50.000 km pe drumurile alea perfecte și le refuză reparația pe motiv că sigur a făcut el ceva ce nu trebuia cu ea deși mașina are o problemă cunoscută cu suspensia pe aer sau alte chestii de gen.
In SUA mai puțin că acolo nu se joacă, dar am luat țeapă personal la reprezentanță străină. Pentru mine dealerii de mașini sunt o apă și un pământ .
Din brut ti se retin 42% in Romania. In Anglia 29%.
daca esti PF, cu toate acestea, in scris, ANPC + chemarea Suzuki + dealer la mediere prin mediator, ulterior la refuz plangere prealabila si tribunal. Te mai costa ceva, dar probabil castigi (desi justitia in Ro depinde de cum are chef magistratul sa dea cu ciocanelul in ziua aia).
daca esti PJ, fara ANPC si la fel.
Ar ajuta un raspuns scris al suzuki Hu ca problema este veche, si reprezinta o problema de fabrcatie a motorului.
In paralel un site gen cum a fost NUSKODA, colantarea masinii cu mesaje anti-suzuki, reclama pe FB (eventual platita), un banner stradal autorizat undeva langa locatia dealerului ajuta.
Alta solutie nu vad.
“Three billboards near Ebbing, Suzuki dealer”
A, la ANPC am făcut nenumărate plângeri, răspunsul a fost “nu a deschis nimeni ușa, nu i-am găsit acolo, nu avem ce face”.
ANPC este apă de ploaie.
prima reactie ar fi sa spuneti ca „e un caz izolat” sau „e doar o exceptie” dar nu e asa. cand cumperi cam orice de la telefoane la masini te intreaba daca vrei garantie extinsa, ti se vorbeste frumos, bla bla bla – happy world. situatia se schimba total cand se strica acaretul si vrei sa-l duci sa vezi despre ce e vorba la garantie sau garantia extinsa, trebuie sa astepti dupa programare, cand dai de cineva esti tratat in cea mai mare scarba si la final esti tratat in asa fel de te simti ca ti se face o favoare ca iti ceri un drept pe banii tai. se mai misca lucrurile in bine dar mult mult prea incet si in general ti se rezolva problema daca le bagi sula’n coaste sau ii strangi cu usa cumva
Step 1: verifica daca garantia extinsa acopera problemele la motor;
Step 2: reclamatie opc; (asta e doar o formalitate)
Step 3: email la suzuki romania cu amenitare de chemare in judecata;
Step 4: vorbeste cu un avocat, cat te costa, care sunt sansele de castig, care sunt riscurile;
Step 5: pacat, chiar credeam ca suzuki face masini bune
dupa „step 3” multi s-au dus la puscarie pt santaj….. aia eventul poti sa o spui face-to-face dar nu se da mail cu asa ceva. in momentul in care dai mail cu „daca nu faci asta ………… atunci eu fac asta ……..” e amenintare si santaj.
Suzuki face masini bune in continuare, asta e un caz, nu am auzit de alte masini cu probleme. Eu nu inteleg de ce nu a vizitat si vreun service din Bucuresti (stiu, e mai aproape sa treaca granita decat sa o ia pe DN1, dar totusi..).
Hai sa nu exageram, ca nu cred ca un mesaj de genul „… in cazul in care nu putem ajunge la un acord amiabil, ma vad nevoit sa apelez la alte mijloace legale pe care le am la dispozitie” poate fi considerat santaj. Nu cuvant cu cuvant, dar am vazut formulari de genul peste tot unde existau posibile litigii.
problema e simpla aici, nu ai la ce acord amiabil sa ajungi atata timp cat ai garantie valabila in data de X , asta e masina , asta e problema – repar-o.
perfect deacord cu Zarax ca depinde cum pui problema si tocmai d’aia am spus ca asta se zice fata in fata nu in mail unde lasi loc de interpretari si e si dovada la o adica.
acum ceva timp a zis un avocat la televizor ca „amenintarea” cu ceva legal inclusiv dreptul tau ca persoana fizica sa te adresezi instantei poate fi amenintare si santaj
Normal e 4 inainte de toate: avocat/jurist sa se uite pe hartii, sa vada daca ai dreptate legal, si el sa scrie si sa semneze scrisoarea, ca sa fie clar si-n partea ailalta ca vorbesti serios.
@bebe. Vorbești în necunoștință de cauză, ca să fiu decent în exprimare.
În nici un sistem judiciar european anunțarea intenției de a apela la autoritatea statului (oricare ar fi ea justiție, poliție) nu se consideră amenințare și în nici un caz șantaj.
Asta mi se pare că se învață chiar și prin liceu.
@Eu…gen
Cazul mircea basescu cu suedejii. suedejii au ajuns la puscarie pt ca l au amenintat si santajat pe mircea basescu ca daca nu le da banii inapoi se duc la dna si depun plangere + filmari. Nu i a ajutat la nimic, ei fiind condamnati pt asta…..
suedejii au depus la DNA filmări complete, nu ce a difuzat antena3
Corect!!!! Dar le au depus la dna!!! Nu i au zis „ba da ne banii ca ti rupem picioarele si te trimitem dupa elodia”..m basescu fiind si el condamnat in urma combinatiei…. mai e cazul ghita vantu cand ghita l a bagat la parnaie pe vantu pt santaj si amenintare pe vremea cand ghita era un martor credibil si cu o moralitate ireprosabila 😂 Sigur mai tarziu i a luat jumate din realitatea dar baiat bun ghita overall
Deci, sa înțeleg ca pentru voi „ma duc la dna cu banii aia pe care ți i-am dat sa ne rezolvi treaba aia” este identic cu „în caz ca nu îmi rezolvați masina cumpărata legal de la voi, pe baza acestui contract, urmează sa va dau în judecata”
Garanția extinsă acoperă blocul motor.
Reclamația la OPC e făcută, m-am îndreptat împotriva cui mi-a dat garanția că ăsta nu-i în insolvență
Trimis email Suzuki România cu pretenții minimale:
3.a) schimbat kit-ul ”short engine block”
3.b) banii de reparație de la ei. Service-ul din Ungaria a cerut imperativ să fie plătit în avans pentru reparație și tocmai atunci cei de la Suzuki România s-au făcut că au altă treabă, pentru a-mi recupera dulapul am scos frumușel banii din buzunar.
