Se coace un scandal monstru între Ministerul Educației și sindicatele din învățământ

Veți înțelege de ce nu pot da nume și date mai precise, totul a pornit de la un băiat tânăr din minister care a avut o curiozitate: a vrut să vadă situația notelor la proba de folosire a computerului de la ultimele sesiuni de examinare a candidaților la posturile de directori din grădinițe, școli și licee.

Din fericire ideea asta nu s-a materializat într-un document oficial, un director din minister înțepenit în scaun de secolul trecut i-a explicat tânărului că nimeni nu vrea să vadă cifrele alea și dacă vrea să aibă o carieră în minister ar face bine să șteargă de urgență excel-ul ăla. N-a vrut nimeni să spună un procent sau o cifră, dar toți au lăsat de înțeles că vorbim de ceva dincolo de ideea de catastrofă. Proba a constat în redactarea unui document de 3-4 rânduri în Word (cu diacritice!), introducerea unor date într-un tabel Excel (7-8 cifre), printarea documentelor și transmiterea fișierelor rezultate ca atașamente la un email – în 15 minute. Băiatul de care vă spuneam bănuia că de la Ministerul Educației în mod intenționat pentru această probă au fost acordate 2 puncte, astfel încât candidații cu zero cunoștințe de utilizare a calculatorului să aibă șansa să ia nota 7, necesară promovării și instalării în funcție.

Cifrele situației ăsteia au ajuns totuși la sindicate – și aici s-au găsit câțiva oameni tineri care au zis că este inadmisibil să ai directori de unități de învățământ care să nu poată trimite singuri un email scris cu diacritice. Și s-a copt un plan în interiorul sindicatelor: o evaluare națională a cadrelor didactice. Ceva pe bune, cu camere de supraveghere, să nu apară bănuieli că un cadru didactic ar fi atât de ofilit sufletește încât să copieze la un examen. Ideea era ca evaluarea asta să se facă imediat după bacalaureat, că tot sunt montate camerele de supraveghere în sălile de clasă. A apărut și ideea ca să fie verificate și cunoștințele profesorilor în ceea ce privește predarea în sistem online/ hibrid, adică să pornească un program de teleconferință, să verifice funcționarea boxelor, microfonului, camerei etc. Ce este ciudat: toate sindicatele au fost de acord cu organizarea acestei evaluări. Au fost unii chiar mai extremiști care au zis ceva de genul „este inadmisibil după doi ani de predate online să avem profesori care nu pot trimite singuri un email și vor să fie directori de școală!”

Ăsta a fost momentul în care a izbucnit scandalul între sindicate și minister. Cică nu s-a mai văzut niciodată așa o unitate în minister împotriva sindicaliștilor, de obicei se practică un schimb de locuri, azi ești în sindicat, mâine în minister, poimâine revenim, adică există o complicitate între minister și sindicate, dar de data asta nu a mai fost așa. Pur și simplu întregul Minister al Educație s-a opus inițiativei, că va fi greu de organizat, că profesorii sunt epuizați după încheierea anului școlar și bacalaureat, că nu există o bază legală și o procedură etc. Cei de la sindicate au insistat, că evaluarea asta a profesorilor este primul pas, că după ce va exista o situație clară cu nivelul cunoștințelor de folosire a calculatorului în rândurile cadrelor didactice se poate trece la remedierea situației. Ideea nu este de pedepsire, proiectul mare ar fi ca în timpul verii să fie organizate cursuri de calificare. Adică profesorii de informatică din fiecare școală să organizeze cursuri de folosire a calculatorului, iar în septembrie să fie repetată evaluarea cu cei care după bacalaureat nu au luat notă de trecere. N-au avut cu cine să se înțeleagă la minister, a fost rezistență totală. N-a funcționat nici amenințarea clasică cu greva, așa că avem mari șanse să vedem scandalul ăsta scurs în presă cât de curând.

P.S. Aici avem un exemplu de fake-news, doar nu crede cineva că sindicatele din învățământ sunt interesate de creșterea nivelului de pregătire a cadrelor didactice?

 

prima-scoala-romaneasca-brasov

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Tot aici pe blog am aflat ca profesorii au nevoie de nu stiu cate cursuri anuale pentru grad sau ceva de genul. In loc sa mearga la cursuri de motivatie sau mai stiu eu ce nu ar fi o idee sa se inscrie la chestii de operare PC?

