Mă uitam la filmările de mai jos, în special cea de la Domnești, că pe acolo trec mai des, și nu pot să zic decât că nu e rău. Lucrurile par a se mișca. Știu, dacă se începea acum 10 ani și se țineau de treabă, acum 8 ani erau gata. Cu autostrăzile la fel. Cu altele la fel. Dar, după cum ne-a explicat doamna fostă primar a Bucureștiului, 4 ani faci hârtiile pentru cele 6 spitale municipale și în al doilea mandat te apuci să le construiești. Sau al treilea, nu am înțeles exact.
Dar bani europeni sunt. E nevoie de leprele alea de la CNAIR să se apuce de treabă și să facă și hârtiile pentru alte bucăți de autostradă și să se miște cu ele, nu să doarmă prin birouri.
Centura Bacaului, podul peste Dunare, Craiova-Pitesti, dx Galati-Braila, dx Oradea-Arad + altele atat rutiere cat si feroviare. S-au dezmortit multe proiecte de infrastructura incepand cu 2017 dar n-am idee carui fapt o datorăm.
Iti spune Gherasim maine la 7 cand intra in tura.
kkt, am tot uitat să îi dau ban.
De anul trecut,de când a apărut PNL,lucrurile au început sa se miște la proiectele astea și la încă câteva (Sebeș Turda,Pitești Sibiu). De când a venit Drula,lucrurile au început sa accelereze inclusiv pe alte proiecte (A7,A3,A1)și avem șanse mari sa avem câteva “bucăți de proiecte”finalizate pana la sfârșitul mandatului. Fac echipa buna Mariana Ioniță (CNAIR) și Catalin Drula.
(Nu,nu sunt votant PNL,dar nu poți sa spui ca fac doar mizerii. In direcția asta,chiar au mișcat câte ceva)
O singura observartie malitioasa am: daca e sa luam exemplul de la Ministerul Sanatatii, Drula e la minister din decembrie. “Nu avea cum sa dea drumul asa repede la proiecte si sa se vada”. 😅
Dar da, pare ca la Transporturi incep sa se insanatoseasca putin lucrurile
La transporturi proiectele erau incepute, la sanate ciuciu, ca fostul ministru PNL n-a miscat nimic un an de zile. Ceva era la spitalele regionale, dar nici acolo nimic concret. Astea regionale oricum au fost incepute de Vlad Voculescu in 2016 si abandonate pe timpul PSD.
Poate le interzic sa mai filmeze cu drona, cum incercase Robu in Timisoara, cand se vedea din drona ca la ditai pasajul de la UVT nu lucra aproape nimeni cu zilele
numar mare de muncitori la o lucrare nu inseamna ca se lucreaza cu spor. Poti sapa o groapa cu 20 de muncitori in 2 saptamani sau cu un excavator in 2 zile. Contractele trebuie sa fie pe faze, terminat trimis factura verificat in 5 zile pe teren daca ce e pe factura e terminat si respecta detaliile din proiect, trimis banii in 48 de ore. Cu termene clare, numar de zile , apoi cu detalii despre întârzieri, penalizari pentru întârzieri nejustificate.
Peste 200 de betoniere au descarcat de 10 ori fiecare pentru o fundatie cu 13 pompe in 20 ore , acum 7 ani: https://www.youtube.com/watch?v=Tn7rz920Izk&ab_channel=Ah%21Channel
aici e timelapse https://www.youtube.com/watch?v=3TVuDoeuRmY&ab_channel=JimminyCricket
Cladirea de 73 de etaje, 335 metru a fost construita in 3 ani https://en.wikipedia.org/wiki/Wilshire_Grand_Center
Bun, unde stau eu nu se lucreaza cu 20 de muncitori, ca nu se mai termina nimic. De cate ori mergem la drum (nu neaparat lung) stam geana pe GPS, ca te ia dracu la cate sosele suspendate sunt si cate intersectii.
Problema cu proiectul ala de care spun, la Timisoara, era ca s-a frecat duda mult timp si fostu’ primar se oparise, cand baietii de la Eye in the Sky au lansat niste poze / filme din drona cu santierul pacii pur si simplu gol, in care timp bun nu s-a facut nimic. Cand a inceput lumea sa-l ia la bani marunti, reactia a fost sa nu mai lase cica dronele sa filmeze/pozeze ca probleme de siguranta etc. Pur si simplu sa nu mai vada lumea cum se ard banii publici.
In acelasi timp Iulius Mall in oras era in plina dezvoltare, construiau blocuri, parcare supra-etajata etc. Deh, privatul, unde orice zi de intarziere costa al naibii de mult.