Trimis notificare prin avocat, le-a provocat durere mare la baston
E o mașină ieftină, o vreme am crezut că e și fiabilă dar mi-a trecut
Din nefericire asa procedeaza si service-ul din Bacau. Pentru ca in aceasta perioada de pandemie Cov-19 nu am putut misca masina si nici nu m-am prezentat in timp util la verificare depasind termenul cu 2 saptamani mi-au scos masina din garantie. Si eu credeam ca astia sunt oameni seriosi dar din pacate…. am luat leapsa. Vor numai sa stoarca bani.
Cred ca din punct de vedere legal, astia cu service-urile sunt acoperiti. E cam greu sa dovedesti ca reparatia finala a fost cauza tuturor reclamatiilor timp de 3 ani. Desi un asemenea defect nu apare de pe o zi pe alta. In fine, cu justitia de la noi mai pierzi cativa ani. Deci, mai bine le faci putina „reclama” si povestesti cat de „fiabile” sunt masinile Suzuki si cat de tepari sunt dealerii Suzuki din Romania. Apoi faci un articol in engleza si il postezi pe forumurile Suzuki din strainatate.
Greu cu logica.
Reparatia nu poate fi cauza reclamațiilor.
Pe de altă parte un defecti din fabrica este acolo … din fabrica.
Si cand te gândesti ca Tesla iti ofera 30 de zile sau 1000 de km sa mergi cu masina după ce ai cumparat-o si daca nu iti place primesti pe loc toti banii înapoi! Suzuki a crăpat după 11 zile! Si nici după 3 ani problema nu e rezolvată.
Cu ăștia trebuie mers la tribunal pana in pânzele albe!
Oare nu ar fi si un subiect de dat la TV?
Din cite vad pe pagina Suzuki Romania, garantia e valabila pe teritoriul Europei.
De ce service-ul autorizat Suzuki din Debrețin nu a reparat masina in garantie pe gratis?
„Suzuki România oferă garanția (primii 3 ani) și în mod uzual vânzătorul oferă garanția extinsă (peste 3 ani).”
Merci pentru informatie, chiar nu stiam care e diferenta dintre garantii.
(P) Articol platit de Subaru!! /s
Nu strica sa te lasi de job (dacă nu-ţi place) şi să rezolvi chestii din astea pt oameni.
Cred ca la multi teapa e completa din lipsa de disponibilitate.
Azi stai la usa unui asigurator RCA care face nasoale pt. cineva, mîine te iei in beţe cu administratorul abuziv care are program pâna la 3, pt altcineva, poimâine cauţi o aripă nelovită la dezmembrări pt. altcineva etc.
Cred ca merge pe PFA.
Exista deja si se numeste avocat =))
in 2 luni, „ulcer” scrie pe tine si in 4 luni ajungi sa vb singur pe strada
Aici ai facut a doua greseala. Trebuia sa iti dai seama ca nu e ceva in regula si ca vanzatorul nu e serios…
Prima greseala a fost ca nu te-ai dus direct in Ungaria, unde se fabrica, sa iei de acolo, probabil mai ieftin.
Teparul e tot tepar, indiferent de cum isi zice.
nu fi idiot, te rog. încearcă.
nu de alta, dar mâine mă trimiți în japonia să îmi iau mașină.
Sunt putin peste 300 km din Targu Mures pana in Debrecen la suzukistop – dealer.
Ca pret:
Vitara 1.0 GL 2WD 5MT in Ro costa incepand cu 14030 eur, iar in Hu incep de la 4090000 forinti (aprox.13000 eur)
Vitara 1.4 GL + 4WD 6AT in Ro 20690 eur, in Hu 5820000 forinti (aprox.18500 eur)
Fa tu calculele daca se merita sau nu sa conduci niste km in plus.
@vali se practică. Am 2 clienți care s-au dus în Rusia să-și ia duster. 13500 euro un duster automat cu motor 2.0 aspirat benzina și 4×4
paul, dacă te apuci de importat dustere automate din rusia, dă un buzz, cumpăr!
dar, pe subiect, da, ok, rusia, 2.0 benzină automat, e de înțeles de ce mergi acolo, că nu se găsește la noi.
@ Paul, se inmatriculeaza usor masina in RO daca e luata din Rusia?
Auzisem ca varianta cu motor de 2.0 4×4 automat pentru UAE/CIS nu este omologata pentru normele de poluare EU si e putin mai „greu” de inmatriculat.
@SirNeo bai, chiar nu stiu, nu m-a pasionat subiectul.
Din ce am auzit insa, nu ai garantie in .ro, insa esti acoperit full in .ru, inclusiv pt lemon cars, care pare sa fie subiectul acestui post.
Ideea e ca daca noi, cu 8k clienti pe an (auto related business), am dat de 2 clienti cu Duster din Rusia, sunt sigur că la nivel de tara sunt mult mai multi. Daca treci peste aventura cu achizitia din Rusia, eu zic ca aventura cu RAR-ul nu poate sa fie imposibila, in plus, sunt firme specializate pe relatia client->RAR care pt o suma de bani rezolva orice, legal.
Am intalnit pe un forum o discutie despre un Duster 2.0 adus din tarile arabe. A fost bagat la Euro 3 si platita taxa corespunzatoare.
Also: https://www.renault.ru/vehicles/range/logan-stepway.html
Logan Stepway 2019, 1.6 benzina, automat, 113 iepe, 11500 euro in Rusia
fata de
Logan normal (stepway n-a fost inca lansat), TCe 90 automat, 0.9 benzina, 90 de ponei, 12600 euro.
Normal ca daca iti place putin aventura o sa alegi calea ruseasca, chiar daca la sfarsit vei plati putin mai mult (desi e mai ieftin, ai alte costuri). Daca lucrezi de luni pana vineri de la 9 la 5 si vrei sa-ti fie livrata noua masina direct la sediul companiei in Pipera, probabil vei alege Logan din .ro.
Si eu as fi luat in calcul achizitia din Ungaria. Mai ales ca Vitara acolo e cea mai vanduta masina, deci si la nivel de service sunt mult mai multi specialisti cu experienta.
Lemon car.
Întrebare: la Toyota, cu garanția lor de 7 ani (sau 5, că nu mai știu) tot așa e, pe bucăți, 3 ani producătorul și 4 dealerii)?
Inainte erau pe bucati 3+3, insa recent au lansat o campanie 6 ani sau 200 000km.
Dacia tot asa avea 3+2, insa parca acuma au si ei o campanie de 5 ani si 150k
Și când te duci să le zici că a căzut ceva îți zice că să vadă mai întâi dacă ai făcut revizia doar la ei, că una, alta, poate reușește să scape de tine.
