Confirmation bias: șoferi care își găsesc drumuri

Eram la coadă la un grătar la piață. În spatele meu se așează un cuplu +60 care ieșise din piață. Se uită în galantar ce să-și ia, după care el zice “hai la piața Dacia, că au acolo mai bun”. I-am urmărit cu privirea, s-au suit într-un mașină.

După ce mi-am luat ce voiam (urmează virtue signaling) m-am suit pe biclă și m-am dus spre casă. 200M mai încolo am dat de o mașină de o culoare specifică, care plecase din piață, unde era parcată, și parcase în fața unui mic grup de magazine. Probabil avea și de acolo ceva de luat și nu se făcea să meargă pe jos chiar și 200m.

Știu că e confirmation bias, dar dacă iei două cazuri văzute de o persoană o dată și extrapolezi îți explici și traficul din orașe la orice oră din zi și din noapte. Oamenii își caută și găsesc drumuri.

 

 

 

20211205905

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. @zoso ce uom rau ;))

    Comentariu apreciat.326
  2. Dumnezeu a facut omul, apoi Dzeu a facut drumul ca omu avea treaba, apoi Dzeu a facut masina ca sa omul sa isi faca treba mai repede. Omul avand drum, masina si treaba rezolvata a stat si s-a gandit si apoi i-a cerut lui Dzeu inca o treaba. Dzeu l-a refuzat si omul s-a razvratit si a decis sa isi faca singur o alta treaba. Apoi Dzeu a facut aglomeratia si ambuteiazele suprapunand timpul in care oamenii isi faceau treaba. Omul iar s-a razvratit si si-a facut si mai multe treburi. Apoi Dzeu si-a bagat picioarele si si- la facut si el treaba in alta parte, in Africa, dandu-le copiilor sida si foamete.

    Comentariu apreciat.5418
  3. Zoso indirect spune ca ar vrea cand iesi din casa sa fie un ofiter care sa te intrebe unde te duci si sa-i arati documentele justificative.

    Comentariu apreciat.1308
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 863
    • Haideti, fiti onesti. Ati vrea nouazeci la suta din populatie sa fie pusa la gard si impuscata. V-am vazut ca ati mai facut asta.

      Comentariu apreciat.6015
    • Jumatate din trafic ar disparea daca intr-o zi ar circula masinile cu numar par si in urmatoarea cele cu numar impar

      Comentariu apreciat.405
    • A fost in pandemie, si parea ca functioneaza.

      Indecis. Tu ce zici?1416
    • @Red – nu, mesajul este ca problema suntem noi, sa nu ne mai miram.

      88
    • Si sa ii si intrebe de unde au bani de si-au cumparat masina respectiva.

      201
    • pablo, ar disparea pecdeacu. si-ar lua toti maine a doua masina cu numar invers.

      Comentariu apreciat.260
    • @Pablo, ai omis sa iei in calcul si oamenii care au doua masini si care acum circula cu cate o masina. Dar daca s-ar da legea cu interzicere, ar circula la fel de mult , dar ar imparti timpul egal intre cele doua masini.
      Deci probabil ar scadea undeva pe la 30% din traficul actual.

      11
  4. Ce vremuri cand era stare de urgenta si trebuia sa completezi o declaratie ca sa iesi din casa.

    Comentariu apreciat.478
    • Si chiar daca completai declaratia, erau unii politisti care te intrebau de ce ai plecat sa iei carne de la magazinul aflat la 200 de metri distanta, cand ai unul si la 50 de metri de casa.

      21
  5. Au trecut și alții prin grozăvia asta. Și au rezolvat decent. Taxat la sânge orice loc unde înainte opreai „5 minute pe avarii „. Ia să trebuiască să dai 10-15 lei pe fiecare oprire dinasta sa vezi cum fix au toți treabă doar 1 dată pe săptămână:)

    Indecis. Tu ce zici?3420
  6. Si problema este ca ?
    Dupa gandirea unora, n-ar trebui ca oamenii sa mearga pe strada cu masina ? Eventual doar pe jos sau calare pe magar ?

    Indecis. Tu ce zici?4126
    • Zoso indirect spune ceva ce duce la 1984, nazism, comunism, totalitarism, nu stiu exact cum ii zice.

      El se tot plange de X si Y si ne face si pe noi sa cantam ca el ignorand faptul ca TRAIM IMPREUNA CU ALTI OAMENI INTR-O SOCIETATE.

      Da, uneori e inghesuiala. Da, uneori oamenii nu fac lucrurile cum vrei tu sa le faca. Asa e normal si asa a fost mereu. Si aici se plange de alti romani ca el, nici nu am inceput sa importam oameni veniti din alte culturi.

      Comentariu apreciat.7319
    • Solutia e foarte simpla, 5 lei parcarea oriunde, mergi la piata, 5 lei, mergi la auchan, 5 lei. There you go ai rezolvat problema. Numai faptul ca trebuie sa faci plata si te lipsesti de drumu ala.

      Indecis. Tu ce zici?1827
    • In Bucuresti sector 3, de cand e parcare cu plata peste tot (5 lei ora sau abonament 50 lei/luna) s-au evaporat mii de troace. Nus unde dar acum sunt zeci de locuri de parcare pe orice strada

      Indecis. Tu ce zici?308
    • Problema este ca orasele noastre sunt construite pentru masini , in jurul masinilor si nu pentru oameni, si in jurul oamenilor. S-a prioritizat si incurajat folosirea masinilor pentru orice rahat in ultimul secol. Ai ramas fara paine, ai optiunea -> 1. mergi pe jos pana la magazinul de peste drum sau la piata cu traversare bulevard aglomerat ocoliind pe la o trecere de pietoni la juma de kilometru, cu riscul sa dea peste tine un dobitoc care nu se asigura, sau butoneaza telefonul. Sau 2. te urci in masina, si faci 10 minute pana la un magazin, care ofera parcare in fata, sau lasi pe avarii ca municipalitatea nu pedepsete asa ceva.
      Hai sa ne uitam intr-un sattelite view la orice oras de la noi, si sa vedem suprafata procentuala care este spatiul alocat masinilor( drumuri si parcari), si care este alocat oamenilor ( cladiri, parcuri si trotuare), si o sa avem surpriza ca suntem la egalitate, daca nu in inferioritate in ceea ce priveste spatiul alocat pentru noi, oameni.
      Nu zice nimeni ca nu ar trebui sa existe drumuri, dar ar trebui incurajat in orice oras spatiul de viata construit pentru oameni, si nu pentru masini.
      Da, este nevoie multa imaginatie si transformare din partea autoritatilor pentru a ajunge acolo.
      In aglomeratiile urbane este necesar un transport public in comun disponibil la cateva sute de metri de locuinte ( in tari civilizatie acesta se face prin linii de tranzit mari , metrou/tramvaie pe bulevardele mari, conectate cu mijloace de transport mici ( autobuze) care deservesc doar un cartier anume, acoperiind cat mai bine suprafata), iar acest transport sa aiba bezi dedicate/impartite maxim cu car sharing/taxi si biciclete.
      Sunt necesare trotuare late si circulabile, nu folosite ca parcare.
      Sunt necesare piste de bicilete pe care poti sa ajungi din punctul A in punctul B, fara sa trebuiasca sa ocolesti 5km, sa mergi pe carosabil sau trotuar.
      Sunt necesare parcuri in zonele urbane, aproape de locuinta, unde poti sa iti duci copilul/cainele la plimbare fara sa te sufoci de toate noxele din trafic.
      Sunt necesare parcari eficient construite in cartierele de blocuri noi pe costul dezvoltatorilor ( la randul lor costul sa fie recuperat de la cei care il folosesc). Nu e normal ca un dezvoltator sa construiasca un ansamblu de 500 de apartamente, si sa ofere 100 locuri de parcare, dintre care majoritatea sunt in exterior, unde ar fi putut sa fie bine mersi o zona verde.
      Solutii exista, implementate sau in proces de implementare in marile orase civilizate din vest.
      Daca stai intr-un oras dezvoltat si civilizat, ar trebui sa existe toate conditiile sa poti sa iti desfasori activitatea ( mers la munca, scoala, cumparaturi, timp liber ) si fara a fi nevoit sa folosesti o masinaVrei masina ? Platesti pentru a avea posibilitatea de a o parca, platesti taxe de congestie sa te duci „pe centru la un suc”. Din pacate la noi toti vrem sa fie , sa se faca, o tara ca afara, dar in schimb cand vine vorba de concesii legate de masina proprie si personala ne sunt incalcate drepturile constitutionale ( radare fixe? nuuu! limita 30 in zone rezidentiale si centrale? nuuu! platit parcare rezidentiala? nuuu! platit pentru parcare in buricul targului? nuuu! acces in zone centrale aglomerate doar pentru riverani! nuuu! )

      Indecis. Tu ce zici?2619
    • @Stanciu: pai problema e ca fix astia se plang de parcare, de maratonul organizat duminica, de aglomeratie etc. Fix astia, asta e tiparul lor. N-am nicio problema cu unul care isi asuma toate aceste costuri de timp si bani, dar nu suport plangaciosii pe stomacul gol.

      116
  7. Am niște amici pensionari, care mi se plâng că e aglomerație pe străzi, fac nu-știu-cât la cumpărături. Când se duc la cumpărături (cu mașina, la magazinul de la <1km)? La 6 seara, că până atunci au fost foarte ocupați să stea acasă. Data următoare când se duc? Tot la 6 seara. Ca în bancul ăla, tu nu vii aici pentru vânătoare…

    Indecis. Tu ce zici?2812
  8. Doar o treime dintre români (34%) sunt fericiţi la locul de muncă (euronews.ro)
    Doar o puțime dintre romani sunt fericiti la piață (zoso.ro)

    Indecis. Tu ce zici?274
  9. Exista un post pe Reddit in care un baiat intreba unde sa-si parcheze masina gratuit intr-un anumit cartier din Cluj, ca nu isi permite parcare platita, iar pe trotuar lua amenda. Zicea ca merge cu masina la facultate.

    Indecis. Tu ce zici?255
  10. Nu stiuncum fac alții dar eu încerc sa fiu pe contra timp cu restul. Adică dacă e ceva ce nu merge comandat pe net sau am nevoie rapid de ceva ma duc la magazin la prima ora sau la închidere. La fel cu drumurile cu mașina, de obicei suntem la prima ora la muzeu, parc, etc și pana la 12 când se aglomerează noi deja plecam. Eu sunt ok ca fiecare sa facă fum vrea, nu ma întreb oare ce treaba au ceilalți ca ma incurca pe mine…

    Indecis. Tu ce zici?284
  11. Între uz de mașină (normal pt.zilele noastre) și abuz de mașină este o mică- mare diferență. Că mașina este un rău necesar putem accepta cu toții. Că nu există viață fără mașină e o atitudine de miserupism nesănătos.

    Indecis. Tu ce zici?2410
  12. Care este problema că io merg cu mașina 1000 de metri până la piața mea unde găsesc locuri de parcare și culmea când mă întorc găsesc locu meu, moștenit de la bunicu, în spatele blocului tot liber. Mbine, uneori este ocupat dar tot am 4-5 locuri libere unde pot să-mi parchez căruța doar că sunt vreo 30 de metri de la mașină până la scara blocului și uneori este frustant.
    Acuma vă las să ghițiți care este salariul mediu net în jurul blocului meu.

    112
  13. Hai să stabilim din start că românului îi poți face ce vrei, îi înjuri familia, îți bați joc de copilul lui, îl furi, îl minți, îl umilești, îl sufoci cu poluare și praf, dar NU TE IEI DE MAȘINA LUI. :) Moare cu tine de gât pentru mașina aia, a se vedea comentariile sau mâinile roșii date la comentarii de bun simț despre cum e afară si cum ar putea fi și pe la noi. Nu, nene! Mașina aia e dreptul lui, da? Rupt în cur de foame, analfabet, bolnav, nu contează, totul până la mașină.
    N-am mai folosit mașina personală de vreo trei luni. Da, eu și soția folosim transportul în comun sau mersul pe jos, copiii merg pe jos la școală, cumpărăturile ori din piață ori bringo, în vacanță cu trenul sau avionul. Nu, mașina nu ocupă un loc de parcare dedicat, e pe un maidan plin de buruieni și noroi. N-am murit, n-am tușit, nu mi-au picat stelele.

    Indecis. Tu ce zici?2610
    • baiatu’, cumperi o baterie?

      63
    • Haide sa stabilim din start ca omul in general, cand descopera ceva nou, considera ca el detine adevarul absolut si toata lumea ar trebui sa procedeze la fel.
      – a inceput tina dieta, toata lumea ar trebui sa tina dieta;
      – a devenit vegetarian, toata lumea ar trebui sa devina vegetariana, ca este mai bine pentru sanatate;
      – a abandonat mersul cu masina de 3 luni, toata lumea ar trebui sa faca la fel.

      Nu conteaza ca si el este rupt in cur la fel ca ceilalti pe care ii jigneste si nu isi permite un loc de parcare pentru masina. Nu conteaza ca a abandonat-o pe un domeniu public, el cunoaste adevarul absolut (descoperit acum 3 luni) si el trebuie sa ii invete si pe ceilalti.

      Daca il intrebi de ce nu vinde masina, daca tot nu o foloseste, probabil o sa-ti spuna ca este dreptul lui sa detina o masina pentru cele 2 excursii anuale pe care le face.

      81
  14. Efectele sînt pe măsură. Chestiile ca supraponderabilitatea și AVC-ul sînt legate de dietă și sport. Oare de ce sînt atît de multe din ambele probleme în lume?

    25
    • Nu te supara pe mine, dar eu vad in transportul in comun o multime de oameni cu probleme de greutate. Asadar, pot sa fiu de acord ca pentru unii ar fi bine sa mearga mai mult pe jos, dar nu vad nici o legatura directa intre a detine o masina si a avea probleme de greutate.

      Ba chiar, daca analizez exemplu meu, in general mananc mai mult cand sunt plecat de acasa pe jos, decat atunci cand ma deplasez cu masina.
      Mai trec pe langa o covrigarie, pe langa o patiserie, si mereu tind sa-mi cumpar ceva de mancat rapid. In schimb, cand sunt in masina, de multe ori nu am unde sa parchez si asa ca nu mai opresc. In plus, eu nu mananc in masina, asa ca ar fi un efort suplimentar sa stau 5 minute langa autoturism pana termin ce mi-am cumparat.

      31

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.