    Sau e rusine sa te vada colegii la asa cursuri? Mai bine ceva abstract din care sa nu inteleaga nimeni nimic…

    00
    • Ideea e ca diplomele alea de pe la cursurile de frenologie se obtin usor – se duce unu’ si ia hartii pentru 30 de colegi.

      00
    • Cand eram elev, profii ne dadeau sa memoram raspunsurile, ca sa treaca examenuul pentru grad.

      00
    • Si alti bugetari se duc la cursuri de perfectionare. Majoritatea dureaza 30m si intamplator se tin doar la mare sau la munte. O mica vacanta pe banii fraierilor

      00
    • majoritatea profesorilor au făcut cursuri de operare PC. unii pentru că realmente au vrut să învețe, unii că le voiau pt grad, dar pe ansamblu, cursurile alea au fost o cruntă bătaie de joc. vorbesc de chestiuni vechi de acum 20 de ani.
      1. ok, e foarte posibil ca mulți dintre profesori să fi venit la cursuri în ideea de ”hai să frecăm menta”, dar au fost și unii real interesați, iar ăia veniți pe acumulat credite pt grad, ar fi putut fi ușor convertiți dacă li s-ar fi stârnit interesul și li s-ar fi explicat pe înțelesul lor în loc să fie făcuți să se simtă ca ultimii imbecili ai planetei, daaaaaar, inclusiv formatorii, sau cum se numeau ăia, erau veniți pe ”hai să frecam menta, voi vă primiți hârtia, noi ne primim banii”. sau cel puțin unii dintre ei.
      am o cunoștință, cândva prin facultate a fost formator la cursuri de operare PC pentru profesori și alți bugetari…..
      2. – cei mai mulți formatori nu aveau un modul de pedagogie, sau psihologie sau ceva de genul. dap, e nevoie de pedagogie să predai inclusiv unor profesori.
      e complicat să predai unor adulți, mai ales unor adulți formați în comunism, unde să recunoști că nu știi ducea la chestii nașpa.
      – cei mai mulți dintre formatori nu au luat în calcul (nici nu le-a trecut prin scăfârlii) că oamenii ăia din fața lor nu au nici cele mai mici și vagi cunoștințe în domeniu. în primul rând oamenii ăia nu știau deloc engleză și nu cunoșteau termeni specifici.
      cei mai mulți dintre voi nici măcar nu realizați dimensiunile situației. singurul exemplu care-mi vine acum în minte e cuvântul cursor. oamenii ăia nu cunoșteau cuvântul cursor și ce pzmamii ei de viață are legătură cuvântul ăsta cu ecranul din fața lor și cutia cu luminițe de la picioarele lor și plozii ăia din fața lor, de vârsta copiilor sau nepoților lor îi dădeau cu ”țineți cursorul pe cutare, faceți cutare cu cursorul și mai știu eu ce” și ei n-aveau curaj și puterea mentală să întrebe.
      era ca și cum ar fi încercat să învețe niște oameni care aveau într-un anumit domeniu cunoștințele unui copil de grupa mijlocie-grădiniță, folosind cuvinte, termeni, acțiuni de nivel de cel puțin clasa a iv-a sau chiar mai sus.
      – formatorii nu știau și nu erau capabili să explice chestii. mă uitam la frate-meu pe vremuri, ”faci așa și așa, țac-pac”, fâfâia nițel degetele pe tastatură în goana calului, nici nu vedeai pe unde, ”da’ ce-i așa greu?!” și după-aia se enerva că nu pricep și rămâneam la fel, simțindu-mă ultima proastă de pe lume.

      știu asta pt că m-am lovit eu însămi de ceilalți oameni din jurul meu care, cică-mi explicau chestii (după 2 încercări eșuate, decât să-l întreb pe frate-meu, mai bine îmi băgam ace ruginite sub unghii), părinții meu sunt cadre didactice și așa cum am zis, am o cunoștinoștință care a fost formator.

