De ce condusul nu e o plăcere în România. Exemple.

Jeg care la Sinaia s-a pus  imediat pe banda a doua, a mers până la bifurcație și apoi voia să se suie pe mine. Fără semnal, fără asigurare, fără nimic. Era foarte mirat că l-am claxonat. Nu părea cocalar, mai degrabă middle management. Mai multe întrebări se impun. Una din ele e de ce să fii de kkt și să îi încurci pe ăia care vin din sens opus și care cred că vrei să intri în oraș. A doua e cum naiba ai făcut bani de mașina aia.

Idiot care a mers prin tot Bușteniul cu, drumroll, 38km/h. În fața lui nu era absolut nimeni și bănuiesc că nu avea retrovizoare să se uite ce coadă produce prostia lui. OK, in all fairness, era bătrân, dar nu cred că îl ajuta nici că era cu două femei în mașină care vorbeau și între ele și cu el. Dacă e al vostru, poate vreți să vi-l luați acasă, până nu punem limită de 75 de ani la șofat și la votat.

Idiot care probabil nu știa drumul sau naiba știe ce avea, care accelera și apoi vedea semnul de curbă și se înfigea în frână. Inițial am crezut că e femeie, că ele mai au obiceiul ăsta, dar nu, era un tip tinerel la volan. Hai să zicem că nu știa drumul. Îl depășesc. Minima logică ar spune că te ții după mine, dacă ești speriat de bombe. Minima logică. Ai 4×4, ai mai mulți cai putere, probabil nici nu știi ce canistră te-a depășit, că n-ai mai văzut, dar vezi că ăla merge mai tare și nu frânează ca boul la fiecare curbă, teoretic undeva ar trebui să se aprindă o luminiță care spune că știe drumul.

Idiot care, când a văzut poliția, a frânat la 30km/h. Pentru că fix pe el îl căuta potera, pentru viteză excesivă.

Jeg cu Tesla, mergând pe banda a treia a autostrăzii, cu a doua liberă. Nu, nu s-a dat la o parte decât când a avut de făcut dreapta.

La intrarea în Predeal, în curba asta, un prost făcuse o prostie, fie nu nimerise viteza, fie îi murise motorul, și îl pocnise unul din spate. Urcare periculoasă, greutate mare. Mai spuneți-mi cum simți mașina la cutii manuale.

Consum la dus și la întors, cu tranzitat Bucureștiul. Ghiciți când am forjat-o.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

81 comentarii

  1. „Consum la dus și la întors, cu tranzitat Bucureștiul. Ghiciți când am forjat-o.” Raspuns: niciodata. Nu sunt pozele tale, deoarece si tu vrei o tara ca afara. Ca atare contribui la atingerea acestui obiectiv respectand viteza legala, chiar daca stii ca in Ro legile nu prea se aplica 😜

    00
    • Orice „țară ca afară” are autostrăzi. România are…doar urme de frână-n chiloți. ;)

      00
    • O țară ca afară cu „passenger airbag off” ca nu cumva să coste mult reparația în caz de accident :)

      Ori are soția gravidă sau bebe mic ce stă în scoică în față. Că alte motive nu prea sunt ca să îl dezactivezi.

      00
    • @ Vax la faza cu „passenger airbag off”? Omul sigur avea o geanta mica sau o sacosa pe scaunul din fata si la masinile mai noi se schimba automat in OFF.

      00
    • @vax
      airbag pass off face automat masina daca nu detecteaza pasager. Probabil chiar si la subaru.

      00
    • A propos de airbag off, prin 2007 am avut un șef la multinațională care a avut un accident cu un A4 din 1999 si povestea cu dintii in batistă ca era fericit ca nu s-au deschis airbag-urile… ca bani ca alea. Adevarul e ca si eu m-am bucurat ca nu i-s-au deschis airbag-urile ;)

      00
  2. Poate face TVR un serviciu public si il angajeaza pe Titi Aur sa faca o emisiune de educatie rutiera: nu franam in curbe copii, nu ne cacaiam cu a 6-a la deal ca ne e lene sa dam treapta inferioara, nu iesim in banda unu pe autostrada cu 80, dastea simple.