După ăia îți scoate din garanție bucata pe care tot ei au lucrat enorm de scump și prost și tot așa.
E bună garanția până dai de români.
Da stiu ca in Romania garantia nu inseamna mare lucru, insa intr-o societate de consum garantia reprezinta un indiciu despre cam cat crede producatorul ca o sa reziste produsele lui.
Ca si exemplu Ford si Volswagen ofera doar 2 ani garantie standard, pecand coreeni si unii japonezi dau si 5 ani standard.
Si chiar 12 ani pentru tablă.
Am patit un lucru asemanator cu Dacia Sandero, atunci cand a avut loc lansarea oficiala. Intr-un final am apelat la ANPC si…curios…problema s-a rezolvat in maxim 2 saptamani.
Nicaieri, dar nicaieri in tot carnatul de poveste de mai sus, nu am vazut vreo referire la cum clientul a apelat la protectia consumatorului. Da, eu am apelat, si de fiecare data s-a rezolvat in favoarea mea, chiar si atunci cand am apelat la service neautorizat si nu aveam hartie la mana. A se vedea si comentariul lui @bnx de mai sus.
Costurile cu reparatiile efectuate pe garantie, nu sunt suportate de dealeri, ci de importator/producator. Cu alte cuvinte, dealerii nu au niciun interes sa ascunda aceste defecte, ci ei opereaza dupa instructiuni date de importator/producator. Daca zgomotele semnalate nu au putut fi incadrate in niciun scenariu descris in manual, problema este la importator/producator. Dealerul e interesat sa faca lucrari de reparatie, ca sa ia bani. Ingradirea vine de la cei de mai sus.
a apelat, răspunsul ar trebui să vină zilele astea.
Mi-a scapat bucata respectiva. Cam tarziu, totusi, daca am inteles eu bine calendarul de pana acum, al operatiunii.
@Opel, la fel am rezolvat in ungaria (mail,telefon+video) dupa ce am umblat la 4 service-uri. Zgomot la cutie, ambreiaj etc.
in 48 de ore eram chemat la service cu decizie trimisa din ungaria pentru reparatie. Acum este o problema stiuta si acceptata de opel dar fara recall. Sa iei masina generatie noua cu cutie noua/motor nou (generatie)….mai bine te violezi anal.
stiti melodia aia… Eu sunt renul lui Mos Craciun… m-a lasat Suzuki-n drum ?
M-a lasat Suzuki-n drum, si sunt suparat acum!
https://www.youtube.com/watch?v=HT2fPgAaz8I
Ha ha.
Eu:
1: ofertă de Vitara luată de la Rubin
2: Kia luată de la Premium Cars.
Deci, devine interesant.
suflă și în iaurt.
Las o dracu’, orice ar fi cu cotețu’, nu umblu 3 ani cu el așa. Plus garanție. Plus casco. Plus o amică buna, avocat, specializată pe litigii comerciale.
Ăia de la Premium sunt bine văzuți pe plan local …mă mir.
Nu rade. Era un baiat cu Hyundai care s-a dus cu avocat peste ei. Motorul nu mai mergea, masina in garantie, dat vina pe utilizator. Chiar si asa a durat o gramada. Povestea e pe site-ul clubului cu acelasi nume. Rumbu ar trebui sa stie, ca e admin pe acolo.
Ție ți-e clar că eu am făcut oleacă de foraj cu privire la P.C. în momentul în care m-am decis să mă duc la ei. N-am găsit faza cu Hyundai ul, acum e tarziu oricum. În principiu sunt clientul mulțumit …dar nu-s decât două luni de când am mașina. O să fiu sceptic până ies din perioada de garanție probabil.
Cert e că la revizii nu intră în discuție chestiile de gen rulmenți sau alte mărunțișuri care nu s consumabile. Am mai văzut filmul ăsta la Dacia Service pe mașina de firmă. La alte rahaturi nu ma pot gândi.
Uite aici povestea: http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=2717&page=1
Pentru un proces costurile sunt cam asa: 1000 lei taxa de timbru, 3-4000 lei avocatul, 2000 lei o eventuala expertiza( asta doar daca aduci piesele schimbate in ungaria si sigilate in vreun fel de ei, fel care sa ateste ca alea sunt piesele scimbate, plus o eventuala constatare a cauzelor de catre cei din ungaria). Durata procesului aproximativ 2 ani.
suie muzuki !
Bine ca am aflat. Oricum nu intentionam sa cumpar o asa marca, dar da se confirma joasa valoare atat a marcii cat si a oamenilor care lucreaza pt ei. O sa transmit si la prieteni patania ca sa se fereasca bine de brandul asta de kko.
Motoarele Suzuki nu sunt rele, dar ca si la Saab, Subaru si alte marci exotice trebuie sa te feresti ca dracu sa le cumperi si de noi si de rulate
Da Nicu e mai bun un bamveu cu 300,000 km. Astia cu mentalitatea ta emigreaza. Lasa ca am eu masina noua, sa vedem cine o schimba primul.
Chiar aștept să aud de bine despre vreo reprezentanță.
Între timp am auzit de estimări umflate la reparații de Prius ca să nu o facă omul, dar în mod ciudat omul de la reprezentanță vrea să o cumpere așa stricată, apoi ca prin minune o repară de 5 ori mai ieftin pentru el
Nu inteleg de ce se generalizeaza ca masinile suzuki sunt proaste … chiar sunt ok, fiabile. Daca omul in cauza a nimerit una cu probleme nu inseamna ca toate masinile suzuki sunt proaste. Se poate intampla la orice marca auto sa cumperi o masina noua venita din fabrica cu defect…
Eu nu am înțeles că mașinile ar fi proaste. Nici bune. Ci doar că mașina lui a avut o problema și cu ocazia asta a aflat ca Suzuki Romania, prin reprezentanții lor, sunt niste canalii.
Oarecum off-topic: din experiența proprie Porsche Romania erau alte canalii. asta nu zice nimic de bine sau rău despre mașinile VW pe care le vând. Au ramas tot canalii?
Morala: cumpar benzinara intretinuta, motor maxim 1.6, an 2000-2006, ofer cel mult 2500 euro.