      ambii mei părinți au făcut cursuri de operare pc, au ieșit d-acolo la fel de neștiutori cum au intrat. maică-mea, care era educatoare și avea mai puțină nevoie, plus niște probleme oftalmologice care făceau expunerea la ecran să se lase cu migrene urâte, a abandonat chestiunea, taică-meu, prof de generală a vrut să știe.
      nu este intenția mea să mă laud, dar eu, care eram praf și pulbere față de foarte mulți din generația mea și praf, pulbere, varză cu carne față de frate-meu, l-am învățat pe taică-meu bazele operării computerului, de multe ori la telefon.
      în primul rând folosind cuvinte simple (bine, între noi fie vorba, la momentul în care îl învățam pe tata nici eu nu le știam foarte bine pe multe alea specifice :) ): cursor e săgețica aia care apare pe ecran când miști mouse-ul pe birou; scrolat înseamnă că miști mouse-ul în sus și-n jos și pagina de pe ecran se mișcă și ea în sus și-n jos și dacă te uiți bine, pe bara din partea dreaptă a ecranului se mișcă un dreptunghi gri; ca să faci cutare apeși o dată pe butonul din stânga al mouse-ului, se deschide o freastră în care scrie x, y și z, te duci cu săgețica pe y, și apeși stânga-mouse.
      și tot așa. explicații ca pentru străbunica. frumos și decent, fără să iau omul în balon că nu știe, nici prin cuvinte, nici prin ton.
      dacă eram acasă, îi lăsam scris într-un caiet, inclusiv cu desene cum arată ecranul în anumite momente, pt că prea puțini oameni pot reține o chestie pe care le-ai arătat-o o singură dată, dacă nu o folosesc frecvent.
      15-20 de ani târziu omul își redactează singur chestii, utilizează aplicații specifice, cu puțin ajutor de la elevi, și-a instalat tot felul de chestii și a utilizat aplicații pt școala on-line fără sughițuri, folosind cu succes inclusiv o tabletă grafică. face 67 de ani anul ăsta și ar fi trebuit să iasă la pensie, dar nu l-au lăsat elevii și părinții lor.
      cea mai recentă chestie pe care i-am arătat-o acum vreun an a fost cum să-și instaleze whats-upp pe computer și cum să-l conecteze cu telefonul și a fost foarte încântat de chestiune.

      poate vă întrebați de ce nu și-au întrebat copiii. pt că cei mai mulți au copii de genul lu’ frate-meu. asta e concluzia la care am ajuns uitându-mă la cei mai mulți oameni din jurul meu din generația mea sau apropiate.

      00
  2. Daca era ceva cu astrologie credeam ca e adevărat.

    00
  3. Mi-am revenit cand am vazut P.S.-ul.
    Sigur dinozaurii din sindicate stiu sa trimita e-mailuri?

    00
  4. „….Adică profesorii de informatică din fiecare școală să organizeze cursuri de folosire a calculatorului….” aici a fost momentul în care nu mi-am mai putut stăpâni hohotele de râs. Cunosc minim 5 școli din niște orășele (atenție! nu sate sau comune) unde profesorii de informatică nu știu de unde se pornește calculatorul, nu au intrat deloc la ore online în pandemie fiindcă nu se pricepeau cu Zoom-ul sau cu ce mai trebuiau să umble, iar 90% din elevii școlilor știu mai multe pe IT decât ei. De exemplu, unul a fost ceva inginer la o fabrică de mobilă și a ajuns acum, înainte de pensionare, profesor de informatică. Ce word, ce excel? Îi pornesc elevii laptopul, că el nu știe cum. Și ăla ar trebui să învețe restul cadrelor didactice și pe director chestiile astea? Muahahaha!
    Aparent s-a prins în sfârșit cineva că toată cruciada dusă împotrivă școlii online a avut drept cauză faptul că marea majoritatea a cadrelor didactice (inclusiv așa-zișii profesori de informatică), directori și personal tesa sunt cu cunoștințele de IT la nivel de anii ’90. Adică aproape zero.

    P.S. Ăsta ar fi trebuit să fie un comentariu la acest articol, dacă articolul nu ar fi prezentat fake news.:P

    00
    • Eu sunt aici de alta părere. Un profesor trebuie sa știe cum sa transmită informația. Poți sa fii un foarte bun it-ist dar sa fii varza la pedagogie, cum poți fi un foarte prost it-ist dar sa excelezi la pedagogie.

      Așteptarea asta ca orice it-ist sa stie sa editeze un word sau sa fie master of zoom este nerealista, practic nu exista în vreo programa de la Poli cursuri de Word sau Excel (sau nu exista acum 25 de ani).

      Da, poți avea la un it-ist asteptari sa se descurce mai repede decât altcineva cu diverse aplicatii dar nu trebuie sa fie guru.