Câți cretini stau pe telefon și câți blochează intersecția…
Sa nu uitam și de cele 8 spitale regionale promise haaaattt, de muuult. Că altfel se trata guvidul acum…
In schimb pe la Constanta liberalul Moș Teaca de abia a trasat niste dungi pe caldarîm, zapacind locuitorii cu regulamente de parcare ilogice. Și tocmai cînd venise un tip deștept la urbanism, Cucoara de la DNA, i-au desființat repede postul că sa scape de el după ce acesta a cerut primarului să stabilească repede și conform legii terenurile primăriei și cele publice ca sa nu mai construiască ilegal jmekerii zilei.
Venit ieri pe la Craiova-Bals-Pitesti: bai nene cum se misca aia cu drumul express…zeci-sute de camioane, utilaje de sapat piloni, excavatoare. Peste tot. Mai ca nu imi venea sa cred ca e la noi efervescenta asta de lucru.
Daca sare banul fac baietii, dar cand esti tinut in sah de tot felul de inapti atunci nici santieru nu merge…
Si eu am constatat saptamanile trecute ca se misca oamenii aia, nu dorm in ghete. Ba mai mult, cica il predau inainte de termen.
Probabil ai vazut lotul UMB. Deja toarna asfalt. Compania asta e o surpriza placuta, da clasa multora.
Am fost la Slatina sambata trecuta si am ramas socat de sirul de basculante cu numarul BC UMB din intersectia de la Gara. Am numarat 11…
Confirm și eu. Parcă ar fi din altă țară
Nu știu unde am văzut reclamă UMB pentru angajări se lăudau că dau aceleași salarii ca în germania, dar la tine în țară.
Dacă e adevărat înseamnă că adună oameni buni, chiar și pentru muncile de mai jos, și așa poți să te miști bine.
Poate și-a dat seama că in realitate de multe ori ieși mai ieftin cu oameni pricepuți plătiți bine decât cu dorei plătiți cu bere la pet și țigări pe zi.
Ma gindesc ca poate smecherii au intales ca nu mai pot fura bani la constructia de drumuri? O fi un semn bun.
Ei, hai, pana aici. Radem, glumim, dar nu ne batem joc
La CNAIR e conducere noua de aproape un an si se vede. Plus ca au inceput sa scoata pe teren oamenii din minister si se vede, la toate pasajele de langa Bucuresti s-a avansat intr-un an cat nu s-a facut in 10.
Poate le vine mintea la cap si celor de la primarie sa lucreze la fel.
Ah, si minunea minunilor: de la MT chiar au raspuns in termenul legal la o cerere/sesizare trimisa prin formularul de contact DE PE SITE!!
misca aia de la CNAIR de rup, vezi ocolitoarea brasovului unde ai gropi la greu. prin oras carpeste primaria pe stil PR dar pe ocolitoare bate vantul
a fost in decembrie un articol despre drula si cum poate imbunatatii viata romanilor.
cand am zis ca se lucreaza m-a luat unul la rost ca ii speriem pe germani.
a mai fost un articol in care ziceai ca la domnesti pare moarta treaba. nu stiu daca am comentat ceva pe acolo sau nu. da’ in barba sigur am zis ca nu ai inteles ce ai vazut in santierul ala.
asa ca mai zic o data. in 2020, la drumuri s-a lucrat cat nu s-a lucrat in 5 ani dinainte. nu intotdeauna cum ar trebui, dar oricum este o imbunatatire a situatiei.
Din păcate, se axează pe proiecte mari, când s-ar putea face și o mulțime de chestii mici, ieftine, care să aibă impact pozitiv. De exemplu, trecerile peste calea ferată. Stau zilnic , la dus și la întors, la niste cozi de sute de metri, pentru că în drum spre serviciu am doua treceri pe un km. Ambele, capcane pentru mașini. Le poți trece cu maxim 20 km/h daca nu vrei să-ți omori vehiculul. Și nimeni nu mișcă nimic. Iar la 30 de prima e o intersecție in T blocată mai mereu de cei ce vor să facă la stânga… Loc ar fi suficient pentru o mica lărgire,/ amenajare care sa fluidizeze traficul. Am întrebat la Direcția regionala de drumuri. Intersecția e prinsa in centura ocolitoare. Și nu pot face nimic acum. Și cum centura se va face peste nspe ani…. Sunt zeci de chestii mărunte, care o dată rezolvate, ar ușura mult activitatea multor, multor oameni. Dar e greu să ieși din birou, să mergi pe teren…
Pasajul de la Mogosoaia va fi probabil primul proiect finalizat inainte de termen dupa Centura Bacaului. Din pacate A0 noua Centura a Bucurestiului sufera din doua motive. Turcii de la Alsim Alarko nu gasesc muncitori calificati aici (au inceput sa aduca din Turcia) iar pe lotul lor jegurile de la Aktor sunt, as usual, mult in urma. Insa da, de vreo 2 ani la MT exista doi secretar de stat f activi, unul dintre ei e Irinel Scriosteanu care merge saptamanal pe santierele de pe centura. Acum ca a venit si Drula la MT trebuie pus jugul pe putorile de la CNAIR si accelerate autostrazile. E de apreciat si mobilizarea de santier pe proiectele UMB constructor romana serios.