    00
  3. Astia cu franatul cand vad masini de politie sunt o specie aparte de idioti. In fiecare weekend cand trec pe splai, toata lumea stie ca e politie cu radarul inainte sa ajungi la Autovit cand intri in oras. E limita de 70 pe bucata aia, toti merg cu suta pana vad masinile de politie si apoi se retrag pe banda I si-mi franeaza mie in fata pana sub 50 pentru ca-si idioti cu diploma si nu citesc indicatoare cu limitele.

    00
    • Sunt aceeași categorie de idioți care fac depășiri la limită, dar când le apare curbă ușoară în față frânează ca la radar. Frână, frână, frână, numai la prostie nu.

      00
    • @DanMk in fiecare weekend trec si eu pe acolo si de fiecare data sunt radare pe ambele sensuri. Toata lumea o stie si sunt zeci de atentionari pe waze si oamenii inca circula cu 100.
      M-am gandit ca poate or fi prima data in zona si na…dar daca tu esti pentru prima data pe un drum cu indicatoare din 50 in 50 metri cu limita de viteza, ii vezi si pe oamenii locului cu numere de B ca circula cu 70 si tu in continuare mergi cu viteza….concluzia o trageti voi.

      Desi e normal sa mergi cu 70, oamenii cand vad echipajele reduc pana la 30 / 40…epic.

      00
    • ” In fiecare weekend cand trec pe splai…se retrag pe banda I si-mi franeaza mie in fata” – si cu toate astea, tu tot pe banda 1 mergi. Simplu: mergi pe banda 2 sau semnalizezi si te muti. Numai drame pe soselele Romaniei, dar nici noi nu ne adaptam.

      00
    • @CK ai extras exact esentialul…mai nou ce caut pe banda I. Pai e simplu, eu intru pe splai si o ard cu 70’ish pana la podul nou. Daca ma bag pe banda II, vin „bajetii” cu suta peste mine si nu stau sa fac slalom pentru toti idiotii. De regula se merge bine pana se ajung la radar cand toti grabitii devin precauti la maxim si imi intra in fata, moment in care trec pe banda II daca e libera si imi vad de drum, asta daca nu e si banda II blocata de grabiti care acum merg cu 50 maxim in zona de 70 pentru ca idioti.

      00
    • @ck , ‘Simplu: mergi pe banda 2’ banda 1 = banda de circulatie , banda 2 = banda de depasire . Cred ca faci parte din aia care merg prin oras pe banda 2 si este devansat de altii pe banda 1 , dar care se mira sau acceleareaza cand ii observa in dreptul lor , te-am nimerit ?

      00
    • @DanMk
      Sunt mândru posesor de stație. Rezolvă multe probleme. Crrrr, colega.

      00
  4. Nu e o plăcere dar te face să simți că trăiești cu pasiune. Sangre caliente balcanic.

    00
  5. 44% sunt analfabeti functionali, nu inteleg un text la prima citire, cum sa inteleaga o situatie din trafic?
    Romania are o crestere din 2014 pana in 2019 de aprox. 30% a parcului de masini.
    Linkuri:
    https://www.acea.be/publications/article/report-vehicles-in-use-europe-2019
    https://www.acea.be/press-releases/article/passenger-car-registrations-0.3-11-months-into-2019-4.9-in-november
    Situatiile de mai sus vor fi din ce in ce mai frecvente.
    Solutii?
    1. Educarea si testarea periodica a soferilor.
    2. Camera de bord.
    3. Transport in comun.
    4. Institutie a Statului pentru siguranta traficului, separata de Politie.
    5. Amenzi drastice pentru pietoni, biciclisti, etc.
    6. Norme pentru proiectarea drumurilor adaptate parcului de masini.
    Discutia este complexa, punctele sunt doar inceputul discutiei.
    PS punctul 5 e din cauza pietonilor si biciclistilor care circula pe drum, in aceeasi directie cu masinile, fara a avea nimic reflectorizant.

    00
    • yes, mein fuhrer!

      00
    • Nu v-ati saturat de asta cu analfabeti functionali? Ca deja e fumata.
      Solutiile sunt bune.
      Pe pariu ca le stiu si cei din politie si cei de la guvernare. Le stie si un om simplu. Eu nu merg pe ideea ca cei din institutii sunt idioti si nu-si dau seama de solutii.
      Insa nu vor sa le aplice. Intrebarea e de ce?

