Azi am condus #604

S-au prestat 900km în două zile. A fost greu. Am îmbătrânit un an.

S-au convins și alții că, dacă depășești 2-3 amețiți, după aia drumul se deschide. Eram cu niște oameni în mașină, care citiseră articolele anterioare pe tema asta, și s-au șocat că, după ce am depășit capul de coloană, în față nu mai era nimeni minute bune.

Am pus poza de la dus și karma s-a răzbunat: la întoarcere am prins înghesuială de la Comarnic la Predeal. Un camion încărcat care circula cu 50km/h în afara localității. L-am depășit pe zona de coborâre de după Predeal și după aia am întâlnit maxim 10 mașini până la Brașov. 25 de kilometri, da?

Românii au nevoie de autostrăzi doar cu banda a doua. Cel puțin în București și Mureș, nu are rost să se facă 2-3 benzi. Direct banda a doua și gata, că oricum toți ratații vor circula doar pe banda a doua.

Cupra e noul BMW. Oamenii își iau mașină sportivă ca să facă două depășiri și apoi să o ambaleze la semafor, în timp ce nu semnalizează și țin toate luminile stinse la ea. Cred ca noua invenție în materie de mașini va fi posibilitatea să stingi toate ecranele, special pentru șoferii români.

La fel, am văzut vreo 3 M3-uri conduse încetișor de copilandri. Un 3ar cinstit nu mergea, trebuia neapărat M3, și condus cât mai grijuliu cu putință, fără accelerări bruște, că se strică mașina și se supără tati.

Weekend. Plin DN-urile de oameni ieșiți la plimbare. 35-40 în localitate, 55-60 în afară. Și nu unul. Zeci.

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

60 comentarii

  1. Nu ai cum fizic să ții toate luminile stinse la o Cupra.

    262
    • cu un clește și un pic de voință…

    • @cipper obedeeleven goes… BRrrrrrrrr!!!!!

      88
    • Cele mai multe din Cupra alea au 150 cai…departe de ‘sportivitate’…
      Se merge pe autostrada pe banda 2, pentru că de cele mai multe ori banda 1 are șanțuri sau gropi. Pentru că probabil s-a furat când s-au făcut și cedează mai repede de la TIR-uri și alte vehicule mai grele care o folosesc.

      Indecis. Tu ce zici?6457
    • Zidanne

      Cu OBD își activau scandinavian lights, care pe Facelift sunt deja activate
      Eu nu am auzit pe nimeni să dezactiveze DRL..

      67
    • Cu OBDeleven poti dezactiva DRL doar cand ai frana de mana trasa.

      76
    • @cipper @ev21 sau te duci frumos in BCM cauti canalul pe care e DRL si îl schimbi functia.
      Bine sunt vreo 3 sau 4 locuri unde trebuie modificat… VCDS/ODIS merg mult mai bine dar, de cand cu SFD/SFD2…

      35
    • DRL off when handbrake on
      DRL off when light switch off
      Do it.

      33
    • @cipper, intra pe grupuri de fb, are dreptate zidanne, e plin de tzarani care vor să-și dezactiveze luminile

      150
    • @car, dincolo de calitatea construcției drumurilor, mai avem și obiceiurile românești de a umbla cu tirurile supraîncărcate. Ne furăm căciula de la unii la alții și plângem când nu e la noi. La nivelul populației generale și a conducătorilor, desigur, nu vorbesc de persoane în particular.

      Comentariu apreciat.250
  2. Nu inteleg remarca cu M3-u rile, nu e bine ca si tinerii cu masini puternice conduc atent si nu le forjeaza mereu? Poate erau putin coxati baietii si mergeau cu grija :D

    Comentariu apreciat.852
    • D-apăi ăștia sunt tineri „frumoși și liberi”. :)

      33
    • @zidanne: ai văzut cum arătau cauciucurile ăluia? Deci nu numai în România sunt speciali de genul…

      130
    • @c.daniel acum coispevirgulasapte mii de ani, eram la o spălătorie. Selfwash.
      Tocmai imi pusesem PS4-urile si mă întâlnesc cu un pretenar ca asta din patanie.
      Face: cat ai dat pe anvelope?
      Eu zic: vreo 550 de lei oe bucata.
      El: Atat de mult? Eu le-am luat pe toate 4 la banii aia! Hai sa iti arat!
      Avea omu un iCS 5 noutz (ef15) luat de la recuperatori, un 2.0 (25d) pe care pusese „badge-uri” de 40d, cu in interior tare drăguț… Cand am vazut opincile resapate DOT 1900 toamna i-am zis: nu ești sănătos!
      El: nu, nu ca nu. Mi-a zis mie cineva ca sunt bune; lucreza la vulcanizarea aia buna (atat de buna era, ca-au reusit sa imi echilibreze o janta noua cu anvelopa noua).
      Zic: la prima ploaie, primul cap se pod e al tau… risti degaba.
      Si am plecat ca se usca spuma pe masina.