Proaspat posesor de SX4 S-Cross luat de nou vara trecuta, am simtit la un moment dat miros de ulei incins in interior, atunci cand aerul conditionat era pornit si aerul intra de afara. Nivelul la ulei ok, repetate reclamatii si investigatii la service Suzuki, intr-un final, pentru ca nu se intampla tot timpul treaba cu mirosul, le-am zis sa se plimbe cu masina vreo ora. Dupa o ora de mers, au simtit si ei, au dus repede masina in service si au gasit ca picura ocazional ulei pe langa o garnitura de la planetara direct pe toba, sau ceva teava incinsa pe dedesupt, de aici mirosul. Schimbat garnitura in garantie, defectul nu s-a mai repetat.
Deci se poate, dar dupa lungi insistente. Din ceea ce am citit pe FB, pe grupurile Suzuki de romani, sunt unul dintre cei 3 oameni carora li s-a intamplat treaba asta… la cate mii de masini vandute in tara? Ceilalti 2: unul a vandut masina, a preferat sa piarda si sa ia altceva, pe celalalt l-am indrumat ce sa caute, cum sa formuleze cererea in service si i s-a reparat masina pe garantie (aceeasi garnitura).
Da, exista si defecte de fabricatie, se mai intampla, da exista oameni prost pregatiti in service-urile oficiale si nu, nu trebuie sa te lasi intimidat de „nu are nimic, mergeti in continuare”, daca chiar considerati ca exista un defect (mai ales) care tine de garantie. Si inca ceva: incercati sa reclamati in scris si sa primiti raspuns la reclamatii tot in scris, ca mai tarziu sa aveti ceva probe cu care sa lucrati la un eventual proces.
Eu sunt acum la Suzuki Brașov, senzor Abs defect, s-cross 1.6 benzina din 2016. Încă în garanția initiala de 3 ani, deci se repara gratuit, dar peste câteva luni scoteam din buzunar câteva sute de lei. Asta nu înseamnă că nu e fiabila mașina pe partea mecanica, electronica strica imaginea mașinilor de azi.
Cartus
Vezi ce faci cu „dedesupt”-ul ăla.
Știu, se mai întâmplă.
D-aia am dat plus la comentariu.
Ba nu stiu da eu cu al meu Reno am patit asta: vara trecuta am completat cu freon la un service oarecare, 3 sapt dupa s-a
Si eu la fel, dar la mine a
Sunt curios daca a incercat ANPC?
Si abia ce au lansat Jimny 2019… pt ardeleni, Ungaria e mai aproape.
Eu am schimbat anul trecut discuri și plăcuțe la un Megane. Piese „de origine”, ce naiba.
Imediat după aceea, intermitent, au început să se audă sunete ca de balenă când frânez la mers cu spatele.
La reprezentanță, după mai multe mesaje, mi-au zis că e „zgomot funcțional normal”.
Acum aștept să văd ce zice Renault.
https://youtu.be/Wf2V4zB7jag
https://youtu.be/PZUNHj4TVDE
Cam cum ar face Chewbacca când jelește
asa patesti cand iti iei varul retardat al tuareg
eu nu mai pot cu vw… ce vedeti la ele? 95% sunteti cu ele in service…
Discutie:
Auzi cum e cc-u? Foarte buna, nu am schimbat nimic, de cand am dat jos motorul si am…
Cum e passatul? Foarte bun, daca ii faci x si y la motor, dupa nu mai ai probleme.
La fel si la Audi BMW.
Cum e 320u? Foarte bun, doar i-am facut distributia asa, preventiv, 1500euro.
Cum e Audi A4? Foarte bun, daca ii faci ceva la motor, nu o sa mai ai probleme, bine sa ai la tine un bidon de 5 litri de ulei, consuma, asa sunt masinile sport.
Am avut si eu masini, Kia, Honda, Toyota si Volvo (de la 1.4 pana la 3.0 litri, diesel si benzina) au avut si ele problemute, dar NU la motor sau foarte grave de proiectare.
Un i20 luat de nou il lasa pe proprietar in drum dupa nici un an, avand sub 5000 km parcursi. Cu toate ca masina e in garantie, la Hyundai Autosib ni se explica faptul ca „s-a dus” ambreajul, dar nu este caz de garantie pentru ca ambreajul e o „consumabila” si e defect generat de stilul de condus: pedala ambreaj apasata prea mult + condus SUBturat! Greu de contracarat. Soferul fiind mai in varsta, acceptam explicatia, dar ne costa vreo 1800 lei (tractare, disc, manopera, etc).
In al treilea an – masina inca in garantie – la bord se aprinde din cand in cand martorul check engine. Dupa doua vizite la service si o scanare, raspunsul Autosib e ca motorul nu are nimic, cauza aprinderii martorului fiind stilul de condus al soferului care conduce SUPRAturat.
Pe masura ce imbatranesti conduci din ce in ce mai… sportiv dar de garantie oricum nu beneficiezi!
Asta cu garantia e ca la asigurari: acopera toate problemele la achizitie dar te incadrezi la exceptii cand e sa beneficiezi de ea.
E cam si o problema Suzuki pentru ca ei sunt cei care avizeaza „reprezentantele” si „service-urile” lor…
tare mi-e frica ca pb asta nu e specifica doar la suzuki si ca indiferent de marca esti tratat cu curul.
Sunt curios daca mizerii de genul se vor mai intampla dupa ce va fi adoptata ordonanta aia de urgenta prin care amenzile practicate de ANPC se vor da ca procent din cifra de afaceri. Cred ca te vindeci de nesimtire cand risti ca printr-o amenda sa intri direct in faliment.
Niște hoți, domne’
ce nu înțeleg eu este cum, în 2018, RoTLD și resellerii lor au emis factură și acceptat plata pentru reînnoirea domeniului hinode.ro de la o firmă care a fost RADIATĂ în anul 2015.
ANAF ce păzește de nu ia la puricat facturile emise în fals de RoTLD și de reselleri? ăsta nu se poate să fie singurul caz de genul ăsta.
https://rotld.ro/whois/?domain=hinode.ro
Date Deținător (Registrant)
Nume Deţinător: SC HINODE MOTORS SRL
Tip Persoana: Companie
MFinante:
AGENTUL ECONOMIC CU CODUL UNIC DE IDENTIFICARE 24342167
Judetul: HARGHITA
Numar de inmatriculare la Registrul Comertului: J19 /822 /2008
Stare societate: RADIERE din data 16 Aprilie 2015
P.S.
