Colțuri de stradă…

Câțiva oameni de bine se ocupă de lista asta, ceea ce nu e rău. Când Cioloș va dezvălui cum se va consulta cu poporul, sper să o depun acolo.

Azi am observat ceva, stând pe o străduță lăturalnică și așteptând să intru pe un bulevard: nu pot ieși de pe ea pe banda 1 fără să mușc și din banda 2. Am ajuns acasă și am căutat specificații: Foresterul are 4486 mm lungime, Meganeul avea 4618mm lungime. Un Logan are 4346mm, un Astra 4658mm, un Passat 4767mm, un Focus 4536mm, o Octavia 4659mm. Și astea sunt doar sedan-urile.

Problema nu sunt mașinile, ci colțurile de stradă. Care sunt făcute așa cum se făceau acum 40 de ani, pentru că nu s-a gândit nimeni să fure ceva de la unii mai civilizați.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

48 comentarii

  1. Foresterul tau are si instalatie pentru cuburi de gheata sau doua compresoare? Poate de-aia nu incape pe strada.

    00
  2. Sigur e Foresterul mai scurt decât Astra?

    00
  3. Exista standarde pentru fiecare intersectie cu razele minime de racordare dar uneori nu se pot respecta sin motive juridice. (ar trebui exproprieri sa fie suficienta suprafata). asa ca se fac compromisuri.

    00
  4. Aaaaaaand it’s gone ! Au intrat postacii. Democratie, libertate, yey…

    00
  5. Am stat sa citesc fiecare punct si mi se par exagerata urmatoarea:

    29) Accesul auto în centrul orașelor să fie permis doar celor care au achitat o supra-taxă care le permite acest lucru.

    Okay si daca am apartament si locuiesc in centru din start nu imi iau masina ori platesc o supra taxa? How about NO!

    Legat de faza cu colturile sunt total de accord si mi s-a intamplat de cateva ori sa trebuiasca sa intru un pic pe cealalta banda ca sa nu dau cu jantele in bordura.

    00
    • e o listă in dezvoltare. punctul ăla e adevărat că suntem departe de el.

    • *cu exceptia riveranilor. problem solved.

      00
    • @mrhollow. Da boss. Ceva de genu impozitarii pe zone. Stai in zona a b c etc. Stai in centru ai masina ti se taxeaza. Cu ce esti tu mai presus fata de ala care vine de la periferie ? (automobilistic vorbind). Nu poluati amandoi ? Nu folositi aceleasi drumuri amandoi ?etc etc

      00
    • @alexcd – boss, e simplu: eu platesc (sau ar trebui sa platesc) impozit mai mare la cladire, ca e in centru. Nu mai trebuie sa platesc taxa de intrare cu masina daca sunt obligat sa intru ca sa ajung acasa, nu? E oarescum logic. Uite, poate sa nu fie gratis, poate sa fie un discount de 90%, ca aici

      https://tfl.gov.uk/modes/driving/congestion-charge/discounts-and-exemptions

      Tot exceptari sau discounturi majore se aplica celor cu dificultati majore de deplasare, taxiurilor, transportului in comun etc.

      00
    • @jordan. Nu te obliga nimeni sa ai masina. Poti sa o lasi la periferie. Cei ce nu au masini si sunt vecini cu tine nu platesc la fel impozitul pe cladire ? Exista atatea alternative pt transport. Problema e ca in romania automobilul este vazut ca un must have. Ca societate am creat o oda automobilului, chestie care este caracteristica societatilor democratice relativ recente si cu un simt social slab. Pune mana pe niste carti de urbanism si o sa vezi ca exact atitudinea asta o aveau vesticii in anii 50-60 odata cu aparitia pe scara larga a auto. De 10-15 ani insa in exterior, se reda orasul OMULUI. Tabla pe 4 roti se simte la fel de bine peste tot.

      00
    • Nu e chiar asa. Uita-te in Viena sau orice oras civilizat. Vrei sa locuiesti si sa parchezi in inelul central? Platesti si impozit mai mare pe casa si parcare mai scumpa sau impozit la masina. Practic Viena te obliga sa iti cumperi automat un loc de parcare daca ai masina. Dar nu e un loc marcat cu creta. E dreptul de a parca pe strada. Ramane la latitudinea ta sa iti gasesti locul. Si e greu de gasit si la ei.