La cele trei filmari de la pasaje se vad doar niste picioare de pod din beton,iar in rest nu se mai vede nimic.Sunt in acelasi stadiu de cel putin un an.Asa ca unde o fi progresul???
Ar trebui sa ia exemplu de la aia care fac Pitesti-Craiova,acolo chiar se vede ca se face treaba.
Vorbesti aiurea. Sunt cel Mai aorig critic al CNAIR dar s a avansat mult pe toate pasajele. La Domnesti sunt sunt foarte multi piloni si pile pt ca vorbim de giratoriu suspendat. Se stabilizeaza terenul se pune beton sub acei piloni. Sunt filmari si poze de acum un ani din care se pot vedea diferentele. Uite te doar la Mogosoaia sau Domnesti si vei vedea progresul. La Domnesti deja s au montat in martie primele grinzi metalice. In perioada Cuc se plimbau hartii si nu era picior de muncitor pe santier, erau doua gropi pt pile si atat. Deci progrese se vad daca esti obiectiv si nu voiai doar sa consumi niste Turkish delight pe un blog.
lucrarile la domnesti au inceput prin 2018 daca ma tine memoria. au daramat cateva garduri, au turnat un pilon care e posibil sa nu mai existe in momentul asta (posbil sa ma insele memoria vizuala), au mutat cateva masini de moloz si pamant si… aia a fost. mai apareau periodic cate un buldoexcavator sau basculanta carora nu am fost in stare sa le identific activitatea propriuzisa (pentru cine nu stie sunt santierist de 15 ani, am enumerat la un moment dat o lista cu lucrari la care am participat. nu inseamna ca sunt doctor docent in domeniu dar am pretentia ca imi dau seama daca cineva arde gazul aiurea intr-un santier). undeva in 2020, in mijlocul pandemiei, au reaparut muncitori si utilaje. nu multe. o foreza, un buldoexcavator, una sau doua basculante, cativa muncitori, cativa ingineri. in mare parte asa zise „lucrari ascunse”. asta explica confuzia lui vali de care ziceam mai sus. foreza se misca, carcasele apareau si dispareau, un ochi format vedea diferentele. de mai mult nu era nevoie. au terminat cu pilotii, au inceput cu stalpii. au deviat drumul curent. au inceput sa devieze utilitatile. acum au aparut ptimele grinzi metalice. cateva sunt deja montate.
faca e sa dam crezare raportarilor din presa, in 2 ani au facut cateva procente. in ultimele luni au ajuns aproape de 20. estimeaza ei ca in 2022 e gata. practic 2 ani. in aia 2 din 2018 pana in 2020 ce s-a facut?
PS la ala de la berceni sunt discutii sa fiu implicat direct. ai mei nu au abandonat nicodata nici un santier. indiferent cat a fost pe minus. sa vedem ce iese.
Un alt exemplu este DX12 Pitesti – Craiova.
Inceput de dragnea si madam olguta in 2018 doar pentru campanie electorala, in camp, cu 2 basculante un excavator si 3 borduri, dupa care nu s-a mai miscat nimic 2 ani.
Din 2020 (noua guvernare, PNL, USR, oricum, nu PSD) au dat drumul la lucrari. Anul asta e gata un tronson de 40 km ce ocoleste Bals si Slatina – adica localitatile prin care trecea DN-ul vechi si in care pierdeai cam 1 ora. Anul viitor sunt gata alte 2 tronsoane si in 2023 ultimul tronson ce ii leaga de Pitesti.
video 2, 0:45, baiatul ala cu casa s-a trezit cu un ditamai pilon in fata intrarii :)))
Da, lucrurile incep sa se miste.
Se vad progrese pe toate santierele, s-au deblocat majoritatea licitatiile.
Ba chiar am vazut stiri cum ca aproape au terminat cu SF-urile pentru Brasov – Sibiu. Doamne ajuta!
Daca am incepe sa sanctionam si sa interzicem participarea la licitatii a firmelor care intarzie mereu lucrarile ar fi perfect.
Trebuie sa vine un american sa faca ordine… trist