      00
    • Norme pentru proiectarea drumurilor sunt o gramada, boss. Romanesti si europene. Nu aici e problema.

      00
    • la 4 nu înțeleg cu ce te deranjează că Poliția Rutieră face parte din Poliție și pt ce ai mai vrea o altă instituție care să facă exact ce ar trebui să facă Poliția Rutieră?
      Eu zic că adevărata problemă e că Poliția Rutieră nu-și face treaba!
      Tu când vezi că o instituție a statului nu face ce ar trebui să facă, consideri că soluția e să înființezi o altă instituție cu exact aceleași atribuții în speranța că poate aia o să-și facă treaba?
      Pe logica asta ar trebui să mai înființăm încă un parlament, încă un guvern, încă o președenție, etc, care să aibă exact aceleași atribuții, dar care să sperăm noi că fac treaba așa cum ar trebui!

      00
  6. „Mai spuneți-mi cum simți mașina la cutii manuale.”
    „Să simți mașina” s-ar traduce mai bine prin „să fii conectat la trafic”
    Am citit cu mulți ani în urmă un studiu de ergonomie concluziona :
    pt. un om mediu care manevrează un vehicol/utilaj „3 sînt puține, 7 multe” (referitor la comenzi/manete/butoane folosite constant). Pt. că in caz de pericol dacă are prea multe comenzi riscă să le încurce, iar dacă șoferul/operatorul are puține comenzi de controlat devine prea relaxat/deconectat și ar putea reacționa prea tîrziu.

    00
    • Aha, deci de aia nu semnalizeaza soferii de BMW, ca au deja 7 comenzi (acceleratie, ambreiaj, frana, schimbator, volan, faruri pentru flashuri, telefon tinut in mana)

      00
    • Sorin, s-a mai discutat aici: nu franeaza pentru ca se uzeaza semnalizatorul. In plus, posesorii de BMW sunt si ecologisti, se stie. Ei aplica Ora Pamantului cand e vorba de semnalizare

      00
    • @sorin
      Citez din mine ca din marii clasici: „un om mediu care manevrează un vehicol”.
      Șoferul român de BMW nu e „un om mediu”. EL e „special”.
      Cu „nevoi speciale” cum ar zice Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

      00
    • @Sorin: …romanii care nu semnalizeaza n-o fac pt ca nu e treaba noastra unde „mere” el sau ea. I-am dat noi bani pt masina? Mie asa mi-a raspuns…”ce te f…e grija unde merg io? Esti de la militie?”

      00
  7. Daca autostrada are 3 benzi, si toate cele benzi sunt libere, un autovehicul pe ce banda trebuie sa circule?

    Intreb pt ca afara am vazut ca majoritatea circula pe banda 2, chiar daca 1 e libera pe km intregi. Sau poate exista o alta explicatie si inca nu am inteles.

    Nu am gasit un articol in lege pt exemplul de afara, asa ca as fi recunoscator daca cineva ar veni si cu nr articol. Eu stiu ca in legislatia noastra era ordinea clara: se ocupa banda 1, apoi 2, samd.

    Multumesc

    00
    • La vremea aia aveam doar 2 benzi peste tot.
      Bandă de camioane. Nu știu dacă e dedicată, dar eu nu aș merge pe ea :)

      00
    • De curiozitate, unde afara ai vazut asta? Ca eu nu prea am vazut, mai incolo de Ungaria, situatia asta. Nu de alta, dar cam peste tot se aplica regula „intotdeauna va fi unul care merge mai tare decat tine”. :D Pentru conformitate, uite un articol de lege din Germania: https://www.gesetze-im-internet.de/stvo_2013/__7.html

      00
    • Codul rutier te obliga sa circuli pe banda 1. Poti sa depasesti pe banda 2 dar esti obligat sa intri la loc pe banda 1. Similar pentru banda 3 in cazul in care depasesti pe cineva de pe banda 2.

      00
    • Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.
      … bizonule!

