Conferințe care aduc plus valoare participanților și ce vor participanții de fapt…

Ce vrea colegul Ovidiu să spună aici e că industria conferințelor și evenimentelor de orice fel are nevoie de un reset. Unul care să aducă niște schimbări majore.

Una dintre schimbări: poate ar fi cazul să înceapă să mai dea cu șutul vorbitorilor de profesie și să înceapă să aducă practicieni. Să mai renunțe la gargarieni și să, nu știu, facă un pic de muncă de teren și să vadă cine ar putea spune chestii interesante din experiență.

Pentru că, momentan, lumea ridică din umeri. Da, s-au anulat 10.000 conferințe, dar iată că nu pierdem nimic dacă nu mai au loc. Suntem la fel de deștepți. Nu mai organizează GP*C o conferință inutilă pe lună? Pagubă-n ciuperci pentru toata lumea.

Și aici apare marea problemă. Am discutat asta cu un organizator de conferințe, după o ediție unde cam toți vorbitorii au venit cu informații expirate de minim un an. Am punctat problemele observate. Organizatorul m-a ascultat, a zis “da, ai dreptate”, după care a scos chestionarele completate după eveniment. Hai că v-ați prins unde merg cu paragraful ăsta: cei mai obosiți prezentatori erau cei mai apreciați de public. 90% approuval rate, tati. Nu conta că nu aveau meciuri în picioare sau că veneau cu date sau strategii care nu mai aveau valabilitate, publicul aproba. Și biletul nu era ieftin, și în prezentarea conferinței se spunea că nu e pentru entry level.

În situații din astea, organizatorul se întreabă: aduc ce vrea publicul și fac bani, dar îl trimit acasă la fel de prost cum a venit sau aduc niște vorbitori care aduc plus valoare și nu ocup scaunele din sală?

Și partea și mai dureroasă: e mai ușor să dai 200€ sau 300€ pe un bilet la o conferință decât să aloci buget pentru ceva ce ți-ar aduce vânzări. Că poate n-ai. Sau poate nu vrei să riști. Așa, îi dai liber angajatului o zi sub pretextul profesionalizării, că ați văzut că toți spun în anunțurile de angajare că oferă cursuri și soluții de specializare. Astea sunt. Ia de aici bilet la conferință, poate mai înveți ceva.

sigla-bottega-veneta

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

  1. La evenimente nu te duci sa inveti ceva, in general. Te vezi cu oamenii sau te duci sa fii vazut, de aceea dai si bani sa ai un discurs plictisitor si altii sa-ti dea atentie. Daca vrei doar sa inveti ceva singur, internetul iti ofera asta de decenii deja, dar s-ar putea sa te coste mai mult de 300 de euro daca vrei ceva serios.

    00
    • Salut, fii atent pro-tip. Niciodată n-am cunoscut pe cineva relevant/util la evenimentele astea. N-a existat vreun contact sau bebeficiu din aceste evenimente, în afară de mângâieli de orgoliu. Pe Vali l-am cunoscut printr-un stângaci mesaj direct, nelegat de niciun eveniment. Ce e important aici e partea cu „stângaci”, am discutat ca doi prostache prima dată.

      Restul chestiilor, care includ niște site-uri, niște cărți, niște contracte mișto și mai tot a fost obținut prin contacte directe. Nu zic că am fost cel mai bun în discuțiile alea, nici ăia cu care discutam nu erau deștepți la comunicare, dar cât am fost sinceri în ceea ce voiam, ne-a ieșit.

      Zero beneficii pe orice conferință, nu te mint, zero. Am cunoscut oameni amabili, cu care nu am realizat nimic, niciodată.

    • mie mi s-a spus „n-ai știut tu să le iei banii companiilor care erau prezente acolo”.

      m-am gândit mult la asta și am aflat rețeta succesului. sex sau iarbă. îi oferi fetei una sau alta și succesul e aproape gata. nici nu mai contează ce livrezi.

    • A, da, să ai ceva iarbă la tine înseamnă jumătate din succes. Cred că brandurile sunt muci de bucurie să afle câte din fufele lor au fost prostite c-un gigi amărât de 60 de lei. Hai să vorbim public despre asta, și despre cum pixdele aplaudă în sevraj orice actoraș ratat care le face guma aia bună pe banii clientului.

  2. Practicienii cer bani … multi. Si de multe ori nici nu au carisma

    00
    • Sustin! Meeega boring practicienii pe care i-am vazut eu pe la diverse prezentari. Discutiile de dupa cu ei sunt interesante.

      00
    • Dan Barna ar fi bun ca si vorbitor din asta la conferinte, ii place sa fie in centrul atentiei cu toate ca la carisma e zero barat.

      00
  3. Evenimentele sunt o sursă de networking și zi libere cel puțin în e-commerce sau dezvoltare personală.

    De altele nu știu, așa că nu mă arunc. Dar și evenimentele Google se bazează de cele mai multe ori pe același lucru – o relație cât mai bună cu invitații și multe momente de networking.

    Dacă vrei să înveți ceva, există cursuri pe net. :)

    00
  4. deci, ca de obicei vrem entertainment nu solutii (pentru ca astea implica de cele mai multe ori schimbari, iar schimbarile dor)

    00
  5. Conferintele sint o sursa de cistig pentru organizatori. E incredibil ca mai sint fraieri care pun botul la asa ceva.
    Si aici sint conferinte pentru orice dar lumea nu mai merge la ele ca la pomul cu mere de aur exceptie cind vine S. Wozniak or Obama si asa mai departe. Insa acolo te duci sa dai in medie 1500$ de persoana si e un eveniment social nimic mai mult.

    00
  6. Mulți dintre speakeri știu că ei trebuie să distreze publicul. Și-l distrează. Apoi, publicul pleacă acasă cu distracția și speakerul pleacă acasă cu banii și ratingul ăla.

    Acum, ușor-ușor, ăia cu glumele prind curaj să le spună pe Zoom și alte aplicații de gen. Așa că-n curând publicul va sta acasă cu distracția, iar speakerul va sta acasă cu banii și ratingul ăla.

    00
  7. 1.Cine a facut ceva in viata si vrea sa povesteasca merge la TED
    2.Cine stie sa faca publicul sa rada se apuca de stand up.
    3.Cine nu stapaneste pct. 1 si nici 2 face conferinte.
    4.Publicul e acelasi la toate 3 pct.

    00
    • Atenție, TED nu mizeria de TEDex.

      00
    • @vax – mizeriile despre care spui tu se scriu „TEDx”, nu „TEDex”, si se personalizeaza cu numele specific al evenimentului. Nu de alta, dar altfel e ca si cum ai spune ca toate pasarile sunt vrabii, ca doar au aripi toate. Si poate atunci ne dam seama ca nu sunt chiar mizerii si ca mai vezi pe acolo, pe la noi, prin Bucuresti, si de-alde fosti speechwriters pentru Zuck, innovation leads pe la Airbus si alti asemenea, pe care nu ii pupa conferinte de 2-300 EUR biletul. Nu chiar tot ce zboara se mananca. Si nici ce se mananca de pe scena la orice TEDx”Insert_name_here” nu e chiar mereu comestibil.

      00
  8. Pai conferintele aduc valoare, dar nu alora care se duc acolo. Cele de programare, la care am fost eu.
    Aduc valoare corporatiilor care platesc factura pentru a trimite niste angajati plictisiti sa manance pe gratis si sa asculte niste habarnisti/salesmen. Managementul se bate pe spate ca fost destept si a bifat training si a crescut faima la corporatie, angajatul mananca o ciorba, bea o bere, mai afla cu cat platesc alte firme si pleaca mai devreme acasa, aia care prezinta spera sa vanda si ei ceva, sau sa nu fie nevoiti sa dea in cap la oameni ca sa manance o paine, etc.

    00
  9. Acum 15 ani mi-am gasit job la o conferinta d-asta, m-am bagat in seama cu un tip care era IT Manager si avea nevoie de un om… Dar a fost singura utila din zeci la care am participat, in rest am fost doar ca sa mai scap de birou si sa mananc ceva fain. (Cele mai misto conferinte erau la Athenee Palace, cateringul era exceptional – era si aproape de sediu de multe ori ma duceam doar sa vad speakerul dinainte de pranz si sa mananc pranzul)
    Legat de partea cu speakeri din articol, sunt putini specialisti care sunt la zi cu ce se intampla si stiu si sa debiteze ceva inteligibil timp de minim juma de ora. Am vazut o gramada care incepeau cu „Aaaaaa… sa incepem… aaaaa…” Majoritatea doar stiu sa citeasca dupa power point. Speakerii de profesie fac un spectacol, stiu sa mentina lumea interesata chiar daca ceea ce spun e depasit/fara valoare.

    00
  10. Cred că ne-am dat seama de foarte mult timp că majoritatea conferințelor cel puțin cele de la noi sunt pentru că:
    – se fac bani. Din sponsorizări mai ales, bani din care beneficiază uneori și cei din companiile care fac sponsorizarea (uneori se iau comisioane/procent din banii acordați, organizatorii fac bani etc).
    – oamenii din companii se simt bine când mai iau un premiu, când mai fac o prezentare, când se mai întâlnesc cu alții din domeniu. În alte domenii cam la fel, unii care sponsorizează au și beneficii de imagine.
    – unii oameni merg acolo să își facă reclamă serviciilor/produselor
    – unii merg pentru că au impresia că fac networking și că le va fi util/vor învăța ceva – nu este desigur exclus dar se întâmplă mai rar decât speră majoritatea.
    – desigur, dacă este conținut de calitate conferințele sunt binevenite. Însă la noi se plâng oamenii de ani întregi că sunt aceiași vorbitori pe la toate conferințele, că au cam pierdut timpul degeaba etc.
    Piața aceasta se va așeza și ea în timp. Sunt conferințe necesare, dar cred că cel puțin 80% nu sunt făcute decât pentru că unii fac bani din ele și nimeni în afară de cei care câștigă ceva nu obține niciun beneficiu. Desigur, corporatiștii se mai bucură să scape de la birou, dacă se plictisesc pe acolo.

    00
  11. Hei, salut, pe toate metricele posibile, sunt cel mai viral om din România. Tragem linie, adunăm sahre-uri, impact, plm, eu sunt ăla.

    N-am fost chemat la vreo conferință de-asta de lăbăreală în ultimii 3 ani, presupun că mi se trage de la faptul că am o personalitate neprietenoasă. Sper că industria se va descurca bine fără mine și că știe exact ce trebuie să facă în ceea ce va urma.

    Eu mă retrag din subiect, așa cum am promis și multor altor colegi zilele astea. Sunt convins că vor ajunge la o soluție eficientă financiar așa cum au ajuns de fiecare dată.

  12. Mie mi se par faine. Am fost o saptamana la Paris cu 2 colege sa vad ceva sisteme IT noi… nici nu mai stiu si nu mai conteaza. :) Sa vezi la work shop-uri oameni mahmuri si cum duhnea toata sala whisky ieftin. Seara de seara chefuri beton, seara de seara distractie, plimbat, cumparat chestii, mancare buna, bautura la discretie cu rusi, polonezi, nemti, etc. De ce zici ca nu are rost ? Pai ce are rost ? :) Stii ca ai nevoie in final doar de o chilie, un pat, o baie si 2 mese pe zi. Multe cacaturi sunt inutile dar lasa-le ca ne fac viata mai frumoasa. Firma mi-a platit un concediu de o saptamana la Paris. Acolo au adus cativa pularici sa spuna niste inutilitati si sa prezinte niste sisteme expirate pe ceva bani. Hotelul si-a platit angajatii. Bucatarii au mancat si ei. Curvele de la hotel au facut si ele un ban. Ala cu Uber-ul a mancat si el carand betivi prin Paris. Am dat 2 euro la un mim sa fac o poza cu el. Am luat parfumuri la supra pret de la boutique-uri. Nu trebuie ca totul sa aiba un mega scop si un mega target si noi sa mega evoluam. Trebuie sa mance toti o pita. :)

    00
  13. Se organizează chestii de-astea în Vaslui? sau Botoșani?

    00
  14. Cele mai misto conferinte erau acum vreo 15 – 20 de ani pentru cei care lucrau la asigurari de viata. N-am vazut in viata mea cat curvet era acolo si toate vroiau sa se simta bine. Si aproape toate aratau beton. Practic dupa cina deja se stia cine cu cine se combina. Daca era si ceva discoteca, atunci puteai agata o gagica diferita pentru fiecare din cele 2 sau 3 nopti.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube

Alte articole

Alte linkuri (mostly NSFW)