      Ghici cine suna 2 săptămâni mai târziu? Pretenaru! De ce? Se ducea cu fameleonu la in Poiana si a prins putin asfalt umed si a ajuns in sant si, daca pot si am timp si vreau, sa ma duc sa il iau.
      Ce uitase sa îmi spună… in santul ala era si un cap de pod.
      În sfârșit, mi-a platit benzina, cumva si-a scos banii pe accident, a reparat sarakia si.. a dat-o.
      Acum are un Cayenne. Cu N2 pe anvelope.

      97
    • @ev21, toata lumea se plange de soferii romani in general (si de cei de BMW, in special) ca sunt prea agresivi in trafic.
      Si il avem pe Vali care scrie articole in care se plange ca lumea conduce prea calm si el ar vrea sa-si vada ca sunt mai agitati, ca intra in depasiri la limita, etc.

      Comentariu apreciat.271
    • @ zidanne
      ce e aia „iCS 5 noutz (ef15) „

      70
    • @c.daniel: specialul ala cu BMW-ul busit e in Romania. Autoutilitara de la tractari are la numar SM 50 (sau 58) BYA.

      40
  3. Mi-am dat seama, recent, de o chestie (nu doar în România) – nimeni, NIMENI, nu își mai cere scuze dacă a greșit. Știți voi, mâna aia ridicată… nimeni, frate. Indiferent ce au făcut, le dai un claxon (foarte rar) sau flash-uri, toți se uită la tine ca la ultimul om.
    Doar mie mi se întâmplă?

    Comentariu apreciat.698
    • Azi mi-a taiat unul calea cu tupeu desi el schimba directia iar eu nu. Am franat sa nu-l lovesc, franeaza si el cat sa nu ma lase. Accelerez sa il ocolesc, se baga si el. Ca sa nu tinem blocata intersectia am facut loc idiotului sa se duca. El se uita la mine de parca era ambulanta… ma sperie cantitatea tot mai mare de prosti cu tupeu.

      Comentariu apreciat.871
    • Exista un singur lucru pe care il fac majoritatea, cel putin in Bucuresti, si anume cand ii lasi sa iasa de pe ceva lateral si sa intre in fata ta, majoritatea blitzuie din pozitii in semn de multumire.

      Comentariu apreciat.351
    • Dar ce, aia pe circuit la F1 isi cer scuze cand se depasesc periculos unii pe altii?

      Comentariu apreciat.361
    • @Arthur: acum 1000 de ani, mai exact în ’98, la intrarea pe Căderea Bastiliei din Romană, fază identică. La semafor la Iancu de H, mafiotul bătrân * opreşte în dreptul meu, lasă bzzzzzzzîp geamul jos, se uită la mine de la înălţimea SUV-ului (îmi amintesc de parca ar fi fost ieri) şi zice dojenitor, facând na-na cu degetul aratator: vezi sa nu iei bătăiţă …

      * mafiot bătrân = pe mafiotul bătrân :) l-am recunoscut în acelaşi an în unul din cele mai mari cazuri de trafic din rro, era cel care asigura ariergarda tirurilor cu ţigari în drumul lor spre destinaţii.

      203
    • Sau măcar pornite scurt avariile drept mulțumire, dacă îi dai prioritate pentru a nu bloca intersecția…

      72
    • Am făcut eu una nesărată unui taximetrist și am ridicat mîna, a venit în paralel cu mine după o bucată de drum și mă amenința că de ce ”i-am arătat muie”. Așa că mai bine lipsă.

      122
    • Mă refeream strict la cerut scuze, faza cu „mulțumesc” încă mai funcționează.

      50
    • Nu pt ca acum sunt prea multi schumacheri care dau flashuri aiurea. Fiecare crede ca are dreptate apoi ii vezi ca nu semnalizeaza sau ca stau la aspiratie.
      Mi-ai dat flash, ma doare in pl de ce, ti-am umplut frigiderul. Oricum de cele mai multe ori cand am patit dintr-astea era cate un prost venit lansat cu 160+ la ora pe autostrada, dadea flash cel mai probabil ca de ce am indraznit sa depasesc in fata lui. Dat flash-uri din orice motiv e apucatura de taran roman.