      Eu am avut ocazia sa lucrez în Word fiindca pe timpul facultății făceam bani cu editarea lucrărilor de diploma, dar acum rezumatul de la meeting-uri mi-l țin în notepad++, nu am nevoie de Word.

      Bottom line, așteptarea de la profesori este sa fie buni pedagogi, nu sa exceleze tehnic.

      Similar instructorii auto nu trebuie sa fie piloți de raliu și nici mecanici de excepție.

      00
    • @Rumbu, totuși se numește „profesor de informatică” (sau care o fi denumirea). Ok, de acord, să știe sa transmită cât mai pedagogic posibil (ca sa zic așa) informația. De la profesorul de geografie nu te aștepți, totuși, să știe să arate pe geam un munte și un râu? E de ajuns să vorbească despre ele?
      Mecanicul auto bănuiesc că știe să arate care sunt roțile mașinii și să le deosebească de portiere, nu?
      Acu’, nu te supăra, dar, în anul de grație 2022, pentru un prof de informatică la școală, sau pentru un profesor în general, Word, Excel, Zoom, butonul de Power ar trebui să fie baza, ca muntele și râul pentru ăla de geografie, sau roțile pentru mecanic. La naiba, am acasă un puști de șapte ani care a învățat să folosească Word-ul într-o săptămână, iar la școală are profesori care nu știu. Plm….

      00
    • @Rumbu – nu li se cere sa exceleze ci sa stie un minim ca sa poata funtiona in prezent.
      Nu trebuiau sa scrie formule in Excel, doar sa completeze un tabel cu date. Nu trebuiau sa formateze textul in Word, ci doar sa scrie un text.

      00
    • @Rumbu
      „Un profesor trebuie sa știe cum sa transmită informația”
      Pai aici e buba, ca in perioada asta informatia trebuie trimisa online – asta inseamna mailuri, atasamente, word, PPT, excel si alte alea. Nu le cere nimeni sa fie experti. Dar un minic de cunostinte e absolut necesar pentru meseria de profesor in ziua de azi.
      „Similar instructorii auto nu trebuie sa fie piloți de raliu și nici mecanici de excepție” – dar trebuie sa stie sa conduca si cum se deschida capota macar, deci ceva basic dupa cum spuneam

      00
    • Cand a inceput pandemia, copilul era in clasa a2a. Printre altele, avea optional de informatica. Doamna de info nu a fost in stare sa foloseasca classroom. A postat 2 comentarii pe flux.
      Intr-un mod parodoxal, doamna de religie a fost cea mai „stiutoare”. Pe langa activitatile obisnuite (pus materiale), temele le posta in formate variate: uneori formulare cu diverse optiuni de raspunsuri. Abilitatile ei erau demne de o materie mai importanta.
      Locul doi doamna de engleza.
      Invatatoare a reusit sa mai inteleaga classroom abia dupa 1-2 luni de la inceputul clasei a treia.

      00
    • Rumbu, de acord cu tine cu pedagogia si capacitatea de tarnsmite informatia.

      DAR

      in cazul cursurilor de informatica din scoli word, excel, tastatura, mouse, power, mail, zoom SUNT informatia. si nu poate transmite ceva ce nu are.

      00
    • Ba Johnnyfer, de ce plm esti atat de las si nici macar nu poti sa ne spui care sunt oraselele alea? Ca si asa esti anonim? Macar daca le dezvalui geolocatia geostrategica, poti sa pui un pic de presiune pe ei. Dar asa, la modul comlpet anonim nici macar nu esti in stare sa ne zici „oraselele” alea? Ti-e frica … de ce anume? Ca s-or pune aia cu burta pe carte?

      00
    • Gsorge, hai sa speculez eu. Insuratei, Flamanzi, Beclean, Segarcea. poate n-or fi astea da’ nu cred ca sunt departe.

      00
    • @Rumbu, discutam despre profesori de informatica, nu despre IT-sti.
      Profesorul de informatica, pe langa partea de programare, trebuie sa predea si partea de competente digitale care include printre altele si folosirea unui editor de text, utilizarea serviciilor de conversatie, cautarea informatiiler pe internet, etc.

      00
    • @thebblack Hai sa nu speculam si sa le zicem pe nume (propriu si „la propriu”) dac tot comentam. Stiu io niste orasele (nu comune) unde nu-siu-ce se intampla. Da’ NU va zic care, sic! sic! Pai zi-l mai nea Johnnny! De ce lipseste romanilor o minima coloana vertebrala? Incat nici macar anonimi nu pot spune lucrurilor pe nume?