      00
    • Eu conduc, dar nu știu cum! Epic!
      Nu există bandă specială pentru vehicule lente, decât dacă semnaletica verticală și orizontală nu spune explicit( prin viteza minimă pentru fiecare bandă, în special în rampă (ce-o fi și aia?) sau puncte periculoase).
      Obligația este să circuli pe banda cea mai apropiată de marginea drumului, când este liberă, după depășire se revine.
      Nu există depășire prin dreapta pe autostradă sau drumuri cu despărțire între sensuri, ci devansare (repet devansare), depășirea se face prin trecerea peste axul drumului.
      Să vină Titi să ne explice!!!

      00
    • In UK e obiceiul de a merge pe banda 2, pentru ca pe 1 e tot timpul plin de tiruri. Daca la un moment dat banda e libera, ti-o furi, imediat dai de alta coloana de tiruri, si te tot fatai banda 1- banda 2 de iti vine rau. De asta ai vazut tu prin alte parti mergand aia pe 2, ca economia lor duduie si e plin de tiruri pe banda 1.

      00
    • In Franta se merge destul de bine pe banda a doua (din trei) si cand e goala prima. Lyon – Marsilia nici nu are rost sa te gandesti ca exista prima banda.

      00
    • @ Red.
      Baws, am multe mii de km conduși prin Franța, mai ales in zona Parisului.
      Concluzia e una: infrastructura le permite. Nu ai nevoie de banda 3, decât foarte rar.
      Deși e aglomerat, se circulă, oamenii merg constant și ajung unde e nevoie, iar civilizația în trafic, dacă ai o umbră de creier, te împinge să nu fii maimuță.
      Ce nu-mi plăcea în Paris: mașini conduse de chineji. Cei mai proști șoferi evăr. Dacă vedeai un pieton, că risca să fie călcat de mașină, sigur șoferu era turc sau marocan.

      00
    • Ionut cu marocani ai nimerit-o! În Nisa e plin de ei, și au așa un stil că mi se făcuse dor de București sau Roma! Agresivi și idioți peste poate!

      00
    • Multumesc pentru minusuri, dar pe bune daca le inteleg. Eu circul pe banda 1 si depasesc pe 2, ulterior revin pe 1. Nu cred ca s-a inteles altceva din mesajul meu. Doar spun ca am vazut afara circuland pe 2 cat timp 1 e libera si nu inteleg de ce nu circula pe 1.

      @cristi_s: Doar cateva tari unde stiu sigur ca majoritatea circulau pe b2 cand b1 era libera: Grecia, Italia, Franta, Ungaria.
      @Bogdan: exact asta spun si eu in mesaj. Tu iei plusuri, eu iau minusuri :)
      @Bogdan: deci eu circul pe b1 pt ca asa am invatat, depasesc pe b2 si revin pe b1 si sunt bizon? Multam fain.
      @Fisherman: eu conduc si chiar stiu cum.
      @sfatuitoru: posibil sa fie o varianta, insa totusi eu ma refer la banda 1 libera pe distante foarte mari, iar cand nu e libera e o alta masina care merge cu 100+

      Ceva nu se leaga cu ce spuneti voi: ori habar nu aveti care e banda 1 si care e banda 3, ori toti circulati in anglia si va referiti la banda 3 ca fiind banda cea mai din dreapta.

      00
    • Cum spuneau si cei dinainte, pe 1 circula mult tirurile.
      Iar duminica, cand nu circula tirurile, sau cand e libera banda 1, o evitam pentru ca pe 1 sunt multe iesiri / intrari in autostrada.

      00
    • Monica, pe A1 Bucuresti-Pitesti, care are 2 benzi, pot aplica aceeasi regula, daca tot are o grama de intrari/iesiri?
      Eu zic ca acolo unde ai intrari din bretea in autostrada, treci frumos pe b2 daca vezi ca din bretea vine masina pentru a-i permite sa se incadreze fara probleme, ulterior treci inapoi pe b1 (manevra de 500-1000m). Nu mergi inca 20-30 km pe b2 doar pentru ca o sa ai o noua iesire/intrare!!!

      Hai b2 loverilor, veniti cu exemple sa-mi dovediti ca gresesc! Veniti cu articolul ala din lege care va permite sa mergeti pe b2 cand b1 e liber!!!

