Azi am condus #568

Nu vreau să mă dau mare, dar am awd, și, având asta, înțeleg și știu niște scheme. Și totuși, nu conduc ca o vită proastă pe ploaie, nici prin oraș, nici pe afară. Teoretic, awdul m-ar ajuta să fiu prost și agresiv, și anvelopele noi la fel. Și totuși, nu conduc ca o vită proastă pe ploaie. Alunecat de pe o bandă pe alta. Accelerat brusc. Frânat brusc. Schimbat banda brusc. Dar aparent sunt eu fraier.

Eu acționez așa când vreau să depășesc: ies un pic din rând și mă uit care e ultima mașină pe care o văd. Nu ies după fiecare mașină. Mă uit și văd “după aia roșie ies din nou să inspectez situația”. După care mă bag la loc și aștept să treacă aia roșie. Aparent, asta e o prostie, ideal e să ieși după fiecare mașină să vezi tu dacă nu cumva alea 5 de după ea au zburat.

Am condus noaptea în fața unui crossover cu faruri adaptative (nu mi-am dat seama ce marcă era). Foarte mișto, doresc să i le bag în fund ăluia care le-a gândit. Când mă depărtam mai mult de 1 mașină de el, se aprindeau mai puternic, dând impresia că îmi dă flash-uri. Foarte foarte foarte mișto. În fund, cu tot cu mașină.

Am condus alături de un meseriaș cu 3008 care a ținut de banda a doua până la punctul în care mai avea puțin și făcea giratoriul de la Bărcănești doar ca să nu se dea de pe banda aia. S-au făcut două benzi la Sinaia? Bam, s-a aruncat pe a doua și a rămas acolo, până mai avea nu pic și intra prin oraș ca să nu se dea la o parte.

I-am atras atenția unui prost cu Mondeo că nu avea lumini la 7 seara, a pufnit și le-a aprins. Nu imediat, că nu e el prost să asculte de ce îi zic alții, după ce m-am depărtat un pic. De mulțumesc nici atât.

Am creionat chintesența prostiei umane: să ai un Astra gri, vechi, să mergi cu el pe DN, să știi că ar trebui să ai faza scurtă aprinsă, tu să aprinzi doar poziții, deși știi că ar trebui să ai faza scurtă, și să ai două becuri din 4 arse, tu știind asta. Aia e.

La dus, am făcut dreapta la Sinaia și am mers pe Târgoviște. Foarte frumos drumul, doar câteva porțiuni dinamitate, în rest liber și relaxant.

Avem nevoie de un studiu pe tema “putere civilizatoare a gazului”. Satele alea două de dinainte de Târgoviște sunt impecabile, în contrast cu alea mai îndepărtate, care nu au gaz.

Intrarea în București dinspre A1 era criminală la ora 12 ziua. Sute de mașini. Ziua. Oamenii ăștia nu au de muncă?

Sărăcie mare la oraș, multe mașini cu semnalizarea arsă. O să fie un articol  separat cu traficul din București, dar, înainte de asta, aș vrea să îi plimb pe toți oficialii orașului, primar, prefect, drumari, și pe mamele lor, cu un pahar de cafea fierbinte prins cu șuruburi de mână, să nu îl poată da jos, prin oraș. Cu viteza legală. Să vadă și ei cât de distrus e orașul. Bă, și am SUV, și tot m-a zdruncinat ca naiba.

Sâmbătă seara, Valea Prahovei liberă. Sporadic, dube încărcate, urcând cu 40km/h, sau oameni fără prieteni.

Aici, două chestii. Încă se mai practică schema aia cu tras brusc de volan la orice frunză sau ambalaj de pe șosea. Și a doua, am mers în spatele unui HRV nou, inițial am zis că e o doamnă la volan, că știți că ele sunt mai independente și fac invers decât fac restul, care mergea numai în frână. În toate curbele unde era de ajuns să iei piciorul de pe accelerație, și toți șoferii dinaintea lui făceau asta, HRVul vieții se înfigea în frână. După care accelera ca să prindă mașina din față. Ăștia sunt ăia care se dau pe forumuri și întreabă “în carte, producătorul spune 5% consum, eu de ce am oare 9?”. Așa, la ieșirea din Bușteni depășesc, era un domn middle management. Știți genul, îngrijit, cămașă călcată, postura corectă. Genul de om care ia decizii.