      83
    • Eu dau flashuri intr-o singura situatie, cand las omul sa intre pe banda mea. Asa imi zice mie barbosu’ ca trebuie sa fie. 🤗

      41
    • Am invatat de la Verstappen sa conducem agresiv

      70
    • @Arthur, au tupeu din cauza ca oameni normali ca tine si ca altii prefera sa franeze si sa-i lase sa se duca in loc sa faca un accident. Si dupa 2-3 situatii de genul acesta, deja ajung sa creada ca au dreptate.

      Din pacate nu prea exista alte solutii decat sa ii acrosezi pe toti cei care iti taie calea fara sa aiba prioritate. Dar soferilor normali nu le convine sa faca asta, pentru ca le pasa totusi de sanatatea lor fizica si de masina.

      141
  4. Eu ii apreciez sincer pe toti cei care depasesc coloanele si pe care ii prind ulterior la primul stop sau viraj dupa maxim 10 minute.

    Daca mai e nevoie sa si franez ca sa se poata incadra la loc e bonus, ca sa nu ii loveasca frontal tirul de pe sensul opus -> se cheama ca am mai salvat de la moarte un inconstient.

    Mai nasol e cand sunt eu in locul tirului, „conducatorul de coloana”, si ala care depaseste ma ia direct daca isi depaseste propria coloana.

    In rest, doamne ajuta, ca pentru 20 de minute in minus la un drum de 300 km, prefer sa ajung linistit la destinatie.

    Sunt curios ce te face sa depasesti constant, ce anume e atat de important, chiar mai presus decat propria viata si cea a celor dragi, incat e musai sa ajungi cu jumatate de ora mai devreme acasa.

    Comentariu apreciat.987
    • Și cum ajungi tu la el în maxim 10 minute fără să depășești coloana pe care a depășit-o el? Să nu-mi spui că se ”rarefiază” special pentru tine…

      Indecis. Tu ce zici?640
    • Mie imi place pe autostrada cand ma depaseste cate unul super agresiv, stiu sigur ca il revad la urmatoarea benzinarie stand la coada la croissante

      Comentariu apreciat.357
  5. Ai depășit ca să câștigi 7 minute și 14 secunde.
    De aia mor românii pe șosele. Pentru câteva minute în care se cacă sau se uită la noră pentru mamă.

    Nu e ca și cum toți cei care depășesc au de ajuns urgent la un terminal securizat de unde trebuie să încheie trade-ul pe Wall Street sau să dea commit la ultimul build că altfel se duce dracu compania. Nu. Românii depășesc de dragul depășirii. Să nu cumva să fie în spatele altuia. Ce, mă face pe mine ăla cu Cupra?

    Comentariu apreciat.8610
    • ai scris greșit o oră la 200km.

    • Cam trebuie sa zbori ca sa castigi o ora la 200km.

      Comentariu apreciat.341
    • matematica nu iese. având în vedere că B-Bv ai A3 și apoi centura aia, secțiunile cu o bandă unde nu poți depăși sunt sub 100km din cei 200. Și asta exagerând rău.

      Deci ca să salvezi 1h pe cei 100km înseamnă medie de 100km/h vs medie de 50km/h. Ori te-a ținut un camion tot drumul în spate (bullshit), ori ai mers ca descreieratul după ce ai prins drumul mai liber

      Comentariu apreciat.281
    • Verstappen recupereaza 1-2 secunde in 6 km, iar Vali 3600 de secunde in 200 km. :)) Va dati seama ce dementa are in cap cand pune mana pe volan?

      Comentariu apreciat.340
  6. La noi ori se circulă stil Verstappen ori cu viteza -2, nu există cale de mijloc… În continuare, plin de ciudați care butonează telefonul, deși au infotainment cu Android Auto și Carplay, ori un amărât de suport de telefon, dacă e mașină mai veche. Oare chiar sunt atât de bătuți în cap de nu-și cunosc cazanul, nu sunt curioși câtuși de puțin să-și bage nasul prin setările sistemului de infotainment, să vadă una alta?

    231
  7. Alta era situația dacă am fi lărgit DN-urile la 2 benzi, nu peste tot, dar ar fi ajutat. Fac sârbii drum expres spre Silver Lake, ca să ajungă din capitală până la un lăculeț practic, și noi nu avem așa ceva spre Brașov. Dar visăm giratorii suspendate.