Suzuki România se află EXACT în aceeași situație cu Hinode: domeniul este reînnoit în fals, titularul domeniului, care a plătit factura, este o firmă care nu mai există:
https://rotld.ro/whois/?domain=suzuki.ro
Date Deținător (Registrant)
Nume Deţinător: MAGYAR SUZUKI ZRT REPREZENTANTA
Tip Persoana: Companie
MFinanțe:
AGENTUL ECONOMIC CU CODUL UNIC DE IDENTIFICARE 23177037
Denumire platitor: MAGYAR SUZUKI ZRT. – REPREZENTANTA
Adresa: Nicolae G. Caramfil 75 Bucuresti sect 1
Judetul: MUNICIPIUL BUCUREŞTI
Act autorizare: 1509/3/23.04.2009
Codul postal: 30667
Stare societate: RADIERE din data 31 Martie 2018
Update:
Am ridicat mașina reparată vineri, 22.03.2019 de la service-ul din Debrecen. Schimbat întreg blocul motor. Pe banii mei, circa 3400 de euro, plătiți integral în avans.
Mașina suna așa:
https://drive.google.com/file/d/1Uv3QeYHRAtoUvP23uOdBrMfX15nWj7k5/view?usp=drive_open
Bătaie de bielă.
Și acum sună așa:
https://drive.google.com/file/d/1WID4CrCCmSUEnhzApaLRUENKowCc0YUF/view?usp=sharing
Sunet normal.
Merge rotund și trage mult mai bine. Cei din Ungaria sunt profesioniști, în contrast evident cu cei de la Suzuki România. Le-am dedicat ungurilor un topic separat pe forumul suzuki-club.ro, anume:
https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=9059.0
Despre recuperarea, deocamdată ipotetică, a banilor. ANPC Cluj (că m-am îndreptat împotriva Premium Cars Cluj, acel service-ul ce are în cazul meu OBLIGAȚIA asigurării garanției extinse) îmi răspunde:
”În momentul în care transmiteți documentația de garanție extinsă operatorul economic (SC Premium Cars Cluj), DIN BUNĂVOINȚĂ, va depune toate diligențele necesare în vederea restituirii despăgubirilor de către ASIGURAT …”
Am transmis deja actele necesare, iar scrisul cu majuscule îmi aparține și spune totul despre ANPC.
Partea și mai faină a recuperării banilor îi aparține dealerul Premium Cars. Au primit diagnoză cu cote în sutimi de mm, deviz, factură, comandă, dovada plății, poze, etc., mai mult decât ce era necesar pentru a întocmi actele pentru despăgubire. Merită să-i citez cu ce mi-au trimis pe e-mail:
„Pentru a putea incheia procedura de analiza si verificare a dosarului de despagubire societatea de asigurare ne solicita si noi la randul nostru va solicitam sa ne furnizati informatiile si documentele de mai jos:
Test diagnoza de la ultima revizie + test diagnoza din prezent .
Se intelege ca auto are probleme in zona cuzinetilor dar nu se specifica la care dintre cilindrii si daca restul de cuzineti sunt ok . (se vede ca nu sunt demontati restul)
Arborele cotit este ok sau nu ? Daca nu , unde anume sunt probleme?
Copie dupa comanda de atelier din Ungaria si copie dupa comenzile de atelier de la revizii.
Care este necesarul de reparatie ? Inlocuire motor (complet cu sau fara chiulasa , nou sau remanufacturat )sau reparatie motor ? Care este diferenta intre cele doua variante si de ce se alege una dintre ele si nu cealalta .(ce reprezinta facture de 3500 Euro)
Poze sau video cu masuratorile efectuate in zonele cu probleme , deoarece in poze nu se va putea evidentia un defect .
In ce stadiu este masina in prezent ? Demontata sau reparata ?
In masura in care aceste informatii ne vor fi furnizate va asiguram ca depunem toate eforturile pentru a va sprijini in decontarea cat mai rapida a reparatiei .”
O să vă traduc doar două din aspecte:
1) Mă întreabă de ce am ales varianta cu schimbul întregului blocului motor în detrimentul celei cu schimbul doar a arborelui cotit, a bielelor și a cuzineților (varianta de reparație minimală, mai ieftină, care nu lua în calcul toate componentele afectate), uitând subit că asta mai scumpă a fost propunerea monsieurului Lucian Gârbaciu, șef Service-uri Suzuki pe România, care a și cerut un deviz „îmbunătățit” ca valoare de la service-ul unguresc în acest sens și pe care l-am acceptat dorind să-mi repar motorul cât mai bine posibil. Brusc suferă de amnezie. Cu scop bine definit, fie să nu plătească nimic, fie să plătească valoarea unei reparații mai ieftine. Deși le-am trimis notificare cu avocatul la care am atașat o expertiză auto ce arăta că trebuie schimbat întregul bloc motor.
2) Video din zonele cu probleme, că pozele nu-s relevante, din care să reiasă toleranțele ieșite din norme. Filme din care să rezulte erorile de cote la cuzineți și arborele cotit unde sunt relevante sutimile de mm ? După ce au diagnoza oficială a service-ului din Debrecen ?
Așa după părerea voastră, cei de la Premium Cars Cluj seamănă a oameni de bine ? Sau vreau doar să se eschiveze prin diverse stratageme de la obligațiile ce le revin ?
Cam ăsta e stadiul.
oameni faini la cluj
hop si Cetin cu hate-ul, are n-are treaba… trebuie data cate-o pastiluta peste carpati
el aruncă o pastilă, ca să se amuze pe seama celor care se opăresc.
nici o părere despre Premium Cars Cluj?
:))))) de fapt el ne iubeste, am inteles. Si noi pe voi :*
Premium cars, doar am auzit de ei cu numele si atat. Oricum, asta e o meteahna romaneasca – sa te tragi pe fese cand ai de facut o chestie ce e in dezavantajul tau.
Daca tot povestim de locuri de ocolit:
– welt auto are niste preturi odioase la unele masini iar la buyback doar daca esti disperat iti lasi masina (preturi de amanet)
– iar daca vrei revizii de 10k+ ron, la reprezentanta BMW cu siguranta gasesti.
… demential omule!
Nu o lasa asa! Mergi la tv! Putina “ reclama “ nu strica pentru felul in care suntem tratati.
Am o Vitara din 2017 aprox 60.000 km la care tocmai am schimbat placute fata + discuri si placute spate in service multimarca ( autorizat rar ) pentru ca la reprezentanta mi s-a comunicat ca elementele de mai sus sunt consumabile deci nu sunt acoperite de garantie. Costul schimbului in reprezentanta evident mai mare, de aceea am mers pe aceasta varianta.
Intrebare: la revizie imi vor spune ca pierd garantia??
Ia să vedem noi cum reprezentanții Premium Cars Cluj mint cu nonșalanță din orice poziție:
La 4 mai 2019 reprezentantul Premium Cars Cluj, dl. Florin Lung, mi-a zis pe e-mail, citez:
„Buna ziua domnule _______ ,
Asa cum am mentionat si in convorbirile telefonice avute cu dumneavoastra, plata reparatiei la autoturismul dumneavoastra, a fost aprobata de catre cei de la firma de asigurari conform conditii contractuale garantie extinsa. Suma decontata este de 2496,97 euro. Plata acestei reparatii va fi facuta catre beneficiar polita ( service Premium Cars) pana la sfarsitul lunii mai. Data efectuarii platii catre service va coincide cu data efectuarii platii catre dumneavoastra.
Cu stima,
Florin Lung
Sef Atelier”
Asta în situați în care eu am plătit din buzunar circa 3400 euro (peste 1 milion forinți) doar pe reparația propriu zisă în Ungaria, fără a mai pune la socoteală alte cheltuieli, vreo 600 euro (drumuri și cazări în Ungaria, notificare cu avocatul, expertiză tehnică, schimbare serie motor, etc., ,etc.). Timpul pierdut și nervii bonus.
La 29.05.2019 i-am sunat eu, mi-au zis că a apărut o problema la asigurator ȘI CĂ NU O SĂ MAI RECUPEREZ NIMIC. Dacă vreau să vin până la Cluj că-mi arată niște înregistrări din sistemul lor informatic, din care să rezulte că rămân cu ochii în soare, dar nu-mi pot da la mână nici o hârtie și nici nu mă pot lăsa să pozez nimic. Le-am zis că în condițiile astea nu mă duc, mai ales că am deja mult prea multe zile de învoiri de la servici pentru această cauză și nu mai vreau să cer încă o zi de învoire pentru exact NIMICUL dispuși să mi-l ofere.
Pănă azi 27.06.2019 n-au plătit nimic și nici nu o să plătească decât obligați. Sunt convins că m-au obstrucționat la asigurator să nu-mi iau banii. S-au răzbunat că i-am adus în lumina rampei atât pe ei cât și pe cei ce i-au acreditat.
Vorba unui coleg de pe forumul suzuki-club, pe ăștia numai instanța o să-i civilizeaze.
Când va fi procesul pe rol vor publica și ziarele că până acum s-au codit să publice, foarte probabil au fost amenințate de Suzuki România că vor fi date în judecată pentru reclamă negativă, pe cazul cu Sara Motors exact așa s-a procedat, în loc să se rezolve problema celor 70 de păgubiți, s-a mers la intimidare cu cei ce au mediatizat cazul, cu păgubiții s-a rezolvat numai când scandalul a ajuns prea mare să fie băgat sub preș.
Între timp m-am scăpat de hârb. Reparat și d.p.d.v. bani în mare pierdere, n-am mai avut chef să-l mai moșesc prin service-uri.
Concluzia ?
Nu recomand să vă luați vreodată vreun Suzuki, nu sunt monumente de fiabilitate și dacă vi se strică ceva la el vă bate cel de sus.
Eu nu inteleg de ce a durat trei ani sa mergeti la doar 3 service-uri cand putea-ti intr-o luna sa mergeti si la toate cele 3 reprezentante din Romania la care ati fost si la cea din Ungaria si sa vi se inlocuiasca motorul. Ce ati patit dumneavoastra este consecinta inactiunii in perioada de garantie. Normal ca ei acum spun ce vor ei, pentru ca au dreptul dar in 2015 daca faceati un pic de „scandal” se rezolva problema imediat.
Pfff… ce ticalosenie, eu chiar ma uitam zilele astea la vitara si am zis sa caut niste pareri. Din ce am citit aici m.am lamurit. Eu nu stiu daca nu ma lasam pagubas spre sanatatea mea sau incepeam procesul mai devreme… si aia era. De asemenea feritiva de opel crossland, e model nou, loterie, probleme pe la discuri. Legislatia noastra nu ne protejeaza suficient, suntem numai buni de plata. Numai prin proces poti rezolva ceva si ei stiu asta, si ei mai stiu deasemenea ca nu toti ne stim da cu procesele de judecata (sau nu avem curaj). Iar procesele la noi dureaza o vesnicie, dam in judecata o persoana juridica, cei care o reprezinta n.au nici o treaba. Doar presa ii mai poate cuminti. Atat de criticat sa fie brandul incat ungurii cand or vedea ca in romania a scazut cererea cu 30% sa ia masuri. Eu am fost la repr suzuki in Brasov, pretul masinii e f strans, de abia mai scoti ceva pe langa, parerea mea ca trag de orice banutz. Eu am obs ca brasovul e plin de vitara. Eu zic sa incepi procesul si sa incerci sa publici pe un ziar online mai mare, deschiderea procesului e un eveniment. Success
Am crezut că motorul are ceva minor, bate un tachet sau vibrează scutul termic, ceva de genul ăsta. La fiecare revizie anuală am prezentat problema, în 2015, în 2016, în 2017. Din 2018 simptomele s-au agravat, începuse să facă motorul ca râșnița la pornire și abia atunci mi-am dat seama că este ceva grav. Bătea și la cald – ca la început – dar la cald bătaia a fost întotdeauna mai discretă (cum se aude în film). La rece însă era jale. Cei de la Suzuki România au refuzat până în ultimul moment să recunoască că motorul are vreo problemă. Au negat evidența. M-am dus în Ungaria de nevoie, nu mai aveam nici o altă variantă. Printre altele rebuie spus că mă programasem la Autonet București (service autorizat Suzuki) în ianuarie 2019, dar le-am trimis după programare și lor filmulețul pe care l-aț outut vedea/auzi și voi. Inclusiv ei mi-au zis că probabil motorul nu are nici o problemă ! Când am ajuns cu el la reparat în Ungaria în 2019, cei de acolo mi-au zis că am avut mare noroc că am ajuns și n-am rămas undeva pe drum cu motorul spart.
Alt aspect, mașina a fost folosită doar ocazional și în concedii, de aceea simptomele s-au agravat așa târziu.
Am greșit, am plătit. Trebuia să insist mai repede, dar nu sunt specializat în domeniul auto și nu mi-am dat seama. Rămân la părerea că cei de la Suzuki România trebuiau să rezolve problema de la bun început, din 2015, când am dovezi scrise că am reclamat-o și în nici un caz să mă oblige s-o rezolv pe banii mei în 2019.
Hoțul are un păcat, păgubitul are zece.
Citesti si te crucesti!!