Am văzut două echipaje de poliție, unul la intrare în Târgoviște, agăța turiști, și unul sâmbătă seara, mergea cu luminile aprinse pe la Câmpina. 2 echipaje la 400km. Greu când nu e cu radare prin boscheți.

Apucătura aia de a ieși din drum secundar direct pe banda a doua e universală, nu e doar în Brașov sau Constanța.

consum-xv-intors

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

51 comentarii

  1. 1. Totusi de ce nu e dotare standard sa se aprinda becurile automat atunci cand nu e lumina destula afara si atunci cand mergi cu mai mult de 50km/h?
    Ar salva multe vieti.

    00
    • Ej nebun??? Vrei să consume bateria??? 😂😂😂

      00
    • La VAG este oarecum: daca nu ai aprinse farurile și senzorul crede ca ar fi nevoie (dar farurile nu sunt pe Auto) apare în bord mesaj. În plus ai opțiunea să aprindă farurile pe ploaie chiar dacă e mai multă lumină. Că sunt vite care nu au treabă cu asta e altceva.

      00
    • @Psionics, implica niste costuri suplimentare si, daca nu sunt obligati, producatorii prefera sa puna asta ca extraoptiune si sa mai incaseze minim 50 de euro.

      @A., este foarte bun un astfel de avertisment. Dar parerea mea este ca trebuie sa fi destul de tolomac sa ai optiunea de aprindere automata a luminilor, dar tu la sa tii pe manual.

      00
    • Nu ştiu cum e la alte maşini, la mine am/aveam un switch manual. Din momentul achiziției l-am pus pe fază scurtă şi aşa a rămas. Şi dacă mă duc până la aprozarul de la colț, alea rămân aprinse. De ce l-ai opri/porni în fiecare zi?

      00
    • Sunt (sau erau) mașini la care becul de fază scurtă era greu de schimbat singur chiar și cu înclinații auto (la Megane 2.2 de exemplu). Iar asta cuplat cu drumurile scuturătoare de filamente, te face să te gândești de două ori dacă chiar e nevoie de faruri aprinse (i.e. în București bară la bară ore în șir). Plus că mai sunt mașini care nu taie complet alimentarea la faruri când iei contactul ci trec pe poziții și apoi se „plâng” că ai lăsat farurile aprinse (Octavia 2). Motive sunt, când o să fie toată lumea pe senzor, led și drl o să fie altceva, atunci o să poată scoate butonul.

      00
    • muie cu spume ălora care au gândit DRLurile doar pe față.

    • Farurile automate mi se par a fi una din dotarile inutile si periculoase. Ii ia idiotului o grija de pe cap: “lasa boss ca am masina cu toate alea automate, stie ea cand sa aprinda si sa stinga farurile”. Asa gasesti dobitoci din astia cu luminile stinse pe DN-uri, pe ceata, pe ploaie… La fel si cu DRL-urile vietii care nu aprind nimic in spate si cu care unii merg pana se lasa noaptea. Am si eu faruri automate dar maneta sta pe faza scurta de cand am masina.

      00
    • @Daniel

      Nu faci diferența între o chestie care ‘nu e reglată bine’ și o chestie cu adevărat inutilă.

      Farurile automate sunt cea mai bună invenție de când s-a perpetuat mitul că farurile trag la consum.

      Că nu se aprind când trebuie sau când crezi tu că trebuie e altceva. Sunt unele care le poți seta pe sensibilitate foarte mică, cum se întunecă se aprind. Altele care când intri pe autostradă se aprind la DRL-uri și stopurile. Sau dacă e un pic noros imediat se aprinde și faza scurtă.