      00
    • Ba informaticianul trebuie sa știe office cât timp trebuie să o predea, bacul are si componenta de competențe digitale, unde ai printre altele word, excel

      00
  5. Ar fi pacat sa nu gasim o firma care sa faca acele cursuri de perfectionare si de preferat banii sa vina prin PNRR sau fonduri UE.

    00
    • Duamne ajută maica! Si eventual cursurile făcute pe la munte sau ceva stațiune, sa nu stea stresați oamenii cand „învață” cum se redactează un word si cum se umbla in excel.
      Nu ca ma cac pe mine, dar in 2022 sa fii profesor si sa nu le ai cu calculatoarele macar la nivel mediu (de user) e trist rau.

      00
  6. intelege cineva ce a vrut sa ne spuna autorul?
    adica s-a muncit sa redacteze un fake news iar apoi s-a dat singur in fapt.
    wtf?

    00
  7. Copilul meu e clasa I. La orele online, uneori invatatoarea nu-l auzea.
    I-am scris pe o hartie si i-am aratat sa citesca pe camera ca are volumul dat la minim si de aia nu ne aude. Am si sunat-o dupa scoala, sa-i explic pasii sa modifice volumul. 3 zile i-a luat sa rezolva problema, apeland la doamna laborant.
    Dupa 2 ani de scoala online si zeci de milioane de euro arse, invatamantul e la acelasi nivel tehnic.

    00
    • Mama mea este profesor si a avut primul curs de IT/TIC/folosirea calcultatorului in 2002 sau 2003 (stiu ca eu i-am scris si editat cv-ul). Saptamana trecuta m-a sunat la 9 seara sa o ajut sa puna 3 poze intr-un word si sa le asez frumos una langa alta. Foloseste word saptamanal, dar de sute de ori a refuzat pur si simplu sa invete anumite setari si m-a rugat pe mine sa le fac. Din pacate asa sunt toate profesoarele peste 40 de ani la ea la scoala. Vestea buna este ca asa cum eu sunt tehnicianul de serviciu pt maica-mea, asa profesorii mai tineri sunt pentru profesorii mai batrani, deci profesorii tineri se pricep mult mai bine IT.

      00
    • @Razvan, este misto ca exista posibilitatea sa isi treaca in CV competentele de folosire a calculatorului, competente pe care nu le are de fapt.

      00
    • pentru că profesorii tineri au crescut cu un computer în casă, la vârsta care aveau timp să frece computerul ăla.
      că degeaba au avut părinții mei computer în casă la aproape 40 de ani, dacă ei munceau la job de le săreau capacele, taică-meu mai făcea meditații să nu murim de foame în minunații ani ’90 cu inflație galopantă, plus chestii administrative, gen gătit, curat, spălat și muncit grădina lu’ tataie.
      pe lângă faptul că nu aveau loc de frate-meu, când să fi pus degetele pe tastatură cât să învețe chestii simple?!

      00
  8. Fake news în p.s.
    Ok.
    Care partea reală? Ministerul este pro testare, nu sindicatele?
    Ah, am înțeles, ambele sînt de acord total dar să ia nota 7 toți, aia de trecere.

    00
    • Cred ca adevarul este ca nu exista astfel de date. Nimeni nu vrea sa colecteze astfel de date, nici ministerul, nici sindicatele, nici profesorii.
      Chiar daca le-ar avea, ce ar face cu ele? Facem 2 stiri cu profesorii, apoi trecem mai departe.

      00
  9. asta cu testarea pe competentele tehnice e haioasa, fake sau nu. dar cam cat de misto sa apara o idee sa testeze profesorii pe materia pe care o predau?

    00
  10. Hahaha !

    00
  11. Nu mă prind care e problema. Ce fel de director e cel care n-are o secretară care să se ocupe de asemenea nimicuri?

