“Dar Coca Cola nu are nevoie să-și facă reclamă…”

Auziți asta din când în când, sunt convins: produsul e atât de bun că nu are nevoie de reclamă.

Și totuși face reclamă. Apple, un alt exemplu notoriu, bagă miliarde pe an în reclamă, că tot sunt unii care sunt convinși că văd iPhone prin filme pe gratis, nu că Apple a dat bani să se vadă telefonul.

Chiar atât de proaste să fie companiile astea, să cheltuie bani aiurea pe reclame când nu e nevoie? Să nu aibă vreun român acolo care să le explice realitățile? La 10 miliarde venituri, cred că Cola au bani să angajeze vreun specialist din ăsta.

Mi-a venit ideea asta când citeam povestea LifeBox, care într-o vreme inundase social media cu reclame, apoi s-a oprit. Că știau ei mai bine cum e treaba cu reclama.

Rezultatul:

Până în prezent, circa 32.000 de clienţi au făcut cel puţin o comandă de la LifeBox, însă lunar, numărul mediu de clienţi este de circa 3.000.

Că așa faci la început, bagi 3 luni reclamă, după care gata, că sunt bani irosiți.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

14 comentarii

  1. Toate brandurile mari baga bugete imense in reclame. Romanache fara cunostinte vede la Soarez ca poti porni orice business, trebuie doar Ads in primele luni. Si baga vasile bugete in Ads, primeste comenzi cat de cat, dupa 6 luni zice stai oleaca ca eu nu scot nimic. Opreste Ads crezand ca de acum e pus pe picioare. Aha, 1 comanda/luna de unde erau 30.
    Gata, e timpul ca vasile sa iasa din business: „Vand ecommerce cu vanzari de 30k euro in ultimele 6 luni, comenzi constant, pret 50k euro fix”.
    True story.

    00
  2. La fel si in cazul jocurilor video:seria Grand Theft Auto practic s-ar vinde si singura fara reclame la ce notorietate are, dar tot are buget de reclame de zeci de milioane de dolari. Tin minte cand a aparut GTA 5 pe PC, ca am vazut afis reclama pe panoul publicitar din statia de tramvai din orasul meu. Si e oras mic de 170,000 locuitori, nu o adevarata metropola. Chiar am ramas surprins atunci.

    00
  3. Cel mai interesant e Apple, ca are contracte cu marile studiouri de filme prin care dau ce produse e nevoie, insa personajele negative nu au voie sa foloseasca iPhone.

    00
    • Cand eram mic si ma uitam la two and a half man mi se pare SF ca aia aveau in casa monitorul ala super smecher in mijlocul camerei, pe care dupa cativa ani am aflat ca se numeste iMac si ca e un calculator fara unitate (say whaaat?!?).
      De mercedesul S class cabrio cu interior crem al lui Charlie nici nu mai vorbesc :))

      00
    • Parca intr unul din sezoane avea si un Jaguar… apoi a ramas la mercedes. Ca barosanii

      00
    • „My Porcheeee-eee!” – Joey – „F*R*I*E*N*D*S” cca 2004

      00
  4. „Inceput”, poate daca tu te referi la campanii de acu 4-5 ani, ca ei sunt pe piata din 2017 cred.
    In rest mi se pare f. ok sa ai 10% clienti activi din totalul de „unici” pe care i-ai avut in 5 ani, mai ales ca sunt serviciu premium.

    Cat despre reclama, nu o sa iti placa, dar decat sa bag bani in reclama clasica pe net (unde pe langa furt pe fata mai si 1000 de intermediari si agentii, si ad blindness al celor 10% de inapti care inca nu stiu sa isi instaleze un adblock sau un pihole), mai bine le dau foc sa ma incalzesc la iarna.

    00
  5. Tesla nu isi face reclama si totusi… /s

    00
    • Dar Musk care e toata ziua pe toate canalele de comunicatii ce face? Nu reclama?

      00
    • Si fix de aia s-a dus in cap. Cat timp esti singur in piata nevoia de reclama este mai mica gen Microsoft, Tesla au fost primii cu masini electrice si a fost simplu, oamenii nu aveau alternative asa ca treaba duduia insa acum cand sunt tot mai multe modele si producatori pe piata Tesla resimte concurenta si pierde cota de piata destul de rapid.

      00
    • Terminati o data cu Tesla nu face reclama, Elon Musk e influencer kardashian level, kanye west se plimba cu tesla intr-o vreme, will smith are tesla, joe rogan, leonardo di caprio, etc. Garantat nu o platit-o nici unu. Elon musk spunand la tv si pe tot internetu ca tesla nu face reclame si are zero buget de marketing, E MARKETING. Take it from a marketing person.

      00
  6. Hm. Cred ca faza cu reclamele e destul de bine explicata in cartea asta https://www.amazon.com/Bullshit-Jobs-Theory-David-Graeber-ebook/dp/B075RWG7YM/ref=tmm_kin_swatch_0?_encoding=UTF8&qid=1666266555&sr=8-1 . Daca mai tin bine minte. TLDR; Reclama trebuie doar pentru ca si altii isi fac reclama. Daca nimeni nu face fiecare cumpara dupa nevoi adevarate si nu inventate. Sau pe acolo …

    00
  7. Nu imi amintesc unde am citit exact, insa zicea ceva de genul ca iti faci reclama ca fie sa nu uite clientul de tine ca existi chiar daca nu iti cumpara produsul, fie sa ramai prima lui alegere.

    00
  8. Tesla a vandut 10 ani milioane de masini fara nicio reclama (traditionala, that is). Acum si-au facut, ca probabil vor sa ii targheteze pe unii neatinsi pana acum.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.