      Trebuie doar standardizată treaba, preferabil legislativ și atunci vom avea o problemă în minus pe drumuri.

      00
    • Când aveam eu Passat cc, după o accelerație scurta la 150km/h se aprindeau luminile și așa rămâneau până opream motorul.

      00
    • Aprinderea automata a farurilor e buna si nu prea. Nu am vazut pana acum vreo masina (si am condus destule modele inchiriate pentru lucru) care sa aiba dotarea astea functionala perfect in orice situatie (gen ploaie pe lumina). Iar daca lasi la alegerea soferului sa le aprinda sau nu in urma unei recomandari in bord ai sa faci mai multe victime; stiu oameni care aveau cruise control, aer conditional automat, radio cu bluetooth si telefon, faruri automate si semnalizare de centura iar ei tot cu geamul crapat umblau ca se abureste, tot cautam manual pe AM fara sa tina ochii la drum, tot cu telefonul „in umar” cand aveau de barfit la volan, tot fara centura „ca lasa ca se opreste piuitul dupa 5 minute”. Ah, si nu stiau cand au facut ultima data revizia sau daca au ITP-ul valabil. Din pacate nu se confisca vehiculul pentru prostie si/sau ignoranta.

      00
    • in unele tari faza scurta e obligatorie peste tot si masinile care se vand acolo vin cu optiunea de aprins faza scurta implicita, trebuie sa treci pe pozitii din buton daca vrei neaparat sa o stangi. nu inteleg de ce nu se face asta peste tot si se baga manele cu senzori de lumina etc. faza scurta ar trebui sa mearga tot timpul cat merge masina.

      00
    • @A., nu este adevarat ce spui legat de faptul ca nu taie complet alimentarea la faruri, cel putin nu la Octavia 2 (am masina asta si nu vorbesc din auzite).
      Daca ai pornita faza scurta, cand iei contactul se sting si farurile.
      Doar atunci cand comutatorul este setat pe „pozitii” nu se sting in momentul in care scoti cheia din contact.

      00
    • aprinderea automata are hate-ul binemeritat dar si oamenii sunt prostani garla.
      cum plm sa dai vina pe drl cand tu ai farurile reglate prost?! =))
      si cum zice zoso, muie cu spune si inca ceva alora care au gandit ca drl doar pe fatza e o idee buna.
      altfel da, romanashul care n-are bani de led va sta cu teama ca tre sa dea bani pe becuri care zbarnaie
      btw. acum exista pe orice site de vanzare ‘drl’ chinezesti care nu bat de te rup dar sunt fix ce trebuie ca sa fii mai vizibil in trafic si nu costa o avere, de fapt nici macar un plin nu costa

      00
  2. @zoso sterge, te rog, partea cu „drumul pe Târgoviște e bun si liber”.

    00
    • Cand merg spre Brasov, de multe ori prefer drumul prin Targoviste. Exceptand localitatile alea cu aborigeni care vand piatra la marginea drumului si unde ma simt ca in Mad Max. Atunci mi-ar placea sa am si cateva grenade in masina, sa le pot face cadou

      00
    • @kilroy shhh… Azi pe la 18:00 era bine. Cam mulți cititori de @zoso dar n-am descurcat (eu si baba
      Chiar am reușit un consum decent pana in B: https://i.imgur.com/oFlZuSQ.jpg

      Mai rau decat Glod e doar Tărtășești pe-nserat: zona cu 70, treceri de pietoni neluminate, scurgeri „pluviale” aparente…

      00
    • eu nu merg la consum.

    • @zoso nici eu ;)) am mers in coloana cu vreo 70 viteza medie. N-avea rost sa forțez pentru 30 de secunde pe care le pierdeam la prima trecere ;)

      00
  3. Deci tu erai ala din spate, cu Jerusalema data blana.