      Deci da, domnia se plateste.

      Exemplul doi vine din nordice. Acolo tocmai au anuntat: in 4 ani in cercul asta nu se mai intra cu masina, chiar daca locuiesti acolo. deci ai 4 ani sa te decizi ce faci cu ea.

      00
    • Vad ca deja am primit 6 dislike-uri de la astia care stau la periferie.

      Ideea cum a expus-o si Jordan e destul de coerenta, in plus daca eu stau in centru (oricum am platit mai mult pe apartament/casa/vila/uzina) decat ai platit tu care stai la periferie. O alta chestie ar fi ca accesul sa fie permis pe anumite strazi doar riveranilor. Nu de alta dar daca o sa fie o taxa imbecila de „lux” ca stai in centrul orasului sa vezi ce amuzant o sa fie peste 40 de ani cand tu de la periferie o sa devii centrul orasului pentru ca s-au mai construit chestii pe o raza de 10km in jurul tau.

      00
    • In Londra, discountul pentru rezidenti e de 90%. Uite ca nu mai trebuie sa inventam noi nimic.

      00
    • E foarte buna ideea. Pot exista foarte multe mici modificari pe langa ea, cum ar fi „intre orele 07:00 si 22:00”, sau altele.. :) Multe orase mari civilizate au regula asta si e foarte buna. Sau odata la X luni, intr-o sambata/duminica, nu are voie nicio masina pe strada, cu exceptia taxiurilor, transportului in comun, politiei, etc. E foarte tare sa te plimbi cu bicileta sau pe jos prin oras si sa nu fie masini :)

      00
    • tinand cont ca noi nu suntem austria, suedia sau marea britanie din nici un puncte de vedere, va propun o alta paradigma asupra problemei.

      studiati un pic situatia din singapore. pe scurt, guvernul stabileste cu exactitate cate autovehicule au drept de circulatie in oras si dupa aia scoate acest drept la licitatie.

      e adevarat, metoda asta deschide o piramida intreaga de alte probleme care trebuie reglementate (imbumatatirea radicala a transportului in comun, controlul la sange al firmelor de taxi, asigurarea de parcari in afara orasului precum si accesul la acestea, etc.), dar in mod sigur ar si rezolva o gramada de alte probleme.

      00
  6. Pe vremea lu’ to’arșu Deji, când s-a făcut colțurile de stradă, socealismu ierea cea mai înaltă formă de civilizație, iar automobilele – un lux burghez; pe ceaușeasca și pe madam găinușe le apucase să nu mai aibă românii mașini, dar a venit revoluția și n-au mai apucat să-și pună ideea în aplicare. [citation needed: nu mai țiu minte de unde am aflat chestia asta]

    00
  7. si ce misto e cand unii parcheaza la 1m de colt si nu vezi, nu poti iesi pe banda ta si nu poti sa nu te iei de ma-sa, oricat de scurta ar fi masina. i-as arde pe astia ca pe aia care trec pe rosu, mi se pare fix la fel de periculos cand pe toate laturile posibile ale unor intersectii sa fie parcati unii, ca nu mai poti trece decat cu randul pe acolo sau deloc, daca te ia vreunu.

    dar astia care parcheaza asa prin Cluj sigur sunt din Bucuresti, ca nimeni din Cluj n-ar parca asa, cum nici nu sunt ocupate 8 locuri de parcare pt handicapati aproape tot timpul la Kaufland.

