Corectură la un articol cu Blogal Initiative

Am scris tâmpenii în articolul ăsta și nu mi-e rușine să recunosc. Conform cifrelor anunțate pe mfinante.ro, la CUI 30389342, SC Blogal Initiative SRL a avut în anul 2012 o cifră de afaceri de 25.000€. Puțin mai mică decât cei 100-120.000€ declarați pe la conferințe.

blogal

Și, pentru că treaba cu companiile a cam secat, vă dau o știre în premieră: se pregătește un rebranding în agenție full service.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

30 comentarii

  1. Omu se referea per total, nu doar la cei pe hartie ;)

    00
  2. Profit 30%, nu e rau deloc…

    00
  3. Nu sunt trecute si piscoturile

    00
  4. Poate lucreaza pe mai multe firme la fel cum fac si eu

    00
  5. NOU
    #5

    cand ziceau 100 – 120 cred ca vb in lei de fapt.

    00
  6. Important e profitul că de mâncat nu mănânci brut.

    OK pui pe cheltuieli plătile către electricitate, oameni pe care i-ai subcontractat, net, telefon și mai poti încărca cu hârtie igienică și alte chestii de genul ăsta dar cât să pui?

    7000 € profit / an e cât să nu faci foamea într-o garsonieră.

    00
  7. nu pot sa am decat o singura reactie:

    00
  8. Intr-o piata saturata de agentii full service, inca o agentie full service :)

    E o idee buna. :)

    00
  9. pe mfinante e trecut ce anume scrii tu in declaratii. daca vrei sa scoti firma pe profit o scoti, daca nu.. o scoti pe pierdere.
    interese sunt pt ambele variante (credite la banci, scutirea de taxe etc)..

    00
  10. Hai, mă, de fapt erau 100.000-120.000 de lei, da’ n-ai înţeles tu bine :P

  11. NOU
    #11

    @cosmin: la cheltuieli intra si salariul + taxe. Deci daca din 106M ramai cu profit 35M => cheluili 71M. Cat poate s fie netu pe un an? Sa zicem 500 EUR (~2000 RON) cu indulgenta. Sa mai punem alte cheluieli 5000 de la mine (probabil sediu social e pus la unu din ei acasa, deci nu au chirie). Ramai cu 64 000 brut / 2 pentru salarii. Aia inseamna ~2000 ron / luna pe cap de salariat si toate taxele platite.
    Cei 7000 EUR profit se reinvestesc, deci nu se ia impozit pe venit, deci mai iese de un leasing ceva, de fiecare.
    Banuiesc ca oamenii respectivi nu treiesc doar din asta, asa ca un supliment de 2000 pe luna plus decontari benzina si mancare, nu-i de ici de colo.
    Dar cand citesti pe aici prin commenturi, zici ca in .ro nimeni nu se ridica din pat pe mai putin de 1500 EUR / luna.

    00
  12. chinezu are ceva,nu stiu ce, din andreea marin…

    00
  13. @Cosmin Venitul patronului nu sunt doar dividendele. Poate sa-si plateasca salariu. Nu mai vorbesc de banii nefiscalizati.

    00
  14. L-a scapat gura pe dinainte si a declarat inclusiv ce a primit la negru.. Autosesizam institutiile abilitate? :)))

    00
  15. @cosmin: probabil mare parte din cheltuielile de 70K sunt salariile.

    00
  16. NOU
    #16

    eu nu stiu de unde fac banii astia

    00
  17. restul au fost “pă persoana fizică, care este”

    00
  18. @Cosmin: Faci diferenta dintre salariul directorului si profitul firmei, nu ?

    00
  19. @Cosmin: nu cred că înțelegi ideea de profit. De mi-ar rămâne mie 7000 de euro pe an după ce am plătit orice altceva se poate plăti prin firmă…

    00
  20. Schema e simpla : advertiserul plătește 1500€ – 2500€ pe o campanie, chinezu lansează concursul pe site, se pun ~50 de articole ce însumează maxim 5000 unici si gata. Nu pun in discuție calitatea blogurilor si ca 99% sunt pe wordpress.com si blogspot.com, dar totuși, de ce sa fac campanii de articole , plătești un sac de bani ( la Blogawards.ro e la sfert prețul dar e aceeași idee), si rezultate masurabile fix zero. Advertiserul ar trebui sa măsoare vânzările, nu clickurile.
    P.S. In goana dupa faima unii au început sa dea bani sa apară la TV. Pe antena a oferit 300€ / 5 minute. :)