    00
  4. @Vali, nu ai putea sa implementezi si tu o optiune similara cu cea are Cetin cu useri inregistrati pentru care sa nu mai fie nevoie de moderare la mesaje?
    Uneori se intampla sa pun un comentariu si, pana ajungi sa il aprobi, discutia deja se stinge sau o ia in alta directie.
    Sau macar un whitelist pentru cei care au peste 20-30 de comentarii si nu au creat probleme pana acum.

    PS: sper sa nu vorbesc prostii si sa fiu eu intr-un blacklist

    00
  5. Am venit vineri de la Drobeta la București. Nu pot sa înțeleg ce se întâmplă la Balș ma simțeam ca pe DN1 am stat 45 de minute în coloana mers bara la bara. Nu mai zic de retardați care încercau sa depășească coloana pe contrasens ca asta deja se știe…

    00
    • În Balș se întâmplă în fiecare zi. Dacă nu este coadă în Balș, te poți întreba dacă nu cumva e lockdown sau ne-au invadat extratereștrii

      00
    • Se intampla ca drumul taie localitatea in 2. Crezi ca e naspa pt cei in tranzit? Cum o fi pt cei din localitate, care fac 30 min+ de la un capat al orasului, sau Lidl, pana la ei acasa? Marfa!

      00
  6. Am înțeles ca ai anvelope noi, dar mașina e tot nouă?

    00
  7. „să ieși după fiecare mașină să vezi tu dacă nu cumva alea 5 de după ea au zburat”. Exact. Ce pizda ma-sii, iese gorobetele, vede ca vin cateva masini, chiar nu poate sa tina minte cate sunt, sa iasa dupa ultima? Cred ca e unul din marile mistere ale vietii rutiere

    00
  8. Ieri cel mai tare era unu cu 1 stop chior pe spate si 0 lumini pe fata. Cred ca avea farurile aprinse, in practica erau arse pe fata din ce banuiam.

    00
  9. SUV-urile oricum se balangane mai rau ca au centrul de greutate mai sus, sau cel putin toate pe care le-am condus eu m-au facut sa ma simt ca in barca pe valuri. Ideale pentru condus de batranica, catinel catinel – tu esti fix opusul, cred si eu ca te balangani ceva. :)))
    Anyways, poti sa ai si cea mai tzapana masina, ajungi cu gandurile amestecate dupa un drum de juma de ora prin Bucuresti.

    00
  10. Apropo de faruri, sunt curios cum vor fi primite în trafic (de cei de pe contrasens) noile Dacia cu farurile pe led, dar nu cu lupe, ci cu oglinzi pe faza scurta.
    Și cum își vor face treaba pe ploaie.
    Va fi interesant, va zic

    00
  11. Asta cu datu în frâne în toate curbele am observat şi eu la localnici care fac drumul ăla aproape zilnic. Cum plm să frânezi înainte de curbă deşi mergi cu 50-60-70 când, vorba ta, poţi să reduci umpic gazu’ ?
    Probabil sunt de ăia care conduc „sportiv” pentru că aşa au văzut pe jocurile NFS.
    Aproape i-am borât la un şofer de ăsta „sportiv” în maşină pe defileul Jiului, drum drept 200 de metri, talpă la 80, vine curbă, frână bruscă, iar talpă pentru că e drum drept 100… frănă că e curbă ac de păr… vitezăăă pe următorii 500 de metri… frânăăă.

    00
  12. Si acum ca aproape l-ai busit pe un sportiv din asta, vei pastra distanta?

    00
  13. Nu stiu cum puteti tine minte, la sfarsitul calatoriei, toate lucrurile care v-au enervat, nu zic ca e ceva rau, ci doar ca eu nu pot.
    Nu inteleg de ce conteaza consumul la cei care merg drum mai lung gen 300km o data pe saptamana, cu 2l in plus nu faci gaura in buzunar. Nu stiu nici de ce se uita lumea la consum mai des de 2 ori/an.

    Suntem soferi amatori, nu avem timpi de scos, si cred ca drumurile nu sunt tocmai locul potrivit pentru a demonstra unor necunoscuti sau celor dragi abilitatile personale sau ale masinii, prelungire desigur a propriei personalitati, ca suntem mandri ca masina noastra “poate” ca si cand noi am fi construit-o de la zero.