    00
  8. Sa legi amenzile de dotarea politiei este cel mai rau lucru posibil si surprinzator sau nu apare exact pe locul 1 in lista.
    Asta daca nu doresti ca principala preocupare a politistilor sa fie strangerea de amenzi…wait a minute… parca suna cunoscut…

    00
    • Eu sunt de acord cu punctul ăla însă cu condiția ca poliția (ideal: fix agentul constator, prin reținere din salariu) să-ți plătească ție cuantumul amenzii în cazul în care ai cîștigat procesul de contestare a contravenției (evident, pe lîngă cheltuielile de judecată).
      Și nu, nu din lipsă de juriști/avocați pierde poliția procese prin neprezentare. Been there, done that.
      Eu aș fi de acord și cu punctul „fantasy 3”, doar că acesta trebuie aplicat, obligatoriu, acelor treceri de pietoni ce nu se află pe colțul vreunui fel de intersecție. Neobligatoriu, în cazul în care trecerea se află lîngă o intersecție însă aceasta are trafic f redus pe unele ramuri.

      00
  9. Cata vreme in lista asta, autorul se încăpățânează, in mod repetat, să folosească termenul de „poluție”… Da, vrem să fim luați in serios când vorbim la mișto.

    00
  10. Nu ca ma pricep, dar sunt majoritatea cerinte subiective si specifice.

    Cel mai important lucru posibil in Romania (economic, safety si altele):
    Autostrazi

    + Cine nu efectueaza in timpul stabilit lucrarea, greseli de constructie si toate minunile si participantii cu semnatul ar trebui sa aiba acuzatiile:
    Subminarea economiei nationale, terorist, sau unde se poate incadra fapta cat mai grav, in cel mai scurt termen si la inchisioare + plata daunelor din partea companiei internationale/locale.

    In rest, ca numar de politisti ca radare, ca povesti…
    Badea Ion si-a facut casa, apoi s-a facut drum prin fata fiecarei case……. deci acelea sunt marile probleme. In orase e aceeiasi poveste. Trebuie facute centuri calumea.

    00
  11. Lista aia e cam penibila pe alocuri.
    Se poate reduce la 1: Politia sa-si faca treaba.
    Si n-am vazut 1bis: Potilia sa-si faca traba si sa amendeze administratorul drumului pentru: groapa, lipsa macaje, lispa idicatoare, indicatoare ascunse, contradictaorii sau pur si simplu funny, strazi murdare si pentru …celelalte.

    Iau pe rand (cateva din idei)
    1. „dublarea politistilor” -> cand se va dubla numarul gogseriilor si al shaormeriilor unde sa stea aia care nu stau la birou.
    3. „baza de date cu amenzi.” -> Deja exista. E doar treaba ANAF nu a politiei (rutiere).
    9 „doar ca nu se aplica amenzi” -> ditto.
    10. „Dublarea amenzilor pentru becuri arse si nesemnalizare.” -> as adauga si spanzurarea. In plus vezi punctul 9.
    12. „Propuenre de imbunatariri ale traficului.” -> Deja exista. Pe testate.. Mi-a luat 4 luni sa conving politia sa coninga ADP sa ma lase sa intru legal la mine in cartier. Intre timp m-am mutat. Porbabil ca urmatoarea propuenre ar fi luat doar 2 luni. Trebuie ca tu cetatean simplu sa si faci propunerea,
    29. Interzicerea înmatriculării în România a mașinilor cu volan pe partea dreapta. -> chestie ilegala si de alfel asa simplu rezolvabila prin „bonus” la asigurare asa cum e in toata lumea normala…

    Si o chestie pentru care as milita (chiar vehement):
    18. Semnalizarea tuturor trecerilor de pietoni (as include iluminarea si metode de calmare a traficului insule, Borduri cu B mare, bumpere, etc) Montare sisteme de inregistrare video si amendarea tuturor celor care nu dau prioritate pietonilor.

    Chestia asta ar reduce cu 20-30% numarul de prieteni care mor tineri..

    00
  12. Referitor la punctul 9, dpdv al unui sofer de autoturism:
    Luminile adiacente de pe tiruri sunt folositoare (vorbesc doar de „pozitiile” de la marginea superioara, nu de v-urile luminoase, cruci, etc.). De ce? Pentru ca :
    1. Atunci cand circuli pe autostrada pe banda 1 si folosesti faza lunga, ii spargi ochii soferului de tir care vine din sens opus (pentru ca panourile verzi nu sunt suficient de inalte). Daca ai putin bun simt iti dai seama ca este un tir si opresti faza lunga pana treci de el.
    2. Cand ajungi in varf de rampa, soferul de tir are o pozitie mai ridicata fata de cel de autoturism, asa ca el va sta cu ochii proptiti in faza ta lunga o perioada mai indelungata (si poate te va raspalati si el cu faza lunga).
    3. Ajuta la depasire – aici va puteti da singuri seama de avantaje.