    87
  8. NOU
    #45

    Ce mașina conduci? Perplexity zice ca i Outlander phev>2019 , Gemini zice ca i Corolla Cross..eu pe cine sa cred?! :))

    25
  9. Stii cum e asta cu „ametiti”, nu toti ne permitem masini bune sa depasim. Eu am o coaja de 1.0 85 de cai aspirata. Cu nevasta 3 copii si bagaje trage doar a mort. Ce sa depasesc cu ea? Merg in ritm cu traficul.

    Aia e csf, ncsf.

    Comentariu apreciat.320
    • Ah mai adaug aici. Eram pe nu stiu care DN, dupa pitesti, nu ma intrebati ca nu stiu.

      In sat, bai vizibilitate, cat cuprinde. Drumul drept ca in palma si tras la rigla, vedeai dintr-un capat in celalalt al satului. Si se mai vedea si mare parte din afara localitatii. Ce sa mai vis.

      Nu venea nimic din fata, si tineti cont ca era vizibilitate de vedeai si soareci, nu zic de masini. Eu 69 in zona de 60 (asa-mi place mie nu ma judecati).

      In spatele meu coloana de un kilometru cel putin, eu prima masina. Ala din spatele meu imi dadea flash-uri sa-i dau, eu cu trotineta mea cu motor 1.0 copii bagaje. El cu Touareg mare alb numere de B.

      Scot o mana pe geam ii fac semn sa ma depaseasca, m-am dat si mai in dreapta. El nimic, ii mai fac odata semn „dai coaie”. Nimic!

      Ce sa va fac?

      Pana l-a urma m-am dat la 60 ca sa-l fortez sa ma depaseasca si sa vedeti ce curaj au prins toti! Au inceput sa ma depaseasca unul dupa altul. Cine sa va mai inteleaga?

      Comentariu apreciat.330
    • Ochiometric media cailor la noi e undeva pe la 90-100. Inclusiv bmwistii multi au 116/136 cai sau poate chiar noutati de 110, ceea ce pe caroserie de 1 tona jumatate nu o face mai sprintena decat un logan 1.6 din 2007. Daca am merge toti cum povestiti voi 2 ar fi parfum, dar nu tati, eu am masina cu un an mai noua, normal ca ma bag in depasiri periculoase doar sa merg cu 5km/h in plus, iar la primul giratoriu sa stam unul dupa altul. In zona moldovei pe unde ma invart depasitul a devenit useless, oricum e coloana continua de la punctul A la B. Iasi-sv, sv-bc, is-vs, bc-bv, toate’s la fel la orice ora.

      64
  10. Apropo de lumini. Ma enerveaza maxim toti producatorii auto ca daca vrei sa beneficiezi de faza lunga automata/matrix/alte SFuri comfortabile, trebuie sa lasi luminile pe auto care tin doar DRLuri pornite pe fata si stinse pe spate ziua.

    55
  11. 1. Ti-a venit Skoda ? Daca nu, ai vreun estimat?
    2. Din pacate sunt putini care stiu sa conduca sportiv, dar fara sa puna viata altora in pericol. Fie sunt tocilari care si-au luat masini puternice si stiu doar sa dea tare cand e drumul drept sau sunt bombardieri care conduc de parca e ultimul lor drum. E o adevarata placere sa gasesti un om care sa stie sa se dea tare controlat la drum lung.

    10
  12. daca toata lumea depaseste nu tot in coloana se merge?

    60
  13. Înafara cazurilor tip DN1, Autostrada Soarelui și altele specifice, rar se întâmplă ca drumurile din afara localităților să fie atât de aglomerate, încât coloana să se datoreze numărului mare de vehicule aflate pe sosea… În general, ori lucrări la drum sau incidente de trafic, ori cel mai frecvent caz, nea’Ionel sau vreun începător care locuiesc în satul respectiv sau nu pot merge cu mai mult de 30-40 sau vreun TIR care gâtuie traficul și greu spre deloc fac loc pentru depășire.

    11
    • TIR-ul care merge cu 90 km/h „gatuie” traficul pe soselele unde viteza maxima legala este de 100 km/h?

      Cta economisesti daca mergi cu 100 in loc de 90? Tine cont ca pe soselele astea de care spui tu mai sunt si o multime de sate si comune, unde viteza maxima este de 50 km/h pentru toata lumea.

      00
  14. Boss, faptul că avea siglă de pe care scrie M3 și bare de protecție M3 look nu înseamnă neapărat că și este un M3.

    11

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.