    Cred ca pornim la drum stiind ca vom intalni in procente considerabile si soferi femei, si masini proaste, si soferi caposi, oameni care tin sa se ia la intrecere cu noi sa ne arate ca si ei pot, care pe care “face”, carute, precauti, agresivi, de toate, mna, ca in viata.

    Poate mai important ar fi sa ne gandim ca putem intalni soferi fara permis, un caine sau o vulpe, masini cu pb tehnice, pb tehnice cu propria masina, cratere nasoale in asfalt etc.

    Nici eu nu sunt zen, pe mine ma enerveaza aia care au becuri puternice sau prost reglate noaptea si asta pe faza scurta.

    00
    • Tu nu faci bani din asta :)) (nu că e rău asta sau că am vreo problemă)

      Ai uitat că ești totuși pe un blog comercial până la urmă.

      E ca și cum ai întreba un comedian cum de ține minte toate fazele funny ce l-au enervat de-a lungul vieții și le povestește pe scenă :)

      00
    • @manu: ok, adevarat, adevarat, poate fi si asta o explicatie. Nu privisem lucrurile asa.

      Departe de a fi o chestie malitioasa, sa stii, ma gandeam ca persoanele care tin minte un traseu cu intamplarile toate ar putea avea, la o adica, un talent pe care eu il pot plasa cu lejeritate pe lista deloc scurta de talente pe care nu le detin.

      00
  14. 8,5 consum … cineva a dat de petrol în curte

    00
  15. Semi-offtopic: ce anvelope ai?

    00
  16. „Am condus noaptea în fața unui crossover cu faruri adaptative (nu mi-am dat seama ce marcă era). Foarte miști, doresc să i le bag în fund ăluia care le-a gândit. Când mă depărtam mai mult de 1 mașină de el, se aprindeau mai puternic, dând impresia că îmi dă flash-uri. Foarte foarte foarte mișto. În fund, cu tot cu mașină.”

    Iti zic din perspectiva unei persoane cu faruri adaptive. Una din 2 de obicei sunt problemele:
    – fie aveai tu luminile pe spate foarte slabe (mi se intampla, cand sunt dubisti cu ele pline de namol de se vad mai prost ca semnele de pe margine)
    – fie e bou ala si nu si-a sters partea cu senzorul. La mine e bagat in sigla de renault aia mare din bot si in special iarna cand mergeam pe zapada se aduna 1cm de gheata peste ea si scadea distanta de la care detecteaza alte masini.

    00
  17. Ieri pentru prima data in viata, am prins teroarea de pe DN1, am mai mers pe acolo doar in timpul saptamanii si cred ca am prins o data sau de doua ori sa fiu pe celalalt sens aglomeratiei.
    Mno am zis ca merg pe DN1 ca e octombrie, 7 seara, pandemie. Naiv am fost.
    Admir rabdarea Bucurestenilor care nu isi gasesc alta destinatie de weekend.

    00
    • Duminica seara si tu te asteptai sa fie liber? Pai atunci este aglomeratai cea mai mare.
      Bucurestenii nu prea au de ales pentru iesiri in weekend. Orice traseu alegi, timpul de calatorie este la fel de mare ca cel inspre/dinspre Valea Prahovei.

      00
    • Cum dracu’ nu ai optiuni pentru iesiri din B, cand faci 5h in/din Bv???? Adica.. stai. Da, asa e, din B nu avem optiuni, mergeti doar spre Bv wink wink

      00
  18. uitasem de traficul de Romania. Autostrada fara flasuri e ca mercedesul fara sigla.
    Cel mai tare e ca la albota tre sa fac dreapta spre ai mei. Curba in 90, drum ingust si gauri la intrare. Cu toate astea in 9/10 aia din spate dau flashuri ca cum imi permit sa franez cand iau curba asta.
    Evident, semnal dat de la 100m

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.