      PS Vali, bizonule, tu cum ti-ai permis sa mergi pe b1 cand te depasea electrica? In fata ta, pe b1, ar putea sa fie niste tiruri. Sau chiar o iesire peste vreo 15 km.

      00
    • Corect Laur in situatia explicata de tine. N-am condus in tara pe autostrada.

      00
  8. Pai normal ca ai scos consumul ala cand tu ai airbag-ul la pasager dezactivat. Mai vorbim cand il activezi.

    00
    • ia încearcă și să semnalizezi mai rar, să vezi atunci cum e să mergi cu un consum de 3%! Tu crezi că șoferii de BMW sunt proști?:))))))))))

      00
  9. Sunt drumuri si drumuri. Mers de la Bucuresti – Pitesti – Campulung – Moieciu. Nu am gasit specimene si s-a mers decent. DN1 e plin de bombe, la fel si DN1B, A2 pe timp de vara. Toate par sa aiba legatura cu Bucurestiul si cum traficul de aici ii transforma.

    00
    • @Alin
      Dacă vrei să vezi unde s-a reinventat șoferia, vino prin Mioveni. Cei mai proști șoferi. Eu sunt unu dintre ei. Ne dau clasă cu mândrie oltenii și PH/DB.
      Aici e poltărgaist cu erbeguri.

      00
  10. Regele nostru, un elicopter te ar salva de tot acest coșmar…

    00
  11. Sunt foarte multe specimene de acest gen.aici sunt doar cateva exemple,dar articolul e foarte interesant

    00
  12. Boss, sa ii vezi pe cei din Mureș când e putina zăpadă sau ceață… Toți în coloana la 40km/h.

    00
  13. Am si eu o intrebare, am facut in vacanta vreo 1000 de km prin tara. Din fericire s-a mers bine, ca m-am nimerit in zilele cu trafic scazut.

    Precizez ca nu sunt un sofer foarte experimentat, dar mi se pare exagerat sa meg cu 80 km/h in localitate, doar pentru ca sunt X masini in spatele meu. In general merg la viteza legala +8-9 km, dar tot sunt depasit si claxonat (rar) ca ultimul pensionar. Cum procedati voi?

    00
    • Deobicei merg cu fluxul (totusi, nu depasesc 75-77), dar in satele din Transilvania, unde casele sunt aproape de sosea, reduc pe la 55-60.
      Deobicei conduc prin Banat si Transilvania, cand vin in vacante :)

      00
    • Pe mine nu ma impresioneaza astia. Deci ii ignor.
      Insa nu prea patesc d-astea. Merg si eu legala+10. Cu exceptia catorva copilasi de la firmele de aprovizionare n-am patit sa fiu claxonat cand cineva m-a depasit.

      00
    • am uitat sa precizez ca daca nu am pe nimeni sau mai mult de 2 masini in spate, merg „legal+maxim 10”.
      Claxoane si blitzuri am luat, dar ii ignor.

      00
    • 58-59 in localitate cand sunt primul, maxim 70 cand e altcineva in fata.

      00
    • Pai daca se face coadă, opresc și las coloana să se ducă. Pe urmă merg relax la 40m după ultima mașină.

      00
    • 140 daca urmaresc pe cineva…in rest cam 160-170 ca daca e radar sa nu ma prinda…

      00
  14. Eu nu inteleg urmatoarea situatie :

    Inainte de Pitesti cum vii dinspre Valcea e un sat care are o linie dreapta de vreo 2-3 kilometri. Limita 70 linie discontinua si vizibilitate perfecta dintr-un capat in celalalt al satului. Eu 79, in spatele meu o coada kilometrica. Urmatoarea masina dupa mine un Touareg, imi da un flash -> ii fac semn cu mana sa treaca. Mai trec 3 secunde inca un flash, ma dau maxim pe dreapta ii fac semn cu mana sa treaca. Inca un flash, sanatate si un praz verde nu le-am mai facut nici un semn au inceput sa depaseasca ceilalti din spate. La ce mother fucker nu ma depasea cel cu Touaregul? Ce credea ca ce? Ca ii dau eu mai tare?