    00
  12. deși probabil in maxim juma’ de oră comentariul ăsta nu va mai fi vizibil din cauza minusurilor, îl voi posta totuși.
    disclaimer. deși sunt bugetar de 2 ani și 4 luni, restul de 13+ ani ai vieții mele profesionale i-am petrecut în privat.

    mie personal 15 minute mi se par puține pt tot ce scrie acolo.
    1. de exemplu, dacă excelul presupunea inclusiv crearea excelului și scrierea ”capului de tabel”….. la capitolul execell știu doar să-l creez, să scriu chestii în coloane și rânduri și să aplic formula de sumă. doar ca să creez un excell și să scriu un cap de tabel cu 5-6 coloane, făcute frumos, să mi se vadă tot scrisul și să încapă totul pe un lat de ecran, să aibă vreo 5-6 rânduri pe care să le completez îmi ia mai mult de 15 minute, în condițiile îmi care îmi creez excell-ul pt cheltuieli lunare și bag sumele dintr-un bon de lidl, nu creez o situție oficială în care fiecare cifră contează și nu o fac sub presiunea unui examen.
    2. sunt grefier. o parte a examenului a constat într-o probă practică, crearea unui fișier word cu tot cu antet, scris un text de câteva rânduri cu diacritice, denumit și trimis pe mail. totul în 10-15 minute. mi-am blestemat zilele, soarta și anii de trăit, în condițiile în care asta făcusem zilnic în toți cei 13 ani ai vieții mele profesionale anterioare, plus o parte din perioada studiilor.
    deși în perioada anterioară de la privat nu scriam cu diacritice, eu acasă, pe computerul personal îmi setasem din control-panel tastatura să scrie cu diacritice și scriam lejer cu diacritice, inclusiv pe telefon scriu cu diacritice (asta când nu intră autocorectul și scrie ce vrea el :) ).
    nu știu ce pzm de tastaturi, ce program folosește ministerul justiției (probabil franțuzească), ce sistem de operare, dar până m-am prins că tastele y și z sunt inversate am transpirat 1 l de apă și mi-am futut niște neuroni, sinapse și câteva celule hepatice din cauza stresului.
    pe lângă cele 2 taste inversate, erau și tasturi vechi, care erau un amestec varză de setări în care coincideau semnele de pe taste cu ce scria pe ecran, cu setări făcute de it-iști ad-labam, semnele de punctuație erau plecate în pulă cu satelitul și pt anumite semne de punctuație efectiv a trebuit să iau la rând tasta ”shift” cu restul tastelor care scriu semne.
    iar când am creat antetul nu mai vedeam neam cum ies din el, nici acum nu-mi amintesc cum am reușit.
    în mail-uri (outbox) pt @ nici acum, după 2 ani, nu m-am prins (nimeni dintre colegi nu mi-a putut arăta :) ) ce scurtătură folosesc. efectiv o scriu în word cu insert simbol și o iau cu copy/paste sau trec tastura pe engleză, o scriu din scurtatura normală (shift+2 :) ) și trec la loc tastatura pe română.
    chiar și acum avem în una din sălile de judecată o tastura sau un sistem de setări pe computerul ăla (v-am zis mai sus că nu-s chiar cea mai pricepută :) ) care e diferită de ce folosim în mod curent în birouri, la prima mea experiență ca grefier de ședință în sala aia, am căutat semnul – (cratimă) de mi-au sărit creierii pe pereți, sub ochiul judecătorului cu cele mai puține țigle pe casă din toată instanța. nu poate fi scris decât din partea din dreapta-partea numerică, tasta cea mai din dreapta sus, de-ți crăcești degetul mic pe tastatură mai ceva ca Enescu pe claviatură (sorry, scriu cu mai mult de un deget de fiecare mână). când am discutat cu colegii, toți au zis că în sala aia folosesc / în loc de -.

    00
  13. Romania. Exista oameni cu educatie inalta (dupa diplome), care tasteaza doar cu cate un singur deget o data. Ca adulti avem o rezistenta la educatie, ii poti da dismiss unui om cu idei bune si daca nu-ti place fata lui. De-aia toti vorbitorii in public daca sesizeaza vreo nuanta de ”educatie” in ideile lor incep cu a se scuza si a spune disclaimere ca ”nu vreau sa educ eu oamenii, dar…”. Pentru ca in multe cazuri, te-ai lovi de ”nu-mi spui tu mie ce sa fac” sau ”cine esti tu?”. Funny totusi ca la suprafata, e plin de discursuri miorlaite ca de ce nu se face content educativ, de ce nu educa media oamenii, de ce nu face scoala mai mult. Doar ca intamplator pe aceia care au incercat cate ceva, timid, parerea generala a fost de hulire.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.