    Disclaimer : Nu sunt de acord cu „nocturnele” pe care le au unii montati pe tiruri/dube. Ce am enumerat mai sus consider ca este respectul / bunul simt pe care nu-l poti acorda daca masinile mari nu au „luminile adiacente” (nu toti isi dau seama seara ca vine din curba/ varf de rampa o masina). Toti baietii cu girofar portocaliu merita o clisma cu respectivul girofar.

    Daca dai reply cu „soferii de tir sunt de maro/ carnati/ taie fata, etc.” inseamna ca meriti sa mergi cu trenul.

    00
    • Girofarul ăla n-ar trebui pus doar la cele cu gabarit depășit?

      00
    • Girofarul ăla galben e binevenit pe camioane. Una e să întri ca dobitocul intr-un camion cu cartofi și alta e într-un camion cu benzinã,motorină și alte produse inflamabile.

      00
  13. Wow, this file is really popular! Some tools might be unavailable until the crowd clears.Try againDismiss

    00
  14. 1. Sa stea cati mai multi agenti, dar nu la panda. Sa se duca unde e nevoie de ei sa fluidizeze traficul.
    3. Adica, sa se faca licitatii separate, pe fiecare sectie de militie? Lasand la o parte cum se fac licitatiile la noi, dar nu ai niciun avantaj de volum. Plus ca multi cap de creta (asta e adevarul, sunt multi) o sa dea amenzi ca la balamuc, doar ca sa isi ia sectia de militie unde lucreaza Bemweu pentru patrulare.
    5. Pai de ce nu e necesara semnatura soferului? Cate amenzi o sa fie inventate ca sa isi faca militianul norma de la pct.3?
    10. (partea cu becurile arse) – sunt 100 de masini la care fac pariu ca nu poti schimba becul fara service. Daca se arde pe drum, ce fac?
    15. Deci, se merge tot pe ideea de a sta la panda. Bleah!
    16. SRI 2?
    29. Usor-usor mergem catre un stat in care militienii o sa fie haiduci!
    30. Aia e din codul Penal, nu Rutier.
    31. Merge, cand orasele o sa aiba centuri calumea.
    33. Mai e pct.18.
    34. Problema e ca nu gasesti nici la 3 strazi distanta. Si alta problema e ca daca gasesti, dai peste un idiot care zice „ca e locul lui de parcare” si iti gasesti masina dimineata ca i-a dat cineva o cheie.
    37. In aproape orice context??? Hahaha!!!

    00
    • 5. și fără semnătura ta nu ți le poate inventa sau cum? câți refuză să semneze azi, ca tâmpiții, crezând că așa scapă?
      10. sunt unii care merg ani de zile cu ele arse.

  15. E haos în documentul ăla

    00
  16. Am și eu o propunere pentru lista aia, întrucât văd că nu pot s-o editez:

    Aș vrea ca taxiurile să fie obligate să aibă centuri funcționale. Mor când trebuie să iau taxiul și 90% nu au centură. Și aș vrea ca și autocarele să aibă centuri de siguranță.

    00
    • Cred că în ultimii 15 ani n-am întînit niciun taxi care să nu aibă centuri (cum dreq? ce mașină are, Moskvich din ’65?).
      Din punctul meu de vedere, obligativitatea de a purta centura în interiorul localității a fost introdusă cu scopul principal de a oferi un suport pentru o spoliere prin amenzi (încă și mai bine, ne puteau impune să purtăm armuri medievale!). Ălora de cred că poliției chiar îi pasă de siguranța noastră-n trafic le spun că, în contra-partidă, f puține amenzi sunt date pentru folosirea telefonului mobil (fără hans-free) la volan, o abatere cu muuult mai gravă (din punctul meu de vedere, susținut probabil de statistici).
      De ce să amendezi un cetățean pe principiul „ți s-ar putea întîmpla nașpa dacă altul nu e atent” și nu după „dacă tu faci asta, ai putea ucide pe cineva (cu centură sau fără)”.
      Celor care cred că folosirea centurii scade riscul de deces în urma unui accident (nu-i contrazic, deși știu și cazuri cînd fix nefolosirea ei i-a salvat), le subliniez: nu sunt pentru interzicerea centurii în localitate ci doar pentru neobligativitate.
      Și, apropo, ipotetica obligație de a folosi luminile de întîlnire pe timp de zi și în localitate e o chestie cu mult mai de folos decît treaba cu centura.