    Ah da si dupa pe autostrada jumatate din cei care mai depasit in forja erau pe prima banda cu 110. La ce mother fucker ii dai cat poti prin sate ca sa mergi la consum pe autostrada? Care e logica?

    00
    • :) fix asta ma deranjeaza si pe mine cel mai tare in trafic. Primul circula din varii motive cu viteza pe care o considera, iar cei din urma merg in spatele lui fara no fuckin sens. Nici nu depasesc, nici nu pastreaza distanta fata de tine sa depasasca si altii. E ceva mindfuck.

      Oricum, minune ca mergeau pe prima banda ! Ai avut noroc.

      00
  15. Cu manie proletara intreb si eu, de unde aveti ma bani de masinile alea, trafic de droguri, videochat sau videoblog? Sper sa se autosesizeze CEDO si asociatia Balanel si Miaunel!

    00
    • ‘afaceri’ cu statul.. adică cu banii noștri..

      00
    • Care mașină, boss? Logan dizel 2010? După mulți ani de rupt capul să învăț programare de roboți, electrică de automatizări industriale, plus alte meserii conexe, din muncă cinstită atât sunt capabil să întrețin ca la carte, ca mașina să fie linie și să râd de șmecheri cu bembeu, merț și audi.
      Replica favorită: boss, eu pe Logan am Nokian WRD 3, nu slicuri, ca ultimu sărac.
      Dacă lucram la stat eram membru PSD: makes me vomit.

      00
    • Unii lucrează pe bani, nu pe nasturi.

      00
  16. Uneori, plec din Bucuresti si merg pe autostrada cu 90 km/h.

    Nu depasesc pe nimeni zeci de km, ma devanseaza toti zeci de km.

    La Pitesti, ma mut pe prima banda si dau muzica mai incet. Ce sa zic, mi-a placut la oras.

    00
  17. Legat de condus, îl mai ții minte pe Carlos Ghosn? Ăla care a fost o perioadă șef pe Renault și care, prin 2013 sau așa, zicea că se gândește să mute producția de Dacii în Maroc? Și la presiunea pupincuriștilor, guvernul a cedat și i-a dat mită (legalizată) vreo 17 milioane de euro sau așa ceva?

    Eh, poftim, japonezii nu s-au lăsat așa păcăliți.
    Astăzi a ținut o conferință în Liban (a fugit din Japonia ca un om cinstit ce e, „persecutat” bineînțeles) și spune-mi dacă recunoști retorica: https://www.pscp.tv/ReutersBiz/1vOxwaMZnmbGB

    Românii pupincuriști ai ăstuia să facă bine să-și ceară iertare că i-au luat partea și că au făcut presiune să-i dăm ăstuia mită.

    00
  18. Vali, in situatiile prezentate de tine, pentru mine era simplu, ii tineam pe faza lunga pana la refuz (le opresc sa nu deranjez participantii din sens invers).

    Ala cu Tesla mergea si cu viteza sau doar asa, de croaziera?

    00
  19. offtopic
    cei care aveți și ați folosit, îmi puteți recomanda și mie o cameră pentru mașină care să filmeze și pe timp de noapte, în parcare, cu senzor de mișcare? care să poată fi conectată la un powerbank, n-aș vrea să descarc bateria mașinii

    00
  20. Eu nu dau niciodata mai mult de 50 in oras. Incerc sa merg cu 50 dar cateodata mai scade la 46-47 si o urc inapoi. Asa mi se pare normal. Mi-am luat multe claxoane, ii ignor. N-am dat niciodata peste viteza legala, poate doar la coborarea unui deal cand n-am pus frana destul.

    00
    • Important este sa ramai pe banda 1. Daca te bagi pe banda 2 si mergi cu 46 km/h este normal sa te claxoneze lumea.

      PS: daca nu esti incepator, probabil esti cel mai corect sofer pe care l-am intalnit pana acum.

      00
  21. intrebare, numai la mine se blocheaza pagina si nu e scroll-abila de la inceput?

    00
  22. Zoso, intr-o zi (probabil) si tu o sa implinesti 75 de ani.

    00
  23. Da, eu recunosc ca sunt prea prost pt cutie manuala. Alții se cred șoferi.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.