Sincera compatimire pentru patania acestui domn. Si sunt convins ca nu este singulara. Nu ca m-ar mira reactiile complet neprofesionale ale service-urilor autorizate Suzuki cat ma mira si dezamageste reactia reprezentantei Suzuki Romania. Au analizat situatia in stilul smecherilor de cartier (si un IQ pe masura).
Daca pot sa ofer o consolare pentru domnul care a patit acest lucru si s-a „fript” ingrozitor, ii transmit ca DATORITA ACESTEI POSTARI AM STERS COMPLET suzuki DE PE LISTA DE OPTIUNI (cautam sa cumpar o masina noua, satul fiind de drumurile la service cu masina second hand si am gasit aceasta postare cand cautam review-uri pentru Suzuki Vitara). M-am orientat catre alta companie orientala mult mai serioasa.
Cu stima!
Total greșită abordarea problemei.Ai garanție.Ai protesția cumpărătorului.
Nu te rogi de mecanic.Nici de service.La service întocmește actul de prezentare a auto,diagnoza,etc.Apoi te adresezi nu la dealer,care se schimbă des,nu e de la el garanția pe produs,e de la producător.
@costel: bați câmpii.
În legislația din România (L 449/2003) și din Uniunea Europeană (D.1999/44/EC) vânzătorul (dealerul) de la care a cumpărat un consumator acel produs este cel responsabil de garanție, nu producătorul.
Legea 449/2009 republicată și apoi modificată cu Legea 353/2018 spun clar că vânzătorul este cel responsabil de asigurarea garanției.
După ce remediază problema, vânzătorul se poate întrepta pe lanțul contractual la rândul lui împotriva furnizorului sau producătorului.
L 353 din 27 decembrie 2018 mai spune clar că „Toate costurile privind garanția comercială, inclusiv transportul produsului în vederea recuperării prețului plătit de consumator, se suportă de către vânzător.”
deci aici @remarque are bază legală să solicite inclusiv decontarea cheltuielilor de transport și cazare în Ungaria, cheltuieli pe care le-a avut pentru reparația mașinii.
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/209550
definiții esențiale aici: (citate din lege)
– garanția comercială – orice angajament asumat de vânzător față de consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, în cazul în care acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă;
– garanția legală de conformitate – protecția juridică a consumatorului rezultată prin efectul legii în raport cu lipsa de conformitate, reprezentând obligația legală a vânzătorului față de consumator ca, fără solicitarea unor costuri suplimentare, să aducă produsul la conformitate, incluzând restituirea prețului plătit de consumator, repararea sau înlocuirea produsului, dacă acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă;
Articolul 16^1
După expirarea termenului prevăzut la art. 16, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condițiile legii
/citate
Faptul că unii producatori oferă servicii de procesare directa a garanțiilor (prin intermediul unor companii de service) este o facilitate de îmbunătățire a relației cu consumatorii și de grăbire a procesului deservirii garantiei.
În cazul produselor „Made in China”, legislația din China acceptă garanții de un an sau chiar mai mici (sau chiar inexistente!) însă este responsabilitatea vânzatorului european să se asigure că produsele comercializate îndeplinesc cerințele legii iar dacă termenii de garanție acordați de producător nu sunt conformi cu legea locală atunci fie nu trebuia să incheie contractul respectiv de distribuție, fie să îl accepte așa cum este și mai apoi îi revine vânzătorului obligația să completeze perioada de garanție minimă legală.
A fost demarată acțiunea în instanță împotriva dealerului Suzuki, Premium Cars Cluj, în vederea recuperării prejudiciului produs prin neplata reparației motorului defect de nou, reparația fiind efectuată la service-ul autorizat Suzuki, Limuzin Autohaz Debrecen. Acțiunea fost inițiată cu mare întârziere – octombrie 2019 – din mai multe motive independente de voința mea.
în august 2019, am primit un telefon și un e-mail de la Premium Cars Cluj. Mi-au propus o convenție amiabilă, fiind băieți buni au fost dispuși să-mi dea pe degeaba aceeași sumă insuficientă (2496,7 euro) promisă mincinos pentru sfârșitul lui mai 2019. Spun pe degeaba pentru că au susținut, citez: ” din documentaţia transmisa … nu reiese piesa care a cauzat acest defectul si nici nu se poate argumenta si documenta necesitatea schimbării motorului…”. Spre deosebire de mai 2019, în august mi-au pus și condiții, principala fiind să nu le mai fac publicitate negativă, cu 5000 euro penalități pentru mine dacă nu mă conformez. N-am fost de acord cu propunerea lor.
Observații/întrebări:
1) Până la începerea preparativelor pentru demararea acțiunii în instanță recuperarea banilor nu mai era posibilă. Când a devenit o certitudine că îi dau în judecată imposibilul a devenit din nou posibil. Să fie doar o coincidență ?
2) Mi-au mai promis odată că îmi dau 2496,7 euro până la sfârșitul lunii mai 2019. De data asta trebuia să-i cred ?
Le-am trimis răspuns scris, redactat de avocat, la propunerea de convenție și am așteptat o reacție. Le-am cerut doar să-mi deconteze strict banii cheltuiți. N-au avut nici o reacție.
Soluționarea în instanță e un proces de durată.
Succes
Ai fost ghinionist, eu n-am nici o problema cu masina mea. E chestie de noroc dar exista romanasi pe aici care prefera un bamveu cu 300,000 decat o masina noua. Mai bine mi-ar spune ca n-au bani de masina noua ca ii credeam.
Am și eu nevoie de un surub biela la o vitara 1.6,8v.Ma poate ajuta cineva?
Pacat. Voiam si eu un Swift Sport. Numai de rau vad cand e vorba de dealeri si service-uri, mai ales prin Constanta, zona celui mai apropiat dealer. Dl. Remarque, va urez succes.
Eu am un vitara s 2017 motor 1.4 benzina. N-am avut nici o problema cu aceasta masina, e chestie de noroc dar nu inseamna ca daca un Gigel a avut ghinion cu masina este un brand prost. E de 1000 de ori mai fiabila decat toate nemtariile cumparate de romansii nostrii dragi care mor in mijlocul drumului si sunt impinse la primul semafor. Asa si Nissan a avut doua probleme cu motoarele pe 1.0 asa e cand faci motoare mici pe masini mari. Daca Calin n-are bani de motor de 2.0 sa nu isi cumpere masina respectiva. Plus ca are legatura cu service-urile slabe din provincie eu imi fac revizia la autonet in Bucuresti si n-am avut nici o problema. De asta se si muta toata provincia in Bucuresti, din cauza la prea multa calitate. Nu exista masina perfecta dar daca Gigel a fost ghinionist nu inseamna ca suntem toti.