      00
  17. Lista aceea este un sumar cu ‘problemele’ ce apar in urma adevaratelor probleme.

    Adevaratele probleme sunt:
    – nu avem autostrazi – ca urmare se alearga prin localitati pustii, fara treceri de pietoni, cu 110 km/h+. Se face apoi un obicei din asta si se alearga peste tot, inclusiv in oras.
    – nu avem locuri de parcare suficiente – ca urmare fiecare parcheaza pe unde poate, cum poate;
    – 2x nu avem locuri de parcare suficiente – sunt multe strazi cu 2 benzi pe sens, in marile orase, unde se circula doar pe banda 2. Pe banda 1 sunt parcate tot timpul masini. Ca urmare, se circula si pe linia de tramvai;
    – semafoarele sunt prost gandite – sunt locuri in care mereu este coada, iar dupa ce treci de semafoarele respective este liber de parca este parasit orasul;
    – au fost date autorizatii pentru construirea de mall-uri, hypermarket-uri si supermarket-uri in centru – ca urmare, sunt multi care se urca in masina, intra in parcarea subterana a mall-ului si se duc in Auchan, Carrefour, etc. sa cumpere ‘pentru maine’ – 1 paine, 1 carton de oua, 3-4 alte alimente; A doua zi se repeta povestea. Daca aceste magazine erau mai departe, cumparatorii faceau planul macar pe o saptamana pentru hypermarket si pentru necesitatile zilnice sunt destule magazin mici sau market-uri de cartier, gen Mega Image unde se putea merge si pe jos.

    Exemplele pot continua.

    Sunt si lucruri bune in lista – folosirea luminii de intalnire ziua, legi mai stricte si mai dure in ceea ce priveste consumul de alcool si apoi conducerea autovehiculului, radare fixe ca sa nu mai se stea la panda.

    Dar problemele reale sunt altele.

    In alta ordine de idei, asta se intampla si la colectarea impozitelor si a TVA-ului. Toata lumea se agita pe magazinele de colt care nu dau bon fiscal, pe oamenii din piete, pe „astia care fura cu evaziunea fiscala”.
    Problema adevarata este alta – ce se intampla cu toti banii astia pe care ii colecteaza statul?

    OK, noi toti platim impozite, TVA, taxe. Sa zicem ca se intampla (imposibil, dar totusi sa facem acest exercitiu si sa ne imaginam) sa nu mai existe evaziune fiscala. Toata lumea sa plateasca tot ce trebuie.

    Bugetul de stat va fi mai mare – asta inseamna mai multi bani publici si mai multi bani furati.

    Mai multi bani de furat de catre baietii care fac combinatii cu statul:
    Aplicatie pentru primaria X? 20 milioane de Euro – si acea aplicatie nu va merge.
    Schimbam bordurile pentru a nu stiu cata oara? 30 milioane de euro.
    Facem un program sa bagam calculatoare in scoli? 50 milioane de euro – dar scolile tot nu vor fi dotate.
    Inca 10-20 km de autostrada? cateva sute de milioane de euro – si acea autostrada va fi daramata.

    Concluzia este ca nu conteaza cat de productivi suntem noi si cat de multe taxe platim. Acei bani sunt GESTIONATI PROST sau FURATI.