    Pe postul asta cat. Dat? :)

    00
  21. @Dan @alin yup știu că își poate plăti salariu dar să fim serioși la o cifră de afaceri de 25.000 € nu îți pui salariu de 1.000 € / lună ca să plătești vreo 600 € / lună impozit la stat. La astfel de cifre de afaceri se merge pe minim pe economie sau pe vreo 1.500 ron salariu pe lună; altfel nu pot decât să zic că omul vrea să fie sponsor la stat.
    @florin fac diferența foarte bine. De aceea am zis că 7.000 ar rămâne după un an de muncă sub formă de dividente pe care tot trebuie să dai cei 16%. O parte din răspuns o găsești și mai sus.
    @nwradu acum depinde de cât de mult întinzi coarda; dacă te menții la limita legalului nu poți să pui chiar tot ce cumperi pentru tine și familia ta: fondul de protocol e 3% din profit (aici bagi cafea, alune, alcool și alte trăsnăi). Pe urmă mai pui o canapea dacă o cumperi, apă, hârtie de orice fel, benzină, orice aparat electorcasnic, consumabile, poți băga toate utilitățile dacă ai sediul social același cu locuința (dar și aici ar trebui să dovedești că firma își desfăsoară activitatea în 3 camere dacă tu ai apartament cu 3 camere; altfel dacă își desfășoară activitatea doar într-o cameră se împart toate cheltuielile la 3 când vine vorba de curent, întreținere), etc. Dar până la urma urmei nu poți pune chiar orice că altfel când vin băieții veseli de la finanțe o să te bucuri că doar ți-au recalculat ce au considerat ei că ai pus în plus și nu ți-au zis că ai făcut evaziune pentru a nu plăti impozit pe profit sau după caz pentru a diminua profitul și astfel să nu plătești impozit pe dividente. Cât om fi noi de deștepți și am băga pe firmă tot ce prindem, tot o să vină unul de la finanțe care o să ne spună că nu-i chiar atât de tâmpit.

    00
  22. @nwradu dacă mai sunt metode de a maximiza cheltuielile firmei undeva pe la limita legală m-aș bucura să le aflu :)

    00
  23. Intre timp, chinezu isi cauta coleg de blog. Zoso, nu te tenteaza?

    00
  24. Ce poate sa stie mai bine hotul decat sa fure?

    00
  25. @Cosmin: dar asta e și ideea, n-ai nevoie să decontezi orice cheltuială.

    De exemplu întreținerea, mâncarea zilnică și astea mie oricum mi se par cheltuieli mici și care poate că oricum le acoperi din salariul pe care ți-l plătești, care intră în calcule înainte de a ajunge la profit.

    Cheltuieli mai mari sunt, să zicem, benzina, că poate umbli mult pe lună, alți angajați care te ajută (sau colaboratori externi, tot cheltuială deductibilă), dotări IT (două laptopuri și un aparat foto fac cât întreținerea pe un an, poate mai mult), service și revizii, asigurări etc. Astea le poți deduce.

    Poți să-ți faci și casă pe firmă, dacă vrei.

    Singura chestie care nu s-ar putea deduce ar fi micile ieșiri la bere și poate concediile. De 7000 euro profit eu zic că stai bine.

    Ce vreau să spun este că doar din analiza cifră de afaceri și profit nu reiese cât de bine trăiește cineva, fără să știi defalcarea cheltuielilor.

    00
  26. @nwradu de acord cu tine. Am exagerat fiindcă am făcut calculele gândindu-mă prea mult la procentajul cheltuielilor pe firmă în cazul meu. La mine cheltuielile pe firmă sunt undeva cam la 30% din încasări așa că instinctual am zis din prima că nu-i rău dar nici să zici că e extraordinar :)

    00
  27. @dojo Yup se bagă la fondul de protocol (teoretic aici poți pune și ceai, fructe, cafea, alune, prăjituri, alcool; cam tot ce ai putea avea nevoie sa servești pe un client cqnd ai cu el o discuție la tine la birou). Ai voie în limita a 3% din profit dacă rețin bine. Mai merg și asigurări de viață (într-o vreme se plăteau așa și o parte din salarii că nu-s impozabile), asigurare de sănătate.

    00
  28. @Cosmin, se poate baga alcoolul pe firma? Daca da, tre’ sa am o discutie cu contabila …

    00
  29. NOU
    #30

    asta in timpul in care agentiile de full service se transforma in agentii de digital :)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.