Eram hotarat sa cumpar un Swift hybrid 1,2 , am achitat si un avans, dar dupa ce am citit ce scrieti voi despre Suzuki, mi-a cam trecut.Ma mai consolez cu gandul ca acest model este fabricat in Japonia si tocmai de-aia trebuie sa astept pana prin mai,iunie . Sincer,voi credeti ca merita ? Cu multumiri ,
Suzuki este o marcă bună ,motoarele pe benzină sunt printre cele mai fiabile . Se pare că în România cu excepția Bucureștiului sunt probleme cu servisarea și cu onestitatea. Rușine conducerii Suzuki ! Pt. un motor în garanție v-ați umplut de rahat. Aici se vede mentalitatea celor din Europa de est . Să cumpere Suzuki doar cei din București ,o mașină ori cât de fiabilă ar fi are nevoie de servisare. Dacă nu au vrut să recunoască un defect care orice prost își dădea seama că e o bătaie în motor, mă întreb oare câte matrapaslâcuri mai fac domnii ? Cât curaj trebuie să ai să-ți lași mașina la service Suzuki ? Eu aș lua legătura cu conducera din Japonia ,aș trimite toate probele. Trebuie dați în judecată pt recuperarea prejudiciului. Sunt destui experți auto care să fie consultați de o instanță ,cu toate că acea bătaie poate fi recunoscută și de un judecător că doar și ei sunt șoferi .
Am un Suzuki Vitara 2017,am o problema la sistemul radar break ,am fost la service in Suceava si au spus ca il schimba pe garantie.Dupa 2 saptamani m-au anuntat ca nu se aproba de conducerea Suzuki Bucuresti.
Am renuntat si la garantie si la service Suzuki .Imi cumpar singur ulei original,filtre etc la un sfert din pretul lor de service si le schimb la un amic care are un atelier de cartier.
In 3 ani si 60.000 km facuti nu am pb cu masina.
Impresii de la cald, am fost invitat recent, februarie 2021, în instanță să-mi susțin cauza în procesul pe la care l-am intentat dealerului Suzuki, Premium Cars Cluj, în vederea recuperării costurilor înlocuirii „short engine block” motor M16A al fostei mele Suzuki Vitara Passion 4×4 cumpărată de nouă în 2015 de la Premium Cars. Plus alte costuri, expertiză tehnică, drumuri în Ungaria, cazări, avocat, etc., etc.
Pentru cei care nu sunt la curent: la 11 zile de la cumpărarea mașinii noi am sesizat o bătaie metal pe metal la motor, bătaie ce s-a dovedit a fi „rod knock”=bătaie de bielă. După un periplu constituit din 9 bucăți intrări în service-urile Suzuki din România din Cluj, Mureș și Bistrița unde nu s-a recunoscut vreo problemă, m-am deplasat la service-ul Suzuki din Debrecen unde mi s-a dat diagnosticul de motor crăpat și unde am înlocuit blocul motor strict pe banii mei că în rest decontări ale cheltuielilor nu am primit, numai promisiuni ca de exemplu promisiunea mincinoasă făcută în scris de Premium Cars Cluj de decontare parțială (= insuficientă față de chelutielile reale) până la sfârșitul lunii mai 2019.
Abia recent s-a intrat pe fondul cauzei, până acum au fost tentative de tergiversare din partea Premium Cars inclusiv prin chemare în solidar a asiguratorului Marsh, cel ce răspunde de garanțiile extinse, tentativă la care au renunțat poate și pentru că „au constatat” că asiguratorul a vrut să deconteze strict ce au trecut ei în deviz adică materialele și manopera insuficiente față de cele real consumate/executate de service-ul din Ungaria.
Se conduc în susținerea cauzei de principiul pe baza căruia trebuia să cer repararea motorului în România și nu în Ungaria, cele 9 tentative li s-au părut insuficiente. După ei, doar a 10-a tentativă ar fi fost cu noroc. A fost un moment vesel în sala de judecată.
Mă rog, au fost tot felul de alte detalii, pe scurt deși reprezentanta Premium Cars s-a opus cu înverșunare la toate propunerile, instanța a acceptat probele cu martori, expertiza tehnică a blocului motor vechi, adrese prin Ungaria, etc., etc.
În aprilie 2021 s-a desfășurat proba cu martori. Depozițiile lor confirmă „povestea” mea.
La sfârșitul lunii iunie 2021 s-au înaintat oficial instanței concluziile expertului auto desemnat prin tragere la sorți de către instanță. Aceste concluzii îmi sunt și ele favorabile.
Următoarea ședință a instanței e programată în octombrie 2021. Până atunci sper ca instanța să pună lucrurile cap la cap, în octombire 2021 se împlinesc deja peste 2 ani de la inițierea procesului.
În aprilie 2021 s-a desfășurat proba cu martori. Am asistat și depozițiile lor au confirmat „povestea” mea.
La sfârșitul lunii iunie 2021 s-au înaintat oficial instanței concluziile expertului auto desemnat prin tragere la sorți de către instanță. Aceste concluzii îmi sunt și ele favorabile.
Următoarea ședință a instanței e programată în octombrie 2021. Până atunci sper ca instanța să pună lucrurile cap la cap, în octombire 2021 se împlinesc deja peste 2 ani de la inițierea procesului.
BRAVO!
Vă salut,
La 24.11.2021 instanța a admis acțiunea mea în totalitate: cost înlocuire bloc motor în Ungaria, cazări, drumuri, expertize auto, etc. Motivarea instanței e posibil să apară prin ianuarie 2022 și după aceea sunt disponibile 30 de zile pentru ca pârâta să inițieze recurs. Dacă vrea.
Am recitit depozițiile consemnate de instanță ale martorilor. Sunt simple, clare, la obiect, răzbate imediat adevărul din ele.
Expertul auto desemnat de instanță prin tragere la sorți e un profesionist de școală veche a cărui primă observație a fost aceea că motorul ce bătea ar fi putut fi urgent diagnosticat cu un stetoscop auto și nu cu diagnoze auto software ce nu sunt capabile să identifice astfel de defecte.
Procesul a fost condus într-un mod interesant, este evidentă experiența d-lui profesor universitar ce mă reprezintă.
Cam asta a fost, evident mă duc până la capăt.
Cele bune!