    00
    • Bullshit, exceptînd treaba cu semafoarele (și eu zic: decît nesincronizate, mai bine lipsă!), abaterile prezentate de dvs au îndeobște o singură cauză: nesimțirea românului. Dacă în privința unei mașini parcate aiurea (deși la nici 50m sunt 3 locuri goale) putem bănui că acele 3 locuri nu erau goale cînd respectivul a parcat, ne putem pune totuși întrebarea: cît de disperat trebuie să fii ca să parchezi pe banda a II-a? Răspunsul meu este: niciun motiv (afară poate de acela că am făcut infarct sau AVC la volan). Oricum, treaba cu nesimțirea se poate verifica mult mai lesne și mai precis în supermarket: priviți doar cîți își abandonează căruciorul pe mijlocul căilor de acces doar pt că ei vor să inspecteze mai lejer niște rafturi (sau să vb la telefon sau cu vreo cunoștință cu care s-au întîlnit)!
      Sunt sigur că ați vizitat suficiente state occidentale care (credeți dvs) au suficiente locuri de parcare și pesemne de aia ei nu fac ce se face în Ro. Fals! Vă rog ca data viitoare să studiați mai atent această problemă: sunt destul de multe cazuri în care nici ei nu au parcări suficiente și doar naturalețea cu care ei tratează aceste situații (din experiența mea: „hai să încercăm în altă parte” sau „hai să mai facem un ‘pătrat’ (adică să faci prima la dreapta și tot așa pînă ajungi în același loc, cu speranța că între timp s-a eliberat ceva – merge pt restaurate)”.

      00
  18. Seamana a lista de familist cu rude in sistem. E centrata pe cresterea personalului, salarii mai mari etc.

    Lumea duce dorul unui stat politienesc.

    00
  19. Să se interzică numerele cu WST sau cu litere spațiate.
    Să se interzică punerea în dreptul lunetei a vestelor reflectorizante

    00
  20. Doar mie îmi bagă niște căcaturi de pop-up-uri cu mesaje rusești când intru pe blog?

    00
  21. Poate offtopic, propuneri pentru lista
    Asigurarile RCA sa se faca pe persoana nu pe masina.
    Nu stiu daca mai e in vigoare: carnetul sa se restituie dupa sustinerea obligatorie a unui examen scris. Nu iei examenul nu conduci.

    00
  22. Am lasat si eu o linie in doc:
    „Obligarea biciclistilor care vor sa circule pe sosea sa dea “sala”.” (Si am scris-o ca un biciclist ce nu are masina! ;) )

    00
  23. scrie undeva de amenzi pentru pietoni? că mi-e lene să citesc tot.
    sunt pieton/utilizator de mijloace de transport în comun, dar pe cuvântul meu că unii pietoni ar merita niște amenzi de să-i usture rău.

    00
  24. Ar mai fi un punct necesar:

    666. (sau ce numar vine la rand) In cazul in care un politist da o amenda fara motiv, iar aceasta este contestata la tribunal si procesul e castigat de sofer, politistului i se taie x% din salariu pe luna respectiva.
    Asta o sa-i mai tempereze pe politistii care dau amenzi ca sa fie la numar si o sa ii oblige sa stie mai bine legile.

    00
    • Am propus (vezi mai sus, dacă aprobă Zoso) o regulă și mai bună pe această temă.
      Am cîștigat proces cu poliția pe această speță și sunt tot nemulțumit pt că, în ordine:
      1. Cheltuielile de judecată n-au fost plătite efectiv de agentul care a făcut abuzul (mă îndoiesc puternic că or fi avînd un regulament intern prin care acesta a fost penalizat în vreun fel)
      2. Că am pierdut timp (cu angajat avocat și prezentat în fața instanței).
      3. Că, deși mi s-a dat cîștig de cauză, nici în ziua de azi (după apx 10 ani) n-am primit hîrtia oficială care să ateste acest lucru. Trebuie să mai pierd încă niște timp să mă duc la registratură (sau naiba s-o ia cum o cheamă) și să cer respectivul înscris. Căci cei de la primărie au aflat în secunda 0 că aveam amendă de plătit însă nici după 7 ani (cînd am trecut eu ultima dată pe la ei) nu aflaseră că am cîștigat procesul.

      00
  25. Saleen S7 cat are ?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube