În ultima vreme mă ocup de câteva chestii mişto de tot din postura de consultant pe usability şi SEO. Dacă prima e relativ complicată de explicat, a doua e bună de notat aici, poate le foloseşte şi altora.
Aşadar, avem oameni care vor ca afacerea lor să fie găsibilă în Google şi după alte căutări în afară de “SC NUME FIRMĂ SRL” şi angajează un expert seo sau o firmă să se ocupe de asta. Ce se întâmplă mai departe:
-
băiatul e genul “hit and run”. cumpără câteva sute de linkuri, aduce siteul unde a promis că îl va aduce, îşi ia banii şi la 3 luni după siteul e penalizat, uneori dispărând complet din google.
-
oamenii nu ştiu ce să ceară. unii nu înţeleg că a fi în pagina cinci a căutării nu înseamnă nimic.
-
siteurile nu sunt optimizate înainte de a începe cumpăratul de linkuri şi alte minuni. asta îmi aduce aminte de Naumovici, care îşi cumpărase motocicletă înainte de a avea permis, şi le fac mereu paralela asta. alte siteuri sunt optimizate la sânge, cu cuvântul cheie fiind repetat obsesiv în pagină.
-
cea mai folosită păcăleală e cea a cuvintelor cheie:
-
unii plătesc mai mult pentru a fi mai sus pentru cuvinte cheie care nu au legătură cu ei (spre exemplu, de ce ai plăti pentru “vânzare terenuri” când tu ai terenuri în Braşov şi ar trebui să plăteşti pentru “vânzare terenuri braşov”, că doar nu poţi muta terenurile ca pe o marfă).
-
alţii aleg să optimizeze pentru cuvinte cheie generale pe care concurenţa e mai mică şi preţul seoistului e mai mic, dar omit să se intereseze ce volum are căutarea respectivă. poziţia 7 pe o căutare frecventă e mai bună decât poziţia 2 pe o căutare rară.
-
tot legat de asta, cei mai buni oameni caută cuvinte cheie neexploatate încă şi le scot în evidenţă. iar pentru un business contează să fii găsit şi după o particularitate a mărfii, nu numai după domeniul în care activezi.
domeniile bune fac uneori diferenţa.
Altfel, voiam să zic, în caz că nu ştiaţi: SE FACE SPAM GROAZNIC PE NETUL ROMÂNESC! Şi se iau bani de la fraieri şi există fraieri care vor să facă bani cu siteuri proaste şi oameni care nu vor să fie ajutaţi. Şi okazii sunt noii clubafaceri, orice cauţi ei au o pagină pentru asta, chiar dacă e goală.
Zici ca aici ( https://lh3.googleusercontent.com/-TvoumovFv0s/T52xkUjYPDI/AAAAAAAAAa4/n3ftI-w0JlM/s1024/Immagine.png ) a lucrat un SEO expert?
Ps: firma respectiva nu cred ca a calcat in 99% din localitatile alea.
Domeniile bune fac de multe ori diferenta, ceea ce ma cam supara cand concurez cu magazin-scule-ieftine.ro.
vezi (cred ca e micadan, are vreo 50 domenii cumparate pe nisa asta). Cred ca se fac bani buni pe reparatii masini de spalat – desi el e si pe alte electronice cu aceeasi tactica.
Poate cineva anticipa evoluţia volumului de căutări pentru o anumită secvenţă de text? Sau se lucrează doar cu datele istorice+tendinţele actuale?
O curiozitate personală: SEO înseamnă, în România, doar GO (Google Optimization) sau oamenii sunt interesaţi şi de alte motoare?
@Acru: https://trends.google.com/trends/#q=gigel%2Cmarcel&geo=RO&date=today%2012-m&cmpt=q
seo la noi inseamnă google spam, intr-un fel sau altul.
@Cristian
Eu am lucrat 2 saptamani pentru o firma care ofera solutii SaaS in ecommerce pentru .com. Destul de buni in ce fac ca usability & programare insa m-au angajat pe SEO sa fac minuni. Nah, am plecat pentru ca ei ziceau ca eu sunt expert si nu ii intereseaza cum si ce fac doar sa aduc rezultatele negociate de ei cu clientii.
In doua saptamani trebuia sa optimizez ca magazinele (cam 5 deodata era planul) sa fie in top 3 pe 10 kw-uri principale si in top 10 pentru inca 30 kw-uri. Si pe .com si alte piete mult mai grele decat .ro. Ei cereau de la client 300 euro.
Erau toate site-uri proaspat lansate.
@Claudiu: nu le-ai dat link la seopedia? băieţii de acolo făceau asta cu 150. ce naiba, tre să te invăt eu?
Macar se vad ceva schimbari si in bine dupa ultimul update, io ars urat pe asa zisi expertii seo de pe meleagurile noastre, nici eu nu sunt de acord cu spam-ul cel putin partea cu pagini goale continut fara inteles etc dar cand vine vorba de link build’ing daca nu ai ceva automat esti manca si aici iarasi aici nu vorbesc despre cometarii pe bloguri care de ceva vreme sunt privite foarte rau ce sa vazut si in ultimul update.
Ci despre total alceva
Nu te pricepi tu, asta e tot Imi explica un vag cunoscut ca plateste 200e pentru a ajunge top 5 pe 20 ( atentie, douazeci ) cuvinte cheie in nisa accesorii ptr copii si bebe.
Intr-o zi m-au sunat unii sa ma intrebe de servicii SEO, le-am analzat siteul, concurenta, i-am sunat si cand le-am zis pretul pentru cele … 60 de cuvinte cheie si-au iesit din pepeni.
Din generozitate le-am dat un voucher AdWords de 150 lei. Le-am configurat campania pentru cuvintele cheie, le-am dat datele de acces la cont, am stabilit CPC maxim 30 centi, respectiv 50 centi pentru cateva cautari foarte importante – nici la sumele astea reclama lor nu se afisa mereu prima.
Au terminat cei 150 de lei pentru publicitate in … 3 zile. Aka 1500 lei buget AdWords doar pentru cautari.
I-am convins pana la urma ca o campanie SEO e o munca pentru oameni cititi, cu experienta, o munca migaloasa ce se executa dupa un program strict si de aici preturile oarecum mari pentru buzunarul anteprenorului roman care se uita pe Fiverr si are orgasme.
Mi-a fost insa imposibil sa-i conving ca SEO FARA PUBLICITATE e ca un restaurant fara bauturi. Nu m-au crezut, le-am facut SEO, am atins 95% din obiective, intra o gramada de lume pe site, se uita la poze si pleaca.
@Legioner: Vorbesti mult si degeaba.
rel to: „poziţia 7 pe o căutare frecventă e mai bună decât poziţia 2 pe o căutare rară” – e cu dus si intors. Vezi ecommerce, in unele dintre cazuri oamenii cauta 2-3 pagini de rezultate ca sa compare preturile, in timp ce in alte cazuri (produse medicate, de exemplu) doar locurile 1-2 primesc suficient trafic pe stringurile respective incat sa existe.
rel to: „cei mai buni oameni caută cuvinte cheie neexploatate încă şi le scot în evidenţă” – de aceea se face research; de aceea avem tooluri si de aceea se fac teste pe diferite landing pages; sa nu uitam ca e importanta si conversia, nu doar traficul; 20 de long tails pe low competition iti pot aduce ROI considerabil mai bun.
@J Mihai:
1. situaţia e cam aşa: eu il prostesc pe client că ii optimizez pe american cola, când toata lumea optimizează pe coca cola pentru că volumul de căutări e imens.
@zoso(7), mulţam pt. răspuns, de asta mă temeam şi eu. Doar date istorice şi prognoza Insight, respectiv Google spam.
La modul ideal, optimizare ar putea însemna să încerci anticiparea comportamentului de căutare peste x luni sau ani. Exemplu:
https://trends.google.com/trends/#q=termopan%2Cferma&geo=RO&cmpt=q
din care vedem că „performaţele anterioare” nu sunt (neapărat) garanţia evoluţiilor ulterioare.
Si culmea, cu toate ca sunt spameri, okazii nu sunt penalizati de G.
Exista si metode (uneori) mai ieftine de a te pozitiona mai sus in clasamentul G….. DDos pe site-urie mai bine plasate Doar ca faza nu tine mai mult de 1-2 zile – bine, cat sa parafezi un contract prin care vinzi bizonului rahatul de site supraevaluat. Deci da… sper ca n-am dat idei de afaceri
mi se pare stupid sa se plateasca in functie de pozitia in cautari pentru nu stiu ce keyword, ceea ce ar trebui sa-l intereseze pe client e cresterea traficului venit de pe google, asta legat de SEO, ca pana la urma trebuie sa si valorifici traficul castigat
@Florin „am atins 95% din obiective, intra o gramada de lume pe site, se uita la poze si pleaca.”
Ai auzit de CRO ?
Eu zic ca tu vorbesti degeaba.
Articolul este la obiect si ar trebui citit de multa lume. Din pacate majoritatea cer o pozitie in Google (de preferinta prima) pe un cuvant cheie si se opresc aici, nu-i intereseaza cum se obtine asta.
… dupa sa ai un seopedia unde sa te plangi ca ai luat penalizare si nu stii de ce.
@Florin
1.) Nu sunt pe SEOPEDIA, mi se falafaie de ce e acolo sau de ce, niciodata nu a, piscat 2-3 dolarai ca astea sunt preturile de acolo. Plus parerea mea e ca vremea advertorialelor cu link se cam termina.
2.) Nu am luat si nu o sa iau penalizari pentru ca eu sunt la un nivel si restul cu automatizari seopedia sau ce forum vrei la alt nivel. Nu merg pe platformele „conventionale” care sunt pline de spam like : forumuri si comm pe bloge etc
3) Tot continutul care il am e scris de writeri nativi (canada sau UK) cu continut documentat nu 1$ pe 100 de cuvinte de pe DP.
4.) In RO am la fel om care scrie articolele pentru clientii care lucrez.
5.) La majoritatea clientilor dupa ce cresc sus le modific prima pagina sau pagina unde vine traficul ca sa ai conversi (sa aiba vanzari sau sa fie contactati daca sunt pe servicii)
Daca tu prin ce am scris acolo intelegi ca trag si eu AA-uri pe SB sau ce e pe Senuke x te inseli.
Lasă că şi cât black-hat se face … si tot nu s-a intamplat nimic…
@Legioner: link-buildingul automat sau nu, este spam. E ca si cum toti ar stii ca site-ul tau e cel mai bun (pentru ca are link-uri catre el), desi nu este nimeni inafara de tine sa judece acest lucru.
Trebuie sa lasam pe altii sa ne judece si sa decida, nu link-urile trimise de noi. Corect?
@nobody
Da ai dreptate, dar asta se intampla doar intr-o lume perfecta. Din pacate lumea se invarte in jurul banilor, si e normal ca o firma care are ceva bani sa isi permita sa fie in fata firmelor de bloc.
Plus ca cine ar putea decide adica cel mai probabli bloggeri care au un loc unde pune un link sunt de cele mai multe ori foarte influentabile si scriu pentr 5-10$ articole etc.
Deci lumea nu e perfecta, e nasoala rau de tot, fiecare care nu e multumit de conditia lui face tot ce poate sa sa iasa din morcila. Si din pacate convingerile de genu asta desi perfect corecte nu pot funtiona in momentul asta.
@Legioner: Modul in care ai scris la #11, expresii de genul „esti mancat” si folosirea de software automat mi-a lasat impresia de pustan de liceu ce „a invatat” SEO de pe Warrior Forums si crede ca poate domina orice cautare.
Iti spun cat se poate de sincer ca titulatura de „profesionist” sau „expert” te obliga la un limbaj adecvat indiferent de domeniul de activitate.
Ma-sa de seo, sincer eu nu mai iau clienti decat daca vin cu recomandare, si poate nici atunci. Motivele:
– extrem de rar gasesti client care fie este educat fie este dispus sa fie educat. Incerci sa le explici ce si cum dar nu asculta, iar apoi sar ca arsi cand nu au rezultatele care si le imaginau.
– bugetul – toti vor minuni cu 100 euro pe luna si apoi crizeaza cand le zic ca de fapt ii costa de 5, 6, 10 ori mai mult pe luna, in fiecare luna, pentru 1 an sau chiar mai mult.
– pe plan personal, m-am saturat sa fiu bagat in aceeasi galeata cu toti idiotii si sarantocii care iau banii clientilor si apoi fie o uschesc fie ii baga in groapa cu penalizari sau ban-uri.
Partea buna, si pentru mine si pentru clienti, este ca site-urile de care ma ocup au crescut sau, cele care erau deja sus, nu au fost afectate negativ deloc de ultimul update.
@Florin
Ca fapt divers, am 25 de ani, diploma in marketing, firma de SEO cu oamenii multumiti (firma adica platesc impozit etc), cu siguranta limbajul meu nu e asa elevat pentru ca nu ma intereseaza aspectul asta cand am de discutat cu un client portofoliu ma recomanda plus ca nu las linkuri, nu ma intereseaza faima sau sa vina cineva sa ma contacteze dupa ce vede un comm sau cine stie ce.
Nu is genul de om sa trag de clienti, vrei rezultate ai banuti hai cu mine, vrei sa te vrajesc dute la cur*e.
Pe Warrior Forum nu intru mi se pare cel mai imbecil loc, nu sunt adept al strategiei de push button, orcum WFO e un rahat. In momentul de fata sunt membru pe nici un forum, povesti sunt multe peste tot dar mai bine ca un test nu te invata nimic.
Eu nu trebuie sa combin oameni sa imi dea bani se ocupa cei care vad rezultatele de asta.
P.S Nu vreau sa fiu un asa zis „expert” pentru ca nu am timp de lucrat la asa zisa „imagine” nu scriu articole de seo nu ma lupt pentru kw-uri ca optimizare seo. Plus ca orcum aia cu expert SEO e o gogonata mare de tot, si eu pot cere pe langa de exemplu 800-1000 de lei pe luna si buget sa cumpar links sau etc si sa ma dau mare expert, finetea e sa te descurci fara, sa ceri un acces CPanel si clientul sa nu mai stie nimic de tine pana la urmatoarea plata cand deja e pe pagina 1,2 in Google si are ceva trafic si tot odata increderea ca se poate.